تحصیل در فرانسه

در این مطلب میخوانید

تحصیل در فرانسه فرصتی مناسب برای کسب اعتبار در دانشگاه‌های برتر جهان و تحصیل ارزان است. فرانسه یکی از بهترین مقصدهای مهاجرت تحصیلی در دنیا است که شرایط بسیار خوبی برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی دارد و امکانات آموزشی و رفاهی مطلوبی برای دانشجویان در این کشور فراهم شده است. فرانسه دارای بیش از 100 دانشگاه است که از این بین حدود 14 دانشگاه دارای رتبه‌های جهانی هستند. علاوه بر این اگر مدرک زبان ندارید امکان پذیرش در دانشگاه‌های فرانسه بدون مدرک زبان وجود دارد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

این مقاله توسط موسسه مهاجرتی اصطهباناتی آماده و ارائه شده است. در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری در خصوص مهاجرت تحصیلی به فرانسه کسب نماید می‌توانید با کارشناسان مجرب ما در موسسه تماس حاصل فرمایید و شرایط خود را ارزیابی کنید.

کشور فرانسه در یک نگاه

فرانسه کشوری زیبا در اروپای غربی است. این کشور از نظر تحصیلی یکی از کشورهای مطرح در جهان است و دانشجویان زیادی از سراسر دنیا برای پذیرش در دانشگاه‌های فرانسه تلاش می‌کنند. در این بین ایرانیان زیادی نیز متقاضی اخذ ویزای تحصیلی فرانسه هستند. فرانسه با کشورهای بلژیک، آلمان، لوکزامبورگ، سوئیس، ایتالیا، موناکو، اسپانیا و آندورا همسایه بوده و یکی از کشورهای موسس اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد است. فرانسه از نظر گردشگری در جهان بسیار شناخته شده است و کمتر کسی است که آوازه شهر پاریس را نشنیده باشد. سایر اطلاعات کلی در مورد فرانسه در جدول زیر ارائه شده است:

اطلاعات کشور فرانسه

نام رسمیجمهوری فرانسه (République française)
پایتختشهر پاریس
جمعیتحدود 68 میلیون نفر
مساحت551,695
نوع حکومتجمهوری
زبان رسمیفرانسوی
زبان‌های رایجبرتون، آلزاسی، انگلیسی
دین رسمیمسیحیت
واحد پولیورو
پیش شماره+33
پسوند دامنه وبسایت‌ها.fr

دلایل تحصیل در فرانسه

دلایل بسیاری برای انتخاب فرانسه به عنوان مقصد تحصیلی وجود دارد که از بین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرانسه دارای دانشگاه‌های بسیار معتبری است و فرصت تحقیق و توسعه در این کشور وجود دارد.
  • سیستم آموزشی فرانسه بسیار پیشرفته است و امکانات بسیار خوبی متناسب با نیاز دانشجویان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
  • فرانسه یکی از قدرتمندترین اقتصادهای جهان را دارد و شرایط زندگی در این کشور مناسب است.
  • امکان تبدیل ویزای تحصیلی فرانسه به ویزای کاری پس از اتمام تحصیل وجود دارد.
  • دانشجویانی که استعداد بالایی از خود نشان دهند به سرعت در بازار کار فرانسه جذب خواهند شد.
  • تحصیل در فرانسه به شما فرصت کسب اعتبار و رزومه‌ای درخشان برای آینده شغلی بهتر را خواهد داد.
  • برای پذیرش در دانشگاه‌های فرانسه الزامی به ارائه مدرک زبان نیست.

پاسخ برخی از سوالات و دغدغه های شما

آیا تحصیل در فرانسه رایگان است؟

تحصیل در دانشگاه‌های دولتی رایگان است و امکان تحصیل ارزان با دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه‌های خصوصی و بین‌المللی وجود دارد.

آیا بدون فرا گرفتن زبان فرانسه می‌توانم در فرانسه تحصیل کنم؟

فرانسه از جمله کشورهایی است که دوره‌های تحصیلی را به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌کند اما یادگیری زبان فرانسه مورد نیاز است.

آیا می‌توان از دانشگاه‌های فرانسه بورسیه گرفت؟

امکان دریافت بورسیه در مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری وجود دارد. برای دریافت بورسیه باید مدرک زبان با نمره بالا، رزومه قوی و معدل بسیار خوبی داشته باشید.

آیا با ویزای توریستی می‌توان در فرانسه تحصیل کرد؟

خیر برای تحصیل در این کشور باید حتما ویزای تحصیلی فرانسه را دریافت کنید.

فرهنگ کشور فرانسه

مردم فرانسه بسیار روی کشور و فرهنگ خود تعصب دارند؛ به طوری که اگر شخصی در مورد فرهنگ این کشور نظر منفی دهد این نظر را یک توهین تلقی می‌کنند. فرانسوی‌ها برای تحصیلات، لباس، غذا و هنر اهمیت زیادی قائل هستند، ساده و خوش‌پوش هستند و به مد و فشن علاقه زیادی دارند. از این رو هر ساله فستیوال‌های مد در این کشور برگزار می‌شود و خانه برندهای معروفی مانند دیور، شنل، هرمس و لویی ویتون است. به علاوه بر روی زبان فرانسوی نیز تعصب زیادی دارند و اگر به عنوان یک مهاجر زبان فرانسوی را بلد باشید، بسیار خونگرم‌تر با شما برخورد خواهند کرد. مردم فرانسه در سلام و عذرخواهی کردن همیشه پیشقدم هستند و با ادب با مسافران برخورد می‌کنند. غذا و نوشیدنی نقش بسیار مهمی در معاشرت‌های اجتماعی مردم دارد و سبک سنتی آشپزی فرانسوی بسیار پیچیده و سنگین است.

دانشگاه های برتر فرانسه

فرانسه بیش از 100 دانشگاه و 3500 موسسه آموزشی دارد که از این بین بیش از 70 مورد آنها دولتی هستند و تحصیل در آنها به شرطی که به زبان فرانسوی تسلط داشته باشید رایگان است. حدود 14 دانشگاه در فرانسه دارای رتبه زیر 500 در جهان هستند که در صورت پذیرش در هر یک از این دانشگاه‌ها مدرکی بسیار معتبر به دست خواهید آورد. لیست برترین دانشگاه‌های فرانسه در جدول زیر ارائه شده است:

دانشگاه‌های برتر فرانسه

نام دانشگاهشهررتبه جهانی
دانشگاه PSLپاریس47
دانشگاه سوربنپاریس90
دانشگاه پاریس-ساکلیپاریس93
دانشگاه پلی تکنیک پاریسپاریس95
دانشگاه پاریس سیتهپاریس114
دانشگاه پاریس تکپاریس251-300
دانشگاه اکس مارسیمارسی301-350
دانشگاه بوردوبوردو301-350
دانشگاه اکول نرمال سوپریور لیونلیون301-350
دانشگاه مونپلیهمونپلیه301-350

فرانسه 3500 موسسه آموزشی دارد که از این بین بیش از 70 مورد آنها دولتی هستند و در صورتی که به زبان فرانسوی تسلط داشته باشید تحصیل در آنها رایگان استنظام آموزشی فرانسه

در حال حاضر بیش از 15 میلیون دانش‌آموز و دانشجو در فرانسه مشغول به تحصیل هستند که این میزان با در نظر گرفتن کل جمعیت فرانسه رقم قابل توجهی است. این موضوع نشان‌دهنده اهمیت دولت فرانسه به تحصیل و کیفیت بسیار خوب سیستم آموزشی این کشور است. به طور کلی آموزش در فرانسه برای شهروندان آن از مدرسه تا دانشگاه رایگان است و بر آموزش سکولار و فارغ از مذهب تأکید می‌شود. کشور فرانسه از سال 1999 از معاهده بولونیا پیروی می‌کند و مدارک دانشگاهی این کشور در کشورهایی که عضو این پیمان هستند مورد پذیرش است و نیاز به معادلسازی ندارد.

زبان تحصیل در فرانسه به خصوص در مقطع کارشناسی فرانسوی است و تمام دانشجویان باید در این زبان مهارت کافی داشته باشند. دوره آموزش عالی در فرانسه شامل چهار مدرک دانشگاهی از جمله کارشناسی، تکنسین، کارشناسی ارشد و دکتری است. سیستم نمره‌دهی در دانشگاه‌ها و مدارس از 0 تا 20 است و مدارک تحصیلی از سوی وزارت آموزش عالی فرانسه صادر و تأیید می‌شوند.

حال و هوای تحصیل در فرانسه چگونه است؟

دانشجویان در فرانسه عموماً شاد و سرزنده هستند و جنب و جوش زیادی در محیط دانشگاه دارند. مردم فرانسه بسیار اجتماعی هستند و از دانشجویان استقبال می‌کنند. بنابراین فرصت‌های زیادی برای شرکت در جمع‌های دوستانه برای دانشجویان خارجی وجود دارد. بیشتر دانشگاه‌های فرانسه دارای سازمان‌ها و گروه‌های دانشجویی هستند که به انجام کارهای داوطلبانه و یا کار دانشجویی در زمینه مورد علاقه خود مشغولند که روشی بسیار عالی برای آشنایی با دیگر دانشجویان، پیدا کردن دوست و یادگیری مهارت‌های جدید است.

اگرچه اساتید در مورد آموزش دانشجویان سخت‌گیری دارند اما به تعادل بین کار، تحصیل و تفریح نیز اهمیت می‌دهند و در تلاش هستند تا با مشارکت دادن دانشجویان در پروژه‌های درسی به رشد آنها کمک کنند. دانشجویان در فرانسه ملزم به پوشیدن لباس فرم خاصی نیستند و می‌توانند لباس غیررسمی نیز به تن کنند.

بهترین رشته ها برای تحصیل در فرانسه

همانطور که اشاره شد فرانسه دارای کیفیت آموزش بالایی است. بنابراین شما هر رشته تحصیلی که در این کشور انتخاب کنید می‌توانید اطمینان داشته باشید که در آن مهارت لازم را پیدا خواهید کرد و مدرکی معتبر به دست خواهید آورد. اما با این وجود بعضی رشته‌ها در این کشور طرفداران بیشتری دارند. از رشته‌های محبوب برای تحصیل در فرانسه می‌توان به رشته مدیریت، IT، مالی و حسابداری، علوم کامپیوتر، مهمانداری، هنر، طراحی مد، فیلمسازی، علوم سیاسی و اقتصاد اشاره کرد. همچنین بهترین رشته‌‌های تحصیلی در فرانسه عبارتند از هوش مصنوعی و آنالیز داده، علوم زیستی، بانکداری، رشته‌های مهندسی و مدیریت کسب و کار.

هزینه تحصیل در فرانسه

هزینه تحصیل بخش زیادی از هزینه مهاجرت تحصیلی به فرانسه را در برمی‌گیرد و این هزینه در شهرهای بزرگ به خصوص پاریس بیشتر است. همچنین بسته به مقطع تحصیلی، رشته و دانشگاه میزان شهریه و هزینه متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال هزینه در دانشگاه‌های دولتی فرانسه بسیار پایین‌تر از دانشگاه‌های خصوصی و بین‌المللی است و یا هزینه تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی با سایر رشته‌ها متفاوت است. شهریه دانشگاه‌ها در فرانسه به طور میانگین و بر اساس مقطع عبارت است از:

مقطع

شهریه سالانه

کارشناسی در دانشگاه دولتی170 یورو
کارشناسی ارشد در دانشگاه دولتی260 یورو
دکتری دانشگاه دولتی396 یورو
پزشکی دانشگاه دولتی450 یورو
مهندسی دانشگاه دولتی620 یورو
دانشگاه‌های خصوصی صرف نظر از مقطع11 هزار تا 80 هزار یورو

هزینه زندگی در فرانسه

هزینه زندگی در فرانسه با توجه به محل زندگی شما متفاوت است. علاوه بر این سبک زندگی و نوع تفریحات شما در میزان هزینه تأثیرگذار است. بنابراین نمی‌توان به صورت دقیق در این خصوص اظهار نظر کرد اما به طور میانگین هزینه زندگی در فرانسه بدون در نظر گرفتن اجاره خانه برای یک نفر 913 یورو در ماه است. همچنین شما باید حدود 250 تا 300 یورو در ماه برای هزینه خرید اقلام مورد نیاز خود از سوپرمارکت در نظر بگیرید. شرح جزئیات مخارج زندگی در کشور فرانسه به صورت زیر است:

شرح هزینه

هزینه (یورو در ماه)

1 وعده غذا در یک رستوران معمولی15
1 بطری آب1.85
1 لیتر شیر1.06
1 عدد نان1.5
1 کیلوگرم برنج2
12 عدد تخم مرغ3.2
1 کیلو فیله گوشت19
1 کیلو فیله مرغ11
شارژ 1 ماهه بلیط وسایل حمل و نقل عمومی62
1 لیتر بنزین1.9
هزینه قبض آب، برق، گاز و …165
هزینه 1 ماهه باشگاه ورزشی32
اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر720
اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه دور از مرکز شهر590

به طور میانگین هزینه زندگی در فرانسه بدون در نظر گرفتن اجاره خانه برای یک نفر 913 یورو در ماه استتحصیل در فرانسه در مقاطع مختلف

تحصیلات عالی در فرانسه به طور رایج به 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری انجام می‌شود و برای هماهنگی بیشتر مدارک تحصیلی کشورهای اروپایی و نقل و انتقال راحت‌تر دانشجویان، چارچوبی به نام معاهده بولونیا ایجاد شده است که فرانسه نیز این چارچوب را به رسمیت می‌شناسد. در مقاطع مختلف تحصیلی فرانسه امکان پذیرش دانش‌آموزان و دانشجویان خارجی فراهم شده است. پذیرش در هر مقطع شرایط، هزینه و مدارک مورد نیاز خاص خود را دارد. همچنین شرایط آموزشی در هر مقطع تحصیلی متفاوت است.

تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی

دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی فرانسه 3 تا 4 ساله است و دانشجویان باید حدود 180 تا 240 واحد درسی را بر اساس رشته خود در این مقطع سپری کنند. دوره کارشناسی اکثراً به زبان فرانسه ارائه می‌شود و دانشجویان ملزم به یادگیری زبان فرانسوی و ارائه مدرک زبان در سطح B2 هستند. برای پذیرش در مقطع کارشناسی میتوانید با مدرک دیپلم 12 ساله خود اقدام کنید. سال تحصیلی معمولا از سپتامبر تا ماه ژوئن سال بعد ادامه دارد. دانشجویانی که قصد تحصیل در دوره کارشناسی را دارند باید حداکثر تا 2 ماه پیش از شروع ترم تحصیلی برای پذیرش درخواست دهند. معمولا برای مقطع کارشناسی در فرانسه بورسیه تحصیلی ارائه نمی‌شود اما ممکن است کمک هزینه‌ رفت و آمد، اسکان و بیمه به دانشجو تعلق گیرد.

اطلاعات تحصیل در مقطع کارشناسی فرانسه

طول دوره3 تا 4 سال
حداقل معدل برای پذیرش15
زبان مورد نیاز برای تحصیلفرانسوی و یا انگلیسی
سطح زبان مورد نیازB2 فرانسوی یا آیلتس 6 انگلیسی
هزینه تحصیل2 تا 3 هزار یورو در سال دانشگاه دولتی و 3 تا 8 هزار یورو دانشگاه خصوصی
زمان شروع ترم تحصیلیماه سپتامبر (شهریور)
امکان اقامت در خوابگاهدارد
امکان دریافت بورسیهندارد
امکان کار حین تحصیل40 ساعت در ماه
بهترین دانشگاه برای تحصیلدانشگاه PSL، دانشگاه سوربون، دانشگاه پاریس، دانشگاه اکول نرمال سوپریور لیون، دانشگاه مونپلیه، دانشگاه اکس مارسی

تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد

بعد از پایان دوره کارشناسی می‌توانید برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنید. دوره کارشناسی ارشد در فرانسه به طور معمول 2 ساله است که شامل دوره مستمر 1 و دوره مستمر 2 می‌شود. در دوره مستمر 1 تمرکز روی درس‌های تئوری و در دوره مستمر 2 تمرکز روی پروژه‌های پژوهشی است و در ادامه کارآموزی و پروژه پایان‌نامه نیز وجود دارد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد فرانسه بسته به نوع دوره نیاز به مدرک زبان آیلتس یا مدرک زبان فرانسوی دارید اما بیشتر دوره‌های تحصیلی در این مقطع به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند و الزامی برای دانستن زبان فرانسه وجود ندارد. دانشجویان در این مقطع امکان 20 ساعت کار در طول هفته را دارند.

اطلاعات تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد فرانسه

طول دوره2 سال
حداقل معدل برای پذیرش15
زبان مورد نیاز برای تحصیلفرانسوی در دانشگاه های دولتی و انگلیسی در دانشگاه خصوصی
سطح زبان مورد نیازB2 فرانسوی یا آیلتس 6.5 انگلیسی
هزینه تحصیل3 تا 4 هزار یورو در سال دانشگاه دولتی و 3 تا 8 هزار یورو دانشگاه خصوصی
زمان شروع ترم تحصیلیماه سپتامبر (شهریور)
امکان اقامت در خوابگاهدارد
امکان دریافت بورسیهدارد
امکان کار حین تحصیل80 ساعت در ماه
بهترین دانشگاه برای تحصیلدانشگاه PSL، دانشگاه سوربون، دانشگاه پاریس، دانشگاه اکول نرمال سوپریور لیون، دانشگاه مونپلیه، دانشگاه اکس مارسی

تحصیل دکترا در فرانسه

حدود 12 درصد از جمعیت دانشجویان جهان در کشور فرانسه قرار دارند که از این بین 25 هزار نفر در مقطع دکترا تحصیل می‌کنند. اگر به مهاجرت تحصیلی به فرانسه در مقطع دکترا علاقه‌مند هستید لازم است بدانید که این مقطع 3 تا 5 سال طول می‌کشد و امکان دریافت بورسیه تحصیلی نیز وجود دارد. علاوه بر این دانشجویان حین تحصیل از طرف دانشگاه حدود 1200 تا 2500 یورو در ماه حقوق دریافت می‌کنند و مالیات نیز پرداخت می‌نمایند. دوره دکتری فرانسه در واقع یک دوره تحقیقاتی است و به زبان انگلیسی ارائه می‌شود.

دوره کارشناسی در فرانسه اکثراً به زبان فرانسوی ارائه می‌شود و دانشجویان ملزم به یادگیری زبان فرانسوی و ارائه مدرک زبان در سطح B2 هستند.دانشجویان برای ورود به دوره دکتری فرانسه باید دارای رزومه تحصیلی و تحقیقاتی قوی باشند و نمره زبان آنها بین 6.5 تا 7.5 آیلتس باشد. همچنین داشتن مقالات ISI و فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های دولتی برتر در ایران تأثیر زیادی در پذیرش و دریافت بورسیه تحصیلی دارد. در پایان دوره دکترا دانشجویان موظف به ارائه پایان‌نامه هستند.

اطلاعات تحصیل در مقطع دکتری فرانسه

طول دوره3 تا 5 سال
حداقل معدل برای پذیرش14
زبان مورد نیاز برای تحصیلفرانسوی در دانشگاه دولتی و انگلیسی در دانشگاه خصوصی
سطح زبان مورد نیازC1 فرانسوی یا آیلتس 6.5 تا 7.5 انگلیسی
هزینه تحصیل760 یورو در سال دانشگاه دولتی و 3 تا 8 هزار یورو دانشگاه خصوصی
زمان شروع ترم تحصیلیماه سپتامبر (شهریور)
امکان اقامت در خوابگاهدارد
امکان دریافت بورسیهدارد
امکان کار حین تحصیل120 ساعت در ماه با حداقل حقوق 800 یورو
بهترین دانشگاه برای تحصیلدانشگاه PSL ، دانشگاه سوربون، دانشگاه پاریس، دانشگاه اکول نرمال سوپریور لیون، دانشگاه مونپلیه، دانشگاه اکس مارسی

شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت تحصیلی به فرانسه در مقاطع و رشته‌های مختلف با کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس حاصل فرمایید تا شرایط شما ارزیابی شود و اطلاعات لازم به صورت اختصاصی در اختیارتان قرار گیرد.

آزمون های مورد نیاز پذیرش در فرانسه

برای اخذ پذیرش و تحصیل در فرانسه، دانشجویان باید در برخی آزمون‌های مهم، نمره قبولی را کسب کنند. نمره در آزمون‌ها می‌تواند باتوجه به رشته تحصیلی و دانشگاه متفاوت باشد. اما به‌طور کلی، حداقل نمره موردنیاز برای بیشتر دانشگاه‌های فرانسه در جدول زیر آورده شده است.

نام آزمونحداقل نمره قبولی
TOEFL80 به بالا
TOEIC600 به بالا
TCF100 به بالا
Le TEF100 به بالا
DELF50 به بالا
GMAT600 به بالا
GRE150 به بالا برای استدلال کمی و کلامی
DALF50 به بالا

تحصیل پزشکی در فرانسه

دوره پزشکی در فرانسه 9 ساله است و به چند دوره تقسیم می‌شود. در پایان هر دوره آزمونی برگزار می‌شود که در صورت پذیرش می‌توانید وارد دوره بعد شوید. بنابراین پذیرش در دوره پزشکی فرانسه آزمون ورودی اولیه نداشته و شما مستقیما وارد سال اول پزشکی می‌شوید. سال اول شامل دوره آموزشی علوم پایه است که در آن دروسی مانند شیمی، بیوشیمی، زیست و بیولوژی تدریس می‌شود. در سال دوم شما به صورت رسمی وارد رشته پزشکی خواهید شد و دروس تخصصی پزشکی به شما تدریس می‌شود. پس از پایان تحصیل نیز باید مدتی را به صورت کارآموزی در بیمارستان‌های فرانسه کار کنید اما اجازه صدور نسخه ندارید.

اطلاعات تحصیل پزشکی در فرانسه

طول دوره9 سال
حداقل معدل برای پذیرش18
زبان مورد نیاز برای تحصیلفرانسوی در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی
سطح زبان مورد نیازC1 فرانسوی
هزینه تحصیل11 تا 25 هزار یورو در سال
زمان شروع ترم تحصیلیماه سپتامبر (شهریور)
امکان اقامت در خوابگاهدارد
امکان دریافت بورسیهدارد
امکان کار حین تحصیل80 ساعت در ماه
شرایط سنی متقاضیحداکثر 24 سال
بهترین دانشگاه برای تحصیلدانشگاه سوربن، دانشگاه پاریس، دانشگاه پاریس سود، دانشگاه مونپلیه، دانشگاه لورن، دانشگاه پاریس-سالکلی

تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

دوره دندانپزشکی عمومی در فرانسه یک دوره 6 ساله است. تحصیل در این دوره فقط به زبان فرانسوی انجام می‌شود و ارائه مدرک زبان در سطح C1 ضروری است. دانشجویانی که موفق به ارائه مدرک زبان نشوند تنها کافیست که در سطح A1 یا A2 به زبان فرانسوی آشنا باشند و در دوره‌های زبان فرانسوی پیش از شروع تحصیل در این کشور شرکت کنند و سپس مدرک زبان خود را ارائه کنند. دوره دندانپزشکی فرانسه آزمون ورودی ندارد و مانند دوره پزشکی پس از سپری کردن دوره علوم پایه از دانشجویان آزمون گرفته خواهد و در صورت قبولی می‌توانند تحصیل خود را در رشته دندانپزشکی ادامه دهند.

اطلاعات تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

طول دوره6 سال
حداقل معدل برای پذیرش18
زبان مورد نیاز برای تحصیلفرانسوی در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی
سطح زبان مورد نیازC1 فرانسوی
هزینه تحصیل5 تا 30 هزار یورو در سال
زمان شروع ترم تحصیلیماه سپتامبر (شهریور)
امکان اقامت در خوابگاهدارد
امکان دریافت بورسیهدارد
امکان کار حین تحصیل80 ساعت در ماه
شرایط سنی متقاضیحداکثر 24 سال
بهترین دانشگاه برای تحصیلدانشگاه سوربن، دانشگاه پاریس، دانشگاه پاریس سود، دانشگاه مونپلیه، دانشگاه لورن، دانشگاه پاریس-سالکلی، دانشگاه اکس مارسی، دانشگاه بوردو

تحصیل در سایر رشته های پزشکی در کشور فرانسه

پیشینه تحصیل در رشته‌های پزشکی در فرانسه بسیار درخشان و در جهان معروف است. بسیاری از فارغ‌التحصیلان رشته‌های پیراپزشکی و پزشکی در فرانسه جوایز بسیار ارزنده جهانی دریافت کرده‌اند و تحقیقات مهمی از جمله کشف واکسن هپاتیت B، بیماری سندوم دان، ویروس HIV و … انجام داده‌اند. بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی فرانسه مورد تأیید وزارت بهداشت و درمان ایران هستند. تمامی دانشجویانی که علاقه‌مند به تحصیل در فرانسه در رشته‌های پیراپزشکی و پزشکی هستند باید وارد دوره علوم پایه شوند و پس از سپری کردن آزمون این دوره و قبولی می‌توانند در رشته‌های مورد علاقه خود تحصیل کنند.

دوره پزشکی در فرانسه 9 ساله است و به چند دوره تقسیم می‌شود. در پایان هر دوره آزمونی برگزار می‌شود که در صورت پذیرش می‌توانید وارد دوره بعد شوید.تحصیل پرستاری در فرانسه

رشته پرستاری در فرانسه در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می‌شود. برای پذیرش در دوره کارشناسی می‌توانید با مدرک دیپلم 12 ساله خود اقدام کنید. تحصیل در این مقطع به زبان فرانسوی انجام می‌شود و ارائه مدرک C1 ضروری است. در پایان دوره کارشناسی نیاز به ارائه پایان‌نامه است. مقطع ارشد نیز شامل گرایش‌های مختلفی از جمله پرستاری کودکان، پرستاری بیهوشی، پرستاری بزرگسالان، پرستاری خانواده و غیره است که 2 سال طول می‌کشد و بعد از آن فارغ‌التحصیلان می‌توانند وارد بازار کار شوند.

اطلاعات تحصیل در رشته پرستاری در فرانسه

حداقل معدل برای پذیرش15
زبان مورد نیاز برای تحصیلفرانسوی در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی
سطح زبان مورد نیازC1 فرانسوی
هزینه تحصیل2 تا 3 هزار یورو در سال دانشگاه دولتی و 3 تا 8 هزار یورو دانشگاه خصوصی
زمان شروع ترم تحصیلیماه سپتامبر (شهریور)
امکان اقامت در خوابگاهدارد
امکان دریافت بورسیهندارد
امکان کار حین تحصیلدارد
بهترین دانشگاه برای تحصیلدانشگاه سوربن، دانشگاه پاریس، دانشگاه پاریس سود، دانشگاه مونپلیه، دانشگاه لورن، دانشگاه پاریس-سالکلی، دانشگاه اکس مارسی، دانشگاه بوردو

تحصیل داروسازی در فرانسه

رشته داروسازی از جمله رشته‌های بسیار خوب و تاپ در گروه پزشکی به شمار می‌رود و کشور فرانسه در تدریس این رشته سابقه بسیار درخشانی دارد. اگر در فکر مهاجرت تحصیلی به فرانسه برای تحصیل در رشته داروسازی هستید، باید بدانید که دوره داروسازی در فرانسه به مدت 5 تا 6 سال طول می‌کشد. از آنجایی که فرانسه در تولید دارو و محصولات آرایشی و بهداشتی یکی از کشورهای برتر در جهان است، فارغ‌التحصیلان این رشته موقعیت‌های شغلی بسیار خوبی در فرانسه خواهند داشت. داروسازان در فرانسه تنها در صورتی اجازه کار دارند که مجوز کار دریافت کنند. تحصیل داروسازی در دانشگاه‌های فرانسه به زبان فرانسوی صورت می‌گیرد و داوطلبان باید به این زبان مسلط باشند.

اطلاعات تحصیل در رشته داروسازی فرانسه

حداقل معدل برای پذیرش18
زبان مورد نیاز برای تحصیلفرانسوی در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی
سطح زبان مورد نیازC1 فرانسوی
هزینه تحصیل3 تا 10 هزار یورو در سال
زمان شروع ترم تحصیلیماه سپتامبر (شهریور)
امکان اقامت در خوابگاهدارد
امکان دریافت بورسیهدارد
امکان کار حین تحصیلدارد
شرایط سنی متقاضیحداکثر 24 سال
بهترین دانشگاه برای تحصیلدانشگاه سوربن، دانشگاه پاریس، دانشگاه پاریس سود، دانشگاه مونپلیه، دانشگاه لورن، دانشگاه پاریس-سالکلی، دانشگاه اکس مارسی، دانشگاه بوردو

تحصیل در رشته مهندسی در فرانسه

تحصیل رشته‌های مهندسی در کشور فرانسه در دانشگاه‌های دولتی به زبان فرانسوی و در دانشگاه‌های خصوصی به زبان انگلیسی امکان‌پذیر است. دوره تحصیلی رشته‌های مهندسی عموماً 3 ساله است اما دوره 5 ساله مهندسی هم در بعضی رشته‌ها ارائه می‌شود که مدرک این دوره معادل مدرک کارشناسی ارشد اروپا و مدرک علوم مهندسی آمریکا است. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی در مقطع لیسانس حدود 2700 یورو در سال، در مقطع ارشد 3700 یورو در سال و در مقطع دکتری 380 یورو در سال است. شهریه در دانشگاه‌های خصوصی سالانه بین 3 تا 12 هزار یورو برای مقطع کارشناسی و 10 تا 20 هزار یورو در مقطع ارشد است.

اطلاعات تحصیل در رشته مهندسی فرانسه

طول دورهبسته به رشته و مقطع متفاوت است.
حداقل معدل برای پذیرش14
زبان مورد نیاز برای تحصیلفرانسوی و یا انگلیسی
سطح زبان مورد نیازB2 فرانسوی یا آیلتس 6 انگلیسی
هزینه تحصیلبسته به مقطع متفاوت است.
زمان شروع ترم تحصیلیماه سپتامبر (شهریور)
امکان اقامت در خوابگاهدارد
امکان دریافت بورسیهدر مقطع ارشد و دکتری دارد
امکان کار حین تحصیلدارد
بهترین دانشگاه برای تحصیلدانشگاه PSL، دانشگاه پلی تکنیک، دانشگاه سوربن، دانشگاه اکول نرمال سوپریور لیون، دانشگاه پاریس، دانشگاه پاریس ساکلی ENS، دانشگاه پانتئون-سوربن پاریس

تحصیل در مدارس فرانسه

اگر موفق به اخذ ویزای تحصیلی فرانسه شوید، فرزند شما مجاز به تحصیل در مدارس فرانسه خواهد بود. مدارس فرانسه از استانداردهای بالایی برخوردار هستند و به 3 گروه مدارس دولتی، خصوصی و شبانه‌روزی و مدارس بین‌المللی تقسیم می‌شوند. تحصیل در مدارس دولتی به زبان فرانسوی صورت می‌گیرد و رایگان است. اما معمولا خانواده‌های خارجی ترجیح می‌دهند تا با پرداخت هزینه فرزندانشان در مدارس بین‌المللی و به زبان انگلیسی تحصیل کنند. تحصیل در مدارس فرانسه از سن 6 تا 16 سالگی اجباری است و به 3 مقطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان تقسیم می‌شود.

دوره تحصیلی رشته‌های مهندسی در فرانسه عموماً 3 ساله است اما دوره 5 ساله مهندسی هم در بعضی رشته‌ها ارائه می‌شود تحصیل دبستان در فرانسه

کودکانی که در مدارس فرانسه تحصیل کنند می‌توانند آینده‌ای بسیار درخشان داشته باشند. کودکان فرانسوی از سن 6 تا 11 سال در دبستان تحصیل می‌کنند. البته پیش از ورود به دبستان می‌توانند به مدت 3 سال در دوره مهدکودک و پیش‌دبستانی آموزش ببینند ولی این دوره‌ها اجباری نیست. در دوره ابتدایی آموزش خواندن و نوشتن، ادبیات، جغرافیا، تاریخ و یک زبان خارجی تدریس می‌شود. بهترین مدارس فرانسه در این سطح عبارتند از:

نام مدرسه

شهریه

مدرسه بین‌المللی گرنلشهریه در مدارس دولتی رایگان است. شهریه در مدارس خصوصی 400 یورو در سال است و در مدارس بین‌المللی هزینه تحصیل از 5 هزار تا 20 هزار یورو در سال متغیر است.
مدرسه بین‌المللی هاتمر
مدرسه خصوصی ICS Côte D’Azur
مدرسه بین‌المللی موگینز

تحصیل دوره راهنمایی در فرانسه

بعد از دوره ابتدایی تحصیل در دوره راهنمایی شروع می‌شود. دانش‌آموزان 11 تا 15 سال در این دوره مشغول به تحصیل هستند. ساعات مدرسه حداکثر 26 ساعت در هفته است و در این دوره دو زبان خارجی به دانش‌آموزان تدریس می‌شود. سایر ساعات درسی بین دروس اصلی، دروس پشتیبانی و پروژه‌های عملی تقسیم می‌شود. تکالیف در این دوره جدی گرفته می‌شوند و سیستم نمره‌دهی سختگیرانه است. لیست بهترین مدارس فرانسه و شهریه‌ها در جدول زیر ارائه شده است:

نام مدرسه

شهریه

مدرسه دولتی  Lycée Saint Josephشهریه در مدارس دولتی رایگان است. در مدارس خصوصی شهریه 700 یورو در سال است و در مدارس بین‌المللی هزینه تحصیل از 5 هزار تا 20 هزار یورو در سال متغیر است.
مدرسه بین‌المللی PRUNELLE SCHOOL MONTESSORI BILINGUAL
مدرسه دولتی Lycée Sainte Marie
مدرسه بین‌المللی LENNEN BILINGUAL SCHOOL
مدرسه دولتی Lycée Blanche de Castille

تحصیل دوره دبیرستان در فرانسه

دوره دبیرستان یک دوره 3 ساله آکادمیک است که از سن 15 تا 18 سالگی طول می‌کشد. در سال دوم دبیرستان دانش‌آموزان باید 3 موضوع تخصصی را برای تحصیل از بین یک لیست انتخاب کنند و در کنار این موضوعات دروس اختیاری مانند هنر، ورزش و آثار باستانی نیز تدریس می‌شود. همچنین در زمینه شغلی نیز به دانش‌آموزان راهنمایی داده خواهد شد. دبیرستان‌های فرانسه به 3 نوع عمومی، تکنیکی و حرفه‌ای تقسیم می‌شوند. بهترین دبیرستان‌های فرانسه عبارتند از:

نام مدرسه

شهریه

مدرسه دولتی  Lycée Sainte Agnèsشهریه در مدارس دولتی رایگان است. در مدارس خصوصی شهریه 800 یورو در سال بوده و در مدارس بین‌المللی هزینه تحصیل از 5 هزار تا 20 هزار یورو در سال متغیر است.
مدرسه بین‌المللی موگینز
مدرسه دولتی Lycée Louis Querbes
مدرسه بین‌المللی OPEN SKY INTERNATIONAL
مدرسه دولتی Lycée Bourg Chevreau St Anne

ویزای همراه برای تحصیل در فرانسه

کشور فرانسه از معدود کشورهایی است که امکان اخذ ویزای همراه به صورت همزمان را فراهم کرده است. بنابراین متقاضیانی که ویزای تحصیلی فرانسه را دریافت کنند می‌توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز ویزای همراه بگیرند. لازم به ذکر است که شخص همراه اجازه کار در فرانسه را ندارد و تنها همراه متقاضیانی که در مقطع دکتری موفق به دریافت ویزا شوند می‌توانند در فرانسه کار کنند. میزان تمکن مالی لازم برای اخذ ویزای همراه حدود 8 هزار یورو است که باید به نسبت تعداد افراد ارائه شود. همچنین والدین دانش‌آموزان زیر 18 سال که برای تحصیل در مدارس فرانسه به این کشور مهاجرت می‌کنند، می‌توانند همراه فرزندان خود وارد فرانسه شده و تا پایان مدت تحصیل کنار فرزندان خود در فرانسه زندگی کنند.

شرایط تحصیل در فرانسه

یکی از موارد مهم پیش از مهاجرت تحصیلی به فرانسه اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور است. بر اساس مقطع، رشته و مدرسه یا دانشگاه مورد نظر شرایط تحصیل در کشور فرانسه متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی معمولا در ماه سپتامبر هر سال پذیرش دانشجویان و دانش‌آموزان آغاز می‌شود. بنابراین درخواست برای پذیرش در دانشگاه‌ها باید در ماه ژانویه یا بهمن ماه باشد و جواب پذیرش در ماه ژوئن یا تیر ماه برای متقاضی ارسال خواهد شد. پس از دریافت جواب در صورت قبولی متقاضی می‌تواند برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه اقدام کند. ارائه مدرک زبان برای تحصیل در دانشگاه‌ها و مدارس فرانسه الزامی نیست ولی در صورتی که مدرک زبان ارائه نکنید باید در دوره زبان فرانسوی پیش از شروع تحصیل شرکت نمایید.

متقاضیانی که ویزای تحصیلی فرانسه را دریافت کنند می‌توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود به صورت همزمان ویزای همراه بگیرند.شرایط سنی تحصیل در فرانسه

هیچ کدام از دانشگاه‌های فرانسه شرط سنی خاصی برای پذیرش تحصیلی اعلام نکرده‌اند. بنابراین در این خصوص نمی‌توان نظر قطعی داد. اما طبق تجربه برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه در مقطع کارشناسی تا حداکثر سن 23 تا 25 سال می‌توان امیدوار بود. در مقطع ارشد محدوده سنی 27 تا 30 سال و در مقطع دکتری تا 35 سال سن مناسب برای اخذ ویزای تحصیلی بدون ریسک رد شدن است. برای مقطع ارشد و دکتری انعطاف بیشتری وجود دارد و در صورتی که سن شما بیشتر از این مقدار باشد، نیز احتمال پذیرش وجود دارد.

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی فرانسه

گواهی تمکن مالی با ارائه گردش حساب بانکی انجام می‌شود و یکی از موارد مهمی است که برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه مورد نیاز است. تمکن مالی نشان‌دهنده توانایی شما برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی در فرانسه است. برای ویزای تحصیلی فرانسه میزان تمکن لازم 615 یورو در ماه به تعداد ماه‌های تحصیل شما در این کشور است. یعنی اگر دوره تحصیل شما یک ساله باشد باید حدود 7400 یورو در حساب بانکی خود ارائه کنید. همچنین هزینه بیمه درمانی در فرانسه نیز به این مبلغ اضافه خواهد شد.

تحصیل رایگان در فرانسه

یکی از کشورهای اروپایی با امکان تحصیل رایگان، فرانسه است. به همین دلیل، این کشور مقصد محبوب دانشجویان بین‌المللی به شمار می‌رود. در حال حاضر، حدود 400,000 دانشجوی بین‌المللی در فرانسه مشغول به تحصیل هستند و سالانه به این رقم اضافه می‌شود.

تحصیل در دانشگاه‌های دولتی کشور پهناور فرانسه رایگان است. علاوه بر این، بورسیه‌های تحصیلی که به دانشجویان ارائه می‌شوند، هزینه‌های زندگی یا هزینه تحصیل در دانشگاه‌های غیردولتی را پوشش می‌دهند. البته باید گفت تحصیل رایگان در کشور فرانسه بدون شهریه نیست. اما شهریه آنقدر ناچیز است که اصطلاحا به آن رایگان می‌گویند.

کشور فرانسه شرایط لازم برای تحصیل رایگان دانشجویان بین‌المللی را فراهم کرده استمهم‌ترین شرط تحصیل در فرانسه به‌صورت رایگان، تسلط به زبان فرانسوی است. اما جای نگرانی نیست! دانشجویان می‌توانند با اخذ پذیرش از کالج‌های فرانسه و شرکت در دوره‌های زبان فرانسوی، حین یادگیری زبان، برای دانشگاه‌های برتر فرانسه هم اقدام کنند.

شرایط ادامه تحصیل در فرانسه

برای ادامه تحصیل در فرانسه در مقطع مورد نظرتان می‌توانید با مدرک تحصیلی قبلی خود اقدام کنید. به عنوان مثال اگر دارای مدرک دیپلم 12 ساله هستید و سن شما زیر 25 سال است، این امکان را دارید تا برای شرکت در یک برنامه در مقطع کارشناسی اقدام کنید. همچنین ارائه مدرک زبان به دانشگاه الزامی است و اگر مدرک زبان ندارید می‌توانید دوره‌های زبان را در این کشور سپری کرده و سپس مدرک خود را ارائه کنید. ارائه پاسپورت معتبر و تکمیل فرم درخواست پذیرش از دانشگاه نیز ضروری است.

شرایط گرفتن ویزای تحصیلی فرانسه

پس از دریافت پذیرش از دانشگاه در گام بعدی باید برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه اقدام کنید. مدت زمان پاسخ به درخواست ویزا حدود 70 روز به طول می‌انجامد. بنابراین بهتر است 3 ماه پیش از شروع ترم تحصیلی برای دریافت ویزای خود اقدام کنید تا به مشکلی برنخورید. برای دریافت ویزا داشتن نامه پذیرش از دانشگاه و پاسپورت معتبر یکی از موارد بسیار مهم است. همچنین باید میزان تمکن مالی لازم برای زندگی و تحصیل در فرانسه را نیز در با دریافت گواهی از بانک ارائه دهید.

نحوه و شرایط اخذ پذیرش تحصیلی فرانسه

در سال‌های اخیر امکان پذیرش آنلاین از دانشگاه‌ها فراهم شده است. بنابراین دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر شرایط و مدارک لازم را بررسی کرده و به آماده‌سازی مدارک لازم بپردازند. بعضی رشته‌ها نیاز به سپری کردن آزمون‌هایی مانند GRE، GMAT و LSAT دارند که باید نمره قبولی در آنها به دانشگاه ارائه شود. متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه باید ریزنمرات و مدرک تحصیلی مقاطع قبلی خود را دریافت و ترجمه کنند و برای دانشگاه‌های مد نظر خود در فرانسه ارسال کنند. پیشنهاد می‌شود برای افزایش شانس پذیرش، مدارک خود را برای 3 تا 5 موسسه آموزشی در فرانسه ارسال کنید. فرآیند پذیرش دانشجویان دکتری از طریق پیدا کردن استاد راهنما انجام می‌گیرد. همچنین در مقطع کارشناسی ارشد ممکن است نیاز به انتخاب یک استاد راهنما داشته باشید.

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در فرانسه

دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه به سطح زبان فرانسوی بین B2 تا C1 نیاز دارند. دانشجویان این امکان را دارند تا در کالج‌های زبان در فرانسه ثبت نام کرده و دوره‌های زبان را سپری کنند و سپس درخواست ورود به دانشگاه دهند. برخی دانشگاه‌های خصوصی امکان تحصیل بدون مدرک زبان را نیز با دریافت پول بیشتر فراهم کرده‌اند اما پذیرش از این دانشگاه‌ها ریسک دریافت ویزای تحصیلی را بالا خواهد برد. آزمون‌های رسمی زبان فرانسوی شامل آزمون DELF، DALF، TCF یا TEF هستند که مدرک دریافت شده از هر یک از آنها معتبر و قابل قبول است. دانشجویانی که دیپلم زبان از کالج‌های آموزش زبان فرانسه در خارج از ایران دریافت کرده‌اند، از ارائه مدارک این آزمون‌ها معاف هستند.

تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان انگلیسی

امکان تحصیل در فرانسه با مدرک زبان انگلیسی در دانشگاه‌های بین‌المللی و خصوصی وجود دارد. متقاضیانی که زبان اول آنها انگلیسی نیست و تمایل دارند با زبان انگلیسی درخواست پذیرش دهند، باید در یکی از آزمون‌های TOEIC، TOEFL، IELTS نمره قبولی کسب کنند و به دانشگاه ارائه دهند. حداقل نمره قبولی بر اساس رشته مقطع متفاوت است اما معمولا حداقل نمره برای آزمون آیلتس 6 و برای تافل 80 تا 90 در نظر گرفته می‌شود.

دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه به سطح زبان فرانسوی بین B2 تا C1 و یا حداقل نمره آیلتس 6 و تافل حداقل 80 تا 90 نیاز دارندنحوه اقدام و مدارک لازم برای ویزای تحصیلی فرانسه

برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه ابتدا باید وارد سایت دانشگاه مورد نظرتان شده و لیست مدارک لازم برای پذیرش دانشگاه را تهیه کنید. این مدارک باید تا قبل از ددلاین پذیرش دانشگاه آماده و ارسال شوند. همچنین ممکن است از شما رزومه شغلی، شرکت در آزمون ورودی و مصاحبه ویدئویی نیز درخواست شود. پس از ارسال مدارک و تکمیل فرم درخواست پذیرش باید هزینه بررسی مدارک یا اپلیکیشن فی را پرداخت نمایید. در صورتی که پذیرش شما تأیید شود، می‌توانید با ارائه مدارک لازم برای ویزای تحصیلی خود اقدام کنید. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه عبارتند از:

  • نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی در فرانسه
  • فرم درخواست ویزا
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • پاسپورت معتبر
  • چند عدد عکس جدید پاسپورتی
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • مدرک زبان معتبر زبان
  • پرداخت هزینه بیمه درمانی
  • گواهی سلامت پزشکی

گپ تحصیلی فرانسه

مدت زمانی که از دریافت آخرین مدرک تحصیلی شما گذشته باشد گپ تحصیلی نام دارد. یکی از دلایلی که باعث ریجکت شدن ویزای تحصیلی فرانسه خواهد شد، گپ تحصیلی زیاد است. میزان گپ تحصیلی مجاز برای هر مقطع متفاوت است اما معمولا این گپ تا حدود 4 الی 5 سال مشکلی ایجاد نخواهد کرد و بعد از آن شانس دریافت ویزا را کاهش خواهد داد. گپ تحصیلی را می‌توان با مواردی مانند خواندن زبان، خدمت سربازی برای آقایان، شغل مرتبط با رشته و … توجیه کرد.

راه هایی برای بالابردن شانس پذیرش تحصیل در فرانسه

با توجه به افزایش رقابت بر سر پذیرش در دانشگاه‌های فرانسه، بسیاری از افراد به دنبال راهی برای بالا بردن شانس پذیرش خود برای تحصیل در فرانسه هستند. یکی از مهمترین اقدامات، تقویت رزومه تحصیلی است. بنابراین مواردی مانند گذراندن دوره‌های معتبر بین‌المللی، داشتن سابقه پژوهشی، ارائه مقالات چاپ شده در مجلات معتبر، تقویت زبان و ارائه مدرک زبان معتبر با نمره بالا شانس پذیرش شما را افزایش خواهد داد. همچنین شما می‌توانید با کار کردن در شغل مرتبط با رشته مورد نظر خود رزومه شغلی خود را تقویت کرده و شانس دریافت پذیرش خود را بالا ببرید.

هزینه خوابگاه در فرانسه

دانشگاه‌های فرانسه معمولاً به دانشجویان امکاناتی برای اسکان اعطا خواهند کرد که از آن جمله می‌توان به آپارتمان، اتاق، سوئیت و … اشاره کرد. حدود 13 درصد از دانشجویان بین‌المللی در خوابگاه‌های دانشجویی اقامت دارند و تقاضا برای اقامتگاه‌های دانشجویی بسیار بالا است. اقامتگاه‌ها و گزینه‌های اسکان دانشجویی بر اساس نوع آنها هزینه متفاوتی دارند که این هزینه در جدول زیر ارائه شده است:

نوع اقامتگاه

هزینه

سالن‌های اقامت دانشجویان200 تا 400 یورو در ماه
آپارتمان اشتراکی400 تا 700 یورو در ماه
زندگی با خانواده میزبان200 تا 800 یورو در ماه
اجاره آپارتمان خصوصی در مرکز شهر700 تا 1000 یورو
اجاره آپارتمان خصوصی دور از مرکز شهر500 تا 600 یورو

کار دانشجویی در فرانسه در حین تحصیل

فرانسه اجازه کار حین تحصیل را به دانشجویان داده است. بنابراین دانشجویان بر اساس مقطع تحصیلی می‌توانند ساعاتی را به صورت پاره‌وقت در طول هفته و به صورت تمام‌وقت در ایام تعطیلات کار کنند. میزان حقوق کار دانشجویی بالا نیست و می‌تواند به صورت کمک هزینه در نظر گرفته شود. همچنین دانشجویان می‌توانند برای کار در دانشگاه درخواست دهند و به اموری مانند دستیار تدریس، فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و کمک به دانشجویان معلول مشغول شوند. نکته مهم این است که کار دانشجویی نباید به تحصیل دانشجو لطمه بزند و باید با برنامه کلاسی او هماهنگ باشد.

کار در فرانسه پس از فارغ التحصیلی

دانشجویان که اقامت تحصیلی بلندمدت فرانسه را دریافت کرده‌اند، در صورت تمایل می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی در فرانسه مشغول به کار شوند و ویزای کاری دریافت کنند. یکی از مواردی که پیش از برنامه‌ریزی برای دریافت ویزای کاری باید در نظر داشته باشید میزان موقعیت‌های شغلی در این کشور برای رشته تحصیلی شما است. خوشبختانه نرخ بیکاری در فرانسه بالا نیست و میزان فرصت‌های شغلی مناسب است. بنابراین اگر مدت تحصیل شما در این کشور بالای 12 ماه است می‌توانید بعد از اتمام تحصیل مدتی در فرانسه بمانید و به دنبال شغل مناسب باشید. در صورتی که شغلی مرتبط با رشته خود پیدا کنید می‌توانید برای اخذ ویزای کاری درخواست دهید.

اگر مدت تحصیل شما در فرانسه بالای 12 ماه است می‌توانید بعد از اتمام تحصیل به دنبال شغل مناسب در فرانسه باشید و ویزای کاری دریافت کنیدمزایای تحصیل در فرانسه

فرانسه یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری و تحصیلی در جهان است که ساختار آموزشی پیشرفته و کارآمد آن میلیون‌ها دانشجو را به خود جذب کرده است. اگر بخواهیم به مهمترین مزایای تحصیل در فرانسه اشاره کنیم می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • امکان تحصیل مقرون به صرفه و با کیفیت
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • امکان تحصیل بدون ارائه مدرک زبان
  • امکان کار حین تحصیل
  • امکار کار پس از تحصیل
  • امکان سفر به 26 کشور در حوزه شینگن
  • تحصیل در دانشگاه‌های معتبر
  • تحصیل در یکی از بهترین کشورهای اروپایی

شهرهای دانشجویی فرانسه

تحصیل در فرانسه به دلیل شهرهای زیبا و پویای آن، توجه جوانان را برای مهاجرت به این کشور جلب کرده است. از جمله شهرهای دانشجویی این کشور باید به موارد زیر اشاره کرد.

شهر Rouen روئن

روئن در امتداد رود سن و در شمال غرب پاریس واقع شده است. از نظر تاریخی، این شهر به عنوان پایتخت منطقه نرماندی شناخته می‌شود. امروزه هزاران دانشجو در این شهر مشغول به تحصیل هستند. بنابراین روئن یکی از شهرهای دانشجویی فرانسه با شخصیتی کاملا دانشجو محور و جوان پسند است.

محل عکس: شهر تاریخی روئن محلی زیبا برای تحصیل جوانان در فرانسه است

شهر Montpelier مون‌پلیه

یکی از بهترین شهرهای تحصیل در فرانسه و پایتخت منطقه هرالو است. در این شهر جوان و دانشجویی، همیشه فعالیتی برای انجام وجود دارد. از جمله این فعالیت‌ها باید تفریحات شبانه، کنسرت در فضای باز و رویدادهای دانشگاهی خاص اشاره کرد. حدود 70,000 دانشجو در شهر مون‌پلیه در حال تحصیل هستند.

شهر Grenoble گرونوبل

یک شهر دانشجویی و عجیب آلپی در نزدیکی رشته کوه‌های آلپ وجود دارد که با نام گرونوبل شناخته می‌شود. یک سوم جمعیت این شهر را دانشجویان تشکیل می‌دهند و بنابراین به عنوان یکی از شهرهای مناسب جهت تحصیل در فرانسه برای جوانان است. دانشجویان برای تفریح می‌توانند به کافه‌ها و رستوران‌های این شهر بروند و از این اماکن به عنوان محلی برای اجتماع خود بهره ببرند.

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

دولت فرانسه به تحصیل اهمیت بسیاری می‌دهد و از ورود دانشجویان خارجی استقبال زیادی می‌کند. به همین دلیل شرایط تحصیل در این کشور بسیار مطلوب است. از همین جهت سالانه هزاران دانشجو مهاجرت تحصیلی به فرانسه را انتخاب می‌کنند. فرانسه امکان تحصیل رایگان در دانشگاه‌های دولتی را علاوه بر شهروندان فرانسوی برای دانشجویان بین‌المللی نیز فراهم کرده و از مقصدهای مهاجرتی منحصر به فرد در دنیا محسوب می‌شود. تحصیل در هر 3 مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این کشور ممکن است اما معمولا برای پذیرش در دوره کارشناسی سختگیری وجود دارد. بنابراین به متقاضیانی که دارای مدرک دیپلم هستند، پیشنهاد می‌شود ابتدا در کالج‌های زبان فرانسه ثبت‌نام کنند و سپس وارد دانشگاه‌های این کشور شوند.

اخذ تابعیت فرانسه پس از تحصیل

برای بسیاری از متقاضیان اخذ تابعیت فرانسه پس از تحصیل اهمیت دارد. تحصیل در فرانسه به صورت مستقیم باعث دریافت تابعیت این کشور نمی‌شود اما به شما این فرصت را می‌دهد تا بعد از تحصیل ویزای کاری دریافت کنید و وارد پروسه دریافت اقامت دائم شوید. طبق قانون اتحادیه اروپا چنانچه به مدت 5 سال در فرانسه کار کنید و مالیات بپردازید، می‌توانید اقامت دائم دریافت کنید. بعد از دریافت اقامت دائم چنانچه زبان فرانسوی را کاملا فرا گرفته باشید، سوءپشینه در کشور فرانسه نداشته باشید و با فرهنگ مردم این کشور سازگار شده باشید، می‌توانید پاسپورت فرانسوی خود را اخذ نمایید.

موسسه اعزام دانشجو به فرانسه

مهاجرت تحصیلی به فرانسه فرآیند طولانی است که نیاز به کسب اطلاعات، مشاوره و تحقیق دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم برای پیشرفت بهتر و سریع‌تر فرآیند اخذ ویزای تحصیلی فرانسه از کارشناسان مهاجرتی مشاوره دریافت نمایید. موسسه مهاجرتی اصطهباناتی یکی از برترین موسسات مهاجرتی کشور در زمینه اخذ ویزای تحصیلی فرانسه و دارای سال‌ها تجربه در زمینه اعزام دانشجو به فرانسه است. کارشناسان و وکلای مجرب موسسه مهاجرتی اصطهباناتی شرایط شما را طی یک جلسه مشاوره به طور دقیق ارزیابی کرده و در تمامی مراحل آماده‌سازی مدارک و اخذ اقامت تحصیلی در کنار شما خواهند بود.

سخن پایانی

در این مقاله تحصیل در فرانسه، شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه و هزینه مهاجرت تحصیلی به فرانسه را بررسی کردیم. فرانسه کشوری زیبا و پیشرفته در اروپای غربی است که تحصیل در آن آرزوی بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان است. با دریافت اقامت تحصیلی فرانسه می‌توانید از مزایای بسیاری مانند امکان تحصیل ارزان در بهترین دانشگاه‌های جهان استفاده کنید و با فرهنگ و تاریخ این کشور آشنا شوید. چنانچه مایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت تحصیلی به فرانسه هستید، می‌توانید با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد تحصیل در فرانسه

1- دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی فرانسه چیست؟

ارائه مدرک نامعتبر و جعلی، گپ تحصیلی زیاد و داشتن نقص در مدارک از مهمترین دلایل رد شدن ویزای تحصیلی فرانسه است.

2- آیا تحصیل در فرانسه رایگان است؟

اگر به زبان فرانسوی تسلط داشته باشید می‌توانید در دانشگاه‌های دولتی فرانسه به صورت رایگان و یا ارزان تحصیل کنید.

3- آیا می‌توان بدون مدرک زبان در فرانسه تحصیل کرد؟

در صورتی که مدرک زبان ندارید می‌توانید ابتدا در یک کالج زبان در فرانسه ثبت‌نام کنید و سپس وارد دانشگاه شوید.

4- هزینه زندگی در فرانسه چقدر است؟

هزینه زندگی ماهانه برای هر نفر به صورت حدودی 1600 یورو در پاریس و 1200 یورو در شهرهای دیگر فرانسه خواهد بود.

5- آیا امکان تبدیل ویزای دانشجویی فرانسه به ویزای کار وجود دارد؟

بله، یکی از مزایای تحصیل در فرانسه امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری بعد از فارغ‌التحصیلی است.

5/5 - (5 امتیاز)

230 دیدگاه برای “تحصیل در فرانسه

  1. سلام وقتتون بخیر بنده سوالم اینه اگر در ایران مدرک کارشناسی اموزش زبان انگلیسی داشته باشم میتوان برای کارشناسی ارشد رشته حقوق در فرانسه اقدام کنم یا خیر اگر راهکاری موجود هستش راهنمایی کنید ممنون میشم و یا اگر کشور دیگری هستش ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام روزتون بخیر
      بهتر است رشته مرتبط را انتخاب نمایید.

  2. Raha baktash گفت:

    سلام
    بنده ۱۸ ساله هستم رشته کامپیوتر خوندم در دبیرستان
    سال اول ۱۸ و خورده ای سال دوم ۱۵ و خورده ای و سال سوم ۱۹ و خورده ای
    آیا شانسی برای قبولی در رشته انیمیشن در فرانسه دارم؟
    و یا اینکه اینجا لیسانس گرافیک با نمره و نمونه کار خوب بگیرم و بعد اقدام کنم؟
    در ضمن به پول ایران حداقل استاندارد پشتوانه مالی چقدر باشه بهتره؟

    1. با سلام وقتتون بخیر
      در صورت نداشتن مدرک زبان بهتر است در ابتدا برای کالج های زبان اقدام نمایید. حداقل میزان تمکن مالی برای کشور فرانسه حدود 8000 یورو است.

  3. یاسمن گفت:

    سلام من ۱۷ سالمه و آخرین معدلم ۱۸.۵ بوده من در یادگیری زبان استعداد واقعا عالیی دارم
    و همینطور در رشته گرافیک تحصیل میکنم و در طراحی فوق العاده هستم
    من به کشور فرانسه بسیار علاقه مندم و نیاز مند مشاوره اگه میشه کمکم کنید ممنون

    1. سلام روزتون بخیر
      بله، شرایط شما جهت مهاجرت تحصیلی به فرانسه بسیار مناسب است. شما می توانید جهت مشاوره تخصصی و دقیق تر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  4. سونیاس گفت:

    سلام وقتتون بخیر. من ارشد مطالعات فرانسه از دانشگاه تهران دارم و زبان فرانسه ام هم در سطح B2 هست. معدلم بالای 17 هست و تمایل به ادامه تحصیل در فرانسه در رشته هایی مثل شرق شناسی، روابط بین الملل و یا رشتۀ خودم مطالعات جهان رو دارم. میخواستم بدونم برای مقطع ارشد یا دکتری کدومش شانس بیشتری برای دریافت بورسیه و قبول در دانشگاه رو دارم؟ لیسانسم هم ادبیات فرانسه از دانشگاه تهران است. ممنون

    1. سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل دکترا در فرانسه نیاز به ارائه رزومه پژوهشی قوی مانند مقالات بین المللی، ژورنال های خارجی دارید. در صورت نداشتن این موارد بهتر است برای کارشناسی ارشد مجدد اقدام نمایید.

  5. مائده گفت:

    با سلام. بنده کارشناسی ارشد روانشناسی شناختی با معدل 17 دارم. متاهل هستم. تسلطی به زبان فرانسه ندارم. برای مقطع دکترا می توانم در یکی از دانشگاه های فرانسه تحصیل کنم؟ شرایط به چه صورت می باشد؟

    1. سلام روزتون بخیر
      ارائه مدرک زبان بسته به گرایش و دانشکده انتخابی شما دارد. امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز برای شما وجود دارد.

  6. با سلام ممنونم از سایت خوبتون ، چگونه می توانیم با کمتریتن هزینه به دانشگاه فرانسه بریم، رشته ی من سخت افزار هست اما علاقه زیادی به طراحی مد دارم آیا می تونم بعداز پایان فوق دیپلم در کنکور طراحی مد فرانسه شرکت کنم، شانس قبولی من چقدره با تشکر

    1. با سلام و عرض ادب
      تحصیل در فرانسه بسته به شرایط سنی، نوع دیپلم، تسلط زبانی و سایر شرایط شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  7. shayan گفت:

    سلام بندخ در پایه دهم رشته مکانیک خودرو تحصیل میکنم و پایه دهم را پشت سرگزاشته و به پیشواز سال یازدهم میروم . سوال بنده این است که هزینه ویزا و شرایط رفت چگونه است و آیا بعد از تحصیل اقامت دایم میدهند ؟

    1. سلام روزتون بخیر
      خیر، اقامت تحصیلی منجر به اخذ اقامت دائم نمی شود. برای اخذ اقامت دائم می بایست پس از فارغ التحصیلی کار پیدا کرده و ویزای خود را تمدید نمایید و پس از 5 سال برای اخذ اقامت دائم اقدام نمایید.

  8. فرشاد گفت:

    با سلام من 22 سال سن دارم و لیسانس حقوقم رو با معدل 15 اخذ کردم برای ارشد در آلمان شانسی هست؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      در صورت داشتن مدرک زبان، شانس اقدام برای کارشناسی ارشد را در آلمان دارید.

  9. با سلام ميخواستم بدونم براي ادامه تحصيل ارشد در فرانسه ، معدلم بايد چقدر باشه ؟! متاسفانه معدلم ١٣ هستش خيلي نگرانم ، مرسي از راهنمايي تون

    1. با سلام و احترام
      برای ادامه تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه رشته تحصیلی و انتخابی شما حائز اهمیت است. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد.

  10. ژیلا ز گفت:

    با سلام
    من کارشناسی مهندسی برق‌ هستم از دانشگاه دولتی و با معدل ۱۳.۵۸ برای دوره مستر میخوام برم فرانسه یا آلمان، ولی زمان سفارت آلمان خیلی طولانیه، فرانسه هم به همین شکله و اینکه تامین مالی آلمان مشخصه 10۰۰۰ یورو هر سال برای فرانسه هم همین مقداره و امکان پذیرش من هست با این شرایط؟

    1. سلام روزتون بخیر
      وقت سفارت فرانسه مانند آلمان طولانی و زمانبر نمی باشد و سریع تر انجام می پذیرد.

  11. حسین گفت:

    سلام. ببخشید من دوتا سؤال داشتم یکی اینکه در رابطه با عدم نیاز به مدرک انگلیسی مطمئن باشیم؟
    و دوم اینکه برای گرفتن مدارک زبان فرانسوی باید کی و چگونه عمل کنیم؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      بله، برای تحصیل در فرانسه ارائه مدرک زبان الزامی نمی باشد و در دوره های زبان این کشور می توانید در ترم سپتامبر و یا ژانویه اقدام نمایید.

  12. با سلام و خسته نباشید خیلی ممنون بابت مطالب خوبتون که در اختیار ما میگذارید
    من تو دانشگاه فنی تبریز (سراسری) درس میخونم رشتم معماری هست 2 ترم دیگه لیسانس میشم و به نرم افزار معماری auto cad(نقشه کشی) و cinema 4D(سه بعدی سازی ساختمان) مسلط هستم میخواستم ببینم که میتونم برم تو دانشگاه دولتی فرانسه (اگه شهر پاریس باشه خیلی خوب میشه) درس بخونم و اقامت بگیرم یا نه اگه بشه میرم تو کلاس های آموزش زبان فرانسوی رو یاد بگیرم
    پاسپورت دارم مشکل سربازی هم ندارم
    فقط یکم مشکل مالی دارم
    خیلی ممنوم مشم اگه راهنماییم کنید.
    با تشکر

    1. سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل در فرانسه می توانید در صورت داشتن مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه، برای کورس اصلی اقدام نمایید. در صورتیکه مدرک زبان نداشته باشید توصیه می کنیم در کورس های زبان این کشور شرکت نمایید.

  13. reza mansouri گفت:

    با سلام و خسته نباشید خیلی ممنون بابت مطالب خوبتون که در اختیار ما میگذارید
    من تو دانشگاه فنی پسران 1 تبریز (سراسری) درس میخونم رشتم معماری هست 2 ترم دیگه لیسانس میشم و به نرم افزار معماری auto cad(نقشه کشی) و cinema 4D(سه بعدی سازی ساختمان) مسلط هستم میخواستم ببینم که میتونم برم تو دانشگاه دولتی فرانسه (اگه شهر پاریس باشه خیلی خوب میشه)تو مقطع کارشناسی ارشد درس بخونم و اقامت بگیرم یا نه
    پاسپورت دارم مشکل سربازی هم ندارم
    فقط یکم مشکل مالی دارم
    پشتوانه مالی چند یورو میباشد و میتونم ارز دانشجویی بگیرم یا باید ارز آزاد تهیه کنم؟
    خیلی ممنوم مشم اگه راهنماییم کنید.
    با تشکر

    1. سلام وقتتون بخیر
      بله، با توجه به شرایط شما می توانید برای تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه اقدام نمایید. همچنین ارز دانشجویی نیز به شما تعلق می گیرد.

  14. غزل گفت:

    سلام . وقت به خیر . من 20 سالمه . معدل کل دیپلمم 19/93 و معدل کتبی دیپلمم 19/74 هستش . در حال حاضر در حال ترم پنج روان شناسی در دانشگاه سراسری خوارزمی هستم . مدرک دوره ی مربیگری از اداره ی بهزیستی ایران هم دارم . زبان انگلیسی ام در سطح upper intermediate هست و کلا انگلسیم خیلی خوبه ولی در حال گذروندن کلاس خصوصی برای ارتقا ی زبان انگلیسیم هستم . میخوام که ارشد رو خارج از کشور بخونم . بیخیال کشور ها ی انگلیسی زبان به خاطر رایگان نبودنشون شدم . بین کشور فرانسه و آلمان ، علاقم به کشور فرانسه زیاد هستش . میخواستم ببینم با توجه به سطح مالی متوسط مالی کدوم کشور رو برام پیشنهاد می کنید ؟ در کل به زبان فرانسه و خود فرانسه بیشتر علاقه دارم .

    1. سلام وقتتون بخیر
      هزینه تحصیل در کشور فرانسه به نسبت اکثر کشور های اروپایی مقرون به صرفه است. شما می توانید در صورت تمایل به تحصیل به زبان فرانسوی در دوره زبان فرانسوی این کشور شرکت نمایید و سپس برای کورس اصلی اقدام نمایید. همچنین در نظر داشته باشید که مقطع کارشناسی ارشد را می توانید به زبان انگلیسی نیز در این کشور بگذرانید.

  15. Sara darash گفت:

    با سلام
    من مدرک کارشناسی علوم تربیتی رو از دانشگاه فرهنگیان اهواز دارم.سه سال سابقه ی کار در مقطع ابتدایی دارم و نیروی رسمی اداره اموزش و پرورش هستم
    میتونم برای ارشد اقدام کنم؟ازمون ورودی یا شرایط خاصی داره ؟
    بعد از اتمام درس شانسی برای اقامت از طریق کار(ترجیحا معلمی)دارم؟

    1. سلام روزتون بخیر
      تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه محدودیت سنی دارد و بسته به شرایط سنی شما می باشد. کشور فرانسه به فارغ التحصیلان دانشگاه های خود فرصتی را برای پیدا کردن کار ارائه می دهد.

  16. رسول گفت:

    سلام خسته نباشید میخاستم بپرسم برای زبان فرانسوی که یکی از نیاز های تحصیل است میشود در خود ایران دورشو رفت یا حتما باید در فرانسه این دوره را سپری کنیم؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      در صورتیکه مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه را ارائه دهید، نیزای به گذراندن دوه زبان در فرانسه ندارید.

  17. حسن گفت:

    با سلام و خسته نباشید.
    جهت اثبات پشتوانه مالی باید چه مبلغی تو حسابمون باشه؟
    این مبلغ بلوکه میشه یا قابل استفاده است؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      میزان تمکن مالی برای فرانسه حدود 8000 یورو است که این مبلغ در حساب ایران واریز می شود و نیازی به بلوکه کردن در فرانسه ندارید.

  18. با سلام.من ۲۱سالمه و معدل دیپلمم ۱۹/۶۸هست.آیا می توانم برای تحصیل در رشته پزشکی به راحتی ویزای این کشور رو بگیرم؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      بله، بسته به مدرک زبان خود امکان اقدام مستقیم وجود دارد. در صورت نداشتن مدرک زبان در ابتدا باید در دوره زبان فرانسوی شرکت نمایید.

  19. با سلام و خسته نباشید.من رشته مهندسی عمران در مقطع لیسانس تمام کردم.میخواستم برای ادامه تحصیل به فرانسه برم.چون فامیل درمه ۲ زندگی میکنن اصلا از بابت زندگی کردن مشکل ندارم.میخواستم در مقطع فوق لیسانس ادمه تحصیل بدهم.به زبان فرانسه اشنایی کمی دارم میخواستم بدونم میشه در فرانسه دوره زبان رو بگذورنم بعد ۶ ماه وارد دانشگاه بشوم.ممنون از لطف شما که راهنمایی کنید

    1. سلام وقتتون بخیر
      بله، از طریق کالج های زبان می توانید به فرانسه مهاجرت کرده و پس از اتمام کالج زبان، وارد کورس اصلی شوید.

  20. Rahill گفت:

    سلام وقت بخیر,
    من ۲۰ سالمه دیپلم انسانی با معدل ۱۳ و همچنین مدرک اموزشگاهی زبان انگلیسی(انگلیسیمم تا حدودی خوب هست) دارم و الان هم در دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی درحال تحصیل هستم . میخواستم بدونم ایا این امکان هست که بتونم ویزای تحصیلی بگیرم برای فرانسه ؟

    1. سلام روزتون بخیر
      بله، به شما توصیه می کنیم در صورت نداشتن مدرک زبان، در ابتدا برای دوره های زبان اقدام نمایید و سپس برای کورس اصلی اقدام نمایید.

  21. مائده گفت:

    سلام من امسال سال اخر رشته ي گرافيك دبيرستان هستم و براي ادامه تحصيل در رشته ي دندان پزشكي در كشور فرانسه ميخواستم اقدام كنم
    به نظرتون امكانش وجود داره؟ و اينكه شرايطش چيه؟

    1. با سلام و عرض ادب
      تحصیل در فرانسه از طریق رشته های تحصیلی مرتبط انجام می پذیرد. برای تحصیل پزشکی در فرانسه باید دیپلم تجربی داشته باشید.

  22. سلام خسته نباشید
    ببخشید من معدل دیپلمم ۱۴/۲۱ هستش و قصد مهاجرت دارم ؛ زبان انگلیسیم خوندم تمام کردم و در صدد گرفتن آیتلس هستم ‌؛ میدونم معدلم پایین هست اما اگر بدونم امکان پذیرش گرفتن هست در مدت زمان موجود به هر نحوی شده زبان فرانسمو مدرکمو میگیرم تا میاد کارام جور بشه . آیا امیدی هست؟ راهکاری اگر هست ممنون میشم بگید.

    1. با سلام و احترام
      بهتر است با توجه به شرایط خود، برای شرکت در کالج های زبان در فرانسه اقدام نمایید و سپس در کورس اصلی شرکت نمایید.

  23. سلام
    بنده47 سال سن دارم ، متاهل و. صاحب یک دختر 8 و پسر 17 ساله هستم همچنین دارای لیسانس علوم سیاسی از دانشگاه آزاد در سال 73 با معدل 14می باشم.
    هدفم مهاجرت به فرانسه است آیا از طریق ادامه تحصیل در مقطع ارشد میتوانم نهایتا نسبت به اخذ اقامت اقدام نمایم یا راه بهتری وجود دارد ؟
    خواهشمندم راهنمایی فرمایید با سپاس فراوان

    1. سلام روزتون بخیر
      تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه حداکثر تا سن 32-33 سال امکان پذیر است. شما باید روش دیگری را انتخاب نمایید.

  24. با سلام
    برای پذیرش گرفتن از دانشگاه دولتی ( رایگان) فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد آیا شرط سنی وجود داره؟ با سن 34-35 سال میشه پذیرش گرفت؟

    1. سلام روزتون بخیر
      تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه محدودیت سنی دارد و شرایط شما در اخذ پذیرش بسیار تاثیر دارد. برای بررسی شرایط خود می توانید با ما در ارتباط باشید.

  25. سلام خسته نباشید برای فوق لیسانس رشته حسابداری یا حسابرسی درکشورفرانسه چقدرهزینه هست
    ودرمورد کار درکشورفرانسه هم زمان میشه کار کرد یان
    ۷سال سابقه دارم ۵سال سابقه حسابرسی و۲ حسابداری صنعتی

    1. سلام روزتون بخیر
      هزینه تحصیل در فرانسه بسته به دانشگاه و زبان تحصیل دارد. کشور فرانسه اجازه کار حین تحصیل را اعطا می کند.

  26. سلام من ۳۰ سالمه.۶ سال پیش لیسانس حسابداری گرفتم و متاهلم و یه بچه دارم.میتونم بدون مدرک زبان ارشد بخونم در رشته های علوم انسانی؟ پس زبان چی میشه؟ و خونوادم همراهم باشن.در مورد هزینه زندگی با خانواده چطو؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      در صورت نداشتن مدرک زبان در دوره های آمادگی شرکت کرده و سپس برای کورس اصلی می توانید اقدام نمایید.

  27. سلام
    بنده ارشد مکانیک تبدیل انرژی هستم و می خواستم برای مهاجرت به آلمان از طریق کار اقدام کنم 5 سال سابقه کار دارم آیا برای مهاجرت المان مناسب می باشد یا فرانسه ? ایلتس پنج هم دارم، لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. سلام وقتتون بخیر
      در صورت داشتن مدرک زبان آلمانی به شما توصیه میکنیم برای کشور آلمان اقدام نمایید.

  28. mahshid گفت:

    سلام. من کارشناسی سینما دارم و مدرک مربیگری فنی حرفه ای با مدرک بین المللی در رشته گریم سینما و تئاتر را دارم. میخواستم بدونم شانس پذیرشم در مقطع ارشد سینما چقدر است. زبان فرانسه را تا a1بیشتر نخواندم ولی در حال ادامه دادن هستم

    1. با سلام و احترام
      برای تحصیل مقطع کارشناس ارشد در فرانسه شرایط سنی شما حائز اهمیت است. در صورتیکه شرایط سنی مناسبی داشته باشید، می توانید در کالج های زبان شرکت کرده و سپس وارد کورس اصلی شوید.

  29. AyDa.se گفت:

    با سلام
    من امسال کنکور دارم و میخواستم اگه نشد یکی دو سال دیگه برای رشته ی دندان پزشکی اقدام کنم در کشوری که هزینه ی تحصیلم معقول باشه.با توجه به این مقاله هزینه ی تحصیل در فرانسه برای رشته ای که من علاقه دارم تقریبا رایگان هست یا کاملا..؟اگه تقریبا رایگانه در سال چطوره هزینه ها..؟
    و اینکه هزینه زندگیه دانشجویی سالانه چه مقدار هست..؟
    ممنونم !

    1. سلام وقتتون بخیر
      هزینه تحصیل و زندگی بسته به دانشگاه و شهر انتخابی شما دارد.

  30. پرستو گفت:

    سلام
    برای مشاوره غیرحضوری با چه شماره ای میتونم با شما در ارتباط باشم؟

    1. با سلام و عرض ادب
      می توانید از طریق شماره های ذکر شده در سایت با ما در ارتباط باشید.

  31. سلام من مسول شعبه یکی از بانکها با سابقه ۲۴سال دارای مدرک کارشناس ارشد مدیدریت بازرگانی با گرایش کارافرینی بوده و سنم ۴۷سال میباشد ضمنا همسرم با ۴۲ سال سن دارای سابقه ۲ساله و کارشناس پرستاری میباشند دارای دو فرزند پسر ۱۵ساله و دختر ۱۰ساله هستیم شرایط ادامه زندگی و اقامت در فرانسه به چه شکل است با توجه به خلاصه ای که عرض کردم

    1. با سلام و عرض ادب
      با توجه به شرایط سنی شما به شما توصیه می کنیم برای اخذ ویزای کاری گروه درمان کشور هایی مانند سوئد، دانمارک اقدام نمایید.

  32. Mahroo گفت:

    سلام دانشجوی ترم اخر کارشناسی گرایش مدیریت و ارزیابی اراضی از دانشگاه کردستان هستم.معدل ارشد١٥می باشد.موضوع پایان نامه بنده جدیده و تو دنیا کار نشده.برای مقطع دکترا شانس گرفتن بورسیه رو دارم چطور میتونم اقدام کنم برای گرفتن بورسیه??

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای اخذ بورسیه تحصیلی باید رزومه پژوهشی قوی ارائه دهید.

  33. سلام خسته نباشید
    من مدرک کارشناسی دارم و دوره زبان که میگید چقدر هزینه دارد؟

    1. سلام روزتون بخیر
      هزینه دوره ها بسته به کالج و شهر انتخابی دارد. هزینه های کالج ها حدود 5000-6000 یورو است.

  34. با سلام
    من مدرک tcf B2 در زبان فرانسه دارم. آخرین مدرک تحصیلی من کارشناسی ارشد انیمیشن از دانشگاه هنر تهران(با معدل 17/97) هست. آیا امکان استفاده از بورس برای تحصیل در رشته انیمیشن در مقطع ارشد در مدرسه های انیمیشن در فرانسه وجود دارد؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای اخذ بورسیه تحصیلی فرانسه باید رزومه علمی قوی ارائه دهید. لطفا رزومه علمی خود را از طریق واتس اپ برای ما ارسال نمایید تا شرایط شما به طور دقیق بررسی شود.

  35. يگانه گفت:

    سلام خسته نباشين
    من ليسانس معماري دارم با معدل ١٧ آيا ميتونم براي ارشد معماري بورسيه بشم و بتونم رايگان تحصيل كنم.با اين تصور كه مدرك زبان فرانسه هم دارم ممنون

    1. با سلام و عرض ادب
      دریافت بورسیه تحصیلی در فرانسه نیاز به ارائه رزومه علمی و پزوهشی بسیار قوی دارید. در نظر داشته باشید که تحصیل در فرانسه نیاز به پرداخت هزینه بسیار پایینی دارد.

  36. با سلام
    من دبیرستانی هستم میخواستم بدونم با نمرات خوب و داشتن مدرک زبان انگلیسی می تونم ادامه تحصیل بدهم و چجوری؟؟
    باتشکر

    1. سلام وقتتون بخیر
      تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی فرانسه به زبان فرانسوی است و باید مدرک زبان فرانسوی ارائه دهید.

  37. Arezu گفت:

    سلام
    من 23 سالمه..دوره ی کارشناسی را در رشته ی زیست سلولی مولکولی گرایش ژنتیک گذراندم..مدرک زبان فرانسه ندارم…قصدم برای ادامه تحصیل در همین رشته برای ارشده…شرایط ومدارک مورد نیاز چیه؟واینکه چه جوری باید اقدام کنم؟

    1. با سلام
      در صورتیکه مایل به تحصیل به زبان فرانسوی باشید می توانید در ابتدا در دوره های زبان شرکت نمایید و سپس وارد کورس اصلی شوید. مدارکی که مورد نیاز است مدارک تحصیلی و هویتی شما است.

  38. سلام خسته نباشید
    من 36سالم قصد دارم در کشور فرانسه ادامه تحصیل بدم حدود 12سال مشغول به کار هستم بدلیل شرایط خانوادگی ولی در حال حاضر تمکن مالی دارم که در کشوری مثل فرانسه در رشته پزشکی که ارزوی چندین ساله من بوده ادامه تحصیل بدم از هوش خوبی برخوردارم مدرک زبان انگلیسی دارم وبه تازگی شروع به یادگیری زبان فرانسه کردم معدل دیپلم در سال80 حدود 15.75 بوده در رشته تجربی نمره دروس اختصاصیم بالا بود توی این سالها چند باری کنکور دادم قبول میشدم ولی رتبه مورد نظرپزشکی نبود میخوام بدونم ایا من بااین شرایط میتونم به هدف اصلی تو زندگی برسم ایا شما حاضرید به من کمک کنید تا به ارزوم برسم
    باسپاس فراوان

    1. سلام وقتتون بخیر
      تحصیل پزشکی در فرانسه محدودیت سنی دارد. متاسفانه شرایط سنی شما برای تحصیل در فرانسه مناسب نیست. به شما توصیه می کنیم کشور های دیگر را انتخاب نمایید.

  39. Hl گفت:

    سلام خسته نباشید..من ۱۸ سالمه و رشتم تجربیه…معدل سال دهم یازدهمم بالای ۱۹.۵ بوده.اگه امسال معدلم بالای ۱۹ یا ۱۹.۵ بشه میتونم برای تحصیل در فرانسه اقدام کنم؟ و به جز معدل چه شرایط دیگری رو باید داشته باشم؟ خیلی عذر میخوام یه سوال دیگه دارم چطوری میتونم اقدام کنم؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      بله، در صورتیکه مدرک زبان ارائه دهید و یا در دوره های زبان شرکت نمایید، شرایط شما برای تحصیل در فرانسه مناسب است.

  40. par گفت:

    سلام.اگر کسی مدرک کارشناسی هنر نداشته باشه و بخواد صرفا دوره های اموزشی مرتبط با رشته ها هنری رو در کشورهای اروپایی مثل فرانسه سووییس و اتریش بگذرونه شرایط چه جوریه؟از کجا میشه اطلاعات مربوط به دوره های و کورس های غیرمستر رو پیدا کرد؟

    1. با سلام
      برای افزایش اخذ ویزای خود بهتر است برای پذیرش دوره های آکادمیک اقدام نمایید.

  41. سلام من کارشناسی رشته فیزیولوژی ورزشی هستم می خواستم بپرسم که برای کارشناسی ارشد رشته هنر اگر بخواهم در فرانسه ادامه تحصیل دهم امکان پذیر هست؟ در واقع به رشته هنرهای زیبا تئاتر در فرانسه ادامه تحصیل در مقطع ارشد رهسپار باشم؟ یا اینکه باید از ابتدا این مقطع را پیش رو داشته باشم؟

    1. سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل در فرانسه باید رشته های مرتبط را انتخاب نمایید.

  42. مهتاب گفت:

    سلام خسته نباشید .
    من 18 سالم هست و امسال دیپلم معماری میگیرم با معدل 17یا18.
    میخواستم بدونم آیا دیپلم هنرستان رو قبول میکنند یاخیر ؟
    و برای کدوم کشور ها اقدام کنم شانس بیشتری دارم برای تحصیل در مقطع کارشناسی؟

    1. با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در فرانسه باید رشته های مرتبط را انتخاب نمایید و دیپلم معماری نیز قابل قبول است.

  43. علی گفت:

    باسلام من 18 سال دارم فارغ تحصیل تجربی با معدل 19.75 به هیچ زبان خارجی هم مسلط نیستم . آیا میتونم رشته پزشکی با هر زبانی (فرانسه یا انگلیسی خودم رو آماده میکنم) در کشور فرانسه به صورت بورسیه تحصیل کنم.

    1. سلام وقتتون بخیر
      بله، می توانید در ابتدا در دوره های زبان شرکت کنید و سپس برای کورس اصلی اقدام نمایید.

  44. نوشین گفت:

    سلام من ترم 4 رشته ی مهندسی مواد و متالورژی هستم . زبان انگلیسیم سطح بالاست و علاقمندم که برای ارشد در پاریس تحصیل کنم اگه زبان فرانسه رو یادبگیرم و با معدل بالایی از دانشگاه فارق التحصیل شم , چه کارهایی باید انجام بدم تا بتونم بورسیه بگیرم؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل ارشد در فرانسه، باید رزومه علمی قوی ارائه دهیدو همچنین با توجه به زبان تحصیل باید مدرک زبان نیز ارائه دهید.

  45. با سلام
    من دانشجوی سال دو کارشناسی فیزیوتراپی دانشگاه تیپ یک،با معدل کل 16.50
    و همچنین معدل دیپلم19.80هستم
    میخواستم بدونم برای مهاجرت تحصیلی میتونم الان اقدام کنم یا اینکه برای دوره کارشناسی ارشد شما پیشنهادی دارید؟
    مشکلی هم از بابت مدرک زبان ندارم

    1. با سلام و عرض ادب
      در ابتدا باید برای تایید مدرک تحصیلی خود اقدام نمایید و سپس می توانید برای ادامه تحصیل اقدام نمایید.

  46. moein گفت:

    سلام خسته نباشین
    من دانش آموز 12ام هستم و درحال حاظر حدود 3ماه دیگه کنکور دارم.سابقه ی تحصیلی ومعدل های بسیار خوبی دارم.
    می خواستم بدونم در چه صورت شانس بورسیه کشور های اروپایی یا امریکایی را برای تحصیل پزشکی یا دندان پزشکی دارم؟
    یا برای مهاجرت تحصیلی به کشور هایی مانند فرانسه المان یا مانند اینها که تحصیل پزشکی رایگان دارند به طورکلی وبا در نظر گرفتن همه ی موارد
    چقدر پول برای ابتدای کار ودر ادامه موقع اقامت در کشور مقصد نیاز هست؟
    تا ببینم با شرایط مالی ام تطابق دارد یا خیر!

    1. با سلام
      کشور فرانسه به طور کلی جزء کشور های رایگان به شمار می آید. هزینه ها زندگی و ….بسته به شهر انتخابی و سبک زندگی شما دارد. لطفا با ما در ارتباط باشید تا اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار دهید.

  47. نیایش گفت:

    سلام من ۱۷ سالمه و توی دبیرستان نمونه دولتی در رشته تجربی درس میخونم….میخواستم ببینم چطور میتونم درخواست پذیرش برای رشته داروسازی توی دانشگاه سوربن رو بکنم؟؟؟لیا لازمه ک بعد کنکور اینکارو بکنم؟؟

    1. با سلام و احترام
      تحصیل پزشکی در فرانسه به زبان فرانسوی است و شما باید مدرک زبان مورد نظر را ارائه دهید.

  48. سلام من کارشناسی آی تی هستم و مسلط به طراحی وب سایت و تا حدودی زبان انگلیسی بلدم بنظرتون از کدوم کشور اقدام کنم که هم هزینه کمتر داره و دوست دارم زبان بخونم

    1. سلام وقت بخیر
      شما میتوانید دوره های زبان را در کشور های انگلیسی زیان اتحادیه اروپا بگذرانید و شرایط خوبی را برای دوران پس از تحصیل یا مستقیما بازار کار آن کشور فراهم کنید.

  49. shirin گفت:

    سلام ببخشيد من پرستارم ميخواستم ببينم من چطور ميتونم برا ادامه يا كار تو فرانسه بدون مدرك زبان برا اخذ مدرك زبان فرانسه اقدام كنم و كدوم دانشگاه كه رايگان هم باشه

    1. سلام
      با گذراندن دوره زبان در فرانسه می توانید اجازه کار پس از تحصیل و یا حین دوره را بگیرید و در صورتی که کار مناسب پیدا کنید، امکان تمدید ویزای ک.ار نیز خواهید داشت.

  50. سلام و خسته نباشید
    من ۱۹ سالمه و کنکور ۹۸ تجربی دادم و الان پشت کنکور هستم
    معدل کل دیپلمم ۱۹/۲۵هست و دیپلم زبان انگلیسی دارم
    مایل به خوندن رشته پرستاری و یا دندانپزشکی هستم
    خواستم بدونم پیشنهاد شما برای تحصیل در دانشگاه های رایگان کدوم کشور هست ؟زبان اون کشور تفاوتی نداره یعنی حاضر به خوندن زبان هستم فقط میخوام بدونم از نظر شما با توجه به رشته و این که میخوام دانشگاه رایگان باشه کدوم کشور رو در حال حاضر مناسب تر میدونید

    1. سلام، وقت بخیر
      با توجه به معدلتون، برای آلمان، اتریش و فرانسه می توانید اقدام کنید، هر سه این کشورها تحصیل رایگان یا با شهریه بسیار کم است.

  51. طبق اطلاعات ما شرایط تحصیل در فرانسه 2020 تغییراتی نداشته و مثل سال گذشته روال پذیرش و ویزا انجام می شود.

  52. مهرداد گفت:

    سلام.من کارشناسی مترجمی و کارشناس ارشد اموزش زبان انگلیسی دارم.چندتا مدرک بین المللی مدیریتی هم دارم.از معافیت تحصیلی استفاده میکنم،میخوام واس مقطع دکتری به فرانسه برم. ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. سلام
      خب الان سوالتون چیه؟ میتونید مدارکتون رو بدین موسسه براتون پذیرش مقطع دکترا بگیریم. ضمنا میتونید از معافیت تحصیلی هم استفاده کنید.

  53. رادفر گفت:

    سلام دخترم ١٩ساله وديپلم تجربي داره ايا ميتونيد براي فرانسه پذيرش بگيريد ويزا براي زبان فرانسه ودانشگاه ليسانس يا پزشكي ودندان پزشكي بهش ميدهند كه اقدام كنم باتشكر

    1. سلام، وقت بخیر
      بله، ایشون می توانند برای تحصیل در دوره های زبان ویزا بگیرند و بعد از پایان دوره زبان برای دانشگاه پذیرش بگیرند.

  54. با عرض سلام و خسته نباشید
    من بیست و یک سال سن دارم و در حال حاضر از معافیت تحصیلی استفاده میکنم و دارای مدرک آیلتس ۶ و زبان فرانسوی آلمانی رو در حد A1 بلدم.
    آیا امکانش برای من وجود داره که از طریق کالج زبان برای دوره ی یکساله برای اخذ ویزا اقدام کنم ؟
    و اینکه آیا نداشتن کارت پایان خدمت، برای گرفتن ویزای من تاثیر منفی دارد ؟
    با سپاس

    1. سلام، وقت بخیر
      بله، برای کالجهای زبان می توانید اقدام کنید و ویزا بگیرید، سفارت فرانسه برای ویزا به کارت پایان خدمت نیاز ندارد، اگر برای گرفتن پاسپورت مشکل ندارید، با توجه به معافیت تحصیلی برای گرفتن ویزا مشکلی نخواهید داشت.

  55. سلام
    من دیپلم انسانی دارم با معدل ۱۷میخواستم بدونم میتونم ویزای تحصیل در فرانسه بگیرم واسه رفتن به دانشگاه یا باید ایران لیسانس بگیرم که بتونم به ویزا تحصیلی دست پیدا کنم.
    واگه میتونم با دیپلم برم من برای کلاس فرانسه اماده بشم که مدرک زبان فرانسه رو داشته باشم.
    مرسی بابت مشاورتون.

    1. سلام
      با مدرک دیپلم هم میتونید اقدام کنید و همچنین می تونید دوره زبان رو هم در فرانسه بگذرانید.

  56. الناز گفت:

    سلام وقت بخیر
    من لیسانس زیست از دانشگاه دولتی دارم اما علاقه زیادی به تئاتر دارم.رزومه هنری هم دارم ؛خواستم بدونم با لیسانس زیست میتونم برای کارشناسی یا ارشد هنر اقدام کنم؟هزینه دانشگاه های هنر به چه صورت هست؟آیا دانشگاه هنر دولتی هم هست و آیا فاند بهم تعلق میگیره؟

    1. سلام
      در صورتی که پیشنیاز های قبولی در دانشگاه های کشور فرانسه را رعایت کنید، خواهید توانست برای تحصیل اقدام کنید.
      برخی دانشگاه ها بدون پیش شرط، رشته مورد نظر شما را ارائه میدهند.
      هزینه های دانشگاه های کشور فرانسه بر اساس شرایط قبولی و اقامت شما مشخص خواهد شد.

  57. امیر گفت:

    سلام خسته نباشید
    می خواستم بدونم من که یک دبیرستانی با درس خوب هستم الان امکان رفتن به پاریس هست یا بعد از اخذ دیپلم؟ و مسلط بودن به زبان انگلیسی کافی است؟ و هزینه اقامت و دانشگاه برای رشته تجربی به چه صورت هستش؟ باتشکر

    1. سلام
      شما در هر مقطعی که بخواهید می توانید در مدارسی از فرانسه مشغول به تحصیل شوید، چرا که برای دانشجویان بین المللی مدارس خوب و سطح بالایی در این کشور موجود است.
      اما باید زبان فرانسه را حتی در سطوح مبتدی، بدانید.
      هزینه های تحصیل و اقامت به شیوه انتخاب و خرجکرد شما بستگی دارد.

    2. nazanin گفت:

      سلام من رشته چهره سازی هستم و امسال دیپلم میگیرم و در حد نمره 20 هستم و همینطور کار عملی خوبی هم ارائه میدم خواستم بدونم شرایط بورسیه چطوره برای رشته های هنر و من چطور میتونم اقدام کنم

      1. سلام وقت بخیر
        بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری به صورت عام ارائه می شود و دوره های کارشناسی، درصد پذیرش با بورسیه کمتری دارند.
        از این رو برای تحصیل دوره های هنر می تواند دانشگاه های با هزینه پایین تر را نیز انتخاب کنید.

  58. شاهین گفت:

    سلام خسته نباشید.1-میشه بگیدهزینه ویزا تحصیلی چقدر است؟2-رشته من بازرسی جوش هستش خودم هم جوشکارco2هستم آیا میتونم بدون داشتن مدرک زبان رایگان ادامه تحصیل بدم؟

    1. سلام
      هزینه ای که سفارت برای صدور ویزا اخذ می نماید حدود 200 یورو می باشد که بنابر دفعات تقاضای شما متفاوت خواهد بود.
      برای کار در کشور هدف حتما نیازی به مدرک زبان نیست و شما تنها برای برقراری ارتباط آسان در محیط کار و زندگی نیاز به دانش اندک زبان دارید.

  59. نیلا گفت:

    سلام من ترم اخر کارشناسی ارشد هستم چطور برای دکترا دانشگاه فرانسه با شرایط رایگان اقدام کنم؟؟

    1. سلام
      بدین منظور بایستی رزومه تحصیلی قوی خود را در کنار سوابق تحقیقاتی خود ارائه کنید تا ارزیابی های مورد نیاز برای دانشگاه های فرانسه انجام شود و به شما اطلاع داده شود.

  60. سلام من دیپلمم رو با معدل 18 در رشته علوم انسانی گرفتم و برای رشته حقوق میخوام ادامه تحصیل بدم و مدرک B2 فرانسه رو هم دارم هزینه تحصیل در فرانسه چقدر است و ایا میشود بعد از فارغ التحصیل شدن اقامت فرانسه رو اخذ کرد.؟

    1. سلام
      هزینه های تحصیل در کشور فرانسه بسته به شیوه زندگی، رشته و دانشگاه و شهر مد نظر معمولا کم است اما اخیرا برخی هزینه های اضافه شده است و عددی مابین 1000 تا 2000 یورو را ایجاد کرده است.
      شما بعد از تحصیل اجازه کاریابی در رشته مرتبط و یا بازار کار این کشور را دارید. در صورت کاریابی می توانید به اقامت فرانسه دست پیدا کنید.

  61. سلام خسته نباشید میخواستم بدون رتبه های برتر کنکور ایران برای دانشگاهای خارج ملاک قرار داره یا نه؟ امکان اینک ب رتبه برترا پذیرش و بورسیه بدن هست؟؟

    1. سلام وقت بخیر ممنونم.
      بله دو صورت امکان پذیر است، یا طبق رتبه و سابقه تحصیلی خود می توانید پذیرش بگیرید و یا اینکه تنها با ارائه مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی.
      بورسیه نیز در چند کشور اروپایی وجود دارد که به کشور های جهان سوم ارائه می شود.

  62. سلام
    من کارت اقامت فرانسه را دارم در رشته برق کنترل سال سوم دانشگاه امیرکبیر مشغول به تحصیل هستم برای شروع در مقطع ارشد کدوم دانشگاه پاریس رو میتونم انتخاب کنم در ضمن هزینه ی دانشگاه چقدر میشه مدرک B1 زبان فرانسه را دارم

    1. سلام
      تحصیل مطلوب در رشته مد نظرتان در دانشگاه های متفاوتی با هزینه های متفاوت انجام می شود اما نکته حائز اهمیت، انتخاب شماست که باید بدانیم شرایط مورد توقع شما چیست تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
      هزینه های دانشگاه های در فرانسه به نسبت وضعیت کشور، مورد قبول است و سالانه حدود 1000 تا 2000 یورو می باشد اما دقت داشته باشید این یک عدد ثابت نیست.

    2. Ahmad گفت:

      سلام.من مدرک ارشد برنامه ریزی شهری دارم.مدرک زبان ندارم..
      میخواستم ببینم به نظر شما شرایط خوندن دکتری شهرسازی در فرانسه راحت تره؟
      یا اینکه بخوام رشته ای دیگه ای (موسیقی)رو تو مقطع ارشد تو این کشور بخونم؟
      کدوم رو شما پیشنهاد میدید؟؟؟

      1. سلام وقتتو بخیر
        اخذ پذیرش در رشته های مرتبط برای شما راحت تر است.

  63. محمد گفت:

    سلام _ با تشکر از راهنمایی های ارزنده تون
    من کارشناسی ارشد کارآفرینی و کارشناسی مدیریت بازرگانی دارم و دکتری رو میخوام در رشته کارآفرینی هر گرایشی باشه در فرانسه ، ادامه بدم مدرک زبان انگلیسی هم ندارم آیا واسه بنده امکان تحصیل رایگان میتونه فراهم بشه؟ و آیا بورسیه تحصیلی هم می دهند؟

    1. سلام
      شما می توانید بدون داشتن هیچ مدرک زبانی، در فرانسه پذیرش تحصیلی بگیرید و مهاجرت کنید.
      پس از گذراندن دوره زبان فرانسه یا انگلیسی در این کشور می توانید گزینه های موجود برای پذیرش را مرور کنید.

  64. مهدی گفت:

    سلام
    وقت بخیر

    ببخشید من از یه کالج زبان تو فرانسه پذیرش گرفتم. به تازگی متاهل شدم. اما خانومم دبیرستانی هستش و دیپلم نگرفته هنوز. می خواستم ببینم امکانش هست اون رو هم ببرم؟ و چطور؟ ممنون می شم توضیح بدین.

    1. سلام وقت شما هم بخیر
      اجازه بردن همراه رو ندارید و باید برای ایشان هم ویزای جداگانه اخذ کنید.

  65. با سلام
    بنده در حال تحصیل در مقطع پیش دانشگاهی هستم.
    آیا با مدرک دیپلم می توان اقامت فرانسه را کسب کرد؟….شخص درخواست کننده اقامت باید به زبان فرانسوی تسلط داشته باشد یا زبان انگلیسی مورد قبول است؟

    1. سلام
      منظور شما چه نوع اقامت است ؟
      در صورتی که بخواهید می توانید ویزای تحصیلی اخذ کنید و اقامت موقت را داشته باشید.

  66. AyDa Se گفت:

    با سلام
    من امسال کنکور دارم و میخواستم اگه نشد یکی دو سال دیگه برای رشته ی دندان پزشکی اقدام کنم در کشوری که هزینه ی تحصیلم معقول باشه.با توجه به این مقاله هزینه ی تحصیل در فرانسه برای رشته ای که من علاقه دارم تقریبا رایگان هست یا کاملا..؟اگه تقریبا رایگانه در سال چطوره هزینه ها..؟
    و اینکه هزینه زندگیه دانشجویی سالانه چه مقدار هست..؟
    ممنونم !

    1. سلام
      هزینه تحصیل در فرانسه اکنون رایگان نیست و مشمول هزینه هایی نیز می شود.
      این هزینه ها به مقدار زیادی نیستند و حدودا سالیانه 1000-2000 یورو می باشد.
      هزینه های زندگی دانشجویی نیز بر اساس شیوه زندگی و محل مورد انتخاب شما مشخص خواهد شد.

  67. سلام. من کارشناسی سینما دارم و مدرک مربیگری فنی حرفه ای با مدرک بین المللی در رشته گریم سینما و تئاتر را دارم. میخواستم بدونم شانس پذیرشم در مقطع ارشد سینما چقدر است. زبان فرانسه را تا a1بیشتر نخواندم ولی در حال ادامه دادن هستم

    1. سلام
      شانس پذیرش شما مدارک تحصیلی شماست.
      بررسی مدارک شما می تواند اخذ پذیرش را در پی داشته باشد، نگران مدرک زبان هم نباشید.
      شما می توانید مدرک زبان فرانسوی را در کشور فرانسه اخذ کنید و سپس به تحصیل بپردازید.

  68. سلام. من مهندس کامپیوتر نرم‌افزار هستم و مجرد ۴۲ سالمه. انگلیسی من خوب و فرانسه من معمولیه مدرک زبان ندارم. تمایل به مهاجرت دارم با هر وسیلهٔ قانونی مثل کار، تحصیل، …
    09355827166
    ensalar@gmail.com

    1. سلام
      بهترین گزینه برای شما، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری می باشد که خوب شرایط مد نظرخود را دارد.
      بدین منظور با مشاورین ما تماس حاصل نمایید

  69. س.ع گفت:

    با سلام
    برای مقطع ارشد چه مدرک فرانسه ای مورد تایید است؟tef؟و در چند مهارت باید مدرک فرانسه داشته باشیم؟

    1. سلام
      بدون نیاز به مدرک نیز می توانید در کشور فرانسه در مقطع مورد نظر تحصیل کنید اما شرط این است که مدرک زبان فرانسه را در این کشور اخذ کنید.

  70. رضا گفت:

    سلام. شنیده بودم برای تحصیل تو فرانسه از ابتدا باید یه مبلغی حدود 80 میلیون تومان بعنوان پشتوانه تو حسابمون داشته باشیم. این موضوع درسته؟

    1. سلام
      درمورد اصل این امر، بله درست است که باید مبلغی را در حساب خودتان به عنوان تمکن مالی سال اول تحصیل در حساب ایران خود داشته باشید.

  71. درود بر شما
    من فارق التحصیل کارشناسی حقوق دانشگاه آزاد هستم و زبان فرانسه دارم کلاس میرم. بفرمایین ارشدفرانسه امکان تحصیل رایگان وجود داره؟! و اینکه چه رشته ای با چه سطح از مدرک زبان میگیرن؟!

    1. سلام
      اخذ بورسیه اکثرا در مقاطع بالاتر از ارشد ارائه می شود اما در شرایط خاص نیز می توان به پشتوانه مدارک و سوابق تحصیلی، بورسیه دانشگاه این کشور را اخذ کرد.
      پیشنهاد می کنم مدارک خود را برای ما ارسال کنید تا امکان سنجی برای شما انجام شود.

  72. من میخواهم در مقطع ارشد ادبیات انگلیسی در فرانسه تحصیل کنم و علاقه مند به این کشور هستم. اما نمی دانم امکان تحصیل در این رشته آنجا هست یا نه. هزینه کم و تحصیل رایگان در اولویت است. ممنون از راهنماییتان.

    1. سلام
      تحصیل رشته ادبیات فرانسوی در این کشور ارائه می شود اما اگر منظور شما همین رشته باشد.
      بابت هزینه های تحصیل هم فرانسه گزینه خوبی است با هزینه های نسبتا کم سالانه اما بازهم ما پیشنهاداتی برای شما داریم که بر اساس شرایط شما ، قابل انتخاب است.

  73. Sheyda zare گفت:

    سلام
    هزینه زندگی در فرانسه اگه که در خوابگاه باشیم ماهیانه چقدر هست؟!

    1. سلام
      به صورت یک برآورد تخمینی، ماهیانه به 700-800 یورو احتیاج دارید.

  74. سلام.من قصد تحصیل در دندانپزشکی کشور فرانسه را دارم.و معدل دیپلم من 19.46است.در موسسه شما برای اخذ اقامت تحصیلی در فرانسه چقدر باید هزینه کنیم???با تشکر از شما

    1. سلام
      به دلیل نوسانات بازار ارز و تغییر قیمت ها (کاهش) بهتر است با مشاورین تلفنی ما تماس بگیرید و اطلاعات دقیق را دریافت کنید.

  75. Sh گفت:

    سلام
    من دانش اموز يازدهم هستم
    و ميخام بعد از ديپلم بلافاصله وارد يكي دانشگاه هاي دندانپزشكي فرانسه بشم
    اگه مدرك زبان فرانسه و انگليسي رو داشته باشم چه شرايط ديگه اي لازمه كه وارد دانشگاه هاي فرانسه بشم؟! و كجا بايد اقدام كنم؟!

    1. سلام
      با داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات می توانید برای اخذ پذیرش دانشگاه های فرانسه از طریق موسسه ما، اقدام کنید.

  76. Kiana گفت:

    سلام من در حال حاضر در حال یادگیری زبان فرانسه هستم در سطحa1و به زبان انگلیسی تسلط کامل و تا سطحa2به زبان المانی تسلط دارم میخواستم بدونم اگه به زبان فرانسوی در فرانسه بخوام تحصیل کنم تحصیل کاملن رایگان میشه؟و اینگه میشه بگین هزینه ماهانه زندگی در فرانسه به طور متوسط چند میشه؟؟

    1. سلام
      تحصیل به زبان بومی اکثر کشور ها به مزایای تحصیل رایگان ارائه می شود.
      هزینه های ماهیانه بستگی به شیوه زندگی و هزینه های شما دارد اما به طور کلی اگر بخواهیم اشاره کنیم، ماهیانه بین 700-800 یورو برای زندگی دانشجویی مورد نیاز است.

  77. سلام اینجانب وکیل پایه یک دادگستری هستم
    با توجه به تفاهم نامه کانون وکلا ایران و انگلستان
    و همچنین سیستم قضایی فرانسه
    آیا امکان اینکه پروانه وکالتم را بتوانم طی آزمون یا شرایطی قابل استفاده در کشور های دیگر نمایم وجود دارد
    یا اصلا مدرک حقوق کشور ما مورد تایید کشوری هست
    من فوق لیسانس حقوق جزا هستم

    1. سلام
      از آنجاییکه که شما نیز بهتر می دانید، حقوق هر کشور مطابق با شرایط همان کشور است و حقوق داخلی را نمیتوان در سایر کشور های دیگر به کار گرفت.
      در صورتی که گواهی حقوقی بین المللی دریافت نمایید، می توانید برای این منظور اقدام کنید.

  78. جواد گفت:

    سلام آیا امکان ادامه تحصیل در رشته مهندسی پلیمر در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه وجود دارد؟
    میشه رشته مرتبط با مهندسی پلیمر در فرانسه مثل مهندسی شیمی در مقطع کارشناسی ارشد خوند؟

    1. سلام بله امکان ادامه تحصیل وجود دارد.
      از جهتی ادامه تحصیل در رشته مرتبط راحت تر از تغییر رشته خواهد بود و روند پذیرش و تطبیق واحد ها را تسهیل خواهد کرد.

  79. سلام و عرض ادب
    با داشتن مدرک لیسانس ادبیات نمایشی از دانشگاه هنر تهران امکان تحصیل رایگان در کشور فرانسه برای مقطع فوق وجود داره ؟

    1. سلام
      تحصیل رایگان در فرانسه در شرایط خاص و مقاطع بالا امکان پذیر است که آن هم باید بر اساس ضوابط بررسی شود.
      پیشنهاد می کنم که مدارک مربوط به تحصیل و رزومه کاری خود را برای ارسال کنید تا جزئیات شرایط را به شما ارائه دهیم.

  80. سلام.میخواستم بدونم با استفاده از مدرک تحصیلی داروسازی در دانشگاه های مطرح ایران امکان مهاجرت تحصیلی به سایر کشور ها وجود دارد؟؟ در ضمن شرایط اخذ تابعیت و زندگی دائم به کشوری مثل فرانسه،استرالیا و … چگونه است ؟

    1. سلام
      بله امکان پیدا کردن کار و زندگی در کشور فرانسه نیز امکان پذیر است، اما نوع ویزای کاری که به شما ارائه می شود می تواند مشخص کند که شما چه نوع اقامتی را خواهید داشت.

  81. احمدی گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت مشاورین محترم. من لیسانس استخراج معادن زیرزمینی دارم خاستم ببینم میتونم تویکی از گرایش‌های این رشته مدرک فوقم رو‌ در یکی از دانشگاه‌های فرانسه دریافت کنم..زبان فرانسوی روهم خیلی بلد نیستم.ممنون

    1. سلام
      امکان ادامه تحصیل برای شما وجود دارد و می توانید در این راستا اقدامات لازم را انجام دهید.
      پیشنهاد می کنیم که مدارک و شرایط خود را به اطلاع ما برسانید تا بتوانیم ارزیابی مورد نیاز را برای شما انجام دهیم.

  82. سلام من دیپلم تجربی دارم برای امتحان آیلتس دارم آماده میشم ولی خواهن ویزای دانشجویی پزشکی هستم ولی میخواهم بصورت توریستی بروم ولی اونجا کارام اماده باشه بنظر شمابرای المان یا فرانسه چه باید بکنم

    1. سلام
      نیازی نیست که حتما با ویزای توریستی سفر کنید، ما از همین جا می توانیم برای اقدامات لازم را انجام دهیم و پذیرش را برای شما اخذ کنیم.

  83. سمیرا گفت:

    سلام. وقت بخیر
    میخواستم بپرسم برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی فرانسه با مدرک ایلتس6.5 ایا دانستن زبان فرانسه وداشتن مدرک زبان فرانسه همچنان الزامی هست ؟ برای 20 ساعت کار درهفته چطور؟

    1. سلام
      خیر مدرک زبان الزامی نیست اما بایستی در حدی که بتوانید زندگی روزمره خود را جلو ببرید، دانش زبان فرانسوی داشته باشید.

  84. حسین گفت:

    با سلام، من مدرک B2 زبان آلمانی و فرانسوی رو هر دو دارم می خواستم بدونم هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد داروسازی در فرانسه چقدر هست؟
    آیا کارشناسی ارشد هم تحصیل رایگانه؟
    به نظر شما فرانسه از نظر تحصیل و زندگی دانشجویی بهتره یا آلمان؟

    1. با سلام
      شرایط شما برای مهاجرت تحصیلی بسیار عالیست.
      با توجه به داشتن مدرک ب2 فرانسوی، کشور کانادا نیز می تواند گزینه ی خوبی برای مهاجرت شما باشد.
      تحصیل در اتریش، آلمان و فرانسه برای شما رایگان است.
      تصمیم گیری و انتخاب کشور بسته به سلائق و ایده آل های هر شخص، متفاوت است و ما تنها می توانیم معیار ارائه دهیم و شما آنها را در نظر داشته باشید.

  85. fatemeh گفت:

    با سلام .من دانشجو مقطع کارشناسی رشته فیزیک هسته ای هستم .میخواستم بدونم با توجهه به رشته ام اقدام برای اپلای در مقطع ارشد بهتره یا دکترا؟همجنین بین المان و اتریش و فرانسه کدام کشور برای تحصیل در همین رشته مناسب تر است؟

    1. سلام
      دانشگاه های زیادی در چندین کشوری که نام بردید در حال ارائه و پردازش رشته مرتبط شما هستند
      بهتر این است تا شرایط شما بررسی شود تا امکان تحصیل در هرکدام از این دانشگاه ها بررسی شود و بهترین کشور به شما پیشنهاد شود.

  86. با سلام هزینه ی تحصیل فلسفه در مقطع کارشناسی چقدر است ؟

    1. با سلام
      تحصیل در فرانسه تقریبا رایگان است.
      هزینه زندگی در ماه بین 600 تا 800 یورو خواهد بود و اجازه 20 ساعت کار در هفته به شما داده می شود.

  87. سلام
    براي گرفتن مدرك دوره زبان فرانسه جهت ادامه تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد چقدر بايد هزينه كرد و كلا دوره زبان چند ماه طول ميكشه؟

    1. سلام
      هزینه های تحصیل بستگی به پارامترهای مختلفی دارد که بر اساس نوع دانشگاه، رشته، شهر مشخص می شود و عدد ثابتی نیست.

  88. امین گفت:

    با سلام

    می خواستم بدونم برای تحصیل در فرانسه داشتن مدرک زبان فرانسوی اجباری ؟

    و اینکه تحصیل در پزشکی در آلمان راحت تر است یا فرانسه ؟

    1. سلام
      داشتن مدرک زبان فرانسوی الزام نیست اما داشتن آن، مزیت محسوب می شود.
      تحصیل پزشکی در هر کشور شرایطی را دارد که باید راحتی را از بدانیم از نظر شما در چیست.

  89. حدیث گفت:

    با سلام و احترام
    آیا دانشگاههای فرانسه برای فوریه 2019 پذیرش دوره ی مستر 2 دارند؟ و از چه زمانی برای پذیرش ترم بهار باید مکاتبه کنیم؟
    تشکر از لطف و پاسخگویی شما.

    1. سلام
      دور اول پذیرش در ماه سپتامبر و یک ماه قبل از آن است که باید مدارک لازم به دانشگاه ارسال گردد. اما بهترین زمان حدود 3 ماه قبل از تکمیل طرفیت می باشد که از صف پذیرش عقب نمانید.
      دانشگاه های مختلفی مستر را پذیرش میکنند که باید شرایط شما با شروط پذیرش آنها تطبیق داده شود.

  90. سلام. من ۱۹ سالمه و معدل دیپلمم ۱۷.۸۱ هست. برای پزشکی فرانسه اقدام کردم اما چون گفتن پزشکی عمومی توی فرانسه خیلی سخته به روسیه رو آوردم. به نظرتون اشتباه نکردم؟؟

    1. سلام
      بهتر است برای راهنمایی بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید تا بر اساس توانایی تان به شما پیشنهاد بدهند.

  91. علیرضا گفت:

    سلام خسته نباشید .میخواستم بدونم با توجه به زمان زیادی که از این تایپیک گذشته هنوزم امکان تحصیل رایگان در فرانسه وجود دارد؟

    1. سلام
      اکنون دانشگاه های فرانسه هزینه های اندکی را بابت تحصیلات اخذ می کنند.
      اما بر اساس شرایطی، می توانید پذیرش تحصیل رایگان در فرانسه را نیز بگیرید.

  92. ارش گفت:

    سلام
    من يك پسرپانزده ساله دارم كه به زبان انگليسي هم تسلط دارد و البته در فرانسه هم كسي را دارم كه بخاهد به عنوان سرپرست او باشد (عمه اش)
    ايا مي تواند با اين شرايط تا چند ماه ديگر به فرانسه مهاجرت كند ودر مدرسه ي انگليسي زبان مشغول به تحصيل شود؟

    1. سلام وقت بخیر
      با توجه به اطلاعاتی که ما از مدارس بین المللی این کشور داریم، در حال حاضر اقدامی در این جهت نداریم.

  93. avin hoseyni گفت:

    سلام وقتتون بخیر. دانشکده ها پزشکی فرانسه برای پذیرش شرط معدل دیپلم یا رتبه کنکور دارن ؟

    1. سلام
      پذیرش به هردو صورت انجام می پذیرد، اما دانشگاه های مختلف شرایط مختلفی را دارند که نمی توان به عنوان یک قانون کلی بیان کرد و باید رشته مد نظر شما را با دانشگاه مدنظر بررسی کرد.

  94. با عرض سلام و ادب و احترام
    می خو.استم بدونم با دیپلم طراحی گرافیک برا فرانسه یا المان می شه اقدام کرد یا نه ؟
    در صورت امکان زبان میخواهد یا بدون مدرک زبان هم می شود ؟
    و هزینه چقدره؟

    1. سلام
      شما می توانید بدون مدرک زبان برای دانشگاه های فرانسه اقدام کنید و مدرک زبان را در همان کشور مقصد اخذ کنید
      البته بستگی دارد که کدام کشور را بر اساس شرایط بتوانید پذیرش بگیرید و اقدام کنید.
      هزینه های تحصیل نیز بستگی به پارامترهای مختلفی دارد که بر اساس نوع دانشگاه، رشته، شهر و کشور مشخص می شود و عدد ثابتی نیست.

  95. سلام
    من امسال دارم کنکور میدم
    میخوام برم آلمان یا فرانسه برا ادامه تحصیل و کار
    میشه بگید امکانش هست یا نه؟
    حداقل چه میزان پشتوانه ی مالی باید داشته باشم؟

    1. با سلام
      بله امکانپذیر است، با توجه به رایگان بودن تحصیل در فرانسه و آلمان فقط باید بتوانید هزینه های زندگی را تامین کنید.

  96. محمد گفت:

    سلام خسته نباشید. ممنون از سایت خوبتون. برای رشته دندانپزشکی ما که جزو غیر اروپایی محسوب میشیم شانسی برای قبولی در امتحان پایان سال اول داریم و سختی کنکور ورودی دانشگاه های فرانسه نسبت به کنکور ایران سخت تر است یا راحت تر میتونیم نتیجه بگیریم؟ باتشکر

    1. با سلام
      بله قطعا شانس قبولی دارید و به نظر بنده قابل مقایسه با کنکور ایران نیست. شرایط کنکور فرانسه و ایران کاملا متفاوت است.

  97. سلام زمان گرفتن پذیرش در دانشگاههای فرانسه و زمان شروع کلاسها چه موقعی است با تشکر

    1. با سلام
      معمولا شروع ثبت نام دانشگاه ها در ژانویه می باشد ولی امکان اخذ پذیرش دوره زبان فرانسوی در ماه های مختلف سال وجود دارد.

  98. سلام ببخشید میخواستم بدونم که شرایط بورسیه دانشگاه های پزشکی فرانسه چه چیزیه ؟چه چیزی رو معیار قرار میدن برای بورسیه؟ باید پروژه ارائه بدیم؟

    1. با سلام
      معمولا اخذ بورسیه پزشکی فرانسه چندان راحت نیست، البته تحصیل در این کشور رایگان است.

  99. ساناز گفت:

    با سلام
    من کارشناسی ارشد عمران دارم و مرکمو سال 91 گرفتم الان 32 سالمه و 7 سال سابقه کار دارم، زبان انگیسیم خوبه ولی مدرک ندارم و فرانسه رو تازه شروع کردم به یادگیری، میخواسم ببینم آیا من میتونم پذیرش برای دانشگاه ها بگیرم و کل موجودی من 100 میلیون هست.ممون میشم اگه کمکم کنید.

    1. سلام
      بله امکان ادامه تحصیل برای شما در رشته دلخواه وجود دارد و همچنین حتما نیازی به مدرک زبان وجود ندارد و می توانید مدرک زبان را در کشور فرانسه بگیرید.
      باید سوابق تحصیلی و رزومه شما بررسی شود تا بتوانیم تصمیم بهتری را به شما پیشنهاد دهیم.

  100. امین گفت:

    زنگ زدم گفتین مدرک زبان لازم نیست…الان اینجا نوشته لازمه…حالا لازمه یا لازم نیست من نگرفتم چی شد

    1. با سلام برای ورود به دانشگاه ها مدرک زبان لازم است ولی این موسسه، امکان گذراندن دوره زبان در فرانسه هم ایجاد کرده است.

  101. برای مثال بعضی از داناه های امریکا باارائه پروژهبهشون اگه پروژه خوبیباشه بورسیه میکنن؟شرایط بورسیه فرانسه چه جوریه؟

    1. سلام
      اخذ بورسیه در کشور فرانسه در مقایسه با کشور های دیگر اندکی دشوار است و به راحتی نیست.
      باید سوابق تحصیلی و رزومه شما بررسی شود تا بتوانیم تصمیم بهتری را به شما پیشنهاد دهیم.

  102. سلام معیار بورسیه دانشگاه های پزشکی قرانسه چه چیزیه؟ باید بروژه ارائه بدیم؟

    1. سلام
      شرایط مختلفی داره، منظورتون از بورسیه چیه؟
      دانشگاههای دولتی فرانسه رایگان هستند.

  103. سلام.وقت ب خیر..من یک مدرک کارشناسی از دانشگاه روزانه دارم با معدل ۱۶.۵ ولی قصد دارم در رشته ی دندانپزشکی ادامه تحصیل بدم..معدل دیپلم تجربی من ۱۷.۸۶ هست..آیا امکان پذیرش برای بنده وجود داره؟با توجه ب اینکه الان ۲۷ ساله هستم محدودیت سنی وجود نداره؟و اینکه میشه با کار کردن هزینه ی زندگی متوسط دانشجویی و تحصیل رو تامین کرد؟ چون به هر حال قسمت مالی برای من دست و پا گیره..از توجهتان سپاسگزارم

    1. با سلام
      بله امکان پذیرش وجود دارد و با توجه به مدرک کارشناسی، شانس اخذ ویزا نیز فراهم است.
      اجازه کار دانشجویی در فرانسه ۲۰ ساعت در هفته است و ممکن است با کار دانشجویی با توجه به رایگان بودن دانشگاه ها، هزینه های خود را ساپورت کنید.

      1. ممنون که وقت گذاشتین…چه موقع باید برای پذیرش دندانپزشکی و یادگیری زبان اقدام کنم؟

        1. با سلام
          ثبت نام پذیرش های ترم جولای الان شروع شده است.

  104. Faeze گفت:

    سلام وقت بخير
    ميشه براي تحصيل در فرانسه قبل از ديپلم اقدام كنيم؟؟و همون جا مدرك زبان فرانسه بگيريم يا نه بعد از ديپلم بهتره..
    ممنون

    1. با سلام
      با توجه به هزینه تحصیل در مدارس فرانسه، بهتر است بعد از دیپلم اقدام فرمایید.

  105. هنگامه گفت:

    سلام تحصیل درمقطع دبیرستان درفرانسه چگونه است؟!
    آیا داشتن مدرک زبان الزامیست؟!

    1. سلام
      برخی مدارس بین المللی در فرانسه وجود دارند که می توانید با زبان انگلیسی نیز در آن ها تحصیل کنید و سپس زبان فرانسوی را نیز فرا بگیرید.
      فرانسه مدارس نمونه بین المللی خوبی را دارد که متقاضیان زیادی از سراسر منطقه اروپا و غیر اروپا به این کشور می آیند.

  106. علیرضا گفت:

    باسلام
    من 8 سال از زمان فارقالتحصیلیم در مقطع کارشناسیم گذشته رشته برق
    ایا میتونم برای پذیرش در مقطع لیسانس یا فوق اقدام کنم
    4 سال سابقه کار رسمی دارم
    با تشکر

    1. با سلام
      بله با توجه به سابقه کار، می توانید اقدام کنید.

  107. انیس گفت:

    با سلام.ممنون از کانال خوبتون.شرایط تحصیل برای رشته های پزشکی چطور هستش؟هزینه ها چطور هستن؟کلا میخوام بدونم روند کار چطور هستش.متشکرم

    1. با سلام
      هزینه تحصیل پزشکی در فرانسه تقریبا رایگان و در حدود سالانه ۴۰۰ یورو می باشد، جزییات تحصیل رشته های علوم پزشکی را از مشاورین موسسه سوال فرمایید.

  108. sabzevari گفت:

    سلام
    من رتبه یک ازمون ارشد و رتبه یک ازمون دکتری حقوق سال 95 هستم مدال نقره المپیاد هم دارم علاوه بر لیسانس حقوق، بصورت همزمان لیسانس فرانسه هم دارم.
    الان بورس اعزام به خارج قبول شدم میخوام پذیرش بگیرم چون سازمان بورس گفته خودم باید پذیرش بگیرم ولی هزینه ها رو سازمان بورس میده
    امکان کمک و راهنمایی برای پذیرش دارید؟

    1. سلام
      سوابق و رزومه تحصیلی خود را برای ما ارسال کنید تا امکان پذیرش در دانشگاه های مختلف را برای شما بررسی کنیم و به شما اطلاع دهیم.

  109. باسلام و احترام
    بنده در حال تحصیل در رشته مهندسی پزشکی دوره کارشناسی در دانشگاه بین المللی مشهد هستم(دانشگاه بین المللی امام رضا)که غیر انتفاعی هست.معدل دیپلمم 17.61 بوده و معدل کل دانشگاه در حال حاضر 15 هست.میخواستم بدونم اصلا شرط بورسیه شدن در دانشگاه های مطرح دنیا چیه؟!وایا امکان تحصیل در مقطع فوق با بورسیه دارم؟اگر نه کدام کشور به لحاظ هزینه تحصیل پایین و سطح علمی بهتر است؟باتشکر فراوان

    1. با سلام
      معمولاً بورسیه ها در مقطع ارشد و دکترا ارائه می شود. امکان اخذ بورسیه در این مقطع بسیار ضعیف است.

      1. غیاثی گفت:

        با سلام و عرض ادب فرزند اینجانب در دوره پیش دانشگاهی تحصیلات خود را به پایان رسانده و می خواهم در یکی از دانشگاههای خارج با هزینه مناسب تحصیل کند . اولا چه دانشگاهی را پیشنهاد می کنید که شینگن هم باشد و ثالثا هزینه های آن چقدر است امنیت کدام کشور برای یک دختر بهتر است ؟ با تشکر

        1. غیاثی گفت:

          با سلام و عرض ادب فرزند اینجانب در دوره پیش دانشگاهی تحصیلات خود را به پایان رسانده و می خواهم در یکی از دانشگاههای خارج با هزینه مناسب تحصیل کند . اولا چه دانشگاهی را برای رشته های پزشکی پیشنهاد می کنید که شینگن هم باشد و ثالثا هزینه های آن چقدر است امنیت کدام کشور برای یک دختر بهتر است ؟ با تشکر

          1. سلام وقتتون بخیر
            کشور فرانسه امنیت را برای دانشجویان بین الملل برقرار کرده است. همچنین تمام دانشگاه های فرانسه جزء شینگن به شمار می آید.

      2. سلام خسته نباشید ایا امکان تحصیل در رشته برق صنعتی در فرانسه بدون مدرک زبان هم وجود دارد

        1. با سلام
          بله امکان تحصیل در همه مقاطع بدون مدرک زبان وجود دارد (البته باید در فرانسه دوره زبان را بگذرانید).

  110. صادق گفت:

    با سلام
    با تشكر از كانال بسيار عالي شما
    چگونه ميتوان بعد از ديپلم از دانشگاه هاي فرانسه پذيرش گرفت؟
    و هزينه تحصيل در دانشگاه هاي فرانسه و شرايط چگونه است؟

    1. با سلام
      امکان تحصیل رایگان در فرانسه وجود دارد، داشتن مدرک زبان فرانسوی و مدرک فارغ التحصیلی دیپلم الزامی است.

Comments are closed.