تحصیل پزشکی دانشگاه جیاتونگ چین

تحصیل در کشور چین امروزه مورد استقبال بسیاری از دانشجویان خارج واقع شده است زیرا کیفیت آموزشی بالا و رتبه بندی دانشگاه های چین تا به حال به صورت چشمگیر بوده است. تحصیل پزشکی در یکی از بهترین دانشگاه های این کشور همچون دانشگاه جیاتونگ می تواند مسیر شما را برای ادامه تحصیل در بهترین موسسات اروپایی و آمریکایی و حتی کار در کشورهای دیگر هموار تر کند. در این مقاله که به کوشش موسسه اصطهباناتی گردآوری شده به بررسی موارد زیر در ارتباط با تحصیل پزشکی در دانشگاه جیاتونگ چین می پردازد:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • دربار ه دانشکده پزشکی دانشگاه جیاتونگ چین
  • بورسیه تحصیلی پزشکی در دانشگاه جیاتونگ چین
  • هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه جیاتونگ چین
  • مزایای تحصیل پزشکی در دانشگاه جیاتونگ چین

درباره دانشکده پزشکی دانشگاه جیاتونگ چین

دانشکده پزشکی دانشگاه شیان جیاوتونگ که قبلاً دانشکده پزشکی دانشگاه ملی پکن بود، در سال 1937 تاسیس شد. این دانشگاه در سال 1985 به دانشگاه پزشکی شیان تغییر نام یافت. در سال 2000، آن را به نام “دانشکده پزشکی” از دانشگاه شیان Jiaotong داده شد. این مدرسه معروف به وحدت، کوشش، دقت و نوآوری به عنوان سنت است همچنین مانند گهواره ای است که متخصصان پزشکی پیشرفته را در منطقه شمال غربی چین پرورش داده و تنها دانشکده برتر علوم پزشکی است که به طور مستقیم به وزارت بهداشت در منطقه شمال غربی و همچنین شعبه ای از آکادمی علوم پزشکی در چین متصل است.
در سال 1995، دانشگاه پزشکی سابق شیان برنامه پزشکی بالینی را برای دانشجویان بین المللی تأسیس کرده و شروع به ثبت نام دانشجویان معتبر بین المللی کرد، با هدف تولید پزشک متخصص در کلینیک ها و بیمارستان ها. هم اکنون دانشجویان بین المللی از پاکستان، نپال، کانادا و سایر کشورها در دانشگاه شیان جیاوتونگ، دانشکده پزشکی تحصیل می کنند.کل سیستم مدرسه شامل 15 دانشکده مانند کالج پزشکی پایه و کالج پزشکی بالینی، هفت بیمارستان عمومی وابسته و 15 بیمارستان آموزشی است. دو برنامه هفت ساله (کارشناسی پیوسته)، 9 برنامه کارشناسی وجود دارد. 56 تخصص فوق لیسانس، 52 تخصص دکترا و 4 موقعیت تحقیق بعد از دکترا وجود دارد. برای دانشجویان دکترا 332 سرپرست وجود دارد، 732 سرپرست برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد. از زمان تأسیس، این مدرسه 27000 فارغ التحصیل خروجی داشته است و همچنین از یک سیستم آموزشی کامل برای تحصیلات تکمیلی، برنامه های کارشناسی، بزرگسالان و ادامه تحصیل و آموزش دانشجویان خارجی تشکیل داده است.

درباره دانشکده پزشکی دانشگاه جیاتونگ چین

درباره دانشکده پزشکی دانشگاه جیاتونگ چین

بورسیه تحصیلی پزشکی در دانشگاه جیاتونگ چین

رشته های پزشکی در دانشگاه شیان جیاوتونگ از سال 1937 شروع شده است و دانشکده علوم پایه پزشکی نیز در حال انجام برنامه اصلی برنامه درسی برای دانشجویان دوره های کارشناسی رشته های پزشکی بالینی و همچنین تدریس زبان چین برنامه درسی هسته اصلی ویژه دانشجویان پزشکی خارج از کشور.بورس تحصیلی به هر دانشجویی حداکثر 25000 دلار در سال یا در کل 50،000 دلار برای هر فرد ارائه می شود که ممکن است برای شهریه دانشگاه، هزینه های اقامت و هزینه های زندگی شخصی مورد استفاده قرار گیرد.بورس تحصیلی چین بطور کامل در طول ترم با نرخ یوان چین به دانشجویان پرداخت می شود و دانشجویان باید شهریه و سایر هزینه های خود را که مربوط به دانشگاه است، پرداخت کنند.انتخاب افراد درست پس از تصمیم پذیرش توسط کمیته SJTU BAIXIAN انجام می شود. دریافت کنندگان بورس تحصیلی باید:

  1. تبعه یک کشور یا منطقه آسیایی باشید.
  2. به زبان چینی مهارت بالایی داشته باشید.
  3. دارای ویژگی شخصیتی والا، تمایل به درک بین المللی و بین فرهنگی، دلسوزی و تمایل به خدمت و نشان دادن همسویی با رسالت و چشم انداز BXAI.
  4. در مدت زمان شرکت در این بورسیه تحصیلی در SJTU به عنوان دانشجوی تمام وقت ثبت نام کنید.
  5. پس از انتخاب، کلیه گیرندگان بورس تحصیلی باید در برنامه تابستانی BXAI ارائه شده توسط BXAI شرکت کنند.
  6. پس از انتخاب، کلیه گیرندگان بورس تحصیلی باید در تحصیلی و تحقیقات و فعالیت های ارائه شده توسط کمیته SJTU BAIXIAN شرکت کنند و تکمیل کنند.

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه جیاتونگ چین

دانشگاه Xi‘an Jiaotong توسط WHO شناخته شده است و فارغ التحصیلان برنامه MBBS واجد شرایط دریافت امتحانات صدور مجوز پزشکی هستند که توسط شوراهای پزشکی در کشورهای مختلف مانند MCI ، PMDC ، USMLE ، HPCSA ، SCHS و غیره برگزار می شود.این دوره با هدف آموزش دانشجویان به مطالعه تئوری اساسی و دانش ابتدایی در پزشکی ، به دست آوردن مهارت های بالینی اساسی برخی از پردازش های تشخیص بیماری های شایع ، توانایی درمان اولیه در علائم فوری ، دشوار و شدید و داشتن شغل در بیمارستان ها ، پزشکی واحدهای بهداشت ، بخش تحقیقات علوم پزشکی و سایر سازمانهای مرتبط با پزشکی. هزینه تحصیل در چین در دانشگاه جیاتونگ به صورت سالیانه 6000 دلار است.اگرچه شانگهای و پکن در سراسر جهان به عنوان برخی از گران ترین شهرهای زندگی برای زندگی در چین شناخته می شوند ، می توانید چندین گزینه مقرون به صرفه برای مسکن در این کلان شهرها پیدا کنید نرخ در مکانهایی مانند تیانجین ، جیانگ سو یا سیچوان حتی پایین تر است.رایج ترین گزینه های اقامت در چین عبارتند از:

  • سالن های اقامت دانشجویان قیمت ها بین 150 تا 400 دلار در ماه است.
  • اجاره یک آپارتمان انتظار می رود بین 300 تا 1000 دلار در ماه برای یک آپارتمان یک خوابه (بسته به شهر، محل آپارتمان و امکانات موجود) بپردازید.
  • زندگی با یک خانواده چینی بین 350 تا 550 دلار در ماه.

زندگی با هم اتاقی ، چه در محل اقامت دانشجویی و چه در آپارتمان ، مقرون به صرفه ترین و رایج ترین گزینه در بین دانشجویان بین المللی است. کلیه اقامتگاه ها (عمدتا خوابگاه های دانشجویی و آپارتمان ها) به 300 دلار 460 دلار نیاز به سپرده امنیتی دارند. صورتحساب سودمندی نیز حدود 50 دلار در ماه به هزینه های شما اضافه می کند.یک وعده غذایی در ناهارخوری دانشگاه، یک رستوران کوچک محلی یا یک زنجیره فست فود بین 1 تا 4 دلار هزینه دارد. گزینه های ناهار خوری میان رده (قیمت های بین 4 تا 7 دلار) شامل ظروف چینی و بین المللی است.

مزایای تحصیل پزشکی در دانشگاه جیاتونگ چین

تحصیل در دانشگاه جیاتونگ چین دارای مزایای مختلفی است که در این بخش به معرفی چند مزیت می پردازیم:

مزایای تحصیل پزشکی در دانشگاه جیاتونگ چین

مزایای تحصیل پزشکی در دانشگاه جیاتونگ چین

طب سنتی را مطالعه کنید

علاوه بر آموزش پزشکی مدرن، دانشکده پزشکی در چین همچنین در مورد طب سنتی و تکنیک های پزشکی باستانی مانند طب سوزنی به دانشجویان آموزش می دهند. این معمولاً در سایر کشورها اتفاق نمی افتد و فرصتی مناسب برای گسترش درک شما است.

تحصیل در زمان کمتر

اکثر دانشگاه های چین مدرک پزشکی خود را به عنوان لیسانس پزشکی، لیسانس جراحی (MBBS) ارائه می دهند و دانشگاه جیاتونگ هم از این قاعده مستثنا نیست. برنامه MBBS یک روند پیوسته برای پزشک است و پنج سال طول می کشد، این بدان معناست که می توانید سریعتر از پزشکانی که در ایالات متحده، کانادا یا آلمان مدرک پزشکی خود را دریافت کنید و به یک پزشک معتبر تبدیل شوید به جای اینکه هفت تا هشت سال طول می کشد تا مدرکتان را دریافت کنید.

کشوری بزرگ برای کار و زندگی

از نظر جغرافیایی، چین بسیار بزرگ است. پر از شگفتی های طبیعی و مصنوعی است، و اگر در چین به تحصیل بپردازید، حداقل می توانید برخی از این موارد را کشف کنید. شما در دانشگاهی تحصیل خواهید کرد که در یکی از پرجمعیت ترین شهرهای چین است و با همه آن آسمان خراش ها و جاده های شلوغ می توانید در محیطی پویا تحصیل و زندگی کنید.

رتبه بندی دانشگاه جیاتونگ

این دانشگاه و دانشکده پزشکی آن یکی از معتبر ترین محیط های آموزشی در کشور چین و همچنین دنیا می باشد. در رتبه بندی دانشگاه های جهان سال 2020 موسسه جیاتونگ رتبه 135امین دانشگاه در جهان را کسب کرده است.

با مطالعه مقاله بالا نسبت به دانشکده پزشکی در دانشگاه جیاتونگ چین، هزینه تحصیل پزشکی در این موسسه و بورسیه تحصیلی موجود همچنین مزایای تحصیل پزشکی در چین در دانشگاه جیاتونگ آشنایی پیدا کردید. برای اطلاعات بیشتر و اخذ پذیرش پزشکی در دانشگاه جیاتونگ با مشاورین مجرب موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد تماس حاصل کنید.

سوالات متداول در مورد تحصیل پزشکی در دانشگاه جیاتونگ چین

1- زبان لازم برای تحصیل پزشکی در دانشگاه جیاتونگ چین چیست؟

زبان تحصیل پزشکی در دانشگاه جیاتونگ چین، چینی می باشد.

2- آیا برای تحصیل پزشکی در دانشگاه جیاتونگ چین شرط معدل دارد؟

خیر اما به عنوان رزومه مدارک تحصیلی شما بررسی می شود.

3- آیا تحصیل پزشکی در دانشگاه جیاتونگ چین بورسیه وجود دارد؟

بله بورسیه دولتی و دانشگاهی به دانشجویان خارجی داده می شود.

4- آیا برای تحصیل پزشکی در دانشگاه جیاتونگ چین مدرک زبان لازم است؟

در صورتی که مهارت کمی از زبان چین داشته باشید می توانید دوره هایی را گذرانده سپس تحصیل را آغاز کنید.

5- آیا دانشگاه جیاتونگ برای تحصیل پزشکی آزمون ورودی دارد؟

بله این موسسه هنگام ورود از شما می خواد که در آزمون وردی شرکت کنید.

6- مقدار بورسیه برای تحصیل پزشکی در دانشگاه جیاتونگ چین چقدر است؟

مقدار بورسیه از 25000 دلار تا 50000 دلار متغییر است.

7- آیا دانشگاه جیاتونگ چین مورد تایین وزارت بهداشت ایران است؟

بله این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران است.

8- رنکینگ دانشگاه جیاتونگ برای تحصیل پزشکی چند است؟

رنکینگ این دانشگاه 139 در میان موسسات جهان می باشد.

9- هزینه زندگی دانشجویی برای تحصیل پزشکی در دانشگاه جیاتونگ چین چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویی بسته به شرایط شما از 500 دلار تا 1200 دلار متغییر است.

10- آیا دانشگاه جیاتونگ چین برای تحصیل پزشکی مناسب است؟

این موسسه جزو 200 دانشگاه برتر دنیا است و یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل پزشکی می باشد.

11- آیا برای تحصیل پزشکی در دانشگاه جیاتونگ چین باید زبان چینی را بلد بود؟

بله به دلیل اینکه زبان تحصیل چینی است شما باید مهارت زبان چینی را داشته باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *