تحصیل در مدارس اتریش

مدارس دولتی استاندارد اتریش به طور کامل به آلمانی تدریس می کنند و بیشتر والدین خارجی معتقدند که مانع زبانی برای کودکان شان بسیار سخت است. فاکتورهای اصلی که قبل از تصمیم گیری برای تحصیل در مدارس اتریش باید مورد توجه قرار گیرند، هزینه های مدرسه و برنامه درسی است که اهمیت بالایی دارد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل در مدارس اتریش

سیستم آموزشی اتریش به صورت دولتی و مجانی با انواع بسیاری از مدرسه های مختلف است. کودکان اتریشی در سن سه سالگی با مهد کودک شروع می کنند و در سن شش سالگی در مدرسه ابتدایی ادامه می دهند. یک ویژگی خاص تحصیل در اتریش، سیستم چهار ساله آموزش ابتدایی (Volksschule) است، که پس از آن آموزش متوسطه (Gymnasium) می باشد، که خود به دو دوره چهار ساله مدرسه متوسطه سطح پایین (چهار ساله) و مدرسه متوسطه سطح بالا تقسیم شده است. پس از چهار سال تحصیل ابتدایی، آنها باید تصمیم بگیرند که آیا با مدرسه متوسطه پایین یا با یک مدرسه آکادمی متوسطه (اغلب مدرسه راهنمایی) ادامه دهند.

آموزش در مدارس اتریش

آموزش اجباری در اتریش پس از 9 سال تحصیل، معمولا در سن 15 سالگی به پایان می رسد. در سطح بالای متوسطه، انتخاب گسترده ای از تحصیلات متوسطه، فنی و حرفه ای وجود دارد. پیش شرط حضور در کالج یا دانشگاه پس از آن یک نتیجه مثبت در آزمون سطح (Matura) است. مدارس معمولا مختلط هستند و دانش آموزان نیاز به پوشیدن یونیفرم برای مدرسه ندارند.

آموزش در مدارس اتریش

ثبت نام در ماه مارس برگزار می شود. مدارس ویژه ای برای کودکان معلول یا کودکان دارای نیازهای آموزشی ویژه (مانند مشکلات یادگیری شدید و غیره) برای دوره های اول هشت و نه ساله تحصیلات (مانند مدارس مخصوص نیازهای ویژه (Sonderschule) و مراکز آموزشی ویژه) وجود دارند. این کودکان همچنین در مدارس استاندارد در کلاس های ادغام در کنار دیگران تحصیل می کنند.

مدارس کشور اتریش

در اتریش مدارس حرفه ای متوسطه (از 14 سالگی) که با یک آزمون فنی پایان می یابند، مدارس حرفه ای بالاتر (از سن 14 سالگی) که با یک آزمون فنی و امتحان پایان تحصیلات عمومی (Matura) پایان می یابد، وجود دارد. در حال ترک مدارس حرفه ای، دانش آموزان ممکن است برای یک یا چند حرفه یا شغل واجد شرایط باشند. والدین مهاجر باید تصمیم بگیرند که آیا دانش آموزان خود را به مدرسه خصوصی یا بین المللی یا به یک مدرسه دولتی دو زبانه بفرستند. با مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) می توانید از شرایط پذیرش دانشگاه های اتریش به صورت کامل مطلع شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *