تحصیل در نیوزیلند بدون مدرک زبان

کشور زلاندنو یا نیوزلند کشوری است در میان آب های اقیانوس آرام که تا کیلومترها هیچ خشکی در اطرافش وجود ندارد و در حدود ۲۰۰۰ متر آن طرف تر کشور استرالیا قرار دارد. از آن جا که دانشگاه های این کشور رشته های متنوعی را به دانشجویان ارائه می دهد، این کشور یکی از مقاصد مهم مهاجران تحصیلی به شمار می رود. در این مقاله می خوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • چرا تحصیل در کشور نیوزلند؟
  • اهمیت مدرک مهارت زبان برای تحصیل در دانشگاه های اروپا
  • شرایط تحصیل در دانشگاه های نیوزلند بدون مدرک زبان
  • تحصیل در مقطع کارشناسی نیوزلند بدون مدرک زبان
  • تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیوزلند بدون مدرک زبان
  • اهمیت مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های نیوزلند بدون مدرک زبان
  • تحصیل در مقطع دکترا نیوزلند بدون مدرک زبان
  • دوره ها و کورس های آمادگی زبان انگلیسی دانشگاه نیوزلند بدون مدرک زبان
  • بورسیه های تحصیلی دانشگاه های نیوزلند
  • دانشگاه های نیوزلند بدون مدرک زبان
  • هزینه های تحصیل در دانشگاه های نیوزلند بدون مدرک زبان
  • رنکینگ و رتبه جهانی دانشگاه های برتر نیوزلند
  • اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند بدون مدرک زبان
  • مزایای تحصیل در دانشگاه های نیوزلند بدون مدرک زبان
  • تحصیل در دانشگاه نیوزلند بدون مدرک زبان و مجوز کار فارغ تحصیلان
  • تحصیل در دانشگاه نیوزلند بدون مدرک زبان و اخذ اقامت

چرا تحصیل در کشور نیوزلند؟

کشور نیوزلند یکی از مقاصد مهم مهاجران تحصیلی به شمار می رود. بالا بودن کیفیت آموزشی و تحصیلی، اعتبار علمی جهانی دانشگاه های این کشور و بالا بودن رتبه و رنکینگ دانشگاه های این کشور در میان رتبه بندی و رنکینگ های جهانی را می توان از دلایل مهاجرت تحصیلی به این کشور نام برد. علاوه بر این موارد کشور نیوزلند از لحاظ سطح امنیت اجتماعی در رتبه چهارم جهان قرار دارد. این کشور پس از کشورهای ایسلند، دانمارک و اتریش از امن ترین کشورهای جهان محسوب می شود.
بالا بودن سطح رفاه اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی از دیگر مولفه های جذب مهاجران تحصیلی است. این کشور که به عنوان یکی از کم فسادترین کشورهای جهان شناخته شده است، کمتر در بحران های مالی و اقتصادی داخلی و جهانی درگیر شده است. نرخ بیکاری بسیار پایین این کشور فرصت خوبی را برای اشتغال فارغ تحصیلان دانشگاه های این کشور فراهم کرده است. جمع همه این عوامل موجب شده است تا هر روز به خیل عظیم متقاضیان تحصیل در این کشور اروپایی اضافه شود.در همین راستا مشاوران و وکلای زبده و مجرب موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با تهیه این مقاله تلاش کرده اند تا با شرح جزئیات و بسط اطلاعات لازم به همه پرسش های متقاضیان پاسخ دهند و ابهامات موجود را رفع کنند.

اهمیت مدرک زبان برای تحصیل در دانشگاه های اروپا

یکی از شرایط مهم در اخذ پذیرش دانشگاه های اروپا و آمریکا دارا بودن مدرک مهارت زبان است. مهارت و تسلط در زبان مورد نظر دانشگاه ها به عنوان معیار صلاحیت دانشجو و ارزیابی سطح علمی و زبان دانشجو از لحاظ مهارت های نوشتاری، مهارت های کلامی و مهارت های خوانداری محسوب می شود. اگر متقاضی تحصیل در دانشگاه های برتر اروپا دارای مدرک مهارت زبان باشد، احتمال اخذ پذیرش این متقاضی بیشتر خواهد بود. حتی دانشگاه هایی که این شرط مدرک مهارت زبان را ندارند، داشتن مدرک های مهارت های زبان و دیگر مدارک علمی مهم مانندIELTS TOFEL,GRE,GMAT و SAT را به عنوان یک امتیاز عالی در نظر می گیرند. وجود این مدارک نقش موثری در روند اخذ پذیرش دانشگاه ها دارد.دارا بودن مدرک های زبان انگلیسی مانند آیلتس و تافل و مهارت و تسلط به این زبان به عنوان یکی از شرایط مهم در اخذ پذیرش دانشگاه های مطرح اروپا محسوب می شود. برای افرادی که در کشوری به دنیا آمده اند که زبان مادری آن ها زبانی به جز انگلیسی است، کسب نمره لازم و تسلط به زبان انگلیسی تا حدی دشوار و زمان بر است. علاوه بر این موارد متقاضی باید هزینه زیادی را صرف کلاس های آمادگی زبان در کشور خود کند.

متقاضیانی که فاقد مدرک زبان انگلیسی برای اخذ پذیرش دانشگاه ها می باشند، معمولا باید در دوره های آمادگی زبان در کشور خود شرکت کنند و این مدرک را اخذ نمایند. برای به دست آوردن مهارت لازم و کسب نمره لازم در آزمون زبان، متقاضی باید متحمل هزینه های زیادی برای شرکت در دوره های آموزش زبان شود. از همه این ها گذشته فراگیری زبان انگلیسی در محیط و فضای غیر انگلیسی تا حدی سخت و دشوار است. بدین منظور برخی از دانشگاه های اروپایی این شرط داشتن مدرک مهارت زبان را از شرایط اخذ پذیرش دانشگاه حذف کردند و روش های دیگری را جایگزین آن کرده اند.

شرایط تحصیل در دانشگاه نیوزلند بدون مدرک زبان

دانشگاه های کشور نیوزلند از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار هستند و در رتبه بندی و رنکینگ های جهانی دارای اعتبار و رتبه بالایی می باشند. متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های نیوزلند بدون ارائه مدرک مهارت زبان را دارند، باید از طریق دیگر مهارت زبانی خود را اثبات کنند و یا از قوانین موجود دانشگاه های نیوزلند به منظور اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور تبعیت کنند. دانشگاه های نیوزلند بر اساس روش های زیر پذیرش دانشجویان بدون مدرک مهارت زبان را انجام می دهند:
اگر متقاضی بین المللی فاقد مهارت زبانی لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه نیوزلند باشد و زبان اول این متقاضی زبان انگلیسی نباشد، باید در آزمون زبان NZQA دانشگاه های نیوزلند شرکت کند و نمره لازم را کسب نماید. این آزمون معمولا توسط دانشگاه های خصوصی و موسسه های آموزش عالی نیوزلند برگزار می شود. شرایط این آزمون راحت تر از آزمون آیلتس است ومتقاضیان با آشنایی جزئی به زبان انگلیسی می توانند مجوز صلاحیت مهارت زبان را اخذ کنند.

  • اگر متقاضی دوره چهار ساله دبیرستان را در یک دبیرستان انگلیسی زبان تحصیل کرده باشد، نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی ندارد و می تواند بدون مدرک زبان از دانشگاه های نیوزلند پذیرش بگیرد.
  • اگر متقاضی دارای مهارت و تسلط به زبان تدریس آن دانشگاه باشد، با شرکت در آزمون تعیین سطح زبان و اثبات توانایی به زبان مورد نظر می تواند تحصیل در این دانشگاه را شروع کند.
  • اگر متقاضی تحصیلات پیشین خود را در دانشگاه های اروپایی گذرانده باشد، بنا به دانش زبان کسب شده در این دانشگاه ها و آشنایی با زبان انگلیسی نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان ندارد.
  • اگر متقاضی فاقد مهارت لازم در زبان تدریس در آن دانشگاه باشد، می تواند در دوره های آمادگی زبان انگلیسی شرکت کند که معمولا در این دانشگاه ها برگزار می شود. متقاضی پس از گذراندن دوره آمادگی زبان و کسب نمره لازم در آزمون زبان می تواند تحصیل در این دانشگاه را شروع کند.
  • اگر متقاضی در کشورهای انگلیسی زبان به دنیا آمده باشد و زبان مادری وی انگلیسی باشد، نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی ندارد. اما ارائه گواهی تائید مهارت زبان انگلیسی الزامی است.
شرایط تحصیل در دانشگاه نیوزلند بدون مدرک زبان

شرایط تحصیل در دانشگاه نیوزلند بدون مدرک زبان

متقاضیانی که قصد تحصیل در مقاطع و رشته های مختلف دانشگاه های نیوزلند را دارند، در صورتی که مدرک تحصیلی پیشین خود را در دانشگاه های کشورهای اروپایی و به زبان انگلیسی گذرانده باشد، و در صورتی که زبان تدریس آن دانشگاه انگلیسی باشد؛ نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی ندارد. اما اگر زبان تدریس در این دانشگاه زبانی غیر از انگلیسی باشد، متقاضی باید در دوره های آمادگی زبان شرکت کند که به طور معمول در آن دانشگاه برگزار می شود و پس از گذراندن دوره آمادگی زبان و کسب نمره لازم در آن دانشگاه مشغول به تحصیل شود.

تحصیل در مقطع کارشناسی نیوزلند بدون مدرک زبان

مدت تحصیل در مقطع کارشناسی و لیسانس دانشگاه های کشور نیوزلند برخلاف دیگر کشورها در حدود ۳ سال است. در بیشتر کشورهای جهان طول مدت کارشناسی و لیسانس در حدود ۴ سال می باشد. دلیل این که متقاضی با گذراندن ۳ سال تحصیلی می تواند مدرک کارشناسی خود را اخذ کند، این است که دانشگاه های نیوزلند واحدهای اضافی درسی را که به دانش مورد نظر ارتباطی ندارند حذف کرده است و صرفا واحدهایی را به دانشجویان ارائه می دهد که مورد نیاز و مرتبط با دانش علمی آن رشته است. دانشجویان پس از ۳ سال تحصیل در مقطع کارشناسی می توانند مدرک Bachelor و پس از ۴ سال مدرک Honours را دریافت کنند. متقاضیان برای تحصیل در نیوزلند در این مقطع باید واجد شرایطی باشند. اگر متقاضی فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی باشد و قصد تحصیل در دانشگاه های نیوزلند را داشته باشد، می تواند در دوره های آمادگی زبان پیش دانشگاهی شرکت کند و پس از کسب نمره لازم، تحصیل خود در رشته مورد نظر را شروع کند. اما اگر متقاضی دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی باشد، به عنوان یک امتیاز مثبت در اخذ پذیرش دانشگاه محسوب می شود. به طور کلی مدرک مهارت زبان مورد نیاز برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی و لیسانس دانشگاه های نیوزلند مدرک مهارت زبان آیلتس با نمره ۶ می باشد. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه نیوزلند سالانه در حدود ۱۸۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دلار می باشد. از جمله شرایط لازم و مدارکی که متقاضیان باید ارائه دهند، موارد زیر را می توان ذکر کرد:

  • ارائه شناسنامه و پاسپورت معتبر
  • ارائه مدرک دیپلم و ریزنمره های تحصیلی دیپلم
  • ارائه مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمره های آن
  • ارائه رزومه تحصیلی
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • ارائه نمره زبان دوره های آمادگی زبان انگلیسی دانشگاه نیوزلند

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیوزلند بدون مدرک زبان

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و فوق لیسانس دانشگاه های نیوزلند بدون مدرک زبان می توانند پس از تمام شدن دوره تحصیلی کارشناسی برای ثبت نام اقدام کنند. مدرک تحصیلی دانشجویان ایرانی مورد تائید مقامات کشور نیوزلند می باشد و بر این اساس دانشجویان ایرانی می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های نیوزلند اقدام کنند. طول مدت تحصیل در این مقطع در کشور نیوزلند در حدود ۲ سال است.تمام دروس در مقطع کارشناسی ارشد نیوزلند به زبان انگلیسی تدریس می شوند، بنابراین متقاضی باید مهارت و تسلط به زبان انگلیسی داشته باشد. در صورتی که دانشجو فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی باشد؛ باید در دوره های آمادگی زبان انگلیسی شرکت کند که در دانشگاه های نیوزلند برگزار می شود. دانشجو پس از شرکت در این دوره ها و کورس های زبان انگلیسی و آزمون زبان دانشگاه و کسب نمره لازم می تواند تحصیل خود در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه نیوزلند را آغاز کند. اما برای دانشجویانی که دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی می باشند، ارائه مدرک مهارت زبان آیلتس با نمره ۶.۵ الزامی است. هزینه تحصیل در نیوزلند در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های این کشور سالانه در حدود ۴۰۰۰۰ دلار می باشد. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیوزلند به چند روش انجام می شود:

اخذ مدرک کارشناسی ارشد حرفه ای

دانشجویانی که قصد دارند در رشته تحصیلی متفاوت از رشته تحصیلی مقطع کارشناسی خود ادامه تحصیل دهند، می توانند در این برنامه شرکت کنند. به طور مثال وقتی دانشجویی مقطع تحصیلی کارشناسی خود را در رشته شیمی گذرانده باشد و حالا قصد تحصیل در رشته زیست شناسی در مقطع کارشناسی ارشد داشته باشد.

اخذ مدرک کارشناسی ارشد سنتی

دانشجویانی که قصد دارند در مورد رشته و حوزه علمی خاصی به تحقیق و پژوهش بپردازند و در واقع دانش خود از آن موضوع را گسترش دهند، باید در این برنامه شرکت کنند. در واقع این برنامه تداوم تحصیل در مقطع کارشناسی دانشجو است. مدت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه نیوزلند در حدود ۲ سال است.

اخذ گواهی نامه تحصیلات تکمیلی

دانشجویانی که قصد دارند با اخذ مدرک و گواهی نامه علمی زمینه لازم برای ورود به بازار کار خود را فراهم کنند، باید این برنامه تحصیلی را انتخاب کنند. در این برنامه دانشجویان در مدت زمان یک سال آمادگی لازم برای ورود به بازار کار حرفه ای را پیدا می کنند.مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیوزلند بدون مدرک زبان عبارت است از:

  • ارائه مدرک مقطع کارشناسی و لیسانس
  • ارائه مدرک پیش دانشگاهی و ریزنمره های دانشجو
  • ارائه نمره زبان از آزمون دوره آمادگی وکورس زبان در دانشگاه نیوزلند

اهمیت مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه نیوزلند بدون مدرک زبان

مقطع کارشناسی ارشد یکی از کوتاه ترین مقاطع تحصیلی است و به همین دلیل طرفداران فراوانی دارد. همه درس های این مقطع در دانشگاه های نیوزلند به زبان انگلیسی تدریس می شوند. بر این اساس دانشجو ضمن تحصیل می تواند مهارت زبان انگلیسی خود را بالا ببرد و شرایط را برای حضور در اجتماع انگلیسی زبان این کشور پس از فارغ تحصیلی خود فراهم کند. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های نیوزلند می توانند در حین تحصیل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را به همراه داشته باشند. دانشجویان با فراگیری مهارت و دروس عملی در مقطع کارشناسی ارشد نیوزلند می توانند شرایط لازم در جهت ورود به بازار کار پس از تمام شده این دوره تحصیلی را فراهم کنند.

تحصیل در مقطع دکترا نیوزلند بدون مدرک زبان

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های نیوزلند را دارند، باید رزومه علمی تحصیلی خود را برای یک ناظر علمی و سوپروایزر در دانشگاه ها مورد نظر در نیوزلند ارسال کند. ناظر علمی پس از تائید رزومه علمی دانشجو و بر اساس شرایطی زمینه لازم برای پذیرش دانشجو در مقطع دکترا را فراهم می کند. مدت تحصیل در مقطع دکترای نیوزلند بین ۳ تا ۵ سال است. معمولا به دانشجویان دوره دکترا در دانشگاه های نیوزلند ماهانه حقوق پرداخت می شود که می توانند برای خود، هزینه های تحصیل و  هزینه زندگی در نیوزلند را تامین کنند. دانشجویان مقطع دکترا دانشگاه های نیوزلند می توانند هفته ای ۳۰ ساعت کار کنند. دانشجویان به منظور پذیرش در مقطع دکترا دانشگاه های نیوزلند نیازمند ارائه مدرک مهارت زبان آیلتس با نمره ۶.۵ می باشند. اما دانشجویانی که فاقد این مدرک زبان می باشند و قصد ادامه تحصیل در دوره دکترا دانشگاه نیوزلند بدون مدرک زبان را دارند، باید در دوره ها و کورس های آمادگی زبان انگلیسی شرکت کنند که دانشگاه ها برای ورود به دوره دکترا برگزار می کنند. دانشجویان با شرکت در این دوره های آمادگی زبان انگلیسی و آزمون زبان و کسب نمره لازم می توانند تحصیل خود در دانشگاه های بدون مدرک زبان را آغاز کنند. دانشجویان با شرکت در این دوره های آمادگی زبان ضمن ارتقا سطح زبان خود، با اصطلاحات مربوط به دوره دکترا آشنا می شوند. دانشجویان می توانند با تحصیل در مقطع دکترا نیوزلند موفق به اخذ اقامت این کشور شوند. علاوه بر این، دانشجویان مقطع دکترا نیوزلند اجازه کار تمام وقت در این کشور را دارند. هزینه تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های نیوزلند سالانه در حدود ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار می باشد. از جمله مدارک مورد نیاز به منظور تحصیل در مقطع دکترا نیوزلند می توان موارد زیر را ذکر کرد:

  • آخرین مدرک تحصیلی دانشجو(کارشناسی ارشد)
  • ریزنمره های آخرین مدرک تحصیلی دانشجو
  • رزومه علمی تحصیلی دانشجو
  • ارائه مقاله های تحقیقی پژوهشی چاپ شده در ژورنال های علمی
  • ارائه هدف نامه تحصیلی دانشجو
  • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی( آیلتس نمره ۷ ) و یا نمره آزمون دوره آمادگی زبان
تحصیل در مقطع دکترا نیوزلند بدون مدرک زبان

تحصیل در مقطع دکترا نیوزلند بدون مدرک زبان

دوره ها و کورس های آمادگی زبان انگلیسی دانشگاه های نیوزلند بدون مدرک زبان

متقاضیان و دانشجویانی که قصد تحصیل در مقاطع و رشته های مختلف دانشگاه های نیوزلند را دارند، به منظور اخذ پذیرش از این دانشگاه ها باید یا دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی مورد تائید دانشگاه باشند و یا این که در کشور نیوزلند در دوره های آمادگی زبان انگلیسی شرکت کنند. بدین منظور دانشجویان فاقد مدرک زبان با شرکت در این دوره های آمادگی زبان و کسب نمره لازم می توانند تحصیل در رشته منتخب خود در دانشگاه را آغاز کنند. هدف از ارائه این دوره ها و کورس های آمادگی زبان، افزایش دانش زبان انگلیسی دانشجو و کسب نمره لازم برای اخذ پذیرش دانشگاه می باشد. بر همین اساس دانشگاه های نیوزلند با موسسه های آموزشی زبان انگلیسی قراردادی را مبنی بر آموزش و صدور مدرک معتبر مهارت زبان امضا می کنند. دانشجویان با شرکت در این دوره های آمادگی زبان پیش دانشگاهی فرصت تعامل اجتماعی با دیگر دانشجویان بین المللی را پیدا خواهند کرد. در واقع ارتباط و تعامل با دانشجویان از کشورهای مختلف زمینه ساز کسب آمادگی لازم برای ورود به دانشگاه خواهد بود. دانشجویان با شرکت در این دوره های آمادگی زبان ضمن برخورداری از امکانات مشابه دانشگاه، دانش لازم زبان انگلیسی را نیز کسب می کنند.مدت زمان این دوره ها بین ۵ تا ۲۰ هفته و هر هفته ۲۰ ساعت می باشد. هزینه دوره ها و کورس های زبان انگلیسی بر اساس نوع دانشگاه متفاوت است. به طور کلی هزینه دوره آمادگی زبان انگلیسی دانشگاه مکواری نیوزلند هفته ای ۴۴۰ دلار، دانشگاه سیدنی هفته ای ۵۵۰ دلار و دانشگاه CQU هفته ای ۳۵۰ دلار می باشد.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه های نیوزلند

دانشگاه های کشور نیوزلند به منظور حمایت مالی و پشتیبانی از دانشجویان ممتاز و برتر در مقاطع مختلف تحصیلی، بورسیه ها و کمک هزینه های خوبی را به آن ها ارائه می دهند. این بورسیه ها بیشتر به دانشجویان مقطع دکترا اعطا می شود، اما دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز می توانند از این بورسیه ها بهره مند شوند. از میان بورسیه های مهم مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه های نیوزلند که به دانشجویان برتر اعطا می شود، این دو بورسیه را می توان نام برد:

بورسیه تحصیلی دانشگاه ویکتوریا

دانشجویان مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ویکتوریا نیوزلند می توانند در صورتی که واجد شرایط باشند از این بورسیه بهره مند شوند. این دانشگاه سالانه در حدود ۱۵۰۰۰ دلار را به عنوان بورسیه تحصیلی به دانشجویان برتر اعطا می کند.

بورسیه تحصیلی دانشگاه کانتربری

دانشجویان مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه کانتربری نیوزلند می توانند در صورتی که واجد شرایط باشند از این بورسیه بهره مند شوند. این دانشگاه سالانه در حدود ۱۰.۰۰۰ دلار تا ۲۰.۰۰۰ دلار را به عنوان بورسیه به دانشجویان برتر اعطا می کند.

دانشگاه های نیوزلند بدون مدرک زبان

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های کشور نیوزلند می توانند بدون ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی، پذیرش برخی دانشگاه های این کشور را اخذ کنند. دانشگاه های نیوزلند که بدون ارائه مدرک مهارت زبان پذیرش تحصیلی می دهند، عبارت است از:

دانشگاه مکواری

دانشگاه مکواری از جمله دانشگاه های برتر نیوزلند محسوب می شود. دانشجویان می توانند بدون ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی در رشته های مهندسی، تجارت و بازرگانی، زبان شناسی، حسابداری، اصول مالی و آموزش به تحصیل بپردازند. این دانشگاه که از لحاظ علمی و مهندسی دانشگاه مطرحی به حساب می آید، در صورتی به متقاضیان تحصیل در این دانشگاه که فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی هستند؛ پذیرش می دهد که متقاضی در دوره ها و کورس های زبان انگلیسی این دانشگاه پذیرفته شده باشد. دانشگاه آدلاید نیز مانند دانشگاه مکواری با قید این شرط به متقاضیان بدون مدرک مهارت زبان پذیرش می دهد.

دانشگاه مکواری نیوزلند بدون مدرک زبان

دانشگاه مکواری نیوزلند بدون مدرک زبان

دانشگاه کوئین لند جنوبی

این دانشگاه که در توومبا واقع شده است دارای فضا و محیط دانشگاهی زیبایی است. متقاضیان تحصیل در این دانشگاه می توانند بدون ارائه مدرک مهارت زبان در رشته های حقوق، پزشکی،تجارت و بازرگانی، هنر، مهندسی و علوم بهداشتی به تحصیل بپردازند.

دانشگاه نیوستل

این دانشگاه که یک مرکز تحقیق و پژوهش استرالیایی محسوب می شود، در سیدنی استرالیا قرار دارد. متقاضیان تحصیل در دانشگاه های نیوزلند که فاقد مدرک مهارت زبان می باشند، می توانند در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف این دانشگاه به تحصیل بپردازند.

دانشگاه کوئین لند

دانشگاه کوئین لند که در بریسبن قرار دارد از جمله دانشگاه های دولتی است. متقاضیان تحصیل در این دانشگاه در صورتی می توانند پذیرش این دانشگاه را بدون ارائه مدرک مهارت زبان دریافت کنند که متقاضی به مدت ۵ سال در یک کشور انگلیسی زبان کار کرده باشد و یا این که واحدهای آموزش زبان انگلیسی را در موسسه ای در این کشور گذرانده باشد و از این لحاظ دارای مهارت زبان انگلیسی باشد.

هزینه های تحصیل در دانشگاه های نیوزلند بدون مدرک زبان

هزینه های تحصیل در هر کشور و شهر بستگی به سبک زندگی و الگوی مصرف هر فرد دارد. البته نوع دانشگاه و رشته انتخابی و مقطع تحصیلی در این امر بی تاثیر نخواهد بود. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های نیوزلند سالانه در حدود ۲۲۰۰۰ دلار تا ۳۲۰۰۰ دلار می باشد. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا این کشور سالانه در حدود ۲۵۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ دلار می باشد. به طور کلی متوسط هزینه های زندگی برای هر دانشجو سالانه در حدود ۱۵۰۰۰ دلار تا ۲۵۰۰۰ دلار در نوسان است. هزینه های زندگی و تحصیل در کشور نیوزلند به نسبت کشورهای اروپایی گران تر است.

رنکینگ و رتبه جهانی دانشگاه های برتر نیوزلند

دانشگاه های کشور نیوزلند در رتبه بندی و رنکینگ های جهانی دانشگاه های جهان در رتبه های خوبی قرار دارند. برخی از دانشگاه های برتر و رتبه عالی آن ها در رتبه بندی و رنکینگ های جهانی ۲۰۲۰ عبارت است از:

  • دانشگاه اوکلند: رنکینگ و رتبه جهانی ۸۳
  • دانشگاه اوتاگو: رنکینگ و رتبه بندی جهانی ۱۷۶
  • دانشگاه کانتربری: رنکینگ و رتبه جهانی ۲۲۷
  • دانشگاه ماسی: رنکینگ و رتبه جهانی ۲۸۷
  • دانشگاه تکنولوژی اوکلند: رنکینگ و رتبه جهانی ۴۴۲

اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند بدون مدرک زبان

دانشجویانی که قصد تحصیل در کشور نیوزلند برای مدت بیش از ۳ ماه را دارند، نیازمند اخذ ویزای تحصیلی این کشور می باشند. به منظور تحصیل در دانشگاه های نیوزلند، متقاضیان در ابتدا باید از دانشگاه های این کشور پذیرش دریافت کنند. پس از اخذ پذیرش دانشگاه، متقاضی باید برای اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند اقدام کند. متقاضی باید درخواست اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند و همچنین مدارک لازم را به سفارت نیوزلند ارسال کند. مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی کشور نیوزلند معمولا به اندازه طول دوره تحصیلی دانشجو می باشد. مدارک مورد نیاز به منظور اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند عبارت است از:

  • ارائه فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی نیوزلند
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • سوابق کاری
  • گواهی سلامت جسمی، عکس رادیولوژی قفسه سینه
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه ترجمه مدرک دیپلم و ریزنمره های تحصیلی
  • ارائه گواهی تمکن مالی ( در حدود ۱۵۰۰۰ دلار نیوزلند ) مبنی بر این که متقاضی توانایی تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود در مدت تحصیل در کشور نیوزلند را دارد.
  • ارائه اجاره نامه محل اقامت و مسکن متقاضی در نیوزلند
  • ارائه ۲ قطعه عکس
  • ارائه بیمه نامه متقاضی

متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی کشور نیوزلند به منظور اخذ ویزای تحصیلی باید واجد شرایط باشند. از جمله این که:

  • متقاضی باید در دوره و مقطع تحصیلی دانشگاه معتبر نیوزلند و یا یک موسسه آموزشی مورد تائید آموزش عالی پذیرفته شده باشد و یا در دوره تحصیلی با مجوز صلاحیت نیوزلند (NZQA) پذیرفته شده باشد.
  • اگر دوره تحصیلی متقاضی کمتر از ۹ ماه باشد، متقاضی باید در حدود ۱.۲۵۰ دلار نیوزلند به ازای هزینه هر ماه تحصیلی در حساب خود داشته باشد.
  • اگر دوره تحصیلی متقاضی بیشتر از ۹ ماه باشد، متقاضی باید در حدود ۱۵.۰۰۰ دلار نیوزلند به ازای هر سال تحصیلی در حساب خود داشته باشد.

مزایای تحصیل در دانشگاه های نیوزلند بدون مدرک زبان

دانشجویانی که در مقاطع و رشته های مختلف دانشگاه های نیوزلند تحصیل می کنند، در حین تحصیل از مزایا و امتیازهایی برخوردار می شوند. از جمله امتیازهای مهم می توان موارد زیر را ذکر کرد:

  • برخورداری از بیمه خدمات درمانی
  • امکان استفاده ار بورسیه های تحصیلی برای کمک به هزینه های تحصیل و زندگی
  • امکان همراهی خانواده در نیوزلند
  • بالا بودن کیفیت تحصیلی دانشگاه های نیوزلند
  • امکان استفاده از کمک هزینه های دانشجویی
  • حمایت دانشگاه از دانشجو
  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • تسهیل در اشتغال و کار پس از تمام شدن دوره تحصیلی
  • تحصیل در یکی از امن ترین کشورهای جهانامکان استفاده از بورسیه های دانشجویی
  • تحصیل در دانشگاه های معتبر بین المللی
  • بالا بودن رفاه اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی در کشور نیوزلند
  • ثبات سیاسی و اجتماعی کشور نیوزلند
  • برخورداری از سیستم آموزشی پیشرفته
  • فرهنگ و آداب و رسوم غنی مردم نیوزلند
مزایای تحصیل دانشگاه های نیوزلند بدون مدرک زبان

مزایای تحصیل دانشگاه های نیوزلند بدون مدرک زبان

تحصیل در دانشگاه نیوزلند بدون مدرک زبان و مجوز کار فارغ تحصیلان

کشور نیوزلند از جمله کشورهایی است که درصد بیکاری پایینی دارد؛ در حدود ۴ درصد. این نرخ پایین بیکاری عامل مهمی در اشتغال و کار فارغ تحصیلان بین المللی محسوب می شود. دانشجویان پس از تمام شده دوره تحصیلی خود در کشور نیوزلند می توانند برای اخذ مجوز کار در این کشور اقدام کنند. بدین منظور دانشجویان با تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کار می توانند با اخذ مجوز کار در این کشور وارد بازار کار شوند. دولت نیوزلند این فرصت را برای فارغ تحصیلان این کشور فراهم کرده است و با تمدید مدت اقامت آن ها برای یک سال دیگر، اشتغال و جست و جوی کار را برای آن ها امکان پذیر کرده است. دانشجویان در این مدت یک سال می توانند کار مورد نظر را پیدا کرده و مشغول فعالیت شوند. دانشجویان با اشتغال می توانند ویزای کار این کشور را اخذ کنند.

تحصیل در دانشگاه نیوزلند بدون مدرک زبان و اخذ اقامت دائم

متقاضی پس از تمام شدن دوره تحصیلی خود می توانند برای اخذ ویزای کار نیوزلند اقدام کنند. در همین راستا متقاضی در مدت یک سال پس از فارغ تحصیلی باید موفق به یافتن کار و اشتغال در کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود شود. در واقع متقاضی باید با امضا قرارداد با کارفرمای نیوزلندی، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تبدیل کند. در صورتی که متقاضی به مدت ۵ سال در کار مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول به کار باشد، می تواند برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کند. از دیگر شرایط مهم در اخذ تابعیت و اقامت دائم کشور نیوزلند می توان به این موارد اشاره کرد:

  • متقاضی در مدت ۵ سال اشتغال مستمر در نیوزلند مالیات های خود را پرداخت کرده باشد.
  • متقاضی با قوانین و مقررات کشور نیوزلند آشنا باشد و از همه این قوانین و مقررات تبعیت کند.
  • متقاضی با فرهنگ و آداب و رسوم کشور نیوزلند آشنا باشد و با شرایط زندگی در جامعه نیوزلند سازگاری پیدا کرده باشد.

اگر متقاضی همه شرایط ذکر شده را داشته باشد، می تواند پس از ۳ تا ۵ سال اشتغال و کار در این کشور برای اخذ تابعیت و شهروندی و پاسپورت نیوزلند اقدام کند.

سوالات متداول در مورد تحصیل در نیوزلند بدون مدرک زبان

1- آزمون زبان NZQA نیوزلند چه نوع آزمونی است؟

اگر متقاضی بین المللی فاقد مهارت زبانی لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه نیوزلند باشد و زبان اول این متقاضی زبان انگلیسی نباشد، باید در آزمون زبان NZQA دانشگاه های نیوزلند شرکت کند و نمره لازم را کسب نماید. این آزمون معمولا توسط دانشگاه های خصوصی و موسسه های آموزش عالی نیوزلند برگزار می شود. شرایط این آزمون راحت تر از آزمون آیلتس است و متقاضیان با آشنایی جزئی به زبان انگلیسی می توانند مجوز صلاحیت مهارت زبان را اخذ کنند.

2- در چه شرایط متقاضی می تواند بدون ارائه مدرک زبان در دانشگاه های نیوزلند تحصیل کند؟

اگر متقاضی دوره چهار ساله دبیرستان را در یک دبیرستان انگلیسی زبان تحصیل کرده باشد، نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی ندارد و می تواند بدون مدرک زبان از دانشگاه های نیوزلند پذیرش بگیرد. یا اگر متقاضی دارای مهارت و تسلط به زبان تدریس آن دانشگاه باشد، با شرکت در آزمون تعیین سطح زبان و اثبات توانایی به زبان مورد نظر می تواند تحصیل در این دانشگاه را شروع کند. یا اگر متقاضی تحصیلات پیشین خود را در دانشگاه های اروپایی گذرانده باشد و بنا به تحصیلات پیشین با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشد نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان ندارد.

3- چرا مدت تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های کشور نیوزلند برخلاف دیگر کشورها در حدود ۳ سال است؟

دلیل این که متقاضی با گذراندن ۳ سال تحصیلی می تواند مدرک کارشناسی خود را اخذ کند، این است که دانشگاه های نیوزلند واحدهای اضافی درسی را که به دانش مورد نظر ارتباطی ندارند، حذف کرده است و صرفا واحدهایی را به دانشجویان ارائه می دهد که مورد نیاز و مرتبط با دانش علمی آن رشته است.

4- هزینه تحصیل در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه های نیوزلند و هزینه های زندگی در این کشور چقدر است؟

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های نیوزلند سالانه در حدود ۲۲۰۰۰ دلار تا ۳۲۰۰۰ دلار می باشد. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا این کشور سالانه در حدود ۲۵۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ دلار می باشد. به طور کلی متوسط هزینه های زندگی زندگی برای هر دانشجو سالانه در حدود ۱۵۰۰۰ دلار تا ۲۵۰۰۰ دلار است.

5- برنامه مدرک کارشناسی ارشد سنتی چگونه است؟

دانشجویانی که قصد دارند در مورد رشته و حوزه علمی خاصی به تحقیق و پژوهش بپردازند و در واقع دانش خود از آن موضوع را گسترش دهند، باید در این برنامه شرکت کنند. در واقع این برنامه تداوم تحصیل در مقطع کارشناسی دانشجو است. مدت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه نیوزلند در حدود ۲ سال است.

6- شرایط پذیرش دانشجویان فاقد مدرک زبان در دوره دکترا دانشگاه نیوزلند چگونه است؟

این دانشجویان باید در دوره ها و کورس های آمادگی زبان انگلیسی شرکت کنند که دانشگاه ها برای ورود به دوره دکترا برگزار می کنند. دانشجویان با شرکت در این دوره های آمادگی زبان انگلیسی و آزمون زبان و کسب نمره لازم می توانند تحصیل خود در دانشگاه های بدون مدرک زبان را آغاز کنند.

7- مدت زمان و هزینه دوره های آمادگی زبان انگلیسی دانشگاه های نیوزلند چقدر است؟

مدت زمان این دوره ها بین ۵ تا ۲۰ هفته و هر هفته ۲۰ ساعت می باشد. هزینه دوره ها و کورس های زبان انگلیسی بر اساس نوع دانشگاه متفاوت است. به طور کلی هزینه دوره آمادگی زبان انگلیسی دانشگاه مکواری نیوزلند هفته ای ۴۴۰ دلار، دانشگاه سیدنی هفته ای ۵۵۰ دلار و دانشگاه CQU هفته ای ۳۵۰ دلار می باشد.

8- میزان بورسیه تحصیلی دانشگاه ویکتوریا نیوزلند چقدر است و این بورسیه به دانشجویان چه مقطعی اعطا می شود؟

دانشجویان مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ویکتوریا نیوزلند می توانند در صورتی که واجد شرایط باشند از این بورسیه بهره مند شوند. این دانشگاه سالانه در حدود ۱۵۰۰۰ دلار را به عنوان بورسیه تحصیلی به دانشجویان برتر اعطا می کند.

9- شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه کوئین لند در کشور نیوزلند بدون مدرک زبان چیست؟

متقاضیان تحصیل در این دانشگاه در صورتی می توانند پذیرش این دانشگاه را بدون ارائه مدرک مهارت زبان دریافت کنند که متقاضی به مدت ۵ سال در یک کشور انگلیسی زبان کار کرده باشد و یا این که واحدهای آموزش زبان انگلیسی را در موسسه ای در این کشور گذرانده باشد و از این لحاظ دارای مهارت زبان انگلیسی باشد.

10- شرایط مهم در اخذ تابعیت و اقامت دائم کشور نیوزلند چیست؟

متقاضی در مدت ۵ سال مستمد اشتغال در نیوزلند مالیات های خود را پرداخت کرده باشد. با قوانین و مقررات کشور نیوزلند آشنا باشد و از همه این قوانین و مقررات تبعیت کند و با فرهنگ و آداب و رسوم کشور نیوزلند آشنا باشد و با شرایط زندگی در جامعه نیوزلند سازگاری پیدا کرده باشد.

11- آیا دانشجویان پس از تمام شده دوره تحصیلی خود در کشور نیوزلند می توانند مجوز کار دریافت کنند؟

دانشجویان با تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کار می توانند با اخذ مجوز کار در این کشور وارد بازار کار شوند. دولت نیوزلند این فرصت را برای فارغ تحصیلان این کشور فراهم کرده است و با تمدید مدت اقامت آن ها برای یک سال دیگر، اشتغال و جست و جوی کار را برای آن ها امکان پذیر کرده است. دانشجویان در این مدت یک سال می توانند کار مورد نظر را پیدا کرده و مشغول فعالیت شوند. دانشجویان با اشتغال می توانند ویزای کار این کشور را اخذ کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *