دامداری در کانادا

 دامداری در کانادا شامل پرورش حیوانات برای تولید محصولات حیوانی و اهداف تفریحی می شود. هر چند که در حال حاضر، مزارع زیادی در کانادا هستند که دامداری تنها جزئی از تولید و درآمد آنها محسوب می شود، اما برخی مزارع به صورت تخصصصی به پرورش گونه های مختلف حیوانی ( گاوهای شیری، گاوهای گوشتی، خوک، گوسفند و مرغ) مشغول هستند. در ادامه به بررسی صنعت دامداری در کانادا و درآمد دامداری در کانادا می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

 

صنعت دامداری در کانادا

صنعت دامداری در کانادا راه بسیار مناسبی برای مهاجرت کاری به کانادا است و بخش اعظمی از درآمد مزارع را تشکیل می دهد. حیوانات مزرعه ای مختلفی در این کشور پرورش می یابند. اگر چه سرانه مصرف گوشت در کانادا بیشتر از حد مجاوز است، اما این کشور علاوه بر تامین نیازهای داخلی، یکی از بزگترین صادر کننده محصولات دامی نیز محسوب می شود.

 سالانه حدود 6.5 میلیون گاو گوشتی  دربیش از 62000 مزرعه در کانادا پرورش داده می شود. همچنین حدود 1.4 میلیون گاو شیری در 10000 مزرعه لبنی در کانادا وجود دارد. علاوه بر این، به طور میانگین 145.5 میلیون جوجه در کانادا ( مرغ تخم گذار و گوشتی) هر ساله پرورش می یابد. بیش از 2000 مزرعه مرغ گوشتی در سراسر کانادا وجود دارد. در خصوص مرغ تخم گذار باید گفت که طبق آمارها بیش از 25 میلیون مرغ تخمگذار در 1200 مزرعه تخم مرغ در کانادا تغذیه می شوند که هر سال بیش از 9 میلیون تخم مرغ تولید می کنند. استان بریتیش کلمبیا به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده ها ، سالانه بیش از سه میلیون مرغ تخم گذار در 145 مزرعه پرورش می دهد.

در مورد حیوانات دیگر در صنعت دامداری در کانادا باید گفت که تعداد کل بوقلمون های پرورش یافته در کانادا 8.5 میلیون پیش بینی شده است که در 2500 مزرعه بوقلمون در کانادا وجود دارند. بوقلمون از جمله حیواناتی است که اکثرا در تعطیلات استفاده می شود. در کانادا تولید گوسفند در مقایسه با گاو یا مرغ، صنعت کوچکی محسوب می شود. بیش از یک میلیون گوسفند و بره در 9000 مزرعه گوسفند در کانادا پرورش می یابند. در خصوص خوک باید گفت که به طور تقریبی 14.1 میلیون خوک در 8.400 مزرعه خوک در کانادا وجود دارد. اسب ها و دیگر احشام چهار پا (مثل الاغ و قاطر) در صنعت دامداری برای اهداف مختلفی از جمله تفریح، ورزش و حمل و نقل پرورش داده می شوند. تعداد اسب های موجود در کانادا بیش از 20000 اسب تخمین زده شده است.

آبزی پروری یکی از زیر شاخه های صنعت دامداری در کانادا محسوب می شود. آبزی پروری در تمام استان های کانادا و منطقه یوکان وجود دارد. مزارع آبزی پروری بسته به نوع ماهی پرورش یافته و محیط ( آب شیرین یا آب دریا) متفاوت است.  بیشتر مزارع آبزی پروری کانادا در سواحل شرقی و غربی قرار دارند، در حالیکه مزارع آب شیرین در مرکز کانادا واقع شده اند. تقریبا 47 گونه ماهی، صدف و جلبک دریایی به صورت تجاری در کانادا پرورش می یابند. ماهی تٌن حدود 75 درصد از صنعت آبزی پروری کانادا را تشکیل می دهد.

 

دامداری در کانادا

 

شغل دامداری در کانادا

شغل دامداری در کانادا شامل پرورش دام و طیور، ارائه برنامه های تغذیه، اصلاح نژاد در دامداری های لبنی، گوشتی، طیور، خوک و گوسفند ، نظارت بر بهداشت و عملکرد کارگران می شود. شغل دامداری در کانادا شامل وظایف زیر می شود:

  • ارائه خدمات دامداری مانند بارورسازی مصنوعی، نظافت و ضد عفونی دامداری یا مرغداری
  • طراحی و اجرای روش هایی برای پرورش دام و ایمن سازی دامداری
  • استخدام و آموزش کارگران
  • ارائه مشاوره در خصوص خدمات و امکانات دامداری و دامپروری
  • نظارت بر اصلاح نژاد دام و دیگر برنامه های مرتبط با دام
  • تنظیم و ارائه برنامه های تغذیه دام
  • اجرای برنامه های پروش دامداری و مرغداری
  • تشخیص مشکلات بهداشت دام و طیور
  • بررسی سوابق دامداری مزرعه
  • ارائه برنامه های تخصصی در صورت داشتن تخصص در پرورش یک دام خاص مثل اسب، خوک، گاو شیری، گاو گوشتی و غیره

 

دامداران در کانادا تحت عناوین زیر می توانند در کانادا مشغول به کار شوند:

  • تکنسین پرورش خوک
  • سرکارگر مرغداری
  • دامدار گاوهای شیری
  • ناظر مزرعه
  • مسئول پروارگاه
  • ناظر پرورش دام
  • مربی اسب
  • تکنسین لقاح مصنوعی
  • پیمانکار خدمات پرورش دام
  • دامدار گاورهای گوشتی
  • متخصص خوراک دام
  • سرکارگر مزرعه

صنعت دامداری در کانادا

 

شرایط دامداری در کانادا

 صنعت دامداری در کانادا پر از مشاغل هیجان انگیز در حیطه تولید و پرورش دام  است. دامداران در بخش های مختلف این صنعت مثل پرورش گاو شیری، گاو گوشتی، پرورش طیور یا اسب فعالیت می کنند. علاوه بر این دامداران ممکن است در بخش های تحقیقاتی و پژوهشی در خصوص اصلاح نژاد دام یا تغییر نوع تغذیه دام مشغول به کار شوند. آنها همچنین می توانند تحصیلات تکمیلی خود را در رشته های بیوتکنولوژی، دامپزشکی و ژنتیک حیوانات ادامه دهند. برای کار به عنوان یک دامدار در کانادا به مدرک دانشگاهی در رشته دامداری و یا رشته های مرتبط و تجربه کار در زمینه های مرتبط نیاز دارید.  اگر دامداران فعالیت های خاصی ( مانند لقاح مصنوعی) انجام می دهند به گواهی های آموزشی و مجوز استانی در کانادا نیاز دارند.

 

درآمد دامداری در کانادا

متوسط حقوق سالانه در کانادا بر اساس هزینه مسکن، بیمه، حمل و نقل و سایر هزینه ها محاسبه می شود. متوسط درآمد دامداری در کانادا 42.000 دلار در سال یا به عبارتی 21 دلار در ساعت است. دامداران تازه کار تقریبا 39.000 دلار در سال دریافت می کنند در حالیکه میانگین درآمد دامداران با تجربه سالانه 43.000 دلار است. در جدول زیر درآمد دامداری در کانادا با رشته های دیگر مقایسه شده است:

اسامی رشته هامیزان درآمد سالانه
مدیر مزرعه58.000 دلار
مدیر دامداری51.000 دلار
تکنسین تحقیقات46.000 دلار
تکنسین دامپزشکی57.000 دلار
متخصص تغذیه حیوانات45.000 دلار
تکنسین کشاورزی48.000 دلار
مدیر گاوداری108.000 دلار
تکنسین جنگل و حفاظت36.000 دلار
بیولوژیست دریایی60.000 دلار
مدیر تولید57.000 دلار
تکنسین تحقیقات آزمایشگاهی40.000 دلار
دامپزشک100.000 دلار

 

دامداری در کشور کانادا

شیوه دامداری در کشور کانادا در طول 50 تا 60 سال گذشته بسیار تغییر کرده است. تعداد مزارع کوچک و خانوادگی به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است و به مزارع بزرگ تولید غذا در قرن بیست و یکم تبدیل شده اند. مزارع به منظور کاهش هزینه های نیروی کار و و بعضی از مشکلات بهداشتی در خصوص حیوانات ، از دستگاه های پیشرفته و مکانیزاسیون استفاده می کنند. هر چند که بکارگیری روش های جدید باید ایجاد مشکلاتی همچون محدودیت رفتار طبیعی حیوانات و افزایش جمعیت آنها شده است، اما بکارگیری تکنولوژی در صنعت دامداری در کانادا اجتناب ناپذیر است.

هر ساله بیش از 800 میلیون دام که بیشتر مرغ هستند در کانادا کشتار می شوند. هر چند که اثر کانادایی ها فکر می کنند که دولت این کشور رفتار انسانی با حیوانات مزرعه را تضمین می کند، اما  دولت هیچگونه مقرراتی در خصوص حیوانات مزرعه خارج از قوانین فدرال و استانی اعمال نمی کند.

 

درامد دامداری در کانادا

 

بهترین استان های کانادا برای شغل دامداری

صنعت دامداری در کانادا هر ساله در حال رشد است و تقریبا 8 درصد تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده است. کانادا در میان ده کشور برتر جهان در زمینه مصرف کننده و صادر کننده گوشت در جهان قرار دارد. اکثر مزارع کانادا در استان های آلبرتا، ساسکاچوان، مانیتوبا ، کبک و انتاریو قرار دارند.85 درصد از محصولات گوشتی در مزارع چهار استان غربی این کشور تولید می شود.  آلبرتا بزرگترین تولید کننده گوشت گاوی در سراسر کانادا است و نیمی از محصولات گوشتی این کشور را تامین می کند. همچنین، استان های انتاریو، کبک، بریتیش کلمبیا و مانیتوبا بزگترین عرضه کنندگان مرغ و تخم مرغ در کانادا هستند. علاوه بر این 33 درصد  مزارع پرورش اسب در استان آلبرتا قرار دارد و استان های انتاریو، بریتیش کلمبیا و ساسکاچوان در رتبه های بعدی پرورش اسب در کانادا هستند.

 

تحصیل در رشته دامداری در کانادا

 پنج موسسه زیر رشته دامداری در کانادا را ارائه می دهند:

 

  • دانشگاه فریزر ولی ( University of Fraser Valley )

دانشگاه فریزر والی دوره دو ساله دامداری را برگزار می کند. افرادی که علاقه مند به آموزش های تولید دام هستند می توانند با شرکت در این دوره، گواهی دامداری را کسب کنند. این برنامه شما را با به روزترین آموزش های پرورش دام، تغذیه و سلامت دام آشنا می کند. هزینه این دوره 15.000 دلار در سال است.

  • دانشگاه تامپسون ریور ( Thompson Rivers University )

دانشگاه تامپسون ریور یک دوره آموزشی 19 ماهه و  یک دوره 32 ساعته در زمینه دامداری ارائه می کند. در این دوره ها، مهارت های عملی در خصوص مراقبت از حیوانات، پرورش حیوانات و استفاده از تجهیزات به روز دامداری آموزش داده می شود. هزینه این دوره ها 15.000 دلار در سال است.

  • دانشگاه دالهاوزی ( Dalhousie University )

دانشگاه دالهاوزی دوره کارشناسی علوم دام را ارائه می کند.  دانشگاه دالهاوزی یک محیط عملی – تئوری واقعی را برای دانشجویان فراهم می کند. این دوره به گونه ای طراحی شده که دانش پایه در خصوص حیوانات در زمینه های مختلف را آموزش می دهد. هزینه این دوره 26.000 دلار در سال است.

  • دانشگاه ساسکاچوان ( University of Saskatchewan )

دانشگاه ساسکاچوان دوره دو ساله علوم بالینی دام را برگزار می کند. پروژهای تحقیقاتی دانشگاه ساسکاچوان طیف وسیعی از مسائل دام و طیور را پوشش می دهد. هزینه تحصیل در این دوره 8.000 دلار در سال است.

  • کالج شریدان ( Sheridan College )

کالج شریدان در استان انتاریو دوره یک ساله محافظت از دام را ارئه می کند. در این دوره آموزشهای کامل در خصوص نگهداری و محافظت از دام ارائه می شود. هزینه این دوره 17.000 دلار در سال است.

شغل دامداری در کانادا

 

 مهاجرت دامداران به کانادا

افرادی که در صنعت کشاورزی و دامداری فعالیت می کنند می توانند از طریق برنامه مهاجرتی Agri-Food Immigration Pilot برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند. این برنامه برای تامین نیروی کار کانادا در بخش های صنایع فرآوری گوشت،تولید قارچ و محصولات گلخانه ای و صنایع دامداری طراحی شده است. حتی افرادی که به عنوان کارگر موقت در کانادا مشغول بکار هستند، از طریق این برنامه می توانند برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. اداره مهاجرت، تابعیت و پناهندگی کانادا (IRCC ) اعلام کرده که حدود 2750 متقاضی ( به همراه خانواده )  برای سال آینده ، تحت این برنامه مهاجرتی می توانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. به این نکته توجه کنید که پایلوت  Agri-Food شامل استان کبک نمی شود. استان کبک برنامه مهاجرتی خاص خود را دارد. با این حال، کارگران فصلی این استان می توانند با دریافت نامه LMIA دو ساله در کبک کار کنند و سپس از طریق برنامه تجربه کار کبک (PEQ ) برای اقامت دائم درخواست دهند. برنامه Agri-Food مشاغل زیر را شامل می شود:

  • تولید محصولات گوشتی ( ناک 3116)
  • محصولات گلخانه ، نهال، پروش گل، تولید قارچ ( ناک 1114)
  • پرورش خوک (1122)
  • تولید مرغ و تخم مرغ (1123)
  • پرورش گوسفند و بز (1124)
  • پرورش حیوانات دیگر (1129)

 

سخن پایانی

دامداری در کانادا یکی از صنایع حیاتی این کشور محسوب می شود. کانادا در میان ده کشور برتر تولید کننده و مصرف کننده گوشت در جهان قرار دارد. علاوه بر این، صنعت دامداری در کانادا شامل حیوانات و محصولات تولیدی متعددی می شود. شغل دامداری در طول 50 تا 60 سال گذشته در کانادا تغییرات زیادی داشته است. برای دریافت مشاوره در خصوص روش های مهاجرت دامداران به کانادا و تحصیل در رشته دامداری در کانادا با مشاوران ما در موسسه حقوقی اصطهباناتی تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

1- دامداری در کانادا شامل چه بخش هایی می شود؟ دامداری در کانادا شامل پرورش گاو شیری، گاو گوشتی، مرغ و تخم مرغ، بوقلمون، اسب، خوک، گوسفند و آبزیان می شود.

2- میزان درآمد دامداری در کانادا چقدر است؟  دامداران به طور متوسط 40.000 دلار در سال دریافت می کنند.

3- بیشترین مزارع گاو گوشتی در کدام استان کانادا قرار دارد؟ استان آلبرتا دارای بزرگترین مزارع گاو گوشتی در کانادا است.

4- برای دامداری در کانادا به چه مهارتهایی نیاز است؟ داشتن مهارت عملی و دانش کافی در خصوص پرورش دام و طیور، علم تغذیه، اصلاح نژاد و توانایی کار با دستگاه های پیشرفته نیاز است

5- از چه طریق می توان عنوان یک دامدار به کانادا مهاجرت کرد؟ از طریق پایلوت Agri-food Immigration  می توانید برای مهاجرت درخواست دهید.

6-در کدام استان بزرگترین مزارع پرورش اسب وجود دارد؟ 33 درصد از مزارع پرورش اسب در استان آلبرتا قرار دارد.

7- چه الزاماتی برای مهاجرت به کانادا به عنوان دامدار وجود دارد؟ داشتن مدرک دانشگاهی معتبر و سابقه کار در زمینه دامداری الزامی است.

8- کدام دانشگاه های کانادا رشته دامداری را ارائه می دهند؟ دانشگاه دالهاوزی، دانشگاه فریزر ولی، دانشگاه تامپسون و دانشگاه ساسکاچوان رشته دامداری را ارائه می کنند

9- هزینه تحصیل در رشته دامداری در کانادا چقدر است؟ هزینه این دوره ها بین 8.000 تا 17.000 دلار در سال متغیر است.

10- پرورش دهنده گان دام و طیور تحت چه ناک شغلی می توانند به کانادا مهاجرت کنند؟ آنها می توانند تحت ناک شغلی 1123 می توانند برای مهاجرت اقدام کنند.

 

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *