تحصیل رشته پرستاری در لهستان

امروزه افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا خواهان تحصیل پرستاری در کشورهای مختلف هستند که کشور لهستان یکی از این کشورها می باشد. کارشناسان و متخصصان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) با فراهم نمودن اطلاعات لازم تلاش نموده اند که به شما در امر پذیرش و تحصیل رشته پرستاری در لهستان یاری رسانند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل در رشته پرستاری در لهستان

تحصیل در لهستان در مقطع لیسانس پرستاری 3 سال می باشد. فرایند تحصیلی برای رشته پرستاری در دانشگاه های این کشور بر جنبه عملی و تجربی متمرکز است. این روند به دانشجویان کمک می کند تا فعالیت و انگیزه دانشجویان برای تحصیل بیشتر باشد. در مدت تحصیل در این رشته شما موارد زیر را آموزش می بینید: اصول مراقبت پرستاری، مراقبت تخصصی، آموزش عملی که به شکل کلاس های عملی و تمرین های حرفه ای در بیمارستان و همچنین مراکز مراقبت و پرستاری برگزار می شود، ارائه می شود.

در دانشگاه های این کشور چه دروسی تدریس می شود؟ در این دوره تحصیلی که 3 ساله می باشد، پس از تحصیل با موفقیت، مدرک پرستاری (BSN) به دانشجو اعطا می شود. مدرک علوم پرستاری به فردی اعطا می شود که از لحاظ دانش دارای: اطلاعات کافی و پیشرفته در زمینه پرستاری، دانش عمومی در زمینه سایر علوم پزشکی، آگاهی از مقررات قانونی، هنجارهای اخلاقی و اخلاق حرفه ای بعنوان یک پرستار را داشته باشد.

از لحاظ مهارت قادر باشد: از دانش روز در زمینه مراقبت در سطح بالا بهره مند باشد ، اصول مربوط به ارائه خدمات در جهت ارتقاء و حفظ سلامتی و همچنین پیشگیری از بیماری را بخوبی بداند، به بیمار احترام بگذراد و صبر و شکیبایی داشته باشد. دارای شایستگی های اجتماعی: آموزش های مداوم در جهت آگاه سازی از برقرار ارتباط با بیمار و همدردی با وی را فرا بگیرد. پس از تکمیل دوره تحصیل اول، فارغ التحصیلان اجازه تحصیل پیشرفته در این رشته را دارند و وارد دوره دوم تحصیل می شوند.

برای پذیرش در مقطع لیسانس حداقل سن 18 سال و حداکثر سن 25 سال می باشد. الزام مدرک زبان برای دانشجویان نیز داشتن مدرک تافل می باشد و دانشجویان باید گواهی سوء پیشینه داشته باشند. به منظور تحصیل در مقطع فوق لیسانس نیز دانشجو بایستی حداکثر 30 سال داشته باشد. دارای گواهی سوء پیشینه باشد. دارای مدرک لیسانس باشد و مدرک تافل را نیز داشته باشد. 2 نسخه کپی از محل اقامت نیز برای درخواست ورود به دانشگاه های این کشور مورد نیاز است. طول مدت تحصیل نیز 2 سال بصورت تمام وقت (روزانه) می باشد. دانشجویان خارجی می توانند در دانشگاه ها و کالج های لهستان دارای محل اقامت باشند.

هزینه تحصیل پرستاری در لهستان

در رشته پرستاری دوره های تحصیلی جنبه های عملی و نظری پرستاری را پوشش می دهد و شامل مواردی مانند ترویج سلامت، مراقبت های پزشکی پیشگیرانه، آموزش سلامت و مهم تر از همه گستره وسیعی از روش های درمان، توانبخشی و پرستاری می باشد. دروس عملی دوره تحصیل رشته پرستاری در لهستان در آزمایشگاه های مجهز دانشگاه ها تدریس می شوند و سپس دانشجویان برای کسب مهارت در بیمارستان ها و کلینیک های آموزشی کارآموزی را می گذرانند. برای ورود به رشته پرستاری دیپلم دبیرستان و گواهی تسلط به زبان انگلیسی الزامی است. حداقل نمره آیلتس قابل قبول ۶٫۵ می باشد.

هزینه تحصیل پرستاری در لهستان

هزینه های تحصیل در لهستان به رشته و مقطع تحصیلی بستگی دارد. هزینه تحصیل رشته پرستاری در لهستان در مقطع کارشناسی برای سال اول ۵۷۰۰ یورو و در سال های دوم و سوم تحصیل ۵۵۰۰ یورو برای هر سال تحصیلی می باشد. هزینه در دانشگاه های خصوصی بیشتر خواهد بود. یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی لهستان این است که دانشجویان بین المللی می توانند بدون نیاز به مجوز کار به صورت پاره وقت تا ۲۰ ساعت در هفته کار کنند. برای اشتغال در این کشور تسلط به یکی از زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و یا اسپانیایی الزامی است.

دانشگاه های لهستان برای رشته پرستاری

دانشگاه هایی که در لهستان دوره های پرستاری را ارائه می کنند عبارتند از:

  • دانشگاه ووچ یا لودز
  • دانشگاه ورشو (مورد تایید وزارت بهداشت ایران)
  • دانشگاه گداسنگ (مورد تایید وزارت بهداشت ایران)
  • دانشگاه لازارسکی
  • دانشگاه یاگیلونیا (مورد تایید وزارت بهداشت ایران)
  • دانشگاه تکنولوژی گدانسک (مورد تایید وزارت بهداشت ایران)
  • دانشگاه تکنولوژی ورشو (مورد تایید وزارت بهداشت ایران)
  • دانشگاه سیلسیا (مورد تایید وزارت بهداشت ایران)

برای اطلاع از هزینه تحصیل و زندگی در لهستان بهتر است که با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) به گفت و گو بنشینید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *