تحصیل رشته ی تربیت بدنی در ایتالیا

مدرک لیسانس یک مشخصه آموزش عالی است و آن را به کسانی که سه تا هفت سال به مطالعه ی یک برنامه ی خاص اختصاص داده اند، ارائه می دهند.  مدرک لیسانس می تواند در رشته های مختلف در زمینه ی هنر و علوم کسب شود. مدرک کارشناسی تحصیل رشته ی تربیت بدنی در ایتالیا ، آموزش در زمینه های مختلف مربوط به رشته های فیزیک بدنی و ذهنی را فراهم می کند. در ادامه، مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر این مسئله را به روشنی برای شما بیان کرده اند و شرایط بورسیه ایتالیا را مطالعه خواهید کرد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رشته تربیت بدنی در ایتالیا

رشته تربیت بدنی در ایتالیا به عنوان رشته ای آکادمیک اولین بار در سال 1859 تحت عنوان ژیمناستیک، سپس تربیت بدنی و پس از آن تحت عنوان علوم ورزشی و حرکت معرفی شد. در مدارس نیازی به استادان متخصص در این رشته نیست و معلمان دروس عمومی قادر به تدریس این درس نیز می باشند. در بعضی از دیگر مدارس مدرسان PE به همراه متخصص عمومی همکاری می کند. به تازگی، متخصصینی در این رشته تربیت شده اند تا آموزش های مرتبط با رشته تربیت بدنی را مانند دیگر رشته ها به صورت تخصصی در اختیار دانشجویان قرار دهند. سازمان تحصیلی اعلام داشته است که این درس می بایست به عنوان درسی پایه در تمامی رشته ها وجود داشته باشد.

در مراحل بعدی این درس می بایست توسط متخصصین تحصیل کرده آموزش داده شود. این رشته شامل تمامی زمینه های ورزشی می شود که علاقه مندان را به رقابت با یکدیگر دعوت می نماید. در دهه 1970 این رشته به مدارس ابتدایی نیز راه پیدا کرد. جهت آموزش این رشته، مدرک فوق لیسانس و یک سال تجربه کاری مورد نیاز است. مدارک تحصیلی این رشته توسط سازمان علوم ورزشی اهداء می گردد. زمینه های درسی این رشته دانشجویان را جهت شرکت در رقابت های ورزشی مانند دو میدانی، طراحی حرکات ورزشی، اجرای گروهی و سایر فعالیت های ورزشی به صورت خصوصی و عمومی آماده می سازد.

آینده شغلی و استخدام

فارغ التحصیلان در رشته های ورزشی و علوم سلامتی می توانند در مشاغل زیر به کار بپردازند:

کسانی که در این رشته آموزش دیده اند می توانند به عنوان مربی جهت آموزش شیوه صحیح مراقبت از بدن و سلامتی و همچنین بهترین سبک زندگی برای کودکان و بزرگسالان را آموزش دهند و رشته های ورزشی در کلاب ها و باشگاه ها را به دیگران آموزش دهند. همچنین قادر خواهند بود تا بهترین رژیم غذایی را با توجه به علوم تغذیه سالم برای علاقه مندان تجویز نمایند.

آنان می توانند به عنوان مربی به صورت خصوصی و عمومی به علاقه مندان تدریس نمایند. آنان قادر خواهند بود تا مدیریت و مشاوره باشگاه های ورزشی و ارگان های مرتبط با ورزش را عهده دار شوند.

شرایط اخذ پذیرش رشته تربیت بدنی از دانشگاه های ایتالیا

آیا علاقه مند به ورزش می باشید؟ اگر پاسخ شما بله می باشد، بنابراین مهاجرت تحصیلی به ایتالیا مناسب شماست. قدرتی که در ورزش وجود دارد، می تواند فرصت های بسیاری را در اختیار شما قرار دهد. موسسات تحصیلی کشور ایتالیا برنامه های 3 ساله ای را با 180 ECTS در اختیار دانشجویان علاقه مند به تحصیل در مقطع لیسانس رشته تربیت بدنی قرار می دهند. این برنامه موجب تربیت دانشجویان بین المللی متخصص می گردد. در این مقطع شما می توانید در زمینه رشته های فردی و گروهی بدرخشید. رشته تربیت بدنی دارای 3 هسته اصلی می باشد:

  • ورزش و فعالیت جهت بهبود سبک زندگی
  • ورزش با اهداف ایجاد شغل
  • انجام امور ورزشی جهت ارتباط با ملل مختلف

رشته های ورزشی به سبب تمرکز حرفه ای خود شناخته می شوند. دانشجویان طی هر سال می توانند با شیوه های جدید بهره مندی از ورزش در زندگی آشنا می شوند. دیگر دوره های تحصیلی دانشجویان را جهت مواجهه با چالش های پیش رو آماده می سازند.

شرایط اخذ پذیرش رشته تربیت بدنی از دانشگاه های ایتالیا

شرایط اخذ پذیرش رشته تربیت بدنی از دانشگاه های ایتالیا

الزامات

جهت تجصیل در ایتالیا، ارائه دیپلم دبیرستان و یا دیپلم معادل دبیرستان و مورد پذیرش ایتالیا لازم می باشد. همچنین، دانشجویانی که در زمینه های مختلف ورزشی دارای مقام نیز باشند می توانند جهت پذیرش در این رشته اقدام نمایند. ارزیابی بخشی از گزینش بوده و تسلط به زبان انگلیسی مورد نیاز است.

فوق لیسانس

پذیرش در مقطع فوق لیسانس به موارد زیر بستگی دارد:

  • مدرک لیسانس در هر زمینه ای

لطفا به خاطر داشته باشید که: مدرک لیسانس 3 ساله ممکن است توسط برترین ارگان ها پذیرفته شود. نمره امتحان مدیریت صلاحیت رسمی: GMAT، GRE، TAGE MAGE، CAT

  • تست تسلط بر زبان انگلیسی

خاطرنشان می شویم که برا مهاجرت به ایتالیا، این رشته کاملا به زبان انگلیسی تدریس می گردد. بنابراین، تسلط بر این زبان جهت ثبت نام، ادامه تحصیل و ارتباط با سایر دانشجویان الزامی است. جهت پذیرش در این مقطع، تسلط به زبان توسط امتحانات گوناگون مورد بررسی قرار می گیرد.

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل رشته تربیت بدنی

دانشگاه میلان: این دانشگاه، در اصطلاح UniMi نامیده می شود و به عنوان دانشگاه تحصیلات عالیه میلان کشور ایتالیا پذیرای دانشجویان می باشد. این دانشگاه یکی از بزرگ ترین دانشگاه های اروپا می باشد و بالغ بر 60000 دانشجو، تدریس فوق العاده و مراکز تحقیقاتی با 2000 کارمند دارد.

دانشگاه کاسینو: این دانشگاه نوعی دانشگاه تحقیقاتی در کاسینو ایتالیا می باشد که در سال 1979 تاسیس گشت.

دانشگاه اودین: این دانشگاه در شهر اودین کشور ایتالیا واقع گشته است و در سال 1978 پس از زلزله 1976 تاسیس گشت. هدف از تاسیس دانشگاه ایجاد مجمعی فریولی با زمینه های فرهنگی و آموزشی در سطح بالا به زبان فریولی می باشد.

این دانشگاه در مسیر تعامل با سایر دانشگاه های عضو اتحادیه اروپا، استرالیا و کانادا و دیگر دانشگاه های اروپای شرقی و همچنین سایر کشور هایی که عضو اتحادیه اروپا نمی باشند، بسیار فعال است. به علاوه، این دانشگاه شریک بسیاری از تحقیقات ملی و بین المللی می باشد. تعداد کنونی دانشجویان این دانشگاه بالغ بر 17000 نفر می باشد.

دانشگاه بولونیا: این دانشگاه در سال 1088 توسط تیم ملی دانشجویی تاسیس گشت. این دانشگاه همچنین به عنوان قدیمی ترین دانشگاه شناخته شده است. اگر چه سازمان یونسکو دانشگاه افریقایی Al Quaraouiyine در موراکو را که در سال 859 AD تاسیس شده است را به عنوان قدیمی ترین دانشگاه ثبت نموده است.

تحصیل رشته تربیت بدنی در ایتالیا به زبان انگلیسی

دوره های تحصیلی رشته تربیت بدنی دارای برنامه اولیه و ثانوی و همچنین دکترا می باشد.

  • دوره اول: مدرک لیسانس 3 ساله لیسانس ورزش و علوم ورزشی
  • دوره ثانویه: مدارج بالا در تربیت بدنی  فعالیت فیزیکی و پیشگیرانه
  • مدیریت ورزشی
  • آموزش سلامت فیزیکی به زبان انگلیسی

دانشگاه ها اهمیت بسیاری به پیشرفت تحقیقات مرتبط با رشته ها می دهند. تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه Foro italic در مهم ترین موضوعات مرتبط با رشته تربیت بدنی، فیزیولوژی، بیومدیکال، اقتصاد اجتماعی و غیره می باشد. تحقیقات تحت کنترل پارلمان ورزشی انسان و سلامتی در 3 بخش علوم ورزشی – انسانی، علوم اجتماعی – انسانی و علوم بهداشت می باشد. این دوره ها به زبان انگلیسی نیستند و تنها به زبان ایتالیایی تدریس می گردند.

هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در ایتالیا

هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در ایتالیا

هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در ایتالیا

هزینه شهریه دانشگاه های کشور ایتالیا بسیار مقرون به صرفه تر از دانشگاه های اروپای غربی و آمریکای شمالی می باشد. کشور ایتالیا به سبب ارائه خدمات عالی در تحصیلات و هزینه به صرفه به سبب وجود دانشگاه های دولتی خود بسیار مشهور می باشد. هزینه شهریه به موارد بسیاری بستگی دارد. هزینه دانشگاه های عمومی بسیار ارزان تر از دانشگاه های خصوصی است. همچنین، کیفیت تدریس در این دانشگاه ها نسبت به بسیاری از دانشگاه ها در سطح بالایی قرار دارد.

هزینه معمول شهریه برای دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی به درآمد خانواده و همچنین برنامه انتخابی دانشجو از 900 یورو تا 4000 یورو در دانشگاه های عمومی متفاوت است. هزینه دانشگاه های خصوصی 6000 یورو تا 20000 یورو می باشد. هر ساله بورسیه های بسیاری از سمت دانشگاه ها به دانشجویان با استعداد تعلق می گیرد.

دانشگاه های عمومی

میانگین هزینه شهریه تحصیلات عالیه دانشگاه های عمومی در کشور ایتالیا 850 یورو الی 1000 یورو در سال و بسته به دانشگاه و برنامه تحصیلی می باشد. جهت اطلاع از هزینه تحصیل در ایتالیا با مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *