تحصیل موسیقی در فرانسه

تمام دوره های تحصیل موسیقی در فرانسه به طور انحصاری آموزش داده می شوند. دانش آموزان موسیقی باید قبل از ثبت نام و پذیرش تحصیلی فرانسه در دوره های موسیقی در پاریس شرکت کرذه و مهارت داشته باشند. مطالعه موسیقی در پاریس تجربه فراگیر، غنی، فشرده و متنوع است و دانش آموزانی که مایل به انجام دوره ها و تحصیل موسیقی در فرانسه هستند، باید مهارت زبان خود را نشان دهند. بدین منظور مقاله زیر را از موسسه حقوقی توسعه گران مهر مطالعه کنید و سوالات خود را پاسخ دهید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رشته موسیقی در فرانسه

مدرک کارشناسی می تواند شما را به سمت آموزش عالی هدایت کند، موقعیتی برای کار حرفه ای ایجاد کند یا راهی در زمینه کسب مدارک بالاتر فراهم کند. هدف کمک به دانش آموزان آینده نگر برای کسب موفقیت در برنامه های انتخابی است. با ساده و آسان کردن جستجوها، کار آسان می شود. برنامه های موسیقی موقعیتی برای دانشجویان ایجاد می کند تا مجموعه ای از بخش های تئوری موسیقی تا بخش های کنسرت های اجرایی را دنبال کنند از لحاظ فنی و آکادمی آموزش موسیقی یک رویکرد جالب توجه برای پیشرفت بهتر هنر ایجاد می شود.

فرانسه یک سیستم آموزش عالی بسیار خوبی را نه تنها برای شهروندان فرانسوی بلکه برای دانشجویان خارجی ارائه می کند. فرهنگ پویای فرانسه باعث جذب دانشجویان خارجی که علاقه مند به تحصیل در دوره های بین الملل هستند می شود. فرانسه دارای عقاید موروثی در ابتکار فنی و علمی است. به همین دلیل این اطمینان وجود دارد که محققان می توانند به طور کامل از خلاقیت خود استفاده کنند.

مشاغل حوزه موسیقی

علاوه بر این، تجربه تحصیل در فرانسه در رزومه یا CV هر شخصی جالب توجه به نظر می رسد. کارفرمایان به متقاضیانی که در خارج از کشور تحصیل کرده اند علاقه دارند. این نشان می دهد که متقاضیانی که بخش تحصیلی زندگی خود را در خارج ار کشور گذرانده اند در خارج از کلاس آموزش های زندگی را نیز کسب کرده اند زیرا برای تحصیل در خارج از کشور نیاز است که افراد مسائل را خلاقانه حل کنند، تغییر ایجاد کنند و ارتباطات متقابل فرهنگی داشته باشند که تمام اینها مهارت های مهمی برای محیط کار محسوب می شود. اگر شما ترجیح می دهید که رئیس خودتان باشید و کار موسیقی خود را مدیریت کنید در این صورت نیز کسب مدرک تحصیلی در رشته موسیقی برای شما مناسب است.

  1. مشاغل موجود در حوزه موسیقی
  2. همراه کننده آواز یا ساز
  3. تنظیم کننده
  4. مدیر برنامه یک هنرمند
  5. صدابردار
  6. آموزش موسیقی
  7. ژورنالیست/ بلاگر موسیقی
  8. مسئول کشف استعدادها
  9. استاد تکنیک

مهم نیست که از کجا مدرک خود را دریافت می کنید، این مهم است که استعدادهای خود را پیدا کنید.

شرایط اخذ پذیرش رشته موسیقی از دانشگاه های فرانسه

شرایط اخذ پذیرش رشته موسیقی از دانشگاه های فرانسه

شرایط اخذ پذیرش رشته موسیقی از دانشگاه های فرانسه

برای مهاجرت به فرانسه و تحصیل در بهترین دانشکده های موسیقی اغلب نیاز است که دانشجویان آینده نگر نشان دهند که از قبل در کلاس ها مخصوصا کلاس هایی که بر روی آموزش های تئوری موسیقی و دستگاه های موسیقی تمرکز دارند به خوبی عمل کرده اند. دانشجویان دوره کارشناسی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید ریز نمرات تحصیلی به همراه نتایج آزمون های استاندارد را ارائه کنند. دانشجویان بین المللی نیز باید مهارت های زبان انگلیسی خود را ثابت کنند زیرا بسیاری از دوره های موسیقی به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه می شوند. به احتمال زیاد برای تکمیل درخواست نوشتن مقاله نیز لازم است.

الزامات پذیرش در CNSMD( پاریس و لیون)

  • پذیرش در دوره اول: نیازی به پیش نیاز خاص و قبولی در آزمون های ورودی نیست
  • پذیرش در دوره دوم: داشتن مدرک دوره اول و قبولی در آزمون های ورودی ( اگر از موسسه دیگری آمده باشید) 
  • پیش نیاز ها برای دانشگاه CRFEMDEM و POLES DENSEIGNEMERT SUPERIER
  • داشتن مدرک دوره دبیرستان( دیپلم پایانی آموزش عمومی – سطح چهار EQF) 
  • داشتن مدرک پیش دانشگاهی یا معادل آن و قبولی در آزمون های ورودی
  • در CFMI الزامات ورود شامل مدرک دوره دبیرستان و دو سال دانشگاه و همچنین تکمیل آزمون های رقابتی می شود.

بهترین دانشگاه های فرانسه برای تحصیل رشته موسیقی

  • دو کنسرواتور ملی موسیقی و رقص (CNSMD) یکی در پاریس و دیگری در لیون
  • ده مرکز آموزش عالی موسیقی (PESM): برخی از آنها با CRR های کشورهای همسایه رابطه نزدیکی دارند و هر دو دوره های عملی و تئوری را ارائه می دهند.
  • NB: مدرسه آموزش بزرگسالان بولونیه-بیانکور (PSPBB): با مدرسه موسیقی لاکوو و مدرسه خصوصی برای آموزش پاپ و جاز در ارتباط هستند.
  • سه مرکز آموزش رقص و موسیقی (CEFEDEM ): این موسسات مراکز آموزش موسیقی ( و همچنین رقص ) در هنرستان های هنرهای زیبای موسیقی منطقه ای و وابسته به شهرادی هستند.
  • مراکز آموزش موسیقی(CFMI) که مراکز آموزش برای مهد کودک ها و معملمان موسیقی مدارس ابتدایی هستند.

موسسات آموزش سازهای موسیقی و آموزش آواشناسی

منطقه ایل-دو فرانس

  • پاریس: CNSMD ( کنسرواتور ملی موسیقی و رقص)
  • پاریس و بولونیه-بیانکور: موسسه آموزش بزرگسالان بولونیه- بیانکور پاریس 
  • اوبرویلیه: PÔLE SUP 93

منطقه اوورنی-رون – آلپ

  • لیون: CNSMD ( کنسرواتور ملی موسیقی و رقص لیون)
  • لیون: مرکز آموزش موسیقی- مدرسه تحصیلات تکمیلی CAFEDEM AURU در آلپ

منطقه نوول – آکیتن

  • بوردو: PESMD (مرکز آموزش عالی موسیقی) نوول آکیتن
  • پواتیه و تور: مدرسه تحصیلات تکمیلی POLE ALIENOR

منطقه پراونس آلپ- کوت دازور

منطقه گرانت است

  • استراسبورگ: مدرسه هنر RHIN استراسبورگ
  • متز: مرکز موسیقی و رقص، کالج هنر LORRAINE

منطقه استان برتاین و پی دولا لو آر

  • نانت و رن: مدرسه آموزش بزرگسالان LE PONT SUPERIEUR

منطقه بورگونی- فرانس – کنته

  • دیژون: دانشکده موسیقی بورگونی- فرانس- کنته

منطقه نور -پا- دو کاله

  • لیل: دانشکده موسیقی و رقص نور- پا- دو کاله – لیل

منطقه اکسیتنی

  • تولوز: موسسه هنر تولوز

منطقه نرماندی

  • روان= مرکز آموزش موسیقی- CEFEDEM

منطقه پراوتس آلپ- کوم دازور

  • اکس- آن-پراونس: موسسه آموزش موسیقی، اروپا- مدیترانه

تحصیل رشته موسیقی در فرانسه به زبان انگلیسی

حضور داشتن در کالج یا دانشگاهی در فرانسه به این معناست که شما حق انتخاب یادگیری به زبان فرانسه یا انگلیسی را دارید. قطعا اگر هیچ چیزی از زبان فرانسه نمی دانید، انتخاب دوره های انگلیسی زبان چیزی است که باید برای آن برنامه ریزی کنید. گزینه یادگیری به زبان فرانسوی قطعا وجود دارد، شما باید به اندازه کافی دانش زبان برای صحبت کردن و درک کردن را یاد بگیرید. ممکن است تمایل داشته باشید در برخی از دوره های فرانسوی زبان تحصیل کنید. زمانی که این گزینه را انتخاب کردید باید قابلیت های یادگیری خود را افزایش دهید و شما می توانید به چیزی که هنگام ورود به فرانسه هرگز انتظارش را نداشته اید دست پیدا کنید.

در حالی که بسیاری از دانشجویان بین الملل در کالج ها و دانشگاه های فرانسه حضور دارند شما به راحتی می توانید دوره هایی را پیدا کنید که به هر دو زبان ارائه می شوند. این بدین معنا نیست که مزایایی برای افرادی که دوره های فرانسوی زبان را انتخاب کردند وجود ندارد یا انتخاب دوره های انگلیسی زبان اشتباه است. زمانی که دوره های فرانسوی زبان را انتخاب می کنید که برقراری ارتباط در آنها آسانتر است می توانید با افراد جدید ملاقات کنید. شما باید وقت خود را به یادگیری اختصاص دهید و برای شناخت زبان، دانش تخصصی زبان فرانسه یاد بگیرید. فراموش نکنید که یادگیری زبان اولین و مهم ترین بخش آموزش است بنابراین هرگز کاری انجام ندهید که نتیجه را به خطر بیندازد.

شرایط اخذ پذیرش رشته موسیقی از دانشگاه های فرانسه

شرایط اخذ پذیرش رشته موسیقی از دانشگاه های فرانسه

این واقعا انتخاب شما برای یادگیری است. حتی ممکن است ترکیبی از زبان ها وجود داشته باشد. ممکن است یک یا دو ترم به زبان فرانسه باشد و بقیه به زبان انگلیسی باشد. انتخاب دیگری که شما دارید این است که در دوره های زبان شرکت کنید. از آنجا که مدت زیادی در فرانسه هستید در حالیکه به دانشگاه می روید می توانید از مزیت یادگیری زبان فرانسه نیز بهره ند شوید تا بتوانید بهتر صحبت کنید. فرانسوی زبان زیبایی است و گوش کردن به آن شیرین است. توانایی صحبت کردن به زبان فرانسه و درک کردن آن توانایی قابل توجهی به زندگی شما اضافه می کند. این تصمیم اشتباهی نیست که تا زمانی که تحصیل می کنید آموزش زبان را ادامه دهید.

بازار کار رشته موسیقی در فرانسه

در سال 2013، صنعت موسیقی بعد از ده سال رکود ( 62-% بین سالهای 2003 تا 2012) 2.3+% رشد داشته است و صنعت موسیقی به درآمد 6.3 میلیون یورو در سال 2013 دست پیدا کرده است. 70% از جامع مصرفی موسیقی آنلاین در ماه گذشته از طریق آنلاین آثار موسیقی را گوش کرده اند. در بازار دیجیتال (1.1+%)، در حال حاضر درآمد از طریق آنلاین بیشتر از دانلود است. صنعت موسیقی در فرانسه بیش ار 240.874 شغل ارائه می کند.

موسیقی و فرانسه

99 درصد از مردم فرانسه به طور میانگین 2 ساعت و 25 دقیقه در روز به موسیقی گوش می دهند. 3 نفر از هر 4 فرانسوی نمی تواند بدون موسیقی زندگی کند.  6نفر از هر 10فرانسوی حداقل یکبار در سال به کنسرت یا فستیوال می رود.

فستیوال های 2013

  • 1.425 فستیوال موسیقی در سال 2013 برگزار شده است
  • 726 فستیوال در تابستان
  •  357 فستیوال در بهار 
  • 253 فستیوال در پاییز

پنج منطقه ای که 50% از فستیوال ها در آنجا برگزار شده است: 

ایل دو فرانس، رون آلپ، پراونس آلپ کوت دازور، برتاین و پیرنه میانه. اما فستیوال ها در تمامی ژانرها در سراسر کشور در مناطق شهری و در مناطق با جمعیت کمتر برگزار می شود. 110 فستیوال در سال برگزار می شود. فستیوال موسیقی سنتی FILETS BLUETS که در برتاین برگزار می شود طولانی ترین فستیوال در حال اجرا است.

رقابت های بین المللی

  • دیوید گتا ( آهنگساز): 2.5 میلیون کپی در جهان فروخته است.
  • ایندیلا: 160.800 کپی از آلبوم MINI WORLD در جهان فرخته است
  • یوان لومو آن: 148.6 کپی از البوم GOLDEN AGE در جهان فروخته است. 

هزینه تحصیل رشته موسیقی در فرانسه

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی توسط دولت تعیین می شود و در سراسر کشور یکسان است. اگر شما شهروند منطقه اقتصادی اروپا هستید یا مجوز اقامت دائم این کشورها را دارید هزینه ها زیاد تغییر نکرده است و شما هنوز می توانید با هزینه های بسیار کم تحصیل کنید.

  • 170 یورو در سال برای برنامه های کارشناسی
  • 243 یورو در سال برای برنامه های کارشناسی ارشد
  • 601 یورو در سال برای دوره های مهندسی در موسسات مشخص
  • 380 یورو برای برنامه های دکترا

هر چند که دانشجویان بین الملل باید هزینه های بیشتری را برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد پرداخت کنند.

هزینه های تحصیلی جدید برای دانشجویان بین الملل در آغاز سپتامبر 2019

  • 2770 یورو در سال برای برنامه های کارشناسی
  • 3770 یورو در سال برای برنامه های کارشناسی ارشد
  • 380 یورو برای برنامه های دکترا – مثل هزینه شهروندان اروپایی است.

توجه داشته باشید که مبالغ بالا برای دانشگاه های دولتی است. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی می تواند بالاتر باشد. به طور کلی هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی بین 3000 یورو تا 20000 یورو در سال است.

  1. کنسرواتور ملی موسیقی و رقص (CNMSD) توسط دولت تامین بودجه می شد.
  2. مرکز آموزش رقص و موسیقی (CEFEMED ) و مدرسه تحصیلات تکمیلی موسیقی توسط دولت و توسط مسئولان محلی تامین بودجه می شود. 
  3. CFMI توسط وزارت فرهنگ (70-65 %) و توسط وزارت آموزش ( 35-30%) تامین بودجه می شود. هزینه ها تقریبا به 95-90 % بودجه دولتی و 10-5 %بودجه منطقه ای تقسیم می شود.
  4. هنرستان های موسیقی منطقه ای تنها توسط مسئولان محلی حمایت می شوند.

با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در ارتباط باشید تا شما را با شرایط مهاجرت تحصیلی به فرانسه به صورت کامل آشنا کنیم و برنامه های تحصیل موسیقی در فرانسه را برای شما شرح دهیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *