تحصیل مهندسی برق در انگلستان

پس از رشته پزشکی تقاضا جهت تحصیل مهندسی برق در انگلستان بسیار زیاد است. هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر دنیا قصد تحصیل رشته مهندسی برق در کشور انگلستان را دارند. کشور انگستان دارای بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل مهندسی برق است. مزایای تحصیل مهندسی برق در انگلستان بی شمار است که از جمله آن ها می توان به اعتبار بالای مدرک تحصیلی اخذ شده از این کشور اشاره کرد. شما دانشجویان عزیز می توانید مقاله ای که توسط موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل مهندسی برق در انگلستان

تحصیل مهندسی برق در انگلستان یک زمینه فنی قوی در شاخه های الکترونیک، مهندسی نیرو و پردازش سیگنال و مکاترونیک را برای دانشجویان فراهم می کند. این رشته مناسب افرادی است که می خواهند در زمینه مهندسی برق، ارتباطات، سیستم های کنترل، رباتیک یا سیستم های حسگر فعالیت کنند. دانشجویان طیف متنوعی از مهارت های نظری و تجربیات عملی را آموزش خواهند دید که می تواند در شرایط دنیای واقعی به آن ها کمک کند.مهندسان برق در زمینه های رایانه ای و ارتباطی، مراقبت های بهداشتی و نظارت بر محیط زیست در حال فعالیت هستند. تحصیل مهندسی برق در انگلستان به دانشجویان این امکان را می دهد تا با اعتماد به نفس در دنیای چالش برانگیز امروز، به عنوان یک طراح در انجام تحقیقات و یا به عنوان مدیر فعالیت کنند. مدت زمان تحصیل در این رشته در مقطع کارشناسی سه ساله و به صورت تمام وقت می باشد.

شرایط تحصیل مهندسی برق در انگلستان

با توجه به این که مهندسی برق از بازار کار خوبی در دنیا برخوردار است، امروزه دانشجویان زیادی قصد تحصیل در این رشته علی الخصوص در کشور انگلستان را دارند. نرخ بیکاری رشته مهندسی برق در کشور انگلستان بسیار پایین بوده و این رشته در حدود 40 درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است. دو نوع مدرک جهت تحصیل مهندسی برق در انگلستان وجود دارد: BEng (کارشناسی) و MEng (کارشناسی ارشد). مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این رشته یک الی دو ساله است و شامل گذراندن دوره کارآموزی نیز می شود.

شرایط تحصیل مهندسی برق در انگلستان

شرایط تحصیل مهندسی برق در انگلستان

شرایط تحصیل در این رشته می تواند از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت باشد اما به طور کلی، شرایط پذیرش مهندسی برق در انگلستان به شرح زیر است:

  • حداقل نمره قبولی 36
  • سطح A شامل AAB در ریاضیات و فیزیک

دانشجویانی که از کشورهای غیر انگلیسی زبان خواستار تحصیل مهندسی برق در انگلستان هستند باید مهارت خود را در زبان انگلیسی به اثبات برسانند. آزمون های زبان قابل قبول شامل موارد زیر می شوند:

  • حداقل سطح C یا نمره 4 در آزمون GCSE
  • آیلتس 6.5
  • تافل 90
  • حداقل نمره 85 در آزمون پیرسون
  • حداقل سطح C در ازمون کمبریج

بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل مهندسی برق در انگلستان

بسیاری از دانشگاه های کشور انگلستان به دلیل برتری علمی و تخصص در میان دانشگاه های برتر جهان قرار دارند. تحصیل مهندسی برق در انگلستان به این معنی است که دانشجویان جهت موفقیت در بازار کار اشتیاق دارند. بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل مهندسی برق در انگلستان به شرح زیر می باشند:

دانشگاه کمبریج

تحصیل در رشته مهندسی برق در دانشگاه کمبریج به این معنی است که دانشجویان خواستار این هستند که دانش، مهارت و تجربه مهندسی خود را به بالاترین سطح برسانند. این دانشگاه که به عنوان اولین دانشگاه مهندسی برق در انگلستان شناخته شده است، مهارت های لازم را جهت موفقیت های شغلی دانشجویان در آینده ارائه می دهد.

کالج امپریال لندن

کالج امپریال لندن نیز به دلیل ارائه مدرک معتبر مهندسی بسیار شناخته شده و دارای رتبه بالایی است. این دانشگاه جامعه بزرگی از افراد با استعداد، خلاق و عملی را آموزش می دهد که همین موضوع این دانشگاه را به یک مقصد بسیار جذاب برای تحصیل مهندسی برق تبدیل کرده است. دپارتمان مهندسی برق و الکترونیک در کالج امپریال لندن یکی از بهترین و موفق ترین دپارتمان های این دانشگاه است.

دانشگاه آکسفورد

تحصیل مهندسی در دانشگاه آکسفورد با کیفیت آموزشی بالایی همراه است. این دانشگاه با داشتن سابقه ای عالی در همکاری با صنایع مختلف در تمام شاخه های مهندسی کاملاً شناخته شده است. 89 درصد از دانشجویان دوره مهندسی برق دانشگاه آکسفورد جذب بازار کار شده اند.

دانشگاه منچستر

دانشگاه منچستر نیز یکی از دانشگاه های برجسته جهت تحصیل مهندسی برق در انگلستان است. این دانشگاه گرایش های مختلفی را در رشته مهندسی برق به دانشجویان خود ارائه می دهد.

دانشگاه ادینبورگ

کلیه دوره های دانشگاه ادینبورگ که یکی از برترین دانشگاه های انگلستان است معتبر شناخته می شوند. مهندسی در این دانشگاه از طریق پروژه های طراحی بین رشته ای آموزش داده می شود.

دانشگاه کالج لندن

تحصیل در رشته مهندسی برق در دانشگاه کالج لندن به این معنی است که دانشجویان مهارت های تحلیلی و حل مسئله را برای موفقیت در حرفه خود کسب خواهند کرد. چالش فکری در این دانشگاه نقش به سزایی در شکل گیری پیشرفت آن ها به عنوان یک مهندس موفق دارد.

دانشگاه بریستول

دانشگاه بریستول دانشجویان را به داشتن تفکر انتقادی تشویق می کند و روش های موجود را به چالش می کشد. در بخش برق و الکترونیک این دانشگاه، دانشجویان توسط اساتید مشهور بین المللی آموزش داده می شوند. دانشگاه بریستول یکی از مشهورترین دانشگاه های انگلستان است. این دانشگاه در سال 1876 تأسیس شد.

از دیگر بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل مهندسی برق در انگلستان می توان به دانشگاه سوت همپتون، دانشگاه بیرمنگام، دانشگاه شفیلد، دانشگاه ناتینگهام و کالج کینگ لندن اشاره کرد.کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با تحصیل مهندسی برق در انگلستان می باشند.

هزینه تحصیل مهندسی برق در انگلستان

هزینه تحصیل مهندسی برق در انگلستان می تواند از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متغیر باشد. هزینه تحصیل این رشته در 10 دانشگاه برتر کشور انگلستان به شرح زیر می باشد:

هزینه تحصیل مهندسی برق در انگلستان

هزینه تحصیل مهندسی برق در انگلستان

نام دانشگاهرتبه جهانیهزینه تحصیل در هر سال
دانشگاه کمبریج324،069 پوند
کالج امپریال لندن726،000 پوند
دانشگاه آکسفورد922،515 پوند
دانشگاه منچستر4722،515 پوند
کالج دانشگاه لندن5022،380 پوند
دانشگاه ادینبورگ7321،900 پوند
دانشگاه بیرمینگام8918،000 پوند
دانشگاه سوت همپتون9018،910 پوند
دانشگاه شفیلد11224،450 پوند
دانشگاه ناتینگهام11619،120 پوند

مزایای تحصیل مهندسی برق در انگلستان

مزایای تحصیل مهندسی برق در انگلستان بی شمار است که همین موضوع باعث شده تا هر ساله دانشجویان زیادی ازسراسر دنیا جهت تحصیل در این کشور با یک دیگر به رقابت بپردازند. در این بخش به بررسی برخی از مزایای تحصیل رشته مهندسی برق در کشور انگلستان خواهیم پرداخت.

  • دانشگاه های شناخته شده بین المللی :مدرک مهندسی اخذ شده از دانشگاه های کشور انگلستان از اعتبار بالایی برخوردار است. تحصیل در دانشگاه هایی همچون دانشگاه آکسفورد و دانشگاه کمبریج می تواند فرصت بی نظیری برای دانشجویان باشد.
  • آموزش با کیفیت :بسیاری از کشورها دوست دارند از سیستم آموزشی انگلستان پیروی کنند؛ زیرا این کشور دارای کیفیت آموزشی بالایی است. دانشگاه های انگلستان به طور منظم توسط QAA مورد بازرسی قرار می گیرند.
  • فرهنگ بی نظیر :تنوع فرهنگی در انگلستان به دانشجویان این فرصت را می دهد تا زندگی در یک محیط چند فرهنگی را تجربه کرده و مهارت های مناسبی را که برای ورود به بازار کار به دست آورند.
  • کار دانشجویی :دانشجویانی که به تحصیل مهندسی برق در انگلستان مشغولند، این امکان را خواهند داشت تا جهت کاهش هزینه های خود در طول تحصیل به کار دانشجویی بپردازند.
  • بورسیه تحصیلی و پشتیبانی مالی :بیشتر دانشگاه های کشور انگلستان برنامه های بورسیه و کمک هزینه تحصیلی مبتنی بر شایستگی را جهت تأمین هزینه تحصیل و هزینه های زندگی دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.
مزایای تحصیل مهندسی برق در انگلستان

مزایای تحصیل مهندسی برق در انگلستان

بورسیه تحصیلی مهندسی برق در انگلستان

تحصیل مهندسی برق در انگلستان یک فرصت بی نظیر جهت دستیابی به بهترین نوع آموزش عالی در جهان است. با این حال، بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تأمین هزینه های تحصیل و زندگی خود در انگلستان به نوعی کمک مالی نیاز دارند. رقابت جهت اخذ بورسیه تحصیلی در کشور انگلستان بسیار زیاد است و برخی از دانشگاه های این کشور سابقه علمی دانشجویان را در نظر می گیرند. دانشگاه های برتر انگلستان اغلب کمک هزینه های سخاوتمندانه ای را برای دانشجویان بین المللی بر اساس دستاوردهای علمی یا نیازهای مالی آن ها فراهم می کنند. برخی از دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه تحصیلی مهندسی برق در انگلستان به شرح زیر می باشند:

  • دانشگاه کمبریج
  • دانشگاه آکسفورد
  • کالج امپریال لندن
  • کالج کینگ لندن
  • دانشگاه کالج لندن

بازار کار مهندسان برق در انگلستان

به دلیل نیاز دائمی کشور انگلستان به مهندسان برق، بازار کار این رشته تحصیلی بسیار پر رونق است. افرادی که به تحصیل مهندسی برق در انگلستان مشغولند این فرصت را خواهند داشت تا در بخش های مختلف صنعتی این کشور به کار بپردازند. حقوق فارغ التحصیلان این رشته در حدود 24،000 تا 28،000 پوند است و میانگین حقوق مهندسان ارشد با تجربه از 35،000 تا 60،000 پوند می باشد. مهندسان برق در انگلستان حدودا 40 ساعت در هفته کار خواهند کرد. برخی از مهارت های مورد نیاز جهت کار به عنوان مهندس برق در انگلستان به شرح زیر است:

  • دانش فنی به روز
  • مهارت های مدیریت پروژه
  • رویکرد تحلیلی و توانایی حل مسئله
  • انعطاف پذیری
  • مهارت های برنامه ریزی
  • مهارت های رهبری و مدیریت
بازار کار مهندسان برق در انگلستان

بازار کار مهندسان برق در انگلستان

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هم وطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش، اخذ ویزا و اقامت می باشد. هم وطنان متقاضی تحصیل مهندسی برق در کشور انگلستان، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایند.

سوالات متداول در مورد تحصیل مهندسی برق در انگلستان

1- آیا انتخاب انگلستان به عنوان مقصدی جهت تحصیل مهندسی برق تصمیم درستی است؟

بله، با توجه به اعتبار مدرک اخذ شده از این کشور و بازار کار مناسب آن، انتخاب انگلستان به عنوان مقصدی جهت تحصیل مهندسی برق می تواند تصمیم درستی برای دانشجویان ایرانی باشد.

2- مدت زمان تحصیل مهندسی برق در مقطع کارشناسی در انگلستان چقدر است؟

مدت زمان تحصیل در این رشته در مقطع کارشناسی سه ساله و به صورت تمام وقت می باشد.

3- شرایط تحصیل مهندسی برق در انگلستان چیست؟

از جمله شرایط تحصیل مهندسی برق در انگلستان اخذ سطح A شامل AAB در ریاضیات و فیزیک و مدرک زبان معتبر است.

4- آیا جهت تحصیل مهندسی برق در انگلستان به مدرک زبان نیاز است؟

بله، دانشجویانی که از کشورهای غیر انگلیسی زبان خواستار تحصیل مهندسی برق در انگلستان هستند باید مهارت خود را در زبان انگلیسی به اثبات برسانند.

5- بهترین دانشگاه ها تحصیل مهندسی برق در انگلستان کدامند؟

بهترین دانشگاه ها تحصیل مهندسی برق در انگلستان دانشگاه کمبریج، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه شفیلد، کالج امپریال لندن، دانشگاه منچستر و غیره می باشند.

6- هزینه تحصیل مهندسی برق در انگلستان چقدر است؟

هزینه تحصیل مهندسی برق در انگلستان می تواند از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متغیر باشد.

7- رتبه بهترین دانشگاه های انگلستان جهت تحصیل مهندسی برق چقدر است؟

بهترین دانشگاه های انگلستان جهت تحصیل مهندسی برق در میان 150 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند.

8- مزایای تحصیل مهندسی برق در انگلستان چیست؟

از جمله مزایای تحصیل مهندسی برق در انگلستان می توان به کیفیت بالای آموزش، اعتبار مدرک، امکان اخذ بورسیه تحصیلی و سایر موارد دیگر اشاره کرد.

9- آیا مدرک مهندسی برق اخذ شده از انگلستان معتبر است؟

بله، با توجه به استانداردهای بالای آموزشی در دانشگاه های انگلستان مدرک مهندسی برق اخذ شده از این کشور معتبر است.

10- آیا دانشجویان مهندسی برق در انگلستان امکان اخذ بورسیه تحصیلی را دارند؟

بله، بسیاری از دانشجویان بین المللی می توانند برای تأمین هزینه های تحصیل و زندگی خود در انگلستان از بورسیه تحصیلی استفاده کنند.

11- آیا دانشجویان مهندسی برق در انگلستان امکان انجام کارهای دانشجویی را دارند؟

بله، دانشجویانی که به تحصیل مهندسی برق در انگلستان مشغولند، این امکان را خواهند داشت تا جهت کاهش هزینه های خود در طول تحصیل به کار دانشجویی بپردازند.

12- بازار کار مهندسی برق در انگلستان چگونه است؟

به دلیل نیاز دائمی کشور انگلستان به مهندسان برق، بازار کار این رشته تحصیلی بسیار پر رونق است.

3/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *