متوسط حقوق کارگران در کانادا چقدر است؟

بر اساس گزارشات و آمار های به دست آمده از سال 2007 تا به امروز دستمزد و حقوق کارگران در کانادا، حدودا 24 درصد افزایش داشته است. در سال 2022 میانگین حقوق کارگران عمومی در کانادا حدود 29 هزار دلار در سال برآورد شده است، که در هر ساعت تقریبا 15 دلار خواهد بود. کارگران بدون تجربه کاری در این کشور در حدود 26 هزار دلار در سال و کارگران با سابقه و با تجربه کاری بالا تر سالانه حدود 35 هزار دلار درامد دارند. حقوق کارگری در کانادا در شهر های مختلف این کشور متفاوت می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

 قوانین استخدام در کانادا چیست؟

دولت فدرال کانادا برای این که از حقوق کارگران در کانادا در برابر کارفرمایان حمایت کند، قوانینی را تحت عنوان قوانین استخدام (Employment Standards Act) مدون کرده است تا از این طریق بتواند امنیت کاری کارگران را در کانادا حفظ کند. قوانین استخدام در هر یک از استان های کانادا متفاوت است و هر ایالت مقررات خاص خود را در رابطه با کارگران دارد. قوانین استخدام در کانادا هر 6 ماه یک بار تغییر می کند، به همین دلیل کارگران مشغول در کانادا باید از این قوانین به صورت مستمر مطلع شوند.

حقوق کارگران در کانادا و قوانین استخدام در این کشور

بر طبق این قوانین کارفرمایان باید با کارگران درست برخورد کنند و در صورتی که کارفرما بر اساس مواردی همچون سن، نژاد، جنسیت، مذهب و یا عدم توانایی کارگران با کارگر بد رفتاری کند، کارگر حق اعتراض خواهد داشت. در قوانین استخدام موارد امنیتی از کارگران در برابر ماشین ها و کار های نا امن و خطرناک حمایت می کند. همچنین بر دستمزد و حقوق کارگران در کانادا در روز های تعطیل نیز نظارت دارد. کارفرمایان ملزم هستند مالیات بر درآمد و حق و حقوق اجباری همانند بیمه بیکاری و از کار افتادگی کارگران را لحاظ کرده و در حقوق رسمی آن ها اعمال نمایند.

قوانین حاکم بر کار کودکان، بر انواع کار هایی که به آن ها داده می شود و همچنین ساعت کاری کودکان، نظارت دقیقی دارد. مطابق با قوانین استخدام در کانادا، کارفرمایان این امکان را دارند که افراد زیر 17 سال را برای کار های مختلفی از قبیل تعمیر و نگه داری، کار در کارخانه ها، حمل و نقل و کار در شرکت های خدماتی استخدام نمایند. در قوانین استخدام کانادا برای به کار گرفتن نوجوانان زیر 17 سال یک سری شروط لحاظ شده است که به شرح زیر می باشد:

  • کارفرما شخص زیر 17 سال را برای کار در معدن و مشاغل زیر زمینی استخدام نکند.
  • شخص زیر 17 سال موظف به رفتن به مدرسه نباشد.
  • کارفرما شخص زیر 17 سال را مطابق با قوانین استخدام رسمی برای شغل مربوطه استخدام نماید.

رعایت قوانین استخدام و حقوق کارگری در کانادا به قدری با اهمیت است که حتی افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار خانوادگی نیز دارند، باید همه قوانین استخدامی را در مورد اعضای خانواده خود رعایت کنند. افرادی که به تازگی وارد کانادا شده اند و از این قوانین بی اطلاع هستند، جای نگرانی برای آن ها وجود ندارد. پس از ورود به کانادا راهنمای کاملی از قوانین کار و استخدام در اختیار این افراد قرار خواهد گرفت.

حقوق کارگران در کانادا نرخ بیکاری در این کشور

یکی از فاکتور هایی که نشان می دهد اقتصاد یک کشور در چه سطحی است، بررسی نرخ بیکاری و تورم آن کشور است. کانادا فرصت های شغلی فراوانی دارد و افراد با داشتن تخصص های مختلف می توانند در زمینه کاری خود مشغول به فعالیت شوند. کانادا با اعلام نرخ بیکاری 5.5 درصدی در فوریه سال 2022، رکوردی جهانی زد، چرا که بعد از شیوع کرونا تمام کشور ها با افزایش نرخ بیکاری روبرو بوده اند. در این میان کشور کانادا که قبل از شروع همه گیری ویروس کرونا نرخ بیکاری 5.7 درصدی داشته، حالا نرخ بیکاری 5.5 درصدی را تجربه می کند. از دلایلی که در ماه های گذشته سبب کاهش نرخ بیکاری در کانادا گردید، این است که دولت این کشور در طول یک سال اخیر فرصت های شغلی زیادی را به وجود آورده است. به عنوان مثال در فوریه سال 2022 تعداد 337 هزار شغل در کشور کانادا ایجاد شده است، که این اشتغال زایی باعث شده نرخ بیکاری در این کشور 1 درصد کاهش پیدا کند. در ادامه جدولی آورده شده است که نرخ بیکاری در ماه های مختلف سال 2022 را نشان می دهد.

نرخ بیکاری در سال 2022تاریخ
8.2 درصدمی 2022
8.1 درصداپریل 2022
7.5 درصدمارچ 2022
8.2 درصدفوریه 2022
9.4 درصدژانویه 2022

حداقل حقوق کارگران در کانادا

میزان حداقل حقوق کارگری در کانادا در هر یک از استان های این کشور، بنا به قوانین آن استان تعیین می شود و بنا به شرایط هر ایالت متفاوت است. قوانین دولتی کانادا در تعیین حداقل دستمزدان کارگران اثر گذار است و بر اساس این مقررات حقوق افراد تعیین می شود. عواملی همچون داشتن معلولیت، سن، دورکاری، کار های خانگی و … از مواردی هستند که در تعیین حقوق کارگری در کانادا تاثیر گذار است. حداقل حقوق ساعتی کارگران در سال 2022 در استان های مختلف کانادا به شرح جدول زیر می باشد:

نام استانحداقل حقوق ساعتی
بریتیش کلمبیا14.6 دلار
آلبرتا15 دلار
انتاریو14.25 دلار
مانیتوبا11.90 دلار
کبک.13.1 دلار
یوکان13.85 دلار
ساسکاچوان11.45 دلار
نوا اسکوشیا12.95 دلار
نیوبرانزویک11.75 دلار
قلمرو شمال غرب13.46 دلار
نوناوت16 دلار
نیوفاندلند و لابرادور12.5 دلار

بیشترین و کم ترین حقوق کارگران در کانادا در مشاغل مختلف

طبق گزارشات به دست آمده از دستمزد وحقوق کارگران در کانادا، بیشترین درآمد متعلق به کارگرانی است که که در بخش های معدن و تولید نفت و گاز فعالیت دارند. در رده بعدی حوزه صنایع و بخش های خدماتی همگانی همچون آب، برق و گاز دارای بیشترین درآمد می باشند. کم ترین دستمزد نیز مربوط به کارگران قسمت های خدماتی در حوزه اقامت، مواد غذایی و خوراکی و همچنین خرده فروشان می باشد. برخی از کم درآمد ترین مشاغل در کانادا که بر اساس لیستی که در سال 2018 گردآوری شده است، به صورت زیر می باشد:

شغلمیانگین درآمد ساعتی
سروکننده های نوشیدنی و غذا11.85 دلار
میزبان هتل ها12.85 دلار
متصدی مشروب در بارها11.5 دلار
متصدیان پمپ بنزین13.05 دلار
کارگران بخش برداشت کشاورزی13.1 دلار
کارگران آشپزخانه13.05 دلار
تعمیرکنندگان کفش13.65 دلار
کارگران گلخانه13.25 دلار
آرایشگران مو13.75 دلار
صندوقداران13.95 دلار

برخی از مشاغل پر درآمد در کانادا برای کارگران ساده نیز به صورت جدول زیر می باشد:

شغلمیانگین درآمد سالانه
ماهی فروشاز 29.250 تا 44.850 دلار
قصاب صنعتیاز 38.123 تا 45..45 دلار
راننده کامیوناز 45.825 دلار تا 77.903 دلار
کارگران ماهیگیریاز 25.350 دلار تا 29.908 دلار
سرپرست مزرعهاز 35.939 تا 49.286 دلار
کارگر کارخانه ماهیاز 25.350 دلار تا 29.908 دلار

کارگران در استان هایی همچون کبک و استان های شرقی کانادا از جمله نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوراد پایین ترین حقوق کارگری در کانادا را داشته اند که مبلغ آن در سال 2017 ساعتی 19.2 دلار بوده است.

حقوق کارگران در کانادا و عدم تبعیض نژادی دینی و جنسیتی

در کشور کانادا کارگران با هیچ گونه تبعیض نژادی، جنسیتی، دینی و … مواجه نخواهند بود. قوانین کار و استخدام در کانادا به این صورت است که هیچ تمایزی بین مردان و زنان در کار قائل نمی شود و تنها چیزی که مهم است درست کار کردن می باشد. اگر در یک موقعیت کاری یک زن قرار گیرد و تمام وظایفی را که مردان در آن رده شغلی انجام می دهند را مطابق با نظر کارفرما انجام دهد، حقوق و دستمزد یکسانی با مردان دریافت خواهد کرد. طبق قانون کار و حقوق کارگری در کانادا، عقاید و اعتقادات شخصی افراد، هیچ ارتباطی با کار آن ها ندارد و در این مورد از آن ها سوالی پرسیده نمی شود. در کانادا هر شخصی با هر دین و اعتقادی آزاد خواهد بود و افراد می توانند بدون محدودیت در کنار یکدیگر کار و زندگی کنند.

افراد در این کشور از نظر نژادی هم به یک دیگر برتری ندارند و کارفرمایان با کارگران مهاجر رفتار نامناسبی ندارند. از آن جایی که کانادا یک کشور مهاجر پذیر است، کارفرمایان رفتار بدی با کارگران ندارند و ملاک برتری افراد فقط تجربه کاری و درست کار کردن آن ها می باشد. در تمام مشاغل افراد مهاجر می توانند با بومیان کانادایی، بدون تبعیض رقابت داشته باشند و حقوق کارگری در کانادا به طور کامل رعایت می شود، مگر در شغل هایی که جنبه سیاسی دارند که برای افراد غیر کانادایی ممنوع است. نوع پوشش نیز مانع از کار کردن خانم ها در کانادا نمی شود و خانم های با حجاب نیز می توانند در این کشور بدون محدودیتی کار کنند. کارفرمایان به خاطر پوشش بانوان نمی توانند با آن ها بد رفتاری کرده و یا تبعیض قائل شوند، چرا که مورد برخورد قانونی قرار خواهند گرفت.

پرتقاضاترین شهرهای کانادا برای کارگران کدام است؟

کارگرانی که قصد مهاجرت به کانادا برای کار را دارند، باید قبل از اقدام برای هر کاری شهر هایی که کارگران بیشتری لازم دارد را بیابند. افراد باید بدانند که کدام استان ها و شهر ها در این کشور فرصت های شغلی بیشتری دارند تا راحت تر بتوانند شغل مناسب خود را پیدا کنند. هر چه در منطقه ای رشد اقتصادی بیشتر باشد، نرخ بیکاری کم تر بوده و فرصت های شغلی بیشتری در آن یافت می شود. کارگران در صورتی که مجوز کار داشته باشند می توانند در هر استان از کانادا مشغول به کار شوند. اما بهترین ایالت ها و شهر های کانادا از نظر فرصت های شغلی برای کارگران عبارتند از: کبک، کینگ استون، مونکنتون، کلگری، مونترال، ادمونتون، تورنتو و ونکوور. کارگران بیشترین میزان دستمزد را در شهر ادمنتون و پایین ترین حقوق را در شهر هالیفکس دریافت می کنند. به نسبت دیگر ایالت های کانادا، در ایالت هایی همچون آتلانتیک، جزیره پرنس ادوارد، لابرادور و نیوفاندلند فرصت های شغلی کم تری وجود دارد، چرا که در این استان ها نرخ بیکاری بالاتر است.

حقوق کارگران در کانادا و مهارت های لازم

در کانادا کارگران علاوه بر داشتن تخصص در شغل مورد نظر، بایستی از یک سری مهارت ها هم برخوردار باشند. یکی از این مهارت ها، آشنایی با زبان می باشد. این که کارگران به چه زبانی مسلط باشند، بستگی به منطقه ای دارد که در آن کار می کنند و همچنین این که اطرافیان آن ها به چه زبانی صحبت می کنند. در واقع کارگران باید به یکی از دو زبان انگلیسی و فرانسوی آشنایی کامل داشته باشند، حال اگر در ایالتی مثل کبک کار می کنند باید زبان فرانسه را بیاموزند. لازم به ذکر است کارگران برای کار در کانادا باید مدرک زبان ارائه دهند و سطح این مدرک بستگی به شغل آن ها دارد. افراد برای اثبات توانایی خود در انجام شغل پیشنهاد شده، باید با افسر اداره مهاجرت مصاحبه کنند، که می توان این مصاحبه را با ارائه مدرک زبان حذف نمود. افسر اداره مهاجرت با مشاهده مدرک زبان متقاضیان و اطمینان از مهارت آن ها در صحبت کردن از مصاحبه صرف نظر خواهد کرد.

از دیگر مهارت های مورد نیاز کارگران برای کار در کانادا، می توان به توانایی کار با کامپیوتر اشاره کرد. بعضی از کارفرمایان برای انجام کار های خود نیاز به کارگری دارند که کار با کامپیوتر را بلد باشد. بنابراین داشتن این مهارت کمک زیادی در یافتن فرصت های شغلی به کارگران خواهد کرد.

فرصت های شغلی برای کارگران در کانادا

در کشور کانادا به دلیل پیشرفت روز افرون اقتصاد و فناوری، وضعیت اقتصاد این کشور نیز روز به روز رو به بهبود می رود. از این رو فرصت های شغلی فراوانی نیز به وجود می آید که یکی از اصلی ترین دلایل مهاجرت افراد از سرتاسر دنیا به این کشور، همین موقعیت های شغلی می باشد. با توجه به پیشرفت صنعت و دیجیتالی شدن صنایع این کشور، مشاغلی همچون طراحی سیستم های کامپیوتری در سال های اخیر رشد 50 درصدی داشته اند که باعث افزایش فرصت های شغلی در کانادا گردیده است. به همین دلیل مهاجرت کارگران به کانادا رشد چشمیگری داشته است.

شرکت های بخش خصوصی و دولتی در کانادا در بخش های تولیدی و کشاورزی نیاز به نیروی غیر ماهر و کارگر دارند. برای پر کردن شکاف تقاضا و عرضه بازار کار، دولت کانادا نیاز دارد تا نیرو های کارگر خارجی استخدام کند. شرکت های مختلفی در زمینه کشاورزی، برداشت، بسته بندی، میوه گیری و … به دنبال کارگران خارجی هستند تا آن ها را در این موقعیت های شغلی به کار گیرند. کارگران می توانند در عناوین شغلی مختلف و در شهر های متعدد کانادا مشغول به کار شوند. داوطلبان علاقمند می توانند به آژانس های کاریابی کانادا مراجعه کنند، چرا که این مراکز بهترین موقعیت های شغلی را برای کارگران خارجی ارائه می دهند. در حال حاضر حدود 550 هزار فرصت شغلی در کانادا وجود دارد که نیازمند نیرو های کاری می باشد تا این جایگاه های شغلی را پر کنند.

حقوق کارگری در کانادا و مهاجرت کاری

کارگران می توانند برای کار در کانادا به این کشور مهاجرت کنند و همان طور که گفته شد، وضعیت کار در این کشور مطلوب است و فرصت های شغلی زیادی در آن موجود می باشد. اما حال این سوال پیش می آید که کارگران برای مهاجرت کاری به کانادا باید چگونه اقدام کنند؟ متقاضیان می توانند از طریق برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری (Express Entry) برای مهاجرت کاری به این کشور اقدام نمایند. به این صورت که افراد در این سیستم ثبت نام کرده و مشخصات و مهارت های خود را در آن وارد می کنند و این برنامه بر اساس شرایط و سطح مهارت های کارگران به آن ها امتیاز می دهد. در صورتی که افراد بتوانند بالاترین امتیاز را در سیستم اکسپرس اینتری به دست آورند، برایشان از طرف کارفرمای کانادایی دعوت نامه کاری صادر می شود. پس از دریافت دعوت نامه، افراد می توانند اقامت کانادا را دریافت کرده و به این کشور مهاجرت کنند. نکته قابل توجه این جاست که کارفرمایان کانادایی باید به دولت کانادا ثابت کنند که در کشور کانادا نیروی کاری پیدا نکرده اند و مجبور به جذب کارگران خارجی می باشند. زیرا در صورتی که کارگران بومی در کانادا وجود داشته باشند، کارفرمایان کانادایی اجازه گرفتن نیروی خارجی را نخواهند داشت.

وظایف شغلی کارگران در کانادا

در صورتی که وظایف شغلی بین مرد و زن یکسان باشد، افراد باید حقوق یکسانی دریافت کنند. به طور کلی کارگران به ازای میزان کاری که انجام می دهند دستمزد دریافت می کنند و حقوق کارگران در کانادا به عواملی مانند سختی کار بستگی دارد. کارگران در کانادا وظایف شغلی مختلفی دارند. اگر چه در این کشور صنعت پیشرفت زیادی داشته و ماشین آلات و ربات ها در بسیاری از کارها، جایگزین انسان شده اند، اما هنوز کار هایی وجود دارد که انسان باید آن ها را انجام دهد. کارگران وظایفی از ظریف تا پیچیده دارند که باید آن ها را انجام دهند. این وظایف در صنایع عبارتند از:

  • بسته بندی محصولات
  • جابجایی کالا ها
  • انجام کار های ظریف بر روی کالا ها
  • جدا کردن مواد اضافی و زائد از محصولات

بیمه کارگران در کانادا

بیمه کار (Employment Insurance) در کانادا در قانون کار این کشور وجود دارد و یکی از اصلی ترین موارد در استخدام کارگران محسوب می شود. کارگران در طول دوره کاری خود ماهانه مبلغی را به عنوان حق بیمه می پردازند که در زمان ناتوانی از انجام کار و یا بازنشستگی بتوانند از مزایای آن استفاده کنند. کارفرما به صورت ماهانه حق بیمه را از حقوق کارگران در کانادا کسر نموده و خودش نیز مبلغی را در ماه به عنوان حق بیمه برای نیروی خود، پرداخت می نماید. پس از رسیدن به دوره بازنشستگی به سبب پرداخت بیمه ماهانه، مستمری بازنشستگی به افراد تعلق می گیرد.

افراد با پرداخت حق بیمه می توانند در زمان بیکاری از مزایای بیمه استفاده کنند که به آن بیمه بیکاری می گویند. برخی از شرایطی که لازم است کارگران برای دریافت بیمه بیکاری داشته باشند به شرح زیر می باشد:

  • افرادی که کار خود را بدون میل و خواسته خود از دست داده اند و اخراج یا تعدیل نیرو شده باشند.
  • افرادی که در اثر اتفاقات پیش بینی نشده ای مانند سیل و آتش سوزی کار خود را از دست داده اند.
  • افراد در 52 هفته گذشته حداقل هفت روز پی در پی بدون حقوق و بیکار بوده اند.

علاوه بر بیمه بیکاری نوع دیگری بیمه وجود دارد که مشمول افرادی با شرایط خاص می شود. به طور مثال برای کارگران باردار، کارگران بیمار و یا کارگرانی که از بیمار در خانه خود نگهداری می کنند، کمک هزینه هایی در نظر گرفته می شود.

تعطیلات کاری کارگران در کانادا

در کشور کانادا تعطیلات هفتگی روز های شنبه و یکشنبه می باشد و کارگران از دوشنبه تا جمعه را مشغول به کار هستند. در بعضی مشاغل ممکن است افراد مجبور باشند در روز های تعطیل سر کار حاضر شوند. در این حالت یا روز های دیگری در هفته برای آن ها به عنوان تعطیلی در نظر گرفته می شود و یا باید به ازای کار کردن در روز های تعطیل 1.5 تا 2 برابر مبلغ حقوق خود را دریافت نمایند. کشور کانادا دارای 9 روز تعطیلی رسمی می باشد که این تعطیلات با حقوق هستند و حقوق کارگران در کانادا در این روز های تعطیل پرداخت می شود. تعطیلات رسمی کانادا عبارتند از: روز خانواده، روز جمعه خوب، روز سال نو، روز ویکتوریا، روز ملی کانادا، روز شکرگزاری، روز بوکسینگ، روز کریسمس و روز کارگر.

در قوانین کار و حقوق کارگری در کانادا، در تعطیلات رسمی، تعطیلات مذهبی وجود ندارد و کارگران اجازه ندارند در وقایع مذهبی خود، از کار کردن امتناع کنند. اما با این حال اگر کارفرمایی کارگر خود را به دلیل عدم حضور در محل کار به خاطر وقایع مذهبی ، اخراج و یا توبیخ کند، کارگر این حق را دارد که از کارفرمای خود در کمیسیون حقوق بشر شکایت کند. برخی تعطیلی ها هم وجود دارد که از استانی به استان دیگر متفاوت است و با توجه به قوانین هر استان به صورت جداگانه تعیین می شود. در این تعطیلی ها نیز حقوق کارگران در کانادا پرداخت می شود.

ساعات کاری کارگران در کانادا

کارگران در کانادا ملزم هستند روزانه 8 ساعت کار کنند که در هفته این مقدار به 40 ساعت می رسد. با این حال بسته به شغلی که افراد دارند و همچنین طبق نظر کارفرما، ممکن است کارگران مجبور باشند ساعات بیشتری را مشغول به کار باشند. در برخی صنایع تولیدی کارگران باید 50 ساعت در هفته کار کنند. البته برای ساعات اضافه ای که افراد در محل کار حضور دارند، حقوق اضافه کاری پرداخت می شود که معمولا یک و نیم برابر حقوق دریافتی افراد خواهد بود. لازم به ذکر است با بالا رفتن موقعیت شغلی افراد، میزان ساعات کاری نیز افزایش می یابد.

به دلیل اختلاف ساعت ایالت های مختلف کانادا، کارکنان می توانند ساعات کاری منعطف داشته باشند، چرا که باید بتوانند وقت خود را با ایالت های دیگر تنظیم کنند. به طور مثال برای برقراری ارتباط بین دو شهر ونکوور و مونترال باید افراد به گونه ای که با یکدیگر تماس بگیرند که در آن ساعت در محل کار حضور داشته باشند. برای اجرای ساعات کاری منعطف، کارکنان باید در ساعات مشخصی مثلا 10 صبح تا 12 ظهر و همچنین 2 تا 4 بعد از ظهر در محل کار خود حضور داشته باشند.

اضافه کاری و حقوق کارگران در کانادا

در صورتی که کارگر بیش از ساعت تعیین شده کار کند به او اضافه کاری تعلق می گیرد که دستمزد آن معمولا یک و نیم برابر حقوق یک ساعت می باشد. اضافه کاری هم به کارکنان حقوق بگیر اعمال می شود و هم برای افرادی که به صورت ساعتی کار می کنند. برخی از مشاغل از دریافت اضافه کاری معاف هستند مانند متخصصانی همچون دندانپزشکان، وکلا، پزشکان و همچنین مشاغل مدیریتی مانند سرپرست ها و مدیران.

مرخصی با حقوق کارگران در کانادا

تمامی کارگران و کارکنان در کانادا حداقل دو هفته در سال مرخصی با حقوق دارند و این از حقوق کارگران در کانادا محسوب می شود. در صورتی که افراد، مرخصی های خود را تا روز ترک کار استفاده نکرده باشند، می توانند مبلغ معادل آن را دریافت کنند. معمولا برای استفاده از مرخصی باید از قبل با مدیریت هماهنگ کرده و موافقت مدیر یا سرپرست جلب شود. کارگران در کانادا می توانند از انواع مرخصی هایی که در قانون کار تعیین شده است استفاده کنند. از جمله این مرخصی ها می توان به مرخصی استعلاجی، مرخصی های اضطراری، مرخصی بارداری و مرخصی تربیت و نگهداری فرزند اشاره کرد. این مرخصی ها از حقوق کارگری در کانادا به شمار می رود و کارگران حق دارند طبق قانون کاراز این مرخصی ها در طول دوره کاری خود استفاده کنند.

در کشور های اروپایی میزان مرخصی در طول سال حدود چهار تا شش هفته می باشد که مرخصی های کشور کانادا در مقابل آن ها، کم تر است. به طور مثال در فرانسه متوسط مرخصی 26 روز در سال است و در آلمان این مقدار بیشتر بوده و 30 روز در سال می باشد. در مورد معلمان کانادایی باید بگوییم که در تعطیلات عید پاک و تعطیلات تابستان، آموزگاران حقوقی دریافت نمی کنند و به همین دلیل باید برای جبران این کسری، در طول تابستان اقدام به تدریس نمایند.

افراد با توجه به حرفه، موقعیت شغلی ای که دارند و همچنین بسته به کارفرمای مربوطه، حقوق متفاوتی در استفاده از مرخصی دارند. یعنی ممکن است برخی کارفرمایان مرخصی های بیشتری لحاظ کنند و برخی دیگر کم تر. مثلا برخی از کارفرمایان با توجه به سابقه شغلی و مدت زمان اشتغال به کار افراد، برنامه های بهتری برای مرخصی به آن ها ارائه می دهند. به طور معمول مدیران به نسبت بقیه افراد، تعداد روز های بیشتری را به عنوان مرخصی خواهند داشت. کارگران و کارمندان می توانند تمام مرخصی های خود را در همان سال استفاده کنند ولی اگر بخواهند این امکان را دارند که باقیمانده مرخصی هایشان را برای سال بعد ذخیره کرده و استفاده نمایند. البته این مسئله به نظر کارفرما بستگی دارد و در صورتی که اجازه همچین کاری را به کارگران خود بدهند، می توان از این امتیاز بهره برد.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *