تحصیل در مقطع دبستان انگلستان

آموزش برای کودکان بین 5 تا 17 ساله در انگلستان اجباری است. معمولا کودکان در طول سال تحصیلی که پنج ساله می شوند، شروع به تحصیل می کنند. دانش آموزان می توانند مدرسه را در سن 16 یا 17 سالگی پس از تکمیل دوره GCSEs خود به پایان برسانند. به طور معمول، سال تحصیلی در انگلستان در ماه سپتامبر آغاز می شود و در ماه ژوئیه به پایان می رسد، تحصیل در مقطع دبستان انگلستان نیز بر اساس همین قوانین ذکر شده انجام پذیر است. ادامه مطلب را از زبان مشاورین متخصص حوزه تحصیل و اعزام دانشجو به انگلستان در موسسه حقوقی توسعه گران مهر بخوانید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل در مقطع دبستان انگلستان

در کشور انگلستان، تحصیلات بین سنین 5 تا 16 سال اجباری است، اما از سن 16 تا 18 سال، دانش آموزان می توانند از طریق سیستم مدرسه به “دانشکده” یا “فرم ششم” بروند و ادامه تحصیل بدهند. فعالیت روزانه مدارس نیز معمولاً بین ساعت 8 تا 9 صبح آغاز می شود و بین ساعات 15:00 و 16:00 به پایان می رسد، در حالی که سال تحصیلی معمولاً هر سال در ماه سپتامبر آغاز می شود و در ماه ژوئیه به پایان می رسد. والدینی که قادر به پرداخت هزینه تحصیل فرزندان خود هستند، ممکن است اعزام فرزندان خود به یک مدرسه خصوصی را جهت ادامه تحصیل مد نظر قرار بدهند، ضمناً مدارس خصوصی، مدرسه مستقل یا دولتی نیز نامیده می شوند.

در کشور انگلستان، چند تفاوت اصلی بین مدارس خصوصی و دولتی وجود دارد. بسیاری از مدارس خصوصی امکانات شبانه روزی را به دانش آموزان ارائه می دهند، دارای کلاس های با اندازه کوچکتری هستند و از استانداردهای آموزشی بالاتری برخوردار می باشند. در هنگام پذیرش دانش آموز، معمولاً هزینه تحصیلی ممکن است بر اساس شایستگی علمی دانش آموز و یا تنها بر اساس در دسترس بودن مکان های آموزشی پرداخت شود. در کشور انگلستان، آموزش به صورت تک جنسیتی در مدارس متوسطه رایج است.

با این حال، اکثر کودکان در انگلستان در مدارس دولتی که رایگان می باشند، شرکت می کنند. در این مورد، توصیه می شود که قبل از ارائه هرگونه درخواستی جهت ادامه تحصیل دانش آموز تحقیقات لازم انجام شود، زیرا استانداردهای آموزشی در مدارس متفاوت می باشند. با این حال، به خاطر داشته باشید که مدارسی که در محدوده محل سکونت شما نمی باشند، مجبور نیستند فرزند شما را جهت ادامه تحصیل بپذیرند. در انگلستان کلیه دروس آموزشی به زبان انگلیسی ارائه می شود. در ایالت ویلز (Wales) فراگیری زبان ولزی به عنوان زبان دوم در مدارس تا سن 16 سالگی اجباری است، در حالی که مؤسسات آموزشی در ایرلند شمالی دروس آموزشی را به زبان ایرلندی و گی لیک (Gaelic) (زبان بومی اسکاتلندی) ارائه می دهند.

طبق برنامه تحصیلی ملی در کشور انگلستان، یک کودک از سن 5 سالگی تا 11 سالگی در مدرسه ابتدایی شرکت می کند. برای کودکان در اکثر مدارس، یک روز عادی مدرسه بین ساعت 8 تا 9 آغاز می شود و بین ساعت 15 تا 16 پایان می یابد. در اکثر مدارس ابتدایی انگلستان، آموزش کودکان بر روی موضوعات اصلی، مانند ریاضی، علوم و آموزش خواندن و نوشتن متمرکز می شود. همچنین، در مدارس ابتدایی، کودکان باید مطالبی در مورد موضوعاتی مانند تاریخ، جغرافیا، فناوری، هنر و موسیقی بیاموزند و می توانند در دوره PE (تربیت بدنی) و تربیت دینی نیز شرکت کنند. در سال ششم آموزش، و در پایان مرحله 2 تحصیلی اصلی، کلیه دانش آموزان مدارس ابتدایی انگلستان، این گزینه را دارند که در یک آزمون استاندارد شده شرکت کنند.

مدارک لازم برای تحصیل مقطع دبستان انگلیس

مدارک لازم برای تحصیل مقطع دبستان انگلیس

مدارک لازم برای تحصیل مقطع دبستان انگلیس

عوامل زیادی برای انتخاب بهترین مدارس ابتدایی و دبیرستان از جمله هزینه های آن وجود دارد. در این مقاله درباره مدارک مورد و زمان درخواست به مدارس ابتدایی توضیحاتی ارائه می دهیم. اکثر کودکان خارج از کشور، کودکان غیر اروپایی و افرادی که با ویزای کوتاه مدت در انگلیس اقامت دارند و یا شهروندان غیر اروپایی که با ویزای Tier 4 سفر کرده اند، می توانند در مدارس انگلستان به تحصیل بپردازند. افراد با ویزای Tier 4 می توانند در مدارس مستقل و مشمول هزینه ثبت نام کنند.

مدارک لازم برای ثبت نام در مدارس ابتدایی:

  • شناسنامه انگلیسی: کوتاه یا بلند مدت ؛ مدارس، شناسنامه های غیر انگلیسی را پذیرش نمی کنند، زیرا ممکن است به زبانی غیر از زبان انگلیسی باشد
  • پاسپورت معتبر فعلی ( نام کودک باید در پاسپورت شما قید شده باشد و در صورتی که پاسپورت معتبر باشد، می توان از آن استفاده کرد. )
  • کارت شناسایی منطقه اقتصادی اروپا (EEA)
  • مدارک رسمی از سرویس پناهندگان ملی که حمایت از خانواده را نشان دهد، برای مثال کارت ثبت درخواست ARC

تذکر: برگه های مربوط به فرزندخواندگی یا رای گیری تنها برای اثبات تغییر نام کودک مورد استفاده قرار می گیرد و برای اثبات هویت او کارایی ندارد.

اثبات آدرس اصلی کودک با یکی از مدارک زیر:

  • قبض مالیات شورا برای منزل شما در سال مالی جاری
  • نامه حق دریافت مزایای مسکن (مدرسه جزئیات مالی را زمانی که در جلسه حضور داشته باشید، حذف خواهد کرد)
  • اجاره نامه خانه سازمانی یا ملک مشارکتی
  • اجاره نامه از صاحب خانه شخصی مورد تایید ( قرارداد اجاره نامه هایی که مربوط به پیش از 1 ژانویه 2013 می باشد.) یا اجاره نامه ای از صاحب خانه مجوز دار (قرارداد اجاره نامه هایی که مربوط به پس از 1 ژانویه 2013 می باشد.)
  • نامه ای از خدامت پشتیانی ملی پناهندگان (NASS) که آدرس منزل در آن ذکر شده باشد.
  • نامه ای از تیم خدمات پناهندگی کودکان یا بزرگسالان که آدرس منزل در آن ذکر شده باشد.

قبض خدمات رفاهی اخیر که شامل یکی از موارد زیر باشد( تذکر:در صورتی که خانواده تحت حمایت NASS یا تیم خدمات پناهندگی کودکان یا بزرگسالان باشد به این قبوض نیاز دارید):

  1. قبض گاز پرداخت شده یا یادآور کننده
  2. قبض برق پرداخت شده یا یادآور کننده
  3. قبض آب پرداخت شده یا یادآور کننده
  4. قبض تلفن پرداخت شده یا یادآور کننده
  5. قبض موبایل پرداخت شده یا یادآور کننده

اطلاعات تماس پزشکی:

  • نام، آدرس و شماره تلفن پزشک جراحی که فرزند شما به او مراجعه می کند. در صورت تمایل می توانید نامه پزشک عمومی را نیز وارد کنید. و
  • نام، آدرس و شماره تلفن دندانپزشک جراحی که فرزند شما به او مراجعه می کند. در صورت تمایل می توانید نامه دندانپزشک عمومی را نیز وارد کنید.
  • اطلاعات تماس اضطراری

باید اطلاعات تماس دو شخص دیگر ( 18 سال به بالا) را در اختیار مدرسه برای مواقع اضطراری قرار دهید. ( در صورت امکان یکی از آنها باید قادر به صحبت به زبان انگلیسی باشد.) باید اطلاعات زیر را در مورد این افراد ارائه دهید:

  • نام
  • آدرس
  • زبان
  • نسبت او با کودک
  • شماره منزل
  • شماره همراه

زمان درخواست:

  1. تاریخ تولد کودک شما باید بین 1 سپتامبر 2014 و 31 آگوست 2015 باشد.
  2. زمان درخواست از 1 سپتامبر 2018 آغاز می شود.
  3. آخرین مهلت درخواست آنلاین 15 ژانویه 2019 می باشد.

متوسط هزینه تحصیل مقطع دبستان انگلستان

مدرسه ابتدایی به مدرسه ای گفته می شود که دانش آموزان را برای ورود به مدارس عمومی آماده می کند. مدرسه عمومی یک مدرسه متوسطه مستقل است. مدارس عمومی انگلیس توسط دولت اداره نمی شوند. آزمون ورودی که در اکثر مدارس عمومی استفاده می شود به عنوان آزمون ورودی مشترک شناخته می شود و دختران در سن 11 سالگی و پسران در سن 13 سالگی باید در این آزمون ها شرکت کنند.

کل هزینه های مدارس انگلیس در سال تحصیلی 2017 – 2018 زیر 42 میلیارد پوند بوده است. این رقم 4700 پوند سهم هر دانش آموز دبستانی و 6200 پوند سهم هر دانش آموز دبیرستانی را نشان می دهد. این مبلغ شامل هزینه های مقامات محلی برای خدمات مرکزی و یا هزینه های مدارس خاص نمی شود. در انگلیس، بودجه مدارس دولتی توسط دولت تامین می شود و تحصیل در این مدارس برای تمام دانش آموزان رایگان است و برای تحصیل در مدارس مستقل باید هزینه های مربوطه را پرداخت کرد. بورسیه مدارس دولتی تنها به دانش آموزان منطقه اقتصادی اروپا (EEA) تعلق می گیرد.

 کودکان در انگلیس باید به طور قانونی در مدارس ابتدایی و متوسطه شرکت کنند که از سن 5 سالگی شروع و تا 16 سالگی ادامه می یابد. همچنین سیستم آموزشی انگلیس به “مراحل اصلی ” تقسیم می شود که به شرح زیر می باشد:

  • مرحله اصلی 1: 5 تا 7 سال،
  • مرحله اصلی 2: 7 تا 11 سال.

در مدارس انگلیس سال چهارم،چهارمین سال پس از پذیرش است که چهارمین سال کامل آموزش اجباری است و دانش آموزانی که تا پیش از 1 سپتامبر 8 ساله می شوند به این مرحله راه پیدا می کنند. همچنین دومین سال از مرحله اصلی 2 است که در آن برنامه درسی ملی تدریس می شود.

انواع مدارس جهت تحصیل در مقطع دبستان انگلستان

آموزش کودکان در انگلستان به طور معمول به دو مرحله جداگانه تقسیم می شود. کودکان آموزش ابتدایی را از سن پنج سالگی شروع می کنند. این آموزش معمولا تا یازده سالگی ادامه دارد. بعد از آموزش ابتدایی دانش آموزان به دبیرستان می روند و در آنجا تا سن شانزده، هفده یا هجده سالگی می مانند.

دسته های اصلی مدارس در انگلستان عبارتند از:

  • مدارس مدیریت شده توسط مقامات دولتی ( مدارس دولتی ): برای کودکان بین 5 تا 16 سال رایگان است 
  • مدارس مستقل ( مدارس خصوصی / مدارس مستقل دبیرستان ):والدین باید هزینه تحصیل کودکانشان را پرداخت کنند.

مدارس دولتی

93% از کودکان در انگلستان و ولز به مدارس دولتی می روند. تحصیل در مدارس دولتی رایگان است. این مدارس از طریق مالیات ها تامین اعتبار می شوند و اکثر آنها توسط مقامات محلی (LA) مدیریت می شوند. از والدین خواسته می شود که برای فرزندانشان اقلامی مثل مداد، خودکار، خط کش و غیره تهیه کنند. اما هزینه دیگر تجهیزات تخصصی،کتاب ها و آزمون ها را مدرسه پوشش می دهد.

همچنین از والدین خواسته می شود که هزینه لباس مدرسه و لباس ورزشی را پرداخت کنند، ممکن است هزینه هایی برای درس موسیقی، پانسیون و محل سکونت در اقامتگاه های تفریحی نیز وجود داشته باشد. مدارس ممکن است کمک های داوطلبانه ای را برای فعالیت های مدرسه درخواست کنند اما اگر والدین یا سرپرست دانش آموزان نتوانند مشارکت کنند دانش آموزان از آموزش اخراج نمی شوند.

مدارس ابتدایی (11- 5 سال )

در انگلستان اولین سطح آموزش به عنوان آموزش ابتدایی شناخته می شود. این مدارس معمولا به صورت مختلط هستند و در نزدیکی خانه کودکان قرار دارند. کودکان در طول روز در یک گروه قرار می گیرند و یک معلم مسئولیت اکثر کارهایی که آنها انجام می دهند را برعهده دارد. والدین به شدت تشویق می شوند که به کودکانشان در خواندن و نوشتن، بخش از تکالیف خانگی که برای تمام کودکان تنظیم می شود و حتی در سال های ابتدایی مدرسه کمک کنند.

مدارس مستقل

7% از کودکان در انگلستان به مدارس مستقل می روند، مدارس مستقل به عنوان مدارس خصوصی و مدارس مستقل دبیرستان شناخته می شوند. والدین برای حضور کودکانشان در این مدارس هزینه پرداخت می کنند.

  • مهد کودک / کودکستان: 2 تا 4 سالگی
  • پیش دبستانی: 3 یا 4 سالگی تا 7 سالگی
  • مدارس ابتدایی: 7 تا 11 یا 13 سالگی 
  • دبیرستان: 11 یا 13 سالگی تا 18 سالگی

مدارس ابتدایی

مدارس ابتدایی مدارسی هستند که دانش آموزان را برای دوره متوسطه آماده می کنند.

مدارس دبیرستان

PUBLIC SCHOOL مدارس مستقل دوره متوسطه هستند. این مدارس توسط دولت اداره نمی شوند، آزمون ورودی که توسط اکثر مدارس دبیرستان استفاده می شود به عنوان آزمون ورودی مشترک شناخته می شود و برای دختران در سن 11 سالگی و پسران در سن 13 سالگی برگزار می شود.

انواع مدارس جهت تحصیل در مقطع دبستان انگلستان

انواع مدارس جهت تحصیل در مقطع دبستان انگلستان

لیست بهترین مدارس در مقطع ابتدایی انگلستان

  • مدرسه ابتدایی CHRIST CHURCH – چلسی،لندن

این مدرسه کوچک در قلب چلسی قرار دارد. ظرفیت این مدرسه 210 دانش آموز است. مدرسه کرایست چرچ در در رتبه برتر لیست مدارس برجسته امسال قرار دارد. سال گذشته این مدرسه در رتبه 52 قرار داشت اما بعد از کسب نتایج خیره کننده در آزمون های SAT به رتبه اول ارتقاء پیدا کرد.

  • مدرسه ابتدایی ST JOSEPH – فیلسون، لندن

مدرسه ابتدایی سنت جوزف توسط DAWN TITUS اداره می شود. این مدرسه به سابقه طولانی خود در آموزش باکیفیت کاتولیک افتخار می کند و به دیدگاه های سنتی و ارزش های اخلاقی بسیار قوی خود در رفتار و نظم و انضباط بسیار پایبند است.

  • مدرسه ابتدایی THOMAS JONES – لندن

این مدرسه در منطقه کنزینگتون چلسی قرار دارد و افتخارات زیادی کسب کرده است. این مدرسه دارای لیست انتظار طولانی برای کلاس ها است. در آخرین بررسی سازمان OFSED در سال 2009، مدرسه توماس جونز در بین مدارس برجسته قرار گرفته است.

  • آکادمی LOWBROOK – میدهند، برکشر

این آکادمی اولین مدرسه در خارج از لندن است که حدود 332 دانش آموز دارد. شعار این مدرسه دستیابی به خوشحالی، تندرستی و کمال است ( LAETI ، SANI ،÷ MULTA PERFICIENTES )   93 درصد از دانش آموزان به نتایج بالاتر از حد متوسط در آزمون های گرامر، نگارش و املا دست پیدا کرده اند.

  • مدرسه ابتدایی ST BEDES RC – ردکار، یورک شر شمالی

این مدرسه ابتدایی در ناحیه شهری لندن قرار دارد و دوباره در لیست مدارس برتر قرار گرفته است. این مدرسه حدود 244 دانش آموز دارد که 93 درصد آن ها در آزمون SAT سال 2017 با نمرات عالی پذیرفته شده اند. این مدرسه سال گذشته در رتبه 24 قرار داشت.

  • مدرسه ابتدایی ST ANTONY – لندن 

در آخرین بررسی سازمان OFSTED، مدرسه سنت آنتونی در لیست مدارس برجسته قرار دارد. این مدرسه در رتبه ششم این لیست قرار دارد.

  • مدرسه ابتدایی CLOVER HILL – نیوکاسل آپون تاین

مسئولان این مدرسه افتخار می کنند که در لیست SUNDAY TIMES در رتبه هفتم قرار دارند.  در هفته گذشته، روزنامه تایمز لیست 500 مدرسه ابتدایی برتر را منتشر کرد ( بر اساس نتایج SAT در سال 2017) که مدرسه کلاور هیل در رتبه هفتم بین 500 مدرسه قرار داشت.

  • مدرسه ابتدایی ST STEPHEN – ایست هام، لندن 

مدرسه سنت استفان در رتبه برتر مدارس در سال گذشته قرار داشت. این مدرسه 508 دانش آموز دارد که 90 درصد آنها نتایج بالاتر از حد متوسط در آزمون های گرامر، نگارش و املای آزمون SAT در سال 2017 کسب کرده اند.

  • مدرسه ابتدایی FOX – لندن

مدرسه ابتدایی فاکس دیگر مدرسه ای است که در منطقه کنزینگتون لندن قرار دارد و بین 10 مدرسه برتر انگلستان قرار دارد. این مدرسه در رتبه بندی سازمان OFSTED در سال 2008 در لیست مدارس برجسته قرار دارد. مدرسه ابتدایی فاکس 337 دانش آموز دارد که 100 درصد آنها در آزمون ریاضی SAT در سال 2006 به سطح مورد انتظار دست پیدا کرده اند.

  • مدرسه ابتدایی NICOL MERE – ویگان

این مدرسه در رتبه دهم مدارس ابتدایی قرار دارد و دارای 350 دانش آموز است. 100 درصد از دانش آموزان در آزمون های ریاضی، گرامر، نگارش و املای آزمون SAT به سطح مورد انتظار دست پیدا کرده اند. 90 درصد از دانش آموزان در مرحله پایانی عالی عمل کرده اند.

  • مدرسه ابتدایی BEVINGTON – لندن

این مدرسه امسال در رتبه یازدهم مدارس برتر قرار دارد. در سال گذشته مدرسه BEVINGTON در رتبه 430 قرار داشت.  این مدرسه در کنزینگتون و چلسی قرار دارد و در رتبه بندی سازمان OFSTED در سال 2012 در لیست مدارس برجسته قرار داشت. این مدرسه 315 دانش آموز دارد. 100 درصد از دانش آموزان به سطح مورد انتظار آزمون ریاضی SAT در سال 2017 دست پیدا کردند.

  • مدرسه ابتداییST FRANCIS – مالدون 

شعار مدرسه سنت فرانسیس در اسکس این است ” همانطور که من شما را دوست دارم، شما یکدیگر را دوست داشته باشید. سال گذشته این مدرسه در رتبه 253 لیست SUNDAY TIMES قرار داشت و در سال 2015 در رنکینگ سازمان OFSTED در لیست مدارس خوب قرار داشت. 89 درصد از دانش آموزان به سطح مورد انتظار در آزمون ریاضی SAT در سال 2017 دست پیدا کردند.

  • مدرسه ابتدایی ST BERNADATTE – لانکستر

در مدرسه ابتدایی ROMAN CATHOLIC در لانکاشر، 100 درصد از دانش آموزان به سطح مورد نظر در آزمون ریاضی SAT دست پیدا کردند. 

  • مدرسه ابتدایی SHEREDES- هودسون

این مدرسه در لیست سال گذشته در رتبه 208 قرار داشت. مدرسه SHEREDERS در هرتفوردشر قرار دارد و دارای 474 دانش آموز است. 100 درصد از دانش آموزان به سطح مورد انتظار در آزمون رایتینگ، ریاضی، گرامر، نگارش و املای آزمون SAT در سال 2017 دست پیدا کرده اند.

  • مدرسه ابتدایی COURT LAND – بارنت، لندن

مدرسه ابتدایی بارنت دارای 212 دانش آموز است و در لیست سال گذشته در رتبه 44 قرار داشته است. در آزمون SAT سال 2017، 100 درصد دانش آموزان به سطح مورد انتظار در آزمون ریاضی، گرامر، نگارش و املا دست پیدا کرده اند. اگر از شرایط تحصیل رایگان در انگلستان اطلاعاتی ندارید می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) به گفت و گو بنشینید تا شما را در این زمینه به صورت کامل راهنمایی کنند. پیشنهاد می کنیم حتما چارچوب تحصیل در مقطع دبستان انگلستان را بپرسید و سپس برای فرزندتان اقدام کنید، چرا که داشتن شرایط خیلی مهم است برای اقدامات مربوط به مهاجرت تحصیلی.

3/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *