تحصیل رشته مهندسی مواد در ایتالیا

هدف تحصیل رشته مهندسی مواد در ایتالیا ، آماده سازی متخصصانی در زمینه ی مواد و فناوری های نانو با دانش خاص در زمینه های آماده سازی، تبدیل و کاربرد مواد با توجه خاص به فناوری های نانو است. در پایان برنامه های آموزشی،فرد فارغ التحصیل می تواند مواد و فرآیند تولید را برای یک جزء خاص انتخاب کند، با در نظر گرفتن این که پردازش بعدی ممکن است بر ساختار و خصوصیات این مواد چه تاثیری داشته باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رشته مهندسی مواد در ایتالیا

در طول برنامه تحصیل در ایتالیا در رشته مهندسی مواد که 3 سال به طول می انجامد، برنامه های ویژه خاصی مانند مهندسی پردازش سطح، ریزساختارو فناوری نانو، مهندسی مواد پلیمری و فناوری و طراحی ارائه می شود.پس از اتمام دوره و گرفتن تابعیت و اقامت ایتالیا فرصت حرفه ای اصلی برای فارغ التحصیلان در شرکت ها و صنایع به وجود می آید که در آن مواد یک عامل اصلی توسعه است. بعضی از نمونه ها عبارتند از تولید مواد، پردازش و طراحی، صنعت پردازش سطح، مواد پلیمری و غیره.آموزش در دانشگاه های ایتالیا

 

آموزش در دانشگاه های ایتالیا

با توجه به ارزیابی برنامه درسی خود، فارغ التحصیلان مهندسی مواد و فناوری نانو می توانند تحصیلات خود را در زمینه های مرتبط از قبیل مهندسی مواد و فناوری نانو، مهندسی هسته ای و طراحی و مهندسی ادامه دهند. صادقانه باید گفت طبق بررسی های همیشگی، فارغ التحصیلان ممکن است دیگر برنامه های Laurea (معادل با کارشناسی ارشد علوم) را انتخاب کنند.روش های مختلفی برای اقدام برای دوره های Laurea (معادل با کارشناسی ارشد علوم) مانند برنامه های Laurea Magistrale (معادل با کارشناسی ارشد)، برنامه های تخصص در رشته های کارشناسی و دکترا در دانشگاه پلی تکنیک میلان(Politecnico di Milano) وجود دارد.

پذیرش در دانشگاه های ایتالیا

ابتدا باید سطح تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب کنید، بخش انتخاب شده را به دقت مطالعه کنید و بررسی کنید که چه روش های پذیرشی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره شده است:

  • برنامه های کارشناسی: Laurea (معادل با کارشناسی علوم)
  • برنامه های کارشناسی ارشد: Laurea Magistrale (معادل با کارشناسی ارشد علوم)
  • دوره های تخصص ارشد و آموزش مداوم
  • دوره های تک واحدی
  •  دوره های دکترا

تحصیل و زندگی در ایتالیا چگونه است؟ ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی(توسعه گران مهر) آماده جواب به تمام سوال های شما در همه زمینه ها ازجمله شرایط مهاجرت به ایتالیا هستیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *