ثبت شرکت در اسپانیا

محبوب ترین نهاد قانونی برای افرادی که علاقمند به ثبت شرکت در اسپانیا هستند، شرکت خصوصی با مسئولیت محدود است. پایتخت اسپانیا به سهام غیر قابل انتقال و مسئولیت تقسیم شده است و هریک از اعضا توسط سهم خود در پایتخت محدود میشود. سهم سرمایه شرکت در حدود 3000 یورو است باید در هنگام ثبت شرکت در اسپانیا سپرده بانکی شود. برای تکمیل اطلاعات خود جهت تابعیت و اقامت اسپانیا می توانید ضمن مطالعه مطالب زیر با مشاورین ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر تماس بگیرید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ثبت شرکت در اسپانیا

افتتاح یک شرکت در اسپانیا فرآیندی است که در تهیه پیش نویس مقالات شرکت اسپانیایی با ارائه مدارک لازم از قبیل: نسخه های گذرنامه سهامداران، امضاهای نمونه آنها و فرم های ویژه ارائه شده توسط ثبت تجاری، تشکیل شده است.  برخی از رویه های قانونی عمومی برای تشکیل شرکت در اسپانیا مورد نیاز است و یک دفتر ثبت شده نیز برای شرکت هایی که در اینجا تاسیس شده اند، اجباری است. برای ثبت یک شرکت در اسپانیا، افتتاح یک حساب بانکی و استخدام یک حسابدار محلی( بومی) مهم است.

 کدام فرم های کسب وکار اصلی برای ثبت شرکت در اسپانیا وجود دارد؟

قوانین اسپانیا انواع مختلفی از نهادهای قانونی را فراهم میکند که می توانند توسط سرمایه گذاران داخلی و خارجی ایجاد شوند. شایع ترین راه برای شروع کسب و کار در اسپانیا با راه اندازی یک شرکت خصوصی با مسئولیت محدود است و سرمایه گذارانی که میخواهند یک کسب و کار کوچک را برای خود راه اندازی کنند، علاوه بر این، سرمایه گذاران علاقه مند به تشکیل شرکت در اسپانیا نیز ممکن است راهکارهای مختلفی را ایجاد کنند:

  1. شرکت سهامی(socieded anonimaا)ین نوع از فرم کسب و کار معمولا زمانی انتخاب میشود که یک پروژه سرمایه گذاری بزرگ در سرمایه گذاری های مشترک اسپانیا، چند گزینه را پیشنهاد میدهد، اما به عنوان یک قائه کلی، مهم است بدانید که این فرم کسب و کار به منظور دستیابی به یک هدف تجاری خاص راه اندازی شده است.
  2. دفتر شعبه، این یک روش مناسب برای یک شرکت خارجی است که با اشاره به اینکه دفتر شعبه یک ساختار وابسته به شرکت اصلی خود محسوب میشود.
  3. شرکت تابعه(فرعی): همچنین گزینه ای برای شرکت های خارجی و شرکت های محلی محسوب میشود که تمایل به توسعه در اسپانیا وجود دارد، اما در این مورد، شرکت تابعه به عنوان یک ساختار مستقل از شرکت اصلی عمل خواهد کرد.

تمام تصمیمات اجلاس اسپانیا توسط مجمع عمومی سهامداران تصویب میشود که یک مدیر را به منظور حصول اطمینان از اینکه به مفاد مقررات انجمن احترام میگذارد، منصوب میکند. تمام اسناد را برای جلسات آماده کنید و آنها باید به مقامات تحویل داده شوند و تصمیمات روزانه را بگیرند.

هزینه ثبت شرکت در اسپانیا

به طور کلی، هزینه متوسط ثبت شرکت Sociedad Limitada در اسپانیا تقریبا 550 یورو (با سرمایه 3000 یورو) به همراه مشارکت سرمایه است، در حالی که هزینه شرکت Sociedad Anónima (شرکت سهامی محدود) تقریبا 750 است یورو (با سرمایه 60000 یورو) به همراه سهم سرمایه.

هزینه ثبت شرکت در اسپانیا

هزینه ثبت شرکت در اسپانیا

این جدول بر اساس حداقل مبلغ پرداخت شده محاسبه شده است. این هزینه ها تقریبی است.

راه اندازی شعبه:

یک شعبه یک نهاد دائمی بدون شخصیت قانونی جداگانه به نهادهای تجاری است که آن را ایجاد می کند. این در رابطه وابستگی و به حوزه های حاکم آن است و می تواند هر گونه فعالیتی را که توسط هدف اصلی شرکتها از شرکت مادرش تامین می شود، انجام دهد. شعبه ها، بر خلاف شرکت ها، سهام سرمایه ندارند، بنابراین نیازی به سرمایه حداقل ندارند. اداری، دفتر اسناد رسمی و رجیستری هزینه ها به طور متوسط تقریبا 600 یورو است، که هرگونه اختیار که می خواهید ارائه دهید، باید اضافه شود.

 تخصیص سرمایه شعبه (اختیاری) هزینه های مالیاتی دفتر اسناد رسمی هزینه های اداری مدیریت (اختیاری) 

  • تخصیص سرمایه (اختیاری): تخصیص هزینه ای لازم نیست
  • مالیات: معاف
  • هزینه ثبت دفتر اسناد: 150 یورو(متناسب با نوع مشارکت)
  • هزینه ثبت: 150 یورو (متناسب با نوع مشارکت)
  • هزینه های اداری مدیریت: 300 یورو
  • بدون تخصیص سرمایه مورد نیاز 150 یورو(بسته به سهم) یورو 150 (بسته به سهم) یورو 300

 این جدول بر اساس حداقل مبلغ پرداخت شده محاسبه شده است. این هزینه ها تقریبی است

مراحل ثبت شرکت در اسپانیا

در اسپانیا در حال حاضر راه اندازی یک شرکت نسبتا ساده است. در واقع در سالهای اخیر دولت پروسه راه اندازی شرکت را ساده کرده است. زمانی که از خدمات حسابداری استفاده می کنید تاسیس شرکت شما می تواند در کمتر از 24 ساعت با ” RAPIDO PACK” یا در مدت 8 روز با “PERSONILIZED PACK” انجام شود.

در اینجا گام های مختلف راه اندازی یک کسب و کار در اسپانیا شرح داده شده است:

  • دریافت NIR

در ابتدا شما باید به عنوان شهروند غیر اسپانیایی شماره شناسایی دریافت کنید که NIE نامیده می شود. NIE به شما اجازه می دهد که در بانک حساب باز کنید، کسب و کار خود را راه اندازی کنید و کار کنید. این شماره را خیلی سریع می توانید دریافت کنید( به طور کلی در عرض یک روز)

  • گواهی نامه شرکت

سپس شما باید مدارک درخواست خود را برای صدور گواهی شرکت آماده کنید. شما باید 5 نام متفاوت مناسب برای کسب و کار آینده خود ارائه کنید. ظرف چهار روز بعد از درخواست، مدارک شرکت تنظیم خواهد شد و گواهی که نشان می دهد شما تنها فردی هستید که مالک این شرکت با نام مشخص شده هستید صادر می شود. این مدارک برای مشروعیت بخشیدن به شرکت و همچنین دادن این اجازه به شما که بتوانید شرکت را در MARCANTILE REGISTER مادرید ثبت کنید ضروری است. 

  • باز کردن حساب بانکی برای شرکت

زمانی که گواهی نام شرکت را دریافت کردید قدم بعدی باز کردن یک حساب بانکی در اسپانیا است. حساب باید نام شرکت شما را شامل شود. زمانی که SL را ایجاد می کنید حداقل سرمایه مورد نیاز 3000 یورو است.

  • رفتن به دفتر اسناد رسمی

این گام برای زمانی که می خواهید کسب و کاری را در اسپانیا راه اندازی کنید بسیار مهم است. شما باید ساختار کسب و کار و وضعیت مالکان شرکت را مشخص کنید. در این زمان شما با مسئولین امر مواجه می شوید و باید به سوالات زیر پاسخ دهید. میزان سهام مالک شرکت چقدر است؟ چه کسی تصمیم گیرنده است؟ چه اتفاقی می افتد اگر یکی از شرکا بخواهد سهام خود را بفروش برساند؟ مشخص کردن این عناصر قضایی برای راه اندازی شرکت بسیار مهم است. بنابراین توصیه میکنیم که با شرکت حسابداری اسپانیایی برای بخش قانونی تماس بگیرید.

مراحل ثبت شرکت در اسپانیا

مراحل ثبت شرکت در اسپانیا

  • ثبت

شماره مالی CIF شرکت ( مالیات بر ارزش افزوده) برای قانونی سازی ضروری است. ممکن است این شماره در مدت 3 روز صادر شود. دولت اسپانیا کاهش بار مالیاتی برای شرکت های اسپانیایی را اعمال می کند و فعالیت هایی که شرکت برای توسعه اسپانیا انجام می دهد را مخابره می کند. قبل از شروع کسب و کار مهم است که استراتژی مالی را ایجاد کنید.

  • صورت وضعیت کارفرما

آخرین گام برای راه اندازی کسب و کار این است که مدیریت شرکت و کارکنان شرکت را مشخص کنید و اعلام کنید

  • زمانبندی

دوره زمانی لازم برای ایجاد شرکت کوتاه است مخصوصا اگر شما از خدمات یک شرکت حسابداری استفاده کنید تنها کافی است که یک هفته در اسپانیا بمانید و تمام مراحل را انجام دهید.

  • درخواست برای WIE: 1 روز
  • دریافت NIE: 1 روز
  • گرفتن گواهینامه شرکت: 5 روز
  • باز کردن حساب بانکی برای شرکت: 5 روز
  • رفتن به دفتر اسناد رسمی: 5 روز
  • دریافت CIF: 8 روز

مزایا و معایب ثبت انواع شرکت در اسپانیا

می توان با سرمایه حداقلی 3000 یورو و تعیین مدیر لازم نیست در اسپانیا یا اتحادیه اروپا زدگی کند، ثبت یک شرکت در اسپانیا را تکمیل کرد. این فرایند ثبت شرکت یک ماه زمان می برد و می توان آن را بدون سفر به اسپانیا انجام دارد. یک شرکت واقع در اسپانیا از دسترسی به بازار مصرف چندگانه بهره خواهد برد. که عبارتند از:

اسپانیا پنجمین بازار بزرگ اتحادیه اروپا می باشد. با شروع یک کسب و کار در اسپانیا، سرمایه گذاران می توانند کالا ها وخدمات خود را در بازاری با 47 میلیون جمعیت به فروش برسانند.

موقعیت جغرافیایی استراتژیک اسپانیا موجب شده است که کسب و کارهای اسپانیایی به 700 میلیون مصرف کننده در سراسر اروپا و آفریقای شمالی دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این کسب و کار های اسپانیایی به دلیل داشتن زبان مشترک با کشورهای آمریکای جنوبی می توانند به راحتی با این کشورها تجارت نمایند. 

اسپانیا دومین بازار توریستی بزرگ اروپا را دارد و در جهان در جایگاه پنجم قرار دارد. در نتیجه کسب و کار اسپانیا سالانه به 58 میلیون توریست خارجی دسترسی دارد. شرکت هایی که در اسپانیا شکل گرفته اند از تشویق های های دولتی زیر لذت خواهند برد:

  • شرکت هایی که در برنامه های آموزش کارمند سرمایه گذاری می کنند با ثبت نام کارمندان در این برنامه ها از حداقل 75 درصد تخفیف در هزینه امنیت اجتماعی بهره خواهند برد.
  • تمام صادرات و واردات اسپانیا که در اروپا انجام می گیرد قانونا از وظایف مرسوم معاف خواهد شد ؛

مناطق آزاد اسپانیا به شرکت های دایر در اسپانیا مزایای زیر را ارائه می هد:

  • الف) کاهش نرخ مالیات شرکت به 4 درصد
  • ب) کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده به 7 درصد
  • ج) معافیت از انتقال مالیات
  • د) معافیت از تمبر مالیاتی

افراد دوست دارند به دلایل زیر یک شرکت هلدینگ در اسپانیا ثبت کنند. سود سرمایه و سود سهام شرکت های تابعه جهانی به طور کامل از مالیات معاف خواهند شد. با ارائه سهامی با خصوصیات زیر:

  • الف ) بنگاه مالیاتی ثبت نشده باشد

کشور اسپانیا ذخایر منابع طبیعی بسیاری دارد که این منابع اسپانیا را به مقصد جذابی برای تولید و دیگر صنایع ترکیبی تبدیل کرده است. 

این کشور منابع معدنی غنی ای دارد همچون کائولین، هدروسیلیکات منیزیم، سنگ گچ، اورانیوم، زینک، مس، آهن و زغال سنگ است. کشور اسپانیا یکی از متنوع ترین صنایع معدنی در کل اروپا را دارد و بیشترین مواد معدنی صنعتی را تولید می کند.

معایب ثبت شرکت در اسپانیا

محیط تجاری این کشور ممکن است انجام کسب و کار های استارت آپ را مشکل سازد چرا که:

اسپانیا همچنان از تاثیر رکود اقتصادی سال 2008 رنج می برد و در نتیجه تقاضای مصرف کننده نسبتا پایین می باشد. 

میزان مالیات در این کشور زیاد می باشد:

  • الف ) نرخ مالیات بر شرکت 25 درصدی
  • ب) نرخ مالیات بر ارزش افزوده 21 درصدی
  • پ) نرخ مالیات بر ارسال پول شعب 21 درصدی
  • ج) سهم کارمند در پرداخت هزینه امنیت اجتماعی 24 درصد می باشد
  • چ) نرخ مالیات شخصی بین 19% تا 24% می باشد

تنها 30 درصد از جمعیت به زبان انگلیسی صحبت می کنند و تمام اسناد تجاری به زبان اسپانیایی نوشته شده اند. در نتیجه افراد خارجی ممکن است به سختی با شرکت های اسپانیایی و کارمندان ارتباط برقرار کنند.

اتحادیه های کارمندان در اسپانیا قدرتمند می باشند و باعث اعتصابات مکرر می شوند، که در نتیجه بر بهره وری شرکت اثر می گذارد. علاوه بر این تولید مواد ممکن است مشکل ساز باشد چرا که مردم اسپانیایی در طول روز برای خواب نیمروز سنتی، استراحت می کنند. استخدام کارمند تمام وقت در اسپانیا سخت است چرا که قوانین کارگری در روابط ساده کارمند کارفرمایی دخالت می کنند.یک شرکت مقیم نمی توانند به سادگی کارمندان دارای عملکرد ضعیف را اخراج کند. 

استخدام کارکنان غیر اروپایی در اسپانیا می تواند چالش برانگیز باشد. چرا که یک کارآفرین لازم است که اثبات کند فردی که عضو اتحادیه اروپا بوده است از فرصت استخدام شدن محروم نشده است. دولت اسپانیا به طور پیوسته هر سال حداقل دستمزد کارمندان را افزایش می دهد. در حال حاضر حداقل دستمزد کارگری در اسپانیا 736 یورو در ماه می باشد. در نتیجه برای کارفرمایان استارت آپ استخدام کارمندانی جدید در اسپانیا در مقایسه با دیگر کشور های اروپای جنوبی می تواند گران تمام شود. 

اخذ اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت

اسپانیا و بخصوص بارسلونا از جمله مقاصد جهانی به صرفه و عالی جهت سرمایه گذاری در اروپا است. استعداد بین المللی وسیع و توانایی تامین هر آنچه سرمایه گذاران بدان احتیاج دارند و همچنین آب و هوای فوق العاده از جمله دلایل سرمایه گذاری خارجیان در این کشور می باشد. به علاوه، مهاجرت مسیر افراد را برای سرمایه گذاری هموارتر می سازد. چرا؟ زیرا تشکیل شرکت در اسپانیا می تواند مجوز اقامت در این کشور را به سادگی تقدیم مهاجران نماید. چگونه؟ بهتر است چگونگی این امر را اجمالا در مقاله زیر مطالعه نمایید:

  • هر غیر اروپایی که قصد گشایش شرکت و زندگی در اسپانیا را دارد، نیازمند اخذ مجوز اقامت خودکارفرمایی می باشد. این مجوز برای 1 سال دارای اعتبار می باشد و می تواند تا 2 سال تمدید گردد. این مجوز، شرایط کار آزاد و یا شرکتی را تحت نظارت امنیت اجتماعی اسپانیا فراهم می آورد.

مدارک مورد نیاز ارسال تقاضا به قرار زیر است:

  1. اسناد قانونی عمومی ثبت شرکت
  2. اثبات در دسترس بودن مواد اولیه مورد نیاز تولید محتوا
  3. اثبات داشتن محلی برای راه اندازی کسب و کار
  4. کپی مدارک و گواهی کار حرفه ای مورد نیاز
  5. برنامه کاری با جزئیات تحلیل بازار به همراه مدارک، پروژه ها و کارکنان شرکت
  6. مدارک سرمایه گذاری های صورت گرفته
اخذ اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت

اخذ اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت

مدارک معتبر اثبات فعالیت شرکت در باب هدف کاری پیش از شروع کار در اسپانیا

از دیگر راه های شروع سرمایه گذاری در اسپانیا ارسال تقاضای ویزای غیر سودآوری و مجوز اقامت می باشد. این مجوز امکان اقامت در اسپانیا به مدت 1 سال بدون اجازه کار را فراهم می آورد. پس از گذشت سال اول، می توانید برای مدت 2 سال، آن را تمدید نمایید و یا مجوز را به مجوز اقامت در جهت فعالیت کاری و یا بیزینس تغییر دهید. این مساله اجازه ورود خانواده شما را به اسپانیا صادر می نماید و فرصت های کاری شما را بهبود می بخشد.

از آنجایی که دستیابی به این هدف نیازمند ارائه مدارک محدودی می باشد، اقدام برای این کار را در کنسولگری کشور خود فرد بسیار آسان تر می باشد. البته، این کار نیازمند ارائه مدارکی چون بیمه سلامتی تحت پوشش امنیت اجتماعی برای خود فرد و والدین او می باشد. بدین منظور می توانید از تجربه مشاورین و کارشناسان ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) استفاده کنید و شرایط مهاجرت و اخذ اقامت دائم اسپانیا را دریابید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *