ثبت شرکت در کانادا

ثبت شرکت در کانادا یکی از روش های مهاجرت به کانادا می باشد که برای افرادی که سوابق مدیریتی خوبی دارند می تواند گزینه مناسبی باشد. افراد از طریق راه اندازی بیزینس و ثبت شرکت در کانادا می توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. هر ساله بسیاری از افراد در سراسر جهان از طریق ثبت شرکت، برای مهاجرت به کانادا اقدام می کنند و در واقع این روش تبدیل به یک روش محبوب شده و مورد توجه و استقبال افراد قرار گرفته است. اگر قصد مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت را دارید، قطعا به دنبال راهنمای ثبت شرکت در این کشور هستید. ما در این مقاله شرایط ثبت شرکت کانادا را به طور کامل بررسی می کنیم، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا به جواب سوالات خود در این خصوص دست یابید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

معرفی انواع شرکت در کانادا

برای ثبت شرکت در کانادا ابتدا باید بدانید چه نوع شرکت هایی در کانادا وجود دارند که در این قسمت به انواع شرکت در کانادا اشاره خواهیم کرد. لازم است بدانید برای مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت ابتدا متقاضی باید بیزینس پلن خود را ارائه دهد و در صورت تائید بیزنیس پلن، متقاضی می تواند شرکت خود را ثبت نماید.

  • شرکت سهامی Corporation
  • شرکت مشارکتی General Partnership
  • شرکت با مالکیت انحصاری Sole Proprietorship

شرکت سهامی Corporation

شرکت های سهامی به عنوان یک شخصیت حقوقی عمل می کنند و از سهامداران شرکت به صورت مستقل هستند. در این نوع شرکت ها فرد سهم تجارت را خریداری می کند و هر کس به اندازه سهامی که خریداری کرده، در مالکیت شرکت حق دارد. در شرکت های سهامی در صورتی که خسارتی به شرکت وارد شود، مسئولیت جبران بدهی ها به عهده شرکت است و سهامداران هیچ مسئولیتی در این خصوص نخواهند داشت. در صورتی که یکی از سهامداران فوت شود، شرکت به قوت خود باقی بوده و منحل نخواهد شد. در شرکت های سهامی می توان مالکیت شرکت را جابجا کرد و همچنین از نام شرکت حفاظت زیادی صورت می گیرد. نا گفته نماند که هزینه راه اندازی ثبت این نوع شرکت ها، نسبت به سایر شرکت ها بالا تر است و همچنین هزینه های جانبی آن زیاد است که می توان این موارد را از معایب شرکت های سهامی به شمار آورد. در شرکت های سهامی ممکن است بین سهام داران شرکت اختلاف نظر پدید آید.

شرکت مشارکتی General Partnership

در تاسیس شرکت های مشارکتی، دو یا چند شریک سرمایه های خود را روی هم می گذارند و یک کسب و کار راه اندازی می کنند. حال این سرمایه می تواند پول باشد یا نیروی کار و … . برای ثبت شرکت های مشارکتی باید توافق نامه ای تنظیم شود که در آن نام هر یک از شرکاء، میزان سهم هر کدام و مسئولیت مربوط به هر یک مشخص شود. به طور کلی هزینه ثبت شرکت های مشارکتی زیاد نیست و هزینه های شرکت بین تمام شرکا تقسیم می شود. همچنین سود شرکت هم بین شرکا تقسیم می گردد و مزایای مالیاتی زیادی دارد. از طرف دیگر در صورتی که شرکت متحمل خسارتی شود، تمام شرکا در ضرر و بدهی بالا آمده مسئول هستند. نظر تمام شرکا در این نوع شرکت ها مهم است و در صورت مخالفت یکی از افراد، مشکل ایجاد می شود.

شرکت های مشارکتی به 3 صورت در کانادا ثبت می شوند:

  • مشارکت عمومی که همه سرمایه گذاران به یک اندازه در سود و زیان و مسئولیت شرکت سهم دارند.
  • مشارکت محدود که در آن یک یا دو نفر مسئولیت نا محدود داشته و بقیه افراد مسئولیت محدود دارند و فقط می توانند نظرات خود را ارائه بدهند.
  • مشارکت با مسئولیت محدود که فرد می تواند با یکی از شرکاء شرکت قرارداد ببندد و در صورتی که مشکلی اتفاق بیفتد، فقط دارایی های آن فرد به خطر می افتد. شرکا و هیئت مدیره شرکت در صورت بروز مشکل خطری نخواهند داشت.

شرکت با مالکیت انحصاری Sole Proprietorship

در این نوع شرکت ها یک نفر مالک شرکت است و شرکت توسط همان یک نفر اداره می شود که ساده ترین نوع تجارت محسوب می شود. هزینه ثبت شرکت در این نوع شرکت ها نسبتا پایین است و اداره آن ها نیز راحت است. سود شرکت تنها به همان یک نفر مالک تعلق می گیرد و همچنین تمامی مسئولیت ها و تصمیم گیری ها نیز بر عهده آن یک نفر خواهد بود. در صورتی که شرکت متحمل خسارت شود، تمام بدهی ها و ضرر های شرکت بر دوش یک نفر مالک شرکت می باشد. در صورتی که مالک شرکت در این نوع شرکت ها فوت کند شرکت منحل خواهد شد و در کل حفاظت کمی از نام شرکت صورت می گیرد.

نحوه ثبت شرکت در کانادا

ممکن است در ابتدای کار فرایند ثبت شرکت در کانادا کمی و پیچیده و دشوار به نظر برسد، اما در صورتی که شرایط را به صورت اصولی فراهم کنید می توانید در این خصوص موفق شوید. در ادامه نحوه ثبت شرکت در کشور کانادا را توضیح می دهیم:

  • برای شروع کسب و کار ایده تجاری مناسبی داشته باشید، فارغ از این که کجا می خواهید شرکت خود را ثبت کنید. مهارت های خود را باور داشته باشید و سعی کنید آن ها را تقویت کنید.
  • کلیه جوانب اقتصادی و فرهنگی کانادا را برای ثبت شرکت در نظر بگیرید.
  • برنامه تجاری مناسبی تنظیم کنید، چرا که در کانادا به بیزینس پلن اهمیت ویژه ای داده می شود.
  • یک نام مناسب و متناسب با قوانین کانادا برای شرکت خود انتخاب کنید. نام تجاری باید از لحاظ بازاریابی و قانونی مناسب و بهترین باشد.
  • نوع مالکیت شرکت را تعین کنید.
  • به دنبال سرمایه گذار برای شرکت باشید، برای این کار می توانید از سرمایه گذار های دولتی و خصوصی در کانادا استفاده کنید.
  • مدارک لازم را تهیه کرده و اسناد لازم را بسته به شرایط استانی که می خواهید در آن شرکت تاسیس کنید تنظیم نمایید.
  • اقدام به دریافت گواهینامه تجاری نمایید ، چرا که برخی شرکت ها بنا به نوع تجارتی که دارند، نیاز به گواهینامه و تائیدیه دارند.
  • برای GST (مالیات خدمات و کالا ها) و HST ( مالیات فروش) ثبت نام نمایید. در اغلب موارد در صورتی که درآمد نا خالص بیزینس در یک سال کم تر از 30 هزار دلار باشد، باید برای مالیات های GST و HST ثبت نام نمود.
  • با فراهم نمودن حقوق، بیمه و … کارمندانی که می خواهید به کار گیرید، آمادگی خود را برای استخدام نیرو ایجاد کنید.

هزینه ثبت شرکت در کاناداانواع شرکت های تجاری در کانادا

مواردی که در قسمت قبلی درباره نحوه ثبت شرکت ذکر شد، مراحل اصلی ثبت شرکت کانادا می باشند. اگر بخواهیم ثبت شرکت در این کشور را به طور مفصل تر توضیح دهیم باید بگوییم ثبت شرکت در این کشور به دو صورت ایالتی و فدرال صورت می گیرد که در ادامه به توضیح هر یک از آن ها می پردازیم.

ثبت شرکت در کانادا به صورت فدرالی

برای ثبت شرکت در کشور کانادا به صورت فدرالی باید موارد زیر را فراهم کرد:

  • شماره تجاری فدرال
  • اسناد حقوقی مربوط به ثبت شرکت در سطح فدرال
  • صورت حساب های مالیاتی فدرال
  • صورت حساب های دیگر مالیاتی همچون مالیات بر درآمد، مالیات فروش هماهنگ ((HST، مالیات بر کالا و خدمات (GST) و مالیات بر صادرات و واردات (در صورت نیاز)
  • دریافت مجوز و گواهی ها از دولت فدرال
  • در صورت تمایل به فعالیت در سایر استان ها یا مناطق، ثبت نام به عنوان یک شرکت فرا استانی
  • مقالات اختلاط

ثبت شرکت در کانادا به صورت ایالتی

اگر تمایل دارید که شرکت خود را در یک استان یا منظقه خاصی در کانادا تاسیس کنید، باید از قوانین ثبت شرکت در همان استان پیروی کنید. به طور کلی روش ثبت شرکت در کانادا در استان های مختلف این کشور یکسان است، فقط تفاوت های جزئی بین آن ها وجود دارد.

مزایای ثبت شرکت در کانادا به صورت فدرالی

  • در صورت ثبت شرکت از طریق دولت فدرال در کانادا از نام شرکت محافظت بیشتری به عمل می آید. اداره ثبت شرکت فدرال کانادا قبل از اعطای حق استفاده از نام شرکت، سخت گیری های زیادی انجام می دهد. اما وقتی نام شرکت تائید شد از نام آن در کانادا محافظت ویژه ای انجام می شود که سایر شرکت ها نتوانند از این نام سوء استفاده کنند.
  • شرکت های ثبت شده در کانادا به صورت فدرالی، همانند شرکت های کانادایی در جهان رسمیت پیدا می کنند.
  • این شرکت ها می توانند در هر جایی از کانادا ادامه دهند و هیچ محدودیتی از این نظر که دفتر مرکزی در کدام استان قرار دارد ندارند.
  • در ثبت شرکت به صورت فدرالی، اداره ثبت شرکت فدرال به شرکت هایی که از این طریق ثبت شده باشند، خدمات انلاین ارائه می دهد. به این صورت که افراد می توانند استناد و تائیدیه ها و همچنین پرداخت هزینه ها را به صورت آنلاین انجام دهند.

ثبت شرکت در کانادا چه شرایطی دارد؟

برای این که بتوان برای ثبت شرکت در کشور کانادا اقدام کرد باید شرایطی را فراهم کرد که در ادامه آورده شده است:

  • افراد برای ثبت شرکت به نام خود باید یک سابقه مدیریتی 3 ساله داشته باشند. در واقع افراد با داشتن هر سابقه ای نمی توانند اقدام به ثبت شرکت در این کشور نمایند و باید حتما در زمینه مدیریت یک بیزینس سابقه داشته باشند.
  • برای ثبت شرکت در کانادا نیاز به تنظیم یک تعهد نامه می باشد که در آن ملزم به تاسیس شرکت در کشور کانادا هستید. در این تعهد نامه باید نوع شرکت، مکانی که برای ثبت شرکت در نظر گرفته شده و همچنین مدت زمان شرکت را قید کرده و آن را امضا کنید.
  • شما باید تنها در چارچوب فعالیت شرکت کار کنید. مثلا اگر شرکت خدماتی تاسیس کرده اید حق انجام کار های تولیدی را نخواهید داشت و در این صورت تخلف کرده اید. همچنین در داخل تعهد نامه ای که تنظیم کرده اید، باید کارمندی را به صورت تمام وقت معرفی کنید که البته نباید جزو اعضای خانواده تان باشد.
  • شرایط ثبت شرکت در کانادااگر شما از طریق ثبت شرکت در کشور کانادا می خواهید ویزای این کشور را دریافت کنید، باید تعهد بدهید که تا سه سال آینده به تعهدات خود در رابطه با شرکت عمل می کنید. در غیر این صورت ویزای شما باطل خواهد شد.
  • یکی از شرایط ثبت شرکت در کانادا ارائه مدرک زبان می باشد که در قوانین کانادا برای ثبت شرکت آمده است. انگلیسی و یا فرانسوی بودن مدرک زبان ارائه شده بستگی به محلی دارد که شرکت در آن تاسیس می شود. به طور مثال برای ثبت شرکت در استان کبک، باید مدرک زبان فرانسوی ارائه کنید.
  • یکی دیگر از شرایط ثبت شرکت در کانادا داشتن مدرک تحصیلی می باشد، که نیازی نیست مدرک تحصیلی حتما مدیریت باشد.
  • از دیگر شرایط ثبت شرکت در کشور کانادا ارائه بیزینس پلن یا طرح تجاری می باشد.

برای ثبت شرکت در کشور کانادا چه الزاماتی مورد نیاز است؟

  • افراد برای ثبت شرکت در کانادا باید حداقل 18 سال و بالاتر باشند
  • افراد برای ثبت شرکت نباید سوء پیشینه کیفری داشته باشند و ارائه گواهی عدم سوء پیشینه لازم است.
  • فردی که برای ثبت شرکت اقدام می کند نباید در گذشته ورشکست شده باشد.
  • برای ثبت شرکت متقاضیان باید دارای نماینده خدمات در بعضی استان ها باشند.
  • موسس شرکت در کانادا باید آدرس فیزیکی در کانادا اعلام کند.

ثبت کسب و کار های مختلف در کانادا

همان طور که قبلا به آن اشاره شد، شرایط ثبت شرکت در کانادا در استان های مختلف متفاوت می باشد و هر استان قوانین خود را برای ثبت شرکت دارد. حال اگر متقاضیان قصد ثبت شرکت بازرگانی، شرکت حمل و نقل و یا شرکت ساختمانی داشته باشند، فرایند ثبت همه این شرکت ها در استان های مختلف کانادا یکسان است. تنها تفاوتی که وجود دارد در جزئیات و گرفتن مجوز های لازم برای هر تجارت و کسب و کار می باشد.

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در کانادا چقدر است؟

همواره مهم ترین دغدغه برای متقاضیان ثبت شرکت در این کشور، هزینه لازم برای تاسیس شرکت و سرمایه مورد نیاز بوده است. قبل از هر گونه اقدامی برای راه اندازی شرکت، افراد باید ابتدا سرمایه لارم را تخمین بزنند تا بعد ها و در میانه راه به مشکلی برنخورند. به طور کلی سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت در کشور کانادا با توجه به هر استان و ایالتی متفاوت است. همچنین این سرمایه بسته به ساختار شرکت (سهامی، مشارکتی و یا مالکیت انحصاری)، نوع کسب و کار نیز تفاوت خواهد داشت. به طور مثال سرمایه مورد نیاز در شهر ونکوور و تورنتو بیشتر از سایر مناطق می باشد. به طور میانگین حداقل سرمایه لازم بین 150 تا 800 هزار دلار می باشد. اگر بابت فراهم کردن سرمایه اولیه برای ثبت شرکت نگران هستید می توانید در ایالت کبک اقدام به تاسیس شرکت نمایید. در استان کبک سرمایه کم تری برای تاسیس شرکت مورد نیاز است و در کل شرایط ثبت شرکت در این استان آسان تر است.

هزینه ثبت شرکت در کبکهزینه ثبت شرکت در کانادا چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت در استان های مختلف متفاوت است. به طور کلی این هزینه در استان های مختلف در جدول زیر آمده است:

 

هزینه ثبت شرکتاستان
۳۶۰ دلاراستان انتاریو
۳۵۰ دلاراستان بریتیش کلمبیا
۳۴۹ دلاراستان نیوبرانزویک
۴۵۰ دلاراستان آلبرتا
۲۰۰ دلاراستان نیوفاندلند و لابرادور
۳۳۷ دلاراستان نوا اسکوشیا
۳۲۶ دلاراستان کبک
۵۰۰ دلاراستان مانیتوبا
۳۰۵ دلاراستان پرنس ادوارد آیلند

برای ثبت شرکت در کانادا چه مدارکی لازم است؟

متقاضیان باید برای تاسیس شرکت در کانادا مدارک لازم را تهیه و جمع آوری کنند که در ادامه این مدارک آورده شده است:

  • مدارک شغلی که ثابت کند افراد در کشور خود فعالیت مدیریتی داشته اند.
  • مدرک تحصیلی
  • بیزنیس پلن یا طرح تجاری
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدارک شناسایی
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک مالی
  • ارائه فرم های مربوط به آدرس فیزیکی شرکت، نوع شرکت و تائید نام شرکت
  • مدارک اثبات مالکیت شرکت

ثبت شرکت در کانادا چه مراحلی دارد؟

برای تاسیس شرکت در این کشور افراد باید قبل از هر اقدامی، با مراحل مختلف آن آشنا شوند. در هر مر حله از این فرآیند شرایط و قوانینی وجود دارد که متقاضیان باید آن ها را در نظر گرفته و اقدامات لازم را انجام دهند.

مرحله 1: انجام یک برنامه ریزی مشخص برای شروع کسب و کار

در این مرحله افراد باید در مورد کسب و کاری که قرار است راه اندازی کنند تحقیق نمایند و مطمئن شوند که اصلا این کسب و کار سود آور خواهد بود یا نه. سپس یک طرح تجاری و بیزینس پلن قوی برای آن تنظیم کنند و همچنین مکان فیزیکی شرکت را مشخص نمایند. در این مرحله انتخاب نوع و ساختار شرکت (مشارکتی، سهامی و یا مالکیت انحصاری) نیز الزامی است.

مرحله 2: انتخاب نام رسمی و معتبر برای شرکت

در مرحله بعدی باید یک نام تجاری مناسب و رسمی برای شرکت در نظر گرفته شود که نشان دهنده نوع محصولات و یا خدماتی باشد که شرکت قرار است ارائه دهد. نام شرکت نباید طولانی باشد و بایستی نام راحتی باشد که بتوان آن را به راحتی به خاطر سپرد و همچنین این نام باید متمایز از نام شرکت های دیگر باشد و تشابه اسمی با سایر شرکت ها نداشته باشد. نام شرکت باید به گونه ای باشد که به راحتی بتوان برای تبلیغات برای آن لوگو طراحی کرد.

مرحله 3: ثبت کردن شرکت در دولت

پس از انتخاب نوع، مکان و نام شرکت مورد نظر، وقت آن رسیده که شرکت را ثبت کنید. برای این کار باید یک حیاب بانکی تجاری افتتاح کرده و اقدام به دریافت شماره تجاری (business number) و صورت حساب های مالیلتی (tax accounts) نمایید.

مرحله 4: دریافت مجوز ها و گواهی های تجاری

پس از ثبت شرکت باید بسته به نوع فعالیت شرکت و همچنین مکان فیزیکی آن، نسبت به دریافت مجوز های لازم اقدام کرد. برخی از این مجوز ها عبارتند از: تائید گواهی کسب (از جمله تائیدیه های آتش نشانی، بهداست و تائیدیه های پلیس)، تائید منطقه بندی و تائید ساختمان.

مرحله 5: دریافت تامین مالی برای شرکت

افرادی که برای ثبت شرکت در کانادا اقدام می کنند، می توانند از حمایت های مالی در سطح ملی و منطقه ای برخوردار شوند، خواه این افراد بومی باشند یا مهاجر. افراد می توانند این حمایت ها را در قالب خدمات، برنامه ها، حمایت های مالی، دریافت آموزش در زمینه بیزینس و کسب و کار و همچنین توسعه اقتصاد  دریافت نمایند.

شرایط ثبت شرکت در کشور کانادادریافت اقامت کانادا از طریق ثبت شرکت

یکی از مهم ترین اهدافی که افراد از ثبت شرکت در کانادا دارند، دریافت اقامت کانادا از طریق ثبت شرکت می باشد. افراد باید دقت داشته باشند که در تمام یازده استان کانادا برای تاسیس شرکت، قوانین و شرایط خاصی در نظر گرفته شده است که متقاضیان برای هر ایالت باید آن ها را در نظر داشته باشند و مطابق با آن ها رفتار کنند. در این میان استان های بریتیش کلمبیا، کبک، جزیره پرنس ادوارد و نوا اسکوشیا شرایط مساعد تری برای ثبت شرکت دارند. نکته ای که در تاسیس شرکت در کشور کانادا بسیار مهم است ارائه بیزنس پلن قوی می باشد. توجه داشته باشید این طرح تجاری به قدری مهم است که افراد می توانند با ارائه آن درخواست اقامت خود را نیز مطرح کنند. در روش های سرمایه گذاری از جمله ثبت شرکت و یا کارآفرینی، افراد ابتدا یک اقامت یک ساله دریافت می کنند که می توانند آن را تمدید کنند و بعد از گذشت 4 سال امکان دریافت اقامت دائم وجود خواهد داشت.

بهترین استان برای ثبت شرکت

ایالت بریتیش کلمبیا به دلیل جمعیت زیادی که دارد، یکی از مهم ترین مقاصد برای سرمایه گذاری در کانادا جهت ثبت شرکت و یا دریافت نمایندگی می باشد.

ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا چه مزایایی دارد؟

  • افراد در بریتیش کلمبیا می توانند برای تاسیس شرکت هایی با یک شریک مجوز بگیرند.
  • در برخی از استان ها برای صدور اوراق سهام، محدودیت در نظر گرفته شده است، در حالی که در ایالت بریتیش کلمبیا شرکت ها می توانند به هر تعدادی که می خواهند اوراق سهام صادر کنند.
  • شرکت های موجود در ایالت بریتیش کلمبیا، جزو شرکت های معتبر در کانادا به شمار می روند.
  • یکی دیگر از مزایای ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا این است که مالیات بر روی درآمد خالص شرکت ها محاسبه می شود. به این صورت که ابتدا هزینه های شرکت از درآمد کسر می شود و بر روی مبلغ باقی مانده، محاسبه مالیات انجام می شود.
  • سهامداران، اداره کنندگان و کارمندان فعال در شرکت هایی که در بریتیش کلمبیا تاسیس شده اند، با سخت گیری زیادی برای اقامت در کانادا مواجه نخواهند شد.
  • در صورتی که مدیران شرکت ها در بریتیش کلمبیا در خارج از کانادا زندگی کنند، لازم نیست برای درآمد سالانه خود مالیات بپردازند.

درباره خرید شرکت در کانادا

در کانادا شرایطی فراهم شده است که افراد می توانند با برخورداری از یک سری شرایط به جای تاسیس شرکت خود، یک شرکت بخرند. برای این کار متقاضیان باید به اداره کار کانادا درخواست داده و یک کد LIMA دریافت کنند بعد از آن ویزای کاری دریافت نمایند. لازم به ذکر است که متقاضیان این امکان را ندارند که هر شرکتی را خریداری کنند، بلکه باید شرکتی را انتخاب کنند که عملکرد خوبی داشته و در اقتصاد کانادا سودآوری داشته باشد و همچنین در سه سال اخیر عملیاتی بوده باشد.

شرایط خرید شرکت در کانادا

افراد برای این که بتوانند اقدام به خریداری شرکت در کانادا نمایند باید سابقه مدیریتی داشته باشند. همچنین بتوانند بیش از 51 درصد سهام شرکت را بخرند و حداقل 2 کارمند کانادایی را در شرکت خود استخدام کند. افراد برای خریداری شرکت در کانادا باید ثابت کنند که شرکت مورد نظر تاثیر مثبتی در اقتصاد این کشور خواهد داشت و به سود کانادا می باشد. متقاضی باید یک بیزینس پلن خوب رائه داده و تا یک سال اول در کسب و کار شرکت، مبلغ لازم را در حساب خود داشته باشد. برای این که متقاضی بعد ها دچار مشکل نشود، باید کد LIMA اخذ کند، چرا که این کد برای نشان دادن تاثیر مثبت شرکت در کانادا به عنوان یک سند عمل می کند. افراد برای خرید شرکت در کانادا باید رزومه مرتبطی داشته باشند و همچنین بر یکی از زبان های انگلیسی و یا فرانسوی مسلط باشند.

بیزینس پلن برای ثبت شرکت در کانادامعرفی روش های ثبت شرکت در کانادا

ثبت شرکت کانادا یکی از روش های مناسب و در عین حال سودمند برای افرادی است که قصد دارند به کانادا مهاجرت نمایند. به دلیل مساعد بودن شرایط ثبت شرکت در کانادا، این روش مورد توجه بسیاری از مهاجران قرار گرفته است و این کشور به یکی از مقاصد مهاجرتی برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت تبدیل شده است. به طور کلی روش های ثبت شرکت در کشور کانادا به دو دسته تقسیم می شود که در ادامه به توضیح این دو روش خواهیم پرداخت:

برنامه مالک گرداننده (Owner Operator)

برنامه Owner Operator کانادا فرایندی برای مهاجرت کاری به کانادا است که افراد از طریق آن می توانند برای فعالیت های تجاری به کانادا مهاجرت کنند. بر اساس این برنامه افراد این امکان را دارند که به صورت موقتی یا دائم به این کشور مهاجرت نمایند. در این روش افراد نیازی به حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در کانادا نیازی ندارند، زیرا این برنامه در سطح ملی صورت گرفته و به جز کبک در تمامی استان ها مشابه است. برای ثبت شرکت از طریق این برنامه متقاضیان باید تا 51 درصد از سهام شرکت را خریداری کرده و بر این اساس یک شخصیت حقوقی در کانادا خواهد بود. ارائه بیزنیس پلن قوی هم از شرایط ثبت شرکت با این روش می باشد. برای ثبت شرکت از طریق این روش، افراد باید تائیدیه ای به نام LIMA از اداره کار دریافت کنند. این تائیدیه ثابت می کند که شرکتی که قرار است تاسیس شود برای کشور کانادا سودآوری دارد و باعث ایجاد موقعیت های شغلی برای کانادایی ها خواهد شد.

اطلاعات فرم LIMA

به طور کلی در فرم LIMA اطلاعات مربوط به نام تجاری شرکت، آدرس، نوع شرکت، اطلاعات کارفرما، اطلاعات شخص ثالث، شاخص تاثیر بر بازار کار درج می شود. در فرم LIMA متقاضی باید در مورد جزئیات شغل مورد نظر و مدت قرارداد کار توضیحاتی ارائه دهد. حقوق ساعتی و ماهانه کارمندان، مزایای شغلی که به کارمندان تعلق می گیرد و نحوه انجام کار از دیگر اطلاعاتی هستند که باید در فرم LIMA آورده شود.

برنامه انتقال درون شرکتی (Intra Company Transfer یا ICT)

 

برنامه انتقال درون شرکتی که با عنوان ICT هم شناخته می شود به شرکت های اصلی که دارای شرکت های وابسته می باشند، اجازه می دهد که شعبه ای دیگر در کانادا تاسیس کنند. با تاسیس شعبه در کانادا، دولت این کشور به شرکت ها اجازه می دهد مدیران اجرایی و کارمندان بالا رتبه خود را به کانادا بفرستند. برای انجام برنامه برنامه انتقال درون شرکتی ICT ، افراد باید مراحل حقوقی بخصوصی را پشت سر بگذارند. برای مثال شعبه ای که در کانادا فعالیت می کند، باید اثبات کند که نیاز به انتقال کارمند خارجی به جای استفاده از کارمند بومی وجود دارد. این برنامه ثبت شرکت نیازی به مجوز LIMA  نخواهد داشت و متقاضیان باید برای ثبت شعبه شرکت در کانادا بیزنیس پلن قوی ارائه دهند.

مزایای ثبت شرکت از طریق انتقال درون شرکتی (ICT)

تاسیس شرکت در کانادا از طریق برنامه انتقال درون شرکتی مزایای بسیاری دارد که برخی از آن ها در این قسمت اشاره می کنیم:

  • ظرف مدت کوتاهی می توان ویزای کاری دریافت کرد.
  • این روش نیازی به گرفتن تائیدیه LIMA ندارد.
  • افراد در این برنامه نیازی به پرداخت هزینه برای خرید شرکت ندارند، چرا که خودشان صاحب شرکتی می باشند.
  • انجام مراحل قانونی انتقال شرکت در مدت کوتاهی انجام می شود.
  • با استفاده از این برنامه، فرزندان زیر 18 سال افراد می توانند به تحصیل رایگان در کانادا بپردازند.

ثبت شرکت در کانادا چه مزایایی دارد؟

از جمله مزایایی که تاسیس شرکت در این کشور دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه ثبت شرکت در کانادا نسبت به سایر کشور ها پایین تر است.
  • روال ثبت شرکت در کشور کانادا ساده است و سختی چندانی ندارد.
  • مالیات شرکت های کانادایی نسبت به مالیات هایی فردی کم تر است.
  • برخی از شرکت ها می توانند به واسطه یک سری شرایط، معاف از مالیات شوند.
  • در کانادا از طریق ثبت شرکت می توان اقامت دائم این کشور را دریافت کرد.
  • کانادا اقتصادی پایدار دارد و این برای سرمایه گذاران امنیت ایجاد می کند.
  • در کشور کانادا می توان شرکت هایی در صنایع مختلف تاسیس کرد.
  • در شرکت های ثبت شده در کانادا، ورثه افراد می توانند به عنوان اعضای جدید وارد شرکت شوند که در این صورت اصل سرمایه و سود به وارث منتقل می شود.
  • افراد می توانند در کانادا بدون حضور فیزیکی و به صورت آنلاین شرکن تثبت کنند.
  • افراد در صورت کمبود نیروی کار امکان دسترسی به نیرو های متخصص را خواهند داشت.

ثبت شرکت در کانادا چه معایبی دارد؟

در کنار مزایایی که ثبت شرکت در کانادا دارد، از معایبی نیز برخوردار است که در این جا به آن ها می پردازیم:

  • در کانادا هر ایالت قوانین جداگانه ای برای ثبت شرکت دارد.
  • در بعضی استان های کانادا برای این که بتوان ثبت شرکت انجام داد بایستی مدیر شرکت حتما شهروند یا مقیم کانادا باشد.
  • برای ثبت شرکت در بعضی از استان های کانادا، باید نماینده خدمات شرکت در آن استان حضور داشته باشد.
  • در صورتی که در کانادا ثبت شرکت به صورت استانی انجام پذیرد، محافظت از نام شرکت در مقاسیه با دیگر شرکت های کانادا کم تر خواهد بود.

ثبت یک شعبه از شرکت در کانادا

در صورتی که افراد یک شرکت در کشور خود داشته باشند و بخواهند شعبه دیگری از آن را در کشور کانادا ثبت کنند، این امکان برای ان ها وجود خواهد داشت. در واقع شرکت هایی که قصد گسترش کسب و کار خود در کانادا را دارند، می توانند یک شعبه در کانادا نیز تاسیس کنند. متقاضیان باید برای تاسیس شرکت، استان مورد نظر را انتخاب کنند و اگر قصد بیزینس در تمام استان های کانادا را دارند، لازم است شرکت در تمام استان ها ثبت شود. جمعیت ایالت ها تاثیر زیادی در ثبت شرکت در کانادا دارد و هر چه جمعیت بیشتر باشد بهتر است. از این رو استان انتاریو با حدود 13 میلیون جمعیت و بعد از آن بریتیش کلمبیا بهترین مقصد برای سرمایه گذاری به شمار می روند.

برای ثبت شعبه شرکت در کانادا چه شرایطی لازم است؟

متقاضیان برای ثبت شعبه دیگر شرکت خود در کانادا باید یک سری شرایط را فراهم کنند که در ادامه این شرایط آورده شده است:

  • برای ثبت شعبه شرکت در کانادا، باید حوزه فعالیت شعبه با شرکت اصلی مرتبط باشد.
  • شرکت خارجی اصلی باید شعبه ای که در کانادا تاسیس می کند را به عنوان یک شرکت فرا استانی یا خارجی ثبت کند.
  • برای ثبت شعبه در کانادا باید به قانون رقابت در کانادا توجه کرد. بر اساس این قانون در یک حوزه تجارتی رقابت بین رقبا و تعادل بین عرضه و تقاضا تنظیم می شود.
  • باید به قوانینی که در زمینه تولید محصول یا ارائه خدمات در کانادا وجود دارد توجه کرد.
  • متقاضیان ثبت شعب شرکت در کانادا باید برای انجام مصاحبه با مامورین دولت کانادا درخواست بدهند.
  • افراد باید قوانینی که مرتبط با اقامت مدیران شرکت در کانادا می باشد را در نظر داشته باشند.
  • شرکت خارجی که قصد ثبت شعبه را دارد باید با یک شرکت کانادایی کار کند. این شرکت ها شامل شرکت های تابعه، شرکت مادر، شرکت وابسته یا شعبه ای از آن شرکت می باشند.

برای ثبت شعبه شرکت در کشور کانادا چه مدارکی لازم است؟

مدارکی که برای ثبت شعبه شرکت در کانادا مورد نیاز است در ادامه آورده شده است:

  • گواهی ثبت شرکت اصلی
  • شماره ثبت شرکت اصلی
  • آدرس ثبت شده شرکت اصلی
  • نام کشوری که شکت اصلی در آن قرار دارد.
  • اطلاعات مربوط یه نمایندگان بومی شرکت اصلی
  • اظهارنامه ای که در آن نام مدیران شعبه ای که قرار است تاسیس شود آورده شده است.
  • مدارک و فرم های حقوقی لازم برای ثبت شعبه در کانادا
  • آدرس ثبت شده شعبه

ثبت شعبه شرکت در کشور کانادا چه مراحلی دارد؟

مراحلی که متقاضیان تاسیس شعبه شرکت در کانادا باید طی کنند به شرح زیر می باشند:

  1. شرکت اصلی یا مادر بایستی تمام مدارک و اسناد مورد نیاز برای ثبت شعبه را تهیه و جمع آوری کند.
  2. پس از تهیه مدارک لازم، باید مدیران، کارمندان و منشی در شرکت تاسیسی تعیین شوند.
  3. در این مرحله نمایندگان شعبه ای که قرار است تاسیس شود مشخص شده و وظایف و حیطه فعالیت های کارمندان در شعبه به طور کامل تعیین خواهد شد.

لازم به ذکر است که تمام نمایندگان در شعبه ها و اقداماتی که انجام می دهند باید زیر نظر شرکت مادر و مسئولان شرکت مادر باشند.

شاخص های اقتصادی تاثیر گذار جهت ثبت شرکت در کانادا

بررسی شاخص های تاثیر گذار اقتصادی قبل از تاسیس شرکت در هر کشور، یکی از مهم ترین موارد می باشد که باید حتما در نظر گرفته شود.

میزان تولید نا خالصی در کانادا

این فاکتور نشان دهنده میزان تولیدات کانادا در بازه های زمانی مختلف می باشد و در واقع بررسی می کند در چه زمینه هایی و تحت چه عواملی کاهش و یا افزایش تولیدات داشته است. این فاکتور بررسی می کند که چه عواملی در اقتصاد کشور کانادا تاثیر گذار بوده است.

نرخ مالیات در کانادا

از دیگر شاخص های تاثیر گذار در اقتصاد کانادا، بررسی نرخ مالیات در این کشور می باشد. در کانادا کسب و کار های کوچک که توان پرداخت مالیات های زیاد را ندارند می توانند 10 درصد مالیات را بپردازند.

استاندارد های سرمایه گذاری برای ثبت شرکت در کانادا

معمولا متقاضیان تاسیس شرکت در کانادا، در ابتدای کار در خصوص این که آیا در ثبت شرکت در این کشور موفق خواهند شد یا نه و همچنین در رابطه با امنیت سرمایه گذاری در این کشور نگرانی هایی خواهند داشت. افراد برای این که این نگرانی ها کم تر شود در هنگام ثبت شرکت، مواردی را تحت عنوان استاندارد های سرمایه گذاری در کانادا را در نظر می گیرند که مهم ترین این استاندارد ها در ادامه آورد شده اند:

مصادره اموال در کانادا

کشور کانادا در صورتی که در بعضی از شرایط، سرمایه گذاران از قوانین مربوط به سرمایه گذاری و تجارت در کانادا سرپیچی کنند، اموال آن ها را مصادره می کند. افراد لازم است قبل از سرمایه گذاری در این کشور از رسیک مصادره اموال در کانادا مطلع شوند. به طور کلی نرخ مصادره اموال از 1 تا 7 تقسیم بندی می شود، که هر چه این عدد به 1 نزدیک تر باشد ریسک مصادره کم تر خواهد بود. همچنین در صورت نزدیک شدن این عدد به 7 مصادره با ریسک بیشتری امکان پذیر است.

شاخص کیفیت نظارتی

یکی دیگر از استاندارد های سرمایه گذاری در کانادا شاخص کیفیت نظارتی می باشد که نشان دهنده میزان تعهدات دولت کانادا به قوانین تجاری این کشور می باشد. این که دولت کانادا خودش، چقدر به قوانین تجارتی پایبند باشد یکی از اصلی ترین مسائل در سرمایه گذاری محسوب می شود.

فساد در کانادا

از استاندارد هایی که باید در هنگام ثبت شرکت در کشور کانادا به آن توجه نمود، بررسی میزان فساد در کانادا می باشد. به این معنی که در این کشور تا چه حد از قدرت برای منافع شخصی استفاده می شود.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی قوانین و شرایط تاسیس شرکت در کشور کانادا اشاره شد و مزایا و معایب ثبت شرکت در کانادا از روش های مختلف مورد بررسی قرار گرفت. به دلیل شرایط مناسب اقتصادی در کانادا و وضعیت مساعد سرمایه گذاری در این کشور، ثبت شرکت در این کشور مورد توجه بسیاری از متقاضیان خارجی قرار گرفته است. دولت کانادا از توسعه اقتصادی و کمک به رشد اقتصاد، استقبال نموده و حمایت می کند. یکی از مهم ترین شرایط ثبت شرکت در کشور کانادا، ارائه یک بیزینس پلن قوی می باشد که طرح اقتصادی افراد را برای سرمایه گذاری توجیه کند و نشان دهد که این امر برای کشور کانادا سودآور است. در صورتی که تمایل به مهاجرت از طریق ثبت شرکت در کانادا دارید، می توانید به مشاوران ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی مراجعه کنید و از راهنمایی متخصصان در این زمینه بهره مند شوید.

علاوه بر این موسسه مهاجرتی اصطهباناتی برای رفاه حال شما عزیزان و صرفه جویی در زمان و هزینه خدمات پیکاپ ویزا کانادا را نیز برای شما انجام خواهد داد. ترکیه، دبی، مجارستان، ارمنستان و دیگر کشورهای منطقه شامل این خدمات می شوند. برای اطلاعات بیشتر با مشاوران مجموعه تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول درباره ثبت شرکت در کانادا

  1. بهترین استان ها برای ثبت شرکت در کشور کانادا کدام هستند؟

ثبت شرکت در تورنتو در استان انتاریو، ادمونتون در استان آلبرتا و ونکوور در استان بریتیش کلمبیا از بهترین گزینه ها می باشد.

  1. آیا ثبت شرکت در کانادا بدون سرمایه امکان پذیر است؟

خیر. برای تاسیس شرکت در کانادا متقاضیان باید حتما سرمایه داشته باشند که با توجه به نوع تجارت متفاوت خواهد بود.

  1. هزینه ثبت شرکت در استان های مختلف کانادا به چه صورت است؟
  • استان آلبرتا: 450 دلار
  • استان بریتیش کلمبیا: 360 دلار
  • استان کبک: 326 دلار
  • استان انتاریو: 360 دلار
  • استان نوا اسکوشیا: 337 دلار
  1. آیا داشتن وکیل از شرایط ثبت شرکت در کانادا است؟

هیچ ضرورتی برای داشتن وکیل در مراحل ثبت شرکت وجود ندارد، اما به دلیل پیچیدگی در فرایند ثبت شرکت بهتر است از یک وکیل با تجربه در این زمینه استفاده کنید.

  1. ثبت شرکت در کشور کانادا چقدر طول می کشد؟

حدودا 20 تا 30 روز کاری پس از تائید نام شرکت زمان لازم است تا شرکت در کانادا ثبت شود.

  1. برای ثبت شرکت در کشور کانادا میزان تحصیلات باید چقدر باشد؟

مدرک تحصیلی حداقل دیپلم کفایت می کند، از اصلی ترین شرایط ثبت شرکت در کانادا داشتن حداقل 3 سال سابقه مدیریتی می باشد.

  1. شماره تجاری چیست؟

شماره تجاری یا Business Number به معنی شناسه مشتری برای کسب و کار می باشد که شرکت ها از طریق آن می توانند راحت تر با دولت های استانی ارتباطات تجاری برقرار کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *