تحصیل پزشکی در کشورهای شنگن

دانشگاه های پزشکی و داروسازی به دنبال بهترین دانش آموزان که علاقمند به کار در زمینه دوره های خود و کسانی که آمادگی سختی در مطالعات پیشین، بالینی و تحقیقاتی را دارند، می باشد. با این حال، اکثر دانشگاه ها جهت تحصیل پزشکی در کشورهای شنگن یک آزمون ورودی پزشکی یا مصاحبه پزشکی را سازماندهی می کنند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل پزشکی در کشورهای شنگن

دانشگاه های پزشکی در اروپا (پزشکی عمومی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و غیره) به زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمان، رومانیایی و بلغاری دوره های آموزشی خود را ارائه می دهند. حتی اگر معیار ورود و ساختار، روش تدریس و ماهیت برنامه های پزشکی که در مدارس پزشکی ارائه می شود در سراسر جهان متفاوت باشد، به لطف سیستم اعتبار انتقال و انباشت اروپا (ECTS)، دیپلم دانشگاه های پزشکی در اروپا برابر همه کشور های عضو شهروندی اتحادیه اروپا شناخته شده است.

آموزش پزشکی در کشورهای شنگن

اکثر دانشگاه جهت تحصیل در اروپا از آزمون ورودی استاندارد شده برای محدود کردن معیارهای انتخاب برای نامزدها استفاده می کنند. در اکثر کشورهای اروپایی، هزینه تحصیلات پزشکی بسیار بالا است. راهنمای مطالعه پزشکی، فرصتی است برای بسیاری از دانش آموزان آینده نگر برای دسترسی به مقرون به صرفه ترین و معتبرترین مدارس پزشکی موجود در اروپا و از این رو رویای خود را برای تبدیل شدن به یک پزشک را تحقق بخشید. بنابراین، با مطالعه پزشکی در خارج از کشور، رویای شما می تواند به حقیقت بپیوندد.

آموزش پزشکی در کشورهای شنگن

 

معیار پذیرش پزشکی در کشورهای شنگن

معیارهای پذیرش (عوامل) دانشگاه پزشکی و داروسازی در اروپا متفاوت از کشور و الزامات دانشگاه پزشکی است. پذیرش پزشکی دانشگاهی در اروپا بر اساس آئین نامه تحصیلی، فعالیت های اضافی یا بدون آزمون ورودی و غیره است. فهرست معیارهای ورود به دانشگاه در اروپا:

  • اتمام موفقیت آمیز دبیرستان
  • میانگین نمره دیپلم دبیرستان یا معادل آن
  • فعالیت های فوق العاده، به ویژه کسانی که خدمات عمومی و یا خدمات بهداشتی انجام دادند مثل: کار داوطلبانه، کارآموزی، کار و سایر شواهد ابتکار.
  • توصیه نامه هایی از مشاور دبیرستان، مشاوران حرفه ای بهداشت و اعضای هیات علمی و همچنین پزشکان و سایر اعضای حرفه های بهداشتی
  • عملکرد در آزمون ورودی در شیمی و زیست شناسی
  • مصاحبه با کمیته های پذیرش در دانشکده پزشکی
  • نمره آزمون انگلیسی (برای کسانی که از کشور غیر انگلیسی زبان و بدون گواهی بین المللی شناخته شده انگلیسی)

دانشگاه های پزشکی انگلیسی در کشورهای شنگن

راهنمای مطالعه پزشکی فرصتی است برای بسیاری از دانشجویان آینده نگر که به دنبال پذیرش بهترین دانشگاه های ارزان قیمت در انگلیس و در اروپا هستند. دانشگاه های برتر یا بالاتر می توانند بر اساس معیارهای سیاسی طبقه بندی شوند. بنابراین دانشجویان پزشکی باید نه تنها ارزان ترین دانشگاه های خوب اروپا، بلکه باید به رسمیت شناختن مدارک تحصیلی در سراسر جهان نیز توجه کنند. به عنوان مثال، یک دانش آموز از انگلستان می تواند به عنوان دکتر در کشور خود کار کند. رومانی و بلغارستان ارزانترین کشورهایی هستند که بهترین دانشگاه های انگلیسی را دارند و دارای مدرک خوب در اروپا و فراتر از آن هستند.

ویزای شینگن چیست؟ برای دریافت جواب این سوال بهتر است که با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در ارتباط باشید، تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *