تحصیل در رشته مهندسی برق در مجارستان

مهندسان برق در حال حاضر بیشتر در اروپا تجمع دارند و این بدان علت است که کشورهای اروپایی از جمله آلمان و تریش جز برترین قطب های صنعتی دنیا هستند. شرکت هایی که در زمینه صنعت در حال توسعه و پیشرفت هستند از نیروگاه های هسته ای به شرکت های میکرو الکترونیک، از تیم های کوچک به شرکت های چند قاره ای در حال تغییر می باشند. تحصیل در رشته مهندسی برق در مجارستان به منظور روشن کردن همین تغییرها و تکنیک های تغییر است که در ادامه توسط اطلاعات ارائه شده از مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر به مطالعه آن می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رشته مهندسی برق در مجارستان

پیش از پایان جنگ جهانی دوم هیچ گونه آموزش خاصی در زمینه مهندسی برق در سطح دانشگاهی وجود نداشت. تنها تعدادی از زمینه های رشته مهندسی برق در دانشکده مهندسی مکانیک آموزش داده می شده اند. دانشکده مهندسی برق بوداپست در سال 1949 در دانشگاه فنی تاسیس شد. پیشرفت سریع دانشکده در مدت کوتاه پدیده ای فوق العاده به حساب می آید. تعداد اعضای دانشکده 355 و تعداد کل افراد دانشگاه فنی 1535 نفر می باشد. تعداد کل دانشجویان تمام وقت، مکاتباتی و دیپلمه 3104 می باشند که 2312 نفر آن تمام وقت می باشند. همانطور که پیشتر گفته شد، دانشکده های دانشگاه فنی به پارلمان های مختلفی تقسیم شده اند که در مقاطع و زمینه های مختلف در فعالیت هستند.

دانشکده مهندسی برق از 18 پارلمان تشکیل شده است. پارلمان های مختلف در یک اندازه نیستند. اما، اندازه پارلمان ارتباط مستقیمی با میزان قدرت و اعتبار آن ندارد. 4 بخش در برنامه تحصیلی مهندسی برق وجود دارد که ارتباط از راه دور، قدرت، ابزار و کنترل و تکنولوژی محصول نامیده می شود. هر بخش به شعبات مختلف تقسیم می شود. 500 الی 600 نفر دانشجوی تمام وقت در هر 5 سال از رشته مهندسی برق فارغ التحصیل می شوند. بیشتری در رابطه با ورود به سایر بخش ها در دسترس نمی باشد.

پارلمان های آموزشی در مهندسی برق

ریاضیات، فیزیک، فیزیک هسته ای، مهندسی مکانیک، برق تئوری، اتوماسیون، روند کنترل، مهندسی مکانیک، مترولوژی و ابزار، تکنولوژی مواد اولیه مهندسی برق، ماشین های برقی، مهندسی ولتاژ بالا و انتقال قدرت برق، مهندسی ارتباط از راه دور، مهندسی ارتباط از راه دور بی سیم، ارتباط از راه دور ریز موج، تکنولوژی ارتباط از راه دور و ابزار، لوله های الکترون و نیمه رسانا

شرایط اخذ پذیرش رشته مهندسی برق از دانشگاه های مجارستان

شرایط اخذ پذیرش رشته مهندسی برق از دانشگاه های مجارستان

شرایط اخذ پذیرش رشته مهندسی برق از دانشگاه های مجارستان

  • مدارک واجد شرایط ورودی به زبان های روبرو پذیرفته می شوند: انگلیسی.

اغلب شما می توانید ریز نمرات مناسب از مدرسه خود دریافت کنید. اگر این مورد امکان پذیر نباشد، شما نیاز به ترجمه های رسمی همراه با کپی های تصدیق شده با مدرک اصلی باشید. هنگامی که در پایان به دانشگاه می روید، باید مدارک واجد شرایط ورودی اصلی را همراه خود داشته باشید.

  • برنامه تحصیلی: مهندسی برق

حداقل شرایط مورد نیاز: مدرک لیسانس علوم در رشته های مربوطه (حداقل کیفیت: 70%): نتیجه آزمون پذیرش الکترونیکی= حداقل 50%؛ مهارت های زبانی ثابت شده توسط آیلتس= حداقل 5.5 / تافل IBT= حداقل 80 / کمبریج FSC= حداقل 162 / پیرسون PTE= حداقل 51 / TELC B2 / گواهی زبان ورودی

  • سطح زبانی مورد نیاز: B2
  • آزمون ورودی: بله
  • حداقل معیار: مدرک لیسانس علوم در رشته های مربوطه (حداقل کیفیت: 70%): نتیجه آزمون پذیرش الکترونیکی= حداقل 50%

مراحل: پیش ارزیابی مدارک ارائه شده: کیفیت مدرک لیسانس علوم (حداقل: 70%)، کیفیت ریز نمرات لیسانس علوم، واحد های درسی کسب شده در رشته های مربوطه، جنبه های ارزیابی شده اضافی: کیفیت انگیزه نامه، توصیه نامه (اگر موجود است) – آزمون پذیرش الکترونیکی (از طریق اینترنت): دانش فنی، ارزیابی مهارت های زبانی (آزمون به زبان انگلیسی است)، انگیزه، نگرش، آمادگی فنی در رشته منتخب (حداقل 50% مورد نیاز است).

  • نتیجه: پذیرش کارشناسی ارشد برنامه تحصیلی پذیرش رد شده است.

بهترین دانشگاه های مجارستان برای تحصیل رشته مهندسی برق

دانشگاه پکس

  • لیسانس مهندسی برق
  • دانشکده مهندسی و تکنولوژی اطلاعات

مهندسان برق و الکترونیک آینده می بایست در این دانشگاه تحصیل کنند چرا که واحد های مهمی در زمینه طراحی، ساخت و تعمیر لوازم خانگی برقی و تجهیزات تسهیلاتی می گذرانند.

  • مدرک: لیسانس علوم در مهندسی برق
  • دوره آموزش: 3.5 سال یا 7 ترم
  • زبان آموزش: انگلیسی
  • آخرین زمان ارسال تقاضا: 2019/15/07
  • تاریخ شروع بعدی: 2019/ 02/09
  • هزینه ها
  • هزینه شهریه : 3400 دلار آمریکا در هر ترم
  • هزینه ارسال تقاضا : 100 دلار آمریکا
  • هزینه ثبت نام :-
  • زمان شروع: پاییز

دانشگاه ابودا

  • دانشکده مهندسی برق کالمان کالدو

این دانشکده دوره های مختلف آموزش در رشته مهندسی برق در مقطع لیسانس برای تحصیل در مجارستان را ارائه می دهد: تمام وقت، آموزش از راه دور. تمامی دانشجویان طی زمان تمام وقت در 3 ترم ابتدایی موضوعات مشابه را آموزش می بینند و در 4 ترم بعد آموزش ها به صورت از راه دور خواهد بود. پس از تکمیل موفقیت آمیز اولین بخش تحصیل ( بخش پایه )، دانشجویان می توانند زمینه تخصص خود را انتخاب نمایند که شامل: اتوماسیون، تکنولوژی ارتباط اطلاعات، ابزار دقیق و اتوامسیون، میکروالکترونیک، تکنولوژی و مهندسی برق قدرت می باشد.

دانشجویان فارغ التحصیل از مقطع لیسانس قادر به طراحی دستگاه های برقی، آزمایش و کنترل سیستم، مدیریت تولید دستگاه های برقی و نصب و راه اندازی پروژه ها در زمینه تخصص خود می باشند.

دانشگاه دبرچن

  • مهندسی برق، لیسانس
  • دانشکده: علوم و تکنولوژی
  • تاریخ آغاز: سپتامبر
  • الزامات زبان: مهارت در زبان انگلیسی ( تافل با نمره 513 و آلیتس 5.5 به همراه امتحانات شفاهی )
  • الزامات آکادمیک: گواهی دوره دبیرستان، ریاضیات و فیزیک ( کتبی و شفاهی )
  • طول مدت دوره: 7 ترم
  • تعداد ساعات آموزش : 2910
  • واحد ECTS : 210

توضیحات مختصر:

هدف این برنامه ایجاد تحصیل همه جانبه است که دانشجویان را جهت تمارین موفقیت آمیز مهندسی و تحصیلات پیشرفته آماده سازد. دانشجویان در رابطه با مدیریت فیزیکی محیط، علوم مواد اولیه و تکنولوژی در سطح میکرو و نانو تکنولوژی مانند سایر مباحث ریاضیات و اطلاعات آموزش می بینند. آنان دانش کاربردی در زمینه مهندسی کامپیوترو تکنولوژی برق، میکروالکترون ها و سیستم های انرژی، مواد اولیه نوری و اتوماسیون به دست می آورند. جدا از دانش اولیه و کاربردی، دانشجویان در رابطه با تبلیغات، برنامه ریزی، حل و مدیریت مشکلات به صورت تخصصی آموزش می بینند.

  • هزینه شهریه :6000 دلار آمریکا در سال

دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

  • دانشکده مهندسی برق و انفورماتیک

برنامه کارشناسی مهندسی برق به منظور ایجاد شناخت عمیق دانشجویان از ابزارها، شیوه ها، کاربرد ها و یادگیری بیشتر در رشته مهندسی برق طراحی شده است. این برنامه بر تمرین و آشنایی با هدف ایجاد دانشی کاربردی در صنعت مربوطه متمرکز است. این مقطع ادغامی از برنامه تحصیلی شامل دوره های پیشرفته یادگیری تئوری پایه مهندسی برق و کسب دانش کاربردی و مهارت های مورد نیاز صنعت مربوطه می باشد.

تحصیل رشته مهندسی برق در مجارستان به زبان انگلیسی

تحصیل رشته مهندسی برق در مجارستان به زبان انگلیسی

تحصیل رشته مهندسی برق در مجارستان به زبان انگلیسی

زبان: مجاری، زبان رسمی و ملی مجارستان است. رشته هایی در تمام مقاطع تحصیلی به زبان های انگلیسی و مجاری ارائه می شوند. رشته های تحصیلات تکمیلی که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند، رایج تر است. اگر تحصیل شما به زبان غیر بومی است، باید مدرک مهارت در آن زبان را ارائه کنید. اگر شما دارای شرایط استاندارد نباشید، این امر رایج است که موسسات دوره های زبان را برای بهبود شما ارائه می کنند. حتی اگر شما قادر به تحصیل در زبان انگلیسی باشید، باید تلاش کنید که زبان مجاری را به حد کافی یاد بگیرید. ارتباط با افراد محلی و دیگر دانشجویان بهترین روش برای تمرین است. این مهارت در CV / رزومه شما بسیار ارزشمند است.

تحصیل در خارج به زبان انگلیسی

برای درخواست در یکی از این دانشگاه ها، شما نیاز به اثبات مهارت زبان انگلیسی دارید. چندین آزمون استاندارد زبان انگلیسی وجود دارد که شما می توانید برای اثبات سطح زبان انگلیسی خود در آنها شرکت کنید، مانند PTE (آزمون زبان انگلیسی پیرسون)، TOEFL (آزمون انگلیسی به عنوان زبان خارجی)، CAE (انگلیسی پیشرفته کمبریج)، IELTS (سیستم آزمون زبان انگلیسی بین المللی) که توسط انجمن بریتانیا و IDP ارائه شده اند. IELTS یکی از رایج ترین این آزمون ها است، با انجمن بریتانیا که بیش از 500 مکان های آزمون را ارائه می کند و توسط بیش از 9.000 سازمان در سراسر جهان پذیرفته شده اند.

بازار کار رشته مهندسی برق در مجارستان

مهندسان برق دستگاهها و تجهیزات الکتریکی از جمله ژنراتورهای سیستمهای ارتباطی، موتورها و سیستمهای ناوبری و سیستمهای برقی خودروها و هواپیماها را طراحی، توسعه و آزمایش می کنند. آنها همچنین بر ساخت این دستگاه ها، سیستم ها و تجهیزات نظارت دارند. انجام طیف گسترده ای از کارهای مهندسی با بهره برداری از طراحی رایانه ای یا نرم افزارها و تجهیزات مهندسی را شامل میشود. مشاوره با مشتریان، مهندسین و دیگران برای بحث در مورد محصولات یا پروژه های مهندسی موجود یا بالقوه را انجام میدهند.

با تهیه مشخصات سیستم های الکتریکی، نقشه های فنی یا نقشه های توپوگرافی، اطمینان حاصل شود که نصب و راه اندازی با عملکرد مطابق با استانداردها و نیازهای مشتری است. با انجام طیف گسترده ای از محاسبات دقیق، تعیین استانداردهای ساخت و ساز، ساخت یا نصب و راه اندازی را موجب میشود. اطمینان از انطباق با مشخصات، کدها یا شرایط مشتری با هدایت یا هماهنگی نصب، ساخت، تعمیر و نگهداری، اسناد، پشتیبانی یا آزمایش فعالیت حاصل شود. نوشتن گزارش ها و گردآوری داده ها در مورد پروژه ها و مطالعات مهندسی برق موجود و بالقوه است.

به دلیل ماهیت شغل مهندس، آنها اغلب برای حل مسائل پیچیده ای که با آنها سروکار دارند، در تیم ها کار می کنند. اغلب اوقات، این تیم ها از مهندسین با تخصص در زمینه های مختلف تشکیل می شوند، آیا این گروه از تجهیزات مجهزتری برخوردار هستند تا بتوانند برای رفع نیاز الکتریکی در یک محصول، راه حلی پیدا کنند. بنابراین، مهم است که مهندسین عضوی از تیم باشند. آنها همچنین باید بتوانند با ایده ها ارتباط برقرار کنند. آنها باید در ریاضیات و علوم مهارت داشته باشند، حل کننده مشکل بسیار خوبی باشند، قادر به فکر کردن خلاقانه، کار راحت روی رایانه و صحبت راحت با یک گروه بزرگ باشند.

تبدیل شدن به یک مهندس برق برخی از شرایط تحصیلی، از جمله داشتن حداقل مدرک لیسانس را دارد. بیشتر مشاغل شخصی را برای این مقام در نظر نمی گیرند مگر اینکه مدرک تحصیلی داشته باشند و بیشتر شرکت ها به مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا در مهندسی برق نیاز دارند. همچنین ممکن است برخی از شرکتها نیازمند سال ها تجربه باشند.

الزامات مهندس برق در مجارستان :

  1. مدرک لیسانس در رشته مهندسی برق از یک دانشگاه معتبر.
  2. به عنوان مهندس حرفه ای دارای مجوز باشد.
  3. تجربه استفاده یا تمایل به یادگیری نرم افزار مورد نیاز را تجربه کنند.
  4. دانش کدهای قابل اجرا مربوط به مهندسی الکترونیک
  5. مهارت در نرم افزار طراحی و محاسبه.

حقوق مهندس برق در مجارستان:

  1. حقوق‌ HUF 1065232،
  2. 8108366 HUF
  3. 3,586.514دلار، 27,299.94 دلار
  4. پاداش 148479 HUF،
  5. 1010139 HUF
  6. 499.927 دلار، 3,401.129 دلار
  7. کل پرداختی 1500238 HUF،
  8. 8994524 HUF
  9. 5,051.454 دلار، 30,285.48 دلار

رتبه و رنکینگ دانشگاه های مجارستان برای تحصیل رشته مهندسی برق

دانشگاه دبرچن

مهم ترین رتبه های تحصیلات عالیه بین المللی به قرار زیر هستند:

  • QS رتبه بندی دانشگاهی جهانی

6 دانشگاه مجارستان در رتبه بندی جهانی تحصیلات عالیه QS در سال 2019 جای داشتند. دانشگاه دبرچن در رتبه 650-601 قرار داشت.

  • رتبه بندی دانشگاهی بر اساس موضوع

در سال 2019، برنامه های دانشگاه دبرچن میان 500 لیست موضوعات گسترده ( علوم زندگی و پزشکی ) و در 3 لیست موضوعی ( کشاورزی، جنگل داری، پزشکی و علوم بیولوژیکی ) رتبه بندی QS قرار داشت.

  • رتبه بندی دانشگاهی EECA

QS دانشگاه ها را در میان کشورهای آسیای مرکزی و اروپای نوین تحت عنوان EECA رتبه بندی نموده است. 11 دانشگاه از کشور مجارستان در این رتبه بندی جای داشتند. 4 دانشگاه مجارستان نیز در میان 30 دانشگاه برتر معرفی شده اند: دانشگاه ایوتووس لاراند در رتبه 20 ام، دانشگاه سگد در رتبه 26 ام، دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست در رتبه 29 ام و دانشگاه دبرچن در رتبه 30 ام قرار داشت.

دانشگاه پکس

با وجود آن که دانشگاه پکس قدیمی ترین دانشگاه کشور به حساب می آید، اما دارای جایگاه بین المللی فوق العاده ای می باشد. کل موسسه مانند دیگر دانشکده ها و برنامه های تحصیلی در صدر رتبه بندی های بین المللی شناخته شده قرار دارد.

  • رتبه بندی آکادمیک جهانی دانشگاهی

دانشگاه پکس اخیرا در میان بهترین دانشگاه های رتبه بندی آکادمیک جهانی دانشگاهی که رتبه بندی شانگهای نیز نامیده می شود قرار دارد. رتبه بندی اخیر دانشگاهی در سال 2018، مدرسه پزشکی دانشگاه پکس را در زمینه پزشکی بالینی در رتبه 500-401 ام قرار داده است.

  • رتبه بندی دانشگاهی جهانی تحصیلات عالیه تایمز

آخرین رتبه بندی توسط رتبه بندی تایمز از لندن، دانشگاه پکس را در بالاترین رتبه میان سایر دانشگاه های کشور مجارستان قرار داده است. این رتبه بندی، بزرگ ترین رتبه بندی دانشگاهی به شمار می آید.

  • رتبه بندی تحصیلات عالیه کشورهای در حال توسعه تایمز

دانشگاه پکس کشور مجارستان دارای رتبه 127 در میان 50 کشور شرکت کننده در رتبه بندی تحصیلات عالیه کشور های در حال توسعه تامیز می باشد. با دست یابی به این موقعیت، دانشگاه پکس از جمله بهترین دانشگاه مجارستان خارج از پایتخت به حساب می آید.

  • رتبه بندی دانشگاهی QS

دانشگاه پکس به عنوان بهترین دانشگاه مجارستان در میان 5 دانشگاه دیگر این کشور شناخته شده است. با توجه به موسسه بریتیش، این دانشگاه در سال گذشته در تلاش بوده است تا همواره موقعیت خود را در رتبه بندی ها بهتر سازد و موفق به کسب رتبه 750-701 شد. با در نظر گرفتن سایر دانشگاه های مجارستان، دانشگاه پکس دارای رتبه ای هم سطح با دانشگاه ایتووس لوراند می باشد.

موسسه Qs رتبه بندی بین المللی دانشگاه های کشور های در حال توسعه را با 450 موسسه آموزشی آسیای مرکزی مقایسه نموده است. 10 شاخص متفاوت ارزیابی شدند که شامل شهرت آکادمیک و تاثیرات تحقیقاتی هر دانشگاه نیز بود. دانشگاه پکس با طی نمودن 10 جایگاه، دارای رتبه 53 شد.

دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد در میان برترین ها

نتایج رتبه بندی دانشگاهی جهانی مرکزی و وبومتریک سال 2015 عمومی سازی شدند. BME دارای رتبه 819 ام در این رتبه بندی در میان 1000 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه تنها رتبه بندی هایی را اعلام می نماید که کیفیت آموزش دانشجویان، نرخ اشتغال فارغ التحصیلان، اعتبار اعضای دانشکده و کیفیت تحقیقات آنان که توسط تعدادی از دانشگاه هایی که برنده جوایز و مدال شده اند سنجیده می شود. هر سه این معیارها 25 درصد به نتیجه نهایی اضاف می کنند. انتشار، نفوذ و استنادها توسط تحقیقات دقیق و گسترده و شاخص های دانشگاهی اندازه گیری می شوند و ثبت اختراع بین المللی به صورت 5-5 % در رتبه بندی ها مورد بررسی قرار می گیرند. در سال 2015، 6 دانشگاه مجارستان در لیست CWUR قرار داشتند: دانشگاه ایتوویس لوراند در رتبه 458 ام، دانشگاه سملویس در رتبه 617 ام، دانشگاه دبرچن در رتبه 667 ام، دانشگاه سگد در رتبه 731 ام، دانشگاه اقتصاد و تکنولوژی در رتبه 819 و دانشگاه پکس در رتبه 892 ام قرار داشتند.

هزینه تحصیل رشته مهندسی برق در مجارستان

هزینه تحصیل رشته مهندسی برق در مجارستان

هزینه تحصیل رشته مهندسی برق در مجارستان

مجارستان از Forint ؛(HUF) به عنوان ارز خود استفاده می کند. شهریه پرداختی تان بستگی به مکانی دارد که شما برای تحصیل انتخاب می کنید و در چه مقطع تحصیلی باشید. اگر اهل یکی از کشور های اتحادیه اروپا هستید، ممکن است بتوانید برای محلی که دارای بودجه دولتی است، اقدام کنید. این مورد تحت سیستم مشابه شهروندان مجارستان خواهد بود، بنابراین ممکن است درخواست نامه ها رقابتی باشند. دانشجویان بین المللی همچنین ممکن است واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی توسط دولت مجارستان باشند. به طور متوسط، شما باید انتظار داشته باشید که بین 5،500 دلار / 4،900 یورو تا 15000 دلار / 13.200 دلار در سال پرداخت کنید. همچنین باید انتظار داشته باشید که هزینه های درخواست نامه / آزمون حدود 500 دلار / 440 یورو را بپردازید.

در انتهای مطلب، لازم به ذکر است در صورتی که می توانید شرایط  خود را برای مهاجرت تحصیلی به کشور مجارستان فراهم کنید، نگران مسیر نباشید. ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) همراه شماییم تا کامل ترین اطلاعات را در قالب به روزترین موضوعات کسب کنید. با ما همراه باشید و تحصیل در رشته مهندسی برق در مجارستان را برای اقدام، واکاوی کنید.

سوالات متداول در مورد تحصیل در رشته مهندسی برق در مجارستان

1- جهت اخذ پذیرش مهندسی برق دانشگاه های مجارستان مدارکم را به چه زبانی ترجمه کنم؟

انگلیسی

2- آیا می توان با مدرک غیرمرتبط پذیرش مهندسی برق دانشگاه های مجارستان را اخذ کرد؟

حداقل شرایط مورد نیاز: مدرک لیسانس علوم در رشته های مربوطه

3- جهت اخذ پذیرش مهندسی برق دانشگاه های مجارستان حداقل نمره زبان چقدر باید باشد؟

مهارت های زبانی ثابت شده توسط آیلتس= حداقل 5.5 / تافل IBT= حداقل 80

4- زبان مورد نیاز جهت اخذ پذیرش مهندسی برق دانشگاه های مجارستان در چه سطحی باید باشد؟

B2

5- دوره آموزش لیسانس مهندسی برق در مجارستان چه مدت طول می کشد؟

3.5 سال یا 7 ترم

6- دوره لیسانس مهندسی برق در مجارستان به چه زبانی آموزش داده می شود؟

انگلیسی

7- هزینه شهریه دوره لیسانس مهندسی برق در مجارستان چقدر است؟

3400 دلار آمریکا در هر ترم

8- هزینه ارسال تقاضا دوره لیسانس مهندسی برق در مجارستان چقدر است ؟

100 دلار آمریکا

9- زمان شروع دوره لیسانس مهندسی برق در دانشگاه پکس مجارستان از چه تاریخی است؟

پاییز

10- بهترین دانشگاه های مجارستان برای تحصیل رشته مهندسی برق کدامند؟

  • دانشگاه پکس
  • دانشگاه ابودا
  • دانشگاه دبرچن

11- دانشکده مهندسی برق کالمان کالدو در مجارستان این رشته را در چه مقطعی ارائه می دهد؟

این دانشکده دوره های مختلف آموزش در رشته مهندسی برق در مقطع لیسانس برای تحصیل در مجارستان را ارائه می دهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *