تحصیل در رشته ی مهندسی برق در ایتالیا

مهندسین برق می توانند تحصیلات تکمیلی خود را مانند تحصیل در رشته ی مهندسی برق در ایتالیا ، دکترای فلسفه ی مهندسی یا مدرک انسانی در این کشور دنبال کنند. تحصیل  مهندسی برق در ایتالیا و گرفتن مدرک کارشناسی ارشد شامل تحقیق، دوره عملی یا ترکیبی از این دو است که در ادامه مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر برای شما اطلاعات کامل را بیان کرده اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رشته مهندسی برق در ایتالیا

انرژی برق در همه جا وجود دارد و کاربرد آن بی نهایت است. کلیه برنامه های کاربردی در رشته برق طراحی می شوند، مهندسی می شوند، و به فروش رفته و حفظ و نگهداری می شوند. بسیاری از افراد در کسب و کار رشته الکترونیک کار می کنند و در حال حاضر، مشاغل بسیار زیادی در ارتباط با این رشته تحصیلی وجود دارد. شما از طریق تحصیل در ایتالیا ذز این رشته، مقداری اطلاعات بنیادین و مفید در رشته مهندسی الکترونیک بدست خواهید آورد. دانشجویان دوره های تحصیلی کوتاه مدت نیز می توانند دو تخصص مختلف زیر را انتخاب نمایند:

  1. مهندسی اطلاعات الکترونیکی
  2. نیروی الکتریسیته و اتوماسیون

مقطع کارشناسی در رشته تحصیلی مهندسی برق و الکترونیک، شروع یک کار حرفه ای بزرگ در زمینه رشته الکترونیک است. پس از اتمام موفقیت آمیز در طی نمودن رشته تحصیلی خود، فارغ التحصیلان این رشته به عنوان مهندس طراح سخت افزار / نرم افزار، نماینده فروش یا مهندس کیفیت، شغل مورد نظر خود را پیدا می کنند. شرکت های شناخته شده ای مانند فیلیپس (Philips)، نوکیا (Nokia)، NXP، شل (Shell) و ایتون (Eaton)، فارغ التحصیلان این رشته تحصیلی را استخدام کرده اند.

مشخصات این رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی به شرح زیر است:

  1. مدت دوره تحصیلی: 4 سال
  2. شرایط تحصیلی: تمام وقت
  3. نوع مدرک تحصیلی: کارشناسی

این رشته تحصیلی، آموزش در سطح تحصیلات عالی را برای فارغ التحصیلان با مدرک لیسانس در رشته های الکترونیک، ارتباطات و سایر رشته های علمی مرتبط، فراهم می کند. علاوه بر دوره های معمول، سرفصل های دیگر درسی این رشته، شامل دوره های صنعت محور، و تأمین فرصت هایی برای قرار گرفتن در معرض آخرین پیشرفت ها در سه گرایش مختلف این رشته تحصیلی است.

رشته میکروالکترونیک به منظور ارائه دانش عمیق در مدارهای مجتمع و سیستم، طراحی شده است و به دانشجویان ارائه می گردد. رشته تحصیلی فوتونیک، بر فناوری های لیزر و اجزای نوری متمرکز است. ارتباطات فضایی و حسگری یک رشته تحصیلی جدید است که ترکیبی از فناوری های الکترونیک، فرکانس بالا و سنجش از دور با جهانی شکوفا در زمینه برنامه های کاربردی مرتبط با فضا است.

مشخصات این رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد به شرح زیر است:

  1. مدت دوره تحصیلی: 2 سال
  2. شرایط تحصیلی: تمام وقت
  3. نوع مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد

مقطع تحصیلی دکترا در بخش مهندسی برق و الکترونیک، شامل یک همکاری پژوهشی استراتژیک است. شما پس از اتمام موفقیت آمیز برنامه خود، مدرک دکترای خود را دریافت خواهید کرد. دانشجویان در این مقطع تحصیلی به طور رسمی در دانشگاه لیورپول به عنوان دانشجویان تحصیلات تکمیلی خارج از سایت دانشگاه ثبت نام می شوند. همچنین، شما تحقیقاتی را در مورد محل های XJTLU، تحت نظارت تیم نظارتی دانشگاه انجام خواهید داد.

شما به عنوان یک دانشجوی دکترا، به عنوان یک سرپرست اصلی (محلی) تعیین می شوید که یک عضو تمام وقت از کارکنان دانشگاهی می باشید. علاوه بر این، شما دارای یک ناظر ثانویه نیز می باشید که بر فعالیت های انجام شده توسط شما نظارت می کند.

مدت زمان طبیعی مقطع تحصیل یک دکترای تمام وقت، سه سال می باشد. در پایان دوره سه ساله تحصیلی تمام وقت، شما می توانید درخواست خود را برای تمدید دوره تحصیلی خود به مدت یکسال ارائه نمایید تا بتوانید فرایند نوشتن پایان نامه خود را تکمیل کنید. مقاطع تحصیلی دوره های دکترای پاره وقت، معمولاً چهار تا هفت سال طول می کشد.

مشخصات این رشته تحصیلی در مقطع دکترا به شرح زیر است:

  1. مدت دوره تحصیلی: 3 سال
  2. شرایط تحصیلی: تمام وقت
  3. نوع مدرک تحصیلی: دکترا

شرایط اخذ پذیرش رشته مهندسی برق از دانشگاه های ایتالیا

تحصیل در رشته های تحصیلی مقطع کارشناسی:

به منظور تأمین شرایط ورود برای اخذ دانشنامه لیسانس در یک دانشگاه ایتالیایی، شما باید با موفقیت تحصیلات دوره دوم دبیرستان را بگذرانید و یک گواهی معتبر از دبیرستان داشته باشید، و همچنین واجد شرایط برای ادامه تحصیل در مقطع تحصیلات عالی در کشور خودتان باشید. به خاطر داشته باشید که از شما درخواست می شود که سطح دانش خود را در مورد زبان ایتالیایی، ثابت کنید. به منظور ورود به رشته های تحصیلی مقطع کارشناسی، معمولاً دانشجویان کشور ایتالیا ملزم هستند که دیپلم مربوط به امتحانات دولتی (Diploma di Esame di Stato) خود را با نمره کلی حداقل 83 از 100 نمره و یا بهتر اخذ نمایند.

شرایط اخذ پذیرش رشته مهندسی برق از دانشگاه های ایتالیا

شرایط اخذ پذیرش رشته مهندسی برق از دانشگاه های ایتالیا

تحصیل در رشته های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد:

به منظور تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در یک دانشگاه ایتالیایی، باید یک مدرک کارشناسی یا یک دانشنامه تحصیلی معادل آن را داشته باشید. به عنوان بخشی از موارد ضروری برای ورود به یک دانشگاه ایتالیایی، هنگام درخواست به منظور ادامه تحصیل در رشته تحصیلی مورد نظر خود، باید مدارک زیر را به دانشگاه ارسال کنید:

  • مدارک مربوط به شناسایی هویت شما
  • یک کپی از مدارک مربوط به تحصیلات قبلی شما
  • فرم درخواست تکمیل شده مربوط به دانشگاه
  • نامه مربوط به توصیه
  • اظهارنامه شخصی
  • مدارک مربوط به مهارت در زبان (انگلیسی یا ایتالیایی، با توجه به رشته تحصیلی انتخاب شده)

تحصیل در رشته های تحصیلی مقطع دکترا:

به منظور تأمین شرایط ورود به یک رشته تحصیلی در مقطع دکترا در یک دانشگاه ایتالیایی، شما باید یک دانشنامه و یا یک مدرک تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد داشته باشید. همچنین، بعضی از دانشگاه های ایتالیایی متقاضیان را ملزم می کنند که یک پیشنهاد تحقیقی در مورد موضوع مورد نظر خود را نیز ارائه نمایند.

موارد مورد نیاز برای زبان انگلیسی: اگر زبان انگلیسی، زبان اول شما نیست، باید توانایی خود را در مورد زبان انگلیسی به مقامات دانشگاه نشان دهید. دانشگاه کنت (Kent) مدارک زیر را در مورد زبان انگلیسی می پذیرد:

  1. آیلتس 5/6 با حداقل کسب نمره 6 در زمینه های خواندن و نوشتن؛ یا
  2. مدرک لیسانس اروپایی، با نمره 7 که به زبان انگلیسی نوشته شده باشد (اگر زبان اول فرد متقاضی باشد) و نمره 5/7 (اگر زبان دوم متقاضی باشد) و یا 8 (اگر زبان سوم فرد متقاضی باشد)

همچنین، دانشگاههای ایتالیا گواهینامه درجه C دانشگاه کمبریج لندن، گواهینامه درجه B پیشرفته و گواهینامه TEEP دانشگاه کمبریج را می پذیرند. لطفاً برای کسب جزئیات بیشتر در این مورد با دانشگاه مربوطه تماس بگیرید.

روش ارائه درخواست به دانشگاه

شهروندان اروپایی، و شهروندان غیر کشورها اتحادیه اروپا که در کشور ایتالیا ساکن هستند، و دارای مجوز اقامت (“permesso di soggiorno”) جاری و معتبر در کشور ایتالیا هستند، باید درخواست ادامه تحصیل خود را به طور مستقیم به دانشگاه ایتالیا ارائه نمایند. شهروندان غیر کشورهای اتحادیه اروپا، که در خارج از کشور ایتالیا سکونت دارند، باید یک پیش درخواست مربوط به خود را به سفارت ایتالیا و یا کنسولگری آن کشور در کشور محل اقامت خود ارسال نمایند.

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل رشته مهندسی برق

دانشگاه های زیر که به خوبی شناخته شده اند در ارائه تحقیقات مربوط به موضوعات مختلف مهندسی( شامل مهندسی هوا و فضا، مهندسی مکانیک، مهندسی برق و مهندسی عمران) توانایی خود را نشان داده اند و مقصد مناسبی برای مهاجرت به ایتالیا برای افرادی که قصد تحصیل در ایتالیا دارند است. تمام این دانشگاه ها با استفاده از مفاهیم پایه مهندسی و با استفاده از ریاضی و علوم مسائل را حل می کنند. دانشگاه های زیر بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل در رشته مهندسی هستند.

  1. دانشگاه پلی تکنیک میلانPOLYTECHNIC UNIVERSITY OF MILAN
  2. دانشگاه پلی تکنیک تورینPOLYTECHNIC UNIVERSITY OF TURIN
  3. دانشگاه پادواUNIVERSITY OF PADUA
  4. دانشگاه ساپینزا رمSAPIENZA UNIVERSITY OF ROME
  5. دانشگاه بولونیاUNIVERSITY OF BOLOGNA
  6. دانشگاه فدریکو دومUNIBERSITY OF NAPLES FEDERICO II
  7. دانشگاه تورنتوUNIVERSITY OF TRENTO
  8. دانشگاه پیزاUNIVERSITY OF PISA
  9. دانشگاه پروجاUNIVERSITY OF PERUGIA
  10. دانشگاه سالرنوUNIVERSITY OF SALERNO
  11. دانشگاه پاویاUNIVERSITY OF PAVIA
  12. دانشگاه پلی تکنیک باریPOLITECNICO DI BARI
  13. دانشگاه فلورانسUNIVERSITY OF FLORNCE
  14. دانشگاه تورورگاتا رم UNIVERSITY OF ROME TOR RERGATA
  15. دانشگاه پالرموUNIVERSITY OF PALERMO
  16. دانشگاه جنواUNIVERSITY OF GENOA
  17. دانشگاه سنت آنا پرفتزیونانتوSCUOLA SUPERIORE SANT ANNA
  18. دانشگاه کالابریاUNIVERSITY OF CALABRIA
  19. دانشگاه کالیاریUNIVERSITY OF CALGLIARI
  20. دانشگاه لوکوئیلا UNIVERSITY IF L’AQUILA
  21. دانشگاه پلی تکنیک مارک MARCHE POLYTECHNIC UNIVERSITY
  22. دانشگاه ROMA TRE
  23. دانشگاه کاتانیا UNIVERSITY OF CATANIA
  24. دانشگاه پارما UNIVERSITY OF PARM
  25. دانشگاه تریسته UNIVERSITY OF TRIESTE
  26. دانشگاه اودینه UNIVERSITY OF UDINE
  27. دانشگاه برشا UNIVERSITY OF BRESCIA
  28. دانشگاه سالنتو UNIVERSITY OF SALENTO
  29. SECONDA UNIVERSITA DEGLI STUDI DI NAPOLI
  30. دانشگاه مدونا و رجوامیلیا UNIVERSITY OF MODENA AND REGGIO EMILIA

تحصیل رشته مهندسی برق در ایتالیا به زبان انگلیسی

کارشناسی ارشد مهندسی برق یک برنامه تحصیلی دو ساله است که به عنوان بخشی از برنامه تحصیلات تکمیلی ” INGEGNERIA DELL’ENERGIA ELELTTRICA” ارائه می شود. این برنامه برای دانشجویان ایتالیایی که می خواهند با محیط بین المللی ارتباط داشته باشند و در کارشان پیشرفت کنند و همچنین دانشجویان خارجی که می خواهند در رشته مهندسی برق در سطح تحصیلات تکمیلی در یک کشور اروپایی تحصیل کنند ارائه شده است.

اهداف کارشناسی ارشد

دانشجویان در دوره بین المللی مهندسی برق به طور کامل به زبان انگلیسی آموزش می بینند و علوم پیشرفته در موضوعات مربوط به الکترومغناطیس کاربردی، الکترونیک قدرت، ماشین های الکتریکی، درایوها، سیستم های برق الکتریکی و ابزارهای اندازه گیری الکتریکی را فرا می گیرند. متدهای ریاضی، مهندسی مواد و ارتباط از راه دور، دوره های پایه ای هستند که به دانشجویان دوره کارشناسی ارشد مهندسی برق ارائه می شود. استفاده از انرژی های تجدید پذیر موضوعی است که در این دوره بر روی آن تمرکز شده است. امروزه حتی برای مدیریت هوشمند شبکه های الکتریکی این انرژی درخواست می شود. پارادایم شبکه های هوشمند در واقع از فرم هایی مثل چالش های تکنیکی آغاز شده اند.

الزامات پذیرش

مدرک دوره کارشناسی و گواهی رسمی زبان انگلیسی لازم است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد الزامات و مدارک مورد نیاز ثبت نام سایت دانشگاه را چک کنید.

بخش آموزشی

دوره چهار ترم کارشناسی ارشد مهندسی برق دارای اعتبار 120 است که شامل کلاس های اصلی(60 امتیاز)، کلاس های تکمیلی(12 امتیاز)، کلاس های انتخابی (15 امتیاز)، کلاس های زبان تخصصی( 6 امتیاز) و پایان نامه(27 امتیاز ) می شود. واحد های آموزشی دوره های سیستم های قدرت، ماشین های الکتریکی و درایوی، ابزارهای دقیق اندازه گیری الکتریکی، اقتصاد و مدیریت و ارتباط از راه دور نیز ارائه می شود. متد آموزشی شامل کلاس های درس و آزمایشگاه می شود.

بازار کار رشته مهندسی برق در ایتالیا

مهندسین برق دارای دانش علمی و فنی در زمینه تولید، انتقال و استفاده از برق هستند و دانش فنی و علمی چند رشته ای برای ایجاد یک رسم حرفه ای چند بعدی را دارند. فرصت های شغلی متعددی وجود دارد و می توانند نقش کلیدی در زمینه مهندسی صنایع، تکنولوژی و مهندسی محیط زیست داشته باشند.

برای مثال مهندسن برق بخش مدیریت شبکه های بزرگ برق، مسئول تولید برق از انرژی های متداول و همچنین انرژی های تجدید پذیر ( شبکه های هوشمند) است؛ همچنین مسئول محافظت از محیط زیست و ذخیره انرژی، طراحی سیستم های الکتریکی، ابزار اندازه گیری و درایو برای اتوماسیون صنعتی و بخش الکتریکی است. مهندسین برق همچنین می تواند در بخش تحقیقات تکنولوژی نانو، سازگاری الکترو مغناطیس، پلاسما و ابر رسانه ها مشغول به کار شوند. تقاضا برای مهندسین برق همیشه بالا است. در حال حاضر تعداد فارغ التحصیلان جدید مهندسی برق نسبت به تقاضای بازار کار کافی نیست.

بازار کار رشته مهندسی برق در ایتالیا

بازار کار رشته مهندسی برق در ایتالیا

رتبه و رنکینگ دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل رشته مهندسی برق

  1. دانشگاه پلی تکنیک میلان:35
  2. دانشگاه پلی تکنیک تورین: 66
  3. دانشگاه پادوا:80
  4. دانشگاه ساپینزا رم: 82
  5. دانشگاه بولونیا: 94
  6. دانشگاه فدریکو دوم: 107
  7. دانشگاه تورنتو:166
  8. دانشگاه پیزا: 251
  9. دانشگاه پروجا: 274
  10. دانشگاه سالرنو: 287
  11. دانشگاه پاویا: 309
  12. دانشگاه پلی تکنیک باری:321
  13. دانشگاه فلورانس:333
  14. دانشگاه تورورگاتا رم: 354
  15. دانشگاه پالرمو: 392
  16. دانشگاه جنوا: 393
  17. دانشگاه سنت آنا پرفتزیونانتو: 396
  18. دانشگاه کالابریا: 406
  19. دانشگاه کالیاری:413
  20. دانشگاه لوکوئیلا: 548
  21. دانشگاه پلی تکنیک مارک: 443
  22. دانشگاه ROMA TRE: 443
  23. دانشگاه کاتانیا: 445
  24. دانشگاه پارما: 487
  25. دانشگاه تریسته: 512
  26. دانشگاه اودینه: 539
  27. دانشگاه برشا: 548
  28. دانشگاه سالنتو: 552
  29. دانشگاه SECONDA UNIVERSITA DEGLI STUDI DI NAPOLI: 876
  30. دانشگاه مدونا و رجوامیلیا: 586

هزینه تحصیل رشته مهندسی برق در ایتالیا

به طور کلی هزینه تحصیل در ایتالیا کمتر از سایر کشورهای اروپایی است. در ایتالیا، موسسات آموزش عالی خود هزینه های تحصیل را مشخص می کنند اما در مورد تحصیلات دانشگاهی حداقل هزینه ثبت نام و حداکثر هزینه مشارکت های دانشجویی نباید بیش از 20% از بودجه دولت باشد. تحصیل در دوره کارشناسی ارشد و یا دوره های تخصصی ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد. دانشجویان دکترا که بورسیه تحصیلی دریافت می کنند هزینه تحصیل پرداخت نمی کنند اما دانشجویانی که بورسیه تحصیلی دریافت نمی کنند باید هزینه تحصیل دانشگاه را بپردازند.

  • دانشگاه های دولتی: متوسط هزینه تحصیل برای تحصیلات تکمیلی در ایتالیا نسبت به دانشگاه و برنامه تحصیلی بین 850 تا 1000 یورو است.
  • دانشگاه های خصوصی: هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی بسیار بیشتر است و اکثر آنها هزینه های مشابه ای را از دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی دریافت می کنند

بورسیه تحصیلی و کمک هزینه های مالی

بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های مالی زیادی وجود دارد که دانشجویانی که در ایتالیا تحصیل می کنند می توانند برای آن ها درخواست دهند. برخی از بورسیه های تحصیلی نه تنها هزینه تحصیل بلکه هزینه زندگی را نیز پوشش می دهد. بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی بر اساس شایستگی و بعد از ارزیابی نمرات اهدا می شود.

  1. بورسیه تحصیلی دولت ایتالیا برای دانشجویان خارجی و IRE: این بورسیه تحصیلی برای شهروندان خارجی که در ایتالیا تحصیل می کنند و همچنین شهروندان ایتالیایی که در خارج تحصیل می کنند ارائه می شود و برای تعداد زیادی از برنامه ها در دسترس است.
  2. بورسیه تحصیلی EDISU PIEMONTE: این بورسیه تحصیلی برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که در برنامه های تمام وقت دانشگاه PIEDMONT ثبت نام کرده اند ارائه می شود. کمک هزینه دانشگاه بولونیا برای دانشجویان بین الملل: دانشگاه بولونیا 48 کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان بین الملل که در دانشگاه های ایتالیا تحصیل می کنند اهدا می کند.
  3. بورسیه تحصیلی BOCCONI برای دانشجویان بین الملل:این بورسیه تحصیلی نه تنها وضعیت اقتصادی دانشجویان بلکه عملکرد علمی آنها را نیز در نظر میگیرد و شامل هزینه های تحصیل به ارزش 12.700 یورو در سال است.
  4. بورسیه تحصیلی بین المللی PLITECNICO DI TORINO: به دانشجویان بین المللی که در دوره های معماری و مهندسی تحصیل می کنند اهدا می شود.

شرایط تحصیل و کار رشته برق در ایتالیا و دیگر کشورها را می توانید از زبان مشاورین ارشد ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بشنوید آنها شما را جهت تحصیل به بهترین شکل ممکن راهنمایی خواهند کرد.

4/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *