تحصیل در رشته مهمانداری سوئیس

تمرکز اصلی این دوره ها بر مراقبت از مسافران در طول پرواز می باشد. شرکت های هواپیمایی شرایط متفاوتی را برای افرادی که متقاضی فعالیت به عنوان مهماندار می باشند را در نظر گرفته است. بنابراین ضروری است که افراد متقاضی تحصیل در رشته مهمانداری سوئیس قبل از اقدام برای یادگیری الزامات این شغل، از داشتن تمامی شرایطی که در این مقاله توسط مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر آمده مطمئن باشند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رشته مهمانداری در سوئیس

مهمانداری یک تجارت پر رونق است با افرادی که اکنون بیشتر از گذشته سفر میکنند. و با وجود این، به نظر میرسد کارفرمایان در یافتن کارمندان با مدارک لازم برای کار در این صنعت پر رونق مشکل دارند.  گرفتن مدرک مهمانداری ممکن اس کمی عجیب بنظر برسد، اما به این روش فکر کنید: تعطیلات چیزی است که همه از آن لذت میبرند. اگرچه صنعت مهمانداری به طور مداوم در حال شکوفایی است، کمبود مدیران، سر آشپز ها و سایر کارمندان واجد شرایط هتل وجود دارد. مردم همیشه به هتل ها و رستوران ها نیاز دارند. بنابراین مشاغل موجود در این زمینه برای همیشه متقاضی خواهند داشت. درواقع پیش بینی می شود شغل های این صنعت تا سال 2020 سه برابر میشوند!!

سوئیس کشوری که به دلیل کیفیت بالای هتل و صنعت گردشگری مشهور است، برای افرادی که دنبال علاقه مند به تحصیل مهمانداری هستند یک مقصد عالی است. داشتن دیدگاه های نفس گیر و فرهنگ متنوع چند زبانه سوئیس کیفیت زندگی باورنکردنی و تجربه تحصیل غنی سازی را ارائه میدهد. به نظر میرسد اگر این کافی نیست، سوئیس برای امیدوار کردن رشته مهمانداری با اطمینان از صلاحیت های لازم در این زمینه کار را بسیار آسان میکند. برای مثال، گروه آموزش سوئیس، اتحادیه این کشور از مدارس مهمانداری، پنج مدرسه خارق العاده را با تعداد 6500 دانش آموز از بیش از 100 کشور تحت نظارت دارد! مدارس آموزش و پرورش گروه سوئیس در سراسر سوئیس از شهرهای مرکزی مانند لوسن و مونترو تا سنگهای پنهان مانند نیوچتل گسترش یافته است.

شرایط اخذ پذیرش رشته مهمانداری از دانشگاه های سوئیس

شرایط اخذ پذیرش رشته مهمانداری از دانشگاه های سوئیس

شرایط اخذ پذیرش رشته مهمانداری از دانشگاه های سوئیس

  • مدرک لیسانس
  • تحصیلات تکمیل شده مقطع متوسطه
  • (IB دیپلم، IBCP دیپلم ** ،Maturité، Abitur، French Bac ، 2 A- سطوح ،
  • دیپلم دبیرستان یا معادل آن)
  • مدرک تسلط به زبان انگلیسی IELTS 5.5 یا TOEFL iBT 55 یا معادل آن
  • حداقل سن 18 سال

کارشناسی ارشد هنرستان در رشته مهمانداری:

  • مدرک لیسانس شناخته شده
  • مدرک تسلط زبان انگلیسی IELTS 6.0 یا TOEFL iBT 80 یا معادل آن
  • حداقل سن توصیه شده 21 سال

مدرک تحصیلات تکمیلی

  • مدرک لیسانس شناخته شده یا حداقل 3 سال سابقه کار در یک موقعیت نظارتی در هر صنعت
  • مدرک تسلط زبان انگلیسی IELTS 5.5 یا TOEFL iBT 55 یا معادل آن
  • حداقل سن توصیه شده 21 سال

بهترین دانشگاه های سوئیس برای تحصیل رشته مهمانداری

  1. دانشگاه علوم و هنرهای کاربردی لوسرن
  2. دانشگاه علمی کاربردی سوئیس شرقی
  3. دانشگاه سنت گالن
  4. دانشگاه علوم کاربردی سوئیس غربی
  5.  مدارس مهمانداری خصوصی در سوئیس
  6. دانشگاه آزاد ABMS سوئیس – ABMS (EduQua)، EFMD و گواهینامه ISO، ASIC و ECBE معتبر
  7. دانشکده مدیریت و هتلداری – سوئیس – BHMS گواهی (EduQua)
  8.  هتل فاخشوله بلفویرپارک زوریخ
  9. کالج های سزار ریتز – سزار ریتز گواهی (EduQua)
  10. آکادمی هنرهای آشپزی سوئیس – CAA
  11. Ecole hoteliere de ژنو – ES
  12. Ecole hoteliere de Lausanne- EHL (وابسته به دانشگاه علمی کاربردی سوئیس غربی HES-SO. NEASC معتبر) دانشکده تجارت اتحادیه اروپا (پردیس مونترو) (EduQua مجاز)
  13. دانشکده بازرگانی ژنو – GBS – مجوز: IACBE EduQua i BBA و MBA متخصص در مهمان نوازی
  14. موسسه آموزش عالی گلیون – GLION (معتبر EduQua / NEASC معتبر)
  15. موسسه هتل Montreux – HIM (گواهی EduQua)
  16. Hotelfachschule Thun – HF Thun
  17. HTMi، هتل و انستیتوی مدیریت گردشگری سوئیس- HTMi (گواهی EduQua، معتبر بریتانیا با BAC و 10H) دانشکده تجارت بین المللی سوئیس – IBAS (گواهی EduQua) (گواهی ISO).
  18. دانشکده بین المللی مدیریت گردشگری – 1ST
  19. دانشکده بین المللی مدیریت تجارت – ISBM
  20. هتل و دانشکده تجارت بین المللی و مدیریت گردشگری – VATEL (پردیس سوئیس)
  21. موسسه بین المللی مدیریت سوئیس- IMI (گواهی ISO و EduQua)
  22. موسسه بین المللی آموزش هتل و گردشگری – IHTTI
  23. Les Roches دانشکده بین المللی مدیریت هتل- Les Roches (دارای گواهینامه EduQua) / NEASC معتبر)
  24. SHL Schweizerische Hotelfachschule لوزرن
تحصیل رشته مهمانداری در سوئیس به زبان انگلیسی

تحصیل رشته مهمانداری در سوئیس به زبان انگلیسی

تحصیل رشته مهمانداری در سوئیس به زبان انگلیسی

مدت زمان دوره لیسانس مدیریت مهمانداری 3 سال می باشد. این رشته تحصیلی دانش آموزان را برای کار در بخش های متنوعی از صنعت مسافرتی و جهانگردی مانند مدیریت تورهای مدیریت روادیدهای هتل مدیریت می کند.مدیریت توچال و مدیریت کنوانسیون. لیسانس هنر در رشته اوقات فراغت و گردشگری ، شامل دوره هایی در زمینه مدیریت، امکانات تفریحی، مدیریت مقصد تفریحی ، مدیریت توچال جغرافیا می باشد. جهانگردی و محیط زیست، سیاست گردشگری و تبلیغات، گردشگری حیات وحش، گردشگری شهری، و جنبه های قانونی تفریحی و گردشگری است.

مدرک کارشناسی ارشد رشته مدیریت گردشگری و مهمانداری دانشجویان را در مورد صنعت پیچیده به طور کلی توسعه خواهد داد، و طیف وسیعی از زمینه ها از جمله مهارت های مدیریت، تجزیه و تحلیل تفکر استراتژیک از روندهای مختلف فناوری و مصرف کننده را در بر میگیرد. با رشد صنعت گردشگری و مهمانداری، شرکت ها به دنبال حرفه هایی هستند که میتوانند چگونگی مقابله با روندهای مختلف را که دنبال میکنند، درک کنند. رشته کارشناسی ارشد گردشگری، رشته مدیریت مهمانداری، تئوری ها، مطالعات موردی در مورد زندگی واقعی و چارچوب ها را ترکیب میکند، در حالی که دانشجویان را برای حرفه بعدی در زمینه گردشگری و مهمانداری آماده میکند.

در طی این برنامه، دانشجویان:

درک درستی از نحوه مدیریت سازمان های گردشگری و مهمانداری به دست می آورند. تاثیر برنامه ریزی و توسعه گردشگری در محیط های اقتصادی، اجتماعی- فرهنگی و جسمی را تحلیل کنید.مهارت هایی در مورد چگونگی ارزیابی انتقادی رشته های اصلی تجارت در بخش های گردشگری و مهمانداری و استفاده از آنها در موقعیت های عملی ایجاد کنید. زبان انگلیسی یکی از زبانهای رسمی سوئیس نیست، بلکه یک زبان بین المللی است. همه مردم آن را صحبت می کنند.بیشتر رشته های کارشناسی در دانشگاه های سوئیس به زبان آلمانی یا فرانسه یا ایتالیایی تدریس میشود. با این وجود تعدادی از دانشگاه های مشهور و معتبر دنیا در سوئیس وجود دارند که برنامه هایی را به زبان انگلیسی ارائه میدهند که به طور خاص برای دانشجویان بین المللی طراحی شده اند.

بازار کار رشته مهمانداری در سوئیس

امروزه در سوئیس بیش از 35 مدرسه تحصیلات مهمانداری را به دانشجویانی از سراسر جهان ارائه میدهند.  دوره های مهمانداری معمولا به زبان انگلیسی، آلمانی، یا ایتالیایی برگزار میشود و بیشتر مدارس این فرصت را دارند تا به جهان سفر کنند و مکان های کاری را در هتلها، رستورانها و مکانهای مهمانداری برتر ارائه دهند.

در BHMS ، یکی از معدود مدرسه هایی که رسما توسط دولت به عنوان/ کالج تحصیلات عالی فدرال سوئیس/ شناخته شده است، تمام دوره ها به زبان انگلیسی برگزار میشود و در طول دوره تحصیل، دانشجویان میتوانند مهارتهای زبان آلمانی، فرانسوی،یا ایتالیایی خود را بهبود بخشند که در دوره کار آموزی بسیار مفید خواهد بود.

  • برخی از برنامه ها ممکن است شامل دوره هایی مانند ارتباطات تجاری مدیریت منابع انسانی، فروش و بازاریابی و توسعه شخصی باشد.
  • این دوره ها به دانشجویان کمک میکند تا تصمیم بگیرند که در کدام بخش از صنعت بیشترین علاقه را دارند.
  • فارغ التحصیلان دارای مدرک فنی، عددی یا علمی ممکن است در رشته فناوری اطلاعات (IT) خدمات مالی ،مهمانداری فرصت هایی را پیدا کنند.
  • همچنین جای خالی کارگران فصلی در رشته جهانگردی از جمله نقش اسنوبرد و اساتید اسکی وجود دارد.
  • گردشگری همچنین منبع اصلی اشتغال با فرصت های فصلی در استراحتگاه های اسکی در رشته کوه های آلپ و مدارس هتل های معتبر بین المللی است که آموزش کارشناسی ارشد را برای مشاغل مهمانداری ارائه میدهند.

رتبه و رنکینگ دانشگاه های سوئیس برای تحصیل رشته مهمانداری

رتبه بندی های دانشگاه جهانی QS بر اساس موضوع تحصیلی، برترین دانشگاه های دنیا را بر اساس هر موضوع تحصیلی رتبه بندی کرده است، که در بر گیرنده 48 موضوع است. هدف این رتبه بندی ها، کمک به دانشجویان برای شناسایی مدارس برتر دنیا در زمینه رشته های انتخابی شان در راستای تقاضای بالا برای مقایسه سطح رشته ها است.

هر رتبه بندی موضوعی از چهار منبع استفاده می کند. دو منبع، نتیجه تحقیقات QS از دانشگاهیان و کارمندان است، که برای ارزیابی شهرت موسسات بین المللی در هر رشته استفاده می شود. دو شاخص بعدی، اثر تحقیقاتی را بر مبنای نقل قول های تحقیقاتی در هر مقاله و شاخص در موضوعات مربوطه ارزیابی می کند. منبع این اطلاعات از پایگاه داده السویر اسکوپوس گرفته شده است – جامع ترین پایگاه داده نقل قول های تحقیقاتی. از ترکیب این چهار مولفه برای تولید نتایج هر رتبه بندی موضوعی، با ارزیابی هر رشته استفاده می شود.

رتبه بندی جهانی

  • دانشگاه لوزان سوئیس در رشته هتلداری (Ecole hoteliere de Lausanne)؛ 2
  • دانشکده بین المللی مدیریت هتلداری لس روچس (Les Roches International School of Hotel Management)؛ 4
  • SHMS – دانشکده مدیریت هتلداری سوئیس ؛ (SHMS – Swiss Hotel Management School)؛ 8
  • موسسه مدیریت جهانگردی و هتلداری (Hotel and Tourism Management Institute)؛ 15
  • IMI – لوزرن – دانشکده مدیریت هتلداری بین المللی; (IMI – Luzern – International Hotel Management School)؛ 17
  • موسسه آموزش عالی گلیون (Glion Institue of Higher Education)؛ 20
  • دانشکده مدیریت هتلداری و جهانگردی دولتی (State Tourism and Hotel Management School)؛ 45

هزینه تحصیل رشته مهمانداری در سوئیس

هزینه تحصیل رشته مهمانداری در سوئیس

هزینه تحصیل رشته مهمانداری در سوئیس

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه های مهاجرت و ویزای تحصیلی به سوئیس و همچنین اخذ اقامت موقت و ویزای این کشور می توانید از اطلاعات به روز مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) استفاده کرده و برای کسب راهنمایی در این راستا گام بردارید.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *