بورسیه تحصیلی اسپانیا

کشور اسپانیا از زیباترین و در عین حال ارزان‌ترین کشورهای اروپایی به شمار می‌رود. سالانه گردشگران زیادی از مکان‌های توریستی این کشور بازدید می‌کنند. وجود سطح رفاه زندگی مناسب، کیفیت بالای سیستم آموزشی و ارزان بودن نسبت به برخی از کشورهای اروپایی دلایلی هستند که باعث شده است دانشجویان زیادی به دنبال گرفتن بورسیه و تحصیل رایگان در اسپانیا باشند. تنوع بورسیه‌های تحصیلی که دانشگاه‌های اسپانیا به دانشجویان ارائه می‌دهند زیاد است و این بورسیه‌ها بسته به نوعی که دارند می‌توانند بخشی و یا تمام هزینه‌های تحصیلی دانشجویان را پوشش دهند. در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعاتی که مشاوران تحصیلی ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی درباره تحصیل رایگان در اسپانیا، انواع بورسیه‌های تحصیلی و شرایط و مدارک لازم آن گردآوری کرده‌اند را با هم بررسی کنیم. جهت دریافت بورسیه و تحصیل رایگان در برترین دانشگاه‌های اسپانیا، دانشگاه لئون، آتلانتیک و … میتوانید با شماره 09426001036 تماس بگیرید و با رزرو مشاوره تخصصی اقدامات لازم برای اخذ بوریسه و تحصیل رایگان را انجام دهید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مزایای بورسیه تحصیلی اسپانیا

در میان 27 کشور اروپایی حوزه شینگن، اسپانیا جزء معدود کشورهایی است که هم هزینه‌های زندگی در آن نسبتا پایین است هم شرایط تحصیل در دانشگاه‌های این کشور با گرفتن بورسیه‌های مختلف از نظر مالی مطلوب‌تر است. متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های اسپانیا را دارند، علاوه بر برخورداری از کیفیت آموزشی خوب از مزایای دیگری نیز بهره مند می‌شوند. از جمله:

  • وجود تنوع غذایی بسیار بالا و گزینه‌های متنوع غذایی برای افراد
  • نزدیک بودن شهرها به یکدیگر و وجود سیستم حمل و نقل عمومی پیشرفته و دسترسی راحت شهرها به هم
  • پایین بودن هزینه‌های زندگی در شهرهای توریستی کوچک‌تر از جمله بیلبائو و گرانادا
  • برگزاری سالیانه فستیوال‌های بزرگ جهانی در اسپانیا
  • غنی بودن کشور اسپانیا از مناظر طبیعی و آثار تاریخی
  • امکان تسلط به زبان مادری بیش از 20 کشور در جهان برای افرادی که زبان اسپانیایی را یاد می‌گیرند
  • پیشرو بودن و صاحب سبک بودن کشور اسپانیا در حوزه هنر
  • بالا بودن سطح کیفیت ورزش در اسپانیا و برخورداری از کلاس جهانی در ورزش‌هایی مانند فوتبال
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی

بورسیه تحصیلی کارشناسی

بورسیه‌های تحصیل رایگان در اسپانیا توسط ارگان‌های مختلف و در مقاطع تحصیلی متختلف شامل حال دانشجویان می‌شوند. ارگان‌های ارائه دهنده بورسیه‌ها را در ادامه مقاله به شما معرفی خواهیم کرد اما در این قسمت درباره امکان گرفتن بورسیه در مقاطع مختلف و امکان تحصیل رایگان در اسپانیا برایتان توضیحاتی را آورده‌ایم.

در اسپانیا دانشگاه‌هایی وجود دارند که به منظور افزایش سطح علمی و افزایش کیفیت پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه، در مقطع کارشناسی برخی از دانشجویان نمونه را بورسیه می‌کنند. بسته به نوع بورسیه‌ای که ارائه می‌دهند، بخشی از هزینه شهریه دانشگاه و یا هزینه‌های زندگی دانشجویان را پوشش می‌دهند. بنابراین دانشجویانی که از قبل نمرات خوبی در دوران دبیرستان داشته‌اند و همچنین تسلط خوبی بر زبان اسپانیایی داشته باشند، شانس خوبی برای گرفتن این کمک هزینه‌ها دارند. این بورسیه‌ها در حین تحصیل به دانشجویان تعلق می‌گیرد بنابراین گرفتن نمرات خوب و درخشیدن در کلاس‌های درس فرصت خوبی را برای این دانشجویان برای گرفتن بورسیه فراهم می‌کند.

البته لازم است اشاره کنیم که در حالت کلی تعداد این بورسیه‌ها در مقطع کارشناسی نسبت به ارشد و دکتری کمتر است. برخی از دانشگاه‌های اسپانیا همچون دانشگاه والنسیا کمک هزینه‌ ماهانه و بیمه دانشجویی، هزینه‌های شهریه و ویزا و امتحانات و … را پوشش می‌دهند که باعث کاهش هزینه زندگی در اسپانیا می شود.

بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد

میزان تقاضا برای گرفتن بورسیه تحصیلی رایگان اسپانیا در مقطع کارشناسی ارشد در میان دانشجویانی که لیسانس خود را از کشور خود گرفته‌اند، بسیار زیاد است. در این مقطع تعداد بورسیه‌های بیشتری به دانشجویان تعلق می‌گیرد و همین امر باعث ایجاد شرایط ایده‌آل برای ادامه تحصیل در اسپانیا و ارائه پژوهش‌های علمی برای دانشجویان می‌شود. در این مقطع نیز دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه والنسیا Valencia هم در هزینه‌های تحصیلی و هم در هزینه‌های زندگی دانشجویان را کمک می‌کنند.

دانشجویانی که در دوران کارشناسی خود خوش درخشیده باشند، رزومه تحصیلی خوبی را برای خود رقم زده باشند و توانسته باشند اعتماد اساتید را به خود جلب کنند، به راحتی می‌توانند مشمول این بورسیه‌ها شوند.

بورسیه تحصیلی دکتری

دانشجویان مقطع دکتری در کشور اسپانیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و فرصت‌های تحقیقاتی و پژوهشی مختلفی در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا به کمک آنها، سطح علمی دانشگاه‌ها ارتقاء یابد. در این مقطع نیز مانند کارشناسی ارشد، تعداد بورسیه‌های قابل توجهی به دانشجویان داده می‌شود. بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه بارسلونا از جمله جامع‌ترین بورسیه‌های مقطع دکتری است که هم هزینه‌های تحصیلی-پژوهشی هم هزینه‌های زندگی دانشجویان را در برمی‌گیرد.

مدارک لازم برای بورسیه

در صورتی که متقاضیان شرایط گرفتن بورسیه از دانشگاه‌ها و امکان تحصیل رایگان در اسپانیا را داشته باشند، با جمع آوری مدارک مورد نیاز و تحویل آن به بخش بورس تحصیلی دانشگاه مورد نظرشان می‌توانند برای گرفتن بورسیه و تحصیل یا تحصیل پزشکی در اسپانیا اقدام کنند. دانشجویانی که قصد همکاری با دانشگاه بارسلونا برای انجام کارهای طراحی و فناوری را دارند لازم است تا مدارک خود را به کنسولگری اسپانیا تحویل دهند. مدارک لازم برای گرفتن بورسیه تحصیلی رایگان اسپانیا عبارتند از:

  • تکمیل فرم‌های مربوط به بورس تحصیلی؛ این فرم‌ها باید به 2 نسخه اسپانیایی و انگلیسی پر شوند.
  • ارائه نسخه ترجمه شده ریزنمرات دوران دبیرستان (برای دانشجویان کارشناسی) و یا ریزنمرات مقطع کارشناسی (برای دانشجویان ارشد)
  • نسخه ترجمه شده گواهی تایید سلامت از وزارت بهداشت کشور
  • نسخه ترجمه شده گواهی عدم ابتلا به HIV از وزارت بهداشت کشور
  • ارائه پاسپورت متقاضی
  • ارائه رزومه تحصیلی (مخصوص دانشجویان کارشناسی ارشد)
  • ارائه 4 قطعه عکس پرسنلی که به تازگی گرفته شده باشد.
  • ارائه نسخه ترجمه شده گواهی عدم داشتن سوء پیشینه کیفری که توسط وزارت کشور تایید شده باشد.
  • ارائه مدرک زبان و نمره آیلتس حداقل 5.5
انواع بورسیه تحصیلی اسپانیا

انواع بورسیه تحصیلی اسپانیا

انواع بورسیه تحصیلی اسپانیا

بورسیه‌های مختلف تحصیل رایگان در کشور اسپانیا توسط بنیادهای مختلف و در مقاطع تحصیلی مختلف پوشش داده می‌شوند. بورسیه‌های مربوط به مقاطه تحصیلی را در پاراگراف‌های قبلی به تفصیل توضیح دادیم. در این قسمت به بررسی بورسیه‌های بنیادی-دانشگاهی می‌پردازیم.

در سرتاسر اروپا بنیادهایی وجود دارند که به دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در کشورهای اروپایی را دارند کمک هزینه‌های تحصیلی و یا کمک هزینه‌های زندگی اعطا می‌کنند. این کمک هزینه‌ها می‌تواند از 100 یورو شروع شود و به پوشش کامل هزینه‌های زندگی دانشجویی ختم شود. مبلغی که این بنیاد ها برای اعطای بورسیه در نظر می‌گیرند به شرایط متقاضیان بستگی دارد. برخی از بورسیه‌هایی که توسط دولت اسپانیا و این بنیادها به دانشجویان بومی و یا بین المللی در اسپانیا تعلق می‌گیرد عبارتند از:

انواع بورسیه تحصیلی اسپانیاتوضیحات
بورسیه اراسموس موندوساین نوع بورسیه شامل حال دانشجویان ارشد و دکتری می‌شود و توسط موسسات اروپایی به دانشجویان اعطا می‌شود.
بورسیه وزارت فرهنگ و آموزش اسپانیا

General Scholarships for studies of post-secondary level

این بورسیه نیز به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری تعلق می‌گیرد و توسط وزارت فرهنگ، آموزش و ورزش اسپانیا ارائه می‌شود.

دانشجویان با داشتن این بورسیه می‌توانند از تخفیف 60 تا 1500 یورویی شهریه دانشگاه بهره مند شوند.

بورسیه دولتی اسپانیا

Spain Government Scholarships

این بورسیه تحصیلی به هر 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تعلق می‌گیرد و توسط دولت اسپانیا از طریق وزارت آموزش به دانشجویان اعطا می‌شود.
بورسیه UIC بارسلون

Universitat Internacional de Catalunya

دانشگاه بارسلون بورسیه تحصیل رایگان را به تمام دانشجویان بین المللی که واجد شرایط باشند اعطا می‌کند. دانشجویان رشته‌های روانشناسی، حقوق، بیوتکنولوژی، تجارت، فیزیوتراپی، پرستاری، زیست پزشکی و ارتباطات می‌توانند مشمول این بورسیه شوند.
بورسیه دانشگاه گرانادا

University Of Granada Scholarships

این بورسیه به دانشجویان بین المللی ارشد و دکتری در دانشگاه گرانادا اعطا می‌شود. متقاضیان می‌توانند حتی برای گرفتن بورسیه اراسموس هم از همین دانشگاه اقدام کنند.
دانشگاه اروپایی آتلانتیک

European University Of The Atlantic

دانشگاه آتلانتیک تنها به 20 نفر از دانشجویان بین المللی  کارشناسی بورسیه تحصیلی می‌دهد و آنها را 100% تحت حمایت خود قرار می‌دهد.
بورسیه مرکز تحقیقات ژنومی

Center for Genomic Regulation(CRG)

دانشجویانی که تمایل به همکاری با مرکز تحقیقات ژنومی برای انجام تحقیقات را داشته باشند می‌توانند از بورسیه این مرکز استفاده کنند. این مرکز فرصت شرکت در سمینارها و کلاس‌های مربوطه را برای دانشجویان بورس شده فراهم می‌کند و ماهیانه تا 600 یورو نیز کمک هزینه زندگی را به آنها پرداخت می‌کند.

در کشور اسپانیا بورسیه‌های تحصیلی دیگری نیز وجود دارد ک به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که به زبان انگلیسی تسلط خوبی داشته باشند. این بورسیه در هر سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری به دانشجویان تعلق می‌گیرد و جزییات آن از این قرار است:

  • در مقطع کارشناسی بیش از 280 کورس درسی وجود دارند که 30 درصد آنها به زبان انگلیسی پوشش داده می‌شوند. 164 کورس تحصیلی هم وجود دارند که بیش از 50 درصد آن و 80 کورس تحصیلی هم با پوشش 100 درصدی زبان انگلیسی برگزار می‌شوند.
  • در مقطع فوق لیسانس 510 کورس تحصیلی با پوشش 30 درصدی زبان انگلیسی و 400 کورس تحصیلی با پوشش 50 درصدی به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند.
  • در مقطع دکتری تمامی کورس ها به صورت کامل با زبان انگلیسی پوشش داده می‌شوند.

برای اطلاع از تمامی این بورسیه‌ها و کورس‌ها می‌توانید به سایت دانشگاه‌های موردنظر مراجعه کنید و یا با تماس با مشاوران تحصیلی مجرب ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در جریان جزییات بورسیه تحصیل اسپانیا قرار بگیرید.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی اسپانیا

همانطور که در قسمت‌های قبل نیز اشاره کردیم، امکان استفاده از بورسیه‌های تحصیلی مختلف در کشور اسپانیا بسیاری از دانشجویان را ترغیب به مهاجرت تحصیلی به اسپانیا کرده است. بر اساس رتبه بندی QS حدود 55 دانشگاه اسپانیا در میان 1000 دانشگاه برتر دنیا دیده می‌شوند. همین 2 عامل سبب شده است تا سالانه هزاران دانشجو از سراسر جهان به اسپانیا مهاجرت کنند. اما شاید این سوال پیش بیاید که چه کسانی واجد شرایط گرفتن بورسیه‌های تحصیلی اسپانیا هستند؟

  • کسانی که دارای نمره خوب زبان و مدرک آن هستند.
  • کسانی که در دانشگاه‌های برتر کشور تحصیل کرده باشند و نمرات بسیار خوبی گرفته باشند.
  • کسانی که انگیزه کافی برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های اسپانیا را داشته باشند.
  • کسانی که سابقه درسی و رزومه تحصیلی درخشانی را برای خود رقم زده باشند.
  • کسانی که سوء سابقه کیفری نداشته باشند.
  • کسانی که گواهی تایید سلامت جسمی و روانی داشته باشند.

اینها شرایط عمومی کسب بورسیه و تحصیل رایگان در دانشگاه‌های اسپانیا هستند. ممکن است شرایط دیگری نیز در هر یک از انواع بورسیه که در قسمت قبل به آنها اشاره کردیم وجود داشته باشد. لازم به ذکر است که بورسیه‌های تحصیلی به دانشجویان مقاطع پایین‌تر کمتر تعلق می‌گیرد؛ بنابراین شرایط سخت گیرانه‌تری نیز بر آنها اعمال می‌شود.

مراحل دریافت بورسیه تحصیلی اسپانیا

قبل از اینکه برای گرفتن بورسیه تحصیلی اسپانیا اقدام کنید، لازم است تا با تمامی شرایط بورسیه مورد نظر خود آشنا باشید و بر اساس آن، شرایط و مدارک لازم را فراهم کنید. نکته قابل توجه این است که تمامی مراحل را به درستی و در زمان مناسب انجام دهید. بسیاری از متقاضیان به دلیل مسلط نبودن به زبان انگلیسی و یا پیچیده بودن مراحل، به تنهایی نمی‌توانند روند اپلای برای گرفتن بورسیه تحصیل رایگان در اسپانیا را انجام دهند و ترجیحشان بر این است تا از کمک‌های وکلای مهاجرتی استفاده کنند.

مراحل اقدام برای دریافت بورسیه تحصیل رایگان از دانشگاه‌های اسپانیا به صورت زیر است:

  • ابتدا باید نامه قبولی در یکی از دانشگاه‌های اسپانیا را در دست داشته باشید. به همین دلیل لازم است تا در ابتدا برای گرفتن پذیرش از دانشگاه موردنظرتان اقدام کنید. گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های اسپانیا کار دشواری نیست و اگر نمرات خوبی را در مقاطع تحصیلی قبلی خود گرفته باشید، با پذیرش شما موافقت می‌شود. هرگاه نامه قبولی در دانشگاه را دریافت کردید، می‌توانید برای گرفتن بورسیه اقدام کنید.
  • پس از دریافت نامه قبولی دانشگاه، حالا نوبت آن است که تمامی مدارک لازم برای گرفتن بورسیه را تهیه کنید. در قسمت‌های قبلی همین مقاله به مدارک عمومی مورد نیاز اشاره کردیم اما بهتر است تا تمامی مدارک لازم برای بورسیه دلخواه خود را با دقت و صحت تمام آماده کنید و به سازمان مربوطه ارسال کنید.
  • پس از اینکه مدارک شما ارسال شد، همه آنها و همینطور شرایط شما مورد بررسی قرار می‌گیرد. اگر درخواست شما قبول شود، از آن مرکز با شما تماس گرفته می‌شود و درباره روند کار با شما صحبت خواهد شد. اگر مرکز ارائه دهنده بورسیه خود دانشگاه باشد، کمک هزینه‌ها را در هنگام پرداخت شهریه‌ دانشگاه اعمال خواهد کرد ولی اگر مرکز بورسیه خارج از دانشگاه باشد، کمک هزینه‌ها توسط آن مرکز پرداخت می‌شود.

بهترین زمان برای اقدام بورسیه تحصیلی اسپانیا

اینکه متقاضیان بدانند در چه زمانی برای گرفتن بورسیه تحصیل رایگان در اسپانیا اقدام کنند مسئله مهمی است. اگر در زمان اشتباه برای چنین امر مهمی اقدام شود، تمام تلاش‌های آنها بی نتیجه می‌ماند و نمی‌توانند بورسیه بگیرند. بهترین زمان برای درخواست بورسیه تحصیلی از دانشگاه‌ها و یا دیگر بنیادهای اسپانیا، اوایل تابستان است. بسیاری از دانشگاه‌ها در سایت خودشان زمان ثبت نام برای گرفتن بورسیه را اعلام می‌کنند اما توصیه می‌شود که پس از پایان امتحانات ترم آخر مقطع قبلی، به سایت دانشگاه مورد نظر سر بزنید و با آگاهی از شرایط و مدارک لازم، نسبت به گرفتن بورسیه اقدام کنید.

پس از اینکه درخواست خود را برای اخذ بورسیه ثبت کردید، به طور معمول در اواخر تابستان و قبل از ثبت نام ترم جدید دانشگاه از سوی مرکز بورسیه داخل دانشگاه و یا مرکز خارج از دانشگاه با شما تماس گرفته می‌شود و تمام جزییات به شما توضیح داده می‌شود. تماس این مراکز می‌تواند از طریق ایمیل نیز باشد.

دانشجویان مقطع دکتری بیشترین شانس را برای گرفتن بورسیه تحصیل رایگان در اسپانیا دارند. بنابراین اگر شما مشغول تحصیل در مقاطع پایین‌تر هستید و قصد ادامه تحصیل تا دکتری را در این کشور دارید، بهتر است تا نمرات خوبی را کسب کنید و در انجام تحقیقات مختلف و یا نوشتن مقاله‌های گوناگون فعالیت خوبی داشته باشید تا بتوانید یک رزومه تحصیلی پرباری را برای خودتان تشکیل دهید. دانشجویانی که در مقطع دکتری بتوانند بورسیه تحصیلی دریافت کنند، این امکان را دارند تا خانواده خود را نیز همراه با خود به اسپانیا ببرند.

دریافت بورسیه تحصیلی اسپانیا چقدر زمان می‌برد؟

به طور دقیق نمی‌توان زمان دقیقی را برای دریافت بورسیه تحصیلی اسپانیا در نظر گرفت. گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های اسپانیا و اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا پروسه‌ای است که ممکن است چند ماه طول بکشد. اما با گرفتن نامه قبولی دانشگاه و اقدام برای دریافت بورسیه تحصیلی در اوایل تابستان و اعلام نتیجه درخواست بورسیه در اواخر تابستان، می‌توان حدس زد که این کار چیزی در حدود 2 الی 3 ماه به طول می‌انجامد.

کلاس جهانی بالای دانشگاه های اسپانیا

کلاس جهانی بالای دانشگاه های اسپانیا

بورسیه تحصیلی اسپانیا از دانشگاه های بین المللی آن

بسیاری از دانشگاه‌های اسپانیا از کلاس جهانی بالایی برخوردارند و هر ساله پذیرای دانشجویان بین المللی بسیاری از سراسر جهان هستند. تعدادی از این دانشگاه‌ها بورسیه‌هایی را برای دانشجویان در نظر گرفته‌اند که در صورتی که دانشجویان واجد شرایط دریافت آن بورسیه‌ها باشند، به دانشجویان اعطا خواهند کرد. شرایط اعطای بورسیه در هر دانشگاه متفاوت از دیگری است. در این قسمت به بررسی تعدادی از دانشگاه‌های بین المللی اسپانیا می‌پردازیم.

نام دانشگاهتوضیحات
دانشگاه لئوندانشگاه لئون در شهر لئون اسپانیا قرار دارد و از برترین دانشگاه‌های این کشور است. اکثر رشته‌های تحصیلی پرطرفدار در این دانشگاه تدریس می‌شوند. این دانشگاه برای دادن بورسیه به دانشجویان، از آنها مدرک آیلتس نمی‌خواهد اما دانشجویان باید مسلط به زبان اسپانیایی باشند.

در این دانشگاه برخی از دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شود اما بیشتر درس‌ها به زبان اسپانیایی آموزش داده می‌شوند.

دانشگاه اروپایی آتلانتیکاین دانشگاه نیز از معتبرترین دانشگاه‌های اسپانیا است. دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر از سراسر دنیا می‌توانند برای گرفتن بورسیه تحصیل رایگان در مقاطع ارشد و دکتری از این دانشگاه اقدام کنند.

از شروط اصلی این دانشگاه برای اعطای بورسیه، داشتن مدرک آیلتس و همچنین داشتن سابقه تحصیلی درخشان است.

دانشگاه بین المللی کاتالونیا-بارسلونادانشگاه کاتالونیا-بارسلونا نیز از دانشگاه‌های خوب اسپانیا است. این دانشگاه‌ به نخبگان علمی در رشته‌های مختلف و همچنین در مقطع کارشناسی نیز بورسیه می‌دهد. این دانشگاه برای اعطای بورسیه به دانشجویان شرایط سخت گیرانه‌ای دارد و کمتر کسی می‌تواند آن را دریافت کند.
خدمات موسسه مهاجرتی اصطهباناتی

خدمات موسسه مهاجرتی اصطهباناتی

بورسیه تحصیلی اسپانیا و خدمات موسسه مهاجرتی اصطهباناتی

در این مقاله به طور مفصل درباره انواع بورسیه‌های تحصیلی اسپانیا و شرایط آنها و همینطور امکان تحصیل رایگان در اسپانیا صحبت کردیم. نکته قابل توجه این است که رقابت برای گرفتن بورسیه تحصیلی در میان دانشجویان بسیار بالاست و متقاضیان باید تمام تلاش خود را در جهت انجام درست و به موقع فرایند درخواست بورسیه به کار گیرند. استفاده از راهنمایی‌های مشاورهای باتجربه و متبحری که اطلاعات کافی در این زمینه دارند، می‌تواند شانس متقاضیان را برای گرفتن بورسیه بیشتر کند. کارشناسان مهاجرت به اسپانیا در موسسه اصطهباناتی با داشتن تجربیات درخشان در زمینه کمک به متقاضیان دریافت بورسیه، راه را برای شما عزیزان هموارتر خواهند کرد.

سخن پایانی

کشور اسپانیا که از جنوبی‌ترین کشورهای قاره اروپا محسوب می‌شود و جزء کشورهای حوزه شینگن نیز می‌باشد، دارای هزینه‌های تحصیلی و زندگی نسبتا ارزان‌تری نسبت به سایر کشورهای اروپایی است. بالا بودن سطح رفاه زندگی و وجود دانشگاه‌های برتر دنیا در این کشور باعث شده است تا متقاضیان زیادی از سراسر دنیا برای گرفتن پذیرش تحصیلی رایگان از دانشگاه‌های اسپانیا اقدام کنند. اسپانیا با اعطای بورسیه‌های مختلف تحصیلی به دانشجویان بومی و بین المللی خود سعی بر افزایش سطح علمی دانشگاه‌ها دارد. اما گرفتن هر یک از این بورسیه‌ها شرایط و قوانین خاص خود را دارد و توسط دانشگاه‌ها و بنیادهای مختلفی به دانشجویان واجد شرایط اعطا می‌شود و کمک هزینه‌های مختلفی را شامل می‌شود. قبل از اقدام برای درخواست بورسیه‌های تحصیلی بهتر است تا دانشجویان تمام زوایا و شرایط را بررسی کنند و با دقت تمام برای گرفتن بورسیه تحصیل رایگان در اسپانیا درخواست بدهند.

3.7/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *