دانشگاه جورجیا تک

آمریکا یکی از مقاصد پرطرفدار تحصیلی برای دانشجویان بین المللی می باشد که قصد تحصیل با کیفیت بالا را دارند. اعتبار دانشگاه های آمریکا در تمامی دنیا شناخته شده می باشند. دانشگاه جورجیا تک جزو موسسات مهم آمریکایی است که بیشترین تمرکز آن بر رشته های مهندسی می باشد در این مقاله که به کوشش موسسه اصطهباناتی گردآوری شده به بررسی موارد زیر در ارتباط با دانشگاه جورجیا تک پرداخته شده است:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • درباره جورجیا تک
  • دانشکده های جورجیا تک
  • شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه جورجیا تک
  • هزینه تحصیل در دانشگاه جورجیا تک
  • بورسیه های تحصیلی دانشگاه جورجیا تک

برای کسب اطلاعات بیشتر و اخذ پذیرش از دانشگاه جورجیا تک با مشاوران مجرب موسسه اصطهباناتی در شعب تهران، شیراز، مشهد، تبریز و اصفهان تماس برقرار کنید.

درباره دانشگاه جورجیا تک

تاریخچه دانشگاه جورجیا تک را می توان در برنامه های بازسازی برای توسعه پایگاه صنعتی جنوب ایالات متحده جستجو کرد.این دانشگاه در 13 اکتبر 1885، به عنوان دانشکده فناوری جورجیا در آتلانتا تأسیس شد. این موسسه در سال 1888 پس از ساخت برج Tech و یک ساختمان فروشگاه افتتاح شد و فقط یک رشته مهندسی مکانیک را ارائه می داد. تا سال 1901 رشته های مهندسی برق، عمران، نساجی و شیمی نیز ارائه می شد. در سال 1948، نام موسسه به انستیتوی فناوری جورجیا تغییریافت تا نشان دهنده تکامل آن از یک دانشکده مهندسی به یک موسسه فنی کامل و یک دانشگاه تحقیقاتی باشد. انستیتوی فناوری جورجیا، همچنین به عنوان Georgia Tech شناخته می شود و یک کالج دولتی با رتبه بالا و یکی از دانشگاه های تحقیقاتی برجسته در ایالات متحده است. دانشگاه جورجیا تک آموزش متمرکز در زمینه فناوری را به بیش از 25000 دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد در شش کالج و 28 مدرسه با تمرکز بر تجارت، محاسبات، طراحی، مهندسی، هنرهای آزاد و علوم ارائه می دهد.این موسسه یک رهبر ملی و بین المللی در تحقیقات و یکی از بزرگترین موتورهای تحقیقاتی صنعتی و مهندسی در جنوب است. در سال 2019 تحقیقات، توسعه اقتصادی و سایر فعالیت های پشتیبانی شده در دانشگاه جورجیا تک بیش از یک میلیارد دلار بوده که به موسسه اجازه می دهد چالش های پیچیده و قابل توجهی را شامل چندین رشته و گردهم آوردن تیم هایی از محققان با طیف گسترده ای را بپذیرد. بر اساس آخرین مطالعه انجام شده توسط سیستم دانشگاه جورجیا تک، این موسسه نقش اصلی را در اتحادیه تحقیقات ایالت جورجیا، حول محور اصلی استراتژی توسعه اقتصادی ایالت ایفا می کند و برآورد می شود سالانه 3.3 میلیارد دلار تأثیر در کل اقتصاد آتلانتا داشته باشد.دانشگاه جورجیا تک به طور مداوم تنها دانشگاه فناوری است که در لیست 10 دانشگاه برتر دولتی آمریکا در News News & World Report قرار گرفته است. علاوه بر این، کالج مهندسی Georgia Tech به طور مداوم در پنج مدرسه برتر مهندسی عمومی کشور توسط US News انتخاب می شود. این موسسه در رشته های مهندسی، علوم فیزیکی و معماری و برنامه ریزی به طور مداوم در میان دانشگاه های برتر کشور رتبه بندی می شود. به گفته Diverse: “در مسائل مربوط به آموزش عالی و جامعه آموزشی مهندسی آمریکا، این موسسه بزرگترین ارائه دهنده مدارج مهندسی برای زنان و اقلیت ها در کشور است.”

دانشکده های دانشگاه جورجیا تک

موسسه جورجیا تک دارای رشته های متنوعی در زمینه های علوم پایه، مهندسی و مدیریت می باشد که در دانشکده های زیر تدریس می شوند:

  • دانشکده مدیریت
  • دانشکده بین رشته ای
  • دانشکده طراحی و معماری
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده هنرهای لیبرال
  • دانشکده علوم پایه
دانشکده های دانشگاه جورجیا تک

دانشکده های دانشگاه جورجیا تک

شرایط تحصیل و مدارک لازم برای دانشگاه جورجیا تک

دانشگاه جورجیا تک مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهد و دانشجویان خارجی زیادی سالیانه به تحصیل در این موسسه می پردازند. هر مقطع شرایط مشخصی را برای افراد قرار داده است. نمرات آزمون های دانشجو مستقیماً باید به دانشکده هایی که در آن درخواست می دهند، ارسال شود. هنگام ثبت نام برای شرکت در آزمون های خاص مانند SAT یا ACT از افراد خواسته می شود نام این مدارس را ذکر کنند. در مورد آزمون های مبتنی بر رایانه، مدارس را در سایت آزمون تعیین خواهند کرد و تست نمرات دانشجو مستقیماً برای دانشگاه جورجیا تک ارسال می شود. مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش در دانشگاه جورجیا تک به شرح زیر است:

  • متن رسمی دیپلم به همراه ریز نمرات به زبان انگلیسی؛
  • مدارک بانکی که بودجه کافی را برای یک سال تحصیل را نشان می دهد؛
  • گواهینامه TOEFL / IELTS که سطح زبان انگلیسی شما را نشان می دهد؛
  • کپی از صفحه شناسایی گذرنامه؛
  • رزومه تحصیلی و سوابق آکادمیک؛
  • مدارک شرکت در آزمون SAT؛

مهلت ارسال درخواست ها 15 اکتبر برای دانشجویان خارج از آمریکا می باشد.

هزینه تحصیل در دانشگاه جورجیا تک

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه جورجیا تک حدوداً 15.000 دلار تا 30.000 دلار سالیانه می باشد و در مقطع کارشناسی ارشد حدوداً 13.000 دلار می باشد. برای رشته MBA که گرانترین رشته این دانشگاه می باشد، سالیانه 20.000 دلار هزینه دارد.

هزینه تحصیل در دانشگاه جورجیا تک

هزینه تحصیل در دانشگاه جورجیا تک

هزینه زندگی در ایالات متحده بسته به مکانی که برای تحصیل انتخاب می کنید، بسیار متفاوت است. به طور طبیعی، شهرهای بزرگی مانند نیویورک و لس آنجلس از گرانترین مکان ها برای زندگی در جهان هستند. در مقایسه، شهرهای کوچکتر و مناطق حومه ای یا روستایی ارزان تر خواهند بود. همانطور که گفته شد، گزینه های مسکن ارزان قیمت دانشجویان در سراسر ایالات متحده وجود دارد، به علاوه دانشجویان اغلب می توانند در موزه های محبوب، رستوران ها و مغازه ها تخفیف بگیرند. هنگام تخصیص بودجه به خاطر داشته باشید که ویزای دانشجویی برای اعطای حق اشتغال در طول تحصیل شما نیست. بنابراین، دانشجویان باید انتظار داشته باشند كه هزینه تحصیلات خود را از طریق بورسیه تحصیلی و پس اندازشان تأمین كنند. به طور متوسط دانشجویان جورجیا می توانند انتظار داشته باشند که ماهیانه 800 تا 900 دلار برای زندگیشان هزینه کنند.

بورسیه های دانشگاه جورجیا تک

کمک هزینه های دانشگاه جورجیا تک به صورت سالیانه اعطا می شود و نیازی به بازپرداخت ندارد. رزومه تحصیلی و نیاز مالی از معیارهای اصلی برای انتخاب دریافت کنندگان بورسیه تحصیلی است. از دانشجویانی که بورسیه می شوند به طور معمول انتظار می رود که معدل 3 در یک ترم تحصیلی را داشته باشند.به طور کلی، دانشجویانی که به عنوان دانشجوی سال اول وارد دانشگاه جورجیا تک می شوند، برای دوره اول مجاز به دریافت بورسیه تحصیلی نمی باشند. بورس تحصیلی به طور کلی برای دو ترم (پاییز، بهار یا تابستان) تعلق می گیرد.برای در نظر گرفتن بورس های تحصیلی اعطا شده توسط دفتر بورس و کمک مالی، باید هر سال یک درخواست کمک مالی (FAFSA) و برنامه فناوری جورجیا برای بورس و کمک مالی را تکمیل کنید.لطفا توجه داشته باشید که دانشجویان زیادی وجود دارند که ممکن است به یک اندازه واجد شرایط بورسیه تحصیلی باشند، با این حال دانشجوهایی که نیاز مالیشان را نشان می دهند و مهلت های تعیین شده درخواست را رعایت می کنند، در اولویت هستند. بورسیه های دانشگاه جورجیا تک شامل هزینه تحصیل و زندگی یا شامل بخشی از هزینه تحصیل می باشند.

در مطالعه مقاله فوق تاریخچه دانشگاه جورجیا تک، دانشکده های این موسسه، هزینه های تحصیل در دانشگاه جورجیا تک و بودجه لازم برای زندگی دانشجویی و تحصیل بررسی شد. در بخش هایی از مقاله نیز مطالبی در ارتباط با تحصیل پزشکی در دانشگاه جورجیا تک عنوان شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ پذیرش با مشاوران مجرب موسسه اصطهباناتی تماس برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد دانشگاه جورجیا تک

1- هزینه تحصیل دانشگاه جورجیا تک چقدر است؟

هزینه تحصیل در این دانشگاه از 15.000 دلار در سال شروع می شود.

2- زبان تحصیل در دانشگاه جورجیا تک چیست؟

زبان تحصیلی در دانشگاه جورجیا تک انگلیسی می باشد.

3- آیا دانشگاه جورجیا تک دارای رشته پزشکی است؟

خیر، این موسسه دانشکده پزشکی ندارد و هیچ یک از رشته های علوم پزشکی را ارائه نمی دهد.

4- آیا دانشگاه جورجیا تک رشته هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد؟

بله، این دانشگاه تمام رشته ها را به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

5- آیا برای تحصیل در دانشگاه جورجیا تک مدرک آیلتس لازم است؟

بله، داشتن مدارک آیلتس یا تافل برای ورود به دانشگاه جورجیا تک الزامی است.

6- آیا دانشگاه جورجیا تک دارای کمک هزینه تحصیلی است؟

بله، این دانشگاه بورسیه های متعددی را ارائه می دهد.

7- رنکینگ جهانی دانشگاه جورجیا تک چند است؟

دانشگاه جورجیا تک در میان 200 موسسه برتر دنیا قرار دارد.

8- آیا تحصیل در دانشگاه جورجیا تک نیازمند شرکت در آزمون ورودی است؟

بله، شرکت در آزمون ورودی برای تمام کسانی که قصد تحصیل مقطع کارشناسی را دارند، الزامی است.

9- آیا بورسیه های تحصیلی دانشگاه جورجیا تک شامل ایرانی ها می شود؟

بله، این موسسه بدون تبعیض ملیتی بورسیه ها را در اختیار دانشجویان می گذارد.

10- آیا دانشگاه جورجیا تک مورد تایید وزارت علوم ایران است؟

بله، این موسسه مورد تأیید وزارت علوم ایران است.

11- آیا دانشگاه جورجیا تک دارای کیفیت آموزشی است؟

بله، این دانشگاه در تمامی رشته های موجود به نحو چشمگیری عمل کرده است.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *