تحصیل پزشکی و دندانپزشکی‌ در لهستان

در این مطلب میخوانید

رشته هایی همچون پزشکی و دندانپزشکی همواره جز رشته های پرطرفدار بوده اند و سالانه تعداد زیادی از دانشجویان با هدف تحصیل در این رشته ها اقدام به مهاجرت تحصیلی می کنند. شرایط تحصیل پزشکی در لهستان بسیار مناسب و مقرون به صرفه بوده و دانشگاه های علوم پزشکی آن، در سراسر دنیا اعتبار زیادی دارند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

به همین دلیل هم فارغ التحصیلان این رشته ها می توانند پس از پایان تحصیلات خود، در هر کشوری که بخواهند به طبابت بپردازند. در همین راستا ما قصد داریم در این مطلب از بلاگ گروه وکلای اصطهباناتی شما را با مزایا، شرایط و مدارک لازم برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان و هزینه های تحصیل در این رشته ها، آشنا کنیم.

شرایط تحصیل پزشکی در لهستان

لهستان در اروپای مرکزی قرار گرفته و از گذشته تا کنون سیستم آموزشی قدرتمند و کارآمدی داشته است. با توجه به این که در سال های اخیر تعداد کسانی که خواهان تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی بوده اند، افزایش یافته، دانشگاه های علوم پزشکی لهستان نیز ظرفیت های خود را برای پذیرش دانشجویان بین المللی افزایش داده اند. اما یکی از مهمترین موارد برای کسانی که قصد تحصیل پزشکی در لهستان را دارند اطلاع از مواردی همچون شرایط سنی تحصیل پزشکی در لهستان و هزینه های مختلف آن می باشد.

شرایط تحصیل پزشکی در لهستان

برای تحصیل پزشکی در لهستان شما باید بتوانید از یکی از دانشگاه ‌های علوم پزشکی این کشور پذیرش گرفته و بعد از آن ویزای تحصیلی را دریافت کنید. بر اساس آمارهای منتشر شده بیش از ۷۸ هزار دانشجوی بین المللی تاکنون موفق به دریافت ویزای تحصیلی لهستان شده ‌اند. پیش بینی می شود این آمار در آینده افزایش یافته و شاهد تعداد بیشتری از دانشجویان بین المللی در دانشگاه‌های علوم پزشکی لهستان باشیم.

دوره های پزشکی و دندانپزشکی در لهستان

دوره های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه های لهستان، فرصت بسیار مناسبی برای دانشجویان بین المللی هستند تا از امکانات علمی دانشگاه های این کشور برخوردار شده و بتوانند در رشته مورد علاقه خود تحصیل کند. دوره های آموزش پزشکی در این کشور به دو شیوه برگزار می شود؛ در حالت اول دوره ها به مدت چهار سال به طول می انجامد و در حالت دوم دوره های آموزش پزشکی ۶ ساله خواهد بود.

دوره های آموزش دندانپزشکی نیز در دانشگاه های این کشور 6 سال به طول می انجامد. ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در تمامی مسیر اخذ پذیرش از دانشگاه های لهستان و دریافت ویزای این کشور در کنار شما هستیم. برای دریافت مشاوره و پرسیدن سوالات خود همین الان می توانید با شماره تلفن های ما تماس حاصل فرمایید.

شرایط شرکت و قبولی در آزمون ورودی پزشکی لهستان

برای ورود به رشته های پزشکی یا دندانپزشکی در لهستان، شرایطی وجود دارد از جمله این که داوطلبان باید در آزمون های ورودی این رشته ها شرکت کنند و بتوانند نمره حد نصاب را به دست بیاورند. افرادی که قصد دارند وارد رشته های علوم پزشکی در لهستان شوند باید در دروسی مثل زیست شناسی، شیمی و فیزیک نمرات بالایی کسب کرده باشند.

آزمون ورودی این رشته ها نیز به صورت آنلاین و در برنامه اسکایپ برگزار می شود. معمولاً این آزمون از ماه آوریل شروع شده و تا ماه جولای و آگوست ادامه می یابد. بنابراین افراد می ‌توانند در این بازه زمانی در آزمون ها شرکت کرده و شانس خود را برای ورود به دانشگاه های لهستان امتحان کنند.

ساختار برنامه های پزشکی لهستان (دوره های شش ساله)

همانطور که در بخش های قبلی نیز گفتیم، برنامه های آموزش پزشکی در کشور لهستان به صورت دوره های چهار ساله و شش ساله برگزار می شوند. در این بخش می خواهیم دوره های ۶ ساله را بیشتر به شما معرفی کنیم.

افرادی که از دبیرستان فارغ ‌التحصیل می ‌شوند این امکان را دارند تا در دوره های ۶ ساله آموزش پزشکی شرکت کنند. به عنوان مثال در دانشگاه لودز دوره های پزشکی به صورت شش ساله برگزار می شود. در سه سال اول این دوره مطالعات پیش بالینی مثل آناتومی، میکروبیولوژی، فارماکولوژی، بیوفیزیک و غیره تدریس می شود. در 3 سال دوم آموخته های دانشجویان در بیمارستان ها تثبیت می شود.

در این سه سال افراد موضوعاتی همچون پزشکی عمومی، جراحی، اطفال، زنان و غیره را با حضور در بیمارستان ها و معاینه بیماران یاد می گیرند. البته این برنامه ممکن است با توجه به دانشگاه مقصد اندکی متفاوت باشد. به عنوان مثال در دانشگاه یاگیلونیا برنامه درسی در سال های مختلف متفاوت است. در این دانشگاه سال اول مخصوص دروس علوم پایه بوده و سال دوم بیشتر به مواردی همچون آسیب شناسی و در سال سوم به تمرینات بالینی توجه شده است. سال چهارم آموزش پزشکی در این دانشگاه بر آموزش های بالینی تاکید دارد و کارآموزی ها و دوره های بالینی به سال پنجم موکول می شود. سال ششم نیز به معاینه بیماران و حضور در بیمارستان ها اختصاص داده شده است.

ساختار برنامه های تحصیلی پزشکی لهستان (دوره های چهار ساله)

در بخش قبلی درباره ساختار برنامه آموزش پزشکی شش ساله توضیح دادیم. در این قسمت می خواهیم با دوره های آموزشی ۴ ساله بیشتر آشنا شویم. دوره های ۴ ساله آموزش پزشکی برای دانشجویانی که قبلا لیسانس گرفته اند مناسب است. در دانشگاه علوم پزشکی لودز دوره های چهار ساله ارائه می شود، به گونه ای که دو سال اول این دوره به دروس علوم پایه همچون بیوشیمی، هیستولوژی و غیره می پردازد و دو سال بعدی موضوعاتی همچون رادیولوژی، زنان و زایمان، روانپزشکی و غیره پوشش داده می شود.

برنامه های تحصیلی پزشکی لهستان

همچنین در دو سال پایانی این دوره دانشجویان فرصت کافی برای حضور در بیمارستان ها و کلینیک ها و معاینه بیماران را خواهند داشت. البته دوره های چهار ساله نیز با توجه به دانشگاهی که انتخاب می ‌کنید ممکن است ساختار متفاوتی داشته باشند. به عنوان مثال دوره های چهار ساله آموزش پزشکی در دانشگاه یاگیلونیا، در سال اول شامل دروس علوم پایه و پیش نیازهای دانشجویان است، در سال دوم به آموزش های بالینی و علمی می پردازند و از سال سوم به بعد نیز دوره های کارآموزی دانشجویان شروع شده و تا سال چهارم این فرصت وجود دارد که دانشجویان آموخته های خود را در محیط بالینی تثبیت کنند. اگر در زمینه اخذ پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی لهستان به راهنمایی تخصصی نیاز دارید می توانید با مشاورین تلفنی موسسه اصطهباناتی تماس حاصل فرمایید.

دوره های پریمدیکال در لهستان

با توجه به این که دانشگاه های پزشکی لهستان برای پذیرش دانشجو از فیلتر آزمون های ورودی استفاده می کنند و داوطلبان برای ورود به این دانشگاه ها حتماً باید نمره قبولی را در آزمون های ورودی کسب کنند، دوره هایی برای آمادگی داوطلبان طراحی شده است تا بتوانند شانس موفقیت خود را در آزمون های ورودی دانشگاه ها افزایش دهند. به این دوره ها، دوره های پری مدیکال گفته می شود.

هدف از دوره های پری مدیکال افزایش توانایی ها و تقویت دروسی مثل زیست شناسی، ریاضیات، شیمی، فیزیک و همچنین افزایش تسلط داوطلبان به زبان انگلیسی یا لهستانی می باشد. اگر شما نیز قصد تحصیل پزشکی در لهستان یا سایر رشته های علوم پزشکی در این کشور را دارید، می توانید جهت آمادگی بیشتر در دوره های پری مدیکال شرکت کنید.

دوره های دندانپزشکی در لهستان

در سال های اخیر تعداد زیادی از دانشجویان به دلایل زیادی همچون هزینه زندگی مقرون به صرفه و اعتبار جهانی دانشگاه ها، با هدف تحصیل دندانپزشکی در لهستان، وارد این کشور شده اند. به طور کلی دانشگاه های علوم پزشکی کشور لهستان محیط بسیار مناسبی برای تحصیل و پژوهش فراهم کرده اند، به نحوی که دانشجویان می توانند به زبان انگلیسی یا لهستانی در این دانشگاه ها به تحصیل پرداخته و پس از فراغت از تحصیل وارد بازار کار شوند. دوره های تحصیل دندانپزشکی در لهستان در یک مقطع 6 ساله می باشد. همچنین تحصیلات تکمیلی یا دوره تخصص در رشته دندانپزشکی مدت ۴ سال است.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در لهستان

کسانی که قصد تحصیل دندانپزشکی در لهستان را دارند، باید از شرایط خاص این رشته مطلع باشند. ما در این بخش شرایط تحصیل دندانپزشکی در لهستان را بررسی می کنیم. متقاضیان می ‌توانند تحصیل به زبان انگلیسی یا لهستانی را انتخاب کنند.

از دیگر شرایط مهم برای تحصیل در رشته دندانپزشکی و اخذ پذیرش در این رشته می توانیم به داشتن گواهی پایان دوره دبیرستان یا دیپلم تحصیلات متوسطه اشاره کنیم. متقاضیان حتماً باید مدرکی را که نشان دهد، دوره دبیرستان یا متوسطه خود را به اتمام رسانده اند به دانشگاه مقصد ارائه کنند.

داشتن نمرات بالا در دروسی مثل زیست شناسی، شیمی و فیزیک اهمیت بالایی دارد. لازم به ذکر است که اگر در دروس گفته شده نمره ای نداشته باشید می توانید در امتحان مجدد این دروس شرکت کنید. یعنی مجدداً در زمینه ی شیمی، زیست شناسی و فیزیک از شما امتحان گرفته می شود و نمره آنها برای پذیرش شما لحاظ می گردد.

تسلط به زبان انگلیسی یا لهستانی برای اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی بسیار اهمیت دارد. معمولاً برای ورود به رشته هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند داشتن نمره آیلتس حداقل 6.5 ضروری است. همچنین برای ورود به رشته دندانپزشکی باید در آزمون های صلاحیت BMAT MCAT / GAMSAT / UKCAT شرکت کنید و گواهینامه آن را دریافت نمایید.

نمره آیلس مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در لهستان

داوطلبان این امکان را دارند تا قبل از پایان دوره دبیرستان یا تحصیلات متوسطه نسبت به اخذ پذیرش تحصیلی اقدام کرده و در آزمون صلاحیت نیز شرکت کنند. البته در نظر داشته باشید که هنگام ارسال مدارک برای اخذ پذیرش دانشگاه، شما باید دوران دبیرستان و متوسطه خود را به اتمام رسانده باشید و مدرک پایان دوره را نیز برای دانشگاه ارسال نمایید.

تحصیل پزشکی در لهستان بدون مدرک زبان

اگر حوصله دردسر های مربوط به دریافت مدرک زبان را ندارید، ما برای شما یک خبر خوب داریم! خوشبختانه این امکان وجود دارد که تحت شرایط خاصی بدون نیاز به مدرک زبان به تحصیل پزشکی در لهستان و همچنین تحصیل دندانپزشکی در این کشور بپردازید. این نکته را در نظر داشته باشید که در صورت انتخاب تحصیل پزشکی یا دندانپزشکی در کشور لهستان بدون مدرک زبان، هزینه های تحصیلی شما بالاتر می رود. این روش به طور کلی برای تعدادی از متقاضیان مناسب است. البته توصیه می کنیم هرگز بدون داشتن تسلط نسبی روی زبان، مهاجرت نکنید زیرا در این صورت شرایط تحصیل و ارتباط با افراد برای شما بسیار سخت می شود.

تحصیل دندانپزشکی یا پزشکی بدون مدرک زبان تاثیری در درجه اعتبار مدرک تحصیلی نهایی شما نخواهد داشت. در واقع شما از مزایای اقامت تحصیلی در لهستان همچون سایر افراد برخوردار می شوید و در نهایت نیز مدرک تحصیلی معتبری دریافت خواهید کرد. با این حال در صورت نداشتن مدرک زبان انگلیسی، شانس پذیرش تحصیلی شما کاهش پیدا کرده و هزینه های جانبی نیز تا حدودی افزایش پیدا می کند.

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی لهستان

برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به لهستان دارند، شناخت دانشگاه های برتر کشور مقصد اهمیت بسیار زیادی دارد. ما در این بخش به معرفی دانشگاه های برتر علوم پزشکی در کشور لهستان می ‌پردازیم. یکی از قدیمی ترین دانشگاه های پزشکی در لهستان، دانشگاه پزشکی ورشو است. این دانشگاه از درجه اعتبار جهانی بسیار بالایی برخوردار بوده و برخی از دوره های آموزش پزشکی خود را به زبان انگلیسی برگزار می کند. البته چیزی حدود ۸۰ درصد از دوره های آموزشی دانشگاه ورشو به زبان لهستانی برگزار می شود.

از دیگر دانشگاه های پزشکی لهستان که دوره های آموزش پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را نیز ارائه می دهد دانشگاه یاگیلونیا می باشد. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های لهستان بوده و سالانه تعداد زیادی دانشجویی بین المللی را پذیرش می کند. دانشگاه علوم پزشکی لودز نیز از جمله بهترین دانشگاه های پزشکی لهستان است که در سال‌ های اخیر توانسته جایگاه علمی بسیار خوبی در بین دانشگاه‌ های علوم پزشکی جهان کسب کند. از دیگر دانشگاه های معتبر و مطرح علوم پزشکی در لهستان می توانیم به دانشگاه کوپرنیک، گدانسک و دانشگاه پوزنان اشاره کنیم.

اگر قصد دریافت پذیرش تحصیلی از هر یک از دانشگاه های علوم پزشکی کشور لهستان را دارید و در این زمینه نیازمند راهنمایی افراد متخصص هستید، می توانید با شماره تلفن های موسسه اصطهباناتی تماس بگیرید. ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی با تکیه بر سال ها تجربه موفق در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و اعزام دانشجو به خارج از کشور، آماده ارائه مشاوره تخصصی، پاسخ به سوالات و انجام کلیه امور مهاجرتی شما عزیزان هستیم.

اعتبار مدرک پزشکی و دندانپزشکی لهستان

آیا مدرک پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه های لهستان معتبر است؟ این سوال دغدغه ی بسیاری از افرادی است که قصد دارند برای تحصیل پزشکی در لهستان، مهاجرت به این کشور داشته باشند. به طور کلی باید بگوییم دانشگاه‌ های علوم پزشکی لهستان از درجه اعتبار بسیار بالایی در عرصه جهانی برخوردارند و افرادی که از این دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند در نهایت می توانند در کشورهای مختلف دنیا به کار و طبابت مشغول شوند.

با این حال اگر قصد دارید پس از پایان تحصیلات پزشکی، دندانپزشکی یا داروسازی خود به ایران برگردید و در ایران مشغول به کار شوید این نکته را در نظر داشته باشید که تنها تعدادی از دانشگاه های کشور لهستان مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند. در ادامه مطلب دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران را ذکر می کنیم تا بتوانید در زمینه انتخاب دانشگاه مقصد بهتر تصمیم گیری کنید.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در لهستان عبارت اند از؛

  • دانشگاه یاگیلونیا
  • دانشکده پزشکی لودز
  • دانشکده پزشکی ورشو
  • دانشکده پزشکی وروسلاو
  • دانشگاه علوم پزشکی گدانسک
  • دانشگاه پزشکی سیلسیا

مزایای تحصیل پزشکی در لهستان

تحصیل پزشکی در لهستان یا تحصیل دندانپزشکی در لهستان چه مزایایی دارد؟ احتمالاً این روزها متوجه شده اید که بسیاری از افراد به دنبال اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های مختلف لهستان هستند. دلیل این موضوع مزایای فراوان تحصیل در دانشگاه های این کشور است. یکی از مهمترین موارد برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند، بحث هزینه های زندگی است. لهستان به طور کلی کشور گرانی نیست و یک دانشجو می تواند به خوبی از پس هزینه های خود در این کشور بر بیاید زیرا هزینه های زندگی در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پایین است.

از دیگر مزایای تحصیل پزشکی لهستان، حضور در دانشگاه های برتر و معتبر جهان و برخورداری از امکانات آموزشی پیشرفته و اساتید برتر جهانی می باشد. از طرفی شرایط تحصیل در رشته های علوم پزشکی برای کسانی که به زبان لهستانی تسلط ندارند، وجود دارد. به این ترتیب افراد می توانند با استفاده از مدرک زبان انگلیسی خود، در دوره های آموزش پزشکی و دندانپزشکی که به زبان انگلیسی ارائه می‌شود شرکت کنند.

از دیگر مزایای حضور در دانشگاه های علوم پزشکی این کشور، وجود دوره های آموزش زبان لهستانی برای دانشجویان بین المللی است. دانشجویان بین‌ المللی این فرصت را دارند تا با شرکت در این دوره ها زبان لهستانی را نیز یاد بگیرند و به این ترتیب ارتباط موثرتری با بیماران داشته باشند. به طور کلی حضور در دانشگاه های علوم پزشکی لهستان یک فرصت بسیار مغتنم محسوب می شود تا هم بتوانید در این کشور زیبا زندگی کنید و هم به تحصیل در رشته های پرطرفداری همچون پزشکی و دندانپزشکی بپردازید. ناگفته نماند که مدارک دانشگاه های علوم پزشکی لهستان و حتی و مدرک کارشناسی ارشد این دانشگاه ها، مورد تایید کشورهای اتحادیه اروپا، انگلستان و آمریکا می باشد.

مزایای تحصیل پزشکی در لهستان

اخذ پذیرش پزشکی لهستان

برای تحصیل پزشکی در لهستان به زبان انگلیسی باید موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه‌های این کشور شوید.

همانگونه که تا اینجای این مقاله نیز گفته شد، داشتن نمرات بالا در دروس علوم طبیعی و شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه ها و کسب نمره حد نصاب، برای اخذ پذیرش تحصیلی ضروری است. داوطلبان می توانند در صورت نیاز در دوره های پری مدیکال شرکت کنند تا مهارت های آنان برای شرکت در آزمون های ورودی تقویت شود.

هزینه های تحصیل پزشکی در کشور لهستان

هزینه های تحصیل دندانپزشکی در لهستان در بخش های مختلفی همچون شهریه دانشگاه، هزینه زندگی، هزینه اسکان و محل اقامت طبقه بندی می شود. در واقع بحث هزینه زندگی و هزینه تحصیل پزشکی در لهستان از موضوعات بسیار مهم و دغدغه‌ های پررنگ دانشجویان و حتی خانواده‌های آنان می باشد. همانطور که گفتیم کشور لهستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه تر بوده و برای دانشجویان محیط مناسب تری است. هزینه تحصیل پزشکی لهستان و سایر رشته های علوم پزشکی بسته به رشته و دانشگاهی که انتخاب می‌کنید متفاوت می باشد.

در این بخش هزینه تحصیل پزشکی در لهستان را به تفکیک هر دانشگاه ذکر می کنیم. البته این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است شهریه هر دانشگاه سالانه تا حدودی تغییر کند؛

  • هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه لودز سالانه 11 هزار یورو
  • هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه ورشو سالانه ۱۱ هزار یورو
  • هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه سیسیلیا سالانه ۵,۶۰۰ یورو
  • هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه پوزنان سالانه 13 هزار یورو
  • هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه لوبلین سالانه ۱۳ هزار یورو

دانشجویانی که قصد سکونت در خوابگاه دانشجویی را داشته باشند، باید مبلغی بین ۶۰ تا ۱۵۰ یورو به صورت ماهانه برای اسکان در خوابگاه ها پرداخت نمایند. هزینه هایی همچون حمل و نقل و غذا نیز بسته به سبک زندگی افراد متفاوت است اما به طور معمول چیزی حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ یورو در ماه می باشد. البته دانشجویان این امکان را دارند تا برای حمل و نقل از تخفیف هایی که برای آنان تعیین شده، استفاده کنند. همچنین با خرید از سوپرمارکت های بزرگ و ارزان قیمت می توانند هزینه های ماهیانه خود را کاهش دهند.

مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی لهستان

یکی از مهمترین مراحل برای دریافت پذیرش در رشته های مختلف علوم پزشکی از دانشگاه های لهستان، تهیه مدارکی ست که دانشگاه مقصد از داوطلبان می خواهد. توجه کنید که مدارک شما باید دقیقاً مطابق استانداردهای مورد نظر دانشگاه مقصد تهیه و ارسال گردد. طبیعتا وجود هر گونه ایراد، نقص یا کمبود در مدارک ممکن است، منجر به رد درخواست شما شود. مهمترین مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی در رشته های علوم پزشکی این کشور، عبارت اند از؛

  • فرم تکمیل شده درخواست پذیرش تحصیلی: این فرم باید از طریق سیستم ثبت نام آنلاین دانشگاه تکمیل شود.
  • گواهی دیپلم دبیرستان: این گواهی نشان می ‌دهد که شما دوران متوسطه خود را به پایان رسانده اید. باید این گواهی را به همراه یک کپی معتبر یا آپوستیل، ارسال نمایید. متقاضیانی که از کشورهایی هستند که تحت کنوانسیون آپوستیل قرار ندارد باید نسخه معتبر مدرک دیپلم خود را با مهر قانونی از کنسولگری جمهوری لهستان در کشور مبدا دریافت کرده و برای دانشگاه مقصد ارسال کنند.
  • گواهی واجد شرایط بودن: در گواهی واجد شرایط بودن باید به صورت شفاف ذکر شود که دارنده این گواهی حق دارد که برای پذیرش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دیگر درخواست کند. این گواهی باید توسط مقامات آموزش عالی کشور متقاضی یا کنسولگری جمهوری لهستان در کشوری که فرد متقاضی در حضور دارد، صادر شده باشد.
  • گواهی سلامت: گواهی سلامت نیز باید از طریق وبسایت یا سیستم آنلاین ثبت نامی دانشگاه ارسال گردد.
  • فتوکپی گذرنامه یا پاسپورت متقاضی
  • یک قطعه عکس پاسپورتی تمام رنگی
  • مدرک زبان انگلیسی
  • ریز نمرات دوران دبیرستان

از دیگر مدارک مهم برای درخواست پذیرش تحصیلی در رشته های علوم پزشکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گواهی سلامت: گواهی سلامت نشان می دهد که شما توانایی های جسمی لازم برای برنامه تحصیلی انتخاب شده را دارید.
  • نامه تمکن مالی: اسناد تمکن مالی نشان می دهد که دانشجو از پس هزینه های معیشت و زندگی خود برای یک سال در لهستان بر می آید.

توجه داشته باشید که مدارک یاد شده باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند و بعد برای دانشگاه مقصد ارسال گردد. اگر احساس می کنید در زمینه اخذ پذیرش پزشکی و دندانپزشکی از دانشگاه های لهستان و تهیه مدارک مورد نیاز به کمک و راهنمایی نیاز دارید می توانید با مشاورین و کارشناسان تلفنی موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس بگیرید.

پزشکی یکی از رشته های بسیار پرطرفدار در سراسر دنیا و از جمله در ایران است. بسیاری از افراد به دلایل مختلف به دنبال راهی برای تحصیل پزشکی در کشور های دیگر هستند به این منظور برنامه تحصیل پزشکی در لهستان یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت به لهستان و ادامه تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی می باشد.

این برنامه که تحت عنوان M.D نیز شناخته می شود یک فرصت تحصیلی طلایی و ایده آل در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا محسوب می شود. آموزش پزشکی در کشور لهستان در دوره های چهار یا شش ساله در گرایش های پزشکی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، پرستاری و دامپزشکی ارائه می‌شود. اگر شما هم جزو کسانی هستید که می خواهند برای تحصیل در رشته پزشکی مهاجرت کنند، حتما این مقاله را تا پایان مطالعه کنید ما در این مقاله از بلاگ گروه وکلای اصطهباناتی شما را با تمامی شرایط و هزینه تحصیل پزشکی در لهستان آشنا خواهیم کرد.

هزینه زندگی دانشجویی در لهستان

تحصیل پزشکی یا دندانپزشکی در کشور لهستانی فرصت بسیار مناسب برای افرادی است که می خواهند در این رشته ها تحصیل کنند و به دنبال اخذ مدرک از بهترین دانشگاه های دنیا نیز هستند. هزینه تحصیل پزشکی و هزینه تحصیل دندانپزشکی در لهستان، مقرون به صرفه است و همین موضوع در کنار اعتبار بالای دانشگاه های لهستان باعث شده تا این کشور یکی از مقاصد مهاجرتی جوانان از سراسر دنیا باشد. در سالهای اخیر نیز بسیاری از ایرانیان توانسته ‌اند برای تحصیل پزشکی به لهستان رفته و اقامت این کشور را دریافت کنند

اگر شما هم می خواهید برای تحصیل پزشکی دندانپزشکی داروسازی، فیزیوتراپی پرستاری و رشته های مشابه آنها به لهستان مهاجرت کنید، می توانید برای پرسیدن سوالات خود و دریافت به روز ترین اطلاعات در زمینه هزینه تحصیل پزشکی در لهستان و نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور با کارشناسان و مشاورین تلفنی موسسه اصطهباناتی تماس حاصل فرمایید. اما هزینه تحصیل پزشکی در لهستان چقدر است؟

هزینه تحصیل پزشکی در لهستان به صورت سالانه تعیین می شود. این هزینه بسته به این که در چه دانشگاهی در این کشور تحصیل کنید تا حدودی متفاوت خواهد بود. همچنین تحصیل در زیرگروه های رشته پزشکی مانند داروسازی، پرستاری و فیزیوتراپی به مراتب کمتر می باشد. هزینه تحصیل دندانپزشکی در لهستان نیز بیشتر از هزنیه تحصیل پزشکی در این کشور است.

به این ترتیب هزینه تحصیل پزشکی در لهستان سالانه بین ۹ هزار تا ۱۳ هزار یورو خواهد بود. البته همانطور که گفتیم هزینه تحصیل پزشکی در لهستان با توجه به این که در کدام یک از دانشگاه ها و کدام شهر این کشور تحصیل کنید متفاوت است. به عنوان مثال ما در این بخش شهریه و هزینه تحصیل پزشکی در لهستان در دو دانشگاه لودز و وروسلاو را بررسی می کنیم:

  • هزینه تحصیل پزشکی در لهستان در دانشگاه لودز 11 هزار یورو برای سال اول و ۱۱ هزار یورو برای سال های دوم تا ششم می باشد.
  • هزینه تحصیل پزشکی در لهستان دردانشگاه ورسلاو حدودا سالیانه ۱۲۰۰۰ یورو می باشد.

تحصیل در رشته های علوم پزشکی لهستان چقدر طول می کشد؟

تحصیل در رشته های علوم پزشکی به زبان انگلیسی در لهستان، بسته به نوع رشته انتخابی مدت زمان متفاوتی به طول می انجامد. به عنوان مثال طول دوره تحصیل در رشته پزشکی در لهستان شش سال، طول دوره تحصیل در رشته دندانپزشکی در لهستان پنج تا پنج سال و نیم، طول دوره تحصیل در رشته داروسازی در لهستان پنج سال و طول دوره تحصیل در رشته پرستاری در این کشور سه سال می باشد.

مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی لهستان

مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی لهستان

آیا امکان تحصیل پزشکی در لهستان به زبان انگلیسی وجود دارد؟

در کنار هزینه تحصیل پزشکی در لهستان از دیگر موارد بسیار مهم در این کشور تحصیل در دانشگاهی ست که دوره ها را به صورت به زبان انگلیسی تدریس کند. خوشبختانه دوره های پزشکی لهستان به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند و به این ترتیب بسیاری از ایرانیان می توانند برای تحصیل در این دوره ها اقدام کنند.

در حال حاضر نیز بیش از ۱۱ دانشکده پزشکی لهستان دوره های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و فیزیوتراپی خود را به زبان انگلیسی ارائه می کنند که فرصتی بسیار مناسب برای دانشجویان ایرانی محسوب می شود. جالب است بدانید برنامه مهاجرت پزشکی لهستان نه تنها در بین ایرانیان بلکه بین دانشجویان از کشورهایی همچون انگلیس، کانادا، آمریکا و کشورهای اسکاندیناوی نیز بسیار محبوب است عمده ترین دلیل این محبوبیت سیستم آموزشی این کشورهاست که دانش آموزان در این کشورها در برنامه های دو ساله برای ورود به دانشگاه آماده می‌شوند و علاقه‌ی زیادی به تحصیل در رشته های پزشکی در لهستان دارند.

تحصیل پزشکی در لهستان به زبان انگلیسی

تحصیل پزشکی در لهستان به زبان انگلیسی

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در لهستان

اگر قصد دارید بعد از تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و به طور کلی رشته های علوم پزشکی در لهستان، به ایران برگشته و در ایران کار خود را آغاز کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که باید در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران تحصیل کرده باشید. در این بخش دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای تحصیل رشته پزشکی در لهستان را معرفی می کنیم؛

  • دانشگاه یاگیلونیا
  • دانشکده پزشکی لودز
  • دانشکده پزشکی ورشو
  • دانشکده پزشکی وروسلاو
  • دانشگاه علوم پزشکی گدانسک
  • دانشگاه پزشکی سیلسیا

اگر می خواهید بعد از تحصیل پزشکی یا دندانپزشکی به ایران برگردید و در ایران به طبابت بپردازید، حتما توجه داشته باشید که باید پذیرش تحصیلی خود را از یکی از این دانشگاه ها بگیرید و مدرکتان توسط این دانشگاه ها صادر شود.

هزینه تحصیل تخصص پزشکی در لهستان

دانشگاه های معتبر لهستان محیط علمی بسیار مناسبی برای ادامه تحصیل در مقطع تخصص پزشکی هستند. طول دوره تحصیل تخصص پزشکی در لهستان سه الی چهار سال می باشد و در این مدت افراد می توانند از امکانات آموزشی و علمی پیشرفته دانشگاه های لهستان بهره ‌مند شوند.همچنین شرایطی فراهم شده تا مهاجران بتوانند در دوره های تخصص پزشکی به زبان انگلیسی شرکت کنند، این به آن معناست که دوره های تخصص پزشکی در لهستان به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود.

همچنین دانشگاه های این کشور دوره های آموزشی تخصص پزشکی خود را در سطح علمی بسیار بالایی برگزار می نمایند.

هزینه تحصیل تخصص پزشکی در لهستان به ‌طورمعمول به صورت سالیانه محاسبه می شود و همانطور که در بخش قبل گفتیم بسته به این که چه دانشگاه و شهری را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده باشید هزینه ها نیز متفاوت خواهد بود.

اما به طور میانگین هزینه تحصیل تخصص پزشکی در لهستان سالانه حدوداً ۱۳ هزار یورو می باشد. از دیگر مزایای تحصیل تخصص پزشکی در لهستان این است که اگر متقاضی تمایل داشته باشد می تواند در یک دوره یک ساله زبان لهستانی شرکت کند تا به این ترتیب برای زندگی و کار در این کشور بیشتر آماده شود.

هزینه تحصیل تخصص پزشکی در لهستان

هزینه تحصیل تخصص پزشکی در لهستان

هزینه تحصیل دندانپزشکی در لهستان

سیستم آموزشی کشور لهستان در بین 10 سیستم آموزشی برتر جهان قرار دارد و برخی از معتبر ترین و قدیمی ترین دانشگاه های اروپا در این کشور قرار گرفته اند. از سوی دیگر سطح علمی دانشگاه های لهستان بسیار بالا بوده و در آنها از روش های نوین تدریس استفاده می شود. بنابراین اگر شما بتوانید در کشور لهستان مدرک پزشکی یا دندانپزشکی خود را بگیرید این امکان را خواهید داشت تا در سطح بین المللی و کشور های مختلف دنیا به طبابت بپردازید.

اما یکی از مسائل بسیار مهم برای همه مهاجران بحث هزینه تحصیل دندانپزشکی در لهستان است. گرچه هزینه تحصیل دندانپزشکی در لهستان همچون هزینه تحصیل پزشکی در لهستان تابع فاکتورهای متنوعی است اما شاید بتوانیم به صورت کلی بازه ای، برای آن در نظر بگیریم.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در لهستان به صورت میانگین بین ۱۱ تا ۱۳ هزار یورو می باشد. شهریه و هزینه تحصیل دندانپزشکی در لهستان در مقایسه با کشورهایی مثل انگلیس و ایالات متحده بسیار مقرون به صرفه است و با توجه به این که داننشجویان این امکان را دارند که در لهستان در دوره‌های پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی شرکت کنند این کشور مقصدی بسیار مناسب و انتخابی هوشمندانه و مقرون به صرفه برای تحصیل دندانپزشکی و پزشکی محسوب می شود.

هزینه تخصص دندانپزشکی در لهستان

همانطور که در بخش قبلی نیز گفتیم تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان در مقایسه با کشورهایی همچون انگلیس و آمریکا بسیار مقرون به صرفه است. این امر درباره تحصیل تخصص دندانپزشکی در لهستان نیز صدق می کند. فرقی نمی‌کند که دوره دندانپزشکی عمومی خود را در چه کشوری گذرانده باشید در هر صورت شما می توانید برای ادامه تحصیل در مقطع تخصص دندانپزشکی در لهستان اقدام کنید.

شهریه تخصص دندانپزشکی در لهستان، کمابیش همچون دوره عمومی دندانپزشکی می باشد و البته همانطور که گفتیم بسته به این که چه دانشگاهی را انتخاب می کنید اندکی متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی هزینه های تقریبی شما ۳۶ هزار دلار می باشد. البته ناگفته نماند هزینه های شما در لهستان به دلار پرداخت نمی شود بلکه باید هزینه ها را به واحد پول لهستان یعنی زلوتی محاسبه کنید.

برخی از مهمترین هزینه های شما جهت تحصیل در مقطع عمومی یا تخصص دندانپزشکی در لهستان عبارت است از؛

  • شهریه دانشگاه تقریباً 17.000 دلار
  • اتاق برای دانشجویان سال اول 3.500 دلار
  • 500 دلار سپرده اتاق
  • دوره قبل از تحصیل، اجباری برای سال اول 720 دلار
  • وعده های غذایی 5.000 دلار
  • کتاب و لوازم 3.000 دلار
  • هزینه های زندگی 6.500 دلار
  • مجموع هزینه 36.220 دلار

هزینه زندگی و اقامت دانشجویی در لهستان

بدون شک از دیگر بخش های بسیار مهم برای افرادی که به صورت تحصیلی وارد لهستان می شوند هزینه زندگی و هزینه های اقامت است. با توجه به اینکه کشور لهستان تنها کشور از حوزه شینگن بود که توانست در دوران رکود اروپایی، همچنان روند افزایشی تولید ناخالص داخلی خود را ادامه دهد. می توانیم نتیجه بگیریم که این کشور دارای اقتصادی پایدار، زیرساخت‌های قوی و تکنولوژی پیشرفته است.

به طور کلی زندگی در لهستان هزینه های زیادی در پی ندارد. با این حال هزینه های زندگی دانشجویی در لهستان برای کسانی که می خواهند به این کشور مهاجرت کنند اهمیت بسیار زیادی دارد. میانگین هزینه های زندگی یک دانشجو در لهستان چیزی حدود ۴۵۰ یورو است. این عدد در مقایسه با کشورهایی همچون آلمان، انگلیس و فرانسه نشان می دهد که لهستان بهترین مقصد برای مهاجرت تحصیلی می باشد.

هزینه زندگی دانشجویی در لهستان

هزینه زندگی دانشجویی در لهستان

اگر می خواهید از جزئیات هزینه های زندگی در لهستان آگاه شوید به جدولی که ادامه مطلب قرار داده ایم، دقت کنید ما در این جدول مهمترین هزینه های زندگی روزانه یک دانشجو در لهستان را شرح داده ایم.

آیتم هاهزینه ها به یورو
یک  پرس غذا در رستورانی متوسط5.19€
خوراک در رستوران مک دونالد4.06€
یک لیتر شیر0.57€
یک قرص نان تازه0.69€
یک کیلو برنج0.79€
یک کیلو فیله مرغ3.83€
یک کیلو گوشت گوساله7.89€
هزینه ایاب و ذهاب ماهانه23.61€
هزینه یک بلیط0.80€
یک لیتر بنزین1.19€
هزینه اشتراک اینترنت خانگی155.93€
تعرفه یک دقیقه مکالمه موبایلی0.06€
هزینه شارژ اینترنت پرسرعت ADSL12.21€

یکی از مهمترین بخش‌های هزینه در لهستان مربوط به اجاره آپارتمان برای دانشجو می باشد اگر فرد دانشجو به هر دلیل نتواند از امکانات خوابگاه استفاده کند و بخواهد برای خود یک آپارتمان یک خوابه در مرکز یکی از شهرهای لهستان اجاره کند باید ماهیانه حدود ۴۴۰ یورو بپردازد. طبیعتاً اگر دانشجو بتواند از یکی از خوابگاه های دانشگاه پذیرش بگیرد دیگر نیازی به پرداخت این هزینه نیست.

مدارک لازم برای ویزای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان

حال که با هزینه ها و شرایط مالی مورد نیاز برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی و سایر رشته های علوم پزشکی در لهستان آشنا شدیم وقت آن است که به یکی از موارد بسیار مهم برای افراد متقاضی مهاجرت تحصیلی به لهستان، یعنی مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی بپردازیم.

همانطور که گفتیم دانشگاه های لهستان از سطح علمی بسیار بالایی برخوردارند و بسیاری از آنها دارای جایگاه های علمی خوبی در رنکینگ جهانی هستند و همین موضوع نیز باعث شده است تا این دانشگاه ها شرایط و مدارک خاصی را برای پذیرش دانشجو خارجی تعیین کنند. در این قسمت مهمترین مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های علوم پزشکی لهستان را بر می شمریم. ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی همواره آماده ارائه مشاوره تخصصی و پاسخ به سوالات شما در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و انجام امور مهاجرتی شما عزیزان در سریعترین زمان ممکن هستیم.

برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های لهستان باید مدارک خواسته شده از سوی هر دانشگاه را تهیه و برای آنها ارسال نمایید. به یاد داشته باشید که هرگونه نقص و ایراد در مدارک ارسالی باعث کاهش شانس شما برای دریافت ویزای تحصیلی می شود. مدارک لازم برای صدور ویزای تحصیلی لهستان عبارت است از:

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی یا بیومتریک جدید
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی لهستان
  • ارائه بیمه درمانی مسافرتی متقاضی
  • نامه رسمی پذیرش تحصیل پزشکی از یکی از دانشگاه های لهستان
  • مدارک هویتی یا مدارک شناسایی از جمله شناسنامه و کارت ملی
  • مدرک پایان دوره متوسطه به همراه کارنامه ریز نمرات و ترجمه رسمی آن ها
  • مدارک نشان دهنده محل اقامت دانشجو شامل اجاره نامه خانه یا نامه رزرو خوابگاه دانشجویی
  • ارائه مدارک تمکن مالی از جمله پرینت حساب بانکی جهت اثبات توانایی پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل در لهستان

کار پس از تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان

شرایط کار پس از تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان چگونه است؟ دانشجویانی که تحصیلات خود را در یکی از دانشگاه‌ های علوم پزشکی این کشور به پایان می رسانند، در نهایت می توانند در این کشور مشغول به کار شده یا برای کار به سایر کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس مهاجرت کنند. برای کار و طبابت در ایران نیز چنانچه فرد مدرک خود را از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت دریافت کرده باشد، هیچ مشکلی نخواهد داشت و در غیر این صورت نیز می تواند مدرک خود را معادل سازی کرده و در نهایت در ایران مشغول به کار شود.

حقوق کار پزشکی در لهستان

بر اساس آمارهای منتشر شده در سال ۲۰۲۰ میلادی، رشته های علوم پزشکی از جمله پزشکی و دندانپزشکی جزو ده شغل پردرآمد در این کشور بوده اند. یکی از دلایل این امر، سیستم بهداشت و درمان پیشرفته و مجهز لهستان است که باعث شده تا مردم اعتماد زیادی به پزشکان و درمانگران در این کشور داشته باشند و به همین دلیل هم این مشاغل در لیست پردرآمدترین مشاغل قرار بگیرد. میانگین درآمد رشته های پزشکی در این کشور حدود ۱۱۰۰۰ زلوتی می باشد. بر اساس آمارها میانگین حقوق مشاغل رشته های علوم پزشکی تقریباً ۴۷ درصد بیشتر از سایر مشاغل است.

خدمات موسسه اصطهباناتی در تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان

ما در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با شرایط تحصیل پزشکی لهستان و سایر رشته های علوم پزشکی و همچنین مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های این کشور آشنا کنیم. به طورکلی دانشگاه های لهستان شرایط بسیار مناسبی برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی دارند و با توجه به هزینه های پایین زندگی و تحصیل در این کشور، انتخاب خوبی برای مهاجرت تحصیلی می باشند. ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در تمامی مراحل اخذ پذیرش تحصیلی و دریافت ویزا در کنار شما هستیم. برای پرسیدن سوالات خود و دریافت مشاوره تخصصی در زمینه مهاجرت تحصیلی به دانشگاه‌ های علوم پزشکی لهستان، می توانید با مشاورین و کارشناسان تلفنی ما تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول تحصیل پزشکی و دندانپزشکی‌ در لهستان

1- شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان چیست؟

برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های این کشور ابتدا باید در آزمون ورودی این دانشگاه ها نمره حد نصاب را به دست بیاورید.

2- هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور لهستان چقدر است ؟

هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور سالانه ۱۱ تا ۱۳ هزار یورو می باشد.

3- آیا امکان تحصیل دندانپزشکی و پزشکی در دانشگاه های لهستان بدون نیاز به مدرک زبان وجود دارد؟

بله. در برخی از دانشگاه‌ های این کشور بدون نیاز به مدرک زبان انگلیسی، افراد می توانند در رشته های علوم پزشکی به تحصیل بپردازند.

4- دوره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های لهستان چند سال است؟

در این کشور تحصیل پزشکی حدود شش سال و تحصیل دندانپزشکی 4 الی 5 سال به طول می انجامد.

3.3/5 - (3 امتیاز)

60 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی‌ در لهستان | بررسی جامع شرایط پذیرش پزشکی لهستان

  1. سینا گفت:

    سلام پس از تحصیل در لهستان می توان در آلمان کار کرد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، دانشگاه های لهستان در آلمان به رسمیت شناخته شده است.

  2. کیمیا گفت:

    با سلام
    دانشگاه های دندانپزشکی لهستان آزمون ورودی دارند؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      شرایط ورودی بسته به دانشگاه انتخابی شما دارد. بعضی از دانشگاه های لهستان آزمون ورودی دارند.

  3. نینا گفت:

    سلام
    از نظر رنک جهانی و بین کشورهای دنیا کدوم دانشگاه پزشکی لهستان مدرک معتبرتری داره؟پس از فارغ التحصیلی میشه برای کار به کشورهای اروپایی و آمریکا بدون معادل سازی رفت؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      دانشگاه های لهستان مورد تایید کشور های اروپایی دیگر و آمریکا است و می توانید معادل سازی نمایید.

  4. امین گفت:

    سلام خسته نباشید.من فارق التحصیل دندان پزشکی از دانشگاه کارادنیز ترکیه هستم میخواستم بپرسم ایا امکان گرفتن پذیرش برای دوره تخصص در کشور لهستان وجود داره یا نه .و اینکه ایا این درسته که داشتن مدرک زبان برای دانشگاههای لهستان اجباری نیست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل در دانشگاه های لهستان بدون مدرک زبان می توانید یک سال در دوره های آمادگی شرکت نمایید. به شما توصیه می کنیم برای اخذ ویزا مدرک زبان ارائه دهید.

  5. مهدی گفت:

    سلام من 36 سالمه لیسانس میکروبیولوژِی دارم معدل 16.70 سابقه ی کار و بیمه میخوام در رشته ی پزشکی لهستان تحصیل کنم لطفا راهنمایی بفرمایید اجازه ی کار داریم؟ و اینکه کل هزینه های سالانه {شامل مسکن، خوراک، دانشگاه و ….} در کشور مذکور چقدر میباشد. سپاس بابت جوابدهی و تعهد کاریتون

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله شما اجازه کار حین تحصیل را دارید اما اینکه بتوانید با چنین شرایط سنی در رشته پزشکی کشور لهستان پذیرش شوید اندکی به دور از انتظار است و شرایط سنی پذیرش دانسجو اجازه نمی دهد.

  6. مریم گفت:

    سلام. من ۲۰ سالمه و با معدل پیش دانشگاهی ۱۹/۲۰ رشته تجربی ، و آیلتس ۶، تمایل به تحصیل در پزشکی لهستان دارم . سوال من اینجاست که آیا بعد دوره یکساله ی کالج آزمونی که گرفته میشه آیا رقابتی هست و یه تعدادی حذف میشن مثل کنکور یا براساس نمره هست و هر کس حد نصاب رو به دست آورد پذیرفته میشه . و اگه کسی پذیرفته نشد آیا سال بعد میتونه کالج رو دوباره تکرار کنه یا خیر؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله این آزمون ها کاملا رقابتی می باشد و در صورت حذف می توانید مجددا در دوره بعدی آن شرکت کنید.

  7. زهرا گفت:

    سلام خسته نباشيد من دانشجوي پزشكي دانشگاه سراسري هستم و ميخواستم كه انتقالي بگيرم ب لهستان شرايط رو ميدونيد و ايا امكانش هست؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      برای انتقالی به دانشگاه های این کشور شما مجاز هستید اما بایستی حتما در دانشگاهی درخواست دهید که شرایط پذیرش و واحد های تحصیلی نزدیکی به مقطع و دانشگاه کنونی شما دارد.
      معمولا واحد های خواسته شده در دانشگاه های کشور های خارجی با داخل مطابقت ندارد و باید مجددا دوره تحصیلی را بخوانید.

  8. سنا کاظمی گفت:

    سلام من در حال تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه یدی تپه استانبول که رتبه یک در کل ترکیه را داراست هستم ولی به علت بالا بودن هزینه ی تحصیل میخواهم از سال دوم به دانشگاههای لهستان انتقالی بگیرم میشه لطفا شرایط انتقالی را بگین؟ و اینکه من که یک سال دندانپزشکی خوندم باز هم باید دوره ی پری مدیکال بگذرانم یا نه؟؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر
      ابتدا بفرمائید که چرا فکر میکنید هزینه های شما در لهستان کمتر از ترکیه خواهد بود و اینکه اگر انتقالی بگیرید آیا شرایط شما بهتر خواهد شد یا خیر.
      با در نظر گرفتن همه حوانب، اکنون می توانید با مشاورین ما در تماس باشید و شرایط دقیق را از ایشان بپرسید.

  9. ویدا گفت:

    سلام
    آیا
    دانشجوی زمین شناسی در ایران ، می تونه ادامه تحصیل در رشته دنداپزشکی یا داروسازی در لهستان بده ؟ و اینکه واحدهای گذرانده شده را میتونه تطبیق بده؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      در صورتی که پیش نیاز های تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه های این کشور را رعایت کنید، می توانید در دوره های کالج شرکت کرده و برای آزمون ورودی دانشگاه، ثبت نام کنید.
      بحث تطبیق واحد نیز مسئله ای است که به نظام آموزشی هردو دانشگاه مبدا و مقصد و سیستم آنها بستگی دارد.

  10. بهمن گفت:

    با سلام. مهندسی مکانیک خوندم و ایلتس 6 دارم. برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی ، آیا امکان‌پذیر است ؟ و اینکه به چه صورت می تونم اقدام کنم ؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      برای تطبیق واحد های گذرانده شده دچار مشکل خواهید شد اما می توانید با شرکت در دوره های پیش پزشکی در کشور مقصد، خود را برای شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه مد نظر آماده کرده و به تحصیل پزشکی مشغول شوید.

  11. محمد شیرازی گفت:

    سلام وقتتون بخیر من فارغ التحصیل رشته علوم آزمایشگاهی با معدل ۱۶ از دانشگاه آزاد هستم
    میخواستم بپرسم آیا برای ثبت نام پزشکی در لهستان منم باید امتحان ورودی بدم یا نه
    سپاس

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      امتحان ورودی پیشنیاز دانشگاه های این کشور است و برای ورود در هر سطحی باید آزمون بدهید.

  12. بهار گفت:

    سلام
    می خواستم بدونم آیا امکان داره در حین تحصیل در لهستان کار هم بکنیم؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله به شما اجازه کار حین تحصیل اما به صورت پاره وقت داده می شود تا بتوانید در کنار هزینه های تحصیل، کمکی را بوجود بیاورید.

  13. فائره گفت:

    سلام من ۳ سال کنکور دادم امسال سومین ساله کنکورم بود رتبم به دندان و پزشکی نمیرسه و زبان انگلیسیم خوب نیست میخواستم ببینم با بودجه ی 40ـ60 میلیون بهترین کشور برای تحصیل این دو رشته کدومه میشه لطفا جواب بدین ممنونم.

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      اگر کشور خاصی را مد نظر ندارید، ما کشور آلمان را که تحصیل به صورت کلی در آن رایگان است پیشنهاد می کنیم.
      چراکه هزینه ای که شما مد نظر دارید حقیقتا اندک است و شاید تنها برای مخارج زندگی دانشجوی صرف شود.
      اما لازم به ذکر است آلمان نیز سطح تحصیلات پایینی ندارد و در صدر بهترین های جهان می باشد.

  14. Faeze گفت:

    سلام من ۳ سال کنکور دادم امسال سومین ساله کنکورم بود رتبم به دندان و پزشکی نمیرسه و زبان انگلیسیم خوب نیست میخواستم ببینم با بودجه ی 40ـ60 میلیون بهترین کشور برای تحصیل این دو رشته کدومه میشه لطفا جواب بدین ممنونم.

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      اگر تنها هزینه تحصیل برای شما مدنظر است، ما کشور آلمان را که تحصیل رایگان ارائه میکند، پیشنهاد می دهیم.

  15. محمود گفت:

    سلام
    من مدرک فوق لیسانس مهندسی مکانیک دارم میخواستم بدونم با وجود اینکه که فوق لیسانس دارم میتونم در لهستان یا مجارستان در رشته پزشکی ثبت نام کنم و هم اینکه مشغول کار باشم.

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      تحصیل در رشته های پزشکی محدودیت های سنی را نیز شامل می شود که در برخی موارد مانع از تحصیل متقاضی می گردد.
      اما در صورت داشتن رزومه تحصیلی و گپ قوی، می توانید در سنین بالا تر هم محدودیت ها را در نظر نگیرید.

  16. سارا احمدی گفت:

    با سلام
    من در حال حاضر سال سوم مهندسی شیمی دانشگاه آزاد هستم.معدل 18 به بالای دیپلم دارمو ایلتس 6.5
    میخواستم بدونم اگر من مدرک لیسانس رشته ی خودم رو بگیرم با معدل خوب..امکانش هست که بتونم در لهستان دندان پزشکی بخونم در سن 24 سالگی؟
    برای سال اول چقدر هزینه لازم داره؟
    امکان کار کردن و پوشش بخشی از هزینه وجود داره از سال دوم به بعد تحصیل؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      برای تحصیل رشته دندانپزشکی در کشور مقصد شما نیاز به مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات خواهید داشت،
      هزینه های تحصیل نیز اندکی متفاوت و بسته به دانشگاه و شهر محل تحصیل و همچنین شیوه زندگی شما دارد.
      امکان کار دانشجویی نیز برای شما فراهم خواهد بود.

  17. ندا گفت:

    سلام
    من 17 سالمه و قصد تحصیل پزشکی در لهستان و آلمان رو دارم
    خواستم بدونم بعد از دوره یکساله لهستان باید آزمون ورودی رو بدم و.حتما قبول شم؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله اکثر دانشگاه های لهستان آزمون ورودی را برای پذیرش مقاطع کارشناسی و بالاتر دارند.
      به طبع قبولی در آزمون، شرط ورود به دانشگاه است.

  18. مسعود کاظم علیلو گفت:

    با سلام و عرض ادب
    بنده سوالی در مورد نحوه ی گذراندن دوره پریمدیکال لهستان داشتم که ایا فقط از مباحث مطرح شده در طول سال سنجش صورت میگیره؟ و احتمال پشت سر گذاشتن این مرحله چقدر است؟!
    ممنون

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      این دوره منابع مربوط به خود را دارد و برای قبولی در آزمون باید منابع تدریس شده در طول دوره را مطالعه فرمائید.
      احتمال قبولی این دوره بستگی به شخص شما و میزان مطالعه ای که دارید، خواهد داشت.

  19. محمد ساجدی گفت:

    با سلام و احترام
    اگر کارشناسی ناپیوسته حسابداری بازرگانی داشته باشم میتونم بدون دیپلم نظری و پیش دانشگاهی(با مدرک فنی حرفه ای 11ساله) برای پزشکی لهستان اقدام کنم؟ در ابتدا باید چه مبلغی بابت تمکن مالی برای اخذ ویزای پزشکی داشته باشیم؟
    ممنون

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام و خسته نباشید
      احتراما برای اقدامات اخذ پذیرش، لازم است تا مدارک پیش و دیپلم خود را به همراه ریز نمرات مهیا کنید. اما بدون داشتن مدارک مربوطه شاید مشکلاتی بر سر راه شما قرار گیرد و مجبور شوید برخی دوره های پیشنیاز را در کشور مقصد بگذرانید.

  20. احمد گفت:

    سلام مجدد.درمورد اطلاعات که فرمودین باید بگم که زبانم بد نیست.البته میخام بهترش کنم که بتونم آیلتس بگیرم.پیش دانشگاهی رو هم تموم کردم الان نوزده سالمه.خیلی از مقاله هاتون رو خوندم ولی جواب درست نتونستم بگیرم.من تنها مشکلی که دارم مشکل مالیه‌.بیشتر از دویست،دویست پنجاه میلیون نمیتونم بدم.ب نظرتون میتونم با این پول دندون بخونم توی یه کشور نسبتا خوب؟ ببخشید طولانی شد اگه سوال دیگه ای بود که باید بدونید حتما بپرسید بهتون میگم.ممنونم از سایت فوق العاده تون. خسته نباشید

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      با شرایطی که فرمودید ، گزینه های تحصیل رایگان در فرانسه و بورسیه ایتالیا را مورد بررسی قرار دهید.

  21. احمد گفت:

    سلام خسته نباشید عزیزان.اقا خداوکیلی دیگه گیج شدم.قیمت هارو به دلار یا یورو میگن آدم نمتونه درست تشخیص بده چقد پول میخاد.میخاستم بپرسم که من اگه دویست میلیون تومن داشته باشم میتونم برم یه کشور نسبتا خوب دندونپزشکی بخونم؟ فقط دویست میلیون دارما:) ممنون میشم جواب بدید.

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      با توجه به عدم اراِئه ی اطلاعات دقیق از وضعیت تحصیلی خود, پیشنهاد میکنم مقالات مرتبط را در سایت به طور کامل مطالعه بفرمایید.

  22. کوروش گفت:

    سلام با یه بودجه 50یا60میلیونی در سال بشه هزینه کرد و با زبان انگلیسی ضعیف تو کدوم کشور اروپایی میشه پزشکی خوند

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      پیشنهاد میکنم مقالات مارا در مورد تحصیل رایگان در کشور هایی مثل فرانسه مطالعه بفرمایید.عدم تسلط به زبان قابل حل است.

  23. درسا گفت:

    با سلام لهستان شرط معدل نداره

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      پذیرش در اکثر دانشگاه های لهستان به صورت آزمون ورودی انجام می پذیرد و شرط معدل نیز در برخی انجام پذیر است.

  24. ali گفت:

    دانشگاه های دولتی پزشکی در ایران هزینه ای بابت اموزش دریافت نمیکنند. ایا در لهستان چنین دانشگاه هایی وجود دارد یا خیر؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر امکان تحصیل رایگان پزشکی در لهستان برای دانشجویان بین المللی وجود ندارد‌.

  25. امیر گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من ۱۸سالمه رشته ی ریاضی با معدل کتبی۱۰ و معدل کل۱۴دیپلم و معدل ۱۹ پیش دانشگاهی و دارم آیلتس رو هم می گیرم می خواستم بدونم با این شرایط آیا میتونم پزشکی یا دندان از دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت پذیرش بگیرم؟ اگه میتونم کدوم کشورها؟باتشکر

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام شرایط و مدارک شما باید با توجه به قوانین جدید دانشگاه های این کشور سنجیده شود و در صورتی که بتوانید پذیرش بگیرید، اقدامات انجام پذیرد.
      کشور های اروپایی شرایط مطلوب و خوبی برای اخذ پذیرش دارند.

  26. امير گفت:

    با سلام بنده ١٧ سال سن دارم و پيش دانشگاهي تجربي هستم با اين شرايط گفتيد كه در سال ١١هزار يورو است …چه كشور هايي ارزان تر هستند در اروپا با اين شرايط؟؟ لطفا پاسخ بديد

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر تنها هزینه های تحصیل برای شما ملاک است؛ هستند کشور هایی که تحصیل رایگان و یا با هزینه های بسیار کم را نیز ارائه میدهند.
      اما اگر نکات مد نظر شما این است که کیفیت و هزینه را در کنار هم قرار دهید، می توانید مدارک خود را همراه با ریز نمرات آخرین سال تحصیلی برای ما ارسال کنید تا امکان سنجی های لازم بررسی شده و به شما اطلاع دهیم.

  27. fateme گفت:

    سلام خسته نباشیدمن 18 سالمه وکنکورتازه دادمو چیزی قبول نشدم دیپلم تجربی دارم و بامعدل 16.63 پیش و 17.88 دیپلم می خواستم برای پزشکی تحصیل کنم ویک سال میخوام زبان بخونمو ایلتس بگیرم ولی مهم ترین ملاک برای من هزینه است و میخوام کشور باشه که هزینه زیادی نداشته باشه و موردتایید هم باشه و هواش هم زیاد سرد نباشه و کشور گرمی باشه لهستان …اکراین..اینجورکشورها چطورن لطفا راهنماییم کنین مرسی

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      با توجه به اینکه مهمترین ملاک شما هزینه است، لهستان گزینه خوبی نیست از لحاظ هزینه.
      اما دانشگاه های کشور آلمان به صورت کلی تحصیل رایگان را برای دانشجویان بین المللی نیز ارائه میدهند که می تواند با توجه به ملاک های شما و نیز مورد تایید بودن، گزینه خوبی باشد.

  28. ali گفت:

    هزینه ی تحصیلات پزشکی در لهستان چه مقدار است؟
    اگر یک پزشک عمومی یا متخصص در ایران بخواهد مدرک دانشگاهی از لهستان را بگیرد باید چه اقداماتی انجام دهد؟
    ایا با داشتن مدرک از دانشگاه های لهستان میتوان در دیگر کشور های اروپا کار پزشکی انجام داد؟
    دانشگاه های لهستان بهتر است یا اوکراین؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      پزشک عمومی برای اخذ مدرک از دانشگاه های لهستان نیاز دارد تا رزومه تحصیل خود را به دانشگاه های ارائه دهنده مقطع بالاتر از کارشناسی ارسال کند و در صورت تایید برای گذراندن دوره های تحصیلی تخصص و یا کوتاه مدت، درخواست ویزا کند.
      در مورد مدرک دانشگاهی کشور لهستان نیز لازم به ذکر است که از اعتبار خوبی در میان کشور های اروپایی برخوردار است.
      مقایسه دو کشور را بهتر است در مشاوره تلفنی ما از مشاورین بپرسید چرا که نکات زیادی وجود دارد که گاها هردو کشور را در یک سطح قرار می دهد.

  29. م.س گفت:

    ببخشید سوال دیگه اینکه :به نظر شما به دور از تبلیِغات ودر واقعیت کدوم کشور اروپای شرقی از لحاظ هزینه ها -اعتبار دانشگاه از لحاظ سطح علمی و مورد تایید وزارت بهداشت ایران ؛ برای تحصیل دندانپزشکی مناسب ما ایرانی هاست…..سپاس

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      معمولا رتبه دانشگاه های پزشکی لهستان، مجارستان و به طور کل کشورهای اروپای شرقی چندان متفاوت نیست، به نظر بنده شرایط دیگر مثل شرایط کشور، شرایط زندگی و غیره را در نظر بگیرید.

  30. علیرضا گفت:

    سلام من ۱۷ یالمه پیش دانشگاهی هستم میخواستم ببینم متونم برای پزشکی لهستان اقدام کنم ایلتس هم‌دارم…تقریبا هزینه سالانه چقد میشه.خواهش میکنم ج بدید

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله می توانید اقدام فرمایید، هزینه تحصیل سالانه حدود ۱۱۰۰۰ یورپ در سال است که البته هزینه زندگی هم به این هزینه اضافه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *