تحصیل در مقطع دبیرستان در اتریش

سیستم آموزش در اتریش در سراسر شبکه تحت پوشش وزارت آموزش و پرورش فدرال آزاد است. تحصیل با 4 سال مدرسه ابتدایی شروع می شود. پس از دوره ابتدایی دانش آموزان با توجه به علاقه و رشته به تحصیل در مقطع دبیرستان در اتریش یا به تحصیلات دانشگاهی می روند، در ابتدای هر سال تحصیلی اگر بخواهید، می توانید رشته خود را تغییر دهید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل در مقطع دبیرستان در اتریش

دانش آموزان جهت تحصیل در اتریش پس از دوره آموزش متوسطه، کسانی که از گزینه های تحصیلات عالی استفاده می کنند، به دبیرستان می روند. دانش آموزان با استعداد می توانند به مدرسه حرفه ای بالاتر بروند. در این جا آن ها خود را برای بسیاری از حرفه های مختلف آماده می کنند. بعضی از هزینه ها برای تحصیلات عالی زیاد می شود، گرچه برای دانشجویان نیز دوره های نسبتا سخاوتمندانه در دسترس هستند. 12 دانشگاه و همچنین انواع مختلف کالج فنی در اتریش وجود دارد.

فارغ التحصیلان در دانشگاه اتریش

در اتریش که تحصیلات یک بار فقط برای نخبگان و طبقات بالا حاکم بود، همه این روزها از فرصت های برابر برخوردار می شوند. سیستم آموزش و پرورش از مدارس دوران مدرن تکامل یافته است. قدیمی ترین نهادهای عالی رتبه هنوز در حال فعالیت هستند مثل: دانشگاه وین که در سال 1365 تاسیس شده است. این دانشگاه شهرت خوبی دارد و در گذشته فارغ التحصیلان بزرگی چون سیگموند فروید، کورت آدلر و پاپ III در این دانشگاه تحصیل کرده اند.

فارغ التحصیلان در دانشگاه اتریش

 

سیستم آموزشی در اتریش

شرایط پذیرش دانشگاه های اتریش، از لحاظ اندازه و ساختار، بسیار متفاوت از یکدیگر هستند. دانش آموزانی که مایل به ادامه تحصیل در اتریش با برنامه های تحصیل در دانشگاه های کلاسی در وین، گراس، اینسبروک، Klagenfurt، لینز و سالزبورگ هستند، طیف گسترده ای از موضوعات مختلف تحصیلی را می توانند انتخاب و مطالعه کنند. دانشگاه های تخصصی اتریش، به عنوان مثال دانشگاه Leoben، تمرکز بر رشته های نظری و کاربردی خاص دارد.

تدریس و تحقیق در دانشگاه های اتریش به عنوان بخش جدایی ناپذیر و شناخته شده است. دوره های آموزشی در همه زمینه های علمی (علوم انسانی، علوم طبیعی، حقوق، علوم اجتماعی و اقتصادی، تحصیل پزشکی در اتریش، فناوری، علوم معدنی، منابع طبیعی و علوم کاربردی و علوم دامپزشکی) تمرکز دارد اما تاکید بیشتر بر کارهای بین رشته ای است.

دوره های تحصیل در اتریش

در چند سال گذشته سیستم آموزشی اتریش، سیستم فرعی سه گانه اروپایی را با توجه به فرآیند بولونیا معرفی کرده است. علاوه بر این، سیستم دو مرحله ای قدیمی هنوز در برخی موارد و دانشگاه ها وجود دارد (مثلا پزشکی). برنامه های کارشناسی معمولا توسط دانشگاه های کاربردی و کالج های دانشگاهی ارائه می شود. مطالعات معمولا برای دوره 3 ساله (180 ECTS اعتبار یا 6 تا 8 ترم )، در برخی موارد، 240 واحد بسته به شرایط دانشگاه می باشد. مطالعات کارشناسی ارشد از سوی دیگر نیاز به اتمام موفقیت آمیز دوره کارشناسی شما دارد که حدود 2-4 ترم است.

شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش را از مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید،آنها شما را به صورت کامل راهنمایی خواهند کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *