تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین

فیلیپین، کشوری واقع در جنوب شرقی آسیا می باشد، شهر مانیل پایتخت این کشور می باشد. مجمع الجزایر فیلیپین شامل 7107 جزیره در اقیانوس آرام غربی می باشد و با کشورهایی مانند اندونزی، مالزی، پالائو و جمهوری خلق چین هم مرز است، هر چند این کشور تنها کشور آسیای جنوب شرقی است که هیچ مرز زمینی با همسایگان خود ندارد. فیلیپین تاریخ 12 امین کشورپرجمعیت جهان با جمعیت نزدیک 87 میلیون نفر می باشد. در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین می پردازیم. مشاورین موسسه آماده ارائه مشاوره در زمینه های مختلف هزینه تحصیل پزشکی در فیلیپین و همچنین شرایط تایید وزارت بهداشت دانشگاه های این کشور هستند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اقتصاد ملی این کشور جزو 47 امین اقتصاد بزرگ جهان بزرگترین با میزان محصول ناخالص داخلی (GDP) بیش از ایالات متحده 117،562،000،000 $ است.بیش از 11 میلیون فیلیپینی خارج از این کشور در سراسر جهان زندگی میکنند، در واقع حدود 11٪ از کل جمعیت فیلیپین در خارج از این کشور می باشند.

فیلیپین که قبلا مستعمره اسپانیا و پس از آن مستعمره آمریکا بود. انقلاب فیلیپین تلاشی برای به دست آوردن استقلال از اسپانیا، و بعد از جنگ فیلیپین و آمریکا جزو مستعمرات ایالات متحده بود. فیلیپین در نهایت استقلال خود را از ایالات متحده در 4 ژوئیه سال 1946 پس از جنگ اقیانوس آرام از طریق پیمان مانیل به دست آورد.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین

امروز، فیلیپین دارای ارتباط های بسیاری با جهان غرب است، به طور عمده از فرهنگ این کشور از فرهنگ اسپانیا، امریکایلاتینو ایالات متحده گرفته شده است. دین غالب این کشور مسیحیت کاتولیک می باشد، اگر چه دین های مذهبی و بومی قبل از ورود اسپانیاو اسلام نیز هنوز در این کشور وجود دارد. زبان رسمی فیلیپین دو زبان فیلیپینی و انگلیسی می باشد.

تحصیل دوره پزشکی MBBS  در فیلیپین

MBBS  تحصیل پزشکی در مقطع کارشناسی می باشد. فیلیپین آموزش پزشکی را تحت دوره MBBS  ارائه می دهدکه به عنوان دوره پزشکی اولیه برای پزشکان شناخته می شود. برنامه MD توسط شورای پزشکیمعادل کارشناسی MBBS شناخته شده است. پس از اتمام درجه MBBS در فیلیپین، دانشجویان نیاز به شرکت در آزمون خارجی آزمون (FMGE) (به عنوان تست غربالگری پزشکی نامیده می شود) دارند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین

مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین MBBS

بیش از 8000 دانشجوی بین المللی در دانشگاه پزشکی فیلیپین سالانه ثبت نام می کنند که بیش از 50٪آنها جزو دانشجویان هندی می باشند. دانشگاه ها و کالج فیلیپین دارای کیفیت بالای تحصیل می باشدو هزاران نفر از پزشکان و مهندسان هر سال به کار در ایالات متحده، بریتانیا و دیگر کشورهای توسعه یافته غربی مشغول میگردند. فلیپین دارای 2299 دانشگاه و 40 دانشکده های پزشکی است. با توجه به آمار پزشک آمریکا، از هر 10 پزشک در ایالات متحده آمریکا یک نفر در دانشگاه علوم پزشکی فیلیپین تحصیل کرده است. به همین دلیل میزان متقاضیان این رشته در فلیپین بالا می باشد.

مدرک بین المللی پزشکی شناخته شده: مدرک دانشگاه این کشورتوسط سیستم DALTA، مانیل، WHO درفیلیپین (سازمان بهداشت جهانی) و MCI (شورای پزشکی هند) تایید شده است. لیست بلندی از دانشگاه های پزشکی فیلیپین وجود دارد. فارغ التحصیلی پزشکی فلیپینکاملا واجد شرایط امتحانات پزشکی بین المللی مانند USMLE (عملکرد بالینی در ایالات متحده آمریکا) و FMGE در هند هستند.

کیفیت آموزشی دانشگاه های پزشکی فلیپین

دانشگاه های فلیپین راهنما با استفاده از روش های نوین آموزشی یادگیری را به عنوان مهمترینبخش روش های آموزشی خود قرار می دهد دانشجویان نیز بایستی در این سیستم آموزشی مشارکت داشته باشند.

زبان انگلیسی زبان صحبت با بیماران: مردم در کشور فلیپین غالبا قتدر به صحبت به هر دو زبان انگلیسی  فلیپینی می باشند. فیلیپین در زمانی که مستعمره ایالات متحده آمریکا بود، زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی آن کشور بود. در نتیجه در زمان کل دوره تحصیل MBBS تمرکز بر روی تحصیلدر فیلیپین است و نه یادگیری زبان فیلیپینی.

گرچه آمریکایی دانه را برای یادگیری زبان انگلیسی در فیلیپین کاشت، اما علاقه کافی و توجه و اختصاص منابع لازم برای حفظ تسلط به زبان انگلیسی در فیلیپین پس از آمریکایی ها نیز باقی مانده است. تحصیل در مدارس و دانشگاه های فلیپین به زبان انگلیسی می باشد و برای هر فیلیپینی به درک و صحبت به زبان انگلیسیاجباری است. در طول دوره بالینی، تعامل دانشجویان با بیماران بسیار آسان می باشد برای و دارا بودن زبان مشترک به درک و یادگیری جلسات عملی بهتر کمک می کند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین مقرون به صرفه می باشد، در این کشر هیچ نوع بورسیه تحصیلی و کمک مالی برای هزینه سرانه در بسیاری از دانشکده های پزشکی فیلیپین وجود ندارد. شهریه بین 15 به 25 Lakhsیا روپیه می باشد. تمام شهرستانها از جمله پایتخت این کشور، مانیل دارای هزینه زندگی پایین و مناسب می باشد.

دانشکده های پزشکی در فیلیپین

فیلیپین کشور مشهوری برای دانشکده های پزشکی است، چندین دانشکده های پزشکی که همهزیر نظر  CHED  مخفف کمیسیون آموزش عالی زیر نظر سیستم آموزش و پرورش آمریکا می باشد، درطول دوره پزشکی برای توسعه سطح دانش هر دانشجو نظریه های توسعه یافته، عملی، تکنولوژی، فیلمهای تحقیقاتی، سمینارها، مهارت های ارتباطی و… وجود دارد. محیط کالج ها دارای حالت رقابتی بالایی می باشد. دوره های MBBS فیلیپین به علت افزایش کیفیت آموزش، امکانات و برطرف کردن دیگر نیازهای دانشجویان افراد را به تحصیل در این کشور ترغیب کرده است.

براساس نمرات و سطح دانشجو بین المللی، دولت فیلیپین ده دانشکده های پزشکی درفیلیپین را برای دانشجویان بین المللی قرار داده است.

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین مورد تایید وزارت بهداشت ایران

تحصیلات MD بعد از  MBBS فیلیپین

 MBBS درفیلیپین نه تنها دری به یک فرصت شغلی عالی برای متقاضی باز می کند، بلکه فرصت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را نیز برای دانشجویان و فارق التحصیلان فراهم میکند. شما هم میتوانید برای ثبت نامMD (کارشناسی ارشد پزشکی) و یا برای MS (دکتری جراحی) پس ازفارغ التحصیلی در هر کشور مورد نظر مانند کانادا، استرالیا، امریکا و انگلستان پس از اتمام MBBS درفیلیپین ثبت نام کنید. به دنبال سیستم آموزشی مبتنی بر سیستم آموزشی ایالات متحده فلیپین به عنوان واسطه آموزش وپرورش به زبان انگلیسی است. دورهMD حدود 3 سال به طول می انجام دو می تواند تقریبا در 78 دوره MD و یا دوره های کارشناسی ارشد پس از آن به زبان انگلیسی در فلیپین یا درهرکشورانگلیسی زبان تحصیلات خود را ادامه دهند.

دوره های تحصیل دندانپزشکی فیلیپین

دوره دندانپزشکی (DMD)  یک برنامه طراحی شده برای آماده سازی دانشجویان برای تبدیل شدن به یک دندانپزشک در فیلیپین است. هدف آن توسعه اصول فنی و روش های مختلف دندانپزشکی و همچنین پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های دهان و دندان است..

تحصیل در مقطع کارشناسی دندانپزشکی دارای شهریه بالاتر در مقایسه با سایر دوره هایدیگر در فلیپین می باشد.گذشته از این یک برنامه شش یا هشت سال می باشد، که طبیعتا دانشجویان متحمل شهریه بالاتر میگردند چرا که دانشجو با استفاده از ابزار و تجهیزات آزمایشگاهی گران دوره های بالینی را میگذراند. یک دوره دندانپزشکی دارای هزینه های اضافی برای دوره های کارورزی بالینی می باشد.هزینه دوره های کارآموزی معمولا به بیمارستان یا کلینیک مربوطه که دانشجو دوره کارآموزی خود را در آن میگذراند دارد.هزینه کارآموزی بالینی از سوی دیگر به عنوان غرامت برای نظارت دندانپزشکان دریافت میگردد.

مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی فیلیپین

در حالی که تعداد زیادی از دانشجویان بین المللیعلاقه دارند که تحصیلات خود را در ایالات متحده، انگلستان، آلمان، فرانسه، استرالیا و یا کشور های آسایی جهان مانند ژاپن بگذرانند هیچ کس نمی تواند از  تحصیل در فیلیپین چشم پوشی کند.

فیلیپین یکی از بهترین سیستم های آموزشی در آسیا را دارا می باشد. و یکی از بهترین مکان ها برای دانش آموزان جهت مطالعه کامل به زبان انگلیسی، با قیمت مناسب و کیفیت بالا می باشد.

سیستم آموزش و پرورش فقط فوق العاده فیلیپین سالانه صدها نفرپزشک و مهندس را به بازار کار در ایالات متحده، بریتانیا، میانه و غیره می فرستد.

تسهیلات خوابگاه های دانشجویان پزشکی در فیلیپین

دانشگاه های فلیپین به دانشجویان MBBS امکانات خوابگاه ارائه می کند. این خوابگاه ها دارای نگهبانان بیست و چهار ساعته همراه با دوربین های مدار بسته برای ایمنی بیشتر دانشجویان می باشد. تعدادی از خوابگاه های دانشگاه های فلیپین در خارج از محوطه دانشگاه قرار گرفته است، با این حال این خوابگاه ها هنوز توسط دانشگاه اداره می شود. خوابگاه ها کاملا مبله و مجهز به تخت، مبله، تهویه هوا، میز ناهار خوری، اجاق مایکروویو، یخچال، ماشین لباسشویی، سالن های مطالعه و کابینت و کمد می باشد. اگر شما می خواهید در خوابگاه بمانید، به محض ورود به این کشور برای خوابگاه اقدام کنید، شما نیز مجاز به ماندن در محل اقامت به انتخاب خود می باشد، اما تنها ترم اول مجاز به اقامت در خوابگاه هستید.

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از موسسات اعزان دانشجو با نام ساختار پژوهش امید آماده اخذ پذیرش تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین می باشد، امکان تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در فیلیپین وجود دارد. انتخاب های زیادی جهت تحصیل پزشکی در خارج از کشور وجود دارد، مشاورین دفاتر تهران و شیراز موسسه می توانند شما در جهت بهترین گزینه راهنمایی کنند، کشورهایی مثل چین روسیه آلمان اتریش از گزینه های پرطرفدار است. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین به دلیل وجود دانشگاه هایی که در لیست جدید وزارت بهداشت تایید شده اند، نیز پر طرفدار شده است.

سوالات متداول در مورد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین

1- مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین چیست؟

کیفیت بالای سیستم آموزشی، کیفیت دانشگاه های پزشکی، اعتبار جهانی مدارک اخذ شده، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، هزینه های مقرون به صرفه

2- دانشگاه های پزشکی فیلیپین مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشند؟

تنها دانشگاه University of Philippines مورد تایید وزارت بهداشت ایران است.

3- هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیین جه میزان است؟

هزینه تحصیل به طور میانگین جهت هر ترم 1,500 تا 2,000 دلار خواهد بود.

4- هزینه زندگی دانشجویی در فیلیپین جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی جقدر است؟

به طور میانگین 500 تا 800 دلار در ماه جهت زندگی دانشجویی احتیاج است.

5- تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین چه مدت به طول می انجامد؟

دوره تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین یک دوره شش ساله است.

6- تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین نیاز به پذیرشدر آزمون ورودی دارد؟

بله، از شرایط لازم جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین قبولی با نمره تعیین شده در آزمون های ورودی این کشور است.

7- جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین به مدرک زبان نیاز است؟

بله داشتن مدرک زبان انگلیسی از الزامات تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین است و نمره آن با توجه به دانشگاه مورد نظر متفاوت است.

8- مدارک لازم جهت اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین چیست؟

مدرک دیپلم 12 ساله و مدرک پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات و ترجمه، تکمیل فرم درخواست پذیرش، گواهی عدم سوء پیشینه، گواهی سلامت پزشکی، گواهی تمکن مالی و غیره

9- بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین کدامند؟

دانشگاه دولتی فیلیپین و دانشگاه سانتوماس

10- آیا دانشگاه های پزشکی فیلیپین به متقاضیان خوابگاه دانشجویی ارائه می دهند؟

بله، بسیاری از دانشگاه های فیلیپین ارائه دهنده بهترین تسهیلات خوابگاهی به متقاضیان می باشند.

11- آیا فارغ التحصیلان پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین امکان کار در سایر کشورها را دارند؟

بله، هر ساله تعداد زیادی از فارغ التحصیلان پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین وارد بازار کار ایالات متحده، بریتانیا و سایر کشورها می شوند.

2/5 - (3 امتیاز)

6 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین

  1. پدرام تشکری گفت:

    سلام پسر من تازه کنکور داده زبانش هم خیلی خوب آیا میشه برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در فیلیپین با توجه به سربازیش فورا اقدام کن

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      بستگی به این داره که تا کی فرصت داشته باشن..برای امسال کشور های دیگه هن میتونید انتخاب کنید که سریع تر کارشون پیش بره.

    2. ساا گفت:

      سلام
      من دیپلم فنی دارم
      درارم دیپلم تجربی رو میگیرم حدود دوماه دیگه دیپلم رو میگیرم
      می خوام برم فلیپین دندون پزشکی بخونم
      آزمون ورودی فلیپین مثل کنکور ایران هستش؟؟

      1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

        سلام وقت بخیر
        خیر کنکور ایران خیلی چالشی تر و رقابتی تره.

  2. سعید سپهری گفت:

    با سلام
    پسرم امسال دیپلم گرفت و این هفته کنکور داره. نمره هاش و معلش عالیه
    1) برای پزشکی در فیلیپین اگه الان اقدام کنیم به نظر شما مقدوره ؟
    2) لطفا وضعیت سربازیش رو هم در نظر بگیرید واسه رفتن مشکلی نداره؟ ( تک فرزنده و من هم 54 سالمه)
    3) زبانش واقعا خوله ولی آیلتس نداره. آیا ممکنه برای صرفه جویی در وقت و “”پیش از اعزام ( احتمالی) به سربازی”” ، از طرف دانشگاه اونجا ابتدا براش یه دورهٔ زبان برای مدرک زبانش بذارن و بعد مشغول به تحصیل پزشکی بشه؟
    لطف میکنید اگه پاسخ به ایمیلم فرستاده بشه.
    ممنون از پاسخگویی شما

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله،می توانید با توجه به شرایط ذکر شده برای تحصیل در فیلیپین اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *