تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اندونزی

امروزه افراد متقاضی تحصیل در خارج از کشور به دنبال تحصیل در دانشگاه هایی هستند که ضمن بهره مندی از امکانات مناسب مدرکی معتبر نیز داشته باشند. یکی از این کشورها اندونزی می باشد، مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در این مقاله مطالبی را در خصوص تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اندونزی برای شما عزیزان آماده کرده اند. دانشگاه ها در اندونزی تحصیل کرده‌های مقاطع سه گانه‌ی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را استخدام می‌کنند و سمت دانشیاری نیز اعطا می‌شود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اندونزی

شما احتمالا می دانید که پزشکی یکی از رشته‌های محبوب در اندونزی است. تقریبا هر پدر و مادری در اندونزی از اینکه  فرزندشان در این رشته تحصیل کند لذت می برند. من یکی از علاقه مندان به رشته‌ی پزشکی بودم. اما با توجه به شدت رقابت برای ورود به این دانشگاه ها، از قافله جا ماندم. بله، این دانشگاه‌های علوم پزشکی از بهترین دانشگاه های بزرگ اندونزی و جهان هستند، و هر کسی آرزو دارد به این دانشگاه‌ها راه پیدا کند. جای تعجب نیست که نمره‌ی ورود به این دانشگاه‌ها، فوق العاده بالا باشد.

تحصیل در اندونزی انتخاب عالی برای یک دانشجوی بین المللی است. آموزش عالی با قیمت مناسبی ارایه می‌شود. غذای عالی، مناظر فوق العاده و مردمانی صمیمی، این کشور این همه را با هم دارد. موسسات متعدد عمومی و خصوصی آموزش عالی در سراسر اندونزی وجود دارد. هر دو نوع این موسسات، تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ است. از آنجایی که کشور در سال 1945 مستقل شد، آموزش و پرورش رشد چشمگیری داشته است.

دانشگاه ها در اندونزی تحصیل کرده‌های مقاطع سه گانه‌ی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را استخدام می‌کنند و سمت دانشیاری نیز اعطا می‌شود. سه دانشگاه از دانشگاه‌های اندونزی در رتبه بندی جهانیQS در بین 500 دانشگاه برتر قرار گرفته‌اند. دانشگاه اندونزی، موسسه فناوری باندونگ (ITB) و دانشگاه گاجامادا، سه دانشگاه برتر اندونزی و جهان هستند.

حدود 6000 دانشجوی بین المللی در دانشگاه های اندونزی ثبت نام کرده اند. بسیاری از برنامه ها به زبان انگلیسی یا زبان های دیگر برای کسانی که زبان اندونزیایی نمی‌دانند، تدریس می شود. با این حال، تحصیل در اندونزی، شانس فوق العاده‌ای برای یادگیری یک زبان دیگر است، یادگیری یک زبان خارجی مهارتی است که می‌تواند رزومه‌ی شما را ارزشمند کند.

هزینه های تحصیل برای دوره‌های کارشناسی پیوسته با توجه به توانایی مالی دانشجویان تعیین می‌شود، که با عنوان سیستم BOP-B شناخته می شود (هزینه‌ی عملیاتی و دانشگاهی عادلانه). هزینه‌ی تحصیل بین 7 – 525 دلار آمریکا است. به دلیل یارانه های دولتی که توسط BOPTN (کمک های عملیاتی به دانشگاه های دولتی) پرداخت می‌شود، نیازی نیست دانشجویان، هزینه های پذیرش را بپردازند، که البته از سال 2013 این امر به اجرا در آمد. UI، از UKT به عنوان سیستم پرداخت خود استفاده می کند که دانشجویان، هزینه‌ی ترکیبی آموزشی را برای هر برنامه‌ی تحصیلی پرداخت می کنند و دیگر مبلغی برای انتخاب واحد در هر ترم پرداخت نمی کنند.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در اندونزی

اخذ پذیرش در رشته پزشکی در کشور اندوزی، با کشور های دیگر اندکی تفاوت دارد. شما تنها در صورتی می توانید در رشته پزشکی مشغول به تحصیل شوید که مدرک کارشناسی خود را دریافت کرده باشید. برای پذیرش در رشته پزشکی باید، در زمان تحصیلتان در مقطع کارشناسی دروس خاصی را بگذرانید.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در اندونزی

در آزمون MCAT یا همان آزمون ورودی رشته پزشکی شرکت کنید. اخذ پذیرش در این رشته بسیار رقابتی است. طبق آمار گرفته شده GPA ( میانگین نمره ) متقاضیان 3.53 است. علاوه بر نمرات خوب، می بایست در آزمون ورودی MCAT نیز عملکرد خوبی از خود نشان دهید. اگر تجربه های اضافه بر تحصیل نیز داشته باشید مثل سابقه کاری، سابقه کار در مراکز درمانی، تحقیقات، خدمات اجتماعی ، رهبری گروه و غیره می تواند برای شما امتیاز مثبت به حساب آید.

قبل از ورود به رشته پزشکی، در مقطع کارشناسی باید این دروس را گذرانده باشید، 1 سال زیست شناسی و آزمایشگاه، یک سال شیمی عمومی و آزمایشگاه، 1 سال شیمی ارگانیک و آزمایشگاه، یک سال فیزیک و آزمایشکاه و یک سال زبان انگلیسی. این مطالب، مطالب پایه ای هستند که در رشته پزشکی به آنها نیاز خواهید داشت و در آزمون ورودی MCAT می توانند به شما کمک کنند.

برخی از دانشگاه ها علاوه بر این دروس، درس هایی مثل بیوشیمی، علوم انسانی، حساب ، آمار و غیره را نیز در لیست دروسی که باید بگذرانید میگنجانند. بنابراین بهتر است با دانشگاه مد نظرتان در این مورد مشورت کنید. شما می توانید مدرک کارشناسی هر رشته ای را قبل از ورود به رشته پزشکی دریافت کنید، به این شرط که دروسی که ذکر شد را بگذرانید. خیلی از متقاضیان ترجیح میدهند در رشته علوم زیست شناسی به تحصیل بپردازند. اگر دانشجوی بین المللی باشید باید استاندارد های بالاتری داشته باشید تا برای پذیرش از شانس بیشتری برخوردار باشید.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در اندونزی

اندونزی یکی از مقصد های محبوب بین دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دام پزشکی را دارند. دانشگاه هایی که رشته دندان پزشکی در کشور اندونزی در آنها تدریس می شود :

  • دانشگاه سوماترا اوتارا
  • دانشگاه گادجا مادا
  • دانشگاه پججران و دانشگاه ایرلانگا

برای اخذ پذیرش در رشته دندان پزشکی در دانشگاه های کشور اندونزی دانشجویان بین المللی باید این شرایط را داشته باشند، تسلط به زبان انگلیسی: داشتن مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 و یا شرکت در کلاس های آمادگی زبان دانشگاه، سن داوطلب باید بین 18 تا 35 سال باشد. داشتن مدرک دیپلم دبیرستان با نمره های بالا در دروس زیست شناسی ، شیمی، ریاضی و یا فیزیک، زبان انگلیسی و شرکت در آزمون ورودی.

دو آزمون ورودی وجود دارد که متقاضیان می توانند در یکی از آنها شرکت کنند. آزمون SBMPTN که توسسط کمیته ملی طراحی و برگزار میشود و یا آزمون SIMAK UI که توسط دانشگاه های اندوزی به طور مستقل برگزار می گردد. اگر دانشجو در آزمون SBMPTN حداقل نمره قبولی را کسب نکند، این فرصت را خواهد داشت که در آزمون SIMAK UI شرکت کند و در آن پذیرفته شود. تحصیل در رشته دندان پزشکی در کشور اندونزی 5 سال یعنی 10 ترم طول خواهد کشید و شامل دو بخش می شود. در مرحله اول دانشجو به یادگیری دروس آکادمیک و مهارت های آزمایشگاهی می پردازد، این بخش 7 ترم طول می کشد.

در مرحله دوم که شامل 3 ترم بعد میشود، دانشجو باید به طور عملی و تحت نظارت اساتیدشان به تمرین و یادگیری در مراکز درمانی مشغول شود. این رشته در 5 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد ، دکتری ، تخصص و فوق تخصص دانشجو میپذیرد. توجه داشته باشید که شرایط پذیرش هرکدام از دانشگاه ها با دانشگاه دیگر متفاوت است و بهتر است از قبل در این باره با دانشگاه مدنظرتان مشورت کنید.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اندونزی

واحد پول اندونزی روپیه اندونزیایی (IDR) می باشد که از آن به عنوان ارز استفاده می کنند اما در اینجا هزینه ها به پوند و دلار گفته می شود. هزینه های تحصیل در اندونزی بسته به نوع موسسه و سطح تحصیل متفاوت است. دانشجویان بین المللی به طور متوسط شهریه ای بین 2،300 پوند / 3000 دلار تا 4600 پوند / 6100 دلار آمریکا در سال بایستی پرداخت کنند. اگر قصد دارید تحصیلات خود را در رشته پزشکی و دندانپزشکی ادامه دهید، بایستی هزینه های تحصیلات بیشتری را انتظار داشته باشید.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اندونزی

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اندونزی

هزینه های زندگی در اندونزی بستگی به محل تحصیل شما متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، اگر تصمیم به تحصیل در یک شهر بزرگ مانند جاکارتا داشته باشید، احتمالا هزینه های زندگی بالاتر از شهرهای کوچکتر است. به طور متوسط، هزینه های زندگی سالانه حدود 6،500 پوند / 8،600 دلار آمریکا است. هزینه دیگر که دانشجویان بین المللی باید در نظر بگیرند، بیمه درمانی است. قبل از شروع تحصیل، بیمه درمانی را باید تهیه کنید. اگر شما در حال حاضر بیمه درمانی دارید، باید اطمینان حاصل کنید که بیمه فعلی شما برای اقامت شما در اندونزی معتبر است.

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی اندونزی مورد تایید وزارت بهداشت

دانشگاه اندونزی که در سال 1849 تاسیس شده است، قدیمی ترین دانشگاه دولتی در اندونزی است که در پردیس های دپوک، غرب جاوه و جاکارتا فعالیت می کند. پردیس اصلی در Depok اکنون اکثریت دانشکده ها را شامل می شود. دانشگاه در حال حاضر دارای یکی از بزرگترین کتابخانه های آسیای جنوب شرقی است که روزانه بیش از 20000 بازدید کننده و حدود 1.5 میلیون کتاب را در اختیار دارد. کتابخانه ای که با ذهنیت پایدار طراحی شده است.

University Gadjah Mada یک دانشگاه تحقیقاتی دانشگاه لیتوانی در اندونزی است که در 19 دسامبر 1949 تاسیس شده است. UGM قدیمی ترین و بزرگترین موسسه آموزش عالی واقع در یوگیاکارتا، اندونزی است. University Gadjah Mada یکی از معتبر ترین دانشگاه های اندونزی محسوب می شود. برای اطلاع از بورسیه های تحصیلی اندونزی بهتر است که با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) همراه باشید.

3/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *