خرید شرکت در دانمارک

دانمارک یکی از کشورهای کوچک اما پر رونق اتحادیه اروپا است که تبادلات خوبی با سوئد، آلمان و سایر کشورهای اسکاندیناوی دارد. دانمارک علاقه زیادی به جذب سرمایه گذاران خارجی داشته و به همین ترتیب خرید یک شرکت در این کشور می تواند راه مناسبی برای پیشرفت در سرمایه گذاری و دریافت سود باشد. در این مقاله که به کوشش موسسه اصطهباناتی نوشته شده به بررسی موارد زیر در ارتباط با خرید شرکت در دانمارک می پردازد:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • شرایط خرید شرکت در دانمارک
  • بهترین نوع شرکت برای خرید در دانمارک
  • مالیات شرکت ها در دانمارک
  • مزایای خرید شرکت در دانمارک

برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین مجرب موسسه اصطهباناتی در شعب تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز تماس برقرار کنید.

شرایط خرید شرکت در دانمارک

بررسی های اخیر که در کشورهای مختلف جهان انجام شده است، این کشور را در رده های برتر دارای ثبات سرمایه گذاری در دانمارک نشان می دهد. این گزارشات تأثیر زیادی روی سرمایه گذاران خارجی که علاقه به افتتاح شرکت ها در دانمارک دارند، گذاشته است همچنین که افراد در هنگام شروع کار در دانمارک گزینه های مختلفی برای سرمایه گذاری دارند که یکی از آن ها خرید شرکت است.تفاوت اصلی بین یک شرکت که باید ثبت شود و یک شرکت آماده در دانمارک دقیقاً در این است که شرکت آماده قبلاً ثبت شده و فقط منتظر خرید است. شرکت های آماده در دانمارک معمولاً به عنوان شرکت های با مسئولیت محدود خصوصی ارائه می شوند، اما شرکت های دولتی نیز می توانند در اختیار مشتری ها قرار گیرند. شرکت های آماده با شماره مالیات و ارزش افزوده مالیاتی همراه هستند که یکی از مهمترین مزیت ها است علاوه بر این، مشتریان می توانند براساس پیشینه کاری، یک شرکت آماده با موقعیت خوب در دانمارک بخرند، شرکت هایی نیز وجود دارند برای کسانی که علاقه مند به دستیابی به یک تجارت با سابقه ی خاص هستند و خرید این نوع موسسات ارتباط با شرکای تجاری در دانمارک را سهولت می بخشد زیرا در گذشته فعالیت هایی داشته اند.در مقایسه با یک شرکت جدید، شرکت آماده در حال حاضر برای شروع فعالیت خود قبلا در دانمارک راه اندازی شده و بروکراسی اداری نیز طی شده با این حال، بهتر است قبل از خرید یک موسسه، آن را بررسی کنید. خرید یک شرکت آماده دانمارکی از طریق توافقنامه خرید و فروش به دنبال جلسه سهامداران انجام می شود که از طریق آن به مالک جدید رأی داده شده سپس خریدار نیاز به مشخص کردن تیم مدیریت جدید و حسابرس دارد و این تغییرات باید در ثبت شرکت های دانمارکی به صورت کتبی نوشته شود.( برای موسساتی که سهام خود را به صورت عمومی عرضه کرده اند). شرکت های کوچک که سهام دار عام ندارند پس از توافق بین خریدار و فروشنده، مالکیت کامل به خریدار داده می شود.

بهترین نوع شرکت برای خرید در دانمارک

معروف ترین ساختار تجاری در دانمارک شرکت محدود (A S) و شرکت محدود خصوصی (ApS) هستند. حداقل سرمایه اولیه برای شرکت محدود 67000 یورو و برای شرکت محدود خصوصی 6700 یورو است. خرید مشاورکتی نیز مجاز است اما بایدشرایط ارزیابی شود. هر A S از نظر قانونی موظف است هیئت مدیره ای متشکل از حداقل سه نفر داشته باشد. یک شرکت محدود خصوصی باید حداقل یک سهامدار داشته و ظرف دو هفته از تاریخ امضای اساسنامه در مراجع ثبت شود. هیچ هزینه ای برای ثبت شرکت یا تعویض حوزه کاری آن در دانمارک وجود ندارد. قوانین مختلفی وجود دارد از جمله اینکه شرکت ها موظفند گزارش های سالانه حسابرسی شده در مورد فعالیت های مربوطه را به مؤسسه تجاری دانمارک ارائه دهند همچنین باید جلسات سالانه سهامداران را در جایی که تصویب می شود، برگزار کنند یا به عنوان مثال در تصویب گزارش سالانه کلیه نهادهای تجاری دانمارکی موظفند برای دریافت پرداخت (مثلا بازپرداخت مالیات) از مؤسسات دولتی، دارای حساب بانکی باشند و این می تواند یک حساب در بانک خارجی باشد در واقع هیچ محدودیتی وجود ندارد.

مالیات شرکت ها در دانمارک

شرکت های دانمارک باید قانون های مالیاتی را به صورت کامل رعایت کنند. قانون مالیات بر شرکت و قانون مالیات شخصی به همراه اصلاحات آنها و موافقت نامه هایی مانند معاهدات مالیاتی به شرح زیر است:

مالیات اصلی شرکت های دانمارک: مالیات بر درآمد شرکت ها (22٪ برای شرکت ها در سایر صنایع و برای صنعت نفت و گاز مالیات 25٪ است)، مالیات بر تأمین اجتماعی تقریباً 13001600 یورو برای هر کارمند در سال است.سال مالیاتی معمولاً برابر با سال تقویم می باشد، با این حال شرکت ها ممکن است یک دوره 12 ماهه متفاوت را انتخاب کنند.شرکت های وابسته در دانمارک مشمول ادغام مالیات و پرداخت توسط شعبه اصلی هستند. مالیات دهندگان، اظهارنامه مالیاتی را بصورت الکترونیکی ثبت می كنند و این کار باید ظرف شش ماه از پایان سال حسابداری انجام شود همچنین پرونده هایی با روند خارج از موعد تحویل، مجازات می شوند.مالیات بر ارزش افزوده بر فروش کالاها و خدمات نیز اعمال می شود و در مورد بیشتر شرکت ها صادق است که نرخ استاندارد آن 25٪ است و برخی از انواع شرکت های خدماتی معاف از پرداخت این نوع مالیات هستند.نمونه هایی از شرکت های خدماتی معاف شده شامل آموزش، بیمه فعالیت های مالی، حمل و نقل است.شرکت ها ملزم به ثبت نام در امور مالیات بر ارزش افزوده در اداره گمرک و امور مالیاتی دانمارک (SKAT) هستند و در صورت سود بیش از 7000 یورو، شخص حقوقی ملزم به ثبت نام است.بازده مالیات بر ارزش افزوده و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هر ماه یکبار برای آن دسته از شرکت ها که گردش مالی سالانه بالغ بر شش میلیون یورو دارند انجام می شود. شرکت هایی که گردش مالی زیر شش میلیون یورو دارند، فقط باید دو بار در سال مالیات بر ارزش افزوده را ثبت و پرداخت کنند.

مالیات شرکت ها در دانمارک

مالیات شرکت ها در دانمارک

مزایای خرید شرکت در دانمارک

وقتی صحبت از مزایای خرید یک شرکت در دانمارک می شود، مهمترین مورد، میزان زمانی است که می توان در آن صرفه جویی کرد. وقتی سرمایه گذار خارجی یک شرکت دانمارکی را خریداری می کند، دیگر نیازی به انتظار برای ثبت آن ندارد. همچنین، شرکت ها در حال حاضر دارای کلیه گواهینامه های لازم و شماره مالیات بر ارزش افزوده هستند.خرید یک شرکت در دانمارک می تواند مزایای زیر را به همراه آورد:

  • اعتبار: یک شرکت آماده از قبل دارای سابقه ای است که می تواند اعتبار بیشتری را به مشتری و شرکای تجاری اعطا کند.
  • قراردادهای تجاری دولت: بیشتر اوقات، پیش زمینه قراردادهای دولتی و امتیازات به سابقه اثبات شده شرکت مربوط است.
  • توانایی جذب سرمایه گذار: شرکت ها در دانمارک می توانند راحت تر سرمایه گذاران را جذب کنند، زیرا سال ها قبل ثبت شده اند.
  • توانایی دریافت سریع تر اعتبارات بانکی: از آنجا که این افراد سابقه ای دارند، شرکت های آماده می توانند اعتبارات بیشتری را از بانک دریافت کنند.

با مطالعه مقاله بالا نسبت به شرایط خرید شرکت در دانمارک، پرداخت مالیات های یک شرکت، بهترین نوع شرکت برای خرید در دانمارک و مزایای سرمایه گذاری و خرید این موسسات آگاه شدید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در ارتباط با خرید شرکت در دانمارک با موسسه اصطهباناتی تماس برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد خرید شرکت در دانمارک

1- آیا خرید یک شرکت در دانمارک کار درستی است؟

بله، خرید شرکت در دانمارک راه مطمئنی بوده زیرا شفاف سازی رویکردهای مالی بالا می باشد.

2- آیا می توان از طریق خرید یک شرکت در دانمارک وارد هر نوع فعالیتی شد؟

بله، شما می توانید با دریافت مجوزهای مشخص برای صنفی که قصد کار در آن را دارید به هر حوزه ای وارد شوید.

3- آیا می توان در صورت خریداری یک شرکت، پرسنل خارجی را استخدام کرد؟

محدودیت هایی در مورد استخدام ملیت های مختلف وجود دارد زیرا دانمارکی ها در الویت هستند.

4- آیا می توان از طریق شرکت به وام های تجاری در دانمارک دسترسی پیدا کرد؟

بله، در دانمارک برای جذب سرمایه گذاران خارجی تسهیلات بانکی زیادی ارائه می شود.

5- خرید یک شرکت در دانمارک چقدر هزینه دارد؟

هزینه یک شرکت آماده بستگی به جنبه های مختلفی دارد اما موسسات کوچک از 20000 یورو قیمت دارند تا شرکت های بزرگی که حدود 300000 یورو هستند.

6- آیا برای خرید شرکت در دانمارک باید سرمایه اولیه معینی داشت؟

خیر چون قبلا ثبت شرکت توسط فرد دیگری انجام شده، محدودیت مبلغ وجود ندارد.

7- آیا با خرید شرکت در دانمارک می توان مهاجرت کرد؟

بله یکی از راه های اخذ اقامت به وسیله سرمایه گذاری، خرید شرکت آماده می باشد.

8- آیا خرید شرکت در دانمارک باعث اخذ اقامت برای خانواده می شود؟

بله شخص خریدار می تواند اقامت خانواده خود را نیز بگیرد.

9- آیا با خرید شرکت در دانمارک می توان حوزه کار شرکت را عوض کرد؟

بله هیچ محدودیتی در تعویض حوزه کسب و کار شرکت وجود ندارد.

10- آیا وضعیت اقتصادی کشور دانمارک خوب است؟

بله دانمارک به دلیل قرار گیری در اروپا و حوزه اسکاندیناوی شرایط مناسبی دارد و می تواند با دیگر کشورها تبادل اقتصادی انجام دهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *