دانشگاه باتومی شوتا روستاولی گرجستان

اگر شما کالج های پزشکی گرجستان راچک کنید رتبه دانشگاه شوتا روستاولی در باتومی بالاترین است. با این حال، هنگامی که رتبه بندی جهانی دانشگاه ها را بررسی می کنید، پتانسیل و توان تحصیلی، عرف ها و موقعیت جغرافیایی دانشگاه باتومی شوتا روستاولی گرجستان، اولویت های فعالیت های پژوهشی علمی را تعیین می کند. هزینه تحصیل در دانشگاه باتومی شوتا روستاولی برای دانشجویانی که قصد بازگشت و کار در ایران با مدرکشان را ندارند، به صرفه است. ادامه مطلب را از زبان مشاورین ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر بخوانید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

درباره دانشگاه باتومی شوتا روستاولی گرجستان

دانشگاه دولتی باتومی شوتا روستاولی، یکی از مراکز مهم آموزشی، علمی و فرهنگی کشور گرجستان با بیش از 80 سال قدمت است. تاسیس و توسعه این سیستم آموزشی در ادجارا، یکی از تلاش های بلند مدت و طولانی جامعه کشور گرجستان بود. در سال 1893، این مسئله مطرح شد که در باتومی یک تالار ورزش و دبیرستان پسرانه افتتاح شود. در 26، 27 ماه ژوئن سال 1893، شهرداری این منطقه یک زمین به متراژ 262395 متر مربع در کنار دریا را، برای بازگشایی تالار ورزش و دبیرستان پسرانه تخصیص داد.

این پروژه توسط یک مهندس نظامی، سدلنیکو، طراحی شده بود. در اولین طبقه از این ساختمان، یک باشگاه قرار داشت و طبقه دوم آن شامل یک کلیسا، سالن اجتماعات، 8 کلاس درس، کلاس هنر، اتاق مطالعات فیزیک، آزمایشگاه و یک کتابخانه میشد. تالار ورزش و دبیرستان پسرانه در جولای 1897 شروع به فعالیت کرد. در 26 ماه سپتامبر سال 1900، این امکان پدید آمد که یک تالار ورزش و دبیرستان دخترانه نیز تاسیس شود. چندین سال بعد، در سال 1923، یک موسسه آموزشی در ساختمان قبلی تالار ورزش و دبیرستان دخترانه تاسیس شد ( مدرسه دولتی N2 کنونی) که پس از مدتی، به یک کالج آموزشی تبدیل شد. پیش از این، این موسسه برای تعلیم معلمان ابتدایی به کار گرفته می شد.

در ساختمان تالار ورزش و دبیرستان پسرانه، در سال 1935 یک موسسه تربیت معلم با چهار دانشکده تاسیس شد: دانشکده زبان و ادبیات گرجستان، فیزیک و ریاضیات، تاریخ و علوم طبیعی – جغرافی. در سال 1936، یک دانشکده تربیت بدنی و در سال 1938، یک دانشکده زبان و ادبیات روسی نیز به این مجموعه اضافه شد. در 1938، نام این موسسه به شوتا روستاولی تغییر یافت.

دانشگاه دولتی باتومی شوتا روستاولی از 9 دانشکده تشکیل شده است: علوم انسانی، آموزش، اقتصاد و تجارت، حقوق، علوم اجتماعی و سیاسی، علوم طبیعی و مراقبت پزشکی، فیزیک – ریاضیات و علوم کامپیوتر، فناوری و گردشگری. علاوه بر آن این دانشگاه موسسات پژوهشی نیکو بردزنیشویلی، موسسه فناوری های کشاورزی و پوسته، موسسه گیاه پزشکی و تنوع زیستی را نیز در بر میگیرد. در حال حاضر حدود 6000 دانشجو در رشته های فنی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

تجهیزات و امکانات دانشگاه دولتی باتومی شوتا روستاولی گرجستان، قدم به قدم در حال افزایش و بهبود است و تعداد دانشجویان نیز در حال زیاد شدن است. برنامه های آموزشی در حال توسعه و پیشرفت هستند و تخصص های جدیدی در این دانشگاه در حال معرفی شدن هستند و کارمندان خوبی دارد. کادر تدریس و پژوهش شامل 273 استاد، 71 پژوهشگر و 387 استاد مهمان میشود.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه باتومی شوتا روستاولی گرجستان

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه باتومی شوتا روستاولی گرجستان

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه باتومی شوتا روستاولی گرجستان

قوانین ثبت نام و شرایط اخذ پذیرش برای دانشجویان ورودی و خارجی / دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه دولتی شوتا روستاولی بدون آزمون ورودی / بررسی سوابق دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتر

قدم اول

دانشجوی ورودی یا دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می بایست مدارکی را را که در قسمت پایین لیست شده اند را در دانشگاه دولتی باتومی شوتا روستاولی،دپارتمان توسعه استراتژیک و روابط بین الملل، به ریاست دانشکده، تحویل دهند.

قدم دوم

  • ارائه تمامی مدارک لازم ( اتاق 35)
  • پر کردن اظهارنامه (دفتر رئیس دانگشاه، اتاق 1)
  • پس از بررسی و تایید مدارک، دپارتمان توسعه استراتژیک و روابط بین الملل دانشگاه برای شما نامه پذیرش را ارسال خواهد کرد.

قدم سوم

دانشجو، موظف است تمامی مدارک لیست شده در پایین را به وزارت آموزش و علوم کشور گرجستان در تفلیس تحویل دهد.

  1. کپی تمامی صفحات پاسپورت و کارت شناسایی ملی، تایید شده توسط دفتر اسناد رسمی
  2. مدارکی که گواه بر زندگی در خارج از کشور باشد.
  3. کپی مدارک تحصیلی دبیرستان یا هر مدرک دیگری که در کشور شما معادل آن به شمار رود / کپی مدارک دانشگاهی صادر شده توسط یکی از موسسات آموزشی عالی در خارج از کشور گرجستان

راهنمای دانشجویان دکتری

اخذ پذیرش و یا انتقالی از راه های تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه دولتی باتومی شوتا روستاولی می باشند. اعلامیه پذیرش دانشجویان دکتری در رشته های مختلف توسط انجمن علمی دانشگاه منتشر میشود. کمیسیون پذیرش دانشجو نیز بر اساس قوانین و دستورات مدیر دانشگاه فعالیت میکند. بنابراین برای دریافت آخرین اخبار میتوانید وبسایت دانشگاه را چک کنید.

اخذ پذیرش در مقطع دکتری نیاز به داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا هر مدرک دیگری که معادل آن به شمار رود نیاز خواهد داشت. این مدرک می بایست توسط یکی از موسسات آموزش عالی معتبر صادر شده باشد. اگر مدرک شما توسط یکی از موسسات آموزش عالی خارج از کشور گرجستان صادر شده است ابتدا می بایست آن را به مرکز تایید صلاحیت آموزشی ببرید.

فرآیند ثبت نام

برای اینکه درخواست اخذ پذیرش خود را در این دانشگاه در مقطع دکتری ثبت کنید می بایست مدارک زیر را ارائه دهید

  1. فرم درخواست تکمیل شده ( پر شده و پرینت گرفته شود)
  2. CV فرد متقاضی
  3. کپی مدرک کارشناسی ارشد یا هر مدرک دیگری که معادل آن باشد. ( برای افرادی که از دانشگاه باتومی شوتا روستاولی فارغ التحصیل شده اند یک کپی از مدرکی که توسط این دانشگاه تایید شده باشد، کفایت میکند. و برای افرادی که امسال از این دانشگاه فارغ التحصیل خواهد شد، تاییدیه اخذ مدرک تحصیلی لازم است)
  4. یک کپی از پاسپورت و کارت شناسایی
  5. عکس 3 * 4 و ورژن الکترونیکی آن روی سی دی
  6. یک کپی از کارت پایان خدمت
  7. چکیده ای کوتاه از پروژه های پژوهشی و رضایت مشاور علمی ( همراه با فرم N1)
  8. یک کپی برابر اصل تاییدیه مدرک آموزشی اخذ شده در خارج از کشور

رتبه و رنکینگ دانشگاه باتومی شوتا روستاولی گرجستان

رتبه بندی دانشگاه های جهان آموزش عالی تایمز در سال 2019 شامل بیش از 1.250 دانشگاه می شود که این رتبه بندی را به بزرگترین جدول جامع بین الملل تبدیل کرده است.

این تنها جدول عملکرد دانشگاه های جهان است که دانشگاه های متمرکز بر تحقیقات را در تمامی رسالت ها قضاوت می کند : تدریس، تحقیق، انتقال دانش و چشم انداز بین الملل. این رتبه بندی از 13 شاخص عملکرد دقیق برای ارائه متعادل ترین و جامع ترین مقایسه ها که مورد اعتماد دانشجویان، دانشگاهیان، مدیران دانشگاه، صنایع و دولت ها است استفاده می کند. محاسبات رتبه بندی سال 2019 توسط شرکت خدمات حرفه ای PRICEWATERHOUSECOOPER (PWC) حسابرسی شده است. این تنها رتبه بندی جهان است که به صورت مستقل به بررسی دقیق و کامل موضوعات پرداخته است.

مشاهده متد های رتبه بندی دانشگاه های جهان 2019 

لیست امسال بهترین دانشگاه های جهان توسط دانشگاه آکسفورد و دانشگاه کمبریج برای دومین سال متوالی مدیریت شده است. دانشگاه ییل تنها دانشگاه تازه وارد به جمع ده دانشگاه برتر جهان است که از رتبه دوازدهم به رتبه هشتم صعود کرده است همچنین دانشگاه ETH زوریخ سوئیس از گروه برگزیدگان خارج شده و از رتبه دهم به یازدهم سقوط کرده است.

دانشگاه چینهوا در حال حاضر برترین دانشگاه در آسیا است و بعد از افزایش هشت رتبه ای به رتبه بیست و دوم رسیده است و اولین موسسه چینی است که تحت متدهای فعلی ( از سال 2011) رهبری قاره را برعهده گرفته است. چین به طور کلی با پیشرفت تاثیر استناد ها، رتبه آن افزایش پیدا کرده است. در نقطه دیگر در آسیا ژاپن با 103 موسسه ( انگلستان با 98 موسسه ) به عنوان دومین کشور با بیشترین نماینده در جهان از انگلستان پیشه گرفته است.

خبرهای خوبی نیز برای فرانسه وجود دارد که برای اولین بار از سال 2011 دارای 50 دانشگاه برتر در جدول است. همچنین تعداد دانشگاه های پیشتاز در ایتالیا، اسپانیا و کانادا افزایش یافته است. به طور کلی، 86 کشور در این جدول دارای نماینده هستند و برای اولین بار عراق، جامایکا، نپال و تانزانیا و قزاقستان دارای نماینده هستند.

  • رنکینگ کشوری : 5
  • رنکینگ جهانی : 8297
 رشته های دانشگاه باتومی شوتا روستاولی گرجستان

رشته های دانشگاه باتومی شوتا روستاولی گرجستان

 رشته های دانشگاه باتومی شوتا روستاولی گرجستان

دانشگاه دولتی باتومی شوتا روستاولی (Batumi Rustaveli Shota State University) با افتخار پذیرش برای دوره های آموزش عالی جدید را اعلام می کند – پزشکی، معتبر در سال 2014 این برنامه تحصیلی ابداعی یک دوره ای بر بین المللی سازی و رویکردهای آموزش یکپارچه متمرکز است. این برنامه، دوره هایی را به زبان انگلیسی ارائه می کند و برای دانشجویان بین المللی باز است. این برنامه آموزشی از 360 ECTS، با حداکثر 75 ECTS در سال تشکیل شده است.

برنامه های آموزشی کارشناسی

  1. دانشکده اقتصاد و کسب و کار
  2. حسابداری و مالیات
  3. اقتصاد
  4. امور مالی
  5. مدیریت
  6. بازاریابی
  7. دانشکده علم دقیق و آموزش و پرورش
  8. علوم کامپیوتر
  9. ریاضیات
  10. فیزیک
  11. آموزش ابتدایی
  12. دانشکده علوم انسانی
  13. علم زبان انگلیسی
  14. علم زبان فرانسه
  15. علم زبان مجارستانی
  16. علم زبان آلمانی
  17. تاریخ
  18. فلسفه
  19. علم زبان روسی
  20. مطالعات ترجمه
  21. دانشکده حقوق و علوم اجتماعی
  22. مطالعات اروپایی
  23. روابط بین المللی
  24. حقوق
  25. روانشناسی
  26. دانشکده علوم طبیعی و مراقبت بهداشتی
  27. زیست شناسی
  28. شیمی
  29. بوم شناسی
  30. جغرافیا
  31. داروسازی
  32. طب فیزیکی و توانبخشی پزشکی
  33. دانشکده فنآوری ها
  34. مهندسی کشاورزی
  35. کشت شناسی
  36. معماری
  37. مهندسی عمران
  38. فن آوری غذا
  39. جنگلداری
  40. مهندسی زمین شناسی و معدن
  41. مخابرات
  42. حمل و نقل
  43. دانشکده توریسم
  44. گردشگری

هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه باتومی شوتا روستاولی گرجستان

هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه باتومی شوتا روستاولی گرجستان

هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه باتومی شوتا روستاولی گرجستان

کمک هزینه ها و بورسیه های دانشگاه باتومی شوتا روستاولی گرجستان

دانشجویان سال اول، که برای شرکت در آزمون هماهنگ ملی ثبت نام کرده اند، دانشگاه باتومی شوتا روستاولی را به عنوان انتخاب اول خود مشخص کرده اند و در درس چهارم اختیاری خود نمره خوبی کسب کرده باشند می توانند برای اخذ بورسیه ای به ارزش ماهیانه 100 لاری گرجستان (33.78 دلار آمریکا) درخواست دهند.

دانشجویانی که به صورت متداوم، نمره 81 به بالا، یعنی نمرات B کسب کرده باشند می توانند در شروه ترم دوم دانشگاه برای اخذ بورسیه ای به ارزش ماهیانه 50 لاری گرجستان ( 16.89 دلار آمریکا) درخواست دهند. و دانشجویان موفقی که نمرات آنها A باشد و نمرات بالای 91 کسب کرده باشند واجد اخذ بورسیه ای به ارزش 100 لاری گرجستان (33.78 دلار آمریکا) در ماه خواهند بود.

دانشجویان افتخاری که در زمینه فعالیت های علمی و در رقابت ها به موفقیت هایی رسیده باشند می توانند از بورسیه های 150 لاری گرجستان (50.68 دلار آمریکا) بهره مند شوند. دانشجویان افتخاری ای که توانایی مالی خوبی ندارند می توانند در یک رقابت شرکت کرده و از بورسیه های Avtandil Baratashvili استفاده کنند. مبلغ این بورسیه ماهیانه 312 لاری گرجستان (105.41 دلار آمریکا) است.

برنامه های مزیت اجتماعی:

دانشجویان یتیم از پرداخت شهریه دانشگاه معاف اند. دانشجویانی که از لحاظ اجتماعی در وضعیت مناسبی نیستند اما عملکرد تحصیلی آنها خوب بوده است می توانند از کمک هزینه های شهریه ای دانشگاه بهره مند شوند. این دانشگاه برای حمایت از این دسته از دانشجویان گاها بنیادهای نیکوکاری دانشگاهی راه اندازی میکند

دانش آموختگان برجسته دانشگاه باتومی شوتا روستاولی گرجستان

اولین مدیر “موسسه مدرسین” خوسین ناکایدزه نام داشت. در راستای تامین پرسنل علمی این موسسه آموزشی کمک های بسیاری از جانب سایر دانشگاه های آموزش عالی کشور گرجستان به خصوص دانشگاه دولتی تفلیس به آموزشگاه روستاولی شد. کارمندان و افراد آکادمیکی که در ادامه از آنها یاد خواهد شد فعالیت ها و خدمات پرثمری به دانشگاه دولتی روستاولی شوتا باتومی که در آن زمان موسسه مدرسین نامیده میشد ارائه کرده اند: جیورجی اخولدیانی، جورجی سرتلی، ایاز سینسازه، سرگیس کاکبازه، سیمون کاوکچیشویلی، جورجی تاوزیشویلی، راژدن خوتسیشویلی، دیمیتری ژدوانیشویلی، جیورجی جاواخیشویلی، وکول بریزه، شوتا زیدزیگوری، و غیره. به لطف این افراد بود که موسسه آموزش عالی تازه تاسیس روستاولی به شهرت و اعتبار دست یافت. پس از آن سیستم آموزشی و پژوهشی ای شکل گرفت و آماده سازی و آموزش کارمندان دانشگاهی آغاز شد. در سال 1943، 5 کاندید علمی در این دانشگاه وجود داشتند.

در راستای تصویب حکمی در 23 فوریه سال 2006، در خصوص سازماندهی مجدد و متحد سازی بخش های مختلف دانشگاهی، دانشگاه دولتی روستاولی شوتا باتومی، موسسه هنری باتومی، آکادمی هنری دولتی باتومی زکریا پالیاشویلی، موسسه هوا و فضا باتومی، موسسه بیوتکنولوژی و تجارت کشاورزی باتومی و موسسه پژوهشات علمی پژوهشات غشایی و موسسه کشاورزی باتومی همگی با هم ترکیب شده و بر اساس این قانون، در 27 اکتبر سال 2006 دانشگاه دولتی روستاولی شوتا را تشکیل دادند.

پتانسیل های آکادمیک، سنتها و موقعیت جغرافیایی دانشگاه دولتی روستاولی شوتا باتومی اولویت های فعالیت های علمی – پژوهشی این دانشگاه را مشخص کرده اند. افراد آکادمیک و پرسنل علمی این دانشگاه در علوم طبیعی، علوم انسانی، علوم اجتماعی، حقوق، ریاضیات و علوم کامپیوتر، مهندسی، تکنولوژی، تجارت و سلامت جمعی و همچنین رشته های کشاورزی موفقیت های بسیاری کسب کرده اند.

دانشگاه دولتی روستاولی شوتا باتومی یک موسسه آموزشی و علمی با کاربری های متعدد است که با همکاری دانشجویان، اساتید، معلمان و پژوهشگران، فضایی علمی، حرفه ای و پژوهشی یک پارچه در آن پدید آمده است. پروژه های علمی پژوهشی متعددی که در مقاطع بین المللی و ملی دارای اهمیت هستند در این دانشگاه انجام شده اند.

این دانشگاه همکاری و روابط نزدیکی با موسسات آموزش عالی درون کشور و خارج از آن دارد. دانشگاه روستاولی شوتا باتومی، یک میزبان محبوب برای کنفرانس های علمی بین المللی در زمینه های علمی مختلف به شمار میرود و جدای از آن، بخش علمی و آکادمیک این دانشگاه به صورت فعالانه در کنفرانس های علمی و برنامه های تبادل اطلاعات دانشگاه های مختلف در سایر نقاط دنیا شرکت میکند.

تحصیل پزشکی در دانشگاه باتومی شوتا روستاولی گرجستان

پس از تفلیس، باتومی محلی است که دانشجویان را برای تحصیل پزشکی در دانشگاه دولتی شوتا روستاولی باتومی که در سال 1945 تاسیس شد، جذب می نماید، این دانشگاه در حال حاضر دانشگاهی 73 ساله است که بنا به شواهد نقطه قوت آن در حوزه پزشکی است. نام این دانشگاه از نام شاعر مشهور گرجستان به نام شوتا روستاولی بر گرفته شده و یک موسسه آموزش تحصیلات عالی دولتی است. این دانشگاه همچنین از این جهت هم برجسته است که دانشگاه دولتی باتومی مهارت خارق العاده در حوزه تحقیقات و پزشکی، در بین دانشجویان تبدیل به قطبی مهم برای دانشجویان خارجی شده است. دلیل پایداری این دانشگاه توسعه و تلاش دائمی در راستای ارائه جدیدترین دانش مرتبط با دوره های پزشکی است.

جزئیات دوره تحصیلی پزشکی در دانشگاه دولتی شوتا روستاولی

دوره پزشکی دانشگاه دولتی شوتا روستاولی باتومی تحت نظارت سازمان بهداشت جهانی (WHO) و فدراسیون جهانی تحصیلات پزشکی (WFME) طراحی شده است و بدین ترتیب همه شرایط دانشگاه های مدرن را داراست. این دوره در مجموع 6 سال طول می کشد که شامل 1 سال کارآموزی و 5 سال تحصیل است که این دوره 5 ساله به ده نیمسال تقسیم می شود. به منظور تاکید بیشتر بر جنبه های عملی، این دوره شامل تعداد زیادی کارگاه آموزشی، آموزش در آزمایشگاه، تحقیق و همچنین کلاس های درسی است که دانشجویان را ملزم می کند تا مهارت های حل مساله خود را به سطح بالاتری برسانند که این موضوع در نهایت مهارت های تشخیصی آن ها را تقویت می کند.

محیط آموزش در کل دوره تحصیلی انگلیسی است که این موضوع کاملا نیاز به آموزش زبان محلی را برای دانشجویان متقاضی حذف می نماید و بدین ترتیب افراد می تواند تمرکز بیشتری را بر روی درس های اصلی داشته باشند البته باید توجه داشت که اخذ امتحانات زیاد (سوالات چندگزینه ای، تشریحی و شفاهی) در این دانشگاه معمول است که این کار برای تعیین سطح مهارت و تمرکز دانشجو انجام می شود.

شرایط مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در دانشگاه دولتی شوتا روستاولی باتومی گرجستان

هر دانشگاه شرایط ویژه ای را تعیین کرده است که دانشجویان می بایست پیش از اقدام برای پذیرش آن شرایط را دارا باشند. برای دانشگاه شوتا روستاولی این شرایط عبارت اند از حداقل 50 درصد نمره در درس های فیزیک، شیمی و زیست شناسی که این شرایط برای دانشجویان عضو دسته SC/SC کاهش داده شده و به میزان 45 درصد در نظر گرفته شده است، به هر صورت گواهی عدم سوء پیشینه هم ضروری است. همچنین همه دانشجویان باید در درس انگلیسی حداقل 35 درصد نمره را کسب کرده باشند و در زمان پذیرش یا تا تاریخ 31 دسامبر سال جاری 17 سال خود را به پایان رسانده باشند. دانشجویانی که شرایط ذکر شده در بالا را داشته باشند صلاحیت اقدام برای پذیرش در دانشگاه دولتی شوتا روستاولی باتومی را دارند. در صورت نیاز به راهنمایی در این رابطه همین امروز با متخصصان آن ها تماس بگیرید.

چه مدارکی برای تحصیل پزشکی در دانشگاه دولتی شوتا روستاولی باتومی مورد نیاز است؟

  • کپی از تمام صفحات پاسپورت
  • گواهی پایان تحصیلات مدرسه
  • عکس های اندازه پاسپورتی با پس زمینه سفید

طبق نظر کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) کسانی که به تحصیل در دانشگاه های پزشکی گرجستان و دیگر رشته ها علاقه مند می باشند، متوجه خواهند شد که دانشگاه های برتر این کشور برنامه های قانونی عالی را در اختیار آنان قرار خواهد داد، با مشاورین ما در ارتباط باشید تا شما را از واقعیت ها تحصیل در این کشور و راه ورود به دانشگاه باتومی شوتا روستاولی گرجستان با خبر سازند.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *