خوابگاه دانشجویی در لهستان

یکی از اولین قدم های دانشجویان بین المللی که تصمیم به تحصیل در دانشگاه های لهستان می گیرند، انتخاب محل اقامت است. به طور کلی، جهت خوابگاه دانشجویی در لهستان دانشجویان می توانند بین خانه ها و آپارتمان های جداگانه یکی را انتخاب کنند که هر کدام دارای مزایا و معایبی است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط خوابگاه دانشجویی در لهستان

از مزایای غیر قابل انکار آپارتمان جهت تحصیل در لهستان این است که فرد یک آپارتمان را مستقیما از صاحب اجاره می کند. این در نتیجه، به این معنی است که او مجبور نیست که هزینه های اضافی را برای اجاره به طور خاص پرداخت کند و می تواند به طور مستقیم با صاحب ملک تماس بگیرد. ممکن است از یک نماینده املاک برای جستجوی یک آپارتمان کمک بگیرید. چنین قدم هایی بیشتر هزینه می شود، به طور معمول، هزینه هایی که نوع آژانس ها هزینه می کنند بیشتر یا کمتر برابر مبلغ ماهانه است که باید برای اجاره پرداخت کنید. از سوی دیگر، مقدار قابل توجهی از تلاش هایی را که هنگام خرید یک مکان برای زندگی باید انجام دهد، بطور قابل توجهی کاهش می دهد.

هزینه خوابگاه در لهستان

دانشجویان سال اول جهت مهاجرت تحصیلی به لهستان امکان زندگی در خوابگاه ها را دارند، قیمت خانه های دانشجویی بستگی به دانشگاه خاص دارد. معمولا هزینه اقامت در یک محفل خوابگاه تقریبا EUR 60-80 در یک اتاق مشترک بین 100-150 یورو برای یک اتاق یک نفره است.

هزینه خوابگاه در لهستان

با این حال، استاندارد خوابگاه ها ممکن است حتی بین خانه های مختلف دانشجویی همان HEI متفاوت باشد، بنابراین قبل از تصمیم نهایی، انجام تحقیقات خوبی است. خوابگاه ها محل اقامت در اتاق های دو نفره با تخت، کمد، میز کنار تخت و قفسه های کتاب دارند. از 4 تا 6 دانش آموز یک حمام و آشپزخانه به اشتراک می گذارند. همچنین یک اتاق بزرگ با مجموعه تلویزیونی در خوابگاه وجود دارد که دانشجویان می توانند از آن لذت ببرند.

امکانات خوابگاه دانشجویی در لهستان

هر فردی که در خوابگاه زندگی می کند می تواند از اتاق شستشو استفاده کند و در اتاق سکوت مطالعه کند. تمام خوابگاه ها دارای اتصال به اینترنت 24 ساعت در روز هستند. Moerover، هر خوابگاه دارای چند اتاق مهمان است که به دانشجویان امکان دعوت از اعضای خانواده یا دوستان خود را می دهد. دانشجویانی که می خواهند در یک خوابگاه اقامت کنند، خواسته می شود تا هزینه هر ترم را به طور کامل پرداخت کنند. دانشجویان که در خارج از خوابگاه برنامه ریزی می کنند، باید دو هفته قبل از اداره امور خوابگاه و اداره امور بین الملل اطلاع رسانی کنند.

گزینه های مختلفی برای تنظیم اخذ اقامت در لهستان وجود دارد. آنها را بسته به شهر و موسسه عالی تحصیلی شما انتخاب می کنند. بسیاری از دانشگاه ها خوابگاه های خود را دارند، که معمولا ارزان ترین گزینه در دسترس هستند. با این حال، اکثر دانشجویان ترجیح می دهند یک اتاق را در یک آپارتمان خصوصی اجاره کنند.

مسکن خصوصی در لهستان

در لهستان، یک اتاق در یک آپارتمان اجاره داده می شود. اکثر دانشجویان خارج از شهر آپارتمان ها را به این ترتیب به اشتراک می گذارند. هزینه آن بین شهرهای مختلخ متفاوت است و بستگی زیادی به محل آپارتمان و همچنین اندازه و کیفیت اتاق دارد. اجاره ماهیانه معمولا بین 150 تا 200 یورو است. برخی از صاحب خانه ها ممکن است به همین مبلغ اجاره دهند. به اشتراک گذاری یک آپارتمان با افراد محلی یک فرصت شگفت انگیز است و اگر واقعا دوست ندارید با دیگران به اشتراک بگذارید، می توانید یک آپارتمان مستقل پیدا کنید. اجاره برای کوچکترین آپارتمان یک خوابه از حدود 300 یورو شروع می شود.

گروه مشاورین املاک در کشور لهستان می توانند شما را از شرایط اجاره آپارتمان در این کشور آشنا کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر مهاجرت به لهستان با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) همراه باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *