تحصیل فیزیوتراپی در کانادا

میزان در آمد در گروه شغلی فیزیوتراپی در کانادا نسبت به موقعیت مکانی و خصوصی یا دولتی بودن متفاوت است و متوسط درآمد از 30 تا 50 دلار در ساعت یا 57000 تا 96000 دلار در سال خواهد بود. تمام این افراد باید در آزمونی شبیه به تحصیل پزشکی در کانادا برای دریافت مجوز کار، شرکت کنند. تحصیل فیزیوتراپی در کانادا را اکثر افراد به دلیل موقعیت جغرافیایی و سطح بالای درآمد این کشور انتخاب میکنند که ضمن این انتخاب باید به نکاتی که در ادامه این مقاله از موسسه حقوقی توسعه گران برای شما آورده ایم، توجه کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رشته فیزیوتراپی در کانادا

تن درمانی (PT) (که فیزیوتراپی نیز نامیده می شود) یک تخصص مراقبت بهداشتی، شامل ارزیابی، تشخیص و درمان اختلالات سیستم عضلانی اسکلتی است. بیماری های رایج در فیزیوتراپی (PT)، شامل درد کمر و گردن، آرتروز (ورم مفاصل)، نیاز به توانبخشی قلب و سکته مغزی، مشکلات تنفسی درازمدت و بی اختیاری است. هدف نهایی انجام فیزیوتراپی، بازیابی حداکثر استقلال انجام فعالیت در مورد بیمار است. متخصصین فیزیوتراپی، طرح های فیزیوتراپی (تن درمانی) را ارزیابی می کنند، تشخیص می دهند و این طرح ها را مدیریت می کنند و سپس، آنها را بر اساس نیازهای هر فرد تنظیم می کنند.

فیزیوتراپی (PT) و کاردرمانی (OT) مشابه یکدیگر هستند، به استثنای اینکه کاردرمانی (OT) بر تغییرات سبک زندگی و مدیریت سلامت بیمار، از طریق روش های غیر فیزیکی تمرکز می کند، در حالی که فیزیوتراپی (PT) بیشتر بر درمان آسیب های واقعی و جلوگیری از وارد شدن آسیب مجدد به فرد بیمار تمرکز می کند. علم توانبخشی، یک اصطلاح عمومی برای فیزیوتراپی (PT) و کاردرمانی (OT) است و بعضی از دانشکده ها اصطلاح علم توانبخشی را به جای آن دو واژه بکار می برند.

ادامه تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کشور کانادا

دانشجویانی که در رشته فیزیوتراپی (PT) تحصیل می کنند، مطالب فراوانی را در مورد علوم بالینی مانند سیستم های قلبی عروقی، ریوی، دستگاه گوارش، اسکلتی عضلانی و سیستم عصبی-عضلانی فرا می گیرند. همچنین، این دانشجویان در مورد زیست مکانیک، عصب شناسي، رشد و تکامل بشر، و علائم مختلف ظهور بیماری در انسان نیز مطالبی را می آموزند. این دانشجویان در مورد تشخیص بیماری در بیماران بر اساس مشاهدات و بررسی سوابق بیماری فرد، مطالب عمده ای را فرا می گیرند. همچنین، آنها در این مورد یاد می گیرند که چگونه با بیماران و اعضای خانواده آنها همکاری کنند تا یک طرح مراقبت مناسب برای بیمار تعیین کنند که برای درمان همه بیماری های مربوط به فیزیوتراپی در فرد بیمار موثر باشد.

ادامه تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کشور کانادا

aادامه تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کشور کانادا

تکنیک های رایج عمومی در مورد فیزیوتراپی، شامل تمرینات درمانی، تکنیک های درمانی بر اساس دستورالعمل های مکتوب، تجویز نسخه، و درمان های مبتنی بر روش درمان الکتریکی با استفاده از تجهیزات مخصوص می باشد. همچنین، این دانشجویان در مورد نحوه آموزش مرتبط با پیشگیری، ارتقاء سلامت و حفظ و بازیابی تناسب اندام بیماران خود، مطالب فراوانی را یاد می گیرند. همچنین، موضوعات علمی غیر تخصصی مرتبط با فیزیوتراپی (PT)، نیز شامل اخلاق، رفتار حرفه ای، روابط تجاری و روانشناسی می باشد.

برنامه های آموزشی رشته تحصیلی فیزیوتراپی (PT) شامل برگزاری جلسات گسترده به منظور انجام تمرینات لازم در این زمینه است، به طوری که دانشجویان بتوانند مطالبی را که در کلاس درس فرا گرفته اند، در دنیای واقعی بکار گیرند. جلسات تمرین در مورد فیزیوتراپی، در بیمارستان ها، کلینیک های خصوصی فیزیوتراپی (PT) و در آزمایشگاه هایی انجام می گردد که در آنها دانشجو یک متخصص فیزیوتراپی مجاز را هنگام انجام اقدامات لازم مشاهده می نماید، و به تدریج وظایف خود را تحت مراقبت این متخصص فیزیوتراپی مجاز انجام می دهد.

شرایط اخذ پذیرش رشته فیزیوتراپی از دانشگاه های کانادا

برخی از کالج های محلی مدرک و دیپلم را به عنوان دستیار PT ارائه می دهند. دانشجویان برای پذیرش باید تحصیلات دبیرستان را تکمیل کرده باشند و میانگین نمره زبان انگلیسی، ریاضیات و زیست شناسی باید حداقل C باشد. علاوه بر این باید گواهی معتبر کمک های اولیه و CPR و نیز ایمن سازی پزشکی به روز داشته باشند. علاوه بر این سوابق کیفری نیز لازم است.

دانشجویان برای پذیرش در دوره کارشناسی PT باید دوره دبیرستان خود را تکمیل کرده باشند و میانگین نمره زبان انگلیسی، ریاضیات، شیمی، فیزیک و زیست شناسی آنها حداقل B باشد. تجربه کار در مرکز مراقبت های بهداشتی که اغلب داوطلبانه صورت میگیرد نیز یک امتیاز محسوب می شود.

پیش نیازهای تحصیلات تکمیلی رشته فیزیوتراپی

طبق اصول تحصیل در کانادا برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد رشته PT، دانشجویان باید مدرک کارشناسی خود را با حداقل میانگین B در دروس علوم توانبخشی، فیزیولوژی و یا طب کار اخذ کرده باشند. تکمیل دوره های فیزیولوژی و آناتومی ضروری است. تجربه کار در زمینه PT و یا رشته های مرتبط، مثل کار در جامعه یا بیمارستان امتیاز محسوب می شود. افرادی که در زمینه علوم بهداشتی مشغول هستند مانند پرستار، امدادرسان یا کارگر حمایت شخصی نیز واجد شرایط پذیرش هستند. مدرک پزشکی نیز قابل قبول است. برای پذیرش در مقطع دکترای رشته PT، دانشجویان باید دوره کارشناسی ارشد خود را در این رشته گذرانده باشند.

قبل از پذیرش نهایی می بایست برای همه برنامه های تحصیلات تکمیلی، استاد راهنما یا سوپروایزر انتخاب شود. تمام برنامه ها کارورزی دارند لذا دانشجو باید مدرک معتبر در کمک های اولیه و CPR، و همچنین ایمن سازی به روز داشته باشند. علاوه بر این سوابق کیفری نیز لازم است.

بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته فیزیوتراپی

اگر میخواهید در رشته فيزيوتراپی تحصيل کنيد، در اينجا فهرستی از دانشگاههای مربوط به این رشته در کانادا ذکر شده است. این فهرست راهنما براساس رتبه بندی نیست بلکه به ترتيب حروف الفبا مرتب شده است.

اکثر برنامه های سطح ابتدایی فیزیوتراپی در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شود، لذا دانشجو باید قبل از پذیرش در این برنامه، مدرک کارشناسی خود را اخذ کرده باشد بعلاوه اخذ چند دوره پیش نیاز، مانند آناتومی انسان، فیزیولوژی انسان، روانشناسی و آمار، لازم است. اکیدا توصیه می شود برای کسب اطلاعات کافی راجع به شرایط ورود به دانشگاه فیزیوتراپی مورد درخواست خود، با همان مرکز تماس بگیرید.

  1. دانشگاه دالهاوزی (Dalhousie)
  2. دانشگاه مک گیل (McGill)
  3. دانشگاه مک مستر (McMaster) (با همکاری دانشگاه لیکهد (Lakehead)
  4. دانشگاه کویینز (Queen’s)
  5. دانشگاه مونترآل (Montréal)
  6. دانشگاه شربروک (Sherbrooke)
  7. دانشگاه اوتاوا (Ottawa)
  8. دانشگاه لاوال (Laval)
  9. دانشگاه آلبرتا (Alberta)
  10. دانشگاه بریتیش کلمبیا (British Columbia)
  11. دانشگاه منیتوبا (Manitoba)
  12. دانشگاه ساسکاچوان (Saskatchewan)
  13. دانشگاه تورنتو (Toronto)
  14. دانشگاه وسترن آنتاریو (Western Ontario)

بازار کار رشته فیزیوتراپی در کانادا

زمینه کاری فیزیوتراپیست ها بسیار متنوع است. در بیمارستان ها در بخش مراقبت های ویژه یا در بخش بیمار مشغول به کار می شوند. همچنین می توانند در بخش تخصصی مربوط به توانبخشی آسیب ها و بیماری ها کار کنند. برخی دیگر در کلینیک های خصوصی، آسایشگاه و یا بعنوان فیزیوتراپیست خصوصی کار می کنند. برخی دیگر به صورت مستقل کار می کنند به این صورت که بیماران خصوصی را ویزیت میکنند یا با بیمارستان ها، مراکز توانبخشی، آسایشگاه ها، برنامه های مراقبت روزانه از بزرگسالان و مدارس قرارداد دارند.

فیزیوتراپیست ها همچنین در موسسات دانشگاهی آموزش می بینند و کارهای تحقیقاتی را انجام می دهند. شاخه های PT شامل حرفه های مربوط به پزشکی، زیست مهندسی، حرکت شناسی، پزشکی ورزشی و یا پرستاری است.

بازار کار رشته فیزیوتراپی در کانادا

بازار کار رشته فیزیوتراپی در کانادا

رتبه و رنکینگ دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته فیزیوتراپی

  1. رتبه دانشگاه دالهاوزی (Dalhousie): 279
  2. رتبه دانشگاه مک گیل (McGill): 33
  3. رتبه دانشگاه مک مستر (McMaster) (با همکاری دانشگاه لیکهد (Lakehead): 1146
  4. رتبه دانشگاه کویینز (Queen’s): 239
  5. رتبه دانشگاه مونترآل (Montréal): 149
  6. رتبه دانشگاه شربروک (Sherbrooke): 651-700
  7. رتبه دانشگاه اوتاوا (Ottawa): 289
  8. رتبه دانشگاه لاوال (Laval): 402
  9. رتبه دانشگاه آلبرتا (Alberta): 109
  10. رتبه دانشگاه بریتیش کلمبیا (British Columbia): 47
  11. رتبه دانشگاه منیتوبا (Manitoba): 601 – 650
  12. رتبه دانشگاه ساسکاچوان (Saskatchewan): 461
  13. رتبه دانشگاه تورنتو (Toronto): 28
  14. رتبه دانشگاه وسترن آنتاریو (Western Ontario): 214

هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در کانادا

فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد فیزیوتراپی (MPT) جنبش و فعالیت بیماران خود را ارتقاء و بهبود می بخشند. اولین افراد فارغ التحصیل در رشته فیزیوتراپی در سال 1964، گواهی گذراندن دوره در زمینه درمان طب فیزیکی” را دریافت کردند. پس از چندین تغییر در این مدرک در طول سال ها، اولین دوره دانشجویان رشته تحصیلی فیزیوتراپی در مقطع کارشناسی ارشد (MPT) در سال 2006 فارغ التحصیل شدند. در سال 2007، دانشکده علوم توانبخشی در UBC تجزیه شد و بخش فیزیوتراپی به گروه فیزیوتراپی دانشکده پزشکی تبدیل شد.

با استفاده از رویکرد افزایش طول عمر، زمینه های اصلی مطالعه در طول 26 ماه در رشته تحصیلی فیزیوتراپی در مقطع کارشناسی ارشد (MPT)، شامل: علوم پایه، تصمیم گیری بالینی، عمل بالینی (اسکلتی عضلانی، عصب شناسی و سیستم مغز و اعصاب)، ورزش و علوم حرکتی و تحقیقات توانبخشی می باشد. علاوه بر این، دانشجویان مجموعاً 1080 ساعت تمرینات بالینی را در شش وضعیت بالینی در جنبه های مختلف مراقبت های بالینی تجربه می کنند. برنامه درسی رشته تحصیلی فیزیوتراپی در مقطع کارشناسی ارشد (MPT)، مبتنی بر شواهد می باشد تا تفکرات تحلیلی را ارتقاء بخشد، مهارت های حل مسئله را توسعه دهد، کار گروهی و همکاری را گسترش دهد و دانشجویان را به گونه ای توانمند سازد که در تمام طول عمر خود به دنبال یادگیری و کسب دانش باشند.

هزینه های تحصیل در رشته تحصیلی فیزیوتراپی در مقطع کارشناسی ارشد (MPT)، معمولاً شامل هزینه های تحصیلی (شامل آموزش و استفاده از کتابخانه) و هزینه های اتفاقی (شامل Hart House، خدمات بهداشتی، ورزش و سازمان های دانشجویی) می باشد. دانشجویان می توانند با حداقل مبلغ پرداختی که در صورتحساب خود ثبت می کنند و یا بدون پرداخت بر اساس وام دانشجویی استانی و یا کسب امتیازات درسی، در این مورد ثبت نام کنند. طول مدت رشته تحصیلی فیزیوتراپی در مقطع کارشناسی ارشد (MSc) دو سال است و هزینه آن در هر سال تحصیلی باید پرداخت شود.

میزان هزینه های سال تحصیلی 2019

  • هزینه های علمی (برای یک سال کامل، شامل ترم تابستانی) 11،730 دلار
  • هزینه های اتفاقی و جانبی 52/1،685 دلار
  • مجموع هزینه در هر سال تحصیلی 52/13،415 دلار

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) آماده پاسخگویی تلفنی و حضوری شما جهت شرایط مهاجرت به کانادا و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *