دانشگاه معماری آلمان

کشور آلمان یکی از کشورهایی است که رشته معماری در آن از محبوبیت زیادی برخوردار است. دانشگاه‌های معماری آلمان دارای رتبه‌بندی و رنکینگ جهانی بالایی هستند. دانشگاه معماری آلمان هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی و داخلی را به خود جذب می کند. با این مقاله که توسط تیم مجرب موسسه اصطهباناتی تهیه گردیده است، همراه باشید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

کشور آلمان دارای دانشگاه های زیادی است و به‌همین دلیل امکان تحصیل معماری در آن با شرایط بسیار خوبی روبرو است. به تمامی دانشجویان رشته معماری در کشور آلمان یاد داده می‌شود که چگونه یک ساختمان یا سازه ها را طراحی کرده و از هنر خود جهت بازسازی ساختمان ها استفاده کنند.

تحصیل معماری در آلمان و پذیرش تحصیلی

متقاضیان برای تحصیل در آلمان باید در ابتدا از دانشگاه مورد نظر در آلمان پذیرش تحصیلی دریافت کنند. متقاضیان برای اخذ پذیرش تحصیلی رشته معماری در آلمان باید مدارک لازم را به سفارت آلمان در ایران ارائه دهند. متقاضی همچنین برای اخذ پذیرش تحصیل معماری در آلمان باید آخرین مدرک تحصیلی، مدرک مهارت زبان آلمانی آزمون تست داف یا DSH یا مدرک مهارت زبان انگلیسی، پاسپورت معتبر و تمکن مالی کافی را ارائه دهد.

پس از این که متقاضی  پذیرش تحصیل معماری در آلمان را اخذ کرد، می تواند برای اخذ ویزای تحصیل رشته معماری در آلمان اقدام کند.

تحصیل معماری در آلمان در مقطع کارشناسی

تحصیل معماری که از بهترین رشته های تحصیلی در آلمان برای مهاجرت است باید برای تحصیل در مقطع کارشناسی آن دارای مدرک دیپلم دبیرستان باشد. متقاضی پس از اینکه از دانشگاه مورد نظر پذیرش تحصیل رشته معماری در آلمان را اخذ کرد، می تواند برای اخذ ویزای تحصیلی و مهاجرت به آلمان اقدام کند. طول مدت تحصیل معماری در آلمان در مقطع کارشناسی در حدود 5 سال می باشد.

متقاضیان برای ادامه تحصیل در رشته معماری در آلمان می توانند به تحصیل ارشد معماری در آلمان بپردازند. ترم های تحصیلی مقطع کارشناسی رشته معماری در آلمان ترم های زمستان و پاییز می باشند. تاریخ شروع ترم در ابتدای ماه مارس و اواسط سپتامبر می باشد.

از مهم ترین شرایط اخذ پذیرش تحصیل رشته معماری در آلمان در مقطع کارشناسی موارد زیر را می توان ذکر کرد:

  • دارا بودن مدرک زبان آلمانی در سطح B2 از آزمون تست داف یا DSH برای تحصیل در دانشگاه های معماری زبان آلمانی
  • دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس ۵.۵ برای تحصیل در دانشگاه های معماری زبان انگلیسی
  • دارا بودن معدل درسی دوره دبیرستان بالاتر از 15
  • عدم وجود گپ و وقفه تحصیلی بیشتر از 5 سال از زمان اخذ مدرک دیپلم

تحصیل معماری در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

متقاضیان برای تحصیل ارشد معماری در آلمان باید دارای مدرک کارشناسی تحصیل در رشته معماری داخلی در آلمان و یا تحصیل رشته معماری در آلمان در مقطع کارشناسی باشند.

مدت زمان تحصیل ارشد معماری در آلمان در حدود یک تا دو سال می باشد. متقاضیان برای ادامه تحصیل در رشته معماری در آلمان می توانند به تحصیل دکترای معماری در آلمان بپردازند. از جمله شرایط تحصیل معماری در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد موارد زیر را می توان نام برد:

  • عدم وجود گپ تحصیلی بیشتر از 5 سال از زمان اخذ مدرک کارشناسی رشته معماری
  • اخذ پذیرش بدون ارائه مدرک زبان آلمانی در مقطع تحصیل ارشد معماری در آلمان

تحصیل معماری در آلمان در مقطع دکتری

متقاضیان برای تحصیل دکتری معماری در آلمان باید دارای مدرک تحصیل ارشد معماری در آلمان و یا دانشگاه های دیگر کشورهای جهان باشند. مدت زمان تحصیل دکتری معماری در آلمان در حدود 4 سال می باشد. از جمله شرایط تحصیل دکترای معماری در آلمان می توان به دارا بودن مقاله های پژوهشی و تحقیقی، دارا بودن مدرک مهارت زبان آلمانی یا انگلیسی با نمره عالی و دارا بودن معدل بالا در تحصیل ارشد معماری در آلمان اشاره کرد.

متقاضیان با تحصیل دکتری معماری در آلمان می توانند در سمینارهای علمی آموزشی شرکت کنند. یکی دیگر از شرایط تحصیل دکتری معماری در آلمان دارا بودن تسلط کافی به زبان آلمانی یا انگلیسی برای ارائه تز و پایان نامه دکتری معماری در آلمان می باشد.

بهترین دانشگاه های معماری آلمان

در این مقاله سعی شده تا لیست دانشگاه های معماری آلمان برای شما عزیزان آماده شود. البته  ایتن لیست را می توان به عنوان دانشگاه های مهندسی عمران در آلمان هم شناخت. این دانشگاه ها عبارت‌اند از:

دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه فنی مونیخ یکی از دانشگاه‌های معماری آلمان است که دانشجویان آن را به عنوان یکی از دانشگاه های مهندسی عمران در آلمان هم می شناسند. این دانشگاه در سال‌های اخیر جزو بهترین دانشکده‌های معماری آلمان شناخته شده است. تعداد ۴۰ هزار دانشجو در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند رنکینگ جهانی دانشگاه فنی مونیخ رتبه ۲۵جهانی را دارد.

شیوه تحصیلی دانشگاه فنی مونیخ

همان طور که گفته شد دانشگاه معماری آلمان دارای برنامه های آموزشی زیاد و متناسب با سطح استاندارد جهانی است. دانشگاه فنی مونیخ نیز به عنوان یکی از دانشگاه های معماری آلمان این استاندارد جهانی را حفظ کرده و رتبه بالایی بدست آورده است.به همین خاطر یکی از انتخاب های متقاضیان رشته معماری برای مهاجرت به آلمان است. اساس این دانشکده تحقیق محور است. حدوداً ۱۳۱ استاد معماری در این دانشگاه مشغول به تدریس هستند. تعداد دانشجویان بین المللی آن ۱۵۰۰ نفر است. این دانشگاه برای تمامی فارغ التحصیلان رشته معماری شغل در نظر می گیرد.

دانشگاه فنی برلین

یکی دیگر  از بهترین دانشگاه های معماری آلمان، دانشگاه فنی برلین است. این دانشگاه توانسته در سال ۲۰۱۹ رتبه ۳۲ جهانی را دریافت کند. نام دانشگاه ها فنی برلین به عنوان یکی از برترین دانشگاه های معماری آلمان شناخته شده و حدودا۲۲۰۰ً دانشجو دارد. دانشگاه معماری آلمان برلین در سال ۱۹۶۶ توسط برنهارد هرمکز و  هانس اسچارون تأسیس شد.

دانشگاه معماری آلمان، موسسه فناوری کارلسروهه

یکی دیگر از دانشگاه های معماری آلمان، موسسه فناوری کارلسروهه است. این دانشگاه در رنکینگ جهانی رتبه ۵۱ را در رشته معماری بدست آورده و از آن به عنوان یکی از بهترین انتخاب ها برای تحصیل در آلمان در رشته معماری است. تعداد دانشجویان این دانشگاه ۲۴۰۰ است که حدوداً یک سوم آنها بین المللی هستند.

مشخصات کلی دانشگاه معماری آلمان کارلسروهه

این دانشگاه دارای قدیمتی طولانی است. شیوه آموزشی بر پایه تحقیق و استعداد یابی دانشجویان بوده تا به آنها روش های استفاده از هنر و خلاقیت را آموزش دهد. دانشجویان این موسسه شیوه های جدیدی برای یادگیری مفاهیم مدرن و کاربردی معماری دارند.

دانشگاه آخن

دانشگاه آخن از بهترین دانشگاه های معماری آلمان است. این دانشگاه بزرگ‌ترین دانشگاه فناوری آلمان بوده و توانسته رتبه ۵۱ جهانی را در رشته معماری بدست آورد. این دانشگاه حدود ۴۵۰۰۰ دانشجو دارد و  هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را نیز به خود جذب می کند. تجهیزات عالی و سیستم آموزشی برتر این دانشگاه باعث شده تا مقصد بسیاری از دانشجویان از سراسر جهان قرار بگیرد.

دانشگاه دورتموند

دانشگاه دورتموند توانسته رتبه ۱۰۰ جهانی را در زمینه معماری بدست بیاورد. این دانشگاه جزو  لیست دانشگاه های معماری از نظر سطح کیفی آموزشی بالا قرار گرفته است. تعداد دانشجویان دانشگاه دورتموند ۳۱۰۰ نفر است. گرایش های تحصیلی در رشته معماری دانشگاه دورتموند عبارت اند از: طراحی داخلی، مهندسی آب، فیزیک ساختمان، طراحی معماری، مدیریت پروژه، طراحی شهری و….

دانشگاه دورتموند

دانشگاه دورتموند

دانشگاه اشتوتگارت

دانشگاه اشتوتگارت جزو بهترین دانشگاه های آلمان با رتبه زیر ۱۰۰ جهانی است. سیستم آموزشی دانشگاه معماری اشتوتگارت بسیار پیشرفته است. امکانات بالای آموزشی و سطح رفاهی تحصیلی باعث شده تا هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان جذب این دانشگاه معماری آلمان شوند. تعداد دانشجویان آن ۲۶۰۰ است که حدود یک سوم آن دانشجویان بین المللی هستند.

گرایش های رشته معماری دانشگاه اشتوتگارت

دانشگاه اشتوتگارت آلمان دارای گرایش های معماری داخلی، مهندسی آب و هوا، رشته های معماری، طراحی مدیرت ساختمان، مدیریت پروژه، مهندسی عمران و… است.

دانشگاه درسدن

دانشگاه معماری درسدن رتبه و رنکینگ جهانی ۱۱۰ را دارد. این دانشگاه جزو یکی از با کیفیت ترین دانشگاه های آلمان است. تعداد دانشجویان آن ۱۴۱۰ بوده که نصف آن دانشجویان بین المللی هستند. این دانشگاه امکانات تحصیلی و رفاهی زیادی را برای بهبود کیفیت تدریس خود ارائه کرده است. دانشگاه درسدن توانسته است که در اروپا محبوبیت زیادی را دریافت کند و به همین دلیل بیشتر دانشجویان آن اروپایی هستند.

دانشگاه دارمشتات

دانشگاه دارمشتات در سطح جهانی رتبه ۱۵۱ را دارد. این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های معماری آلمان شناخته شده است. تعداد دانشجویان آن ۱۷۰۰ دانشجو است که بسیاری از آنها دانشجویان خارجی هستند. أساس این دانشگاه تحقیق بوده و اساتید آن شیوه های تدریسی خاصی را دارند.

شرایط پذیرش دانشگاه معماری آلمان

متقاضیان برای ادامه تحصیل در دانشگاه های معماری آلمان، ابتدا باید پذیرش دانشگاه مورد نظر خود را بدست آورند. برای پذیرش دانشگاه معماری آلمان، ارائه مدرک زبان انگلیسی و زبان آلمانی الزامی است. متقاضیان باید آخرین مدرک تحصیلی خود را به همراه ترجمه دقیق آن به دانشگاه دهند و در مصاحبه آن شرکت کنند.

شرایط پذیرش در دانشگاه معماری آلمان مقطع کارشناسی

متقاضیان برای پذیرش در دانشگاه های معماری آلمان ابتدا باید دارای مدرک دیپلم باشند. معدل دیپلم آنها نباید کمتر از ۱۶ باشد. طول مدت تحصیلی کارشناسی رشته معماری ۵ سال است. شروع ترم در ابتدای ماه مارس و پایان ترم آن اواسط سپتامبر است.

کارشناسی ارشد معماری

رشته معماری در مقطع کارشناسی ارشد، دانشگاه های معماری آلمان کاملا تحقیق محور است. این مقطع شامل واحد های آموزشی و پایان نامه بوده و زمان اتمام آن دو سال است. برای پذیرش در این مقطع متقاضی باید ابتدا مدرک کارشناسی خود را به همراه ترجمه دقیق ریز نمرات به دانشگاه ارائه بدهد. معدل کارشناسی آنها نباید کمتر از ۱۷ باشد.

دکترای رشته معماری

دکترا یکی از مقاطعی است که در رشته معماری پر مخاطب است. برای پذیرش در این مقطع بیشتر دانشگاه های معماری آلمان دارای آزمون ورودی و مصاحبه است. مدت زمان اتمام دوره تحصیلی دکترا در رشته معماری، ۴ تا ۵ سال است. این مقطع شامل پایان نامه و پروپوزال است. برای پذیرش حتما باید تز پایان نامه خوبی داشته باشید تا بتوانید در این مقطع ادامه تحصیل دهید. از شرایط تحصیلی دیگر آن، ارائه مدرک کارشناسی ارشد با معدل بالای ۱۷ است.

موقعیت کار بعد از تحصیل در دانشگاه معماری آلمان

فارغ التحصیلان دانشگاه های معماری آلمان برای آنکه بتوانند در رشته خود مشغول به کار شوند، ابتدا باید در انجمن معماران ایالات محل زندگی خود عضو شوند. یکی از مهم ترین شرایط برای پذیرش در این انجمن، دارا بودن مدرک تحصیلی ارشد رشته معماری است. دانشجویان باید حداقل ۲ سال سابقه کار در شرکت ها و یا دوره های کاراموزی این رشته را داشته باشند. بعد از آنکه در این انجمن عضو شدند، می توانند در پروژه های ساخت و ساز این کشور مشغول به کار شده و رزومه قوی را برای خود بدست آورند.

حقوق و درآمد کار در آلمان آلمان

فارغ التحصیلان رشته معماری در آلمان قادر هستند که در پروژه های ساختمانی شهری مشغول به کار شوند. به طور متوسط میزان درآمد و فارغ التحصیلان رشته معماری در ماه حدود ۴۰۰۰ یورو است و حداکثر میزان درآمد آنها در ماه به ۶۰۰۰ یورو می رسد. نکته قابل ذکر این است که درآمد تمامی معماران بر اساس نوع گرایش تحصیلی، میزان مهارت، پروژه های ساخت و ساز، و شهر مورد نظر آن بستگی دارد.

کار دانشجویی در دانشگاه های معماری آلمان

متقاضیان تحصیل در رشته معماری قادر هستند با اخذ مجوز از دانشگاه های معماری آلمان، اقدام به کار دانشجویی پاره وقت کنند. مدت ساعت کار در هفته برای دانشجویان بین ۱۰ تا ۳۰ ساعت در هفته است. کار دانشجویی علاوه بر ایجاد درآمد ساعتی بین ۸ تا ۱۲ یورو می تواند به عنوان یک رزومه و سابقه کار خوب بعد از فارغ التحصیلی  به حساب بیاید.

تحصیل رایگان در دانشگاه های معماری آلمان

رشته معماری از جمله رشته های پر خرج به حساب می آید. دولت آلمان به منظور ایجاد امکانات رفاهی تحصیلی، برای دانشجویان معماری بورسیه های عالی را در نظر گرفته است. این بورسیه بیشتر دانشجویان بین المللی و داخلی دانشگاه معماری آلمان را پوشش می دهد. در مقطع دکترا و ارشد، برای دریافت بورسیه از دانشگاه های معماری آلمان، شرایط خاصی وجود دارد. این شرایط معمولاً برای دانشجویان ممتاز جهت پوشش مالی، پایان نامه و کار های تحقیقاتی آنها است.

تحصیل رایگان در دانشگاه های معماری آلمان

تحصیل رایگان در دانشگاه های معماری آلمان

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای تحصیلی آلمان

برای دریافت ویزای تحصیلی دانشگاه معماری آلمان شرایطی وجود دارد که این شرایط عبارت اند از:

  • اخذ نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های معماری آلمان
  • داشتن مدرک زبان آلمانی و انگلیسی با نمره ۶
  • داشتن تمکن مالی سالانه ۸۷۰۰ یورو
  • دارا بودن گواهی سلامت متقاضی
  • داشتن پاسپورت و اعتبار کافی
  • دارا بودن بیمه درمانی ۳ ماه
  • تعیین آدرس و محل اقامت در آلمان
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات و ترجمه دقیق آن
  • ارائه هدف تحصیلی و انگیزه نامه
  • ۲ قطعه عکس
  • ارائه مدارک هویتی مانند کارت ملی و شناسنامه
  • پاسپورت به مدت اعتبار ۶ ماه

هزینه تحصیل و زندگی در آلمان

آلمان از کشور های پیشرفته جهان است. این کشور به عنوان اقتصاد اروپا شناخته شده و دارای شرایط رفاهی بالایی است. کشور آلمان با توجه به پیشرفته بودن، هزینه کمتری نسبت به دیگر کشور های اروپایی برای زندگی را شامل می شود. این کشور توانسته هماهنگی های لازم را بین درآمد و مخارج افراد جامعه خود ایجاد کند. سطح رفاهی کشور آلمان بالا بوده و در بعضی از شهر های آن مانند برلین ممکن است، کمی مخارج افزایش باید. این موارد، از جمله مزایایی هستند که توجه مردم جهان را به زندگی و مهاجرت به آلمان جلب می‌نمایند.

هزینه تحصیل معماری آلمان

هزینه تحصیل در آلمان در دانشگاه‌های معماری، هر ترم ۵۰۰ یورو است. هزینه تحصیل در مقطع ارشد دانشگاه های خصوصی آلمان حدوداً ۱۰۰۰۰ تا ۲۶۰۰۰ هزار یورو است اما در دانشگاه های دولتی در مقطع ارشد معماری بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ یورو در ترم است. هزینه زندگی دانشجویی برای رشته های معماری سالانه 8600 یورو تخمین زده شده است. ناگفته نماند که دانشجویان با دریافت بورسیه های تحصیلی می توانند در میزان هزینه های تحصیلی خود صرفه جویی کنند.

وضعیت اقامت و تابعیت آلمان

تمامی داوطلبانی که در کشور آلمان مشغول به تحصیل هستند، بعد از اتمام دوره تحصیلی خود باید صرف ۳ ماه شغل مورد نظر خود را پیدا کنند تا ویزای تحصیلی آنها به ویزای کاری تغییر پیدا کند. بعد از دریافت ویزای کاری می توانند اقامت موقت کشور آلمان را بدست آورده و بعد از ۵ سال پرداخت مالیات، اقامت دائم را دریافت کنند. برای دریافت پاسپورت آلمان متقاضی باید به مدت ۱۰ سال بعد از اقامت دائم و شهروندی خود اقدام کند تا بتواند پاسپورت آن کشور را بدست آورد.

بازار کار معماری در آلمان

تمامی فارغ التحصیلان رشته معماری در کشور آلمان می توانند با استخدام در شرکت های ساختمانی و یا طراحی پروژه های ساخت و ساز مشغول به کار شوند. این کشور از آن جهت که صنعتی است، بازار کار بسیار خوبی را برای فارغ التحصیلان رشته معماری و مهندسی فراهم کرده است. نکته فابل ذکر رقابتی بودن فرصت های شغلی معماری در این کشور است. بیشتر شرکت های ساخت و ساز و طراحی های معماری نیاز به ایده های بکر برای پروژه ها خود دارند. متقاضیان برای آنکه بتوانند فرصت های کاملا مناسبی را داشته باشند ابتدا باید از هنر خود جهت استفاده از تکنیک های رشته معماری بهرمند شوند.

در این مقاله سعی کردیم تا تمامی شرایط پذیرش در دانشگاه معماری آلمان را بررسی کنیم. دانشگاه های معماری آلمان از آن دسته دانشگاه هایی هستند که دارای امکانات آموزشی و سطح رفاهی و رتبه بالای جهانی بده و متقاضیان زیادی را به خود جذب می کنند.

برای پذیرش در این دانشگاه ها داوطلبان نیاز به مشاوره کارآمد دارند. موسسه وکلای برگزیده اصطهباناتی می تواند با ارائه بهترین و کارامد ترین مشاوره ها، تمامی سوال های شما را جهت دریافت ویزای تحصیلی آلمان پاسخ دهد. همچنین، دانشجویانی که علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اعزام دانشجو به آلمان، تحصیل در آلمان، مهاجرت به آلمان و حتی تحصیل پزشکی در آلمان هستند، می‌توانند با مراجعه به دیگر مقالات ما در وبسایت، اطلاعات لازم را دریافت کنند.

سوال های متداول در ارتباط با دانشگاه معماری آلمان

  1. لیست بهترین دانشگاه های معماری آلمان کدام است؟

دانشگاه برلین، دانشگاه مونیخ، دانشگاه اشتوتگارت، دانشگاه درسدن، دانشگاه فنی دورتموند.

  1. مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه های معماری آلمان چیست؟

داشتن مدرک زبان آلمانی و انگلیسی، نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر، ریز نمرات و ترجمه آخرین مدرک تحصیلی، معدل بالای ۱6.

  1. آیا امکان تحصیل رایگان در دانشگاه معماری آلمان وجود دارد؟

بله، دانشگاه های دولتی آلمان معمولاً رایگان است و دانشجویان می توانند با دریافت بورسیه تحصیلی، کمک هزینه تحصیلی داشته و هزینه زندگی خود را کاهش دهند.

  1. آیا می تواند بعد از تحصیل در رشته معماری آلمان اقامت دائم آن کشور را دریافت کرد؟

بله، با پیدا کردن کار و تبدیل ویزای تحصیلی به کاری شما می توانید بعد از ۲ سال و پرداخت مالیات اقامت دائم آلمان را داشته باشید.

  1. تحصیل در رشته معماری آلمان چه مزایای دارد؟

تحصیل در بهترین موسسه ها و دانشگاه های جهان، امکان تحصیل رایگان در این رشته، ایجاد فرصت مناسب شغلی در تمام جهان از مزایای آن است.

  1. درآمد رشته معماری از دانشگاه های معماری آلمان چقدر است؟

به طور میانگین درآمد هر معمار در آلمان بین ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ یورو در سال است.

  1. هزینه تحصیل در دانشگاه معماری آلمان چقدر است؟

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی بالا بوده و بین ۱۰۰۰ تا ۲۱۰۰ یورو در ترم است. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ یورو در ترم است.

  1. بازار کار رشته معماری در آلمان چگونه است؟

این کشور به عنوان یک کشور صنعتی بازار کار مناسبی را برای رشته معماری فراهم کرده اما فرصت های شغلی خوب رشته معماری در آلمان کمی رقابتی است

  1. برای تحصیل در دانشگاه های معماری آلمان چه مدرک زبانی لازم است؟

دانشگاه های آلمان معمولا به دو زبان آلمانی و انگلیسی ارایه شده و برای پذیرش تحصیلی باید مدرک زبان آیلتس ۶ داشته باشید.

  1. وضعیت کار دانشجویی رشته معماری در آلمان چگونه است؟

دانشجویان می توانند با اخذ مجوز از سوی دانشگاه خود در هفته بین ۱۰ تا ۳۰ ساعت کار دانشجویی داشته باشند.

  1. بهترین دانشگاه معماری آلمان کدام است؟

دانشگاه فنی مونیخ یکی از بهترین دانشگاه ها است که در سطح جهانی ربته ۲۵ را بدست آورده است.

5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “تحصیل معماری در آلمان + لیست دانشگاه های معماری آلمان

  1. دهقانی گفت:

    باسلام، ایا داشتن رزومه کاری در شرکت معماری برای اپلای در مقطع ارشد مهم یا پوینت مثبت تلقی میشه یا خیلی مهم نیست؟
    داشتن نمره زبان بالا و… مهم تر؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، سوابق کاری معتبر و رزومه کاری می تواند به شما بسیار کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *