حقوق مهندس در آلمان

در مقاله زیر اطلاعات خوبی در خصوص استخدام مهندسان در آلمان در دسترس شما قرار داده ایم. در آلمان یک مهندس مکانیک با تجربه کاری دو ساله احتمالا حقوق و دستمزدی بین 44000 تا 52000 یورو در سال خواهد داشت. حتی در یک شرکت کوچک و ناشناخته سقف حقوق مهندس در آلمان می تواند به 38000 یورو برسد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط و حقوق مهندس در آلمان

مهندسانی که کار در آلمان را برای خود انتخاب کرده اند، باید از بعضی از واقعیت های مهم در این کشور مطلع شوند. مهندسانی که از کشورهای خارجی برای کار در آلمان به این کشور آمده اند وارد مسیر خوبی شده اند، چرا که از لحاط کسب در آمد دغدغه ای نخواهند داشت. آنها به عنوان مهاجرین مورد استقبال قرار می گیرند و بسیاری از فرصت های شغلی مهندسی را که در آلمان در دسترس قرارگرفته، کسب می کنند. بادن-وورتمبرگ آلمان یکی از مناطق نوآورانه پیشرو در اروپا است. مزایای آن در ترکیب ویژه سنت، نوآوری، فناوری و همچنین تنوع منطقه ای و فرهنگی آن می باشد.

وضعیت کار مهندسی در آلمان

با توجه به اینکه از سال های پیش تاکنون آلمان کشور پیشرفته ای در زمینه صنعت بوده است باید در نظر گرفت که صنعت آلمان به طور سنتی تاکید زیادی بر علم و تکنولوژی دارد. آلمان دارای بالاترین تعداد کارگران مهندسی شاغل و دومین کارمند مهندسی در میان تمام کارکنان شهروندی اتحادیه اروپا است.

وضعیت کار مهندسی در آلمان

روند جمعیت این کشور از نظر سنی باعث نگرانی زیادی می شود. در حال حاضر 21 درصد از مهندسین و کارگران آلمان بیش از 55 سال سن دارند و بسیاری از شرکت ها با مشکلات جایگزینی شدید نیرو روبرو هستند. بزرگترین تعداد فرصت های شغلی در مهندسی در مناطق هامبورگ و اشتوتگارت و همچنین در شهرهای برلین و مونیخ است.

مهندسین در آلمان

با وجود تقاضای بالا برای مهندسان، فرایند انتخاب آسان نیست و سختگیری های خاصی در خصوص جذب مهندس در آلمان دنبال می شود. آلمان دارای فرآیند بسیار رسمی و تعریف شده است که کاملا متفاوت از بسیاری از کشورهای دیگر عمل می کند. تمامی مجامع ملی در خصوص جذب نیروی مهندس در آلمان به تجربه و حرفه مهندسی آنها اهمیت زیادی می دهد. “مهندس مشاور” یک عنوان قانونی حفاظت شده است که معادل مهر و موم کیفیت است. هیچ مهندسی مجبور نیست که عنوان “مهندس مشاور” را حمل کند. با این حال، هر کسی که مایل به داشتن این عنوان است، باید در فهرست “مهندسان مشاور” اتاق کار ثبت نام کند و شرایط لازم را کسب کند.

مهارت های مهندسی در آلمان

اعضای اتاق مهندسان در کشور آلمان شامل، مهندسان مشاور به اصطلاح به عنوان اعضای اجباری و همچنین کارگران، مهندسان رسمی و کارفرمایان به عنوان اعضای داوطلبانه هستند. مهندسان که دیگر حرفه ای نیستند، ممکن است به عنوان اعضای ارشد و همچنین دانشجویان علوم طبیعی یا موضوعات فنی که ممکن است به عنوان “جوانان” پیوست شوند، به این اتاق بپیوندند. بهترین مهارت های مهندسی در آلمان به ترتیب زیر الویت بندی شده اند:

اتاق مهندسین بادن وورتمبرگ در آلمان

اتاق مهندسین بادن-وورتمبرگ (INGBW)، نماینده رسمی مهندسین تمامی زمینه های تخصصی در بادن-وورتمبرگ است که منافع آنها را در سطح عمومی و سیاسی نشان می دهد. محوطه در سال 1990 به علت قانون (قانون مجلس مهندسان در بادن-وورتمبرگ) به عنوان یک سازمان دولتی تاسیس شد و تحت نظارت وزارت دارایی و اقتصاد بادن-وورتمبرگ قرار گرفت. در آلمان 16 اتاق مهندسان وجود دارد و در هر ایالت فدرال یک اتاق مجزا تشکیل می شود. اتاق مهندسین بادن-وورتمبرگ صرفا از طریق کمک و هزینه های عضوهای فعال و مهندسین تامین می شود.

اگر قصد تاسیس شرکت در آلمان را دارید، مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) می توانند در این زمینه شما را به صورت کامل راهنمایی کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *