خرید ملک در لهستان

امروزه سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی یکی از اهداف پرطرفدار برای کسانی است که قصد پس انداز پول را در حساب های بانکی خود ندارند. لهستان از کشورهایی می باشد که دارای بازار املاک رو به رشد و ثبات منطقی بوده، همچنین قیمت املاک نسبت به کشورهای دیگر مناسب ترند. در این مقاله که توسط موسسه اصطهباناتی گردآوری شده در ارتباط با املاک لهستان، وام های خرید املاک، مزایای خرید ملک، شرایط خرید ملک برای خارجی ها در لهستان مطالبی را ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز تماس حاصل کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بازار املاک در لهستان

لهستان به عنوان یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است. بازار املاک لهستان بین سالهای 2002 و 2008 رشد چشمگیری پیدا کرد و تحت تأثیر بحران اقتصادی جهانی 2008 قرار نگرفت. پس از بحران اگرچه آهسته تر از گذشته اما بازار همچنان توسعه یافت.بازار املاک لهستان مانند سایر موارد پیش بینی می شود: برخی از متخصصان پیش بینی می کنند که قیمت ها کاهش می یابد، برخی دیگر می گویند که قیمت ها افزایش می یابد. با این حال، اکثر تحلیلگران معتقدند بازار املاک لهستان رشد میکند و می تواند میزان خوبی سود به افراد بدهد.بیشترین تقاضا برای خرید ملک خانه هایی با قیمت متوسط است و چون بسیاری از افراد می توانند این املاک را بخرند، بنابراین به سرعت فروخته می شوند، به همین دلیل است که توسعه دهندگان شروع به سرمایه گذاری در آپارتمان های ارزان قیمت در حدود 60 متر مربع کردند.آپارتمان های کوچکتر به تقاضای بزرگترین گروه از خریداران بالقوه پاسخ می دهند. با این حال، در طول سال های رونق، توسعه دهندگان عمدتاً روی آپارتمانهای طبقه بالا متمرکز بودند. از آنجا که بسیاری از مشتریان دیگر نمی توانند این هزینه ها را بپذیرند، یک حجم بیش از حد بزرگ و مسکن لوکس خالی زیادی وجود دارد.بسته به شهری که می خواهید املاک بخرید، قیمتها متفاوت است. در زیر لیستی از قیمت متوسط مسطح در هر متر مربع وجود دارد

  • Warsaw: 2000 دلار
  • Cracow : 1700 دلار
  • Tricity (Gdańsk, Gdynia and Sopot) : 1550 دلار
  • Łódź : 1300 دلار

سریعترین رشد بازار املاک در لهستان در پایتخت متمرکز است. کلان شهر ورشو بیش از سه میلیون نفر سکونت دارند و معماری از سال 1989 به طرز چشمگیری تغییر کرده است. افرادی که چهره سابق این شهر را به یاد می آورند ادعا می کنند که این دیگرشهر ورشو “خاکستری، سوسیالیستی، بتونی ” نیست. با این حال، زیبایی شناسی معماری جدید به شدت مورد بحث قرار می گیرد.هزینه ملک در ورشو بالاترین در کل کشور (به جز چند منطقه توریستی) است. قیمت متوسط در این مرکز بیش از 2900 دلار برای هر مترمربع است. چند سال پیش شهرنشینی مشهود شد، زیرا بسیاری از ساکنان در حال جابجایی به حومه های آرام تر و امن تر حرکت کرده اند. به همین دلیل هزینه های حومه ورشو در حال افزایش است. اکثر این املاک خانه های جدا شده با قیمت از 450 دلار برای هر متر مربع است.سایر مناطق محبوب برای خریداران خارجی کوه و ساحل است. سواحل لهستان سال های متمادی دست کم گرفته می شود، اما قیمت زمین در آنجا برای خارجی ها جذاب است. سرمایه گذاران در حال پاسخگویی به تقاضای املاک برای اوقات فراغت هستند و پروژه های جدی را از آنجا آغاز کرده اند. این امر به ویژه در Sopot، گرانترین تفرجگاه لهستانی در خلیج Gdańsk قابل مشاهده است که میانگین قیمت آن 2500 دلار برای هر مترمربع است.

شرایط خرید ملک برای خارجی ها در لهستان

اتباع خارجی که تابعیت کشورهای اتحادیه اروپا یا سوئیس را ندارند، باید یک مجوز از Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji (وزارت کشور و اداره) دریافت کنند. با این حال، در بعضی شرایط نیز بدون مجوز می توان ملک را در لهستان خرید:

  • خرید ملک برای مقاصد مسکونی شخصی (بیشتر از 0.5 هکتار).
  • ساکنان دائمی لهستان برای بیش از پنج سال (با احتساب روزی که مجوز اقامت لهستان یا اروپا را گرفتید).
  • ساکنان دائمی لهستان بیش از دو سال (با احتساب روزی که مجوز اقامت لهستان یا اروپا را گرفتید) که با یک شهروند
  • لهستانی ازدواج کرده اند و ملک را به طور مشترک با همسر نگهداری می کنند.
  • خارجی هایی که یک ملک را به ارث می برند.
  • شخصیتهای حقوقی خارجی یا مشارکتهای بدون شخص حقوقی نمی توانند برای تحقق اهداف قانونی خود املاک و مستغلات توسعه نیافته (بیشتر از 0.4 هکتار) خریداری نکنند.

نکته:در بعضی موارد، وزارت دفاع یا وزارت کشاورزی می توانند سرمایه گذاری را در صورت مغایرت با منافع دولت مسدود كنند.خارجیانی که برای خرید زمین یا خانه در لهستان نیاز به مجوز دارند باید ارتباط خود را با جمهوری لهستان اثبات کنند. این اثبات میتواند از راه های زیر باشد:

  • داشتن قومیت یا منشأ لهستانی.
  • ازدواج با یک شهروند لهستانی (در صورتی که اقامت شما کمتر از دو سال باشد یا نمی خواهید ملک را به طور مشترک بخرید).
  • اجازه اقامت یا شهرک سازی را برای کمتر از پنج سال اخذ کرده اند.
  • حفظ مشاغل در لهستان
شرایط خرید ملک برای خارجی ها در لهستان

شرایط خرید ملک برای خارجی ها در لهستان

اگرچه وزارت کشور و اداره به طور نظری بر همه مجوزهای املاک نظارت می کند، اما باید به Urząd Dzielnicy Mokotów m مراجعه کنید. خیابان ورشووی (دفتر شهرداری ورشو). یاد داشته باشید که اگر خرید شما روی دفاع، امنیت دولت، نظم عمومی یا سیاست اجتماعی محلی لهستان تأثیر بگذارد، ممکن است درخواست شما رد شود. اگر به شما اجازه خرید داده نشود، می توانید به وزارت دفاع برای تجدید نظر رجوع کنید. اگر این موسسه مجوز را رد کند، می توانید به Wojewódzki Sąd Administracyjny (دادگاه اداری محلی) مراجعه کنید.مجوز 12 ماه اعتبار دارد و قابل تمدید نیست. اگر می دانید برای خرید ملک به زمان بیشتری احتیاج دارید، می توانید برای پروسسا درخواست کنید ، سندی که در آینده مجوز آن را تضمین می کند.

وام خرید املاک در لهستان

اخذ وام های لهستان چندان دشوار نیست. برای ساکنین کار و زندگی در لهستان، هر بانکی که یک شهروند معمولی لهستان از آن استفاده کند، وام مسکن می دهد. با این حال، وام مسکن لهستانی برای اتباع کشورهای دیگر که در لهستان کار نمی کنند، یا حتی برای شهروندان لهستانی که در خارج از کشور کار می کنند، یک رویکرد متفاوت دارد اما وام به این افراد نیز تعلق می گیرد.در لهستان، طبق قانون باید وام های ملک و ارز درآمد یکسان باشند. صرف نظر از شهروندی وام مسکن در لهستان برای خارجی ها عمدتاً توسط دو بانک لهستانی ارائه می شود. بانک Pekao و بانکهای Alior وام ملک لهستان را به ارزهای خارجی ارائه می دهند. شهروندان خارجی که در لهستان مشغول به کار هستند و حقوق خود را در لهستانی زلوتی به دست می آورند می توانند در هر بانکی وام بگیرند. با این حال، خارجی هایی که در خارج از کشور مشغول به کار هستند می توانند یکی از موارد زیر را انتخاب کنند که با ارز بین المللی کار می کنند:

  • Pekao Bank: یورو، دلار آمریکا، پوند بزرگ انگلیس، کرون سوئدی و کرون نروژی.
  • بانک آلیور:یورو، دلار آمریکا، پوند بزرگ انگلیس

نکته: بانک های لهستانی وام ها را به هیچ وجه با ارز دیگری که ذکر نشده باشد، ارائه نمی دهند.مدارکی که برای اخذ وام خرید ملک نیاز دارید به شرح زیر است:

  • شماره PESEL: شماره شناسایی لهستانی شخصی. قبل از تعیین شماره PESEL به اقامت لهستان از نوع موقت یا دائم نیاز است.
  • قرارداد کار: ترجمه شده توسط مترجم رسمی.
  • اظهارنامه مالیاتی سالانه.
  • صورتحساب بانك حقوق ماهانه 12 ماه گذشته.
  • اگر فقط یک وام گیرنده وجود دارد: بیمه عمر.
  • گزارش نمره اعتباری.
وام خرید املاک در لهستان

وام خرید املاک در لهستان

وام مسکن در لهستان برای اتباع بیگانه ممکن است یکی از محدودیت های زیر را داشته باشد:

  • باید در لهستان زندگی و کار کنید
  • این گزینه بدان معنی است که افراد خارجی باید مجوز اقامت (بصورت موقت یا طولانی مدت) و مجوز کار را حفظ کند تا بتواند برای یک برنامه وام مسکن در لهستان اقدام کند.
  • باید شریکی داشته باشد که شهروند لهستان باشد
  • گزینه دیگر ارتباط یک فرد با ملکی از طریق ازدواج با یک شهروند لهستانی است. به عنوان مثال، اگر هر دو شریک در خارج از کشور مشغول به کار هستند، برای مثال، وام املاک لهستان از طریق شریکی که شهروندی لهستان دارد دارده می شود. این گزینه به خارجی ها اجازه می دهد که اگر وضعیت اشتغال همسر لهستانی در جمهوری لهستان و با نرخ زلوتی لهستانی باشد، سایر بانکهای لهستان را نیز در نظر بگیرید.
  • مالکیت املاک در لهستان: در صورت عدم پرداخت وام های مالکیت ملک یا زمین برای استفاده بانک به عنوان وثیقه کافی است.

مزایای خرید ملک در لهستان

اگر قصد زندگی طولانی مدت در لهستان را دارید و قادر به خرید ملک هستید، در اینجا لیستی از چند مزیت خرید خانه آن ذکر شده است:

  • قیمت: نسبت قیمت به درآمد لهستان 9.77 است که در رتبه 34 در سطح جهانی قرار دارد. این بدان معناست که اگر در محلی نیز درآمد داشته باشید، مکانهایی در اینجا کاملاً مناسب است. به عنوان مثال خرید خانه نسبت به میزان درآمدتان در لهستان بهتر از سرمایه گذاری در املاک فرانسه، روسیه یا مجارستان است.
  • سرمایه گذاری: به جای اینکه پس انداز خود را در بانک نگه دارید، در املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنید. ملک شما در لهستان اجاره داده می شود. شما همچنین می توانید این کار را انجام دهید، منتظر یک فرصت خوب باشید و با قیمتی بیشتر می توانیدآن را بفروشید.
  • ثبات: املاک و مستغلات می توانند درآمد نه تنها از اجاره، بلکه از فروش مجدد نیز داشته باشند. لهستان فرصت های خوبی را برای درآمد به دلیل سود سرمایه ارائه می دهد: بازار املاک و مستغلات مسکونی آن با ثبات نسبی خود متمایز است و همانطور که در یونان و اسپانیا اتفاق افتاد، رکود قیمت در لهستان تجربه نشد. دوره پایین آمدن قیمت ها در بازار لهستان 21 سال به طول انجامید، پس از آن رشد دوباره آغاز شد.
مزایای خرید ملک در لهستان

مزایای خرید ملک در لهستان

با مطالعه مطالب بالا پی به مواردی همچون شیوه اخذ وام خرید ملک و بانک های معتبر لهستا، وضعیت بازار املاک لهستان، شرایط و محدودیت های خرید ملک برای خارجی ها در لهستان و همچنین مزایای این چنین سرمایه گذاری بردید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، مشهد، تبریز و اصفهان ارتباط تلفنی و حضوری برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد خرید ملک در لهستان

1- آیا یک خارجی می تواند املاک در لهستان بخرد؟

خارجی ها می توانند آزادانه واحدهای مسکونی را در لهستان بخرند. زمین برای مقاصد تجاری می تواند آزادانه توسط شهروندان منطقه اقتصادی اروپاو غیر اتحادیه اروپا خریداری شود. خارجی ها، اعم از اشخاص حقوقی و اشخاص حقوقی، بدون محدودیت می توانند زمین یا املاک و مستغلات را بطور آزاد اجاره دهند.

2- هنگام خرید خانه در لهستان چقدر مالیات پرداخت می کنید؟

خریدار یک ملک لهستانی در صورت خرید یک ملک در بازار ثانویه وهزینه های دفتر اسناد رسمی مجبور به پرداخت 2٪ مالیات خرید است. برای املاک خریداری شده در بازار اصلی، مالیات خرید وجود ندارد (گرچه مالیات بر ارزش افزوده در مورد خواص بازار اصلی اعمال می شود).

3- آیا لهستان مکان مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

لهستان یک پناهگاه ایمن برای سرمایه گذاری های جدید در طی 27 سال گذشته، لهستان از نظر تولید ناخالص داخلی فقط رشد را تجربه کرده است. 211 پروژه جدید و تقریبا 20،000 شغل ایجاد شده است، لهستان در رتبه بندی تمام کشورهایاروپایی که به عنوان بهترین مکانها برای سرمایه گذاری جدید مشخص شده اند، به رتبه 5 رسیده است.

4- چگونه می توان یک خانه در لهستان خریداری کرد؟

خرید خانه برای خارجی ها در لهستان سخت تر است. باید برای داشتن مجوز ویژه که به شما حق دستیابی به املاک و مستغلات را می دهد اقدام کنید، بدهید.

5- مزیت خرید املاک در لهستان چیست؟

یکی از مزایای خرید ملک در لهستان وجود بازار رو به رشد و دارای ثبات در این کشور است.

6- آیا وام خرید املاک در لهستان داده می شود؟

بله. تمامی بانک ها برای املاک وام پرداخت می کنند و شما می توانید از آن ها کمک بگیرید.

7- آیا وام برای خرید املاک در لهستان به افراد خارجی نیز داده می شود؟

بله. تحت شرایط و محدودیت هایی به افراد خارجی نیز وام خرید املاک تعلق می گیرد.

8- قیمت املاک در لهستان چگونه است؟

املاک در لهستان بنا به امکاناتی که دارد متفاوت است اما به طور میانگین از 400 دلار تا 1500 دلار برای هر مترمربع باید پرداخت شود.

9- آیا سرمایه گذاری در املاک لهستان به صرفه است؟

بله. بازار املاک در لهستان رو به رشد است و دارای شیب منطقی می باشد.

10- آیا قیمت املاک در لهستان ارزان است؟

بله. این کشور نسبت به کشورهای دیگر چون فرانسه و اسپانیا قیمت های مقرون به صرفه تری را ارائه می دهد.

11- آیا می توان در لهستان زمین کشاورزی خرید؟

بله. با توجه به رعایت یکسری موارد و شرایط قادر به خرید تمامی انواع املاک هستید.

3/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “خرید ملک در لهستان

  1. افشار ظاهری گفت:

    با سلام با خرید ملک در لهستان اقامت بهم میدن،با چه حداقل مبلغی میتوان یه واحد گرفت

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، خرید ملک یکی از روش های سرمایه گذاری است که اقامت نیز از این طریق می توانید دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *