تخصص پزشکی در هلند

در هلند انجمن پزشکی سلطنتی، مقام حرفه ای است که تمامی زمینه های تخصص پزشکی در هلند را به رسمیت می شناسد. تمام موسسات (هیئت ها، کمیته های ثبت نام و کمیته های تجدید نظر) مستقل هستند. آنها می توانند از جانب خود به دلیل وظیفه قانونی عمومی خود که توسط وزیر بهداشت تأمین می شوند، عمل کنند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تخصص پزشکی در هلند

پیش نیاز تحصیل در هلند برای برنامه آموزشی پزشک عمومی، متخصص پزشکی، متخصص بهداشت عمومی یا متخصص تغذیه داشتن مدرک کارشناسی ارشد است. به طور کلی، دسترسی آزاد به مطالعات تحصیلات تکمیلی وجود دارد، اما در مؤسسات آموزشی خاص، روش انتخابی وجود دارد. در هلند، یک پزشک که امتحانات نهایی را در پزشکی گذراند، می تواند در زمینه تخصصی پزشکی تحصیلات خود را ادامه دهد. چهار نوع آموزش تخصصی در کشور هلند وجود دارد:

  • پزشک عمومی: 3 سال
  • متخصص: 4-6 سال
  • متخصص بهداشت عمومی: 2.5-4 سال
  • سلامت جامعه
  • سلامت شغلی
  • متخصص پرستاری در خانه: 2 سال

آموزش پزشکی در هلند

انتخاب کاندیداها برای آموزش در زمینه پزشک عمومی مبتنی بر ارزیابی درخواست های کتبی با توجه به انگیزه، تعهد، حرفه و مرتبط بودن برنامه درسی با آموزش است. برای آزمون توانایی و انگیزه متقاضیان، مصاحبه بین داوطلبان انتخاب شده و یک کمیته پذیرش در موسسه آموزشی انجام می شود.

آموزش پزشکی در هلند

یک پزشک که قصد دارد در یک برنامه تخصصی آموزش ببیند، باید به یک بخش آموزش تخصصی برای یک موقعیت آموزشی درخواست کند. در صورت پذیرش توسط مرکز آموزش یا کمیته انتخاب، پزشک باید به کمیته ثبت نام متخصصان (SRC) اطلاع دهد و برنامه آموزشی را برای تصویب ارائه کند. این برنامه باید مطابق با مقررات مربوط به تخصص باشد.

پزشکی عمومی در هلند

مهاجرت پزشکان به هلند که برای آموزش بهداشت عمومی درخواست می کنند، در یکی از شاخه های پزشکی عمومی قرار می گیرند. در غیر این صورت، کارآموز باید شغلی را که با تصویب SRC مطابقت دارد پیدا کند، بنابراین کارآموز می تواند در حین تمرین، پشتیبانی مناسب دریافت کند. کارفرما بیشتر هزینه های آموزش را پرداخت می کند. برای متخصص پرستاری در خانه یک روش دو مرحله ای وجود دارد.

نامزدها ابتدا به یک خانه سالمندان، که یک جای خالی را تبلیغ کرده است درخواست می کنند. خانه پرستاری نامزدها را بر اساس اشتغال و آموزش قبلی انتخاب می کند. پس از انتخاب، کمیته انتخاب موسسه آموزش، در مورد توانایی نامزدها انتخاب شده برای پیگیری دوره های آموزشی و کار به عنوان پزشکان مراقبت های پرستاری تصمیم می گیرد.

تحصیلات تکمیلی در هلند

تمام مقررات تعیین شده مهاجرت تحصیلی به هلند برای پزشکی توسط هیئت مدیره در مورد آموزش و (مجدد) ثبت نام، باید برای تایید به وزیر بهداشت ارائه شود. مسئولیت محتوای برنامه های تحصیلات تکمیلی با یکی از سه هیئت مدیره زیر است. هر تخصص دارای هیئت مدیره مخصوص به خود می باشد، که متشکل از نمایندگان دانشکده های پزشکی، حرفه پزشکی، انجمن های علمی و با توجه به نوع آموزش، بیمارستان ها، خانه های پرستاری و کارفرمایان متخصص بهداشت عمومی است:

  • دفتر مرکزی متخصصان پزشکی
  • هیئت متخصصان عمومی (CHVG، شامل متخصصان پرستاری در خانه)
  • هیئت پزشکی اجتماعی

آموزش تخصصی در هلند

برای هر نوع آموزش تخصصی، یک کمیته تجدید نظر وجود دارد. این کمیته شامل سه لیسانس حقوق و دو متخصص پزشکی است. اگر یک مشکل با ثبت نام یا ثبت مجدد رخ دهد، پزشکان می توانند این تصمیم را به کمیته تجدید نظر ارجاع کنند. کمیته ثبت نام مسئول نظارت بر قوانین و مقررات ثبت نام متخصصان و صدور گواهینامه مربیان و مراکز آموزشی است. هر نوع آموزش تخصصی دارای کمیته ثبت نام خود است:

  • کمیته ثبت نام تخصصی
  • کمیته ثبت نام پزشک عمومی (HVRC)
  • کمیته ثبت نام افسران پزشکی

آیا می توانم در هلند تحصیل کنم؟ برای آشنایی از شرایط تحصیل در هلند بهتر است که با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “تخصص پزشکی در هلند

  1. سحر آروین گفت:

    رشته ی من علوم تغذیه س و الان دانشجوی سال سوم لیسانس هستم. معدلم هم در حال حاضر ۱۶.۹۸ هست. شانسی هست که بتونم بورسیه تحصیلی بگیرم از دانشگاهای اروپا؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      هر کشور انواع مختلفی بورسیه تحصیلی ارائه می دهد که شرایط مربوط به خود را نیز دارند. برای دریافت جزییات بیشتر در رابطه با بورسیه تحصیلی هر کشور می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *