خوابگاه های دانشجویی فرانسه

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در هنگام مهاجرت با آن روبرو هستید، داشتن مکانی برای زندگی می باشد، به خصوص برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی را دارند به دلیل بودجه اندک و نبود اجازه کار تمام وقت، داشتن اقامتگاهی با قیمت مقرون به صرفه و امکانات خوب یک مزیت برای ـن ها محسوب می شود. کشور فرانسه یکی از مقاصد پرطرفدار برای دانشجویان بین المللی است که امکانات زیادی در ارتباط با دریافت خوابگاه برای دانشجویان ارائه می دهد. این مقاله که به کوشش موسسه اصطهباناتی گردآوری شده است، اطلاعاتی از انواع خوابگاه های دانشجویی فرانسه، هزینه زندگی در خوابگاه های دانشجویی، شرایط و امکانات خوابگاه ها، مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی و لیستی از خوابگاه های مختلف دانشجویی در فرانسه را در اختیارتان قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین مجرب موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد تماس حاصل کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط و امکانات خوابگاه های دانشجویی فرانسه:

یکی از مهمترین مواردی که شما باید هنگام تحصیل در فرانسه در ارتباط با آن تصمیم بگیرید، این است که در کجا زندگی خواهید کرد. فرانسه گزینه های مسکن متعددی در اختیار دانشجویان قرار داده، اما همه گزینه ها یک روش دریافت ندارند. این ایده خوبی است که قبل از مهاجرت گزینه های خود را بررسی کنید تا در حین تحصیل با داشتن مکانی مناسب برای تحصیل خیالتان راحت باشد. گزینه های بی شماری برای کمک به تحقق این امر وجود دارد. بهتر است قبل از انتخاب خود به چند مورد از گزینه هایی که دارید نگاهی بیندازید. هنگامی که این کار انجام شد، می توانید مکانی پیدا کنید که با بودجه خود هماهنگی داشته باشد و همچنین اقامتگاهی باشد که تمام نیازها و خواسته های شما را برآورده کند.البته شما همیشه می توانید در حالی که در فرانسه هستید اقامت در هتل را نیزانتخاب کنید، اما این گزینه می تواند بسیار گران تمام شود. هتل ها معمولاً قیمت های خود را زود به زود تغییر می دهند و هزینه هتل ها می تواند متغییر باشد. اگر در هتل اقامت دارید، می تواند بسیار خسته کننده باشد و خیلی سریع احساس تنهایی را به وجود آورد. اگر شما تصمیم به ماندن در هتل را دارید و غذا خوردن در رستوران مطمئناً میزان بیشتری را باید هزینه کنید چون برای شما امکان درست کردن غذا وجود ندارد. اگر هتلی است که به آن علاقه مند هستید، حتما قبل انجام انتخاب ، انواع مختلفی را بررسی کنید تا بهترین قیمت هتل را پیدا کنید که پاسخگوی نیاز شما باشد.

یک گزینه مناسب تر و مقرون به صرفه تر اقامت در خوابگاه هایی با اقامت طولانی است که نرخهای هفتگی و ماهانه را ارائه می دهد. این خوابگاه ها با اقامت طولانی باعث می شوند که احساس راحتی بیشتری در خانه داشته باشید و برای بودجه ی شما بسیار مناسب تر هستند معمولاً گزینه های خوابگاه با اقامت طولانی در فرانسه شامل تمام خدمات شما در نرخ اجاره و همچنین سایر ویژگی ها از جمله آشپزخانه ها و مناطق تجاری، فضای زندگی می باشد. شما یک تلفن، یک تختخواب، آشپزخانه و یک اتاق نشیمن خواهید داشت تا احساس راحتی بیشتری در این خوابگاه ها داشته باشید.در کنار این گزینه های اقامتی، افرادی که در فرانسه تحصیل می کنند میتوانند آپارتمان و خانه های دانشجویی را نیز برای اجاره انتخاب کرد. این موارد بسیار مقرون به صرفه تر از انتخاب هتل برای ماندن هستند و به شما کمک می کنند احساس راحتی بیشتری در فرانسه داشته باشید حتی اگر هزاران هزاران مایل دورتر باشید. هزینه اجاره آپارتمان دانشجویی، آپارتمان یا خانه نیز بسته به شهری که در آن قرار دارید، انتخابی که انجام می دهید و تعدادی از فاکتورهای دیگر نیز متفاوت خواهد بود. در حالی که این گزینه ها برای کسانی که در دراز مدت تحصیل خواهند کرد, بسیار عالی است، حتی کسانی که تنها در مدت چند ماه در این کشور تحصیل می کنند، می توانند از این گزینه استفاده کنند. از آنجا که تحصیلات در فرانسه بسیار متنوع و مورد توجه افراد در سراسر دنیا است، مسکن دانشجویی برای اجاره در این کشور به وفور پیدا می شود. اجاره های بسیاری در دسترس هستند که به هیچ وجه اجاره نامه یا حتی اجاره نامه کوتاه مدت احتیاج ندارند.

انواع خوابگاه های دانشجویی فرانسه

در هنگام مهاجرت به فرانسه گزینه های مختلفی برای انتخاب شما در هنگام بررسی وضعیت اسکان وجود دارد. هزینه اجاره امسکن دانشجویی در فرانسه بالاتر از حد متوسط بین المللی 200 300 یورو در هر ماه است، اما این بسته به مکانی که قصد اجاره آن را دارید، و میزان راحتی و حفظ حریم شخصی دلخواه شما بر این موضوع تاثیر می گذارد. در اینجا اطلاعاتی در مورد انواع مختلف مسکن در فرانسه برای دانشجویان بین المللی ارائه شده است:

CROUS

ارزان ترین محل اقامت موجود توسط مراکز منطقه ای دانشگاه و خدمات دانشگاهی (CROUS) اداره می شود. 13٪ از جمعیت دانشجویی درخوابگاه های متعلق به CROUS زندگی می کنند که هزینه آن حداقل 150 یورو در ماه تا 600 یورو نیز می باشد که بستگی به میزان امکانات خوابگاه دارد. در هر منطقه آموزشی یک اقامت CROUS وجود دارد (و نه یک نهاد عمومی)، بنابراین هنگام درخواست این نوع خوابگاه، اطمینان حاصل کنید که با مسئول خوابگاه وابسته به موسسه تحصیلی منتخب خود صحبت کرده اید. پس از یافتن خوابگاه مناسب، باید یک مدرکی دال بر دانشجو بودن و اجازه اقامتتان ارائه دهید و قبل از تاریخ 31 ماه مه آن را ارسال کنید تا برای سال تحصیلی بعدی خوابگاه دانشجویی خود را دریافت کنید.

خوابگاه های خصوصی دانشگاه

مدارس تخصصی مانند Grandes ، olescoles خوابگاه هایی دارند که آنها را به دانشجویان خود اجاره می دهند. از آنجا که این مدارس خصوصی هستند، روند درخواست و هزینه ها متغیر است و برای کسب اطلاعات بیشتر باید به خود مؤسسات مراجعه کنید.

خوابگاه های خصوصی دانشگاه فرانسه

خوابگاه های خصوصی دانشگاه فرانسه

خوابگاه دانشجویی در یک محل اقامت

همچنین امکان زندگی در اقامتگاه های دانشجویی غیر CROUS وجود دارد. هزینه این امر به دلیل خدمات و امکانات رفاهی، بیشتر از CROUS خواهد بود اما پایین تر از یک اقامتگاه خصوصی نیز می باشد. اگر می خواهید حداکثر راحتی را حفظ کنید اما در محیط اجتماعی و بین دانشجویان باشید، این مکان یک انتخاب خوب است.

اقامتگاه با صاحبان خصوصی

اگر هیچ یک از این گزینه ها برای شما جذاب نیست، شاید شما دانشجویی باشید که فقط در یک دوره کوتاه ثبت نام کرده اید یا به استقلال و حفظ حریم خصوصی اهمیت می دهید، پس همیشه می توانید یک اتاق یا ملک را از طریق یک فرد یا یک نماینده املاک اجاره کنید. اجاره آپارتمان به طور متوسط بین 400 تا 700 یورو در هر ماه هزینه دارد، گرچه بسته به مکانی که خانه را در فرانسه اجاره می کنید، بسیار متغیر است. در خارج از مراکز اصلی شهری می توانید یک آپارتمان را با قیمت تقریبی 300 یورو در هر ماه اجاره کنید.

لیست خوابگاه های دانشجویی فرانسه

در فرانسه گزینه های مختلف اقامتی برای دانشجویان وجود دارد. خبر بد این است که دانشجویان زیادی درخواست خوابگاه را دارند و اقامتگاه ها سریعا پر میشوند ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که درخواست خود را از قبل (حداقل چند ماه) برای خوابگاه دانشجویی مورد نظرتان ارسال کرده اید.. از دانشگاه فعلی یا آینده خود بخواهید که اطلاعاتی کسب کرده و در مورد این روند به شما کمک کند. در تابستان و ایام تعطیلات رسمی (ژوئیه سپتامبر)، برخی از خوابگاه های دانشجویی نیز اتاق هایی را برای کوتاه مدت با قیمت مناسب اجاره می دهند.دانشگاه های فرانسه اقامتگاه (اتاق و استودیو) را با نرخ های مناسب (گاهی اوقات به اندازه 120 یورو در هر ماه در خارج از پاریس) ارائه می دهند. این اقامتگاه ها با نام Cités U خوانده می شوند و توسط CROUS که شعبات منطقه ای CNOUS، آژانس ملی خدمات دانشجویی است، اداره می شوند.از آنجا که فاصله زیادی بین تقاضا و عرضه بسیار گسترده است (به خصوص در پاریس)، این محل اقامت اغلب بر اساس معیارهای اجتماعی ارائه می شود یا برای دارندگان بورس تحصیلی یا دانشجویان برنامه های مبادله ای اختصاص می یابد. می توانید اطلاعات بیشتری در وب سایت های مربوط به همان سازمان ها پیدا کنید:

  • CNOUS:
  • www.cnous.fr
  • www.crous paris.fr
  • www.crous creteil.fr
  • www.crous toulouse.fr
  • www.crous lyon.fr
  • www.crous montpellier.fr
  • www.crous lille.fr

اقامتگاههای خصوصی

اقامتگاه های خصوصی ظاهراً گران تر از اقامتگاه ارائه شده توسط CNOUS هستند، اما معمولاً امکانات بسیار خوبی را ارائه می دهند. این لیست چند خوابگاه خصوصی دانشجویی است:

  • Résidences Estudines : در سی شهر مهم فرانسه دارای امکانات خوبی است که قیمت آنها بین 450 و 800 یورو است.
  • www.estudines.fr
  • ADELE (Association pour le Développement Économique du Logement udtudiant) : انجمن توسعه اقتصادی و اسکان دانشجویان، یک وب سایت زیبا با اسکان دانشجویی در حدود 100 شهر فرانسه وجود دارد.
  • www.adele.org
  • Center de Logement pour Etudiants de France : مرکز اسکان دانشجویی در فرانسه، امکانات خود را در گرنوبل (مونتسکیو و سنت اگزپوری) دارد.
  • روئن (La varende) و در Evreux (چارلز پیگو) نیز موسسات خوبی هستند و خوابگاه هایی با هزینه بین 200 تا 300 یورو دارند.
  • www.logetudes.com.
  • HousingAnywhere : با بیش از 170 موسسه برای کمک به دانشجویان خود در یافتن محل اقامت در خارج از کشور همکاری می کند. علاوه بر این، آنها دانشجویان را تشویق می کنند که اتاق ها و آپارتمان های خود را در حالی که از خانه دور هستند، به دانشجویان دیگری اجاره بدهند. اقامتگاه ارزان قیمت را در لیل و استسبورگ نیز می توانید پیدا کنید.
  • Uniplaces : یک پورتال برای اجاره خوابگاه های دانشجویی است که یک روش تازه برای رزرو آنلاین اقامت دانشجویان ارائه می دهد. رزرو سریع، پرداخت مطمئن به شما امکان می دهد تا هزاران ویژگی قابل اعتماد را در بهترین شهرهای دانشجویی اروپا، از جمله پاریس داشته باشید.
  • Student.com :بیش از 1 میلیون تخت در فرانسه و سایر کشورهای جهان به دانشجویان ارائه می دهد. این وب سایت و تیم اختصاصی آن از مشاوران متخصص اسکان های دانشجویی هستند که بهترین خوابگاه ها را ارائه می دهند. آنها همچنین با هر صاحبخانه در سایت خود برای ایجاد یک لایه امنیتی بیشتر برای شما، روابط رسمی قراردادی دارند.
اقامتگاههای خصوصی

اقامتگاههای خصوصی

هزینه خوابگاه های دانشجویی در فرانسه

قیمت اقامتگاه ها معمولاً بالاتر از متوسط بین المللی 200 300 یورو در ماه است.گزینه های اصلی مسکن دانشجویان در فرانسه عبارتند از:

خوابگاه های خوصوصی و دولتی برای دانشجویان است که به طور متوسط، 200 یورو در ماه، به استثنای پاریس که 400 یورو در ماه هزینه دارند. حدود 13٪ از دانشجویان بین المللی در خوابگاه های دانشجویی زندگی می کنند. این گزینه یکی از محبوب ترین گزینه های اقامتی در بین دانشجویان است، اما تقاضا بسیار بیشتر از عرضه است.اجاره آپارتمان اشتراکی با دانشجویان دیگر بین 400 تا 700 یورو در ماه (800 یورو در ماه در پاریس) هزینه دارد، در حالی که در شهرهای کوچکتر فرانسه می توانید یک آپارتمان کوچک را با قیمت حدود 300 یورو در ماه اجاره کنید.اگر خانه ویلایی را می خواهید کرایه کنید، قیمت اجاره از 700 تا 1000 یورو در ماه متغیر است و در صورت انتخاب خانه در مرکز شهر باید هزینه بالاتری بپردازید. صورتحساب خدمات (برق، آب، اینترنت) 200 یورو در ماه دیگر می تواند هزینه داشته باشد.خانواده میزبان نیز گزینه دیگری برای اقامت دانشجویی است که می توانید با نرخ های مختلفی با این خانواده ها زندگی کنید. هزینه ها حدود 200 یورو در ماه تا حدود 800 یورو در ماه در پاریس متغییر است.دانشجویان بین المللی همچنین به VISALE دسترسی دارند، این برنامه ای است که به عنوان ضامن عمل می کند. ضامن کسی است شما را به عنوان یک دانشجویی بین المللی تضمین می کند که توانایی پرداخت اجاره بهای خود را داردید و اگر از پس آن برنیایید با شرایطی خاص هزینه های اجاره شما را تأمین می کند. با این حال، برنامه VISALE فقط به دانشجویان بین المللی که اجاره یک آپارتمان / اتاق در یک خوابگاه دانشگاه (اقامتگاه دانشجویی) کمک می کنند.

شرایط دریافت خوابگاه از دانشگاه های فرانسه

اگر دانشگاه شما مسکن ارائه نمی دهد ، باید با CROUS یاRégional des Œuvres Universitaires et Scolaires آشنا شوید. این سازمان همه چیز مربوط به دانشگاه های فرانسه و دانشجویان آنها را سازماندهی می کند. علاوه بر ارائه اطلاعات در مورد نحوه پرداخت شهریه خود برای دریافت کمک از خدمات اجتماعی، می تواند به شما در جستجوی خوابگاه در فرانسه نیز کمک کند.20 مرکز CROUS در فرانسه وجود دارد که به دانشجویان محلی و بین المللی کمک می کنند. حتماً به مرکزی که وابسته به دانشگاه شماست مراجعه کنید. در پایین صفحه اصلی وب سایت آنها، نقشه شهرهای فرانسه را مشاهده خواهید کرد که می توانید بر روی منطقه مورد نظر خود کلیک کنید. از آنجا، شما را به وب سایت CROUS اختصاصی برای آن منطقه وصل می کند.CROUS اتاق هایی را در اقامتگاه های دانشگاه ارائه می دهد (به نام cités U یا اقامتگاه های U)، اما اولویت برای دانشجویانی در فرانسه است که کمک هزینه دریافت می کنند یا در برنامه های مبادله ای هستند.

شرایط دریافت خوابگاه از دانشگاه های فرانسه

شرایط دریافت خوابگاه از دانشگاه های فرانسه

اگر دانشجوی برنامه های مبادله ای همچون اراسموس هستید، پرونده ای از دانشگاه خود دریافت خواهید کرد که باید موارد دیگری مانند شناسنامه خود، اثبات دانشجو بودن، مشخصات حساب بانکی و اجازه اقامت را ارائه بدهید. شما باید درخواست خود را تا تاریخ 31 ماه مه قبل از شروع سال تحصیلی ارسال کنید تا مورد بررسی قرار گیرد. دانشگاه به شما اطلاع می دهد که آیا در یکی از خوابگاه های آنها جایی دریافت کرده اید یا خیر. ممکن است مبله یا بدون وسایل جانبی باشد. این خوابگاه های دانشجویی اغلب شامل یک اتاق رختشویی، یک اتاق تفریحی مشترک و اتاق های مطالعه هستند. اگر دانشجوی برنامه مبادله ای نیستید، می توانید در پایان ماه آگوست در لیست انتظار قرار گیرید. درخواست شما باید در ابتدای سپتامبر پاسخ داده شود.

مزایا و دلایل دریافت خوابگاه های دانشجویی فرانسه

اگر دانشگاهی که شما قصد تحصیل در آن را دارید، دارای خوابگاه باشد به نفع شما خواهد بود. با این وجود همه نهادهای کشور مسکن دانشجویی را ارائه نمی دهند، بنابراین این چیزی است که شما باید آن را مشخص کنید. علاوه براین، انتخاب زندگی با هم اتاقی در هنگام اتمام تحصیلات خود ایده ای عالی و روشی مناسب برای کاهش چشمگیر هزینه های زندگی شما است.داشتن هم اتاقی نیز گزینه اقامتی است که در دسترس شما قرار دارد. بسیاری از شرایط اسکان دانشجویی در فرانسه دیده می شود و نه تنها به شما این امکان را می دهد تا مقداری از پولی را که برای اجاره خرج می کنید کم کنید، بلکه می توانید هزینه های آب و برق و سایر خدمات را نیز کاهش دهید. همچنین فرصتی برای زندگی با افراد دیگر به شما کمک می کند تا در ملاقات با افرادی که با شما زندگی می کنند، دوستانشان و غیره راحت تر در کشوری جدید معاشرت کنید.همانطور که می بینید مطمئناً مزایایی وجود دارد که با زندگی در خوابگاه در دسترس هستند. اما شما همچنین باید محدودیت های این روش را نیز در نظربگیرید. تقسیم فضا با دانشجویان دیگربه ویژه افرادی که شما آنها را نمی شناسید کار سختی است. شما مکان، زمان و محله زندگی خود را به اشتراک می گذارید و گاهی اوقات این کار نتیجه عکس خواهد داشت. شما باید هم اتاقی هایی را پیدا کنید که قابل احترام و مودب باشند و همچنین باید از پس هزینه ها بر بیایند. وقتی این کار انجام شود هم اتاقی داشتن می تواند بهترین نتیجه را داشته باشد. در غیر این صورت شاید در نظر گرفتن این گزینه فکر هوشمندانه ای نباشد.اگرچه روند پذیرش در چنین طرح هایی اغلب دشوار و بسیار طولانی است. با این حال، هنوز هم گزینه ای برای شما موجود است. اگر می خواهید در مورد برنامه خوابگاه های دانشجویی دولتی که به طور خاص در کشور و یا منطقه محلی در دسترس است بیشتر بدانید، می توانید با دانشگاه خود صحبت کنید. آنها باید بتوانند جزئیات برنامه را در اختیار شما قرار دهند. از آنجا که یک فرصت خوب وجود دارد، لیست انتظار طولانی نیز اجتناب ناپذیر است، شما باید هرچه سریعتر برای این خوابگاه های دانشجویی اقدام کنید.

مزایا و دلایل دریافت خوابگاه های دانشجویی فرانسه

مزایا و دلایل دریافت خوابگاه های دانشجویی فرانسه

در حالی که هزینه همیشه یکی از مهمترین عوامل در انتخاب خوابگاه دانشجویی است که در هنگام تحصیل در فرانسه از آن استفاده خواهید کرد، ضروری است که چند ملاحظات دیگر را نیز در نظر داشته باشید، از جمله مکان. اگر قرار است ساعت ها طی کنید تا به دانشگاه برسید یا هر بار که می خواهید بیرون بروید مجبور باشید با تاکسی تماس بگیرید، ممکن است این بهترین مکان برای شما نباشد. همیشه به دنبال خوابگاه هایی باشید که در نزدیکی دانشگاه شما باشد، همچنین اگر دارای شغلی در آنجا هستید و یا دوست دارید به جاذبه های تفریحی را که می خواهید از آنها استفاده کنید، نزدیک باشید باید بدانید که انتخاب های شما محدود می شود.شما نمی خواهید خانه ای بگیرید که از همه چیز دور باشد. باید به شهر و محل دانشگاه خود نزدیک باشید و همچنین سرگرمی هایی که نیاز دارید.همچنین به خاطر داشته باشید که کمک هزینه های مالی ممکن است برخی از هزینه های زندگی شما را هنگام تحصیل در فرانسه تأمین کند. اگر دانشجویی با مجوز و درآمد کم باشید، می توانید چنین مزایایی را کسب کنید. به عنوان مثال، اگر دانشجویی هستید که درآمد قابل توجهی نداشته و دارای مجوز اقامت معتبر هستید، احتمالاً می توانید از دولت یارانه دریافت کنید و خوابگاه را رایگان دریافت کنید. چند برنامه مختلف وجود دارد که ممکن است بتوانند به شما کمک کنند. این برنامه ها معمولاً از طریق CAF یا صندوق کمک های دولتی فرانسه برای خانواده ها ارائه می شود. رایج ترین برنامه های کمکی در دسترس برنامه APS و برنامه APL است. میزان کمکی که یک فرد می تواند از چنین برنامه ای دریافت کند متفاوت است و به عواملی وابسته است که میزان درآمد شما، نوع مسکن که در آن ساکن هستید و میزان اجاره ای که می پردازید را شامل می شود.درخواست کمک مالی برای مسکن فقط در وب سایت ها موجود است که به زبان فرانسه می باشد. به خاطر داشته باشید که برای واجد شرایط بودن کمک باید یک قرارداد اجاره ای به نام خود داشته باشید. علاوه براین معیارهای دیگری همچون ارائه شناسنامه و ترجمه معتبر مدارک هویتی شما ضروری است.

پس از مطالعه مقاله ارائه شده شما با انواع اقامتگاه های دانشجویی کشور فرانسه، هزینه لازم برای اقامت تحصیلی، شرایط دریافت انواع خوابگاه، مزایا و معایب زندگی در خوابگاه های دانشجویی فرانسه آشنا شدید. برای کسب اطلاعات دقیق تر در ارتباط با خوابگاه های دانشجویی فرانسه با مشاورین مجرب موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، تبریز، اصفهان و مشهد تماس برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد خوابگاه های دانشجویی فرانسه

1- آیا دانشگاه های فرانسه خوابگاه دانشجویی دارند؟

بله. اغلب دانشگاه های فرانسه خوابگاه هایی در محیط دانشگاه به دانشجویان خود ارائه می دهند اما در نظر داشته باشید که باید از چندین ماه قبل برای خود اتاق رزرو کنید و پیش پرداخت بدهید.

2- آیا خوابگاه های خصوصی دانشجویی در کشور فرانسه وجود دارد؟

بله، خوابگاه های خصوصی زیادی در فرانسه موجود است که شما می توانید با مراجعه به سایت آن ها برای خود اتاق رزرو کنید.

3- هزینه خوابگاه های دولتی برای دانشجویان در فرانسه چقدر است؟

خوابگاه ها به تناسب امکاناتی که دانشگاه به شما اختصاص می دهد، قیمت های متفاوتی دارد. اما به صورت کلی حدود 300  100 یورو ماهیانه هزینه در بر دارد.

4- هزینه خوابگاه های خصوصی برای دانشجویان در فرانسه چقدر است؟

خوابگاه های دانشجویی خصوصی در فرانسه از امکانات بیشتری نسبت به خوابگاه های دولتی یا خوابگاه های مربوط به دانشگاه دارند. اما به طبع هزینه بیشتری را می طلبند. شما برای یک اتاق در خوابگاه خصوصی باید 500 – 300 یورو هزینه کنید.

5- امکانات خوابگاه های دانشجویی در کشور فرانسه چگونه است؟

امکانات خوابگاه های دانشجویی فرانسه با هم متفاوت است ولی در خوابگاه های دانشجویی مربوط به دانشگاه به شما تخت خواب و کمد و میز تحریر داده می شود اما در خوابگاه های دانشجویی خصوصی به شما ظرف غذا خوری، ماکرویو، بالشت و امکانات جانبی دیگر تعلق می گیرد.

6- معایب زندگی در خوابگاه دانشجویی در فرانسه چیست؟

معایب زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور فرانسه می تواند تقسیم زندگی شخصیتان با اشخاصی با ملیت های متفاوت و یا زبان متفاوت باشد، مکان های بهداشتی و آشپزخانه عمومی از دیگر معضلات است و همچنین شما باید به زندگی با دیگران و قوانین جمعی عادت کنید.

7- مزایای زندگی خوابگاه های دانشجویی در فرانسه چیست؟

مزایای زیادی در زندگی دانشجویی در کشور فرانسه وجود دارد همچنین آشنایی با ملیت ها و زبان های متفاوت، صرفه جویی در هزینه های تحصیل، آشنایی بیشتر و جامعه پذیری در کشور فرانسه.

8- هزینه گرفتن خانه های دانشجویی در کشور فرانسه چقدر است؟

خانه های دانشجویی با توجه به معیارهایی همچون نزدیکی به مرکز شهر، امکانات خانه و محله انتخابی قیمت های متفاوتی دارد که به صورت کلی 800 500 یورو هزینه دارد که با داشتن هم خانه میتوانید هزینه ها را تقلیل دهید.

9- آیا می توان در فرانسه خانواده میزبان برای دانشجویان پیدا کرد؟

بله. به صورت محدود خانواده هایی هستند که میزبان شما برای دوران تحصیل باشد البته بدون پرداخت هزینه یا ارائه خدمات امکان پذیر نیست.

10- آیا باید خوابگاه دانشجویی در فرانسه را رزرو کرد؟

بله. تعداد دانشجویان کشور فرانسه زیاد است و شما باید از ماه ها قبل خوابگاه را رزرو کنید تا جایی برای شما در نظر بگیرند.

11- آیا زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور فرانسه مقرون به صرفه است؟

بله، چون فرانسه دارای دانشجویان زیاد بین المللی است، این کشور تلاش کرده اقامتگاه هایی با هزینه مناسب در اختیار قرار دهد و امنیت دانشجویان را تامین کند.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *