تحصیل رایگان در لهستان

مدرنیته نیز از طریق توسعه نهادهای تخصصی پزشکی، خدمات دریایی، ارتش، هنر، اقتصاد و دیگران در تحصیل رایگان در لهستان سهم خود را به خود اختصاص داده است. بیش از 400 موسسه آموزش عالی در لهستان که سالانه حدود 1.5 میلیون دانش آموز را می پذیرند وجود دارد. در این مقاله کارشناس موسسه حقوقی توسعه گران مهر در مورد شرایط مهاجرت به لهستان و تحصیل رایگان در این کشور برای شما مطالب را آورده اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رایگان در لهستان

لهستان با موقعیت مرکزی خود در اروپا در میان پرجمعیت ترین کشور ها در منطقه و نهمین کشور گسترده در اروپا و همچنین ششمین کشور پرجمعیت در اتحادیه اروپا به حساب می آید. در سال های اخیر، با توجه به وضعیت رو به رشد اقتصاد لهستان بخصوص پس از آنکه در سال 2004 عضوی از اتحادیه اروپا به حساب آمد، در میان بحران اقتصادی سال 2009، تنها کشوری بود که به گسترش اقتصاد کمک بسیار نمود.

با نگاهی به تاریخ صد سال گذشته، متوجه می شویم که میراث فرهنگی لهستان بسیار غنی است. این مساله شامل سنت های طولانی مدت در بخش تحصیلات عالیه، با اولین دانشگاه در لهستان که در 14 تاسیس گشت می باشد. امروزه، کشور لهستان به یکی از مقاصد رو به رشد تحصیلی با بیش از 57000 دانشجوی بین المللی که این کشور را برای تحصیل در سال های 2015 و 2016 انتخاب نموده اند تبدیل شده است.

برای بسیاری از کسانی که کشور لهستان را برای تحصیل انتخاب نموده اند، هزینه زندگی در مقایسه با دیگر کشور های اروپایی بسیار پایین تر است. هزینه شهریه دانشگاه ها بسیار مقرون به صرفه می باشد و عموما بیش تر از 4500 دلار آمریکا در سال نخواهد بود.

دانشگاه های لهستان

بیش از 500 دانشگاه در لهستان وجود دارد که بیشتر آنان خصوصی هستند. این کشور به دانشجویان برجسته فارغ التحصیل از دانشگاه های خود از جمله اولین زن برنده جایزه نوبل ” ماری کوری ” و ستاره شناس مشهور ” نیکولاس کوپرنیکوس ” می بالد. 6 دانشگاه در لهستان در رتبه بندی QS جهانی سال 2018 جای دارند در حالی که دارای رتبه 22ام در میان 300 دانشگاه برتر رتبه بندی QS EECA جهانی در سال 2018 در میان قاره اروپا و آسیا می باشد. دانشگاه های لهستان کاملا رایگان نیستند اما دارای بورسیه های بسیاری برای ارائه به دانشجویان می باشند.

شرایط اخذ بورسیه تحصیل رایگان در لهستان

دانشجویان خارجی که مجوز اقامت لهستان را دارند واجد شرایط برخی از بورس های تحصیلی خواهند بود. سایر دانشجویان خارجی که در لهستان زندگی می کنند واجد شرایط برای اقامت و اخذ ویزا نخواهند بود مگر اینکه آنها یا خانواده شان مقررات قانونی لهستان را اجرا کنند. دانشجویان باید تحصیلات خود را در سطح علمی در لهستان ادامه دهند. اما اول از همه، دانشجویان باید یک مدرک سطح B را امتحان دهند و یک مدرک برای ورود به دانشگاه داشته باشند.

شرایط اخذ بورسیه تحصیل رایگان در لهستان

شرایط اخذ بورسیه تحصیل رایگان در لهستان

  • دانشجویان باید قبل از ورود به لهستان یک ویزای معتبر و یک معاینه پزشکی داشته باشند.
  • آژانس ملی مبادلات علمی لهستان(ناوا) آماده است که برنامه سال 2019 را اعلام کند.
  • این برنامه برای دانشمندان سراسر جهان که همه نواحی علم را به موسسات علوم و آموزش عالی لهستان می دهد، باز است.
  • کمک هزینه تحصیلی دکترای CNBCH برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه ورشو در لهستان سال 2019
  • برنامه های کاربردی برای بورسیه تحصیلی مقطع دکترا که توسط مرکز علمی ملی لهستان(NCN) تحت حمایت حقوقی (اوپوس 14) دعوت شده است،  تحقیقات مکانیستی برای اکسیداسیون حرارتی محلی (MOS2) در زمینه تحقیقات پایه برای نانو الکترونیک انعطاف پذیر است.
  • دانشگاه های تحقیقاتی ورشو چیزی حدود 20 هزار دانشجو دارد.

دانشجوی دکتری 24 ماهه در دانشکده فیزیک دانشگاه ورشو در لهستان در سال2019

دانشکده فیزیک بورسیه تحصیلی برای دانشگاه ورشو برای تحصیل در لهستان ارائه میدهد. بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در دسترس است.هدف از این پروژه توسعه روش های تصویربرداری فوق العاده از نانو ساختارها با استفاده از مواد مختلف هیپربولیک و تصویربرداری فشرده در زمینه دور است.

  1. بورسیه تحصیلی Erasmus Mundus SERP-chemبه دانشجویان اتحادیه اروپا وغیر اتحادیه اروپایی در سال 2019 ارائه خواهد شد.
  2. این بورس تحصیلی به مدت 2 سال در دسترس خواهد بود.
  3. این بورسیه با هدف آموزش دانشجویان در ابزارهای تجربی و نظری مورد استفاده و توسعه یافته در شیمی، فیزیک و علوم مواد قرار میگیرد.

برنامه تحصیلی ECDC(EPIET&EUPHEM) برای دانشجویان بین المللی سال 2019

فراخوان های جدید برای همکاری بین المللی ECDC منتشر شده است، آموزش دو ساله ECDC،اجازه میدهد برای انجام فعالیت های مربوط به نظارت و اپیدمیولوژی بیماری های قابل انتقال است.برنامه تحصیلی ECDC اهداف زیر را دارد:

تقویت و کنترل بیماری های عفونی و سایر بیماری های قابل انتقال دیگر

دانشگاه های رایگان و کم هزینه لهستان

3 مورد از ارزان ترین دانشگاه های لهستان برای دانشجویان بین المللی:

دانشگاه ورشو

دانشگاه ورشو در رتبه بندی بین 3 درصد از بهترین دانشگاه های جهان قرار دارد و از بهترین برنامه های تحقیقاتی برخوردار است و بهترین دانشگاه در لهستان است. در کیفیت تحصیلات دانشگاه ورشو، دانشجویان ود را نا امید کرده است زیرا رضایت کلی برا تمام دانشجویان وجود ندارد.متوسط هزینه تحصیل برای اکثر مقاطع تحصیلی 3000 یورو است که معادل 3500 دلار آمریکا می باشد. به دانشجویان بین المللی در مقاطع پایین تر نیز بورسیه تحصیلی ارائه داده خواهد شد.

دانشگاه علوم و تکنولوژی AGH

این دانشگاه همچنین به عنوان دانشگاه کوتاه مدت AGH شناخته میشود، این دانشگاه نیز بر توانایی های پژوهشی و تکنولوژی های نو آورانه تمرکز دارد.

دانشگاه تکنولوژی ورشو

داشتن یک تاریخ غنی با یک بنیاد عالی، دانشگاه تکنولوژی ورشو به عنوان قدیمی ترین دانشگاه در لهستان و همچنین یکی از دانشگاه های برتر لهستان است. علاوه بر شهرت خود، دانشگاه ورشو در دوره های مختلف کارشناسی و دوره های کارشناسی ارشد را با شهریه ارزان تر ارائه میدهد.

لیست کاملی از دانشگاه ها با شهریه پایین در لهستان برای دانشجویان بین المللی:

اگر در آمد کمی دارید یا از خانواده فقیری هستید که نمیتوانید هزینه تحصیلات عالی را در مکان هایی مانند ایالت متحده امریکا و بریتانیا بپردازید. تحصیلات خود را در لهستان دهید زیرا هزینه تحصیلات در لهستان کم و بسیار مقرون به صرفه است. هزینه زندگی به طور متوسط پایین است که معمولا در حدود 200 دلار معادل= 176،834 یورو و 400 دلار معادل 353،558 یورو در هر ماه تخمین زده میشود و هزینه اقامت و خورد و خوراک و غیره را شامل می شود. لیست دانشگاه های معتبر و برتر لهستان برای دانشجویان بین المللی با هزینه های تحصیل از 2500 دلار معادل=2،210،425 یورو تا 4000 دلار آمریکا معادل =3،536،68 یورو در اینجا ذکر شده اند، شما می توانید جهت اطلاعات بیشتر با این مدارس تماس بگیرید.

لیست دانشگاه ها با شهریه پایین در لهستان

  1. دانشگاه اقتصاد در کراکو
  2. دانشگاه اقتصاد در کاتوویچ
  3. دانشگاه علوم اقتصاد و علوم انسانی در لودز
  4. دانشگاه ادم میکیویچ پزنان
  5. دانشگاه کشاورزی کراکو
  6. دانشگه امریکایی انگلیسی
  7. دانشگاه کاتولیک لوبین
  8. دانشگاه علوم ورشو
  9. دانشگاه اروپایی هنر
  10. دانشگاه هنرهای زیبا در گدانسک
  11. دانشگاه پزشکی گدانسک
  12. دانشگاه آکسفورد گدانسک
  13. دانشگاه کوچویتس
  14. دانشگاه اقتصاد کوزمینسکی
  15. دانشگاه موسیقی کراکو
  16. دانشگاه پزشکی وروکولو
  17. دانشگاه ازاد ورشو لهستان
  18. دانشگاه فن آوری اطلاعات لهستان و ژاپن
  19. دانشگاه مدیریت و بانکداری کراکو
  20. دانشگاه بانکداری پزنان
  21. دانشگاه علوم پزشکی و دارویی کاتیوویچ
  22. دانشگاه فنی کراکو
  23. دانشگاه فنی لودز
  24. دانشگاه فنی لوبین
  25. دانشگاه فنی پزنان
  26. دانشگاه فنی ورشو
  27. دانشگاه گنداسک
  28. دانشگاه مدیریت و بازاریابی
  29. دانشگاه اوپلو
  30. دانشگاه سیلیسا
  31. دانشگاه ورشو
  32. دانشگاه وروکولو
  33. دانشگاه فنی ورشو
  34. دانشگاه فنی وروکولو

شرایط تحصیل رایگان در مدارس لهستان

سیستم آموزشی لهستان در سالهای اخیر اصلاحات مثبت بسیاری داشته است که به طور کلی موجب پیشرفت استانداردهای آموزشی در این کشور شده است.  کودکان مهاجر اجازه تحصیل رایگان در مدارس دولتی را دارند. با توجه به این حقیقت که آموزش در مدارس دولتی به زبان لهستانی است و عموم مهاجران ترجیح می دهند که فرزندانشان تحصیلات خود را در کشورهای خودشان ادامه دهند، اکثر خارجی ها کودکان خود را در مدارس بین الملل ثبت نام می کنند.

آموزش اجباری در لهستان بین 5 تا 6 سالگی با یک سال پیش دبستانی شروع می شود و برای 12 سال تا سن 18 سالگی ادامه دارد. در 16 سالگی دانش آموزان در آزمون های استاندارد شرکت می کنند و مشخص می شود که میتوانند در کدام سطح و در کدام مدرسه تحصیل کنند. دانش آموزان می توانند بین دبیرستان عمومی، دبیرستان فنی و دبیرستان حرفه ای یکی را انتخاب کنند.

سال تحصیلی در لهستان از سپتامبر شروع می شود و تا ژوئن ادامه دارد. سه دوره تعطیلات اصلی(کریسمس، عید پاک و همچنین تعطیلات زمستانی) در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه وجود دارد. اکثر کودکان در لهستان در مدارس دولتی یا عمومی تحصیل می کنند. هزینه تحصیل برای تمام کودکان از جمله کودکان خارجی رایگان است. با این حال هزینه های اضافی مثل هزینه کتاب، هزینه لباس فرم، ناهار و لوازم التحریر کلی را باید والدین پرداخت کنند. با وجود استانداردهای آموزشی بالا و تحصیل رایگان اکثر مهاجران فرزندان خود را به مدارس دولتی نمی فرستند زیرا زبان آموزش لهستانی است.

شرایط و درآمد کار دانشجویی در لهستان

مجوز کار نیاز نیست؛ قبل از شروع باید بگویم که دانشجویان اتحادیه اروپا که به صورت تمام وقت در لهستان تحصیل می کنند به مجوز کار نیاز ندارند. اگر در لهستان فارغ التحصیل شده اید نیز نیازی به مجوز کار ندارید. این بدین معنی است که شما در لهستان راحت هستید.

کار در لهستان به عنوان دانشجو؛ توجه داشته باشید که قبل از دریافت مجوز اقامت برای تحصیل نمی توانید قرارداد کاری با کارفرما امضا کنید، چرا؟ به خاطر اینکه دانش آموزانی که کار نمی کنند اجازه درخواست برای مجوز اقامت برای تحصیل را دارند.اگر کسی در حال کار کردن است باید برای مجوز اقامت از طریق کار درخواست دهند که وضعیت آن بدتر است. بنابراین شما باید زود آشنایی با بازار کار را شروع کنید اما شما باید 3 ماه بعد از درخواست اقامت موقت برای تحصیل شروع به کار کنید.

شرایط و درآمد کار دانشجویی در لهستان

شرایط و درآمد کار دانشجویی در لهستان

وب سایت هایی با پیشنهاد شغلی:

به منظور پیدا کردن کار در ابتدا در وب سایت ها جستجو کنید( پیشنهادات کاری لهستانی و انگلیسی)

  • مشاغل در لهستان،  ورشو، کراکوف، وروتسواف
  • مشاغل فنی و نرم افزاری در لهستان
  • مشاغل مهندسی در لهستان
  • مشاغل انرژی در لهستان
  • مشاغل اروپایی در لهستان
  • POLISH WEBSITE PRACA.PL
  • وب سایت لهستان برای استارت آپ ها
  • موقعیت های شغلی IT در لهستان
  • گروه فیس بوک برای پیشنهادات شغلی استارت آپ ها در ورشو
  1. PRACUJ.PL
  2. INFOPRACA.PL

حداقل دستمزد رسمی در ورشو تا سال 2019، 2250 زلوتی (521 یورو و تقریبا 591 دلار) در ماه است. لهستان بیشترین حداقل دستمزد در اروپای مرکزی و اروپای شرقی را دارد. کشورهای بالتیک، جمهوری چک و کرواسی در سال 2004 به اتحادیه اروپا پیوستند.

  1. هزینه تمیز کردن خانه: 30 تا 45 دلار در ساعت
  2. هزینه باغداری: 30 تا 45 دلار در ساعت
  3. هزینه مراقبت از کودکان: 30 تا 45 دلار در ساعت
  4. مستخدم: 30 دلار در ساعت به همراه انعام

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) پاسخگوی سوالات تلفنی و حضوری شما جهت کسب اطلاع از شرایط مهاجرت لهستان می باشد،پس با ما در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *