تحصیل در مدارس ایتالیا + شرایط پذیرش و هزینه ها

طی سال‌های اخیر، تحصیل در مدارس ایتالیا تبدیل به انتخاب اول بسیاری از دانش‌آموزان علاقه‌مند به تحصیل در خارج از کشور و والدین آنها شده است. از مهمترین دلایل این انتخاب کیفیت بسیار خوب آموزش، امکانات فراوان برای دانش‌آموزان، هزینه‌های ارزان زندگی و تحصیل، امکان تحصیل رایگان، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و سطح بالای استانداردهای زندگی در ایتالیا است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

 در حال حاضر بیش از 32 هزار دانشجو و دانش‌آموز بین‌المللی در کشور ایتالیا مشغول به تحصیل هستند. اگر شما هم تمایل دارید در آینده یکی از این افراد باشید، ادامه این مقاله را برای اطلاع از شرایط پذیرش و هزینه تحصیل در مدارس ایتالیا از دست ندهید.

شرایط تحصیل در مدارس ایتالیا

ایتالیا دارای 2 نوع مدارس خصوصی و دولتی است که در بعضی موارد کیفیت آموزش و عملکرد مدارس دولتی حتی بهتر از مدارس خصوصی است. اما به جز این 2 مورد، مدارس کاتولیک و مدارس بین‌المللی زیادی هم در ایتالیا وجود دارند. در مدارس بین‌المللی تدریس به زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسه و سایر زبان‌ها انجام می‌شود و این مدارس مناسب تحصیل دانش‌آموزان خارجی هستند که به ایتالیا مهاجرت کرده‌اند.

اگر مایل به تحصیل در دبیرستان‌های ایتالیا هستید، ابتدا باید در مورد مدارک لازم و شرایط تحصیل در مدارس ایتالیا اطلاعات کافی به دست بیاورید. شرایط تحصیل در مدارس ایتالیا ممکن است بر اساس مدرسه و مقطع متفاوت باشد، بنابراین بهتر است برای اطلاع دقیق‌تر از جزئیات شرایط لازم با مدرسه تماس بگیرید. همچنین می‌توانید در این خصوص با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس بگیرید تا شرایط و مدارک لازم برای مدرسه مورد نظرتان را چک کرده و در اختیارتان قرار دهند.

شرایط عمومی تحصیل در مدارس ایتالیا شامل موارد زیر هستند:

شرایط تحصیل در مدارس ایتالیا
شرایط سنی دانش‌آموزان می‌توانند از سن 14 تا 19 سالگی برای پذیرش در مدارس ایتالیا اقدام کنند.
مدرک زبانمدرک زبان انگلیسی یا ایتالیایی برای تحصیل و پذیرش در مدارس ایتالیا الزامی نیست. تحصیل در مدارس دولتی به زبان ایتالیایی و در مدارس خصوصی و بین‌المللی به زبان انگلیسی انجام می‌شود و فقط کافیست متقاضیان با زبان انگلیسی آشنا باشند.
ریزنمرات و سوابق تحصیلیارائه ترجمه ایتالیایی یا انگلیسی ریزنمرات و سوابق تحصیلی مقطع قبل الزامی است. معدل و نمرات متقاضی باید بالا باشد.
انگیزه‌نامهارائه انگیزه‌نامه قوی و خوب به پذیرش دانش‌آموز کمک زیادی خواهد کرد.
گواهی سلامت و کارت واکسیناسیونبعضی مدارس ممکن است تقاضای گواهی سلامت و کارت واکسن دانش‌آموز را داشته باشند.
تمکن مالیتمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه تحصیل در مدارس ایتالیا مورد نیاز است.

نظام آموزشی در ایتالیا برای دانش آموزان

مانند بسیاری از کشورها، تحصیل در مدارس ایتالیا از سن 6 سالگی آغاز می‌شود و تا سن 19 سالگی ادامه دارد. رفتن به مدرسه از سن 6 تا 16 سالگی اجباری است. در تمام این مدت به دانش‌آموزان بالاترین کیفیت آموزشی و امکانات تحصیلی ارائه می‌شود و در نهایت آنها آماده ورود به دانشگاه یا بازار کار می‌شوند. ساعات حضور در مدارس معمولا از ساعت 8 تا 13 و روزهای دوشنبه تا شنبه است. در بعضی مدارس ساعت حضور تا 16 بوده و دانش‌آموزان یک ساعت وقت نهار دارند. نظام آموزشی در ایتالیا برای دانش آموزان به دوره‌های تحصیلی زیر تقسیم می‌شود:

نظام آموزشی ایتالیا
اسم دورهطول دورهسن دانش‌آموز
پیش دبستانی (Scuola dell’infanzia)3 سال3 تا 6 سال
دبستان (Scuola primaria)5 سال6 تا 11 سال
دوره اول دبیرستان (Scuola Media)3 سال11 تا 14 سال
دوره دوم دبیرستان (Scuola Superiore)4 سال15 تا 19 سال

تحصیل در دبیرستان های ایتالیا

بهترین دبیرستان‌های بین‌المللی و دولتی در کشور ایتالیا قرار دارند. سطح کیفیت آموزش در دبیرستان‌های دولتی با دبیرستان‌های خصوصی کاملاً برابر و حتی در بعضی از موارد بهتر است و به شما امکان این را می‌دهد تا با فرهنگ و زبان مردم ایتالیا آشنا شوید. تحصیل در دبیرستان های ایتالیا به 2 دوره اول و دوم تقسیم می‌شود. دوره اول دبیرستان بلافاصله پس از دوره دبستان شروع شده و مباحث درسی آن شبیه به مباحث درسی دبستان است و فقط آموزش زبان اضافه می‌شود.

در دوره دوم دبیرستان دانش‌آموزان باید از بین رشته‌های هنر، مطالعات کلاسیک، زبان، موسیقی، علوم تجربی، علوم ورزشی، علوم انسانی، علوم اجتماعی و اقتصاد انتخاب رشته انجام دهند و سپس بر اساس رشته انتخابی وارد دبیرستان خواهند شد. انتخاب رشته در دبیرستان تأثیر زیادی در رشته دانشگاهی دانش‌آموز دارد.

همچنین دانش‌آموزان می‌توانند بعد از دوره اول دبیرستان وارد مدارس فنی و حرفه‌ای شوند. در این مدارس دانش‌آموزان بر اساس رشته انتخابی‌شان در زمینه مهندسی، کشاورزی، برنامه‌نویسی و … مهارت کسب خواهند کرد و می‌توانند بعد از اتمام دبیرستان وارد بازار کار شوند. مؤسسات آموزشی تربیت معلم هم گزینه دیگری است که شامل دوره‌های آموزشی تربیت معلم است و دانش‌آموزان می‌توانند بعد از سپری کردن این دوره‌ها به عنوان معلم دبستان یا مهد کودک مشغول به کار شوند.

زبان تحصیل در مدارس و دبیرستان های ایتالیا

داشتن مدرک زبان جزو شرایط تحصیل در مدارس ایتالیا نیست؛ اما همانطور که اطلاع دارید ایتالیایی زبان رسمی مردم در ایتالیا است. بنابراین اگر به این زبان مسلط باشید زندگی در ایتالیا برای شما بسیار راحت‌تر خواهد بود. ضمن اینکه در مدارس دولتی ایتالیا که رایگان هستند، تحصیل به زبان ایتالیایی انجام می‌شود و اگر زبان ایتالیایی بلد باشید شانس پذیرش و تحصیل رایگان در مدارس دولتی را خواهید داشت.

در مدارس بین‌المللی و خصوصی تدریس به زبان انگلیسی انجام می‌شود و دانش‌آموزان نیازی به یادگیری زبان ایتالیایی ندارند. به همین دلیل دانش‌آموزان خارجی معمولاً در این مدارس تحصیل می‌کنند. بعضی از مدارس بین‌المللی امکان تحصیل دوزبانه را برای دانش‌آموزان فراهم کرده‌اند و درس‌ها به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی ارائه می‌شوند. بنابراین اگر دانش‌آموز تمایل داشته باشد بعداً وارد مدارس دولتی شود، می‌تواند در امتحانات ورودی این مدارس شرکت کند.

اخذ بورسیه برای تحصیل در مدارس ایتالیا

اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا یکی از مسائل مهم برای والدین دانش‌آموزان و متقاضیان مهاجرت تحصیلی به ایتالیا محسوب می‌شود و اکثر خانواده‌ها تمایل دارند که در صورت امکان از بورسیه تحصیلی برای فرزند خود استفاده کنند. ایتالیا دارای بورسیه‌های استانی و انواع فاند تحصیلی است، اما اکثر این بورسیه‌ها برای دانشجویان ارائه شده و به دانش‌آموزان بورسیه تحصیلی تعلق نمی‌گیرد و فقط ممکن است به دانش‌آموزان با استعداد و برتر جوایزی اهدا شود.

در واقع یکی از شروط دریافت ویزای دانش‌آموزی ایتالیا و شرایط تحصیل در مدارس ایتالیا ارائه مدرک تمکن مالی است که نشان می‌دهد شما توانایی مالی پرداخت هزینه تحصیل در ایتالیا را دارید و نیازی به بورسیه ندارید. با این حال دانش‌آموزانی که به زبان ایتالیایی مسلط باشند و خانواده‌‌شان در ایتالیا اقامت داشته باشد، می‌توانند در مدارس دولتی به صورت رایگان تحصیل کنند.

دانشگاه های ایتالیا

هزینه های زندگی دانش آموزی برای تحصیل در مدارس ایتالیا

ایتالیا یکی از ارزان‌ترین کشورهای جهان و اروپا برای تحصیل و زندگی است. با این حال هزینه تحصیل در مدارس ایتالیا و هزینه‌ های زندگی دانش آموزی در ایتالیا نکته مهمی است که متقاضیان و والدین آنها باید در نظر بگیرند. اگر دانش‌آموز قصد تحصیل در مدرسه خصوصی شبانه‌روزی را داشته باشد، مبلغ لازم برای هزینه زندگی دانش آموز همراه شهریه به مدرسه پرداخت خواهد شد و در واقع این هزینه به عنوان بخشی از شهریه مدرسه محاسبه می‌شود.

اما شهریه تحصیل در مدرسه‌های بین‌المللی و روزانه شامل هزینه زندگی دانش‌آموز نمی‌شود. هزینه زندگی یک فرد در ایتالیا بر اساس اطلاعات سایت numbeo بدون احتساب اجاره خانه، حدود 800 یورو در ماه است. در نظر داشته باشید که این هزینه بسته به شهر محل اقامت و سبک زندگی هر فرد میتواند متفاوت باشد. جزئیات هزینه زندگی دانش آموزی برای تحصیل در ایتالیا در جدول زیر ارائه شده است.

هزینه‌های زندگی در ایتالیا (یورو)
صرف غذا در رستوران معمولی15
1 لیوان کاپوچینو1.5
1 بطری آب1
1 لیتر شیر1.2
1 عدد نان1.7
12 عدد تخم مرغ3
1 کیلوگرم برنج2.1
1 کیلوگرم سیب‌زمینی1.3
1 کیلوگرم گوجه‌فرنگی2.5
1 کیلوگرم سیب1.9
بلیط ماهانه وسایل نقلیه عمومی1.5
1 کیلومتر تاکسی1.3
1 لیتر بنزین1.9
هزینه ماهانه باشگاه ورزشی47
بلیط سینما9
هزینه قبض آب و برق و …188
هزینه اینترنت28
هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر650
هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر500
تسلط به زبان ایتالیایی و امکان تحصیل رایگان

تسلط به زبان ایتالیایی و امکان تحصیل رایگان

هزینه های تحصیل در دبیرستان های برتر ایتالیا

تحصیل در دبیرستان های برتر ایتالیا و کسب نمرات بالا مسیر ورود به دانشگاه‌‌های برتر ایتالیا را برای دانش‌آموزان هموار می‌کند. به همین دلیل هدف بسیاری از دانش‌آموزان و والدین آنها، پذیرش از بهترین و معتبرترین دبیرستان‌های ایتالیا است. یکی از نکاتی که در پذیرش از این دبیرستان‌ها حائز اهمیت است امکان پرداخت شهریه و هزینه تحصیل در مدارس ایتالیا است.

 به طورکلی هزینه تحصیل در مدارس ایتالیا و دبیرستان‌های بین‌المللی ایتالیا 4,000 تا 12,000 یورو در سال و هزینه تحصیل در دبیرستان‌های خصوصی و شبانه‌روزی 30,000 تا 45,000 یورو در سال است. بررسی درخواست پذیرش در این مدارس هم 300 تا 500  یورو است.

هزینه تحصیل در دبیرستان های برتر ایتالیا در سال 2023 عبارت است از:

هزینه تحصیل در دبیرستان های برتر ایتالیا
نام دبیرستانهزینه (یورو در سال)
مدرسه شبانه‌روزی سنت لوئیس میلان (St Louis School )14,000-25,000
مدرسه بین‌المللی تورین (World International School of Torino)9,900-14,900
مدرسه بین‌المللی میلان (International School of Milan)11,800-24,700
مدرسه بین‌المللی کومو (International School of Como)12,500-22,000
مدرسه بین‌المللی سیه‌نا (International School of Siena)10,500-18,000
مدرسه بین‌المللی مودنا (International School of Modena)11,600-20,000
مدرسه بین‌المللی استعدادهای درخشان (International School of Talents)32,000

هزینه های تحصیل در دبیرستان کانادایی CCI ایتالیا

کالج یا دبیرستان کانادایی CCI ایتالیا یک دبیرستان خصوصی و شبانه‌روزی در کشور ایتالیا است که در مرکز شهر لانچانو، استان کییتی قرار دارد. این دبیرستان، اولین کالج کانادایی در ایتالیا است که در سال 1995 تأسیس شد و در مقطع نهم تا دوازدهم پذیرش دارد. CCI از نظر درسی سخت‌گیری است و دانش‌آموزان با معدل بالا را پذیرش می‌کند. هزینه تحصیل در این دبیرستان به صورت زیر است:

هزینه های تحصیل در دبیرستان کانادایی CCI  در ایتالیا
شهریه سالانه39,000 €
هزینه درخواست پذیرش70 €
هزینه یونیفرم مدرس€ 500-600
مبلغ دپوزیت *4,000 €

* دپوزیت پولی است که دبیرستان از به عنوان تضمین برای تمام کردن مراحل ثبت‌نام دریافت می‌کند. مبلغ دپوزیت بعد از حضور در دبیرستان قابل استرداد است.

اقامت در خوابگاه ها برای دانش آموزان

برای تحصیل در مدارس ایتالیا و دریافت ویزا مشخص کردن محل اقامت دانش‌آموز در ایتالیا ضروری است. یکی از روش‌های اسکان در ایتالیا، اجاره خانه یا آپارتمان است، اما اجاره آپارتمان هزینه زیادی دارد. راه دیگر که هزینه تحصیل در مدارس ایتالیا را به مقدار زیادی کاهش می‌دهد، اقامت در خوابگاه مدارس است. دانش‌آموزانی که در مدارس شبانه‌روزی پذیرش می‌شوند، می‌توانند از مزایای استفاده از خوابگاه مدرسه بهره‌مند شوند. این خوابگاه‌ها توسط مدارس برای دانش‌آموزانی که بستگان نزدیکی در ایتالیا ندارند تدارک دیده شده و هزینه آن به همراه شهریه پرداخت می‌شود.

معمولا اتاق‌های دانش‌آموزان در خوابگاه‌ها 2 تا 4 تخته است و امکانات بسیار خوبی مانند سالن مطالعه، سالن غذاخوری، آشپزخانه و… در اختیار آنها قرار می‌گیرد. همچنین روی تغذیه دانش‌آموزان نظارت وجود دارد و وعده‌های غذایی مقوی و سالم به دانش‌آموزان داده می‌شود و والدین نگرانی از بابت این موضوع نخواهند داشت. علاوه بر این امکان استفاده از خوابگاه‌های خصوصی هم برای افراد واجد شرایط تحصیل در مدارس ایتالیا وجود دارد. خوابگاه‌های خصوصی دارای اتاق‌های جداگانه برای هر نفر هستند و امکانات بهتری دارند.

اقامت در home stay برای دانش آموزان

یکی از روش‌هایی که دولت ایتالیا برای اقامت دانشجویان و دانش‌آموزانی که بستگان نزدیکی در ایتالیا ندارند در نظر گرفته، روش home stay است. داشتن یک خانه مستقل برای زندگی گزینه بسیار خوبی است و احساس راحتی بیشتری ایجاد می‌کند؛ اما هزینه اجاره خانه در ایتالیا بر اساس شهر متفاوت و گاهی بسیار گران است. بنابراین دانش‌آموزان می‌توانند برای کاهش هزینه تحصیل در مدارس ایتالیا در منزل خانواده‌های ایتالیایی زندگی کنند که به این روش اسکان home stay می‌گویند.

خانواده‌های ایتالیایی میزبان دانش‌آموزان مورد تأیید و اعتماد دولت ایتالیا هستند و دولت ایتالیا در انتخاب آنها سختگیری زیادی دارد. آنها باید دارای شرایط بسیار خوبی باشند و فضا و اتاق کافی برای زندگی دانش‌آموز در منزلشان وجود داشته باشد. خانواده‌ها مسئولیت خورد و خوراک، مراقبت و نگهداری، رفت و آمد، آشنایی با محیط و تهیه محل استراحت و خواب دانش‌آموز را بر عهده دارند.

بنابراین زندگی در کنار آنها علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های زندگی، امکان آشنایی با فرهنگ مردم ایتالیا را به دانش‌آموز خواهد داد و باعث تقویت زبان ایتالیایی او هم خواهد شد. همچنین اگر دانش‌آموز از خانواده‌ای که با آنها زندگی می‌کند ناراضی باشد، می‌تواند درخواست زندگی با خانواده دیگری را به دولت ایتالیا بدهد.

هزینه تحصیل در مدارس خصوصی

هزینه تحصیل در مدارس خصوصی

اخذ ویزای همراه برای تحصیل در مدارس ایتالیا

یکی از سوالات مهم و پرتکرار والدین این است که در صورت دریافت ویزای دانش‌آموزی برای فرزندانشان می‌توانند به عنوان همراه با او به ایتالیا بروند یا خیر؟ در جواب این سوال باید بگوییم که متاسفانه خیر. طبق قوانین مهاجرتی ایتالیا تحصیل در مدارس ایتالیا باعث دریافت اقامت برای پدر، مادر و سایر اقوام درجه یک دانش‌آموز نمی‌شود و امکان اخذ ویزای همراه برای والدین وجود ندارد.

در حال حاضر تنها در بعضی از کشورها مانند کانادا، انگلیس و استرالیا والدین می‌توانند ویزای همراه دریافت کنند و همراه فرزند خود باشند. بنابراین اگر قصد دریافت ویزای دانش‌آموزی ایتالیا را برای فرزندتان دارید باید در نظر بگیرید که نمی‌توانید همراه او در ایتالیا زندگی کنید ولی می‌توانید برای دیدن فرزندتان با دریافت ویزای توریستی ایتالیا به این کشور سفر کنید و به مدت 90 روز در ایتالیا بمانید.

لیست مدارس و دبیرستان های ایتالیا

دانش‌آموزان علاقه‌مند به دریافت اقامت تحصیلی ایتالیا در اولین قدم باید لیست مدارس ایتالیا را بررسی کنند و اطلاعات کافی در مورد مدارس به دست بیاورند؛ به عنوان مثال شهری که مدرسه در آن قرار گرفته، امکانات ارائه شده توسط مدرسه، شهریه و شرایط دقیق پذیرش، رشته‌های ارائه شده در مدرسه، حداقل معدل لازم برای اخذ پذیرش و … از جمله مواردی هستند که متقاضیان باید در مورد آنها اطلاعات کافی داشته باشند.

همچنین بررسی سابقه کاری کادر مدیریت و آموزشی نقش بسیار مهمی در انتخاب مدرسه مناسب دارد. سپس دانش‌آموزان با در نظر گرفتن شرایط تحصیل در مدارس ایتالیا باید بر اساس علاقه و شرایط شخصی، مدرسه مورد نظر خود را انتخاب کرده و درخواست خود را برای پذیرش ارسال کنند.

در ادامه لیست محبوب‌ترین مدارس و دبیرستان های ایتالیا را در اختیارتان قرار داده‌ایم تا با بررسی هر یک به مدرسه مورد نظر خود برسید.

لیست مدارس و دبیرستان های ایتالیا
نام مدرسهشهر
 مدرسه سنت لوئیسمیلان
مدرسه سنت استفان (St. Stephen’s School)رم
مدرسه بین‌المللی مونزامونزا
مدرسه بین‌المللی میلانمیلان
مدرسه بین‌المللی کوموکومو
مدرسه بین‌المللی سیه‌نافلورانس
مدرسه بین‌المللی مودنامودنا
مدرسه استعدادهای درخشانونیز
مدرسه ISE Kiddy Englishمیلان
مدرسه بین‌المللی  H-FARMونیز

مدارک مورد نیاز برای ویزای دانش آموزی ایتالیا

تمام متقاضیان تحصیل در ایتالیا که شهروند کشوری خارج از اتحادیه اروپا هستند، ملزم به دریافت ویزا برای ورود به ایتالیا و تحصیل در این کشور هستند. برای این منظور باید مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی را به صورت آنلاین در سایت سفارت ایتالیا بارگذاری کرده و اصل این مدارک را در روز تعیین شده برای انجام مراحل انگشت‌نگاری در سفارت همراه خود داشته باشید. مدارک مورد نیاز برای ویزای دانش آموزی ایتالیا شامل موارد زیر است:

  • نامه پذیرش از یکی از مدارس و دبیرستان‌های ایتالیا
  • فرم درخواست ویزا
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • چند قطعه عکس 3*4
  • پاسپورت دارای اعتبار حداقل 6 ماه
  • گواهی نشان دهنده محل اسکان (اجاره‌نامه یا نامه از مدرسه برای تعلق گرفتن خوابگاه)
  • گواهی تمکن مالی
  • مدرک تحصیلی مقطع قبل

لازم به ذکر است که داشتن مدرک زبان برای دریافت ویزای دانش آموزی ایتالیا الزامی نیست. گواهی تمکن مالی برای اثبات توانایی پرداخت هزینه تحصیل در مدارس ایتالیا و به مقدار7 هزار یورو به ازای هر سال تحصیل باید ارائه شود. پروسه اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا 1 تا 4 هفته طول می‌کشد. بنابراین توصیه می‌شود که 3 ماه قبل از شروع ترم تحصیلی برای دریافت ویزا اقدام کنید تا نگرانی و مشکلی پیش نیاید.

ورود به دانشگاه پس از تحصیل در مدارس ایتالیا

کشور ایتالیا خانه تعدادی از برترین دانشگاه‌های جهان و اروپا است. دانشگاه‌های بسیار خوب، هزینه تحصیل ارزان، امکان تحصیل رایگان به دلیل ارائه بورسیه‌های متعدد برای دانشجویان بین‌المللی، سیستم آموزشی پیشرفته و باکیفیت، جاذبه‌های دیدنی و گردشگری، زندگی در کشوری بین‌المللی و توریستی، سطح رفاه اجتماعی و اقتصادی خوب؛ این موارد فقط بخشی از مزایای تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا هستند.

دریافت اقامت و ویزای همراه برای پدر و مادر

دریافت اقامت و ویزای همراه برای پدر و مادر

دانش‌آموزان ایرانی که شرایط تحصیل در مدارس ایتالیا را داشته باشند، شانس به مراتب بیشتری برای پذیرش در دانشگاه‌های برتر ایتالیا و استفاده از مزایای تحصیل در ایتالیا دارند. به این دلیل که رشته‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی عمدتاً به زبان ایتالیایی ارائه می‌شوند. بنابراین متقاضیان برای ورود به دانشگاه‌های ایتالیا باید دارای مدرک معتبر زبان ایتالیایی باشند و دانش‌آموزانی که در مدارس کشور ایتالیا تحصیل کنند مطمئناً تسلط کافی به زبان ایتالیایی پیدا خواهند کرد.

همچنین برای پذیرش در دانشگاه نیاز به ریزنمرات و مدرک دیپلم دارید. دانش‌آموزانی که دیپلم خود را از مدارس معتبر ایتالیا دریافت کنند، راحت‌تر در دانشگاه‌های ایتالیا پذیرش خواهند شد و با سیستم آموزشی ایتالیا هم آشنا هستند.

بهترین دانشگاه‌های ایتالیا عبارتند از:

دانشگاه های برتر ایتالیا

نام دانشگاهرتبه
دانشگاه پلی تکنیک میلان (Politecnico di Milano)61 اروپا و 149 جهان
موسسه آموزشی سنت آنا ( Scuola Superiore Sant’Anna Pisa)75 اروپا و 177 جهان (مشترک با دانشگاه بولونیا)
دانشگاه بولونیا (University of Bologna)75 اروپا و 177 جهان
دانشگاه ساپینزا (Sapienza University of Rome)89 اروپا و 203 جهان
موسسه آموزش عالی پیزا (Scuola Normale Superiore di Pisa)90 اروپا و 204 جهان

اقامت در ایتالیا با تحصیل در مدارس

دریافت اقامت پس از تحصیل معمولا خواسته بسیاری از متقاضیان است. دانش‌آموزان پس از اتمام تحصیل در مدارس ایتالیا می‌توانند وارد دانشگاه شوند و تحصیلات خود را در رشته مورد علاقه‌شان ادامه دهند. پس از فارغ‌التحصیلی به دانشجویان به مدت 6 ماه تا 1 سال فرصت داده می‌شود که در ایتالیا شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود پیدا کنند. در صورت پیدا کردن کار، دانشجو می‌تواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند و در ایتالیا بماند.

دانشجو پس از 5 سال زندگی و کار در ایتالیا در صورتی که در این مدت جرمی مرتکب نشود و سوء پیشینه‌ای نداشته باشد، امکان این را دارد که درخواست اقامت دائم در ایتالیا دهد و سپس بعد از 5 سال زندگی دیگر در ایتالیا امکان دریافت پاسپورت و تابعیت کشور ایتالیا برای او وجود خواهد داشت. همچنین موارد زیر برای دریافت تابعیت ایتالیا الزامی است:

  • متقاضی باید کاملا به زبان ایتالیایی مسلط باشد.
  • متقاضی باید با جامعه ایتالیا کاملا سازگاری پیدا کرده باشد.
  • متقاضی نباید دارای سوءپیشینه باشد.
  • متقاضی باید با قوانین ایتالیا کاملاً آشنا باشد و از آنها تبعیت کند.

خدمات موسسه اصطهباناتی برای مهاجرت و تحصیل در مدارس ایتالیا

اخذ پذیرش از مدارس و دبیرستان‌های ایتالیا می‌تواند برای دانش‌آموزان و والدین آنها چالش‌برانگیز و دشوار باشد؛ ضمن اینکه در صورت اشتباه در مراحل دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی، امکان رد شدن درخواست شما وجود دارد. بنابراین استفاده از تخصص و راهنمایی کارشناسان مهاجرتی در این مسیر نقش بسیار مهمی در موفقیت شما خواهد داشت.

وکلا و متخصصان ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی با سال‌ها تجربه در زمینه پذیرش تحصیلی از مدارس و دانشگاه‌های ایتالیا و دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا با اطلاع از آخرین قوانین مهاجرتی ایتالیا، اطلاعات کاملی از شرایط تحصیل در مدارس ایتالیا، هزینه تحصیل در مدارس ایتالیا، شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل و اقامت دائم ایتالیا در اختیار شما قرار خواهند داد و در تمامی مراحل پذیرش و دریافت ویزا در کنار شما خواهند بود.

سخن پایانی

در این مقاله به طور مفصل به بررسی موارد مربوط به تحصیل در مدارس ایتالیا از جمله شرایط و هزینه ها پرداختیم که امیدواریم برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. ایتالیا از جمله کشورهایی است که دریافت پذیرش از مدارس و دانشگاه‌های آن نسبت به بسیاری از کشورها راحت‌تر است و امکانات بسیار خوبی برای دانشجویان و دانش‌آموزان در نظر گرفته است. این کشور دارای دانشگاه‌ها و مدارس ممتاز و معتبری است که پذیرش در آنها آینده بسیار خوبی را برایتان رقم خواهد زد.

3.4/5 - (5 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *