تحصیل در مقطع دبیرستان در آلمان

آلمان یک کشور توسعه یافته در اروپا است که دارای کیفیت آموزشی خوبی می باشد. تحصیل در مقطع دبیرستان در آلمان می تواند شانس ورود دانش آموزان را به معتبرترین دانشگاه های این کشور و یا حتی جهان افزایش دهد. آموزش در دبیرستان های آلمان مطابق با استانداردهای بین المللی است. زبان آموزشی در مدارس دولتی این کشور آلمانی می باشد. دانش آموزان عزیز می توانند مقاله ای که توسط موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

سیستم آموزشی در دبیرستان های آلمان

سیستم آموزشی آلمان از بسیاری جهات با سایر کشورها متفاوت است. آموزش در دبیرستان های این کشور به دو سطح دوره متوسطه اول و دوره متوسطه دوم تقسیم می شود. در این کشور چندین نوع دبیرستان وجود دارد که دانش آموزان می توانند بر اساس نمرات خود در هر کدام از آن ها به تحصیل مشغول شوند. با توجه به فرصت های بی نظیری که کشور آلمان ارائه می دهد، مهاجرت به آلمان برای تحصیل در دبیرستان های این کشور می تواند انتخابی مناسب باشد.

سیستم نمره دهی

سیستم نمره دهی و تحصیل در آلمان در مقطع دبیرستان به شرح زیر خواهد بود:

  • 1 (بسیار خوب)
  • 2 (خوب)
  • 3 (رضایت بخش)
  • 4 (کافی)
  • 5 (ضعیف)
  • 6 (بسیار ضعیف)

انواع دبیرستان های آلمان

دانش آموزان می توانند پس از اتمام دوران دبستان در دبیرستان های کشور آلمان به ادامه تحصیل مشغول شوند. تحصیل رایگان دبیرستان در آلمان برای تمام دانش آموزان بین المللی امکان پذیر می باشد.

انواع دبیرستان های آلمان

انواع دبیرستان های آلمان

سه نوع از دبیرستان های این کشور به شرح زیر می باشند:

Hauptschule

در واقع این مدارس همان مدارس فنی و حرفه ای در آلمان می باشند. شرط ورود و تحصیل در این مدارس اخذ نمره بین 5 تا 9 است. آموزش در این مدارس تا سن 18 سالگی ادامه می یابد. تحصیل در این مدارس ویژه دانش آموزانی است که دارای سطح علمی پایین تری می باشند، همچنین حین تحصیل امکان کارآموزی نیز وجود خواهد داشت.

Realschule

این مدارس همان مدارس کار و دانش در کشور آلمان می باشند. شرط ورود و تحصیل در این نوع دبیرستان ها داشتن نمره بین 5 تا 10 در کارنامه تحصیلی مقطع ابتدایی می باشد. گذراندن دوره های کارآموزی در این مدارس اختیاری می باشد.

Gymnasium

این نوع مدارس در واقع همان مدارس نظری در کشور آلمان می باشند. دانش آموزانی که نمره بین 10 تا 13 را در کارنامه مقطع ابتدایی خود داشته باشند، می توانند وارد این دبیرستان ها شوند. پس از اتمام تحصیل در دبیرستان های آلمان و در صورت قبولی در آزمون ورودی دانش آموزان می توانند وارد دانشگاه های کشور آلمان شوند.

شرایط تحصیل در مقطع دبیرستان در آلمان

به طور معمول دانش آموزان آلمانی در مدارس دولتی صبح ها در مدرسه شرکت می کنند. کلاس ها به طور معمول بین 7:30 الی 8:15 صبح شروع می شوند و بین 12 ظهر تا 13:30 بعد از ظهر به پایان می رسند. مدت زمان هر کلاس به طور معمول 45 دقیقه است و یک وقفه کوتاه در این بین انجام می شود. تحصیل در دبیرستان های دولتی این کشور به زبان آلمانی است و دانش آموزانی که به این زبان آشنایی ندارند، می توانند در دبیرستان های خصوصی به تحصیل بپردازند.

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده ارائه هر گونه مشاوره در زمینه تحصیل در مقطع دبیرستان کشور آلمان می باشند.

هزینه تحصیل در مقطع دبیرستان در آلمان

تمام دانش آموزان بومی و بین المللی فرصت تحصیل در دبیرستان های دولتی کشور آلمان را خواهند داشت. شرط اصلی برای تحصیل در مدارس دولتی این کشور آشنایی با زبان آلمانی است. هزینه تحصیل در دبیرستان های آلمان برای آن دسته از دانش آموزانی که به زبان رسمی این کشور آشنایی دارند، رایگان است. در صورتی که دانش آموزان قصد تحصیل به زبان انگلیسی را داشته باشند، می توانند در مدارس خصوصی به تحصیل بپردازند. هزینه تحصیل در مقطع دبیرستان در آلمان برای مدارس خصوصی در حدود 20 تا 35 هزار یورو در سال می باشد.

هزینه تحصیل در مقطع دبیرستان در آلمان

هزینه تحصیل در مقطع دبیرستان در آلمان

بورسیه تحصیلی

یکی از موارد مهمی که دانش آموزان در زمان تحصیل در این کشور به آن توجه می کنند، شرایط اخذ بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع دبیرستان می باشد. با توجه به سیستم آموزشی موجود در این کشور، تحصیل در مدارس دولتی کشور آلمان رایگان می باشد. به همین دلیل امکان اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دبیرستان و مقاطع پایین تر تحصیلی امکان پذیر نخواهد بود؛ زیرا دانش آموزانی که به واسطه تحصیل رایگان در دبیرستان وارد این کشور شده اند بابت تحصیل خود هزینه ای پرداخت نمی کنند.

ویزای تحصیلی دبیرستان آلمان

اخذ ویزای تحصیلی نقش مهمی جهت تحصیل دانش آموزان بین المللی در دبیرستان های آلمان دارد. والدین دانش آموزان باید مدارکی را برای دریافت ویزای دانش آموزی به سفارت آلمان ارائه دهند. هر گونه نقص در مدارک ارسالی می تواند باعث ریجکت شدن ویزای دانش آموزی این کشور شود. مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی دبیرستان آلمان به شرح زیر می باشد:

  • گذرنامه با اعتبار حداقل شش ماه
  • اثبات تمکن مالی
  • مدارک تحصیلی پیشین به همراه ریز نمرات تحصیلی
  • نامه پذیرش از دبیرستان مورد نظر
  • گواهی پزشکی
  • بیمه نامه
  • واکسیناسیون
  • دو قطعه عکس پاسپورتی

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی دانش آموزان زیر سن قانونی

دانش آموزانی که زیر سن قانونی (زیر 18 سال) هستند، باید مدارک زیر را به سفارت این کشور ارائه دهند:

  1. گذرنامه بین المللی

دانش آموزان زیر 16 سال می توانند اطلاعات خود را در گذرنامه یکی از والدین که آن ها را در طول سفر همراهی می کنند، درج کنند. اگر اطلاعات دانش آموز در گذرنامه یکی از والدین درج شده باشد، تهیه کپی از صفحه اول گذرنامه والد و کپی از صفحه ای که دارای اطلاعات شخصی دانش آموز می باشد، ضروری است.

  1. شناسنامه دانش آموز (اصل و کپی)
  2. اصل سند هویت
  3. تکمیل فرم درخواست به امضای والدین (دانش آموزانی که در حال حاضر 16 سال دارند باید علاوه بر این، فرم درخواست ویزا خود را با دست خود امضا کنند)
  4. بیمه نامه
  5. گواهی پزشکی
  6. اثبات تمکن مالی

هزینه ویزا

هزینه ویزا برای برای دانش آموزان زیر 12 سال 40 یورو می باشد.

هر گونه سوال در ارتباط با تحصیل در آلمان در مقطع دبیرستان را با کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در میان بگذارید.

امکان دریافت ویزای همراه دانش آموزی در آلمان

بر اساس قوانین موجود در کشور آلمان، دانش آموزانی که زیر 18 سال سن داشته و قصد تحصیل در دبیرستان های این کشور را دارند به یک قیم قانونی نیاز خواهند داشت. اخذ ویزای همراه دانش آموزی این کشور تحت عنوان ویزای گاردین شناخته می شود. طبق این ویزا والدین تنها اجازه حضور در کنار دانش آموزان را داشته و اجازه کار و تحصیل در آلمان را نخواهند داشت.

امکان دریافت ویزای همراه دانش آموزی در آلمان

امکان دریافت ویزای همراه دانش آموزی در آلمان

بهترین دبیرستان های کشور آلمان

این کشور دارای دبیرستان های دولتی و خصوصی بسیار خوبی است که فرصت تحصیل مطابق با استانداردهای بین المللی را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند. برخی از بهترین دبیرستان های این کشور عبارتند از:

  • سنت لئونارد جیمناسیوم آخن (Leonhard Gymnasium Aachen)
  • مدرسه بین المللی اکسادیس بد هامبورگ (Accadis International School Bad Homburg)
  • فورم برلین میته (Phorms Berlin Mitte )
  • مدرسه متروپولیتن برلین (Berlin Metropolitan School)
  • مدرسه بین المللی برلین (Berlin International School)
  • مدرسه جان اف. کندی، برلین (John F Kennedy School, Berlin)
  • مدرسه بین المللی براندنبورگ برلین (Berlin Brandenburg International School)
  • مدرسه بین المللی برمن (International School of Bremen)
  • مدرسه بین المللی سنت جورج (George’s International School)
  • مدرسه بین المللی درسدن (Dresden International School)
  • مدرسه بین المللی دوسلدورف (International School of Düsseldorf)
  • مدرسه بین المللی روهر (International School Ruhr)
  • مدرسه بین المللی فرانکفورت (Frankfurt International School)
  • مدرسه بین المللی هامبورگ (International School of Hamburg)
  • مدرسه بین المللی هانوفر(International School Hannover Region)
  • مدرسه بین المللی هایدلبرگ (Heidelberg International School)
  • مدرسه بین المللی لایپزیگ (Leipzig International School)

وضعیت اقامت پس از تحصیل در دبیرستان های آلمان

یکی از سوالاتی که دانش آموزان در زمان تحصیل در مقطع دبیرستان در آلمان می پرسند این موضوع است که آیا امکان اقامت دائم در این کشور پس از تحصیل وجود دارد یا خیر. باید در نظر داشت که اقامت تحصیلی جزو اقامت های موقت به حساب می آید. دانش آموزانی که قصد اخذ اقامت دائم در این کشور را دارند، می توانند وارد دانشگاه شده و پس از چند سال کار کردن و پرداخت مالیات، درخواست اقامت دائم کشور آلمان را داشته باشند.

وضعیت اقامت پس از تحصیل در دبیرستان های آلمان

وضعیت اقامت پس از تحصیل در دبیرستان های آلمان

سخن آخر

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هم وطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش، اخذ ویزا و اقامت می باشد. هم وطنان متقاضی تحصیل در مقطع دبیرستان در آلمان، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، رشت، مشهد و تبریز مراجعه نمایند.

سوالات متداول در رابطه با تحصیل در دبیرستان های آلمان

  1. آیا تحصیل در دبیرستان های آلمان می تواند انتخاب مناسبی بری دانش آموزان ایرانی باشد؟

    بله، تحصیل در مدارس آلمان می تواند شانس ورود دانش آموزان به معتبرترین دانشگاه های این کشور و یا حتی دنیا را افزایش دهد.

  2. آیا امکان تحصیل رایگان در دبیرستان های آلمان وجود دارد؟

    بله، در صورتی که دانش آموزان با زبان آلمانی آشنایی داشته باشند، می توانند در دبیرستان های دولتی این کشور به رایگان تحصیل کنند.

  3. زبان آموزش در دبیرستان های دولتی آلمان چیست؟

زبان آموزش در مدارس دولتی این کشور، آلمانی می باشد.

  1. کشور آلمان دارای چند نوع دبیرستان است؟

کشور آلمان دارای سه نوع دبیرستان مختلف بوده که آموزش های متفاوتی را به دانش آموزان ارائه می دهند.

  1. زمان تحصیل در دبیرستان های آلمان چه وقت است؟

    تحصیل در مدارس آلمان از دوشنبه تا جمعه از 7:30 الی 8:15 صبح تا ساعت 12:00 الی 13:30 می باشد.

  2. هزینه تحصیل در دبیرستان های آلمان چقدر است؟

    هزینه تحصیل رایگان است اما دانش آموزانی که به زبان آلمانی آشنایی ندارند، می توانند در مدارس خصوصی این کشور به تحصیل مشغول شوند.

  3. بهترین دبیرستان های بین المللی آلمان کدامند؟

بهترین مدارس بین المللی آلمان شامل مدرسه بین المللی مونیخ، مدرسه بین المللی فرانکفورت، مدرسه بین المللی هانوفر، مدرسه بین المللی بن و غیره می شود.

  1. سیستم نمره دهی در دبیرستان های آلمان به چه صورت است؟

سیستم نمره دهی در دبیرستان های آلمان بین 1 تا 6 (خیلی خوب تا خیلی ضعیف) می باشد.

  1. آیا دانش آموزان بین المللی هنگام تحصیل در دبیرستان های آلمان امکان دریافت بورسیه تحصیلی را دارند؟

    خیر، تحصیل در مدارس دولتی کشور آلمان رایگان می باشد و به همین دلیل امکان اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دبیرستان و مقاطع پایین تر تحصیلی امکان پذیر نخواهد بود.

  2. مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی به منظور تحصیل در دبیرستان های آلمان چیست؟

مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی شامل گذرنامه معتبر، اثبات تمکن مالی، مدارک تحصیلی و ریز نمرات و سایر موارد دیگر می شوند.

  1. آیا امکان دریافت اقامت دائم به واسطه تحصیل در دبیرستان های آلمان وجود دارد؟

خیر، باید در نظر داشت که اقامت تحصیلی جزو اقامت های موقت به حساب می آید.

  1. آیا امکان همراهی خانواده جهت تحصیل در دبیرستان های آلمان وجود دارد؟

بله، بر اساس قوانین موجود در کشور آلمان، دانش آموزانی که زیر 18 سال سن داشته و قصد تحصیل در دبیرستان های این کشور را دارند به سرپرست نیاز خواهند داشت.

4.2/5 - (8 امتیاز)

مطالب مرتبط

30 دیدگاه برای “تحصیل در مقطع دبیرستان در آلمان | بهترین دبیرستان ها + شرایط و هزینه ها

  1. شهرام گفت:

    سلام برای تحصیل در المان باید معدل م چن باشه

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقت بخیر بستگی به رشته انتخابی دانشگاه داره… مثلا پزشکی ۱۸.۵ یا ۱۹ به بالا ولیرشته های دیگه ۱۶ ۱۷ به بالا

  2. زهرا گفت:

    سلام من 18سالمه و تا یازدهم درس خوندم رشتم معماری معدل 18هس میتونم مدارس المان ثبت نام کنم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای شرکت در مدارس آلمان نیاز به تسلط به زبان آلمانی دارید. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسانا ما تماس حاصل نمایید.

  3. ملینا خانی گفت:

    سلام من یک سوال داشتم
    نحوه تدریس در دبیرستان های آلمان چطوره؟
    مثل ایران باید برای دبیرستان انتخاب رشته کنیم یا انتخاب رشته وجود نداره یه سری درس ها رو اجباری باید خوند یا میشه درس هایی که میخوایم رو انتخاب کنیم برای سال تحصیلی؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و ادب
      در کشور آلمان برای شرکت در دبیرستان ها بر خلاف ایران که نیاز به انتخاب رشته می باشد، می بایست دروس اجباری را بگذرانید.

  4. Jamal گفت:

    سلام من 18 سالمه و تا کلاس ششم بیشتر درس نخوندم آیا میتونم برای ادامه تحصیل اقدامی بکنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای شرایط سنی شما بهتر است مدرک تحصیلی دیپلم ارائه دهید.

  5. لیلا گفت:

    سلام من ۱۸ سالمه و رشته ریاضی خوندمو امسال دیپلم میگیرم و میخواستم ببینم که من که دیپلمو گرفتم بازم میتونم واسه دبیرستان اقدام کنم و هنر بخونم اونجا؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      با دریافت دیپلم از ایران بهتر است برای کالج اقدام نمایید.

  6. شهاب گفت:

    برای تحصیلی توی دبیرستان های دولتی آلمان حتما با به زبان آلمانی مسلط باشیم؟
    من رشته ریاضی و فیزیک هستم و میخوام پایه دوازدهمم رو توی آلمان بخونم چه شرایطی باید داشته باشم و حد اکثر تمکن مالیم ۳۰۰ میلیون هست و اینکه پسرعموم هم بورسیه ۵ ساله آلمان رو داره این موضوع میتونه بهم کمک کنه یا خیر؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      تحصیل در دبیرستان های آلمان به زبان آلمانی می باشد و بورسیه تحصیلی پسر عمویتان در روند پذیرش و ویزای شما تاثیری نخواهد داشت.

  7. ریحانه گفت:

    سلام . من من میخواستم بدونم برای پاییه دهم میشه رفت آلمان و چقدر باید پول بدم .و میخواستم بدونم این پولی که میدم بهم خوابگاه هم میدن یا نه

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      لطفا در نظر داشته باشید که تحصیل در مدارس آلمان نیاز به ارائه قیم قانونی در آلمان دارد.

  8. علی گفت:

    سلام من خالم در المان هست من الان کلاس دهم انسانی هستم با معدل ۱۸.۸۰ با تمکن مالی حداکثر ۴۰۰ میلیون میشه یک راهنمایی کنید ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      شما می توانید از طریق خاله خود برای تحصیل در مدارس آلمان اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های ذکر شده ما در سایت تماس حاصل نمایید.

  9. مریم حیدری گفت:

    برای تحصیل در دوره دوازدهم در المان با وجود معدل بالای 18 رایگان هست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، تحصیل در آلمان در تمامی مقاطع تحصیلی رایگان است.

  10. محمد گفت:

    سلام ببخشید من میخواستم برای پایه نهم در المان درس بخونم شرایطش چه جوریه تحصیلش رایگان هست

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      در آلمان مدارس دولتی و خصوصی جود دارد. بهتر است جهت هزینه های تحصیل مدارس دولتی را انتخاب نمایید. برای تحصیل در این مدارس بهتر است آشنایی به زبان المانی داشته باشید.

  11. Hana گفت:

    من دختر چهارده ساله هستم برای رفتن به المان برای کلاس هشتم چقدر هزینه دارد …
    و چه شرایطی دارد

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      تحصیل در آلمان رایگکان است و هزینه پرداخت نمی کنید.

  12. Sara گفت:

    سلام داشتن قیم اجباری هست؟
    یا دانش اموز میتونه در مدارس شبانه روزی یا پانسیون تحصیل کنه؟
    و اینکه مدارک رو به چه صورت ارسال کنیم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، معرفی یک فرد قانونی به عنوان قیم برای افراد زیر سن قانونی اجباری است.

  13. محمد گفت:

    سلام من 16 سالم هست و مدرک b2 دارم و وضع مال خوبی برخوردار هستم و برای مقطع دهم می خواستم اقدام کنم
    و می خواستم بدونم میزان اهمیت نمره ها چقدر است (من معدلم 19 است ) و اینکه تمکن مالی چقدر باید باشد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      معدل شما برای ادامه تحصیل در آلمان مناسب است. میزان تمکن مالی که برای آلمان نیاز دارید، حدود 10000 یورو می باشد.

  14. n.a.kh گفت:

    سلام خسته نباشید. من 16 سالمه . رزومه قوی ای دارم و رشتمم ریاضی فیزیک هستش.
    همزمان با تحصیلم توی یه شرکت نرم افزاری هم فعالیت دارم و برنامه نویس فرانت سایت هستم و در کنارش فعالیت های گرافیکی و کار های دیگه.
    آیا شانس پذیرفته شدن در مدارس آلمان رو دارم؟ و اینکه اگه بخوام بعد از کنکور یعنی 18 سالگی اقدام کنم شرایط چطور میشه؟ باید در مدارس تحصیل کنم یا آزمونی بدم و وارد دانشگاه بشم؟(به زبان آلمانی هم نیمه تسلط دارم هنوز حرفه ای یاد نگرفتم)

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      برای اقدام در دانشگاه های ترکیه نیاز به اقدام از طریق کالج ها و یا با قبولی در دانشگاه های ایران می توانید برای پذیرش کورس اصلی اقدام نمایید.

  15. نازلی قدیری گفت:

    من 17 سالمه رشته ریاضی معدل 10 مم 20 شده و معدل نیمسال اول 11 مم 19.81 می خواستم بدونم چقدر شانس پذیرش از دبیرستان های المانو دارم ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، با رزومه مناسب می توانید برای تحصیل در مدارس آلمان اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *