تحصیل رایگان در سوئد بدون مدرک زبان

از آنجا که سوئد عضو اتحادیه اروپا است، قوانین تحصیل رایگان در سوئد بدون مدرک زبان برای شهروندان کشورهای دیگر اتحادیه اروپا یا EEA و سوئیس نیز اعمال می شود.دانشجویان انتقالی نیز از هزینه ها معاف هستند، زیرا مطالعات آنها بر اساس توافق بین دانشگاه های سوئد و کشورهای خارجی تعیین می شود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رایگان در سوئد بدون مدرک زبان

اکثر دانشگاه های سوئد عمومی هستند و هزینه های تحصیل در سوئد فقط برای دانشجویان خارج از شهروندی اتحادیه اروپا / EEA اعمال می شود؛ هزینه های مختلف بین 6،000 تا 45،000 یورو در سال تحصیلی متفاوت و بسته به رشته تحصیلی انتخاب شده می باشد.سه دانشگاه خصوصی در سوئد میانگین هزینه های تحصیلات بین 12000 تا 15000 یورو در سال را دارند، اما برای بعضی از رشته ها می تواند به 25000 یورو در سال نیز برسد. هزینه تحصیل سوئد برای رشته های عامه در دانشگاه های سوئدی به شرح زیر می باشد:

  • علوم کامپیوتر: 25000 یورو در سال
  • علوم محیطی: بین 8،000 تا 30،000 یورو در سال
  • مهندسی ها: 17000 یورو در سال
  • اقتصاد: 18000 یورو در سال

هزینه تحصیل در دانشگاه سوئد

بورسیه تحصیلی ارائه شده توسط موسسات سوئدی  اختصاص داده شده به دانشجویان بین المللی که به برنامه های کارشناسی ارشد علاقه دارند.در سوئد می توانید کمک های مالی را از دانشگاه ها، موسسات عمومی یا خصوصی دریافت کنید.در اینجا لیستی از هزینه های دانشجویان خارجی در دانشگاه های برتر سوئد آورده شده:

  •  موسسه کارولینسکا – هزینه تحصیلات متوسط ​​34،000 یورو در سال
  • دانشگاه اوپسالا – هزینه تحصیلات متوسط ​​25،000 یورو در سال
  • دانشگاه لند – هزینه تحصیلات متوسط ​​21،000 یورو در سال
  • دانشگاه استکهلم – هزینه تحصیلات متوسط ​​25،000 یورو در سال

بورس تحصیلی سوئد

 بورس تحصیلی از طریق برنامه Visby همکاری میان کشورهای اتحادیه اروپا و روسیه ارائه شده است. جوایز به دانشجویانی ارائه می شود که در برنامه های متمرکز بر بخش های مرتبط با پایداری، نوآوری و مسئولیت اجتماعی شرکت دارند.دانشگاه ها همچنین برنامه های بورس تحصیلی دارند که هدف آن پوشش هزینه های تحصیل و یا هزینه زندگی در سوئد در دوره های تحصیلی است.نمونه هایی از دانشگاه های تحصیل رایگان در سوئد برای دانشجویان اتحادیه اروپا / EEA:

  • دانشگاه گوتنبرگ
  • دانشگاه یونکوپینگ
  • دانشگاه دالارنا
  • دانشگاه صنعتی لولئو
شرایط تحصیل رایگان در سوئد بدون مدرک زبان

شرایط تحصیل رایگان در سوئد بدون مدرک زبان

شرایط تحصیل رایگان در سوئد بدون مدرک زبان

کلیه دانشجویان غیر اروپایی برای تحصیل در دانشگاه ها و کالج های سوئد، مستلزم پرداخت شهریه می باشند. شهریه تنها برای تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اعمال می شود و تحصیل در رشته های دکترا رایگان است. شهریه هر دانشگاه متفاوت است و هزینه تحصیل اکثر رشته ها برای یک سال تحصیلی بین 7470 _ 13070 یورو می باشد. هزینه درخواست به دانشگاه ها و کالج های سوئد در وب سایت Universityadmissions.se حدود 84 یورو است.

دانشجویان بین المللی با حداقل شرایط می توانند در رشته های مهندسی دانشگاه های این کشور به تحصیل بپردازند. بر خلاف سایر کشورها، دانشجویان به مدرک زبان انگلیسی مانند IELTS یا PTE نیاز ندارند. سیستم آموزشی سوئد، دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های مهندسی را داشته باشند، از شرکت در آزمون IELTS معاف کرده است.

کمک هزینه های تحصیلی در سوئد

بورسیه های دولتی سوئد برای دانشجویان بین المللی عبارتند از:

  • Swedish Institute Scholarships for Global Professionals یا (SISGP):

بورسیه SISGP به دانشجویان واجد شرایط برتر و با استعداد کشورهای مختلف تعلق می گیرد و برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به صورت تمام وقت می باشد. این بورسیه هزینه تحصیل، هزینه های زندگی و بیمه را پوشش می دهد.

  • The Visby Programme Scholarships:

The Visby Programme تعدادی بورسیه برای تحصیل در رشته های کارشناسی ارشد در سوئد به دانشجویان ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، گرجستان، مولداوی، روسیه و اوکراین ارائه می دهد. این بورسیه شهریه تحصیل، هزینه های زندگی تا سقف 840 یورو در ماه، بیمه درمانی و هزینه یک بار سفر تا سقف 467 یورو را تامین می کند.

بورسیه های تحصیلی دانشگاهی برای دانشجویان بین المللی در سوئد

  • Blenkinge Institute of Technology Scholarship Programme:

بورسیه موسسه آموزش عالی فنی Blenkinge برای دانشجویان غیر اروپایی که ملزم به پرداخت شهریه هستند، موجود می باشد. این بورسیه بخشی از شهریه را تامین می کند و شهریه را 50 % و یا 75% کاهش می دهد.

  • University of Borås Tuition Fee Waivers ( تخفیفات تحصیلی دانشگاه Borås):

دانشگاه Borås تخفیفاتی برای دانشجویان واجد شرایط که ملزم به پرداخت شهریه هستند و برای رشته های کارشناسی ارشد درخواست داده اند، در نظر گرفته است. این بورسیه حدود 75 % از شهریه تحصیل را تامین می کند، اما هزینه های زندگی را پوشش نمی دهد.

  • Chalmers IPOET Scholarships:

بورسیه های IPOET به شهروندان غیر اروپایی که ملزم به پرداخت شهریه هستند و برای رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه Chalmers درخواست داده اند، اعطا می شود. این بورسیه 75 % از شهریه تحصیل را تامین می کند.

  • The University of Gothenburg Study Scholarship (بورسیه تحصیلی دانشگاه گوتنبرگ):

بورسیه تحصیلی دانشگاه گوتنبرگ به متقاضیانی که ملزم به پرداخت شهریه هستند و برای رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه گوتنبرگ درخواست داده اند، اعطا می شود.این بورسیه شهریه تحصیل دانشجویان را پوشش می دهد.

  • Halmstad University Scholarships (بورسیه تحصیلی دانشگاه هالمستاد):

سالیانه دانشگاه هالمستاد، بورسیه هایی به دانشجویان غیر اروپایی که ملزم به پرداخت شهریه هستند، اعطا می کند. این بورسیه به دانشجویان تمام رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه ارائه می شود و 25 % یا 50 % از شهریه تحصیل را تامین می کند.

  • Karlstad University Global Scholarship Progamme:

هدف از این بورسیه جذب دانشجویان برتر غیر اروپایی است که ملزم به پرداخت شهریه هستند. این بورسیه 25٪، 50٪، 75٪ یا 100٪ از هزینه های تحصیل را پوشش می دهد.

تحصیل رایگان در سوئد

تحصیل در سوئد هزینه زیادی ندارد. اگر با دقت دانشگاه خود را انتخاب کنید، متوجه خواهید شد که تحصیل در خارج از کشور بسیار آسان و در برخی موارد رایگان است. متاسفانه همه دانشجویان نمی توانند به طور رایگان در سوئد به تحصیل بپردازند. در این مقاله توضیحات بیشتری درباره شهریه رایگان و هزینه های تحصیل خواهیم داد.

شهروندان اروپایی می توانند به طور رایگان در سوئد ادامه تحصیل دهند، اما از ترم پاییز سال 2011 دولت سوئد شهریه ای را برای شهروندان غیر اروپایی تعیین کرده است. به همین دلیل سوئد به یکی از گران ترین کشورها برای ادامه تحصیل دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. امروزه هزینه تحصیل با توجه به رشته انتخابی بین 8000 _ 19000 یورو در سال است. هزینه تحصیل رشته های کارشناسی کمتر از رشته های کارشناسی ارشد است. درست است که هزینه تحصیل در سوئد بالاست، اما دانشجویان با دانش زیاد و جامع فارغ التحصیل می شوند و فرصت های شغلی زیادی پس از فارغ التحصیلی در انتظار آنهاست.

در شرایط کلی باید هزینه کل رشته تحصیلی را پرداخت کنید، اما در شرایطی می توانید این هزینه ها را کم کنید: اگر در دانشگاهی ثبت نام کنید که با دانشگاه های سوئد همکار باشد، در نتیجه می توانید در برنامه های تبادلی خارج از کشور شرکت کنید و هزینه کمتری را پرداخت نمایید. به عنوان مثال دانشگاه لوند دارای بیش از 600 دانشگاه همکار در 70 کشور مختلف است. اگر در حال حاضر دانشجو هستید و قصد ادامه تحصیل در سوئد را دارید، برای کسب اطلاعات به اداره های بین المللی دانشگاه خود مراجعه کنید، زیرا ممکن است بتوانید در برنامه های تبادلی شرکت کنید.

تحصیل رایگان در سوئد

تحصیل رایگان در سوئد

ارزان ترین دانشگاه های سوئد

  1. دانشگاه لاند
  2. دانشگاه صنعتی چالمرز
  3. دانشگاه گوتبورگ
  4. دانشگاه هالمستاد
  5. دانشگاه جونکوپینگ
  6. موسسه کارولینسکا
  7. دانشگاه لینکوپینگ
  8. دانشگاه لوئولا
  9. موسسه فناوری لاند
  10. دانشگاه مالاردالن
  11. دانشگاه میانه سوئد
  12. موسسه سلطنتی فناوری، استکهلم
  13. دانشکده اقتصاد استکهلم
  14. دانشگاه استکهلم
  15. دانشگاه علوم کشاورزی سوئد
  16. دانشگاه اومئا
  17. کالج دانشگاه اوربرو
  18. کالج دانشگاه گاوله/ سندویکن
  19. کالج دانشگاه کالمار
  20. دانشگاه بوراس
  21. دانشگاه فالون / بورلنگ
  22. دانشگاه کارلسکرنوا / رونبی
  23. دانشگاه کارلستاد
  24. دانشگاه کریستین اشتاد
  25. دانشگاه اسکووده
  26. دانشگاه اوپسالا
  27. دانشگاه وکسجو

شما می توانید از طریق تجربیات مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در مورد تابعیت و اقامت سوئد اطلاعات را به طور کامل کسب کنید پس با ما در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *