بورسیه تحصیلی آلمان

بورسیه تحصیلی آلمان برای تأمین هزینه های زندگی و تحصیل موجب شده است تا بسیاری از متقاضیان گزینه تحصیل در آلمان را انتخاب کنند. بر این اساس کارشناسان ارشد موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در این مقاله به بررسی شرایط بورسیه تحصیلی آلمان، شرایط اخذ بورسیه تحصیلی آلمان، بورسیه تحصیل رایگان آلمان، بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغان، اسکالرشیپ آلمان، بورسیه استانی آلمان و گرفتن بورسیه تحصیلی آلمان پرداخته اند. جهت اخذ بورسیه و پذیرش از برترین دانشگاه‌های آلمان، دانشگاه فنی‌مونیخ، داشنگاه موییخ و هایدلبرگ میتوانید با شماره 09426001036 تماس بگیرید و با رزرو مشاوره تخصصی اقدامات لازم برای اخذ بوریسه و ویزا تحصیلی آلمان را انجام دهید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بورسیه تحصیلی آلمان ، پیشنهاد می کنیم پادکست زیر را گوش کنید!

بورسیه تحصیلی آلمان و شرایط عمومی

کشور آلمان با ارائه بورسیه ها و اسکالرشیپ به یکی از بهترین گزینه های مهاجرت تحصیلی در جهان برای متقاضیان تبدیل شده است.

  • متقاضیان برای مهاجرت به آلمان و تحصیل در مقاطع مختلف می توانند از بورسیه تحصیلی آلمان کارشناسی ارشد و بورسیه تحصیلی رایگان آلمان بهره مند شوند.
  • متقاضیان مستعد و واجد شرایط می توانند با دارا بودن شرایط بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور را تأمین کنند.
  • کشور آلمان دارای 16 استان می باشد که هر استان وظیفه اعطای بورسیه استانی آلمان را به عهده دارد.

تحصیل رایگان در آلمان

دولت آلمان از سال ۲۰۱۴ برای تحصیل متقاضیان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا هیچ هزینه ای به جز مبلغ جزیی خدمات اداری و ثبت نام را از متقاضیان دریافت نمی کند. در واقع می توان گفت که به دلیل رایگان بودن هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان بورسیه تحصیل رایگان آلمان برای تامین هزینه های زندگی در این کشور می باشد.

متقاضیان با برخورداری از بورسیه آلمان و دارا بودن شرایط اخذ بورسیه تحصیلی آلمان می توانند هزینه های محل اقامت، خورد و خوراک و دیگر هزینه های زندگی دانشجویی خود در آلمان را تأمین کنند.

تحصیل رایگان در آلمانشرایط اخذ بورسیه تحصیلی آلمان

متقاضیان برای اخذ بورسیه تحصیلی رایگان آلمان باید واجد شرایط باشند. یکی از مهم ترین شرایط بورسیه آلمان دارا بودن معدل بالا در مقطع تحصیلی قبل و یا ترم تحصیلی قبل می باشد. متقاضی برای گرفتن بورسیه تحصیلی آلمان علاوه بر دارا بودن مقاله های علمی تحقیقی منتشر شده در ژورنال های علمی جهان و دارا بودن مدرک مهارت زبان آلمانی و انگلیسی باید دارای توصیه نامه از اساتید مقطع و یا ترم قبل باشد.

بورسیه بنیاد DAAD

کمک هزینه ها و اسکالرشیپ آلمان از طرف سازمان های مدنی و بنیادهای حامی مالی دانشجویان تأمین می شود. یکی از بزرگترین این سازمان ها بنیاد بین المللی DAAD است. این بنیاد بورسیه آلمان و کمک هزینه های مالی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.

  • بنیاد DAAD بزرگترین بنیاد حامی مالی و تأمین بودجه در جهان است که در حدود 145000 دانشگاه را زیر پوشش خود دارد.
  • بنیاد بین المللی DAAD بورسیه تحصیلی رایگان آلمان را به دانشجویان کشورهای جنوب آسیا، خاورمیانه، آفریقا، آمریکای شمالی. آمریکای مرکزی، آمریکای لاتین و آسیای جنوب شرقی اعطا می کند.
  • بنیاد بین المللی DAAD ماهانه در حدود ۵۰۰ یورو به فارغ التحصیلان و ۱۰۰۰ یورو به دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی اعطا می کند.
  • هزینه های بیمه درمانی، هزینه های خوابگاه، هزینه های زندگی همراهان و هزینه های رفت و آمد به آلمان تحت پوشش این بورسیه قرار دارد.
  • شرایط اخذ بورسیه آلمان از طرف این بنیاد دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی، دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی یا آلمانی، دارا بودن انگیزه نامه تحصیلی و فعالیت های اجتماعی می باشد.
  • دانشگاه های پاسائو، پوتسدام، اسنابروک، دیزسبورگ-اسن و دانشگاه Leuphana Luneburg و دانشگاه Hochschule osnabruck از جمله دانشگاه های اعطا کننده این بورسیه و اسکالرشیپ آلمان می باشند.

چگونه بورسیه تحصیلی آلمان بگیریم؟

متقاضیان برای گرفتن بورسیه تحصیلی آلمان می توانند در ماه اپریل و ماه نوامبر برای اخذ بورسیه های تحصیلی آلمان اقدام کنند. هر ایالت آلمان باید بورسیه استانی آلمان برای دانشگاه ها را خود تامین کند و بودجه مورد نیاز را برای اعطای بورسیه فراهم کند.

  • به طور کلی از شرایط اخذ بورسیه آلمان محدودیت سنی نمی باشد.
  • البته برخی از بورسیه ها بر عدم وجود وقفه و گپ تحصیلی تأکید فراوان دارند. متقاضیان با تحصیل در همه مقاطع دانشگاهی می توانند بورسیه تحصیلی آلمان کارشناسی ارشد و دکترا و حتی کارشناسی را دریافت کنند.
  • به طور معمول شرایط اخذ بورسیه آلمان در مقاطع مختلف بالا بودن سطح علمی و وضعیت تحصیلی و همچنین دارا بودن فعالیت های تحقیقی و پژوهشی می باشد.

شرایط بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

متقاضیان برای اخذ بورسیه تحصیلی آلمان 2023-2024 باید واجد شرایط باشند. از جمله شرایط اخذ بورسیه تحصیلی آلمان کارشناسی ارشد می توان به دارا بودن مدرک کارشناسی از دانشگاه های معتبر که مورد تأیید و پذیرش دانشگاه های آلمان باشد و دارا بودن رزومه علمی تحقیقی قوی اشاره کرد.

بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی

متقاضیان افغانی که قصد تحصیل در دانشگاه های آلمان را دارند، باید دارای مدرک دیپلم دبیرستان و مدرک مهارت زبان آلمانی و انگلیسی باشند. به منظور تحصیل در دانشگاه های آلمان متقاضیان افغانی باید دارای نتیجه آزمون testAS و یا testDaf باشند. متقاضیان افغانی می توانند با دارا بودن شرایط درسی در سطح عالی و دارا بودن رزومه علمی تحصیلی قوی بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی را دریافت کنند.

بورسیه تحصیلی پزشکی آلمان

دانشگاه های پزشکی آلمان بورسیه های فراوانی را برای تحصیل رایگان و بدون پرداخت هزینه متقاضیان در دوره پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و دیگر رشته های علوم پزشکی ارائه داده اند. شرایط اخذ بورسیه تحصیلی آلمان در دوره پزشکی دارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان، دارا بودن نمره های عالی در دروس پایه زیست شناسی و شیمی و فیزیک دبیرستان، دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی یا آلمانی و اخذ نمره لازم در آزمون TestAS می باشد.

بورسیه Bayer 2023

این بورسیه آلمان که مختص دانشجویان مشغول تحصیل در مقاطع تحصیلی پزشکی لیسانس، فوق لیسانس و PhD می باشد، بیشتر هزینه های تحصیل دانشجویان را پوشش می دهد. دانشگاه های آلمان برای اعطای این بورسیه محدودیتی از نظر ملیت و نژاد ندارد. دانشجویان مشغول تحصیل در رشته های پزشکی، علوم طبیعی، علوم کشاورزی، بیولوژی و شیمی می توانند از این بورسیه برخوردار شوند.

بورسیه آلمانResearch Sir Ratanji Dalal

این بورسیه که مختص دانشجویان مقطع PhD است، بخش زیادی از هزینه های تحصیل در دانشگاه های آلمان را پوشش می دهد. این بورسیه که دارای محدودیت از نظر نژاد و ملیت نمی باشد، برای جراحی های مناطق حاره ای و گرمسیری و یا پزشکی مناطق حاره ای اعطا می شود.

بورسیه Banting International Postdoctoral 2021

این بورسیه که مختص دانشجویان مقطع پست دکترا رشته های مهندسی، بهداشت، علوم پزشکی و علوم انسانی می باشد، هیچ گونه محدودیتی از نظر نژاد و ملیت ندارد. دانشجویان با برخورداری از این بورسیه آلمان می توانند بخش زیادی از هزینه های تحصیل و زندگی در آلمان را تأمین کنند.

بورسیه آلمان DKFZ 2019

این بورسیه مختص دانشجویان پست دکترا در رشته های بیولوژی سلولی و بیولوژی تومور، زیست شناسی سلول های بنیادی و اولیه، ژنوم های ساختاری و کاربردی، علم بررسی الگوهای بیماری سیستم های بیولوژی، عوامل ابتلا به سرطان، اپیژنیک سرطان، رادیولوژی و تصویربرداری ایمونولوژی تومور و سرطان، فیزیک پزشکی، بیماری ها و سرطان، ویروس شناسی تومور و تحقیقات ترجمه سرطان می باشد.

دانشگاه های آلمان برای اعطای این بورسیه تحصیلی آلمان 2020 هیچ محدودیتی از نظر رنگ و نژاد و ملیت ندارند.

بورسیه Humboldt University of Berlin2023

این بورسیه برای دانشجویانی است که شرایط بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا را دارا می باشند. این بورسیه که فارغ از ملیت و رنگ و نژاد به همه دانشجویان اعطا می شود، تا حدود زیادی هزینه های تحصیل و زندگی در آلمان را تأمین می کند.

بورسیه RUB Deutschlandstipendium 2023

این بورسیه تحصیلی که مختص دانشجویان مقطع کارشناسی می باشد، محدودیتی در اعطای آن از لحاظ رنگ و نژاد و ملیت ندارد. دانشجویان با برخورداری از این بورسیه می توانند تا حدود زیادی از هزینه های تحصیل و زندگی در آلمان را تأمین کنند.

بورسیه ماری کوری

این بورسیه تحصیلی رایگان آلمان همه هزینه های تحصیل دانشجویان بین المللی مشغول تحصیل در آلمان را پوشش می دهد. این بورسیه که مختص همه دانشجویان مستعد و واجد شرایط از هر ملیت و نژاد می باشد، از طرف دانشگاه Konstanz به دانشجویان واجد شرایط اعطا می شود.

بورسیه آلمان دانشگاه فردریک الکساندر

این بورسیه آلمان که مختص دانشجویان دوره دکترا در رشته بیولوژی سرطان می باشد، به منظور تحقیق و پژوهش در زمینه بیولوژی سرطان به دانشجویان مستعد و واجد شرایط اعطا می شود. دانشجویان با برخورداری از این بورسیه تحصیلی رایگان آلمان می توانند بخش زیادی از هزینه تحصیل و زندگی در آلمان را تأمین کنند.

بورسیه آلمان ERASMUS

بورسیه اراسموس که با کمک کمیسیون اروپایی برای تحصیل در کشورهای اتحادیه اروپا به دانشجویان اعطا می شود، در حدود 23.000 یورو برای دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا می باشد. دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا از این بورسیه در حدود ۴۸.۰۰۰ یورو را می توانند، دریافت کنند.

بورسیه آلمان DEUTHSCHLANDSTIPENDIUM

این بورسیه و اسکالرشیپ آلمان مختص همه دانشجویان بین المللی و مستعد مشغول تحصیل در دانشگاه های آلمان می باشد. این بورسیه تحصیلی رایگان آلمان بدون در نظر گرفتن ملیت و نژاد و درآمد شخصی و وضعیت زندگی والدین به دانشجویان اعطا می شود. میزان این بورسیه به دانشجویان مستعد و ممتاز در دانشگاه های آلمان، در حدود ۳۰۰ یورو ماهانه و برای دو ترم تحصیلی می باشد.

بورسیه گوته آلمان

دانشگاه گوته آلمان به منظور حمایت مالی به دانشجویان با دارا بودن شرایط بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی ارشد این بورسیه را اعطا می کند. دانشجویان با بهره مندی از بورسیه گوته این بورسیه می توانند در سمینارهای حرفه ای در آکادمی تحصیلات تکمیلی شرکت کنند. این نوع سمینارها فقط مختص دانشجویان دوره دکترا و پست دکترا می باشد.

  • دانشجویان با دریافت ماهانه ۱۰۰۰ یورو به مدت ۲ سال از این بورسیه می توانند بخش زیادی از هزینه های زندگی و تحصیل در آلمان را تامین کنند.

بورسیه CSLA آلمان

بورسیه تحصیلی CSLA یا CIVIL SOCIETY LEADERSHIP AWARD بورسیه جوایز رهبری جامعه مدنی از طرف دانشگاه های آلمان به دانشجویانی اعطا می شود که دارای برتری علمی و تحصیلی و وضعیت تحصیلی ممتاز باشند.

  • بورسیه تحصیلی آلماناین بورسیه از طرف موسسه های علمی کشورهای ایالات متحده آمریکا، آلمان، انگلستان، فرانسه، مجارستان، لتونی، ایرلند و هنگ کنگ به دانشجویان مستعد و با شرایط تحصیلی عالی و مشغول تحصیل در این کشور اعطا می شود.
  • دانشجویان با برخورداری از این بورسیه می توانند هزینه های تحصیل، خوابگاه دانشجویی، بیمه سلامت، رفت و آمد به این کشور و هزینه های درمانی خود در کشور آلمان را تامین کنند.

بورسیه هینریچ بول

این بورسیه تحصیلی که مختص دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در همه رشته های تحصیلی می باشد، تا حدود زیادی هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان در کشور آلمان را تامین می کند.

  • میزان این بورسیه تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته های مختلف پزشکی و غیرپزشکی از کشورهای اتحادیه اروپا ماهانه تا ۶۵۰ یورو می باشد.
  • میزان این بورسیه برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد کشورهای غیر اتحادیه اروپا ماهانه در حدود ۸۵۰ یورو می باشد.
  • این بورسیه به دانشجویان مقطع دکترا رشته های تحصیلی مختلف دانشگاه های آلمان اعطا می شود.
  • میزان این بورسیه 2 ساله برای دانشجویان کشورهای غیراتحادیه اروپا ماهانه در حدود ۱۲۰۰ یورو می باشد.

بورسیه دانشگاه ژاکوبز برمن

دانشگاه ژاکوبز برمن هر ساله ۵ کمک هزینه و بورسیه تحصیلی رایگان آلمان را به دانشجویان مقطع دکترا اعطا می کند. شرایط اخذ بورسیه تحصیلی این دانشگاه دارا بودن رزومه تحصیلی علمی قوی و مدرک کارشناسی ارشد می باشد. میزان این بورسیه تحصیلی که تا حدود 3 سال به دانشجویان اعطا می شود، ماهانه در حدود ۱۳۰۰ یورو می باشد.

بورسیه KAS کنراد

بورسیه تحصیلیKONRAD-ADENAUER-STIFTUNG   مختص دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. از شرایط اخذ بورسیه آلمان در مورد بورسیه کنراد دارا بودن رزومه عالی و قوی و انجام فعالیت های بشردوستانه می باشد.

  • بورسیه کنراد دارای محدودیت سنی زیر ۳۰ سال می باشد.
  • دانشجویان باید مدرک مقطع کارشناسی را در کشور خود اخذ کرده باشند.
  • میزان بورسیه کنراد برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ماهانه در حدود ۸۵۰ یورو می باشد.
  • مدت زمان اعطای بورسیه کنراد به دانشجویان در حدود 2 سال می باشد.
  • دانشجویان مقطع دکترا واجد شرایط باید دارای سوابق تحقیقی و پژوهشی و دارای ۲ سال فعالیت تحقیقی باشند.
  • میزان این بورسیه تحصیلی در آلمان به دانشجویان مقطع دکترا ماهانه در حدود ۱۱۰۰ یورو می باشد که تا ۳ سال به دانشجویان اعطا می شود.

بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در آلمان

آلمان به عنوان یک کشور ایده آل برای دانشجویان بین الملل، بهترین شرایط را برای تحصیل و کسب یک تجربه عالی فراهم می کند. دلایل متعددی وجود دارد که بسیاری از افراد آلمان را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند؛ اما یکی از اصلی ترین آنها ، بورسیه تحصیلی آلمان است. حدود 100.000 بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان بین المللی با پشتیبانی دولت آلمان ارائه می شود. دانشجویان می توانند از مزایای اسکالرشیپ المان بهره مند شوند و در یکی از بهترین کشورهای دنیا، به صورت کاملا رایگان تحصیل کنند. امسال سال شما است، فرصت را از دست ندهید.

 

هر چند که در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، هزینه تحصیل در آلمان کمتر است، با این حال بورسیه آلمان موانع هزینه های تحصیل، زندگی و درمان را از سر راه دانشجویان بین الملل برداشته است. ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در آلمان وجود دارد؟ در جواب این سوال باید گفت اسکالرشیپ آلمان برای تمام سطح تحصیلی از کارشناسی تا فوق دکترا در دسترس است. در ادامه با بورسیه تحصیلی المان با مدرک دیپلم آشنا خواهیم شد:

بورسیه های دولت آلمان (Government of Germany Scholarships)

بورسیه های دولت آلمان ، بزرگترین برنامه اسکلارشیپ برای دانشجویان بین المللی است. این برنامه برای دوره های تمام وقت کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دسترس است:

  • بورسیه کشور: آلمان
  • پوشش مالی: بورسیه تحصیلی کامل (Full-Funded)
  • سطح تحصیلی: کارشناسی/ کارشناسی ارشد/ دکترا/ MBA/LLM

بورسیه تحصیلی فردریش ایبرت (Friedrich-Ebert-Stiftung Scholarship)

بورسیه تحصیلی فردریش ایبرت یکی دیگر از بزرگترین بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان بین المللی است. این بورسیه در اختیار دانشجویانی قرار می گیرد که قصد تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های فنی آلمان را دارند. حدود 40 بورسیه تحصیلی از طرف بنیاد فردریش به دانشجویان بین الملل ارائه می شود.

  • بورسیه کشور: آلمان
  • پوشش مالی: حقوق ماهانه/ کمک هزینه سفر/ بیمه درمان/ هزینه کتاب ها/ شهریه و دیگر هزینه های تحصیل
  • سطح تحصیلی: کارشناسی/ کارشناسی ارشد/ دکترا

بورسیه بنیاد هانریش بول (Heinrich Boll Foundation Scholarships)

بنیاد هانریش بول هر ساله بیش از 1.000 بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشگاه های آلمان ارائه می کند.

  • پوشش مالی: هزینه شهریه، حقوق ماهیانه، بیمه درمان، کمک هزینه فرزندان خانواده، هزینه تورهای بین المللی تحصیلی

بورسیه تحصیلی Deutschlandstipendium در دانشگاه های آلمان

بورسیه تحصیلی  Deutschlandstipendiumبرای دانشجویان بین المللی است که قصد تحصیل در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی آلمان را دارند.

  • پوشش مالی: حقوق ماهانه/ کمک هزینه سفر/ بیمه درمان/ شهریه
  • سطح تحصیلی: کارشناسی
بیش از 100.000 بورسیه تحصیلی در آلمان برای دانشجویان بین الملل

بیش از 100.000 بورسیه تحصیلی در آلمان برای دانشجویان بین الملل

بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع دبیرستان

تحصیل در مقطع متوسطه در خارج از کشور، به خصوص در آلمان برای دانش آموزان ایرانی بسیار جذاب شده است. این جذابیت نه تنها به دلیل هزینه های پایین تحصیل بلکه به خاطر فرصت های وسیعی که برای فارغ التحصیلان مدارس آلمانی برای ورود به موسسات آموزش عالی آلمان و جهان وجود دارد، ایجاد شده است. دانش آموزانی که موفق به دریافت مدرک Abitur آلمان می شوند، شانس بالایی برای پذیرش دربهترین دانشگاه های آلمان را دارند.

در خصوص بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع دبیرستان باید گفت که تعداد کمی بورسیه تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی برای دانش آموزان بین المللی در آلمان در دوره دبیرستان ارائه می شود. بورسیه تحصیلی آلمان در این مقطع به صورت فول فاند و پارشال فاند در دسترس هستند. در ادامه لیست بورسیه المان برای دوره دبیرستان را مشاهده می کنید:

بورسیه تحصیلی BeArt Presets Academic Scholarships

این بورسیه تحصیلی توسط BeArt برای تمام ملیت ها به منظور تحصیل در موسسات و دانشگاه های معتبر جهان از جمله آلمان ارائه می شود. بورسیه تحصیلی BeArt تنها بخشی از هزینه های تحصیل را پوشش می دهد.

  • مقاطع تحصیلی: دبیرستان/ کارشناسی/ کارشناسی ارشد
  • رشته های تحصیلی: تمام رشته ها
  • پوشش مالی: پارشال فاند

بورسیه Berows International Scholarship Program Test(BISPT)

بورسیه تحصیلی Berows تمام هزینه های تحصیل در مقاطع دبیرستان ، کارشناسی و کارشناسی ارشد را در بر می گیرد و برای دانش آموزان از تمامی ملیت ها در دسترس است.

  • مقاطع تحصیلی: دبیرستان/ کارشناسی/ کارشناسی ارشد
  • رشته های تحصیلی: تمام رشته ها
  • پوشش مالی: فول فاند

بورسیه Toptal STEM Scholarships for Women

بورسیه تحصیلی STEM به منظور ارتقای دانش زنان در رشته های علوم و مهندسی ارائه می شود. این بورسیه در سراسر موسسات و دانشگاه های معتبر آلمان در دسترس است.

  • مقاطع تحصیلی: دبیرستان/ کارشناسی/ کارشناسی ارشد
  • رشته های تحصیلی: علوم و مهندسی
  • پوشش مالی: پارشال فاند

بورسیه MobilitySeeker Outdoor Sports Scholarships

بورسیه MobilitySeeker تنها بخشی از هزینه های تحصیل دانش آموزان در آلمان را پوشش می دهد. این بورسیه تحصیلی را می توانید برای تمام مقاطع تحصیلی در آلمان دریافت کنید.

  • مقاطع تحصیلی: دبیرستان/ کارشناسی/ کارشناسی ارشد/دکترا
  • رشته های تحصیلی: تمام رشته ها
  • پوشش مالی: پارشال فاند
بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع دبیرستان

بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع دبیرستان

بورسیه روانشناسی در آلمان

آیا علاقه مند به تحصیل در رشته روانشناسی در آلمان هستید؟ جدا از مزایای شناخته شده تحصیل در آلمان همچون هزینه های پایین زندگی و دانشگاه های معتبر جهانی، باید گفت که آلمان در میان کشورهای پیشرو در زمینه روانشناسی قرار دارد. بسیاری از دانشگاه های برتر آلمان دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد روانشناسی را به زبان های آلمانی و انگلیسی ارائه می کنند.

با توجه به اینکه، دانشجویان زیادی از سراسر جهان خواستار تحصیل در رشته روانشناسی در آلمان هستند، برخی از موسسات، دانشگاه ها و بنیادها ، بورسیه های تحصیلی را در اختیار دانشجویان با استعداد بین المللی قرار می دهند. بنابراین اگر به تحصیل در رشته روانشناسی در آلمان علاقه مندید، فرصت را از دست ندهید.

بورسیه تحصیلی آلمان مقطع کارشماسیبورسیه تحصیلی Fraunhofer-Bessel Research Award

بورسیه تحقیقاتی Fraunhofer-Bessel توسط بنیاد الکساندر فون هومبولت  ارائه می شود. این بورسیه تحصیلی تنها بخشی از هزینه های تحقیقاتی در مقطع دکترا و فوق دکترا را پوشش میدهد.

  • مقاطع تحصیلی: دکترا، فوق دکترا
  • رشته های تحصیلی: تمام زیر شاخه های روانشناسی
  • پوشش مالی: پارشال فاند

بورسیه تحصیلی موسسه تبادلات آکادمیک آلمان (DAAD )

بورسیه تحصیلی DAAD به تمام دانشجویان بین المللی که قصد دارند در دوره های تمام وقت تحصیلات تکمیلی در آلمان تحصیل کنند، ارائه می شود.

به منظور واجد شرایط بودن برای بزرگترین بورسیه تحصیلی DAAD آلمان ، دانشجویان باید حداقل در شش سال گذشته دوره کارشناسی خود را تکمیل کرده باشند و حداقل دو سال تجربه کار تایید شده داشته باشند.

  • مقاطع تحصیلی: فوق لیسانس/ دکترا
  • رشته های تحصیلی: تمامی رشته ها
  • پوشش مالی: فول فاند

بورسیه تحصیلی BeArt Presets Academic Scholarships

این بورسیه تحصیلی توسط BeArt برای تمام ملیت ها به منظور تحصیل در موسسات و دانشگاه های معتبر جهان از جمله آلمان ارائه می شود. بورسیه تحصیلی BeArt تنها بخشی از هزینه های تحصیل را پوشش می دهد.

  • مقاطع تحصیلی: دبیرستان/ کارشناسی/ کارشناسی ارشد
  • رشته های تحصیلی: تمام رشته ها
  • پوشش مالی: پارشال فاند

بورسیه تحصیلی University of Hamburg Degree Completion Grants

بورسیه تحصیلی دانشگاه هامبورگ تنها در اختیار دانشجویانی قرار می گیرد که قصد تحصیل در رشته های ارائه شده توسط این دانشگاه را دارند. این بورسیه تحصیلی فقط در مقطع کارشناسی در دسترس است.

  • مقاطع تحصیلی: کارشناسی
  • رشته های تحصیلی: رشته های ارائه شده توسط دانشگاه
  • پوشش مالی: پارشال فاند
بورسیه روانشناسی در آلمان

بورسیه روانشناسی در آلمان

بورسیه خلبانی آلمان

اگر رویای خلبان شدن را در سر دارید باید بدانید که بیش از 26 مدرسه پرواز در آلمان هستند که برنامه های مختلف خلبانی را ارائه می کنند. علاوه بر این حدود 7 دانشگاه آلمانی دوره های ارشد خلبانی و خدمه پرواز را برگزار می کنند. احتمالا در مورد شرایط و هزینه های دوره های خلبانی در آلمان نگرانی هایی دارید، اما باید گفت که هیچ جای نگرانی نیست. اکثر اسکالرشیپ آلمان هزینه دوره های خلبانی را پوشش می دهند.

افرادی که قصد تبدیل شدن به یک خلبان تجاری، خلبان خصوصی یا خلبان حمل و نقل هوایی در آلمان را دارند، می توانند برای بورسیه المان درخواست دهند و تحصیل رایگان در یکی از بهترین کشورهای دنیا را تجربه کنند. بورسیه های تحصیلی دولت آلمان، بورسیه DAAD ، بورسیه BeArt و بورسیه تحصیلی آلمان شامل دوره های خلبانی می شود.

بورسیه پرستاری در آلمان

با در نظر گرفت این نکته که آلمان در میان ده کشور برتر جهان با جمعیت بالای 65 قرار دارد، باید گفت که نیروی پرستار در این کشور بسیار مورد تقاضا است. بنابراین اگر به تحصیل پرستاری در آلمان فکر می کنید، باید گفت که بهترین انتخاب را کرده اید. در خصوص موانع زبان که برای دانشجویان در آلمان وجود دارد ، می توان گفت که بیش از 220 دانشگاه در آلمان دوره های پرستاری را به زبان انگلیسی ارائه می کنند. در نتیجه، یکی از بزرگترین موانع شما برای تحصیل در آلمان برداشته خواهد شد.

برخی از افراد به  دلیل نگرانی های موجود در رابطه با هزینه های تحصیل در رشته پرستاری در آلمان، از تصمیم خود صرفنظر می کنند؛ اما می دانید که امکان تحصیل رایگان در آلمان وجود دارد. بورسیه تحصیلی آلمان به دانشجویان بین الملل این امکان را می دهد که به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنند. بورسیه های تحصیلی متعددی برای رشته پرستاری در آلمان ارائه می شود. شما می توانید برای بورسیه المان همچون بورسیه  DAAD، بورسیه دولت آلمان و اکثر بورسیه ها درخواست دهید. تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا با نحوه گرفتن اسکالرشیپ آلمان آشنا شوید.

بورسیه تحصیلی پرستاری در آلمان

بورسیه تحصیلی پرستاری در آلمان

بورسیه فول فاند آلمان

زمانی که در مورد تحصیل در آلمان صحبت می کنیم، همه چیز واضح و مشخص است. برخی از بورسیه تحصیلی آلمان تمام هزینه های تحصیل، اقامت، درمان و مسافرت دانشجویان بین الملل در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و فوق دکترا را در بر می گیرند. تمامی ملیت ها از سراسر جهان می توانند برای بورسیه فول فاند آلمان درخواست دهند و شانس خود را برای یک تجربه شگفت انگیز امتحان کنند. اگر تصمیم دارید برای بورسیه تحصیلی آلمان اقدام کنید، زمان را از دست ندهید. در ادامه با جزییات بورسیه فول فاند آلمان به طور کامل آشنا خواهید شد:

بورسیه تحصیلی فردریش ایبرت (Friedrich-Ebert-Stiftung Scholarship

بورسیه تحصیلی فردریش ایبرت برای تمام دانشجویانی که قصد تحصیل در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های آلمان و کالج های فنی آلمان را دارند، در دسترس است. تقریبا 40 بورسیه توسط بنیاد فردریش ایبرت ارائه می شود.

  • پوشش مالی: حقوق ماهانه/ کمک هزینه سفر/ بیمه درمان/ هزینه کتاب ها/ شهریه و دیگر هزینه های تحصیل

بورسیه بنیاد هانریش بول (Heinrich Boll Foundation Scholarships)

بنیاد هانریش بول هر ساله بیش از 1200 بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشگاه های آلمان ارائه می کند.

  • پوشش مالی: هزینه شهریه، حقوق ماهیانه، بیمه درمان، کمک هزینه فرزندان خانواده، هزینه تورهای بین المللی تحصیلی

 

بورسیه تحصیلی داد هلموت اشمیت ( DAAD Helmut Schmidt Scholarship Program)

بورسیه تحصیلی هلموت اشمیت پردرآمدترین بورسیه تحصیلی در آلمان است. این بورسیه تحصیلی فول فاند برای دوره های کارشناسی ارشد تمام وقت در 8 دانشگاه آلمان در دسترس است. برای درخواست بورسیه تحصیلی هلموت اشمیت به تجربه کار نیاز ندارید.

  • پوشش مالی : هزینه شهریه، حقوق ماهانه ، کمک هزینه فرزندان خانواده، بیمه درمان، هزینه سفرهای دانشجویی بین المللی

بورسیه تحصیلی IU Germanys Largest Scholarships

بورسیه تحصیلی IU ، بزرگترین برنامه بورسیه آلمان در دانشگاه های خصوصی است.  این بورسیه تحصیلی آلمان دارای مزیت های خارق العاده ای است.

بورسیه تحصیلی DAAD دولت آلمان (DAAD Germany Government Scholarship Programs)

بورسیه تحصیلی DAAD دولت آلمان یک بورسیه فول فاند است که برای تمام دانشجویان بین الملل در برنامه های مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در دسترس است.

  • پوشش مالی: حقوق ماهانه، کمک هزینه سفر، بیمه درمان، هزینه شهریه و کتاب و تمام هزینه های مرتبط
  • بورسیه تحصیلی کنراد آدناور ( Konrad-Adenauer Stiftung Scholarship)

بورسیه تحصیلی کنراد آدناور برای دانشجویان بین الملل در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های آلمان ارائه می شود. اولویت این بورسیه تحصیلی دانشجویان کشورهای در حال توسعه و کشورهای با تغییرات سیاسی است.

بورسیه تحصیلی KAAD آلمان

بورسیه تحصیلی KAAD برای کمک به دانشجویان کشورهای در حال توسعه آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین در دسترس است. این بورسیه تحصیلی آلمان برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود.

بورسیه تحصیلی دانشگاه فنی هامبورگ ( Scholarship at Hamburg University of Technology)

دانشگاه فنی هامبورگ یک دانشگاه تحقیقاتی است که بورسیه های تحصیلی فول فاند را برای دانشجویانی که قصد تحصیل در مقاطع مختلف در این دانشگاه را دارند، فراهم می کند.

بورسیه تحصیلی SBW برلین

این بورسیه تحصیلی آلمان به صورت فول فاند در اختیار دانشجویان با استعداد خارجی قرار می گیرد. بورسیه تحصیلی SBW برای دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود.

  • پوشش مالی: هزینه شهریه، حقوق ماهانه، هزینه های اقامت و مسافرت و دیگر هزینه های مرتبط

بورسیه تحصیلی موزه جرمنی (Deutsches Museum Scholarship)

این بورسیه تحصیلی المان برای دوره های تحقیقاتی دکترا و فوق دکترا به صورت کامل ارائه می شود. بورسیه تحصیلی موزه جرمنی 30.000 یورو در سال به دانشجویان بین المللی پرداخت می کند.

بورسیه تحصیلی رزا لوکزامبورگ ( Rosa Luxemburg Stiftung Scholarship)

بورسیه رزا لوکزامبورگ به دانشجویان بین الملل دوره کارشناسی ارشد و دکترا اعطا می شود. این اسکالرشیپ آلمان ماهانه 1300 یورو پرداخت می کند. علاوه بر این ماهانه 100 دلار برای پوشش هزینه های تحقیقات و بیمه درمانی ارائه می کند.

بورسیه تحصیلی IMB International PhD Program

این بورسیه المان به صورت فول فاند در اختیار دانشجویان بین الملل قرار می گیرد و تمام هزینه های اقامت و سفر را شامل می شود.

بورسیه تحصیلی دانشگاه جاکوبز (Jacobs University Scholarships)

بورسیه دانشگاه جاکوبز برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد در دسترس است. این بورسیه المان سالانه 12.000 دلار در اختیار دانشجویان بین الملل قرار می دهد.

 

بورسیه فول فاند آلمان برای دانشجویان بین الملل

بورسیه فول فاند آلمان برای دانشجویان بین الملل

الزامات دریافت بورسیه های تحصیلی آلمان

همانطور که قبلا اشاره کردیم ، الزامات، شرایط و مدارک مورد نیاز بورسیه تحصیلی آلمان در برنامه ها و اسکالرشیپ ها متفاوت است؛ اما به طور کلی ارائه مدارک زیر به منظور دریافت بورسیه المان الزامی است:

  • گذرنامه
  • ارائه مدارک و پرونده تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه آلمان
  • رزومه تحصیلی
  • نامه پشتیبانی
  • تکمیل فرم درخواست بورسیه تحصیلی مورد نظر
  • ارائه ریکامندیشن لتر
  • نامه SOP

نحوه گرفتن بورسیه تحصیلی آلمان

پروسه و نحوه گرفتن بورسیه تحصیلی آلمان بسته به بورسیه و برنامه انتخابی متفاوت است. در ادامه الزامات معتبرترین بورسیه تحصیلی آلمان ارائه شده است:

بورسیه تحصیلی DAAD

بزرگترین بورسیه تحصیلی آلمان به دانشجویانی اعطا می شود که حداقل در شش سال گذشته دوره کارشناسی خود را تکمیل کرده اند و حداقل دو سال تجربه کار تایید شده دارند. هزینه بورسیه داد برای دوره کارشناسی ارشد 850 یورو و برای دوره دکترا 1200 یورو در ماه است.

بورسیه بنیاد هانریش بول

به منظور واجد شرایط بودن برای بورسیه هانریش بول، دانشجویان باید در حال تحصیل در دانشگاه های معتبر دولتی آلمان باشند. آنها همچنین باید دارای سوابق تحصیلی برجسته و مشارکت ها در امور اجتماعی و سیاسی باشند و به ارزش هایی همچون عدالت، حقوق بشر، دموکراسی و اکولوژی علاقه مند باشند. این بورسیه تحصیلی علاوه بر کمک هزینه ها ، ماهانه 850 یورو به دانشجویان بین الملل دوره کارشناسی ارشد پرداخت می کند. دانشجویان دوره دکترا 1200 یورو حقوق ماهانه در ماه به همراه 100 یورو هزینه سفر دریافت می کنند.

بورسیه تحصیلی ملی Deutschland Stipendium

این بورسیه تحصیلی آلمان توسط دانشگاه ها ارائه می شود، بنابراین متقاضیان باید الزامات مشخص شده دانشگاه مورد نظرشان را داشته باشند. بورسیه تحصیلی Deutschland برای دو ترم ارائه می شود، اما ممکن است در صورت واجد شرایط بودن تا پایانه دوره تمدید شود.

بورسیه تحصیلی کنراد آدناور

بورسیه تحصیلی کنراد آدنادور با هدف ارتقاء سطح دانش دانشجویان برتر بین المللی که قصد تحصیل در دوره کارشناسی ارشد و دکترا  آلمان را دارند، ارائه می شود. اولویت این اسکالرشیپ آلمان با دانشجویان کشورهای در حال توسعه و کشورهای با تحولات سیاسی است. دانشجویان کارشناسی ارشد 850 یورو در ماه در طول دو سال تحصیل دریافت می کنند. همچنین به دانشجویان دکترا و محققان به مدت سه سال، ماهانه 1100 یورو پرداخت می شود.

بورسیه تحصیلی اراسموس

برای اینکه واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی اراسموس باشید باید در یک موسسه آموزش عالی در آلمان ثبت نام کرده باشید و دانشگاهی انتخابی شما به قرارداد اراسموس را امضا کرده باشد. اکثر دانشگاه های معتبر آلمان شامل بورسیه تحصیلی اراسموس هستند. این بورسیه المان هزینه های شهریه ، مسافرت و همچنین هزینه های اولیه زندگی را پوشش می دهد.

بورسیه تحصیلی فردریش ایبرت

بورسیه تحصیلی فردریش ایبرت به دانشجویانی اعطا می شود که پیشرفت تحصیلی آنها بالاتر از حد متوسط باشد و قصد ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های دولتی آلمان را دارند. این بورسیه آلمان انتخاب مناسب برای دانشجویانی است که در زمینه های علوم اجتماعی، سیاسی و یا علوم انسانی فعالیت می کنند. به منظور واجد شرایط بودن برای بورسیه تحصیلی فردریش، باید مهارت های زبان آلمانی خود را ثابت کنید( حتی اگر دوره ای که می خواهید در آن تحصیل کنید انگلیسی باشد). کمک هزینه این بورسیه تحصیلی آلمان برای دوره کارشناسی 830 یورو در ماه و برای دوره کارشناسی ارشد 850 یورو در ماه است.

تفاوت الزامات و شرایط دریافت بورسیه های مختلف تحصیلی در آلمان

تفاوت الزامات و شرایط دریافت بورسیه های مختلف تحصیلی در آلمان

دریافت ویزای دانشجویی آلمان با اخذ بورسیه تحصیلی

اصلی ترین موضوع برای تحصیل در آلمان دریافت ویزای دانشجویی است. دانشجویان پس از اخذ بورسیه تحصیلی آلمان، باید برای دریافت ویزا اقدام کنند. به منظور درخواست برای ویزای تحصیلی آلمان، ارائه مدارک زیر الزامی است:

  • مدارک درخواست ویزا ( از جمله تکمیل فرم ویزا و ارائه پاسپورت، قطعه عکس و مدارک شناسایی)
  • ارائه مدارک تمکن مالی ( شامل سپرده های بانکی یا مدارک بورسیه تحصیلی)
  • اثبات پذیرش در دانشگاه آلمان ( ارائه دعوتنامه دانشگاه و تایید ثبت نام)
  • بیمه درمانی آلمان برای دانشجویان
  • مدارک زبان آلمانی یا انگلیسی

 

شرایط بورسیه فول فاند آلمان

بورسیه فول فاند در مقاطع مختلف تحصیلی در آلمان ارائه می شود و همین طور که می دانید این بورسیه به دانشجویان خاص تعلق می گیرد. به این معنی که دانشجویانی که قصد دریافت بورسیه تحصیلی آلمان به صورت فول فاند را دارند باید معدل بالا در مقاطع قبلی کسب کرده باشند، همچنین مدرک زبان در سطح خوبی داشته باشند. علاوه بر این متقاضیان باید مقالات معتبری در سطح بین المللی ارائه دهند. متقاضیانی که خواستار بورسیه فول فاند هستند باید برای گرفتن این بورسیه درخواست دهند و در آن درخواست توضیح دهند که چه توانایی هایی دارند که خود را لایق دریافت بورسیه فول فاند می دانند. ارائه توضیحاتی از خود به گونه ای که ان ها را منحصر به فرد نشان دهد و توانایی های افراد را نشان دهد، تاثیر زیادی در مجاب کردن مسئولین برای ارائه بورسیه آلمان دارد. دریافت بورسیه برای تحصیل پزشکی آلمان به مراتب دشوار تر از رشته های دیگر می باشد، چرا که متقاضیان زیادی در این رشته وجود دارد. در ادامه شرایط بورسیه فول فاند آلمان را در مقاطع مختلف تحصیلی بررسی می کنیم:

شرایط فول فاند در مقطع کارشناسی

به طور کلی در مقطع کارشناسی بورسیه های کم تری ارائه می شود که بورسیه فول فاند نیز از این قاعده مستثنی نیست. شرایط دریافت فول فاند در مقطع کارشناسی در دسترس همگان نیست و بسیار دشوار می باشد. اما با این حال بورسیه های فول فاندی در دانشگاه های آلمان ارائه شده که دانشجویان می توانند از آن ها استفاده کنند. به این بورسیه ها در بخش های قبلی اشاره شد.

شرایط فول فاند در مقطع کارشناسی ارشد

در مقطع کارشناسی ارشد بورسیه تحصیلی آلمان به صورت کمک هزینه ای و فول فاند بیشتر از مقطع کارشناسی ارائه می شوند. دانشجویان ممتاز می توانند با تهیه مدارک لازم و داشتن شرایط مورد نیاز برای دریافت فول فاند ارشد آلمان، این بورسیه را دریافت کنند. همان طور که قبلا به ان اشاره شد، داشتن معدل بالا، نمره زبان خوب و مقالات علمی معتبر از شرایط لازم برای اخذ بورسیه فول فاند در این مقطع می باشد.

شرایط فول فاند در مقطع دکترا

دانشگاه های آلمان با داشتن شرایط ایده آل و مناسب برای تحصیل در مقطع دکتری، مقصد تحصیلی بسیاری از دانشجویان بین المللی به شمار می رود. بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی در این مقطع به نسبت مقاطع دیگر از تنوع بالایی برخوردار است و دانشجویان دکتری می توانند به عنوان همکار پژوهشی در موسسات آموزشی فعالیت کنند و حقوق دریافت نمایند. همچنین می توانند از یکی از سازمان های تامین مالی در آلمان بورسیه تحصیلی دریافت کنند. علاوه بر این دانشجویان دکتری این امکان را دارند که در یک زمینه مربوط به حوزه تحقیقاتی خود به یک کار پاره وقت در آلمان مشغول شوند و حتی ممکن است موفق شوند یک شغل پاره وقت خارج از حوزه تحقیقاتی خود پیدا کنند. با این حجم از  کمک هزینه های تحصیلی و حمایت های مالی که عنوان شد، شاید برخی افراد به این فکر کنند که دانشجویان دکترا دیگر نیازی به دریافت بورسیه فول فاند نخواهند داشت. در حالی که سخت در اشتباهند، چرا که با وجود تمام این مزایا، بورسیه فول فاند می تواند برای دانشجویان دکتری امتیاز بزرگی تلقی شود.

 

از شروط مهم برای دریافت بورسیه آلمان بالا بودن معدل می باشد

معدل مورد نیاز برای بورسیه آلمان

یکی از شروط لازم و مهم برای دریافت بورسیه تحصیلی آلمان شرط معدل می باشد که دانشجویان باید روی این مسئله تمرکز بیشتری داشته باشند. حداقل معدل برای دریافت بورسیه المان 15 می باشد و معمولا افرادی که معدل آن ها کم تر از 15 می باشد، نمی توانند در این رقابت شرکت کنند. به دلیل محدود بودن بورسیه های تحصیلی ارائه شده در آلمان، بورسیه های تحصیلی بر اساس توانایی و شایستگی افراد به ان ها تعلق می گیرد. بنابراین هر چه معدل متقاضیان بیشتر باشد، شانس بیشتری برای دریافت بورسیه تحصیلی آلمان خواهند داشت. در صورتی که معدل متقاضیان کم تر از 15 باشد اما نمره زبان بالا داشته باشند و دارای مقالات معتبر علمی باشند نیز امکان دریافت اسکالرشیپ آلمان یا همان بورسیه تحصیلی را خواهند داشت.

بورسیه تحصیلی در دانشگاه های آلمان

مسئله هزینه در تحصیل دانشجویان یکی از اصلی ترین ملاک ها برای انتخاب دانشگاه می باشد. امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های آلمان و وجود بورسیه های مختلف در این کشور سبب شده که دانشجویان بسیاری علاقمند به تحصیل در این کشور شوند. چرا که با داشتن بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی، دانشجویان تحصیل مقرون به صرفه تری خواهند داشت. دانشجویان می توانند برای دریافت بورسیه از دانشگاه های آلمان، لیستی از اسامی آن ها تهیه کنند و با بررسی های مختلف و با توجه به شرایطی که دارند، اقدام به ارائه درخواست برای این کمک هزینه ها نمایند. در ادامه برخی دانشگاه های آلمان که بورسیه تحصیلی ارائه می دهند به صورت جدولی آورده شده اند:

دانشگاه فنی مونیخدانشگاه هومبولت برلیندانشگاه آزاد برلین
دانشگاه هایدلبرگموسسه فناوری کارلسروههTechnische Universität برلین
دانشگاه RWTH آخندانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانس مونیخدانشگاه توبینگن
دانشگاه فرایبورگ

هزینه زندگی با بورسیه تحصیلی آلمان چقدر است؟

همان طور که قبلا نیز به آن اشاره شد، بحث هزینه ها در تحصیل دانشجویان در آلمان بسیار مهم است. از آن جایی که دانشجویان باید تمام وقت خود را برای تحصیل و درس خواندن بگذارند، دیگر وقتی برای کار کردن نخواهند داشت و حتی اگر به کاری نیمه وقت نیز مشغول شوند، می توانند فقط بخشی از این هزینه ها را پوشش دهند. از این رو متقاضیان باید برای خود اندوخته ای داشته باشند که بتوانند از طریق آن اجاره مسکن، هزینه خورد و خوراک، رفت آمد و … را در طول تحصیل برای خود تامین کنند. در حالت کلی کم تر مشاهده شده است که بورسیه تحصیلی ارائه شده به دانشجویان در آلمان، هزینه های زندگی آنان را نیز تامین کند. هزینه های زندگی در آلمان بسته به این که در کدام شهر آلمان زندگی می کنید، متفاوت است و معمولا هزینه زندگی در شهر های کوچک کم تر از شهر های بزرگی مانند برلین و یا اشتوتگارت می باشد. به طور کلی هزینه زندگی برای یک نفر در آلمان حدود 850 تا 1200 یورو می باشد. در جدول زیر هزینه های لازم برای زندگی در آلمان با جزئیات آورده شده است:

هزینه زندگیمبلغ هزینه
مواد غذایی400 یورو
اجاره مسکن570 یورو
اینترنت35 یورو
هزینه حمل و نقل150 یورو
بیمه51 یورو
هزینه تلفن همراه28 یورو

 

خدمات موسسه اصطهباناتی

گرفتن بورسیه تحصیلی آلمان و این که چگونه بورسیه تحصیلی بگیریم از جمله موارد مهمی است که متقاضیان با تمکن مالی ناکافی برای تحصیل در آلمان با آن مواجه می باشند. آگاهی از این موارد و اطلاع از بورسیه استانی آلمان و همچنین بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی از جمله مواردی است که در حوزه کاری مشاوران موسسه های مهاجرتی می باشد. موسسه مهاجرتی اصطهباناتی از برترین موسسه های مهاجرتی در سطح کشور می باشد که با دارا بودن کادر اجرایی و متخصصان مهاجرت می توانند مشاوره های مهاجرتی سودمندی را در این موارد به متقاضیان ارائه دهند.

سخن آخر

در این مقاله بورسیه تحصیلی در آلمان، بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی و چگونه بورسیه تحصیلی آلمان بگیریم مورد بررسی قرار گرفت. اگر در مورد بورسیه آلمان نیازمند اطلاعات بیشتر می باشید، می توانید با مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد و رشت تماس حاصل کنید.

سوال های متداول در مورد بورسیه تحصیلی آلمان

  1. چگونه بورسیه تحصیلی آلمان بگیریم؟

با دارا بودن معدل بالای درسی، رزومه علمی تحقیقی قوی، مدرک مهارت زبان آلمانی و انگلیسی و دارا بودن مقاله های تحقیقی منتشر شده در ژورنال های علمی جهان می توان بورسیه تحصیلی بگیریم.

  1. انواع بورسیه های آلمان کدامند؟

بورسیه هایی که بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل را تامین می کنند و بورسیه هایی که همه هزینه های زندگی را تحت پوشش دارند.

  1. شرایط تحصیل رایگان در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد چیست؟

دارا بودن مدرک کارشناسی و لیسانس معتبر و مورد تائید دانشگاه های آلمان و دارا بودن مدرک مهارت زبان آلمانی و انگلیسی از شرایط بورسیه آلمان است.

  1. آیا امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های آلمان وجود دارد؟

بله، تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان رایگان است.

  1. آیا امکان اخذ بورسیه آلمان 2023 در همه مقاطع وجود دارد؟

شرایط بورسیه تحصیلی بیشتر برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می باشد.

  1. هزینه های تحصیل و زندگی در آلمان چقدر است؟

تحصیل در دانشگاه های دولتی رایگان است و هزینه های زندگی دانشجویی ماهانه در حدود 800 یورو تا 1100 یورو می باشد.

  1. آیا برای اخذ بورسیه در آلمان محدودیت سنی وجود دارد؟

خیر، اما گپ و وقفه تحصیلی نباید وجود داشته باشد.

  1. آیا برای تحصیل پزشکی در آلمان بورسیه اعطا می شود؟

بله، بورسیه تحصیلی برای دوره پزشکی بسیار زیاد است.

  1. اهمیت بورسیه آلمان با وجود تحصیل رایگان در دانشگاه های آلمان چیست؟

به دلیل رایگان بودن هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور بورسیه تحصیل برای تامین هزینه های زندگی در این کشور می باشد.

  1. بورسیه آلمان چه هزینه هایی را پوشش می دهد؟

هزینه های محل اقامت، خورد و خوراک و دیگر هزینه های زندگی دانشجویی را پوشش می دهد.

  1. شرایط اخذ بورسیه پزشکی آلمان چیست؟

دارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان و دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی یا آلمانی و اخذ نمره لازم در آزمون TestAS

4.3/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *