تحصیل در کشور ارمنستان

ارمنستان دارای 26 دانشگاه دولتی و 33 دانشگاه غیر دولتی است که تمامی رشته ها را از جمله پزشکی، مهندسی استخراج نفت، فیزیک، ریاضیات و شیمی، فناوری اطلاعات، میکروبیولوژی، تاریخ، جغرافیا، حقوق، علوم اجتماعی و روابط بین المللی ساپورت می کنند. یکی از پر طرفدارترین رشته ها جهت تحصیل در کشور ارمنستان کنسرواتور موسیقی می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل در کشور ارمنستان

جهت تحصیل در ارمنستان مهمترین دانشگاه های این کشور در شهر ایروان هستند و مهمترین دانشگاه ایروان دانشگاه دولتی ایروان آلمامتر می باشد. در این کشور دوره های یادگیری زبان ارمنی وجود دارد که دانشجویان می توانند قبل از ورود به دانشگاه این زبان در مدت زمان 6 ماهه را یاد بگیرند. که اگر مایل به تحصیل در مراکز غیر دولتی هستید در این دانشگاه ها زبان انگلیسی، فرانسوی، روسی برگزار می شود که نیازمند مدرک آیلتس یا تاقل است.

پذیرش در دانشگاه های ارمنستان

ورود به دانشگاه های ارمنستان منوط به قبولی در آزمون ورودی است و دانشجویانی که قادر به قبولی در حد نصاب لازم شوند موفق به دریافت بورس تحصیلی (تحصیل رایگان) می شوند که درصد پذیرش بورس 40 درصد از کل قبولی در آزمون ورودی است. که البته ابن بورس شامل دانشجویان خارجی نمی شود و مهاجرانی که برای ادامه تحصیل به این کشور رفته اند شامل تحصیل رایگان نمی شوند و نیازی به آزمون ورودی نیز ندارند زیرا آن دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه هستند. شرایط پذیرش در دانشگاه های ارمنستان داشتن دیپلم ریاضیات و تجربی با معدل بالای 14 و ریز نمرات همراه با مهر تایید می باشد.

پذیرش در دانشگاه های ارمنستان

هزینه های تحصیل در ارمنستان

ارمنستان جزو کشورهایی است که دارای هزینه کم تحصیلی می باشد که این امر یکی از مهم ترین دلایل انتخاب این کشور توسط مهاجران تحصیلی می باشد. هزینه زندگی در ارمنستان و همچنین تحصیل به شرح زیر می باشد :

  • هزینه تحصیلی در مقطع کارشناسی: سالانه 1200-2400 دلار بسته به رشته انتخابی
  • هزینه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد: سالانه  1800 -2400 دلار بسته به رشته انتخابی
  • هزینه خوابگاه: 50-70 دلار و هزینه خوابگاه خصوصی 100-200 دلار
  • هزینه خورد و خوراک: 150-200 دلار
  • دوره زبان: 1500-2500 دلار
  • تحصیل پزشکی: سالانه 3700 دلار
  • تحصیل دندانپزشکی ارمنستان: سالانه 4300 دلار
  • تحصیلات داروسازی: سالانه 3000 دلار

زندگی در ارمنستان

کشور ارمنستان دارای 40 کیلومتر مرز مشترک با ایران و فاصله 20 ساعته از تهران و ریشه فرهنگی آریایی مشترک و همچنین ریشه مذهبی مشترک در یکتا پرستی است که البته ارمنستان پس از تغییر مذهب اولین کشوری است که مذهب رسمی کشور را مسیحیت اعلام کرد و 95 درصد جمعیت این کشور مسیحی هستند. زبان رسمی کشور ارمنی است و الفبای ارمنی را دارا هستند و البته ریشه زبان برگرفته از فارسی و روسی است.

لازم به ذکر است که کلیه دانشگاه های ارمنستان خارج از اعتبار هستند و وزارت علوم و بهداشت ایران مدارک مربوط به این کشور را مورد قبول قرار نمی دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اخذ پذیرش دانشگاه های سراسر جهان می توانید با موسسه برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *