تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عمان

متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در خارج از کشور به دلیل محدودیت‌هایی که برای پذیرش در دانشگاه‌های ایران وجود دارد، همواره گوشه‌ی چشمی به کشورهایی که این رشته‌ها را با کیفیت و هزینه‌ی مناسب ارائه می‌دهند دارند. یکی از بهترین گزینه‌های ممکن با این شرایط، کشور عمان است. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عمان یکی از گزینه های مطلوب برای ایرانیان است که موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در این زمینه دارای تخصص و تجربه می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عمان

دانشگاه دندانپزشکی جهت تحصیل در عمان یک موسسه خصوصی است که دارای تحصیلات عالیه می باشد و در شهری با جمعیت متوسط شهر موسکات قرار دارد. به طور رسمی بوسیله موسسه تحصیلات عالی دایر شده کالج دندانپزشکی عمان یک کالج با تحصیلات تکمیلی دانشگاهی است. کالج دندانپزشکی عمان برنامه ها و دروسی را ارائه می دهد که به طور رسمی تحصیلات عالی از جمله مدرک لیسانس در رشته های مختلف ارائه می دهد.

دانشگاه پزشکی عمان اولین دانشگاه علمی خود سلامتی است که در سال 2001 تاسیس شده و دومین دانشگاه پزشکی است که در عمان تاسیس شده در این دانشگاه کمپ هایی در بوشر برقرار می شود مدیریت این دانشگاه خصوصی است و تحت دانشگاه جنوب ویرجینیا، آمریکا است که به دانش آموزان امکان می دهد که مانند آمریکایی ها مهارت بیاموزند. اولین سال تحصیلی به دروس پایه اختصاص دارد سال دوم و سوم در کمپ های پیش کلینیکی طی می شود و سپس برای دوره های بعد به مدرسه پزشکی و کمپ سحار می روند، تا سالهای پایانی در کمپ سحار می گذرد سپس باید به بیمارستان رستاق بروند و درسهایشان را با دکترهای حاضر که در بیمارستان رستاق کار می کنند بگذرانند کمپ های سحار در واقع بزرگترین بیمارستان عمان است.

کلیه دروس به مدت 7 سال طول می کشد و در پایان دانش آموزان به عنوان دکتر فارغ التحصیل می شوند همچنین می توانند بعد از 5 سال مدرک بگیرند. دولت عمان از تعداد کثیری از دانش آموزان حمایت می کند. مثلا به آنها زمین های آزاد می دهد و به آنها کمک می کند تا به عنوان معلم در کالج تدریس کنند. دانشگاه سلطان قابوس از بهترین دانشگاه ها در زمینه دارو و سلامتی است. برای دانش آموزان مهارت های دارویی پرستاری در مراحل اولیه تدریس می شود علاوه برآن ما برنامه ای برای اساتید و دکترها در کلینیک های درمانی داریم.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در عمان

عمان ممکن است یکی از کشورهای کمتر شناخته شده در خاورمیانه باشد، اما این فرصت های آموزشی عالی فراهم می کند. با وجود این، انتخاب تحصیل در مقطع کارشناسی در عمان مسیری است که بسیاری از دانشجویان بین المللی به ویژه در نهادهای خصوصی کشور انجام می دهند. بسیاری از نهادها در عمان با سایر دانشگاه های اروپا، استرالیا و آمریکا همکاری می کنند.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در عمان

به این ترتیب، اغلب درجات در عمان به زبان انگلیسی تدریس می شود و برای دانش آموزان بین المللی آسان تر است که سازگار شوند. عمانیان بومی باید دوره انگلیسی را بخشی از تحصیل خود بدانند، یعنی تقریبا تمام دوره ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند. معیارهای متقاضی های غیر عمانی برای پیوستن به برنامه های آموزش OMSB:

  • دارنده مدرک لیسانس یا مدرک لیسانس پزشکی و جراحی یا معادل آن از یک دانشگاه معتبر.
  • شرایط مورد نیاز کارآموزی را به طور کامل تکمیل کردید.
  • به لحاظ پزشکی مناسب برای آموزش.
  • شرکت در آزمون انتخاب (پایه بین المللی پزشکی، IFOM) توسط OMSB انجام شده است.
  • مصاحبه توسط کمیته علمی تخصصی انجام شد.
  • ارائه سه توصیه نامه از سه مشاور که با آنها کار کرده است.
  • متقاضی باید نامه ای از تأییدیه خود را از حامی خود بخواهد تا اجازه خود را برای آزاد شدن برای پیوستن به برنامه های آموزش تخصص در یک دوره تمام وقت برای کل دوره آموزش ارائه دهد.
  • متقاضی که در مدرسه پزشکی تحصیل کرده است، در صورتی که آموزش زبان انگلیسی نیست، باید آزمون مهارت انگلیسی زبان انگلیسی را با نمره کلی 6.5 انجام دهد.
  • بعضی از برنامه های آموزش دوره های تخصصی ممکن است به حداقل مهارت زبان عربی نیاز داشته باشند.
  • متقاضی باید تمام گواهینامه های آموزشی موجود (در صورت موجود بودن) را ارائه دهد.
  • متقاضی باید از کشور مهاجرت / محل اقامت خود به طور کامل حمایت مالی کند تا از طریق کل برنامه آموزشی مرخصی از او پشتیبانی کند.

OMSB برای فعالیت های دانشگاهی خارج از کشور، مسائل آموزشی (کتاب ها و غیره) و هزینه های معاینه برای ساکنان غیرعمانی نخواهد بود. به منظور پذیرش و ثبت نام اداره تصمیم گیری پذیرش، تمام اسناد باید توسط مهلت های درخواست دریافت شود. متقاضی باید مدارک مورد نیاز را ارسال کند:

  • نامه حمایتی از سازمان حمایت کننده که تعهد مالی آنها را در طول دوره تحصیل اقامت متقاضی ارائه می دهد.
  • درخواست فرم درخواست OMSB
  • برنامه درسی
  • فتوکپی گذرنامه.
  • رشته و گواهی پایه علمی (در صورت امکان).
  • نسخه مدرک و گواهی
  • گزارش های ایمن سازی و گزارش های غربالگری HBsAG، Anti-HBc، Anti-HBs، Anti-HCV و HIV.
  • اظهارات شخصی – بر اساس انتخاب تخصص.
  • سه توصیه نامه از مشاوران با آنها با او کار کرده است.
  • فتوکپی هر امتحان ورودی، امتحان بین المللی یا سایر امتحانات فوق لیسانس (در صورت امکان).
  • نامه سلامت سازمان پزشکی در کشور اقامت خود.

هیچ برنامه ای بعد از مهلت های زمانی مورد پردازش قرار نمی گیرد. تغییر اولویت انتخاب های شما بعد از ضرب العجل کار در نظر گرفته نمی شود. چیزهایی که باید در نظر گرفت:

  • مقالات خود را قبل از مهلت ارسال کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک مورد نیاز دقیق است.
  • شامل تمام فعالیت های اصلی، گواهینامه ها و غیره
  • تماس با اداره ثبت احوال و ثبت نام برای هر گونه درخواست های پذیرش

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در عمان

کالج دندانپزشکی عمان برنامه کارشناسی ارائه می دهد که دانشجویان را به سمت مدرک لیسانس جراحی دندانپزشکی با استانداردهای بالا راهنمایی می کند. این برنامه تحصیلی شامل پنج سال دوره BDS می شود که قبل از آن دانشجویان باید دورهای پایه مقدماتی تحصیل دندانپزشکی در عمان در بخش عمومی که به دنبال آن همزمان آموزش بین المللی دندانپزشکی است را بگذرانند تا جراحان دندانپزشک شایسته قادر به شروع کار مستقل به عنوان تازه کاران مطمئن برابر با همتایان بین الملل خود باشند.

فلسفه کالج دندانپزشکی عمان ODC برای دوره های BDS این است که بر روی محیط های آموزشی مهیج تمرکز داشته باشند و شایستگی پایه پذیرفتن دانشجویان برای محیط های آموزشی باشد و در صورت لزوم، باید مطابق با ضرورات سلطان عمان باشد. دوره آموزشی DBS در ODC به طوری طراحی شده است که با استانداردهای علمی و حرفه ای اروپا که توسط آکادمی AFFILIATE مشخص شده است که مورد توافق شورای دندانپزشکی عمومی انگلستان و انجمن تحصیلات دندانپزشکی اروپاست مطابقت دارد. هدف ساختار برنامه های BDS توسط اکادمی AFFILIATE و هیئت مشورتی بین المللی کالج های سطح عالی بررسی و تصدیق شده است.

نظر به اینکه نیمی از ساختار کالج دندانپزشکی عمان (ODC) انگلیسی است، دوره های پایه مقدماتی دندانپزشکی طراحی شده است تا پایه ای قوی برای آماده سازی اجزای علمی برنامه BDS باشد. افرادی که به این دوره نیاز دارند ،750 ساعت آموزش در خصوص آموزش و یادگیری مهارتهای زبان انگلیسی به ویژه در زمینه های درک، صحبت با استادان و نوشتن اختصاص داده شده است. همچنین دانش اموزان دوره های فناوری اطلاعات، ریاضی و مهارتهای یادگیری را می اموزند. افرادی که دارای مدرک بین المللی در مقطع کارشناسی هستند و کسانی که مدارک تحصیلی در مورد مهارت های زبان انگلیسی دارند مانند حداقل نمره6 درIELTD از این دوره معاف هستند.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در عمان

BDS I:در این دوره دانشجویان در مورد مبحث های علوم پزشکی پایه شامل ساختار بدن و طرز کار بدن که شامل : بیوشیمی، آناتومی عمومی، بافت شناسی و فیزیولوژی می شود، همچنین شامل آموزش و یادگیری دقیق در مورد آناتومی سر و گردن و جنین شناسی و ژنتیک می شود. علاوه بر این در دوره های BDS در مورد آمار بیولوژی، کارآموزی و دوران مقدماتی بیولوژی دهان و دندان نیز آموزش می بینند. همچنین مهارت هایی برای تصویب زبان انگلیسی می آموزند و از مهارت های یادگیری برای تکمیل مطالعات تحصیلی بهره مند می شوند.

BDS II: در سال دوم، علوم بیولوژی دهان و دندان ،بیولوژی دندانپزشکی با پوشش وسعت بیشتر، پاتولوژی و میکروب شناسی ،فارمالوژی و همچنین علوم رفتاری و رادیولوژی به دانشجویان آموزش داده می‌شود. در این دوره تاکید بر روی توسعه مهارتهای بالینی دندانپزشکی با استفاده از شبیه سازی بیماران در آزمایشگاه مهارت های بالینی است که توسط آموزش نظری حمایت می شود.

BDS III : زمانی است که دانشجویان برای اولین بار عهده دار طیف وسیعی از مسئولیت مراقبت از بیماران می شوند و تحت نظارت دقیق آموزش می بینند که چگونه مراقبت های دندانپزشکی را اجرا کنند و آموزش های تئوری به صورت آموزش های عملی بالینی ارائه کنند.

BDS IV &V:در دو سال گذشته، تاکید اصلی در برنامه های BDS بر روی دندانپزشکی بالینی شامل سلامت عمومی دندان با رویکرد مراقبت از دهان و دندان بزرگسالان و کودکان بوده است و دانشجویان از اهمیت افزایش سلامت و پیشگیری به عنوان بخشی از مراقبت های بالینی آشنا می شوند. شرایط ورود برای تحصیل در دوره های کارشناسی جراحی دندانپزشکی(BDS):

  • تمام متقاضیان باید مدارک لازم 12 سال تحصیلات ابتدایی و متوسطه داشته باشند.
  • دیپلم تحصیلات عمومی عمان به همراه حداقل نمره B در زبان انگلیسی و زیست و شیمی به طور مشترک و حداقل نمره Cدر ریاضیات محض یا ریاضیات کاربردی
  • مدارک بین الملل معادل با مدرک تحصیلی مانند IB,A-LEVEL,CBOE یا مدرکی که پذیرفته شود

بخش سلامت دهان و دندان دانشگاه سلطان قابوس در سال 1986 به عنوان یک واحد کار آموزی در کالج پزشکی تاسیس شد. با افتتاح بیمارستان دانشگاه سلطان قابوس در سال 1990، خدمات بالینی و خدمات اولیه مراقبت های دندانپزشکی برای جمعیت دانشگاه آغاز شد. در دو دهه گذشته، این بخش تحت تحولات اساسی قرار گرفته است و در حال حاضر خدمات جراحی فک و صورت نیز ارائه می شود.

دانشگاه پزشکی سلطان قابوس عمان در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دندانپزشکی فعالیت می کند. در این بخش فعالیت های تحقیقاتی در حال پیشرفت است. در حال حاضر پروژه های تحقیقاتی کوچکی انجام می شود و امید می رود که با استفاده از بخش تدریس و آموزش سطح فعالیت های پژوهشی افزایش یابد.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عمان

طول دوره ی تحصیلات پزشکی عمومی در عمان معمولا 7 سال و دندان پزشکی معمولا 6 سال زمان می برد. هزینه تحصیل پزشکی در عمان و همچنین هزینه تحصیل دندانپزشکی در عمان به طور تقریبی برای مقطع لیسانس 5000 دلار و برای مقطع ارشد نیز 5000 دلار می باشد که این مبلغ برای دانشگاه ها و موسسات مختلف، متفاوت خواهد بود.

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی عمان مورد تایید وزارت بهداشت

سلطان Qaboos بن سعید، در دهمین سالگرد روز ملی عمان در سال 1980 اقدام به تاسیس دانشگاه سلطان قابوس کرد. ساخت و ساز این دانشگاه در سال 1982 آغاز شد و اولین دانشجویان سلطان قابوس در سال 1986 ثبت نام شدند. طبق دستورالعمل های سلطنتی این دانشگاه با پنج کالج آغاز شد؛ یعنی در زمینه های پزشکی، مهندسی، کشاورزی، آموزش و پرورش و علوم خدمات تحصیلی را ارائه نمود.

علاوه بر این کالج هنر در سال 1987 پس از کالج تجارت و اقتصاد که در سال 1993 توسعه یافت، تاسیس شد. کالج قانون در سال 2006 به دانشگاه پیوست و در نهایت کالج پرستاری در سال 2008 تاسیس شد. شرایط تحصیل در دانشگاه سلطان قابوس عمان را از مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید، مشاورین ما اطلاعات به روزی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

2/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *