خاطرات زندگی دانشجویی در آلمان

17 دانشگاه آلمان از لحاظ کیفیت خدمات رفاهی برای دانشجویان، جایزه ملی رضایت دانشجویان بین المللی را دریافت کرده اند. دانشگاه های Friederich Schiller و Georg-August-Universität Göttingen این گواهینامه های بین المللی را با امتیاز های متوسط ​​9.5 کسب کردند. در ادامه مقاله خلاصه ای از خاطرات زندگی دانشجویی در آلمان را مرور کرده ایم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تجربیات و خاطرات زندگی دانشجویی در آلمان

بر اساس یادداشت های شخصی دانشجویان، دانشجویان بین المللی که در آلمان تحصیل می کنند، از اقامت آلمان لذت برده و با خوشحالی تجربیات خود را در اختیار دیگر دانشجویان قرار می دهند. به طور کلی، آلمان مجموع نمره 8.8 از 10 را از نظر رضایت دانشجویان کسب کرده و در رتبه 11 قرار گرفته است. برداشت های دانشجویان چشم انداز جالبی به سوی دانشگاه ها در آلمان ایجاد می کند و دانشجویان آینده نگر می توانند در مورد آینده تحصیلی خود درست تصمیم بگیرند.

خاطرات تحصیل در آلمان

دانشجویان بین المللی نظرات بسیار مثبتی در مورد شهرها و فضای فرهنگی در آلمان داشتند. در واقع، نظرات نشان می دهد که دانشجویان در آلمان اهمیت بیشتری برای شهر و محیط زندگی نسبت به میانگین اروپا، قائل هستند. چرا که روند نگهداری شهرهای بزرگ آلمان به این گونه است که محیط زیستی بین المللی را حفظ کرده و مردم را از سراسر جهان برای این پویش های مثبت، جذب می کنند.

تحصیل در آلمان

دانشجویان نیز با اذعان این واقعیت اعلام می دارند ازین که دانشگاه های تحصیل در آلمان دوره های آموزش انگلیسی را ارائه می دهند، خوشحال هستند، با این وجود هنوز هم فرصت های بسیاری برای یادگیری زبان آلمانی نیز وجود دارد. فرصت های فراوان دیگری با شرکت در اجتماع های دانشجویی و فعالیت های سرگرم کننده وجود دارند که توسط دانشگاه ها در شهرهای مختلف برگزار می شود. اکثر دانشجویان نیز از سفر در سراسر کشور می گویند که برای آنها لذت بخش است.

خاطرات دانشجوی فنلاند در آلمان

دانشجویی از فنلاند می گوید: سالی که ما با برنامه مبادله دانشجویی وارد شدیم، همه چیز بسیار سازمان یافته بود، همه دانشجویان مبادله شده دارای شرایط خوبی بودند. Osnabrück یک شهر بسیار خوب و امن برای زندگی است که من خاطرات زیبا از سال ورودم به دانشگاه را در آنجا به یاد دارم. از همه مهمتر اینکه من آموختم که به صورت روان آلمانی صحبت کنم و در آن سال دوستان زیادی را بدست آوردم. هزینه های تحصیل در آلمان متعادل ​​هستند و بلیط دانشجویی به شما امکان می دهد بدون هیچ گونه هزینه اضافی به تمام قسمت های شمال راین وستفالیا با قطار و اتوبوس های منطقه ای سفر کنید. شما می توانید در طول تعطبلات نیز به بلژیک و هلند با قطار، اتوبوس سفر کنید.

تحصیل دانشجوی یونانی در کشور آلمان

دانشجویی از یونان می گوید: زندگی شبانه شهر با وجود حضور داشتن تعداد زیادی دانشجو، کاملا در این شهر زنده بود. مکان هایی برای گشتن، خوردن، نوشیدن و لذت بردن با رویدادهای فرهنگی زیادی وجود داشت که دانشجویان را سرگرم می کرد. علاوه بر بسیاری از رویدادهای برنامه ریزی شده در لایپزیگ، فعالیت های جایگزینی نیز وجود دارد. بعنوان مثال پارک ها در همه جا در شهر وجود دارند و کتابخانه هیچ وقت بسته نیست. اینجا یک شهر رویایی برای یک زندگی دانشجویی است. طبق یک آمار جالب، دانشجویانی که در آلمان تحصیل کرده بودند، از کسانی که در دوره های آکادمیک دانشگاهی در خارج از کشور می آمدند، نسبت به میانگین اروپایی شادتر بودند، اگرچه برخی ممکن است استدلال کنند که امکان بهبود شرایط با شلوغی دانشجویان وجود دارد.

دوره های تحصیل در آلمان

دانشجویان با انتخاب آلمان بعنوان مقصد تحصیلی، با این واقعیت مواجه شدند که دوره ها به توسعه شخصی آنها کمک می کنند و به طور کلی از حسن مشارکت استاد کمال استفاده را می توان برد. بسیاری از دانشجویان نیز استانداردهای علمی بالا و استادان بسیار با تجربه را در دوره ها گزارش می دهند. و اما گفتنی است که کیفیت امکانات نیز توسط بسیاری از دانشجویان مورد ستایش قرار گرفته است. دانشجویی از ترکیه می گفت: ضمن شرکت در این دوره ها، من با بسیاری از تکنیک های جدید و بینش های مربوط به کارشناسی ارشدم بازگشته ام. این دوره اراسموس به من کمک کرد تا به افق های وسیع تری برسم.

 دانشجویی از مجارستان نیز می گوید:”در اولین سخنرانی من، صحبت  در مورد ماشین آلات و روبات های زمان واقعی مرا شگفت زده کردند، زمانی که استادان به ما یک مینی ربات دادند و به ما گفتند که ما می توانیم در طول ترم تحصیلی آن را در خانه داشته باشیم، هیجان ایجاد شده در ما یک شوق برای حرکت قدرتمندانه تر در جهت اهداف تحصیلی مان ایجاد کرد.

اما در نظر داشته باشید که قبل از هر اقدامی دانشجویان باید از هزینه زندگی در آلمان به صورت کامل مطلع باشند، در این زمینه مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *