دانشگاهها و کالج های لهستان
مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

در برنامه تحصیل دانشگاهها و کالج های لهستان تمرکز اصلی به دست آوردن مهارت های مناسب برای صحبت کردن و درک متون علمی و همچنین تجزیه و تحلیل و انتقاد از ارزیابی نظریات پیچیده و شرایط است. تمریناتی که با هدف بهبود سطح علمی دانشجو پیگیری می شود و حتی مشاورین موسسه توسعه گران مهر نیز مبنی بر تصدیق این روش مطالعه مطالعاتی انجام داده اند که در ادامه در قالب اطلاعات مهاجرت تحصیلی به لهستان آورده شده است.

شرایط تحصیل و پذیرش دانشگاه ها و کالج های لهستان

پذیرش رشته های تحصیلی توسط موسسات آموزش عالی تحت نظارت قرار می گیرد و متقاضیان به طور مستقیم به موسسات انتخابی خود مراجعه می کنند. بهتر است قبل از شروع دوره با دفتر روابط بین الملل تماس بگیرید تا تمام جزییات لازم در مورد روند های درخواست و دیگر اطلاعات مهم را به دست آورید.

نیاز های کلی :

الزامات عمومی برای پذیرش رشته های دانشگاهی که توسط موسسات آموزش عالی در لهستان ارایه می شوند، در تمام دانشگاه ها و موسسات آموزشی یکسان می باشد. متقاضی باید گواهی نامه ( گواهی Matura ) یا مدرک معادل دیگری را داشته باشد که گواهی می دهد دارنده، صلاحیت ورود به آموزش عالی را دارا می باشد و دوران دبیرستان را تکمیل کرده است.

دسترسی به تحصیلات دوره اول، منجر به عنوان حرفه ای مهندسی ( licencjat or inżynier ) و تحصیل در دوره های بالاتر، منجر به مدرک کارشناسی ارشد ( magister یا مدرک معادل آن ) می شود، دارندگان مدرک دیپلم دبیرستان (Matura) یا معادل، دارنده حق ثبت نام در این دوره های تحصیلی در لهستان را دارا می باشد. اگر لازم باشد دانش یا مهارت هایی که توسط بررسی Matura ارزیابی نشده اند و یا مدرک دیپلم متوسطه را که متقاضی در خارج از کشور به دست آورده را ارزیابی شود، آزمون های ورودی اضافی ممکن است توسط HEI انجام می شود.

دسترسی به تحصیلات دوره دوم ( تحصیلات تکمیلی ):

دسترسی به تحصیلات دوره دوم برای دارندگان مدرک مهندسی ( licencjat or inżynier ) وجود دارد، مدرک کارشناسی ارشد ( magister یا مدرک معادل با ان ) یا معادل دیپلم آموزش عالی لهستانی، به دارنده حق ثبت نام در لهستان را می دهد.

دسترسی به دوره های دکتری :

دسترسی به دوره های دکتری برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد (وکیل یا مدرک معادل) یا معادل دیپلم آموزش عالی لهستانی است که به دارنده حق ثبت نام در چنین دوره هایی در لهستان را می دهد و شرایط پذیرش که توسط موسسه خاص تعیین می شود.

دانشگاه ها و کالج های برتر و معتبر لهستان

  1. دانشگاه ورشو (University of Warsaw)
  2. دانشگاه یاگیلونیا (Jagiellonian University)
  3. دانشگاه صنعتی ورشو (Warsaw University of Technology )
  4. دانشگاه آدم میکیویچ پوزنان (Adam Mickiewicz University Poznan)
  5. دانشگاه AGH علم و صنعت (AGH University of Science and Technology)
  6. دانشگاه صنعتی کراکو (Cracow University of Technology)
  7. دانشگاه صنعتی لودز (Lodz University of Technology)
  8. دانشگاه نیکلاس کوپرنیک (Nicolaus Copernicus University)
  9. دانشگاه صنعتی پوزنان (Poznan University of Technology)
  10. دانشگاه گدانسک (University of Gdansk)
  11. دانشگاه لودز (University of Lodz)
  12. دانشگاه سیلسیا کاتوویتس (University of Silesia in Katowice)
  13. دانشگاه برسلاو (University of Wroclaw)
  14. دانشگاه صنعتی برسلاو (Wroclaw University of Technology)
  15. دانشگاه صنعتی گدانسک (Gdansk University of Technology)
  16. دانشگاه پزشکی سیلسیا (Medical University of Silesia)
  17. دانشگاه پزشکی ورشو (Medical University of Warsaw)
رتبه و رنکینگ دانشگاه ها و کالج های لهستان

رتبه و رنکینگ دانشگاه ها و کالج های لهستان

رتبه و رنکینگ دانشگاه ها و کالج های لهستان

رتبه بندی QS برای دانشگاه های جهان از جمله مهمترین و پر استفاده ترین رتبه بندی هاست. رتبه بندی QS به میزان زیادی بر روی بررسی های آکادمیک متکی است و از هزاران دانشگاهی در سرتاسر جهان در مورد شهرت دانشگاه ها پرسش می کند.

فهرست رتبه بندی تایمز برای دانشگاه های جهان در مقطع تحصیلات تکمیلی (یا به اختصار فهرست رتبه بندی THE) محدوده وسیعی از داده های آماری را ترکیب می کند. در این رتبه بندی به کیفیت آموزش، تحقیق و اثربخشی تحقیق که از طریق ارجاعات سنجیده می شود (به این معنی که چند بار از سراسر جهان به تحقیقات یک دانشگاه ارجاع داده شده است)، وزن یکسانی داده شده است.

رتبه بندی آکادمیک دانشگاه های جهان توسط دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (که اغلب به آن تحت عنوان رتبه بندی شانگهای یا ARWU اشاره می شود) بر روی کیفیت و خروجی تحقیق تمرکز دارد که برای مثال به وسیله تعداد مقالات علمی منتشر شده و ارجاع داده شده و تعداد کارکنان و فارغ التحصیلان برنده جوایز نوبل و فیلدز، سنجیده می شود.

لیست دانشگاهها و کالج های لهستان

لیست دانشگاهها و کالج های لهستان

هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه ها و کالج های لهستان

خارجی ها ملزم به پرداخت شهریه هستند و این شهریه ها به طور متوسط به شرح زیرند:

  • 2000 یورو در سال برای سال اول، دوم و تحصیلات طولانی مدت
  • 3000 یورو در سال برای دوره های دکترا، تحصیلات تکمیلی و کارآموزی های تحصیلات تکمیلی پزشکی و همچنین کارآموزی های فرا دکترا، تخصصی، هنر و علمی
  • 3000 یورو در سال برای دوره های فنی و کارورزی
  • 2000 یورو در سال برای دوره های آموزش زبان لهستانی به منظور شروع تحصیل در لهستان

شهریه های موسسات دولتی و خصوصی توسط خود موسسه ها تعیین می شوند، با این شرط که نمی توانند پایین تر از هزینه دوره تحصیلی باشند. شهریه ها در سال بین 2000 تا 6000 یورو متغیرند و به موسسه و رشته تحصیلی بستگی دارند (برای دوره های MBA در حدود 8000 تا 12000 یورو در سال). لطفا توجه داشته باشید که شهریه های واقعی و شرایط تحصیل دقیق در چهارچوبی توافقی ما بین موسسات یا بین دانشجو و یک موسسه تعیین می شوند.

دانشگاه های خصوصی شهریه متوسطی در حدود 50000 یورو در سال دارند که مقدار آن به رشته و مقطع تحصیلی بستگی دارد. البته شما حق اقدام برای دانشگاه های دولتی و رقابت با دانشجویان لهستانی را هم دارید. اما گرفتن پذیرش نسبت به موارد دیگر مشکل تر است و در دوره ای ثبت نام خواهید شد که آموزش آن به زبان لهستانی خواهد بود. لهستان کشوری اروپایی با اقتصادی کاملا پایدار است و هزینه زندگی در آن ماهانه بین 450 تا 650 یورو می شود. شما می توانید بسته به شهر محل اقامت و ناحیه ای که می خواهید در آن به تحصیل بپردازید بودجه خود را تنظیم نمایید. شهرهای بزرگتری نظیر کارکوف یا ورسای هزینه ای بین 500 تا 850 یورو در ماه خواهند داشت. بهتر است برای برآورد دقیق هزینه تحصیل و زندگی در لهستان و ارزیابی شرایط، با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در تماس باشید.

[rd_line color=”#79b900″ line_pos=”center”]
[button type=”rd_3dstroke_bt” size=”mediumlarge_rd_bt” t_color=”#ffffff” b_color=”#2fa5dd” b_hover_color=”#79b900″ radius=”5″ url=”https://www.estahbanaty.org/study/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84-%D9%88-%D8%A7%D8%B9%D8%B2%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88-%D8%A8%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC/” position=”ta_center”]شرایط تحصیل در کشورهای دیگر[/button]
[rd_line color=”#79b900″ line_pos=”center”]
[carousel_posts_sc type=”cbp_type02″ posts_per_line=”3″ category=”education-sending-students”]
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *