داروسازی دانشگاه چارلز چک

دانشگاه چارلز (CU) در پراگ که در سال 1348 تاسیس شد، قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه در جمهوری چک است و اولین دانشگاهی است که در اروپای مرکزی تاسیس شد. امروزه CU یک موسسه مدرن چند رشته ای و پژوهشی است که بیش از 50،000 دانشجو در حال تحصیل داروسازی دانشگاه چارلز چک در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هستند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل داروسازی دانشگاه چارلز چک

دانشگاه چارلز شامل 17 دانشکده در مجموع است که یکی از آنها مختص به کلیسای کاتولیک، کلیسای پروتستان و کلیسای هوسیت است و همچنین شامل حقوق، هنر، داروسازی، علوم، ریاضیات و فیزیک، آموزش و پرورش، علوم اجتماعی، تربیت بدنی و ورزش، علوم انسانی و پنج دانشکده های پزشکی جداگانه هستند. دانشکده داروسازی در شهر Hradec Kralove واقع شده و با حکم حکومتی در سال 1969 تأسیس شد. این دانشکده داروسازی ادامه دهنده سنت قدیمی و طولانی مدت آموزش داروسازی در دانشگاه چارلز در پراگ است.

آموزش داروسازی دانشگاه چارلز چک

طول دوره تحصیل داروسازی در دانشگاه چارلز جمهوری چک در حال حاضر به مدت 5 سال است. دانشجویان مقطع کارشناسی می توانند به اندازه کافی با توجه به علایق خود، با انتخاب موضوع های توصیه شده و اختیاری علاوه بر واحدهای اجباری، برنامه درسی را اختصاصی کنند. مفهوم برنامه تحصیلی مطابق با شرایط اخیر و استاندارد علوم دارویی، نیازهای عملیات دارویی در زمینه اروپا است و پایه ای برای مطالعات تحصیلات تکمیلی ایجاد می کند. دانشجویان خارجی می توانند به زبان چک یا انگلیسی تحصیل کنند.

آموزش داروسازی دانشگاه چارلز چک

 

دوره های داروسازی دانشگاه چارلز چک

جهت تحصیل در جمهوری چک دانشکده داروسازی چارلز این کشور در بیش از دو ساختمان واقع شده است. دانشجویان به سه سالن بزرگ سخنرانی، تعدادی از آزمایشگاه ها، اتاق های سمینار و سه آزمایشگاه کامپیوتر دسترسی دارند. دوره کارشناسی ارشد داروسازی دانشگاه چارلز یک برنامه پنج ساله است که شامل واحد های اجباری و انتخابی و 6 ماه آموزش حرفه ای در یک بیمارستان عمومی یا داروخانه می باشد. واحدهای اصلی دوره داروسازی عبارتند از:

  • فارماکولوژی و سم شناسی
  • داروپروری (Pharmacognosy)
  • شیمی دارویی
  • تجزیه و تحلیل دارویی
  • فناوری دارویی
  • داروسازی بالینی و اجتماعی

فارغ التحصیلان داروسازی دانشگاه چارلز چک

دانشکده داروسازی ارتباطات گسترده ای با تعدادی از ادارات دیگر در دانشگاه چارلز به علت تحصیلات و تحقیقات مشهور خود دارد. دانشجویانی که از این برنامه کارشناسی ارشد فارغ التحصیل می شوند، واجد شرایط فعالیت های زیر خواهند بود، تکمیل این مدرک کارشناسی ارشد در داروسازی محیطی ایده آل برای دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در مقطع دکترا هستند، فراهم می کند.

  • آماده سازی فرم های دارویی محصولات دارویی
  • تهیه و آزمایش داروها
  • ذخیره سازی، نگهداری و توزیع داروها در مرحله عمده فروشی
  • تهیه، آزمایش، نگهداری، تهیه و توزیع داروها در داروخانه های عمومی
  • آماده سازی، آزمایش، نگهداری و توزیع داروها در بیمارستان ها
  • ارائه اطلاعات و مشاوره درباره محصولات دارویی
  • مطابق با دستورالعمل EC 2005/36 / EC برای آموزش عالی دارویی در اتحادیه اروپا

هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه چارلز چک

هزینه تحصیل دوره داروسازی در کشور جمهوری چک 6800 یورو در سال برای دانشجویانی است که به زبان انگلیسی تحصیل می کنند. این هزینه شامل هزینه های زندگی نیست، بلکه شامل دوره های اختیاری زبان چک برای کسانی است که می خواهند برای استفاده روزمره، زبان اصلی را یاد بگیرند. مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) آماده هستند تا شرایط دریافت ویزای دانشجویی جمهوری چک را برای شما بازگو کنند، با ما در تماس باشید تا بتوانیم شما را راهنمایی کنیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *