تحصیل رایگان در رشته پزشکی در انگلستان

متقاضیان تحصیل رایگان در رشته پزشکی در انگلستان از یک کشور اتحادیه اروپا ممکن است بتوانند وام هزینه تحصیل و کمک هزینه زندگی را دریافت کنند. جهت مشاهده جزئیات بیشتر به وبسایت مالی دانشجو مراجعه کنید.  اگر در انگلستان زندگی نکرده‌اید و شهروند کشوری خارج از ناحیه اقتصادی اروپا بوده اید پس هزینه های خارج از کشور نیز اعمال خواهد شد. این هزینه ها میان دانشکده های پزشکی مختلف متفاوت ، بر روی وبسایت موسسه حقوقی توسعه گران مهر قابل مشاهده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل رایگان در رشته پزشکی در انگلستان

شورای انگلیس جهت امور دانشجویان بین المللی و شورای بریتانیا جهت حمایت از اینکه مقدار پولی را که نیاز دارید بدست بیاورید پیشنهاد می‌دهد. وبسایت UCAS جهت دانشجویان خارج از کشور اطلاعات مفیدی در مورد مسائل مربوط به بودجه دارا می باشد. اطلاعات در رابطه با بورس تحصیلی کلی در نزدیکترین دفتر شورای بریتانیا یافت می‌شود. بورس تحصیلی دوره های تحصیلی موجود میتواند بین دانشکده های پزشکی متفاوت باشد و آنها اطلاعاتی را درباره هر موضوع مالی که در وبسایت خود ارائه می‌دهند ارسال خواهند کرد. شورای بریتانیا می تواند به شما کمک کند تا از طریق طرح های بورس تحصیلی و پیوندهایی با سایر وب سایت ها جهت دوره‌ای که انتخاب شده اید پول ذخیره کنید.

بسیار از بورس های تحصیلی فقط برای مقطع کارشناسی در دسترس هستند اما برخی از آنها جهت کمک به پوشش هزینه های مربوط موضوعات خاص منابع مالی فراهم می کند و ممکن است بورس تحصیلی جهت موسسات خاص در دسترس باشد. جهت کمک به شناسایی بودجه موجود، از وبسایت شورای بریتانیا بازدید کنید آموزش و پرورش اجرایی دولت بریتانیا اسکاتلندی و مجمع ولز تصمیم می‌گیرند که چه کسی واجد شرایط دریافت وام دانشجویی و کمک‌های مالی می باشد. مقررات مربوط به مقوله های مختلف برای دانشجویان واجد شرایط می تواند پیچیده باشد. جهت کمک کردن، شورای بریتانیا برای دانشجویان بین المللی خلاصه ایی را تهیه کرده است و همچنین برخی از اطلاعات کلی درباره هزینه ها، کمک هزینه و پشتیبانی دانشجویی را که در وبسایت آن موجود است، منتشر می کند.

توانایی زبان انگلیسی برای تحصیل در رشته پزشکی در انگلستان

اگر برای تحصیل در انگلستان درخواست می دهید و زبان اول شما انگلیسی نیست شما نیاز دارید که مهارت زبان انگلیسی خود را نشان دهید. این از الزامات درخواست برای دانشجویان بین الملل و دانشجویان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا است. بیشتر دانشکده های پزشکی از دانشجویان می خواهند مدرک IELTS( سیستم بین المللی ارزیابی زبان انگلیسی) را ارائه کنند. دو مدل IELTS وجود دارد: ACADEMIC TEST( آزمون آکادمی) و GENERAL TRAINING TEST( آزمون آموزش کلی). شما برای تحصیل به آزمون آکادمی نیاز دارید. اکثر دانشکده های پزشکی به حداقل نمره به عنوان بخشی از الزامات پذیرش نیاز دارند. در وب سایت دانشگاه حداقل نمره مورد نیاز را بررسی کنید.آزمون IELTS در بیش از 500 مکان در سراسر جهان برگزار می شود.

تحصیل در رشته پزشکی در انگلستان

برای تحصیل در رشته پزشکی در انگلستان و تبدیل شدن به یک پزشک، دانش آموزان آینده نگر باید نمرات عالی در دبیرستان کسب کرده باشند و ثابت کنند که واقعا به تحصیل و کار در رشته پزشکی علاقه دارند. طول دوره برنامه پزشکی در انگلستان بسته به دوره ای که شما ثبت نام می کنید متفاوت است. اکثر برنامه های پزشکی 6 ساله هستند در صورتی که دوره های دندانپزشکی و داروسازی 5 ساله هستند. اگر دانش آموزان آمادگی لازم برای ورود به دوره را نداشته باشند میتوانند در یک دوره پزشکی پایه یک ساله شرکت کنند. زمانی که این دوره به برنامه پزشکی اضافه شود ممکن است دوره پزشکی در مدت 6 سال تکمیل شود

در انگلستان تکمیل دوره پزشکی مقصد نهایی برای تبدیل شدن به یک پزشک شناخته شده نیست. بعد از آن دانشجویان در ابتدا باید دوره پایه دو ساله را تکمیل کنند تا به عنوان یک پزشک متخصص و متخصص عمومی(GP) شناخته شوند. به طور خلاصه ممکن است برای تبدیل شدن به یک پزشک متخصص یا پزشک عمومی 10 سال یا بیشتر زمان لازم باشد. آموزش پزشکی شامل چندین مرحله مرتبط به یکدیگر است که عبارتند از:

دوره کارشناسی پزشکی: برنامه مقدماتی پزشکی یک دوره 6 ساله است و همراه با کار در بیمارستان ها و مراکز اجتماعی است.

برنامه پایه: برنامه پزشکی دو ساله دوره ای است که همه فارغ التحصیلان پزشکی در انگلستان قبل از ادامه تحصیل باید بگذرانند ( این امکان وجود دارد که بعد از آموزش پایه، آموزش را ترک کنند و برای فرصت های استخدام مثل trust pos درخواست دهند)

تخصص و پزشکی عمومی(GP) و آموزش ضمن دوره: پزشکان برای تخصص در پزشکی عمومی یا پزشکی تخصصی آموزش می بینند. مدت معمول این دوره بسته به تخصصی که پزشک انتخاب می کند متفاوت است. برخی از تخصص ها در طول دوره ارائه می شوند. دیگر تخصص ها نیاز به آموزش های اساسی دارند. علم پزشکی به سرعت در حال پیشرفت است و انتظار می رود که پزشکان از طریق برنامه های تخصصی علم خود را توسعه دهند.

پذیرش در رشته پزشکی در انگلستان

استانداردهای ورود به دانشکده های پزشکی سخت و دقیق است. مصاحبه برای پذیرش می تواند سخت و دشوار باشد. دانش اموزان باید در مورد انگیزه، کار قبلی علایق تحصیلی و همچنین مدارکی برای اثبات تمام دستاوردهای قبلی شامل تجربه کار در زمینه مربوطه توضیح دهند. برخی از دانشکده های پزشکی نیاز به تکمیل آزمون مهارت های بالینی،UCAT دارند. سطح A شیمی و زیست، نمره 37 در IB یا نمره 7.5 در IELTS از الزامات استاندارد آکادمی برای دوره کارشناسی پزشکی است.

دوره پایه: پس از تحصیل در دوره کارشناسی دانشجویان وارد دوره پایه می شوند. در این دوره فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی دیگر اموزش های تکمیلی و مراقبت های پزشکی مختلف را یاد می گیرند. پس از تکمیل دوره دانشجویان به سمت آموزش تخصصی حرکت می کنند.

پذیرش در رشته پزشکی در انگلستان

پذیرش در رشته پزشکی در انگلستان

آموزش تخصصی: وقتی دوره 4 ساله را تکمیل کردید حال بخش جدی کار شروع می شود. ورود به مرحله ای که شما باید تصمیم بگیرید که کدام تخصص را انتخاب کنید. این بخش بسیار رقابتی است. پس برای اینکه به اهداف خود برسید باید بسیار تلاش کنید. طول این دوه 7 ساله است و پس از تکمیل این دوره شما مدرک CERTIFICATE OF COMPLETIONTRAINING (CCT) را دریافت می کنید

  • در لینک زیر می توانید شرایط پذیرش برای دانشکده های پزشکی انگلستان را پیدا کنید:

HTTP://WWW.MEDICALSCHOOL.AC.UK/MEDIA/2357/MSC-ENTRY-REQUIRMENT-FOR-UK-MEDICAL-SCHOOLS.PDF

امتحان UKCAT برای تحصیل در رشته پزشکی در انگلستان

«آزمون ارزیابی پزشکی انگلستان» یا UKCAT بخشی از فرایند پذیرش دانشجو در برخی از دانشگاه های پزشکی و یا دندانپزشکی کشور انگلستان به شمار می رود. این آزمون انلاین برگزار میشود و به گونه ای طراحی شده است که به بررسی توانمندی های شناختی، نگرش، تفکر نقادانه، و استدلال منطقی متقاضیان می پردازد. 4 تست منطق و یک تست قضاوت نیز در این آزمون وجود خواهد داشت. استدلال کلامی: توانایی شما را در خصوص فکر کردن نقادانه به مسائل نوشته شده پیش روی شما و رسیدن به یک نتیجه منطقی مورد بررسی قرار میدهد. مهلت پاسخگویی به این بخش: 21 دقیقه. شامل 11 متن و 44 سوال میشود.

استدلال کمی: به بررسی و ارزیابی مهارت های داوطلب برای حل مسائل ریاضی می پردازد. مهلت پاسخگویی به این بخش: 24 دقیقه. شامل 9 جدول، چارت، نمودار و غیره به عنوان اطلاعات و 36 سوال مربوط به آنها میشود.

استدلال انتراعی: به بررسی و ارزیابی مهارت های متقاضی در فهم روابط موجود بین اطلاعات داده شده از طریق تفکر همگرایانه و واگرایانه می پردازد. مهلت پاسخگویی به این بخش 13 دقیقه، شامل 55 سوال می باشد.

تحلیل تصمیم: این بخش به بررسی و ارزیابی توانایی شما در خصوص نحوه برخورد با فرم های مختلف اطلاعات، تحلیل اطلاعات، قضاوت اگاهانه بر اساس اطلاعات و تصمیمی گیری برای نحوه پاسخگویی مناسب به این مسائل می پردازد. مهلت زمان پاسخگویی به این بهش: 32 دقیقه شامل یک سناریو پر از اطلاعات و 28 سوال می باشد ( یک ماشین حساب ساده به شما داده خواهد شد.)

قضاوت موقعیت: این قسمت به ارزیابی نحوه پاسگویی شما به شرایط مختلف و هم چنین میزان پایبندی شما به اخلاقیات در پزشکی می پردازد. مهلت پاسخگویی به این بخش 27 دقیقه است و شامل 67 سوال در مورد 20 سناریو مختلف خواهد بود.

این آزمون در مرکز آزمون کشور محل زندگی خود شما برگزار خواهد شد. تمامی سوالات 4 گزینه ای خواهند بود. دسترسی به نمونه سوالات سال های قبل امکان پذیر نیست اما می توانید در وب سایت رسمی آزمون UCAT نمونه سوالاتی را مشاهده نمایید. آزمون UCAT در دانشگاه های زیر از متقاضیان گرفته خواهد شد:

  1. University of Aberdeen دانشگاه آبردین
  2. Aston University دانشگاه استون
  3. University of Birmingham دانشگاه برمینگهام
  4. University of Bristol دانشگاه برستول
  5. Cardiff University دانشگاه کاردیف
  6. University of Dundee دانشگاه داندی
  7. University of East Anglia دانشگاه آنجلیا شرقی
  8. University of Edinburgh دانشگاه ادینبرگ
  9. University of Exeter دانشگاه اکستر
  10. University of Glasgow دانشگاه گلسگو
  11. Hull York Medical School دانشکده پزشکی هول یورک
  12. Keele University دانشگاه کیل
  13. King’s College London کالج کینگز لندن
  14. University of Leicester دانشگاه لیسستر
  15. University of Liverpool دانشگاه لیورپول
  16. University of Manchester دانشگاه منچستر
  17. University of Newcastle دانشگاه نیوکاستل
  18. University of Nottingham دانشگاه ناتینگهام
  19. Plymouth University دانشگاه پلایموت
  20. Queen Mary University of London دانشگاه کویین مری لندن
  21. Queen’s University Belfast دانشگاه ملکه بلفاست
  22. University of Sheffield دانشگاه شفیلد
  23. University of Southampton دانشگاه امپتون جنوبی
  24. University of St Andrews دانشگاه سنت اندروز
  25. St George’s University of London دانشگاه لندن سنت جورج
  26. University of Warwick دانشگاه وارویک

دانشگاه های رشته پزشکی در انگلستان

  1. University of Aberdeen دانشکده پزشکی دانشگاه آبردین
  2. Barts and The London School of Medicine and Dentistry Queen Mary بارتس و دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی لندن، کویین مری
  3. University of Birmingham دانشکده پزشکی دانشگاه برمینگهام
  4. Brighton and Sussex Medical School دانشکده پزشکی برایتون و ساسکس
  5. University of Bristol دانشکده پزشکی دانشگاه بریستول
  6. University of Cambridge دانشگاه کمبریج، دانشکده پزشکی بالینی
  7. Cardiff University دانشگاه کاردیف، دانشکده پزشکی
  8. University of Central Lancashire دانشگاه پزشکی لنکشیر مرکزی
  9. University of Dunde دانشگاه داندی، دانشکده پزشکی، دندان پزشکی و پرستاری
  10. University of Edinburgh دانشگاه ادینبورگ، کالج پزشکی و دامپزشکی
  11. University of Exeter دانشگاه اکستر، دانشکده پزشکی
  12. University of Glasgow دانشگاه گلسگو، کالج پزشکی، دامپزشکی و علوم زندگی
  13. Hull York Medical School دانشکده پزشکی هول یورک
  14. Imperial College دانشکده پزشکی کالج امپریال، لندن
  15. Keele University دانشگاه کیلی، دانشکده پزشکی
  16. King’s College London کالج کینگز، دانشکده پزشکی
  17. Lancaster University دانشگاه لنسستر، دانشکده پزشکی و سلامت
  18. University of Leeds دانشگاه لیدز، دانشکده پزشکی
  19. University of Leicester دانشگاه لیسستر، دانشکده پزشکی لیسستر
  20. University of Liverpool دانشگاه لیورپول، دانشکده علوم سلامت و زندگی
  21. London School of Hygiene and Tropical Medicine ) دانشکده بهداشت و پزشکی استوایی ( دانشکده پزشکی مقطع دکتری )
  22. University of Manchester دانشگاه منچستر، دانشکده علوم پزشکی و انسان
  23. Newcastle University دانشگاه نیوکاستل، دانشکده پزشکی
  24. Norwich Medical School University of East Anglia دانشکده پزشکی نورویچ، دانشگاه انجلیا شرقی
  25. University of Nottingham دانشگاه ناتینگهام، دانشکده علوم پزشکی و سلامت
  26. University of Oxford دانشگاه آکسفورد، بخش علوم پزشکی
  27. Plymouth University Peninsula Schools of Medicine and Dentistry دانشگاه پلیموث دانشکده پزشکی و دندانپزشکی
  28. Queen’s University Belfast دانشگاه بلفاست کویین، دانشکده پزشکی و سلامت
  29. University of Sheffield دانشگاه شفیلد، دانشکده پزشکی
  30. University of Southampton دانشگاه ساوت امپتون، دانشکده پزشکی
  31. University of St Andrews دانشگاه سنت اندروس، دانشکده علوم پزشکی
  32. St George’s University of London دانشگاه سنت جورج لندن
  33. Swansea University دانشگاه سوانسی، دانشکده پزشکی
  34. University College London کالج دانشگاه لندن، کالج دانشگاه مدرسه پزشکی
  35. University of Warwick دانشگاه وارویک، دانشکده پزشکی
دانشگاه های رشته پزشکی در انگلستان

دانشگاه های رشته پزشکی در انگلستان

نحوه درخواست پذیرش تحصیل در رشته پزشکی در انگلستان

از آنجایی که دانشکده های پزشکی کشور انگلستان از کیفیت آموزشی خوبی بهره مند هستند، این دانشگاه ها در انتخاب دانشجویان خود بسیار سخت گیرانه عمل میکنند. اگر قصد ورود به یکی از دانشگاه های پزشکی این کشور را دارید می بایست در یکی از رشته های مرتبط به پزشکی سوابق تحصیلی بسیار خوبی داشته باشید. اگر رشته تحصیلی پیشین شما به رشته پزشکی مرتبط نبوده است، دانشگاه های رایگان انگلستان وجود دارند که ممکن است با تحصیل شما در این رشته موافقت کنند اما می بایست قبل از شروع دانشگاه در دوره های آموزشی و کلاس های آماده سازی طولانی ای شرکت کنید. ممکن است دانشگاه ها از شما بخواهند که در زمینه دروس به خصوصی که برای تحصیل در رشته پزشکی دانستن آنها الزامیست، مانند زیست شناسی و شیمی، اطلاعاتی از قبل داشته باشید.

دانشگاه ها این اجازه را دارند که مدارک لازم برای تحصیل و ثبت درخواست را خودشان تعیین کنند. به منظور جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در درخواست اخذ پذیرش، پیشنهاد می شود که قبل از هر اقدامی، وبسایت دانشگاه مد نظر را بررسی کنند چرا که این وبسایت ها تمامی اطلاعات به روز را درخصوص شرایط درخواست خواهند داشت. اما با این وجود، مدارکی وجود دارند که هنگام درخواست پذیرش در دانشگاه های کشور انگلستان به آنها احتیاج خواهید داشت.

اول از هرچیز، یکی از مدارکی که به احتمال زیاد از شما خواسته خواهد شد مدرک تحصیلی مقطع قبلی شماست. دانشگاه های پزشکی کشور انگلستان طی روند پذیرش دانشجو، معمولا بهترین داوطلبان را انتخاب می کنند. اگر می خواهید در یکی از دانشگاه های این کشور به تحصیل بپردازید می بایست در دروس مربوط به رشته پزشکی در مقطع تحصیلی پیشین خود نمرات خوبی کسب کرده باشید. این شرط تقریبا برای تمامی رشته های زیر شاخه پزشکی در انگلستان صدق میکند. به عنوان مثال، یک دانشگاه ممکن است به دنبال دانشجویانی باشد که در دروسی مثل شیمی و یا زیست شناسی نمره A کسب کرده باشند.

دومین شرط، سوابق شما خواهند بود. بیشتر دانشگاه های بریتیش به دنبال دانشجویانی هستند که میدانند کار کردن به عنوان یک پزشک واقعا به چه معناست. البته منظور از این شرط این نیست که شما حتما می بایست در یک بیمارستان و یا به عنوان یک پزشک کار کرده باشید. اما انجام کارهای داوطلبانه ای در زمینه های پزشکی و سلامت می تواند ارزش بسیار زیادی را به رزومه شما به هنگام درخواست پذیرش اضاف کند.

پس از آن معیار بعدی آزمون ورودی شما خواهد بود. دانشگاه های پزشکی کشور انگلستان ممکن است از شما بخواهند نتایج مربوط به یکی از آزمون های ورودی زیر را ارائه دهید:

  • UKCAT: تقریبا 25 درصد از دانشگاه های کشور انگلستان از متقاضیان خود نتایج این آزمون را میخواهند. بنابراین قبل از اینکه از طریق UCAS اقدام به درخواست پذیرش کنید می بایست در این آزمون شرکت کرده باشید.
  • BMAT: متقاضیان می بایست قبل از درخواست اخذ پذیرش در دانشگاه های پزشکی کشور انگلستان برای شرکت در این آزمون اقدام نمایند اما پس از آن نیز میتوانند در ماه نوامبر در این آزمون شرکت نمایند.
  • GAMSAT: این آزمون نیز یکی دیگر از آزمون های ورودی رشته پزشکی است که مانند آزمون UKCAT شرکت در آن قبل از اقدام برای اخذ پذیرش ضروریست.

توجه داشته باشید که متقاضیان تحصیل در اسکاتلند ممکن است لازم باشد در ازمون دیگری تحت عنوان SJTace شرکت نمایند. این آزمون یکی از تست هایی است که دانشجویانی که قصد تحصیل در اسکاتلند و در رشته پزشکی را داشته باشند می بایست در آن شرکت کنند. انجمن پذیرش دانشجویان به سوابق و انگیزه دانشجویان برای تحصیل در این رشته نیز ممکن است توجه کنند. این بخش از طریق نامه انگیزشی شخصی ای که دانشجو می نویسد ارزیابی می شود. اکثر دانشگاه های پزشکی کشور انگلستان این نامه را به عنوان یکی از مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش از دانشجویان طلب می کنند

انواع دوره های تحصیلی رشته پزشکی در انگلستان

اموزش شما در انگلستان جهت تبدیل شدن به یک پزشک طولانی است و به مرحله های مختلف تقسیم میشود.

  • ورود به پزشکی

ورود به پزشکی معادل یک مدرک مدرک لیسانس است. معمولا ۵سال زمان میبرد تا تکمیل شود اما در برخی دانشگاه ها نیز میتواند تا ۶سال به طول بیانجامد.این دوره دارای اختصارات متفاوت مانند MBBS وMBchB است

  • فارغ التحصیلی پزشکی

این دوره که اغلب به عنوان یک برنامه ورودی فارغ التحصیل شناخته می شود جهت دانشجویانی است که در جایگاه اول دارای مدرک لیسانس می باشند که البته لزوما نیازی نیست در زمینه علوم -موضوع های مربوطه باشد.این یک برنامه ۴ساله تسریع شده است اما در برخی دانشگاه ها ۵سال طول می کشد

  • پزشکی در سال مقدماتی

این دوره یک نوع دوره آمادگی برای کسانی است که بالاتر از سطح A هستند اما در مورد موضوع های علوم خاص دانشی ندارند.این دوره معمولا ۱ سال طول میکشد و می تواند در آغاز ورود به پزشکی یا جداگانه ارائه شود.

  • پزشکی با ورودی ۱ساله

این دوره جهت دانشجویانی تشکیل شده است که توانایی ها و مهارت های رضایت بخشی در زمینه علوم نشان می دهند اما از شرایط مختلف محروم بوده اند.در اینگونه موارد دانشگاه استراتژی های مختلفی را جهت تسهیل ورود دانشجویان به کار میگیرد.یک مثال میتواند “معیارهای تنظیم “باشد که الزامات درخواست را کاهش می دهد بنابراین متقاضی واجد شرایط خواهد بود.

انواع دوره های تحصیلی رشته پزشکی در انگلستان

انواع دوره های تحصیلی رشته پزشکی در انگلستان

هزینه تحصیل در رشته پزشکی در انگلستان

ابتدا شما باید تحقیقی در وبسایت دانشگاه انجام دهید که ببینید هزینه تحصیل آنها چقدر است و در مقایسه با کسانی که در آنجا فعالیت می کنند موقعیت مالی شما در چه سطحی قرار دارد ‌. اگر تصمیم گرفتید در انگلستان تحصیل کنید، چنین برنامه بودجه پیشین مهم است از آنجایی که هزینه زیادی دارد و هر یک پنی ارزش دارد.

دانشگاه های پزشکی در انگلستان در واقع گران ترین دوره های تحصیل در آموزش عالی انگلستان هستند. به عبارت دیگر،در حالی که تمام برنامه های دیگر ممکن است یک طرح آموزشی تقریبی داشته باشند، دوره های پزشکی با قیمت های بالاتر کنار گذاشته می شوند. با این حال، قیمت مناسب زمانی است که شما کیفیت آن را در نظر بگیرید و هیچ کدام یک از این کیفیت ها در قیمت پایین به دست نمی آید. بر اساس تصمیم دولت در سال گذشته، دانشگاه های انگلستان مجاز هستند که دانشجویان خانه را با مبلغی معادل ( ۹۲۵۰ پوند ) ۱۲۰۲۵ دلار بپذیرند. در مورد دانشجویان بین المللی، این هزینه ها معمولا بالاتر است.

اگر شما دانشجویان بین المللی که مایل به ثبت نام در هر یک از دانشکده های پزشکی در انگلستان هستید باید اطمینان حاصل کنید که در ابتدا حداقل (۱۰۰۰۰ پوند ) ۱۳۰۰۰ دلار هزینه در حساب خود داشته باشید ‌. در برخی از برنامه های پزشکی که هزینه های دانشجویی برای دانشجویان بین المللی ارائه می شود ممکن است از( 50،000 پوند ) ۶۵۰۰۰۰ دلار در سال تجاوز کند. به یاد بیاورید که برنامه های پزشکی معمولا 4 تا 6 سال طول می کشد تا به پایان برسد، که موجب پرداخت هزینه های زیادی می شود. برای درک بهتر چگونگی هزینه در آموزش پزشکی در انگلستان، باید به طور شخصی با دانشگاه تماس بگیرید.

هزینه های تحصیل در دانشگاه های پزشکی بسیار متفاوت است و اغلب سالانه تغییر می کنند. بنابراین تنها منبعی که می توانید به اطلاعات قابل اطمینان تکیه کنید، وب سایت رسمی دانشگاه است. پس از انجام بعضی تحقیقات و تعیین فهرست کوتاهتری از دانشگاههایی که دوره مشابهی را دنبال می کنید، می توانید قبل از شروع درخواست خود با آنها تماس بگیرید.

برای خلاصه کردن این، بدون توجه به چگونگی هزینه های دانشگاهی ممکن است از میانگین کاهش یابد،هنوز به یک دارایی که تحصیلات خود را در پزشکی انگلستان پرداخت کنید ؛ نیاز دارید. خوشبختانه، وام های تحصیلی و بورس تحصیلی که می توانید به دنبال آن باشید و این بار را کاهش دهید، وجود دارد. ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر)  نگاه جزئی به این فرصت ها از جمله شرایط مهاجرت به انگلستان خواهیم انداخت و شما نیز میتوانید با ما همراه شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

8 دیدگاه برای “تحصیل رایگان در رشته پزشکی در انگلستان

  1. ...... گفت:

    سلام امکان گرفتن بورسیه از انگلستان یا دیگر کشورهای اروپایی و تحصیل رایگان پزشکی برای دانشجوی پزشکی دانشگاهای درجه یک ایران مثل تهران و بهشتی وجود داره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، تحصیل در دانشگاه های آلمان، فرانسه و ایتالیا رایگان است.

  2. الهه فیض پور گفت:

    سلام.اگه رتبه کنکورم بین یک تادوتا رقمی باشد ولی نمرات درسیه سالهای پیشم خوب نباشد ،امکان تحصیل پزشکی رایگان در انگلستان یاسایر کشورهای اروپایی را دارم؟؟؟با مدرک ایلتس

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل پزشکی در انگلستان باید در آزمون ورودی دانشگاه که به نسبت سخت است، شرکت کرده و نمره قبولی را دریافت کنید.

  3. شکوفه حاجی علیخانی گفت:

    سلام من کارشناسی ارشدزبان انگلیسی دارم ۳۸سالمه مجردم ودبیرزبانم.ایاامکان داره درانگلیس بتوانم از دیپلم تحصیل کنم؟ تحصیل رایگان منظورمه ،درچه کشورهایی من میتونم تحصیل رایگان داشته باشم ویزای کاربگیرم؟ ضمنارشته هایی که میتونم انتخاب کنم رابهم معرفی کنید(رشته هایی که ریاضی نداشته باشند)کف کارجقدرپول بایددستم باشه؟ من صدتومن حدودا دارم.خانواده ام کمکی به من نمیتوانندبکنند. مدرک زبان ایلتس لازمه،؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      با توجه به سن شما، اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلیس محدود است. در برخی دانشگاه های امکان دارد پذیرش بگیرید اما در کل ما با این شرایط سنی، پیشنهاد نمیکنیم چون شانس ویزا هم خیلی پایین است.
      در انگلیس تحصیل رایگان وجود ندارد بجز در موارد اخذ بورسیه که در مقطع دیپلم ارائه نمی شوند.
      رشته های مدیریتی و یا گرایش های مختلف زبان انگلیسی را می توانید ادامه تحصیل بدهید. این هم در صورتی که مشخص کنید از چه مقطعی می خواهید شروع کنید.
      به طور کلی برای ورود به انگلیس، داشتن مدرک آیلتس ضروری است و همچنین بالای سن 18 سال حتما مدارک زبان باید ارائه شود.

  4. فاطمه.خ گفت:

    باسلام خدمت همه ی عوامل سایت..
    تشکرمیکنم بابت توضیحات کاملتون
    من میخواستم بدنم ک واقعا چطور میتونم بدون پرداخت هیچ هزینه ای تو انگلستان رشته ی پزشکی بخونم این واقعا امکان داره؟خانواده ی من نه درحال حاضر که هیچوقت توانایی تقبل همچین هزینه هایی رو ندارن یعنی من واقعا میتونم؟چطور باید اقدام کنم؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با عرض سلام
      با در نظر گرفتن این موضوع که این کشور تحصیل رایگان را برای اتباع خارجی تعریف نکرده است, فراهم آوردن شرایط مذکور طی روند خاصی امکان پذیر است.در ضمن هزینه هایی در زمان تحصیل بر فرد مترتب می شود که آنها را نیز باید در نظر بگیرید.
      به عنوان مثال هزینه ی یک وعده خوراک در رستوران ارزان انگلستان به طور میانگین حدودا 15 پوند و یک بطری آب حدودا 0.94 پوند میشود , که در این لحظه هر پوند 6740 تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *