تحصیل مهندسی عمران در اسپانیا

عملکرد دانشگاه های اسپانیا به گونه ای است که هزینه های تحصیلی را ثابت نگه می دارد. این در حالیست که آنها می توانند مدرک کارشناسی ارشد غیررسمی را نیز ارائه دهند. پایتخت این کشور شهر مادرید؛ احتمالا بیشترین تعداد کافه ها را در سرتاسر شهرهای اروپایی به خود اختصاص داده است که مکان خوبی برای تجمع های دوستانه و دانشجویی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در باره تحصیل در اسپانیا ضمن مطالعه مطلب زیر می توانید در هر زمان که نیاز داشتید با مشاوران موسسه حقوقی توسعه گران مهر تماس بگیرید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رشته مهندسی عمران در اسپانیا

در کشور اسپانیا می توانید پس از چهار سال تحصیل در یکی از زیرشاخه های مختلف رشته های ریاضیات، فیزیک، مکانیک و غیره، به مدرک مهندسی عمران دست پیدا کنید. این مدرک در کشور اسپانیا Grado en Ingenieria Civil خوانده می شود. در صورتی که به ادامه تحصیل علاقه مند باشید، امکان تحصیل تا مقطع کارشناسی ارشد و دکتری وجود خواهد داشت.

پیش از اینکه شرایط کنونی در این رشته پیاده شود، یعنی قبل از بکارگیری و استفاده از سیستم بولونیا در سال 2010، مدرک مهندسی عمران را می توانستید پس از 3 تا 6 سال تحصیل به دست آورید و به دو مقطع تحصیلی اصلی تقسیم می شد. ابتدا مدرکی که به داوطلبان اعطا می شد که تحت عنوان Ingeniero Tecnico de Obras Publicas (ITOP) شناخته می شد که به معنی «مهندس کارهای عمومی» بود و پس از سه سال تحصیل به دست می آمد و مدرک اخذ شده معادل مدرک کارشناسی بود.

در مرحله دوم نیز، مدرک دیگری تحت هنوان Ingeniero de Caminos، Canales y Puertos (ICCP) که در لغت به معنای «مهندس کانال های بزرگراه و لنگرگاه» بود به دانشجویان تعلق می گرفت. با این وجود، مهندس عمران در کشور اسپانیا مشابه مهندسین عمران در سایر کشور های دنیا است. این مدرک معادل مدرک کارشناسی ارشد مهندسی عمران بود و پس از گذشت مدت زمان 5 تا 6 سال از آغاز تحصیل و بسته به دانشگاه محل تحصیل متقاضیان به آنها اعطا می شد.

اولین دانشکده اسپانیایی مهندسی عمران Escuela Especial de Ingenieros de Caminos y Canales نام داشت که امروزه با نام Esculea Tecnica Superior de Ingenieros de Caminos، Canals y Puertos شناخته می شود. دانشگاه مذکور در سال 1802 در شهر مادرید تاسیس شد و بعد از آن دانشکده Escuela Especial de Ayudantes de Obras Publicas که اکنون Escuela Universitaria de Ingenieria Tecnica de Obras Publicas de la Universidad Politecnica de Madrid نامیده می شود در سال 1854 تاسیس شد. هر دوی این دانشگاه های متعلق به دانشگاه فنی مادرید بودند.

در اسپانیا، یک مهندس عمران مجوز قانونی و فنی طراحی پروژه در هر شاخه ای را دارد. بنابرین هر مهندس عمرانی می تواند بر تمامی پروژه های مربوط به سازه، ساختمان ( به استثنای سازه های مسکونی که مربوط به رشته معماری می شود)، زیرساخت، هیدرولیک، محیط زیست، حمل و نقل، شهرسازی و غیره نظارت داشته باشد. در کشور اسپانیا، مهندسی مکانیک و برق زیر مجموعه مهندسی صنعتی به شمار می روند.

شرایط اخذ پذیرش رشته مهندسی عمران از دانشگاه های اسپانیا

الزامات ورود به دانشگاه های اسپانیا وابسته به دانشگاه خاصی است که شما مایل به تحصیل در آن می باشید. دانشگاه های اسپانیایی به طور کلی فرم درخواست آنلاین دارند که پر کردن آن ها آسان بوده و به منظور شروع فرآیند ثبت نام می باشد.

دوره های کارشناسی:

مدارک لازم برای شروع درخواست شما برای یک برنامه کارشناسی به طور کلی بستگی به کشوری دارد که شما تحصیلات متوسطه خود را در آن گذرانده و از آن کشور می آیید. درخواست برای دانشجویان اروپایی از طریق SNUUDE ( دانشگاه ملی اسپانیا برای آموزش از راه دور )، انجام می پذیرد. معمولا این برنامه ( Solicitud de inscripcion )، در طول ماه آوریل در دسترس قرار می گیرد. همراه با درخواست، ممکن است از شما خواسته شود یک کپی از پاسپورت، کارت شناسایی، و یا گواهی مدرک تحصیلی خود را ارسال نمایید. اگر درخواست شما قابل قبول باشد، ظرف سه ماه یک Credencial de Accesso دریافت خواهید نمود و می توانید آن را به دانشگاهی که می خواهید در آن شرکت کنید، پست نمایید.

شرایط اخذ پذیرش رشته مهندسی عمران از دانشگاه های اسپانیا

شرایط اخذ پذیرش رشته مهندسی عمران از دانشگاه های اسپانیا

دانشجویان بین المللی باید مدرک دیپلم دبیرستان داشته باشند. این گواهی با الزامات اسپانیا سازگار است و می توان آن را در سفارت اسپانیا به دست آورد. سفارت خانه های اسپانیا اعتبار نامه Volante را ارائه می دهند که می تواند برای درخواست شما به دانشگاه مورد استفاده قرار گیرد. به علاوه، یک امتحان ورودی به نام selectividad یا Pruebas de Acceso a la Universidad وجود دارد. می توان این آزمون را دو بار در سال در کشور محل اقامت خود بدهید. پس از آن، دانشجویان بین المللی واجد شرایط تحصیل در هر دانشگاه دولتی یا خصوصی هستند.

مهم است که یک پس زمینه کامل و خوب در موضوعات علمی پایه داشته باشیم، بنابراین مبنای مدرک لیسانس در ویژگی های تکنولوژی توصیه می شود، و به عنوان جایگزین دوم در روش طبیعت و علو بهداشتی یا مبانی آموزش حرفه ای ساختمان و شاخه کارهای عمرانی در نظر گرفته می شود.

الزامات تحصیل مهندسی عمران:

  • علاقه به ریاضیات و فیزیک و سهولت در محاسبه.
  • مهارت های گنجایش تجزیه و تحلیل و ترکیب، فهم و بسط دادن مدل های انتزاعی از جنبه های مشخص
  • دانستن معنی کاربردی سازمان و روش ها و توانایی کار تیمی
  • دید فضایی و توجه به جزئیات و مهارت های دستی خوب
  • پذیرش ذهنی محتوای تغییر یافته، علاقه مندی به تکنولوژی های جدید
  • ظرفیت خلاقانه در مواجه با پیشرفت های فناوری و علاقه به پژوهش
  • دانش زبان دوم ( انگلیسی)

دروس ارائه شده:

  1. DC زمین و محیط
  2. نقشه کشی فنی II
  3. فیزیک
  4. ریاضیات II
  5. فناوری صنعتی II
  6. کامپیوتری.

دوره های ارشد و دکترا

مانند دوره های لیسانس، شرایط لازم برای ورود به دوره های ارشد و دکترا به دانشگاه محل تحصیل بستگی دارد. در بیشتر موارد مدارک متداولی که به عنوان مدارک ورود تعیین می شوند شامل گواهینامه فارغ التحصیلی لیسانس و کپی از پاسپورت معتبر به همراه رونوشت های معتبر می باشد. اغلب دانشگاه ها هر دو ترم تابستانه و پاییزی را برگزار می کنند که هر کدام تاریخ مهلت ارائه تقاضانامه متفاوتی دارند. همچنین دانشگاه ها ممکن است از شما بخواهند که مدارکتان را به زبان اسپانییایی ترجمه کنید.

بهترین دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل رشته مهندسی عمران

این دانشگاه های بسیار مورد توجه، قدرتشان را در انجام پژوهشات مربوط به رشته های مختلف مهندسی، نشان داده اند و شامل مهندسی هوا فضا، مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و مهندسی عمران می شوند.تمام این دانشگاه ها جهت حل مسائل از مفاهیم پایه ای ریاضی و علوم مربوط به مهندسی استفاده می کنند.

  1. دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا
  2. دانشگاه پلی تکنیک والنسیا
  3. دانشگاه پلی تکنیک سِویه
  4. دانشگاه پلی تکنیک مادرید
  5. دانشگاه ساراگوسا
  6. دانشگاه خودگردان بارسلونا
  7. دانشگاه کارلوس سوم در مادرید
  8. دانشگاه گراندا
  9. دانشگاه باسک کانتری
  10. دانشگاه کاستیا لا مونکا
  11. دانشگاه بارسلونا
  12. دانشگاه ویگو
  13. دانشگاه اُویئدو
  14. دانشگاه سنتیگو دِ کُمپُستلا
  15. مجتمع دانشگاهی مادرید
  16. دانشگاه دولتی ناوارا
  17. دانشگاه مالاگا
  18. دانشگاه دُویرا ای ویرجیلی
  19. دانشگاه خائن

تحصیل رشته مهندسی عمران در اسپانیا به زبان انگلیسی

مدرک لیسانس از مدارکی است که معمولا توسط دانشگاه ها و کالج ها پس از اتمام دوره به دانشجو ارائه می شود. اغلب دوره های لیسانس 3 یا 4 ساله هستند و بعضی تا 7 سال نیز طول می کشند. مدرک لیسانس مهندسی عمران با طراحی، آزمایش و برنامه ریزی ساختار ها همراه است. مهندسان عمران با ساختار های مختلفی سر و کار خواهند داشت همچون، سد ها، پل ها، جاده ها یا برج ها. فارغ التحصیلان مهارت هایی در زمینه سازمان بندی، محیطی و فنی که برای انجام کارشان لازم است را بدست خواهند آورد. دانشجوی مهندسی عمران فردی با توانمند برتر آکادمیک می باشد که از این توانمندی برای رسیدن به مدارج عالی کاری و استاندارد های بالای دوره تحصیلی استفاده می کند.

علایق: علوم، انسانی، مهندسی، معماری

مهارت ها:

  1. صلاحیت حل مسئله های ریاضی و فیزیک.
  2. توانمندی در نظرگرفتن و حل مشکلات.
  3. توانمندی در برقراری ارتباط گرافیکی، شفاهی و کتبی
  4. علاقه به کار تیمی
  5. آگاهی داشتن از مشکلات محیط اطراف و علاقه به خدمات رسانی به جامعه.
  6. توانایی کنار آمدن با شرایط سخت و تطبیق یافتن با تغییرات.

خصوصیات: مسئولیت پذیری، صمیمیت، احترام، انتقال فکر

زبان انگلیسی: اگر دوره تحصیلی مهندسی عمران شما به زبان انگلیسی تدریس می شود، لازم خواهد بود که با ارائه نمرات گرفته شده در دوره های زبان انگلیسی سطح دانش زبانی خود را مشخص کنید. لطفا برای آگاهی از کارآمد بودن سطح دانش زبان انگلیسی خد در دوره مورد نظر با دانشگاه مربوطه تماس بگیرید. در کل، موسسات تحصیلات عالی در اروپا از دانشجویان می خواهند که سطح دانش زبان آن ها مطابق نمراتی که در پاسپورت زبان اروپایی ذکر شده است،معادل سطح B2 باشد.

تحصیل رشته مهندسی عمران در اسپانیا به زبان انگلیسی

تحصیل رشته مهندسی عمران در اسپانیا به زبان انگلیسی

رتبه و رنکینگ دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل رشته مهندسی عمران

  1. Polytechnic University of Catalonia دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا، رتبه 60
  2. Polytechnic University of Valencia دانشگاه پلی تکنیک والنسیا، رتبه 143
  3. University of Seville دانشگاه سویل، رتبه 164
  4. Polytechnic University of Madrid دانشگاه پلی تکنیک مادرید، رتبه 172
  5. University of Zaragoza دانشگاه زاراگزا، رتبه 268
  6. Autonomous University of Barcelona دانشگاه خودگردان بارسلونا، رتبه 290
  7. Universidad Carlos III de Madrid دانشگاه کارلوس سوم مادرید، رتبه 304
  8. University of Granada دانشگاه گرانادا، رتبه 309
  9. University of the Basque Country دانشگاه باسک کانتری، رتبه 342
  10. University of Castilla-La Mancha دانشگاه کاستیلا – لامنچا، رتبه 359
  11. University of Barcelona دانشگاه بارسلونا، رتبه 363
  12. University of Vigo دانشگاه ویگو، رتبه 367
  13. University of Oviedo دانشگاه اوویدو، رتبه 411
  14. University of Santiago of Compostela دانشگاه سانتیاگو، کومپوستلا، رتبه 437
  15. Complutense University of Madrid دانشگاه مادرید، رتبه 460
  16. Universidad Publica de Navarra دانشگاه عمومی ناوارا، رتبه 468
  17. Universidad de Malaga دانشگاه مالاگا، رتبه 523
  18. Universidad de Valladolid دانشگاه والادولید، رتبه 539
  19. Universitat Jaume I دانشگاه ژائوم اول، رتبه 543
  20. University of Rovira i Virgili دانشگاه رویرا ویرجیل رتبه 545
  21. Universidad de Jaen دانشگاه ژائن، رتبه 561

هزینه تحصیل رشته مهندسی عمران در اسپانیا

هزینه شهریه دانشگاه های عمومی اسپانیا نسبت به سایر کشور ها پایین تر بوده و توسط مقامات دولت این کشور تعیین می گردد. این هزینه ها به وسیله کارت اعتباری پرداخت می شوند و طی ثبت نام سال دوم و سوم هزینه ها تغییر خواهند کرد. تمامی دانشجویان ملزم به پرداخت کل هزینه در همان سال تحصیلی به خصوص در سیستم دانشگاه بولونیا می باشند.

هزینه شهریه دانشگاه های عمومی

  • مقطع لیسانس: در حدود 750 الی 2100 یورو در سال
  • مقطع فوق لیسانس و دکترا: در حدود 900 الی 330 یورو در سال

هزینه شهریه دانشگاه های خصوصی

هزینه شهریه دانشگاه های خصوصی بالاتر می باشد اما، معمولا بیش از 18000 یورو در سال برای تمامی مقاطع نخواهد بود. به هر سو، امکان دارد که هزینه تحصیلی رشته های کسب و کار بیش از 20000 یورو در سال باشد. می توانید از طریق دیگر سایت ها اطلاعات بیشتری در این باب به دست آورید.

مقرون به صرفه ترین دانشگاه های اسپانیا

  • دانشگاه جین میانگین هزینه 1000 یورو در سال
  • دانشگاه کاتالونیا میانگین شهریه 1500 یورو در سال
  • دانشگاه لی دا میانگین هزینه شهریه 1800 یورو در سال
  • دانشگاه والنسیا میانگین هزینه شهریه 2760 یورو در سال

در زیر به دانشگاه های خصوص اشاره کوتاهی شده است:

  • دانشگاه انحصاری کسب و کار بارسلونا: شروع هزینه شهریه 3900 یورو در سال
  • دانشگاه مدیریت بارسلونا: شروع هزینه شهریه از 4000 یورو در سال

هزینه شهریه دانشگاه های برتر

  1. دانشگاه مادرید: هزینه شهریه 2000 الی 3000 یورو در سال
  2. دانشگاه بارسلونا: میانگین شهریه 2900 یورو در سال
  3. دانشگاه پومپه فابرا: میانگین هزینه شهریه 3000 الی 4000 یورو در سال
  4. دانشگاه خودکارمندی بارسلونا: میانگین هزینه شهریه 3500 یورو در سال می باشد.

جهت اطلاع از هزینه تحصیل در اسپانیا با مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد تحصیل رشته مهندسی عمران در اسپانیا

1-هزینه تحصیل رشته عمران در اسپانیا چقدر است؟

سالیانه از1000یورو به بالا ، بستگی به نوع دانشگاه دارد.

2-هزینه زندگی برای دانشجویان رشته عمران در اسپانیا چقدر است؟

ماهیانه حدود 600 تا 800 یورو.

3-بهترین دانشگاه اسپانیا برای نحصیل رشته عمران چه دانشگاهی است؟

تعدادی از دانشگاه های اسپانیا این رشته را ارائه می دهند که همگی از سطح علمی خوبی برخوردار هستند.

4-تحصیل رشته عمران در اسپانیا چند سال طول می کشد؟

دوره های کارشناسی بین 3 تا 4 سال و بعضی از دوره ها بین 3 تا 7 سال.

5-تحصیل رشته عمران در اسپانیا به چه زبانی است؟

اسپانیایی و انگلیسی.

6-آیا برای تحصیل رشته عمران در اسپانیا به مدرک زبان نیاز داریم؟

بله ، برای تحصیل به زبان انگلیسی به مدرک زبان آیلتس و برای تحصیل به زبان اسپانیایی به مدرک زبان اسپانیایی نیاز دارید.

7-آیا فارق التحصیلان رشته عمران در اسپانیا اجازه کار و اقامت دارند؟

بله.

8-فارق التحصیلان عمران در اسپانیا چه مهارت هایی دارند؟

در اسپانیا، یک مهندس عمران مجوز قانونی و فنی طراحی پروژه در هر شاخه ای را دارد. بنابرین هر مهندس عمرانی می تواند بر تمامی پروژه های مربوط به سازه، ساختمان ( به استثنای سازه های مسکونی که مربوط به رشته معماری می شود)، زیرساخت، هیدرولیک، محیط زیست، حمل و نقل، شهرسازی و غیره نظارت داشته باشد.

9-آیا سن برای پذیرش رشته عمران در اسپانیا اهمیت دارد؟

بله ، بهتر است نهایتا 23 الی 24 ساله باشید.

10-آیا نوع دیپلم و معدل برای پذیرش رشته عمران در اسپانیا اهمیت دارد؟

بله ، هر چه معدل بهتر باشد شانس ویزا شدن بیشتر می شود.

11-دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل عمران کالج یا آزمون ورودی دارند؟

اکثر دانشگاه ها آزمون ورودی دارند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *