تحصیل در فیلیپین دندانپزشکی
مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دکترای دندانپزشکی (DMD) برای تحصیل در فیلیپین دندانپزشکی یک مدرک تحصیلی است که برای آماده سازی دانش آموزان برای تبدیل شدن به یک دندانپزشک معتبر در فیلیپین طراحی شده است. هدف از آن توسعه مهارت ها و اصول فنی روش های مختلف دندانپزشکی و همچنین پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های دهان است.

برنامه تحصیلی دکترای دندانپزشکی همچنین، دانشجویان را در مورد چگونگی تفسیر اطلاعات و روش های تشخیصی، ایجاد یک برنامه جامع بهداشت دهان، انجام اقدامات بالینی مناسب و ارائه خدمات اورژانسی دندانپزشکی، آموزش می دهد. البته شما میتوانید برای تحصیل دارو سازی در فیلیپین نیز اقدام کنید.

شرایط تحصیل در فیلیپین دندانپزشکی

دو راه برای تحصیل در فیلیپین و تبدیل شدن به دندانپزشک در فیلیپین وجود دارد. راه اول این است که دو سال آموزش پیش نیاز رشته دندانپزشکی را بگذرانید. فارغ التحصیلان دبیرستان و همچنین افرادی که تمایل دارند دندانپزشک شوند، اما با مدرک لیسانس غير پزشکی (مدرک کارشناسی در رشته آموزش و پرورش، تجارت و غیره)  فارغ التحصیل شده اند می توانند در این برنامه تحصیلی ثبت نام کنند. تکمیل این دوره پیش دندانپزشکی، اگر بتوانید تمام موضوعات درسی برنامه تحصیلی خود را با موفقیت پشت سر بگذارید، دو سال به طول می انجامد.

مسیر دوم برای تبدیل شدن به یک دندانپزشک، ابتدا اخذ یک مدرک لیسانس در هر دوره مربوط به پزشکی (مدرک لیسانس پرستاری، پزشکی، فیزیوتراپی و غیره) است. به جز دوره کارشناسی در رشته فیزیوتراپی که یک دوره 5 ساله است، بیشتر این دوره های مربوط به پزشکی ظرف مدت چهار سال به پایان می رسد.

پس از تکمیل یکی از این دو مورد، می توانید به برای تحصیل در رشته دندانپزشکی درخواست دهید که برای تکمیل این دوره به چهار سال زمان نیاز دارید.

موضوعات تحصیل در فیلیپین دندانپزشکی

دو سال اول برنامه درسی دندانپزشکی شامل آموزش عمومی و سایر موضوعات مرتبط با سلامت، علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی و موضوعات پیش بالینی است. در ادامه این برنامه تحصیلی یک دوره چهار ساله دندانپزشکی می باشد که دو سال اول آن شامل دوره های اولیه پزشکی و دندان پزشکی و دو سال آخر نیز شامل آموزش بالینی است.

برنامه درسی دو ساله پیش دندانپزشکی

  • زبان / علوم انسانی: انگلیسی، فیلیپینی، موضوعات مرتبط با علوم انسانی
  • ریاضیات، علوم طبیعی و فناوری اطلاعات: ریاضیات، آمار پایه و علوم اپیدمیولوژی، علوم فناوری و اجتماعی، کامپیوتر، زیست شناسی، گیاه شناسی، شیمی، فیزیک
  • علوم اجتماعی: اخلاق بهداشت، روانشناسی، دولت و قانون اساسی فیلیپین، تاریخ فیلیپین
  • علوم بهداشت انسانی: ژنتیک، آناتومی انسان و فیزیولوژی، مراقبت های بهداشتی اولیه

برنامه درسی چهار ساله دندانپزشکی

  • علوم پایه پزشکی: آناتومی عمومی، بیوشیمی، آناتومی میکروسکوپی عمومی و جنین شناسی، فیزیولوژی عمومی با تنظیم خانواده، تغذیه، میکروب شناسی، آسیب شناسی عمومی، فارماکولوژی، اصول پزشکی
  • علوم پایه دندانپزشکی: آناتومی دهان، تاریخچه دندانپزشکی، دندانپزشکی ترمیمی، پروتز دندانی، فیزیولوژی دهان و دندان، آسیب شناسی دهان، بیهوشی، ارتودنسی، رنتیوگرافی، جراحی دهان، روش های تشخیص و درمان دهان و دندان، اندودنتیکس، پریودنتولوژی، اخلاق دندانپزشکی، دندانپزشکی کودکان با روانشناسی کودک
  • موارد پیش بالینی: دندانپزشکی ترمیمی، ارتودنسی
  • دندانپزشکی بالینی: دندانپزشکی بالینی 1 تا 4، روند کنونی دندانپزشکی، مطالعات ویژه (سمینار ارتودنسی، سمینار پروتزهای دندانی، سمینار دندانپزشکی ترمیمی، سمینار جراحی دهان، سمینار اندو پریو)
  • دندانپزشکی بیمارستانی: دندانپزشکی بیمارستانی 1 و 2
  • دندانپزشکی در جامعه: دندانپزشکی در جامعه 1 تا 3

مزایای تحصیل در فیلیپین دندانپزشکی

برنامه DMD به شیوه های مختلف آموزشی به دانشجویان آموزش داده می شود. در طول دو سال اول برنامه دندانپزشکی، دانش آموزان بیشتر وقت خود را در کلاس درس، کار آزمایشگاهی و تمرینات می گذرانند. دو سال آخر دوره بیشتر صرف یادگیری وظایف تجربی یا بالینی می شود.

برای واجد شرایط بودن فارغ التحصیلی، یک دانشجو باید موارد زیر را تکمیل کند:

  • تکمیل یک مقاله پژوهشی و دفاع رسمی در مقابل یک هیئت متخصص دندانپزشکی و اعضای هیات علمی.
  • یک آزمون معاینه بالینی در دندانپزشکی ترمیمی، پروتز دندانپزشکی، دندانپزشکی کودکان و رنتولوژی باید انجام شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین با موسسه توسعه گران مهر تماس بگیرید.

[rd_line color=”#79b900″ line_pos=”center”]
[button type=”rd_3dstroke_bt” size=”mediumlarge_rd_bt” t_color=”#ffffff” b_color=”#2fa5dd” b_hover_color=”#79b900″ radius=”5″ url=”/telegram/telegarm-medical-channel/” target=”yes” position=”ta_center”]کانال تلگرام تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در خارج از کشور[/button]
[button type=”rd_3dstroke_bt” size=”mediumlarge_rd_bt” t_color=”#ffffff” b_color=”#2fa5dd” b_hover_color=”#79b900″ radius=”5″ url=”https://www.estahbanaty.org/study/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84-%D9%88-%D8%A7%D8%B9%D8%B2%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88-%D8%A8%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC/” position=”ta_center”]شرایط تحصیل در کشورهای دیگر[/button]
[rd_line color=”#79b900″ line_pos=”center”]
[carousel_posts_sc type=”cbp_type02″ posts_per_line=”3″ category=”medical-dental-education”]
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *