تحصیل رشته فلسفه در فرانسه

فلسفه یکی از قدیمی ترین حوزه های تحصیلی است که با استفاده از رویکردی  سیستماتیک از استدلال های منطقی و مشکلات اساسی زندگی انسان را بررسی میکند، مانند وجودیت و دانش و اصول اخلاقی.  فلسفه کاربردی بر روی بخشی از علم تمرکز دارد برای مثال بر روی قانون و مذهب، همچنین اخلاق با سایر رشته های فلسفه ارتباط نزدیکی دارد. تحصیل رشته رشته فلسفه در فرانسه نیز نمود والای موفقیت در این رشته است که کمک می کند تا دانشجو به اعتلای سطح سواد خود در حیطه کار اش اهتمام بورزد. در این مقاله از موسسه حقوقی توسعه گران مهر راجع به این موضوع بیشتر صحبت میکنیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رشته رشته فلسفه در فرانسه

رشته فلسفه روش های بنیادین پژوهش های فلسفی را مورد بررسی قرار می دهد و یک نظریه تاریخی از فلسفه غرب درباره اندیشه فلسفی دوران باستان تا کنون را ارائه می دهد. پس از آن دانشجویان، تمام ابزارهای لازم برای توسعه علایق فلسفی شخصی خود در طیف گسترده ای از موضوعات مختلف از جمله علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم به دست می آورند. چهار دوره اجباری اصلی، تاریخ فلسفه، منطق فلسفی و stocktaking که باید در سال آخر گذرانده شوند را پوشش می دهد.

برنامه درسی اصلی:

  • تاریخ فلسفه 1 : از زمان باستان تا قرون وسطی
  • تاریخ فلسفه 2 : از زمان رنسانس تا عهد جدید
  • ریاضیات گسسته
  • همبستگی فلسفه: وجود، ارزش، حقیقت
  • گزیده نمونه کارها

دانشجویان برای مهاجرت به فرانسه سه دوره را انتخاب می کنند که هر کدام از آنها موضوعات مورد بحث، روش و زمینه های تاریخی یک رشته را شکل میدهد: اخلاق، زیبایی شناسی، فلسفه سیاسی، فلسفه ذهن، دانش شناسی و متافیزیک. پس از آن، دانشجویان در یک یا دو رشته با انتخاب سه سطح بالاتر تخصص پیدا می کنند. معمولا دوره های سطح بالا یک رویارویی بین فلسفه و یک رشته غیر از آن مانند اقتصاد سیاسی یا سینما است.

شرایط اخذ پذیرش رشته رشته فلسفه از دانشگاه های فرانسه

برای تحصیل در دانشگاه های فرانسه، پس از بررسی و مشخص نمودن رشته مورد نظر، می توانید پروسه درخواست را آغاز کنید. فرم درخواست را باید از وب سایت موسسه انتخابی دریافت کنید ؛ میتوانید حداکثر به سه موسسه درخواست خود را ارسال کنید. در فرم درخواست باید تمام جزئیات و اطلاعات شخصی را وارد و رونوشت نمرات مدرک تحصیلی قبلی را ضمیمه کنید. این رونوشت برای تطابق نتایج و نمرات با استانداردهای رشته انتخابی است تا اطمینان حاصل شود که دانشجو توانایی موفقیت در رشته تحصیلی آینده خود را دارد.

نکته مهمی که درباره پروسه درخواست به دانشگاه های فرانسه باید دانست، این است که هیچ سازمان واحدی برای رسیدگی به درخواست ها وجود ندارد. هر موسسه برای درخواست، معیارهای منحصر به فرد خود را دارد، بنابراین باید درباره کالج مورد نظر تحقیقات لازم را انجام دهید و درخواست خود را به طور مستقیم برای وب سایت آن دانشگاه ارسال کنید. شرایط و مدارک مورد نیاز برای درخواست به دانشگاه های فرانسه برای تحصیل در رشته فلسفه :

  1. نامه پذیرش از دانشگاه
  2. کپی پاسپورت
  3. یک قطعه عکس در فرمت عکس پاسپورت
  4. کپی رونوشت نمرات و مدرک تحصیلی قبلی
  5. کپی کارت سلامت اروپایی( برای شهروندان اروپا)
  6. برای درخواست به اکثر کالج ها باید هزینه آن را پرداخت کرد.
  7. گواهی تعهد مدنی
  8. نامه ای که در آن دلایل خود برای انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر ذکر شده باشد.
  9. اثبات مهارت زبان فرانسوی یا انگلیسی
  10. اثبات وجوه کافی برای تامین هزینه های اقامت و زندگی در فرانسه

بهترین دانشگاه های فرانسه برای تحصیل رشته رشته فلسفه

دانشگاه تحقیقاتی PSL پاریس( PSL Research University Paris)

این دانشگاه یک کالج دانشگاهی فرانسوی است که در حال حاضر به عنوان یک جامعه دانشگاهی سازماندهی شده است. PSL در سال 2010 با 9 عضو هیئت علمی تاسیس شده است. این دانشگاه 10 عضو وابسته دارد و 3 نهاد تحقیقاتی ملی آن را پشتیبانی می کنند. دانشگاه PSL در پاریس واقع شده و ساختمان های اصلی آن در Latin Quarter، پردیس Jourdan، Porte Dauphine، شمال پاریس و Carré Richelieu قرار دارند.

دانشگاه سوربن پاریس (USPC)

دانشگاه سوربن پاریس عضوی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پاریس است. این دانشگاه طبق قانون 2013 آموزش عالی و تحقیقات فرانسه سازمان یافته است.

بهترین دانشگاه های فرانسه برای تحصیل رشته رشته فلسفه

دانشگاه لیون (Universite de Lyon)

این دانشگاه در لیون و سنت اتیان فرانسه واقع شده و مرکز آموزش عالی و تحقیقات است که شامل 16 موسسه آموزش عالی می باشد. سه دانشگاه اصلی آن عبارتند از:

  1. دانشگاه لیون 1 کلود برنارد یا (Claude Bernard University Lyon 1) که بر مراقبت های بهداشتی و علوم متمرکز و دارای 27000 دانشجو است.
  2. دانشگاه لیون 2 لومیر (Lumière University Lyon 2) که بر علوم اجتماعی متمرکز و دارای 30000 دانشجو است.
  3. دانشگاه لیون 3 ژان مولن (Jean Moulin University Lyon 3) که بر حقوق و علوم انسانی متمرکز و دارای 20000 دانشجو است.

دانشگاه اکس-مارسی (University of Aix-Marseille)

دانشگاه اکس-مارسی یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در منطقه پروونس، جنوب فرانسه واقع شده است. در سال 1409 لوئیس دوم آنجو، کنت پروونس، از Antipope Alexander V درخواست کرد تا این دانشگاه را تاسیس کند. امروزه این دانشگاه ادغامی از دانشگاه پروونس، دانشگاه مدیترانه و دانشگاه پل سزان می باشد. این ادغام در تاریخ 1 ژانویه 2012 انجام شد که نتیجه آن بوجود آمدن بزرگترین دانشگاه در جهان فرانسوی ها بود. حدود 74000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. بیشترین بودجه موسسات آموزشی فرانسوی که 750 میلیون یورو است، به این دانشگاه اختصاص یافته است.

تحصیل رشته رشته فلسفه در فرانسه به زبان انگلیسی

رشته فلسفه از یک رویکرد یکپارچه با دوره هایی از سه رشته که مکمل یکدیگرند، اقتباس شده است. رشته فلسفه، سیاست و اقتصاد، مفاهیم و تئوری های های اصلی در این زمینه را مورد بررسی قرار می دهد. دانشجویان در این رشته تفکر عمیق و منتقدانه را یاد می گیرند تا به درکی از اینکه چگونه روش های مختلف تجزیه و تحلیل بر یگدیگر اثر میگذارند و ارزش ها و محدودیت های مربوط به آن ها چه چیزهایی هستند، برسند.

هدف از رشته کارشناسی فلسفه، سیاست و اقتصاد، مجهز کردن دانشجویان با ابزار آنالیز است تا برای ساخت “تصاویر بزرگ” از پدیده های حیاتی معاصر مانند جهانی شدن، دموکراتیکه کردن یا توسعه آماده شوند و این ابزار برای ارزیابی چگونگی تاثیر انتخاب های سیاسی بر پیشرفت بشر نیز به کار گرفته می شود.

هدف از فلسفه و اخلاق، بررسی مسائل انسان در رابطه با وجود، دانش و ارزش های اخلاقی است که رفتار افراد را کنترل می کنند. این مسائل طبق استدلال های منطقی و با استفاده از رویکردهای سیستماتیک مورد بررسی قرار می گیرند. علم فلسفه مسائلی را که انجام آنها از طریق بررسی های تجربی دشوار است، از راه های منطقی استدلال می کند.

این رشته تحصیلی سه زیر مجموعه اصلی دارد :

  1. فلسفه طبیعی،
  2. فلسفه اخلاق،
  3. فلسفه متافیزیک.

این رشته ها و دروس به زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می شوند. تحصیل به زبان انگلیسی در موسسات خصوصی بسیار رایج است.

مدارک مورد نیاز پذیرش فلسفه به زبان انگلیسی

  • فرم درخواست آنلاین
  • بیانیه شخصی
  • فعالیت های فوق برنامه و سابقه کار
  • دو معرفی نامه
  • رونوشت رسمی
  • آزمون زبان انگلیسی
  • نتایج آزمون SAT / ACT (اختیاری)

رتبه و رنکینگ دانشگاه های فرانسه برای تحصیل رشته فلسفه

علاوه بر رنکینگ 1250 دانشگاه برتر جهان به طور کلی و بر اساس منطقه و کشور، پنجمین رنکینگ سالیانه U.S. News Best Global Universities بررسی های خود را در زمینه های سنجش رهبران در موضوعات کلیدی آموزشی انجام داده است. U.S. News از روش های مجزا برای رتبه بندی دانشگاه های جهانی در 22 موضوع استفاده کرده است. رتبه بندی موضوعی بر اساس Clarivate Analytics In Cites انجام می شود. Clarivate داده ها و معیارهای مورد استفاده در رنکینگ ها را آماده می کند و اطلاعات کتاب شناختی (bibliometric ) بر اساس وب سایت علوم بدست می آیند.

این رتبه بندی های موضوعی که مرتبط با رشته تحصیلی، بخش ها و یا مدارس خاص در دانشگاه ها، مانند مدارس بیزنس یا پزشکی نیست و بر اساس عملکرد تحقیقاتی آموزشی بر آن موضوعات به دست می آید. U.S. New در هر موضوع خاص از معیارهای مختلف کتاب شناختی از جمله نشریات و نقل قول ها و همچنین شاخص های اعتبار جهانی و منطقه ای استفاده کرده است.

در اکثر موارد، موسسه ای که تمرکز بیشتری بر یک موضوع خاص داشته باشد، جز رتبه بندی های موضوعی قرار می گیرد؛ اما از رنکینگ Best Global Universities کلی 1250 دانشگاه برتر جهان محروم می شود. در مجموع، 134 دانشگاه در رتبه بندی موضوعی قرار گرفته اند ولی نام آنها در رنکینگ کلی 1250 دانشگاه برتر جهان وجود ندارد. دانشگاه های هفت کشور _ پرو، اندونزی، مالاوی، کنیا، الجزایر، ارمنستان و ویتنام در رنکینگ موضوعی ارزیابی شده اند اما در رنکینگ جهانی نام آنها وجود ندارد.

  • دانشگاه تحقیقاتی پاریس (PSL) : رتبه 44
  • دانشگاه سوربن پاریس (USPC) : رتبه 75
  • دانشگاه heSam : رتبه 158
  • دانشگاه لیون (Universite de Lyon) : رتبه 176
  • دانشگاه اکس_مارسی (University of Aix-Marseille) : رتبه 183

هزینه تحصیل رشته رشته فلسفه در فرانسه

  • GRANDES ECOLES( موسسات آموزش عالی): دانشجویان خارجی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که هزینه ها را خود تعیین می کنند باید هزینه بیشتری پرداخت کنند( 500 تا 600 یورو در سال) در بعضی از موارد هزینه تحصیل به 10.000 یورو در سال نیز می رسد.
  • دانشگاه های خصوصی: هزینه تحصیل در فرانسه و دانشگاه های خصوصی از 1.500 یورو تا 20.000 یورو در سال است.
  • در مدارس انسانی: صرف نظر از سطح تحصیل، هزینه تحصیل بین 5.000 تا 7.000 یورو در سال است.
  • دانشگاه DE LYON: میانگین هزینه تحصیل 500 یورو در سال
  • دانشگاه DU MAINE: میانگین هزینه تحصیل 500 یورو در سال
  • دانشگاه PARIS DESCARTES: میانگین هزینه تحصیل 261 یورو در سال
هزینه تحصیل رشته رشته فلسفه در فرانسه

هزینه تحصیل رشته رشته فلسفه در فرانسه

هزینه زندگی دانشجویی در شهرهای فرانسه

هزینه زندگی دانشجویی در فرانسه به سبک زندگی شما بستگی دارد اما بیشتر از آن به منطقه ای که در آن زندگی می کنید بستگی دارد.

  • پاریس: بین 1.200 تا 1800 یورو در ماه ( شامل محل اقامت، اگر قصد دارید در سالن های دانشجویی اقامت کنید)
  • نیس: بین 900 تا 1.400 یورو در ماه
  • لیون، نانت، بوردوی، تولوز: بین 800 تا 100 یورو در ماه
  • در دیگر مناطق فرانسه با هزینه های کمتر ( حداقل 650 یورو) میتوانید زندگی کنید.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر راجع شروط پذیرش دانشگاه های فرانسه برای تحصیل رشته فلسفه در فرانسه با مشاورین ما در دفاتر شیراز و تهران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر در تماس باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *