تحصیل داروسازی در مالزی

داروسازی موضوعی است که به تکنیک های تهیه و پخش داروهای مختلف می پردازد. دانش جویانی که در دوره های داروسازی شرکت می کنند، خواهند آموخت که چگونه انواع مختلف داروها بر بدن و ذهن انسان تأثیر می گذارد و چگونه آن ها بر هم تاثیر می گذارند. مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد داروسازی شامل صرف وقت در آزمایشگاه ها، تحقیق و یادگیری شیمی مورد استفاده در تولید دارو است. در طی دوره، دانش جویان با اصول علوم دارویی آشنا می شوند. آن ها دانش خود را در زمینه های مرتبط، مانند پزشکی، شیمی، زیست شناسی و حتی اصول اخلاقی به دست می آورند. در طول سال های آخر تحصیل، رویکرد از تئوری به سمت عملی تغییر می کند. آن ها همچنین باید یک تحقیق جداگانه انجام داده و یافته های خود را ارائه دهند. رشته داروسازی دارای علاقمندان بسیار است و هر ساله تعداد بی شماری دانشجوی بین المللی در صدد تحصیل در این رشته در کشورهای مختلف هستند که یکی از این مقاصد کشور مالزی است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

در این مقاله که به کوشش موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تهیه و تنظیم شده است، موارد زیر شرح داده خواهند شد :

  • چرا تحصیل رشته داروسازی در مالزی
  • رشته داروسازی در کشور مالزی
  • اخذ پذیرش رشته داروسازی از دانشگاه های مالزی
  • بهترین دانشگاه های مالزی برای تحصیل در رشته داروسازی
  • دروس ارائه شده در رشته داروسازی در مالزی
  • مهارت های لازم به منظور تحصیل در رشته داروسازی مالزی
  • دستاوردهای شغلی داروسازان در مالزی
  • هزینه تحصیل رشته داروسازی در کشور مالزی
  • استخدام داروسازان و میزان درآمد آن ها در مالزی
  • مزایای تحصیل و بورسیه های تحصیل رشته داروسازی در کشور مالزی

چرا تحصیل رشته داروسازی در مالزی

وقتی جهان مدرن با جهان در حال توسعه آمیخته می شود؛ احتمالاً اولین مکانی که به ذهن می رسد مالزی زیبا است. مالزی دارای یک ترکیب فرهنگی و تاریخی است که آن را به یک گنجینه در جنوب شرقی آسیا تبدیل کرده است. به تازگی، دانشگاه ها و کالج های مالزی شروع به معرفی برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد خود به زبان انگلیسی کرده اند. دانش جویان از سراسر دنیا به منظور تحصیل و زندگی به کشور مالزی می آیند. اخیراً، دولت مالزی نظارت بر آموزش عالی را نهادینه کرده است. اکنون، تقریباً در تمام دانشگاه هایی که می توان در مالزی در آن ها تحصیل کرد، آموزش با کیفیت و عالی را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهند. بنابراین، می توان مطمئن بود که، مدرک تحصیلی این کشور دارای اعتبار است.

رشته داروسازی در کشور مالزی

رشته داروسازی یک دوره محبوب در مالزی است. این رشته موضوعات مربوط به بدن انسان و واکنش آن به داروهای مختلف را پوشش خواهد داد. هسته اصلی رشته داروسازی نوع و دوز دارو برای درمان بیماری است بنابراین انتظار است دانش جویان با بسیاری از موضوعات مرتبط با شیمی مواجه شوند. بسیاری از مردم درک نمی کنند که در رشته داروسازی، چند زمینه متمایز وجود دارد که نقش داروسازان را از هم جدا می کند. به طور کلی، زمینه های رشته داروسازی شامل این موارد هستند :

رشته داروسازی در کشور مالزی

رشته داروسازی در کشور مالزی

داروسازی آکادمیک :

در داروسازی آکادمیک، فارغ التحصیلان برای کار در موسسات آموزشی به منظور آموزش، انجام تحقیقات یا ارزیابی یافته های مطالعات بالینی، حداقل به یک مقطع دکترا نیاز دارند. آن ها می توانند نسل جدید داروسازان را آموزش و پرورش دهند!

داروسازی اجتماعی :

داروسازان جامعه وظیفه دارند داروها را در فروشگاه های خرده فروشی، مانند داروخانه ها، برای مشتریان توزیع کنند. آن ها دوز تجویز را برای عموم مردم ارزیابی خواهند کرد.

داروساز بیمارستان :

داروسازان بیمارستان علاوه بر توزیع داروها، همچنین داروهای تزریقی، و آزمایش داروها، خرید با کیفیت داروهای مورد استفاده در بیمارستان را بر عهده دارند. داروسازان همچنین باید بتوانند تصمیم بگیرند که چه دارویی برای هر بیمار مناسب است و هرگونه خطایی که پزشکان در تجویز دارو به بیماران دارند را تشخیص دهند. آن ها همچنین باید داروهای دیگری را که بیماران قبل از نسخه های جدید مصرف می کردند، بررسی کنند تا اطمینان حاصل شود که هیچ گونه تداخل دارویی بین داروها وجود ندارد.

داروسازی صنعتی :

داروسازان صنعتی در تولید دارو برای شرکت های داروسازی مشارکت می کنند، و اطمینان حاصل می کنند که داروی تولید شده از کیفیت بالایی برخوردار است و مطمئن می باشند.در این جا چند دلیل خوب برای تحصیل رشته داروسازی در کشور مالزی آورده شده است :

  • چشم انداز شغلی :داروسازان در مالزی تقاضای شغلی زیادی دارند و نسبت آن به جمعیت حدود 1 به 4000 می رسد.
  • مدرسین مجرب و با کیفیت :مدرسین و اساتیدی که واحدهای داروسازی را در کشور مالزی تدریس می کنند، بصیرت و تجربیاتی از صنعت و فعالیت های حرفه ای، به صورت محلی و بین المللی را برای دانش جویان به ارمغان می آورند.
  • زندگی دانشجویی هیجان انگیز :دانشگاه های کشور مالزی یک محیط یادگیری پر جنب و جوش و بین المللی را ارائه می دهند. دانش جویان به مشارکت در فعالیت های دانشگاه تشویق می شوند و جزئی از جامعه دانشگاهی می باشند.
  • مدرک معتبر :مدرک داروسازی از کشور مالزی توسط هیئت داروسازی مالزی و آژانس مهارت های مالزی (MQA) به طور کامل مورد تأیید قرار گرفته است. مدرک داروسازی این کشور توسط شورای داروسازی استرالیا نیز دارای اعتبار است.

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با تحصیل داروسازی در مالزی می باشند.

قبل از سال 1996 فقط یک دانشگاه مالزی دارای مدرک داروسازی بود. هم اکنون پنج دانشگاه دولتی (عمومی) و 11 موسسه خصوصی آموزش عالی دارای برنامه های داروسازی هستند. رشته داروسازی کشور مالزی در مقطع کارشناسی چهار ساله است که دانش جویان در سال اول با علوم پایه، دوره های مقدماتی در رشته داروسازی که شامل فارماکولوژی عمومی و داروسازی است آشنا می شوند. در سال دوم به آن ها دوره های اصلی رشته داروسازی و ماژول های یکپارچه در سیستم های مختلف و داروسازی برای اختلالات آموزش داده می شود. سال سوم ترکیبی از دوره های اصلی سطح پیشرفته در زمینه های فناوری داروسازی، و داروسازی بالینی است. علاوه بر این، دانش جویان تحت آموزش داروسازی صنعتی قرار خواهند گرفت. در سال چهارم تحصیلی، دوره های اصلی مربوط به داروسازی بالینی تدریس می شود که دانش جویان را برای آموزش در حوزه های بیمارستان و داروسازی بالینی آماده می کند. علاوه بر این، دانش جویان دوره های انتخابی داروسازی را می گذرانند . دانش جویان باید آزمون ملی را برای فعالیت قبل از گذراندن دوره های آموزش موقت داروسازی (PRP) به مدت حداقل 12 ماه و یک سال خدمات اجباری، پشت سر بگذارند.

اخذ پذیرش رشته داروسازی از دانشگاه های مالزی

در کشور مالزی هر دانشگاه سیستم پذیرش خود را دارد. در این جا برخی از ملزومات اساسی برای هر دانشگاه آورده شده است :

  • اسکن مدرک دبیرستان
  • ریز نمرات تحصیلی
  • گواهی تمکن مالی
  • اسکن گذرنامه یا شناسنامه
  • رزومه دانشجو
  • نمرات آزمون
  • توصیه نامه (بین 3 – 2)
اخذ پذیرش رشته داروسازی از دانشگاه های مالزی

اخذ پذیرش رشته داروسازی از دانشگاه های مالزی

از دیگر الزامات اخذ پذیرش در رشته داروسازی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

پایه :

سطح O / SPM (یا معادل آن) :5B شامل ریاضیات / ریاضیات اضافی، شیمی، فیزیک و زیست شناسی

دیپلم :

سطح O / SPM (یا معادل آن) :شامل پنج اعتبار در زبان مالایی، ریاضیات و گذراندن یک موضوع علوم به زبان انگلیسی

کارشناسی :

  • سطح A / STPM :BBB، ABC یا AAC در زیست شناسی، شیمی، فیزیک یا ریاضیات
  • UEC :B4 در زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضیات و ریاضیات پیشرفته
  • Australian Matriculation :ATAR 80.0 شامل زیست شناسی، شیمی ، فیزیک یا ریاضیات
  • بنیاد علوم :CGPA 3.0 در زیست شناسی، شیمی، فیزیک یا ریاضیات
  • Matriculation :CGPA 3.0 در زیست شناسی، شیمی، فیزیک یا ریاضیات

کارشناسی ارشد :

CGPA 3.0 مدرک کارشناسی یا معادل آن در رشته مربوطه

راه های مفید برای اطمینان از واجد شرایط بودن در دانشگاه مالزی :

  • دوره های آمادگی : این نوع دوره ها باعث می شود دانش جویان قبل از شروع دوره تحصیلی خود، از تحصیلات اضافی برخوردار شوند.
  • تقویت زبان انگلیسی از طریق شرکت یک دوره آمادگی زبان : دانش جویابی که به دنبال تحصیل داروسازی در کشور مالزی هستند، باید ثابت کنند که مهارت های زبانی آن ها به اندازه کافی خوب است. این دوره ها دانش جویان را برای هر یک از آزمون های زبان انگلیسی که دانشگاه ها به آن نیاز دارند، آماده می کند.

آزمون های زبان مورد قبول در دانشگاه های مالزی :

  • تافل
  • آیلتس
  • آزمون پیشرفته C1 یا C2

هر گونه سوال در رابطه با تحصیل در رشته داروسازی کشور مالزی را با کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در میان بگذارید.

بهترین دانشگاه های مالزی برای تحصیل در رشته داروسازی

سخت ترین بخش در مورد تحصیل در رشته داروسازی، تصمیم گیری در مورد انتخاب دانشگاه است. در این جا لیستی از بهترین دانشگاه های مالزی برای تحصیل رشته داروسازی وجود دارد :

بهترین دانشگاه های مالزی برای تحصیل رشته داروسازی

بهترین دانشگاه های مالزی برای تحصیل رشته داروسازی

دانشگاه علوم مالزی (USM) :

دانشگاه علوم مالزی (USM) در سال 1969 به عنوان دومین دانشگاه در این کشور تأسیس شد . USM طیف گسترده ای از دوره ها را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به 30،000 دانشجو ارائه می دهد. این دانشگاه فرصت های عالی برای تحقیق، نوآوری و آموزش را برای دانش جویان، محلی و خارجی فراهم می کند. این دانشگاه دارای 17 مرکز تحقیقاتی است. دانشگاه علوم مالزی یکی از بزرگ ترین دانشگاه ها از نظر ثبت نام در مالزی است.

دانشگاه ملی مالزی (UKM) :

دانشگاه ملی مالزی یا دانشگاه UKM که در سال 1970 تأسیس شد، یک موسسه آموزش عالی دولتی است که در حومه شهر بنگی، سلگانور واقع شده است. این دانشگاه دارای پردیس هایی در کوالالامپور و چراس است. دانشگاه ملی مالزی (UKM) دوره ها و برنامه های مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکترا را ارائه می دهد. علاوه بر این، دانشگاهUKM یا دانشگاه ملی مالزی همچنین یک پردیس پزشکی در کوالالامپور دارد که دانشکده پزشکی، دانشکده علوم بهداشت، دانشکده دندانپزشکی و دانشکده داروسازی را در خود جای داده است. در حال حاضر، دانشگاه ملی مالزی ( UKM )25525 دانشجو دارد 14.971 دانشجوی کارشناسی، 10،554 دانشجوی تحصیلات تکمیلی، از جمله 2985 دانشجوی بین المللی از 57 کشور دنیا. به دانشجویان بین المللی نیز به عنوان تلاش برای تسهیل زندگی روزمره در مالزی، زبان مالایی آموزش داده می شود. اهداف آموزشی دانشگاه ملی مالزی پرورش فارغ التحصیلانی است که دارای شایستگی بوده و مبتکر می باشند . اعتبار دانشگاه UKMتعاون، مسئولیت پذیری، شایستگی، ابتکاری و یکپارچگی است.

دانشگاه مالایا (UM) :

دانشگاه مالایا، اولین دانشگاه این کشور، در یک پردیس 309 هکتاری در جنوب غربی کوالالامپور، پایتخت مالزی واقع شده است. دانشگاه مالایا از سنت خدمت به جامعه رشد کرد. پیشینیان آن، کالج پزشکی شاه ادوارد هفتم در سال 1905 و کالج رافلز در سال 1929 است. دانشگاه مالایا متعهد به تدریس و یادگیری است ، و موظف است تحقیقاتی را انجام دهد و خدمات با کیفیت را در سطح جهانی ارائه دهد.

دانشگاه فناوری مارا (UiTM) :

دانشگاه فناوری مارا در سال 1996 شروع به کار کرد و در سال 1999 اولین گروه از دانش جویان آن فارغ التحصیل شدند. از آن زمان تعداد برنامه های تحصیلات تکمیلی به بیش از 60 برنامه افزایش یافته است که می توان آن ها را به سه گروه فناوری و علوم، مدیریت و بازرگانی و علوم اجتماعی و علوم انسانی تقسیم کرد . دانشگاه فناوری مارا (UiTM ) یک دانشگاه جامع است که طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی مانند موسیقی، هنرهای نمایشی، طراحی، معماری، حقوق، ریاضیات علوم کامپیوتر، مهندسی، تجارت و حسابداری و تا دندانپزشکی و پزشکی را ارائه می دهد.

دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی (UIAM) :

دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی در سال 1983 تأسیس شده است، و یک موسسه آموزش عالی دولتی است که در حومه شهر بزرگ کوالالامپور واقع شده است. دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی دوره ها و برنامه هایی را ارائه می دهد که منجر به دریافت مدارک آموزش عالی شناخته شده از قبیل مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد، مدرک دکترا در چندین زمینه تحصیلی می شود . این مؤسسه آموزش عالی 36 ساله دارای سیاست پذیرش انتخابی است که بر اساس سوابق تحصیلی دانش آموزان انجام می شود.

دانشگاه UCSI :

دانشگاه UCSI، یک دانشگاه پیشرو در زمینه آموزش عالی با پردیس هایی در کوالالامپور، ترنگگانو و ساراواک، مالزی است. دانشکده های این دانشگاه طیف گسترده ای از برنامه های دانشگاهی را اعم از پزشکی، داروسازی ، پرستاری، مهندسی و معماری گرفته تا موسیقی، هنر چند رسانه ای، آموزش، هنرهای لیبرال و هتلداری را ارائه می دهند. در حال حاضر، بیش از 12000 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند. با گذشت سال ها، دانش جویان از 110 کشور مختلف در دانشگاه UCSI تحصیل کرده اند. دانشگاه UCSI به عنوان یکی از اولین دانشگاه های خصوصی مالزی است. از اهداف این دانشگاه ترویج آموزش تحول گرا است که در آن دانش جویان را از همه جنبه های زندگی توانمند می کند تا افراد موفقی با صداقت، حرفه ای در جامعه باشند .

دانشگاه بین المللی پزشکی (IMU):

دانشگاه بین المللی پزشکی (IMU) یک دانشگاه خصوصی و انگلیسی زبان، در کوالالامپور مالزی است. این دانشگاه در سال 1992 تأسیس شد و در زمینه تحقیق و تدریس در پزشکی و مراقبت های بهداشتی فعالیت می کند. پردیس اصلی دانشگاه IMU در Bukit Jilil، کوالالامپور واقع شده است. دانشگاه بین المللی پزشکی بیش از 4000 دانشجو دارد و این تعداد به طور پیوسته در حال رشد است. بیشتر دانش جویان اهل مالزی هستند و دانش جویان بین المللی از سنگاپور، ژاپن، سریلانکا، ایالات متحده، موریس، کره جنوبی و مالدیو می باشند. این دانشگاه بیش از 400 دانشجوی بین المللی از 40 کشور جهان دارد. این دانشگاه برنامه هایی را در زمینه علوم پزشکی و سایر رشته های علوم بهداشتی و همچنین برنامه های کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می دهد. فلسفه یادگیری در دانشگاه IMU بر پایه ارزش های اصلی آن است، که باعث تبدیل دانش جویان به متخصصان مراقبت های بهداشتی آگاه ، شایسته و دلسوز می شود .

دانشگاه AIMST :

دانشگاه AIMST در سال 2001 تاسیس شد و تلاش می کند تا به یکی از برترین دانشگاه های برتر خصوصی مالزی تبدیل شود. دانشگاه AIMST برنامه های پایه، دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهد و دوره های مختلفی از جمله بیوتکنولوژی، بیوانفورماتیک ، تجارت، مهندسی، فیزیوتراپی، داروسازی و دندانپزشکی، MBBS و پرستاری را در بر می گیرد.

کالج علوم پزشکی دانشگاه سایبرجایا (CUCMS):

دانشگاه سایبرجایا یک دانشگاه برتر بهداشت و درمان در مالزی است، همان طور که در آخرین رتبه بندی های وزارت تحصیلات عالی در SETARA منعکس شده است به دانشگاه سایبرجایا امتیاز پنج ستاره (عالی) اعطا شده است . این دانشگاه در سال 2005 تأسیس شده است و محیطی آرام و مساعد برای زندگی و یادگیری دانش جویان فراهم می کند. دانشگاه سایبرجایا اکنون بیش از 30 برنامه از جمله کارشناسی و کارشناسی ارشد و دوره های دکترا را در طیف گسترده ای از رشته ها از جمله علوم پزشکی، علوم دارویی (داروسازی) ، روانشناسی، فیزیوتراپی ، مهندسی فناوری و زیست پزشکی را ارائه می دهد.

دانشگاه متروپولیتن آسیا (AMU):

دانشگاه متروپولیتن آسیا یک دانشگاه خصوصی است که در حدود 20 کیلومتری جنوب کوالالامپور قرار دارد. دانشگاه متروپولیتن آسیا (AMU) به یک دانشگاه کاملاً پیشرفته تبدیل شده است که طیف گسترده ای از برنامه ها را ارائه می دهد. دانشگاه متروپولیتن آسیا بر تربیت فارغ التحصیلان آموزش دیده، واجد شرایط، صالح برای بازارهای داخلی و بین المللی در علوم بهداشتی و رشته های مختلف دیگر متمرکز است. در حال حاضر، دانشگاه AMU یک مسیر آموزشی جامع را ارائه می دهد.

دانشگاه علوم و مدیریت (MSU):

دانشگاه مدیریت و علوم یک دانشگاه جهانی است که بر موفقیت دانش آموختگان خود، تأکید دارد. دانش جویان بین المللی این دانشگاه از بیش از 40 کشور جهان می باشند. دانشگاه مدیریت و علوم قصد دارد که به یک دانشگاه پیشرو تبدیل شود و این دانشگاه به تحقیق ، نوآوری، استقرار صنعت و آموزش جامع برای آینده می پردازد.

کالج دانشگاه SEGI :

کالج دانشگاه SEGi برای اولین بار در سال 1977 به عنوان کالج سیستماتیک در قلب منطقه تجاری کوالالامپور تاسیس شد و مدارک حرفه ای شناخته شده ای در سطح جهان را ارائه داد . از آن زمان، کالج دانشگاه SEGi رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. کالج دانشگاه SEGi به عنوان یکی از بزرگ ترین ارائه دهندگان آموزش عالی خصوصی در مالزی شناخته می شود، و هم اکنون 25،000 دانشجو را در پنج پردیس بزرگ در خود جای داده است.

دانشگاه موناش مالزی :

دانشگاه موناش مالزی در بندر سانوی واقع در 18 کیلومتری کوالالامپور واقع شده است. حدود یک چهارم از 5000 دانشجوی این دانشگاه از دانش جویان بین المللی هستند. این دانشگاه از امکانات عالی برای تحقیقات در سطح جهانی، امکانات آموزشی و یادگیری هنری، آزمایشگاه های تخصصی ، کتابخانه و مرکز دانشجویی برخوردار است.

دانشگاه مهسا :

دانشگاه مهسا (MAHSA ) در سال 2005 توسط دکتر محمد هنیفا تأسیس شد. برنامه های دانشگاه مهسا ( MAHSA ) مالزی دانشجویان را برای ورود به دوره های مختلف تحصیلی آماده می کند . دانشگاه MAHSA متعهد است آموزش های با کیفیت را به دانشجویان رشته های مختلف از طریق مدیریت منظم و حرفه ای در راستای معیارهای صنعت بین المللی ارائه دهد . این دانشگاه به طور مداوم در حال تکامل است. هدف دانشگاه مهسا مالزی تبدیل شدن به یک مرکز برتر آموزش عالی منطقه می باشد . رشته داروسازی یکی از رشته های پر طرفدار و معتبر در دانشگاه مهسا است.

دانشگاه تیلور :

دانشگاه تیلور به طور مداوم گزینه های متنوع تحصیلی را با مشارکت مستمر دانشگاه های معتبر در سراسر جهان، امکانات به روز و پردیس مجهز در اختیار دانش جویان خود ارائه می دهد. دانش جویان می توانند در دوره هایی شامل رشته های پزشکی، داروسازی، علوم زیستی، معماری، مهندسی، نقشه برداری، حقوق ، تجارت، ارتباطات، آموزش، روانشناسی، طراحی،هتلداری ثبت نام کنند.

کالج دانشگاه لینکلن :

کالج دانشگاه لینکلن ( (LUCدر سال 2002 تأسیس شد. کالج دانشگاه لینکلن یکی از مؤسسات برتر خصوصی آموزش عالی است و در سال 2017 توسط وزارت تحصیلات عالی ، مالزی رتبه پنج ستاره را کسب کرده است. کالج دانشگاه لینکلن در بین 9 دانشگاه برتر مالزی قرار دارد. کالج دانشگاه لینکلن دارای همکاری با ” ا نجمن دانشگاه های هند (AIU)” ، انجمن دانشگاه های مشترک المنافع (ACU) ، لندن و عضو ” انجمن بین المللی دانشگاه ها (AIU) پاریس ” است.

کالج دانشگاه بهداشت و درمان KPJ:

کالج دانشگاه بهداشت و درمان KPJ ارائه دهنده اصلی خدمات مراقبت های بهداشتی خصوصی است. کالج دانشگاه بهداشت و درمان KPJ که در اول آوریل 1991 تأسیس شده، یک مؤسسه مترقی و کارآفرین در زمینه آموزش عالی از طریق ادغام آموزش بهداشت، تحقیق و خدمات جامع مراقبت های بهداشتی است.

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده ارائه خدمات در رابطه با تحصیل داروسازی در مالزی می باشند.

دروس ارائه شده در رشته داروسازی دانشگاه های مالزی

برخی از دروس ارائه شده در دانشگاه های مالزی برای رشته داروسازی شامل موارد زیر می باشد :

  • شیمی فیزیک
  • شیمی ارگانیک
  • فیزیولوژی مقدماتی
  • دارو درمانی سیستم عصبی
  • شیمی دارویی
  • بیوشیمی
  • ایمونولوژی
  • میکروبیولوژی
  • بازاریابی برای داروسازی
  • دارو شناسی
  • مکانیسم اقدامات دارویی
  • داروسازی دستگاه گوارش
  • فارماکوکینتیک بالینی
  • پروژه تحقیقاتی
  • ارتباطات در بهداشت و درمان
  • توزیع داروهای ترکیبی
  • سیستم عصبی آناتومی انسان
  • فرآوری دارویی

مهارت های لازم برای تحصیل در رشته داروسازی مالزی

  • دقت به جزئیات :داروسازی چیزهای کوچک زیادی را درگیر خواهد کرد! از اندازه کوچک قرص ها گرفته، تا اندازه میکرو ارگانیسم هایی که در طول بخش های تحقیق تحت میکروسکوپ مشاهده خواهند شد.
  • مطالعه زیاد :شته داروسازی خواندن مطالب زیادی را شامل می شود . دانش جویان باید بتوانند موضوع را به خوبی حفظ و درک کنند، به خصوص هنگامی که داروها به منظور حفظ جان افراد استفاده می شوند.
  • داشتن روحیه تیمی :داروسازان بخش مهمی از تیم پزشکی هستند، زیرا بعضی اوقات آن ها مشخص می کنند که آیا بیمار به یک داروی خاص احتیاج دارد یا خیر. به عبارت دیگر، حضور آن ها بسیار مهم است.

دستاوردهای شغلی داروسازان در مالزی

تقاضا برای داروسازان در مالزی و منطقه زیاد است . فارغ التحصیلان می توانند در بخش های زیر مشغول به کار شوند :

دستاوردهای شغلی داروسازان در مالزی

دستاوردهای شغلی داروسازان در مالزی

داروسازی جامعه :

  • مدیریت داروها
  • مراقبت های دارویی
  • خرده فروشی
  • مدیریت
  • ارتقاء سلامت

داروسازی بیمارستان :

  • داروسازی بالینی
  • مدیریت
  • نظارت دارو
  • خدمات اطلاع رسانی دارو

دولت (وزارت بهداشت) :

  • دفتر کنترل داروسازی
  • بخش خدمات داروسازی

صنایع داروسازی :

  • تحقیق و توسعه
  • تحقیقات بالینی
  • امور نظارتی
  • اطلاعات محصول
  • فروش و بازاریابی
  • مدیریت

یگان های نیروی مسلح :

افسر داروسازی

آموزش و تحقیق :

  • دانشگاهی
  • تحقیق و توسعه

هزینه تحصیل داروسازی در کشور مالزی 2020

هزینه تحصیل داروسازی در کشور مالزی برای سال 2020 به عنوان یک دانشجوی بین المللی به شرح زیر می باشد :

  • برای دانش جویان بین المللی : 59,996 رینگت مالزی
  • هزینه درخواست : 100 رینگت مالزی
  • هزینه ثبت نام : 200 رینگت مالزی
  • هزینه هر ترم – امکانات عمومی : 100 رینگت مالزی
هزینه تحصیل داروسازی در کشور مالزی 2020

هزینه تحصیل داروسازی در کشور مالزی 2020

هزینه تحصیل داروسازی در برخی از دانشگاه های مختلف مالزی :

  • دانشگاه بین امللی پزشکی : 170.000 رینگت در سال
  • دانشگاه AIMST : 90.000رینگت در سال
  • دانشگاه SEGi : 306.000 رینگت در سال
  • دانشگاه مهسا : 136.000 رینگت در سال
  • دانشگاه تیلور : 143.000 رینگت در سال
  • دانشگاه متروپولیتن آسیا : 140.000 رینگت در سال
  • دانشکده موناش : 195.000 رینگت در سال

استخدام داروسازان در مالزی

بخش داروخانه های خصوصی تقریباً یک سوم کل داروسازان کشور را به کار می گیرند. در سال 2013، این رقم در 3232 داروساز بود، سپس در سال 2016 به 4،133 داروساز رسید، و 3،094 داروساز ثبت نام شده در جامعه مدیریت فروشگاه های خرده فروشی در مالزی را بر عهده گرفتند. اگر چه تعداد داروسازان جامعه افزایش یافته است ، اما در مقایسه با کل جمعیت مالزی این مقدار هنوز هم کم است . در سال 2013، نسبت یک داروساز به 2949 نفر جمعیت گزارش شده است. و در سال 2015 این نسبت یک به 2900 نفر رسید. به طور مشابه، تعداد داروخانه ها در کشور نسبت به تعداد فزاینده جمعیت کشور، اندک است. در سال 2011، بخش خدمات داروسازی در مجموع 1،854 داروخانه را به ثبت رساند. از این تعداد، بیشتر آن ها در ایالت سلگانور (427 داروخانه)، پنانگ (219 داروخانه) و قلمرو فدرال کوالالامپور (216 داروخانه) متمرکز شده بودند. ایالت ترنگانو و پرلیس کمترین تعداد داروخانه ها را به ترتیب 26 و 13 گزارش دادند. توزیع ناهموار داروخانه های جامعه حاکی از عدم تنظیم منطقه بندی داروخانه ها است .با این حال، انتظار می رود تعداد داروخانه ها در سال های آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد. یک مطالعه جدید نشان داد که تعداد این تعداد در سال 2014، 40 درصد افزایش یافته است.هر گونه سوال در رابطه با تحصیل داروسازی در مالزی را با کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در میان بگذارید.

استخدام داروسازان در مالزی

استخدام داروسازان در مالزی

میزان درآمد داروسازان در کشور مالزی

هنگام انتخاب شغل، میزان حقوق معمولاً مورد توجه عمده است. امروزه حتی با در نظر گرفتن هزینه های زیاد زندگی، این مسئله بیشتر مورد توجه است. دو سال پیش، یک نظرسنجی از JobStreet نشان داد که داروسازی جزء بهترین مشاغل با حقوق بالا در مالزی است.

  • داروسازان بخش عمومی در مالزی :در بخش عمومی، PRP ها کار خود را به عنوان ” افسر داروسازی U41″ یا همان طور که در زبان مالایی گفته شده است، “Pegawai Farmasi Gred U41″، با حقوق پایه ماهانه تقریباً 5500 رینگت ( بدون احتساب هزینه) در نظر گرفته می شوند.
  • داروسازان بخش خصوصی در مالزی :برای فارغ التحصیلانی که تصمیم می گیرند وارد بخش خصوصی شوند، می توانند از یک شرکت به شرکت دیگر حقوق متغیر تری داشته باشند. تاکنون، هیچ برنامه استاندارد حقوق و دستمزد در سطح حرفه ای در بخش خصوصی وجود ندارد. گزارش ها حکایت از آن است که PRP ها می توانند حداقل دستمزد تقریبی 2600 رینگت را انتظار داشته باشند. برخی از شرکت ها مبلغ کمی بالاتر یعنی 3000 رینگت در هر ماه پرداخت می کنند. بزرگ ترین تفاوت بین داروسازان در بخش دولتی و بخش خصوصی پیشرفت شغلی کسب مدرک FRP است. در بخش خصوصی گزینه های زیادی وجود دارد و پیشرفت لزوماً از یک دستور خطی پیروی نمی کند . به عنوان مثال، یک صاحب داروخانه خرده فروشی ممکن است درآمد پنج رقمی در هر ماه کسب کند.
میزان درآمد داروسازان در کشور مالزی

میزان درآمد داروسازان در کشور مالزی

داروسازان به طور موقت ثبت شده :

داروسازان ثبت شده موقت (PRP) در کمال تعجب جزء کمترین گروه های دریافت کننده این حرفه نیستند. در حال حاضر، PRP می تواند فرض کند که حقوق ماهیانه ای را از 2500 تا 2800 رینگت دریافت کند.

داروسازان کاملاً ثبت شده :

هنگامی که کارآموز آموزش یک ساله را گذراند و به عنوان داروساز کاملاً ثبت شده (FRP) واجد شرایط شود، می تواند منتظر دریافت اندک افزایش درآمد باشد. این مقدار ممکن است متفاوت باشد اما به طور کلی در حدود 3500 رینگت متغیر است. البته افزایش حقوق با مسئولیت پذیری و بار کاری نیز همراه است. FRP یک فرد حرفه ای محسوب می شود و به ارائه خدمات با کیفیت می پردازد. مهم تر از همه، FRP ها در مورد اقدامات و تصمیمات خود کاملاً پاسخگو خواهند بود که بسیاری از آن ها تأثیر مستقیمی بر سلامت بیمار دارند. هر گونه سهل انگاری قابل تحمل نخواهد بود.

داروسازان ارشد :

با داشتن پنج سال سابقه کار، فرد می تواند به عنوان داروساز ارشد شناخته شود. اگر چه هیچ تمایز مشخصی وجود ندارد که یک داروساز جوان را از همتای ارشد خود جدا کند ، اما یک داروساز خوب به طور کلی باید برای دستیابی به دانش تخصصی در زمینه انتخابی خود، مدت زمان معقول و منطقی را صرف کند تا بتواند به عنوان داروساز ارشد شناخته شود. این تخصص با حقوق سخاوتمندانه بیش از 5،000 رینگت در ماه به دست می آید. در بسیاری از داروخانه ها ، یک داروساز ارشد، که همچنین به عنوان مدیر نیز فعالیت می کند ، می تواند به راحتی تا 6000 رینگت یا بیشتر درآمد کسب کند. این امر هم در بخش خصوصی و هم در بخش عمومی متداول است. داروسازان ارشد همچنین ممکن است نیاز داشته باشند که دانش خود را فراتر از داروخانه به مدیریت یا سایر زمینه های مرتبط گسترش دهند.

 رئیس داروسازی :

در بالاترین سلسله مراتب، یک داروساز می تواند رئیس بخش داروسازی یا سایر مسئولان سطح بالا مشابه شود. یک داروساز بخش دولتی با ده سال تجربه می تواند بسته به سال های خدمت حداکثر 8000 رینگت یا بیشتر درآمد کسب کند. در بخش خصوصی که طرح های حقوق و دستمزد کمتر سفت و سخت هستند، میزان آن به مهارت های تخصصی که داروساز در اختیار دارد بستگی خواهد داشت. عجیب نیست که داروسازان دارای مدارک دکترا دارای دریافت حقوق بالا در صنعت داروسازی باشند. میوه شیرین موفقیت همیشه بعد از تلاش سخت حاصل می شود. هر چه حقوق بیشتر باشد، بار مسئولیت سنگین تر می شود. همه داروسازان دوست ندارند چنین مسئولیت هایی را در طول حرفه خود انجام دهند.با این وجود، دانش و مهارت های بسیار زیادی وجود دارد که یک داروساز می تواند برای افزایش درآمد خود از آن ها سود بگیرد. برای کسانی که در داروخانه های جامعه کار می کنند ، معمول است که یک طرح تقسیم سود یا کمیسیون فروش ارائه شود. تقریباً تمام داروخانه های خرده فروشی در مالزی انواع مکمل های بهداشتی و داروهای گیاهی را به فروش می رسانند. دانش خوب در این زمینه می تواند از نظر مالی بسیار سودمند باشد. همچنین برای داروسازان مالزی امکان انتخاب محل کار وجود دارد، اما این گزینه فقط برای داروسازان واجد شرایط (با سال ها تجربه مناسب) که مجوز فعالیت را کسب کرده اند در دسترس می باشد.

کارشناسان مجرب موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده ارائه خدمات در رابطه تحصیل در رشته داروسازی مالزی می باشند.

مزایای تحصیل داروسازی در مالزی

امروزه بسیاری از دانش جویان برای تحصیل به مالزی می روند. تحصیل در خارج از کشور هم جالب و چالش برانگیز است. از این رو، دانش جویان باید مزایای تحصیل داروسازی مالزی را که می تواند بر تحصیل آن ها تأثیر بگذارد، را بدانند.

مزایای تحصیل داروسازی در مالزی

مزایای تحصیل داروسازی در مالزی

هزینه تحصیل :

هزینه تحصیل داروسازی نسبت به امریکا و سایر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه تر است. علاوه بر این، دولت به دانش جویان بین المللی یارانه ارائه می دهد و در بسیاری از سازمان های خود فرصت کارآموزی را برای آن ها فراهم می کند.

فرصت شغلی :

فرصت های شغلی مختلف دانش جویان را برای تحصیل داروسازی در مالزی جذب می کند زیرا دانش جویان بین المللی مجاز به 20 ساعت کار (پاره وقت) در هفته هستند. آن ها می توانند در بازارهای کوچک، کافه ها، رستوران ها، پمپ بنزین ها و هتل ها کار کنند. اما، آن ها مجاز به فعالیت به عنوان خواننده، صندوقدار، نوازنده، و غیره نیستند.

همکاری دانشگاهی :

مشارکت فزاینده مالزی با دانشگاه های برتر سایر کشورها هزاران دانشجوی بین المللی را به سمت خود جذب کرده است.بسیاری از دانشگاه های خارجی مانند انگلیس (دانشگاه ناتینگهام)، استرالیا (دانشگاه موناش) و غیره دانشگاه های خود را در مالزی راه اندازی کرده اند. کالج بین المللی KBU مالزی با دانشگاه های شفیلد هلام، ناتینگهام ترنت و آنگلیا روسکین انگلیس پیوند برقرار کرده است.

زبان :

مزیت دیگر تحصیل داروسازی در مالزی روش های مهاجرت آسان و یکپارچه برای دانش جویان خارجی است. مالزی ترکیبی منحصر به فرد از فرهنگ های متنوع است زیرا مردم در سراسر جهان با تعداد زیادی ایدئولوژی به این کشور می آیند . زبان های اصلی که در این کشور صحبت می شود مالایی و انگلیسی هستند. زبان های دیگر نیز کانتونی، ماندارین، تلوگو، هندی، تامیل است. بیشتر دانشگاه ها آموزش را به زبان انگلیسی انجام می دهند.

امنیت :

مالزی یک کشور امن برای دانش جویان بین المللی است. این کشور از نظر سیاسی پایدار است و نرخ جرم آن پایین می باشد. یک نظرسنجی در سال 2011، کشور مالزی را به عنوان نوزدهمین کشور صلح آمیز از حداقل 153 کشور رتبه بندی کرد.

بورسیه تحصیل داروسازی در مالزی 2020

از متقاضیان دعوت می شود تا توسط دولت مالزی برای بورسیه بین المللی مالزی 2020 اقدام کنند. بورسیه تحصیلی بین المللی در مالزی ابتکاری از سوی وزارت آموزش مالزی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، دکتری است. این بورسیه تحصیلی در مالزی برای دانش جویان بین المللی با هدف تلاش دولت مالزی برای جذب ، ایجاد انگیزه و حفظ سرمایه انسانی با استعداد از خارج از کشور انجام می شود. سن متقاضیان برای کارشناسی ارشد و دکتری نباید به ترتیب بیش از 40 و 45 سال باشد . بورس تحصیلی بین المللی مالزی فقط هزینه های اساسی ذکر شده در زیر را پوشش می دهد :

  • این بورس تحصیلی شامل شهریه می شود
  • کمک هزینه ماهیانه زندگی ؛ در هر ماه 1,500.00 رینگت مالزی

صلاحیت ها :

  • برای کارشناسی ارشد و دکتری به ترتیب نباید بیش از 40 و 45 سال سن داشت .
  • برای مدرک کارشناسی ارشد، متقاضیان باید حداقل یک مدرک کارشناسی یا حداقل CGPA 3.5 را دریافت کنند.
  • برای مقطع دکتری متقاضیان باید در یک دوره مشابه کارشناسی ارشد با حداقل CGPA 3.5 یا خیلی نتایج خوب را به دست آورند.
  • یک پیشنهاد کتبی با حداقل 1000 کلمه که مربوط به رشته تحصیلی ارائه شود .
  • اثبات مهارت زبان انگلیسی مانند آیلتس یا تافل
بورسیه تحصیل داروسازی در مالزی 2020

بورسیه تحصیل داروسازی در مالزی 2020

نکته :

آخرین مهلت درخواست بورس تحصیلی دولت مالزی 2020 تاریخ 22 سپتامبر 2020 می باشد.

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هموطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت می باشد. هموطنان متقاضی تحصیل در رشته داروسازی در کشور مالزی ، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایند.

سوالات متداول در رابطه با تحصیل داروسازی در مالزی

1- آیا مدرک داروسازی از کشور مالزی دارای اعتبار است؟

بله . مدرک داروسازی از کشور مالزی دارای اعتبار است.

2- زمینه های مختلف تحصیل در رشته داروسازی کشور مالزی کدامند؟

زمینه های مختلف تحصیل در رشته داروسازی کشور مالزی شامل داروسازی آکادمیک، اجتماعی، بیمارستان و صنعتی می شود.

3- داروساز بیمارستان در کشور مالزی چه مسئولیت هایی بر عهده دارد؟

داروسازان بیمارستان علاوه بر توزیع داروها، باید بتوانند تصمیم بگیرند که چه دارویی برای هر بیمار مناسب است و هرگونه خطایی که پزشکان در تجویز دارو به بیماران دارند را تشخیص دهند.

4- دلایل تحصیل در رشته داروسازی کشور مالزی چیست؟

از دلایل تحصیل در رشته داروسازی کشور مالزی چشم انداز شغلی، مدرسین مجرب و با کیفیت، زندگی دانشجویی هیجان انگیز و مدرک معتبر تحصیلی می باشد.

5- طول مدت تحصیل در رشته داروسازی کشور مالزی چقدر است؟

رشته داروسازی کشور مالزی در مقطع کارشناسی چهار ساله است.

6- شرایط اخذ پذیرش رشته داروسازی از دانشگاه های مالزی چیست؟

از جمله شرایط اخذ پذیرش رشته داروسازی از دانشگاه های مالزی مدرک دبیرستان و ریز نمرات، تمکن مالی، نمرات آزمون و سایر موارد دیگر می باشد .

7- آزمون های قابل قبول برای تحصیل رشته داروسازی در مالزی کدامند؟

آزمون های قابل قبول برای تحصیل رشته داروسازی در مالزی؛ تافل، آیلتس و آزمون پیشرفته C1 یا C2 است.

8- بهترین دانشگاه های مالزی برای تحصیل داروسازی کدامند؟

از بهترین دانشگاه های مالزی برای تحصیل داروسازی دانشگاه مهسا، دانشگاه موناس، دانشگاه ملی مالزی، دانشگاه تیلور، دانشگاه علوم و مدیریت، دانشگاه بین المللی پزشکی و … می باشد .

9- دروس ارائه شده رشته داروسازی کشور مالزی چیست؟

برخی از دروس ارائه شده رشته داروسازی کشور مالزی بیوشیمی، ایمونولوژی، توزیع داروهای ترکیبی، سیستم عصبی آناتومی انسان ، شیمی فیزیک و … است .

10- مهارت های لازم برای تحصیل داروسازی کشور مالزی کدامند؟

مهارت های لازم برای تحصیل داروسازی کشور مالزی دقت به جزئیات، مطالعه زیاد و داشتن روحیه تیمی است.

11- دستاوردهای شغلی داروسازان چه چیزی است؟

دستاوردهای شغلی داروسازان در بخش های مختلف شامل مدیریت داروها، خرده فروشی، ارتقا سلامت، نظارت دارو، دفتر کنترل دارو و تحقیق و توسعه و سایر موارد دیگر می باشد.

12- هزینه تحصیل داروسازی در کشور مالزی چقدر است؟

هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه های مختلف مالزی متغیر است و می تواند بین 90.000 تا 306.000 رینگت مالزی باشد .

13- میزان درآمد داروسازان در بخش دولتی مالزی چقدر است؟

میزان درآمد داروسازان در بخش دولتی کشور مالزی 5500 رینگت است و اکثر داروسازان با حدود 11 سال خدمت مداوم می توانند ماهیانه تقریباً 6400 – 5000 رینگت دریافت می کنند.

14- میزان درآمد داروسازان در بخش خصوصی مالزی چقدر است؟

میزان درآمد داروسازان در بخش خصوصی کشور مالزی متغیر بوده و با توجه به سابقه کاری آن ها و بخشی که در آن به فعالیت می پردازند می تواند بین 2500 تا 8000 رینگت مالزی در ماه باشد.

15- مزایای تحصیل رشته داروسازی در کشور مالزی چیست؟

از جمله مزایای تحصیل رشته داروسازی در کشور مالزی هزینه تحصیل، فرصت شغلی، همکاری دانشگاهی، زبان و امنیت این کشور می باشد .

16- آیا کشور مالزی برای تحصیل در رشته داروسازی به دانش جویان خود بورسیه تحصیلی می دهد؟

بله . بورسیه تحصیلی بین المللی در مالزی ابتکاری از سوی وزارت آموزش مالزی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، دکتری است. این بورسیه تحصیلی در مالزی برای دانش جویان بین المللی با هدف تلاش دولت مالزی برای جذب، و حفظ سرمایه انسانی با استعداد انجام می شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *