تحصیل در خارج بدون نیاز به مدرک زبان

تحصیل در یک مؤسسه خارجی با ارائه لیستی طولانی از پیش نیازهایی که قبل از پذیرش شما باید ارائه شود، امکان پذیر است. یکی از رایج ترین و مهمترین مدارک مورد نیاز، نمرات آزمون مهارت زبانی مانند IELTS یا TOEFL برای تحصیل در خارج از کشور است. این آزمون تستی استاندارد است که توانایی دانشجویان در خواندن، نوشتن و صحبت کردن به زبان انگلیسی را اندازه گیری می کند. دستیابی به نمره مطلوب در یکی از این آزمون ها می تواند برای افراد غیر انگلیسی زبان مشکل باشد. همچنین اگر می خواهید بیش از یک بار برای کسب نمره بالاتر تلاش کنید و یا در اولین بار که در آزمون شرکت کرده اید حداقل نمره لازم را کسب نکرده اید، هزینه ای اضافی محسوب می شود. حتی اگر نمرات IELTS و TOEFL معیارهای اصلی پذیرش باشند، بسیاری از دانشگاه ها در نقاط مختلف جهان وجود دارند که به شما امکان پذیرش بدون IELTS یا TOEFL در خارج از کشور را می دهند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بسیاری از دانشگاه ها در کشورهای مختلف، از جمله آلمان، ایالات متحده، استرالیا مسیری را برای دانشجویانی که مایل به گذراندن دوره زبان در دانشگاه مورد نظر خود هستند، ارائه می دهند. این برنامه ها به دانشجویانی که شرایط دوره تحصیلی مورد نظر را برآورده نمی کنند کمک می کند تا در دروس مختلف، از انگلیسی گرفته تا دروس رشته مورد نظر، آمادگی لازم را کسب نمایند. این دوره ها معمولاً 9 تا 15 ماه است و شما برای ورود به دانشگاهی که در آن مدارک تحصیلات دبیرستان و یا کارشناسی شما برای پذیرش مستقیم در یک برنامه تحصیلات تکمیلی پذیرفته نشده است، کمک می کنند.در این مقاله که به کوشش تیم مجرب موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی گردآوری شده است، لیستی از کشور ها و دانشگاه هایی که می توانید بدون IELTS یا TOEFL در آن ها تحصیل کنید، ذکر شده است.آنچه در این مقاله خواهیم خواند:

  • تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان
  • تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان
  • تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان
  • ایالات متحده آمریکا بدون مدرک زبان
  • تحصیل در مالزی بدون مدرک زبان
  • تحصیل در هند بدون مدرک زبان

تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان

دانشگاه های استرالیا گاهی اوقات از متقاضیان در صورتی که زبان تدریس دوره متوسطه آن ها انگلیسی بوده باشد یا اگر چندین سال از تحصیلات خود را در یک کشور انگلیسی زبان گذرانده باشند، ارائه نمرات تافل یا آیلتس جهت پذیرش، نمی خواهند. همچنین، برخی از دانشگاه های تحصیلات تکمیلی ممکن است دانشجویانی را که نمره TEL / IELTS ندارند، بپذیرند. البته در صورتی که مسئولان دانشگاه کارشناسی ارشد آنها تایید کنند که زبان دوره آموزش آنها انگلیسی بوده است.در ادامه چند دانشگاه که ممکن است دانشجویان را بدون TOEFL یا IELTS را بپذیرند، ذکر شده است.

دانشگاه صنعتی سوئین برن:

در دانشگاه صنعتی سوئین برن ، دانشجویان بین المللی نیازی به داشتن نمرات IELTS / TOEFL ندارند مشروط بر اینکه آنها در مرکز زبان انگلیسی سویین برن، انگلیسی یاد بگیرند و یا اگر در دوره تحصیلی قبلی خود به زبان انگلیسی تحصیل کرده باشند. این دانشگاه دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های مدیریت، مدیریت بازرگانی، فناوری، علوم بازاریابی، تجارت، حسابداری و غیره ارائه می دهد.

دانشگاه کوئینزلند:

دانشجویان بین المللی در صورتی که زبان انگلیسی زبان اصلی دوره تحصیلی قبلی آن ها بوده باشد و یا به مدت 5 سال در محیطی انگلیسی زبان مشغول به کار بوده باشند، بدون داشتن نمره IELTS / TOEFL نیز می توانند پذیرفته شوند.

دانشگاه آدلاید:

این دانشگاه دانشجویان بین المللی را در صورت شرکت در کلاس های انگلیسی پیشنیاز (PEP) و تکمیل موفقیت آمیز آن قبل از شروع دوره خود، بدون ارائه مدرک زبان نیز می پذیرند. این کلاس ها گزینه ای ایده آل برای دانشجویان بین المللی که فاقد دانش مناسب انگلیسی هستند، می باشد. این دانشگاه دوره های PEP را که باید در مرکز زبان انگلیسی در آدلاید انجام شود را سازمان دهی می کند.

دانشگاه نیو ساوت ولز:

دانشگاه نیو ساوت ولز دانشجویانی را که نمی توانند حداقل استاندارد زبانی لازم را برآورده سازند، می پذیرد. از این رو آنها برای پذیرش دانشجویان در برنامه های مشروط خود بسیار حساس و نکته سنج هستند.

دانشگاه ساوترن کوئینزلند:

در صورتی که در یک مدرسه یا کالج انگلیسی زبان تحصیل کرده باشید، برای پذیرش در این دانشگاه نیازی به نمره IELTS یا TOEFL نخواهید داشت. وب سایت این دانشگاه همچنین پیشنهاد می کند که مسیر USQ را برای پذیرش در دانشگاه ، طی کنید.

دانشگاه باند:

این دانشگاه جایگزین های مختلفی برای تست های IELTS و TOEFL ارائه می دهد مانند CAE ، PTE. همچنین دانشجویان بین المللی که تحصیلات متوسطه خود را در مؤسسه ای انگلیسی زبان گذرانده اند را می پذیرد.

دانشگاه مک کاری:

این دانشگاه ممکن است بطور مشروط دانشجویان بین المللی واجد شرایط را بدون داشتن نمره IELTS یا TOEFL بپذیرد، به شرط آنکه در برنامه آمادگی زبان انگلیسی در مرکز زبان انگلیسی دانشگاه مک کاری شرکت کنند.

تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان

برخی از دانشگاه های انگلستان که نیازی به نمره IELTS ندارند عبارتند از:

این دانشگاه ها بسیارمورد توجه کشورهایی مانند نیجریه ، غنا و آفریقای جنوبی و بسیاری از کشور های دیگر می باشد. هرچند که دوره های مختلف به سطوح مختلف مهارت زبان نیاز دارند.

تحصیل در کشورهای اتحادیه اروپا به جز انگلیس بدون مدرک زبان

چنانچه شرایط زیر را داشته باشید، می توانید بدون آیلتس یا تافل در کشورهای اروپایی تحصیل کنید.

  • شما در پنج سال تحصیل اخیر خود به زبان انگلیسی تحصیل کرده باشید و انگلیسی زبان اول در IGCSE (گواهینامه عمومی بین المللی آموزش متوسطه) یا سطح O (سطح معمولی) یوده باشد.
  • به توانید ثابت کنید که مهارت های ارتباطی خوبی دارید و آموزش قبلی شما به طور کامل به زبان انگلیسی انجام شده است.
  • متقاضی تحصیل در همان موسسه ای باشید که دوره قبلی تحصیلی خود را در آن گذرانده اید.
  • مدرک تحصیلی داشته باشید که فقط به زبان انگلیسی تدریس شده است.
تحصیل در کشورهای اتحادیه اروپا بدون زبان

تحصیل در کشورهای اتحادیه اروپا بدون زبان

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

شرایط ورود به دانشگاه های مختلف کشور آلمان متفاوت است. معمولاً در صورتی که دانشجویان مدرک لیسانس به زبان انگلیسی به عنوان زبان آموزش خود داشته باشند و یا زبان مادری آنها انگلیسی باشد، به TOEFL یا IELTS احتیاج ندارند. برخی از دانشگاه ها برای تایید مهارت زبان انگلیسی فقط به نامه ای از سوی کالج دانشجو نیاز دارند. الزامات زبان خاصی برای پذیرش در برنامه های مختلف در دانشگاه هایی مانند فری برلین وجود دارد. در نتیجه در حالی که برخی دوره ها نیازی به مهارت زبان انگلیسی ندارند، برخی دیگر این کار را انجام می دهند. برای مثال پذیرش در رشته های انگلیسی زبان فقط در صورت قبولی در آزمون زبان تحقق می یابد. دانشجویان ملزم هستند قبل از اقدام به تحصیل، الزامات دوره های خود را در دانشگاه مورد نظر بررسی کنند، زیرا ممکن است در پیدا کردن برخی از دوره های فاقد نیاز به تافل یا آیلتس خوش شانس باشند.

ایالات متحده آمریکا بدون مدرک زبان

در زیر تعدادی از دانشگاه های ایالات متحده که می توانید بدون نمرات IELTS یا TOEFL وارد آن ها شوید، ذکر شده است.

دانشگاه کلرادو:

اگر با شرایط زیر مطابقت داشته باشید دیگر نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی برای این انشگاه ندارید:

  •  زبان مادری دانشجو انگلیسی باشد.
  •  متقاضی حداقل یک سال از تحصیل تمام وقت دانشگاهی را در یک موسسه آمریکایی گذرانده باشد.

دانشگاه درکسل:

دانشگاه درکسل یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی است که دارای پردیس هایی در فیلادلفیا و کالیفرنیا است. در صورتی شرایط زبانی را نداشته باشید باید در دو برنامه تابستانی آمادگی دانشگاه (UPREP) و بریج برای دانشجویان بین المللی، شرکت کنید و آن ها را به اتمام برسانید.دانشگاه های زیر دانشجویان بین المللی را به شرط شرکت در برنامه فشرده زبان انگلیسی (IELP) می پذیرند:

دانشگاه ایالتی نیویورک

دانشگاه ایالتی نیویورک یک سیستم دانشگاهی دولتی در آلبانی، نیویورک است. این دانشگاه دانشجویان را مشروط به شرکت در برنامه بین المللی زبان انگلیسی (IELP)، پذیرش می کند.

دانشگاه آرکانزاس

یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در فایت ویل، آرکانزاس قرار دارد. دانشجویان بین المللی واجد شرایط، لازم نیست نمرات تافل یا آیلتس را ارائه دهند. درعوض آنها باید در برنامه فشرده زبان انگلیسی (IELP) شرکت کنند.

دانشگاه دیتون

دانشگاه دیتون یک دانشگاه خصوصی کاتولیک رومی تحقیقاتی است که در دیتون، اوهایو مستقر است. این دانشگاه دانشجویان بین المللی واجد شرایط که مهارت لازم در زبان انگلیسی ندارند را به صورت مشروط می پذیرد. که طی این نوع پذیرش آنها ملزم به شرکت در برنامه فشرده زبان انگلیسی (IELP) هستند.

دانشگاه ایالتی کالیفرنیا:

دانشگاه ایالتی کالیفرنیا یک سیستم دانشگاهی دولتی در کالیفرنیا است. اگر در دوره متوسطه یا لیسانس خود به زبان انگلیسی تحصیل کرده باشید، به عنوان یک دانشجوی بین المللی جهت پذیرش در دانشگاه، از نشان دادن مدرک زبان معاف هستید.

دانشگاه نیواورلئان

دانشگاه نیواورلئان یک دانشگاه شهری عمومی است که در نیواورلئان، لوئیزیانا، ایالات متحده واقع شده است. این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی دارای تحصیلات متوسطه یا مدرک تحصیلی از کشورهای خاص پذیرش مشروط ارائه می دهد.
دیگر دانشگاه هایی که می توانید در آن ها تحصیلات خود را بدون اینکه برای کسب نمره IELTS / TOEFL زحمت بکشید، دنبال کنید، عبارتند از:

دانشگاه دلاور

دانشگاه دلاور یک دانشگاه دولتی است که در دلاور واقع شده است. این دانشگاه دانشجویان بین المللی را که همه شرایط پذیرش به استثنای مهارت در زبان انگلیسی را دارند، می پذیرد.

دانشگاه آیووا

دانشگاه آیووا یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در شهر آیووا، مستقر است. این دانشگاه دانشجویانی که واجد شرایط هستند اما مهارت لازم در زبان انگلیسی ندارند را پذیرش می کند.

تحصیل در مالزی بدون مدرک زبان

دانشگاه ها و کالج های مالزی در سطح جهانی شناخته شده اند. مالزی پس از سنگاپور به عنوان برترین کشور آسیا جهت تحصیل و همچنین یازدهمین مقصد تحصیلی برتر انتخاب شده است. مالزی دارای دانشگاه های دولتی عالی مانند دانشگاه مالایا ، دانشگاه سانس مالزی و غیره است. همچنین دارای شعبه ای از بسیاری از دانشگاه های برتر در سراسر جهان مانند: موناش و سویین برن(استرالیا) ، پردیس ناتینگهام و لنکستر (انگلستان) و غیره می باشد.برای تحصیل در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در مالزی هیچ اجباری در اثبات مهارت در زبان انگلیسی وجود ندارد. زبان تحصیل در دوره های بیش از 80 درصد از دانشگاه های مالزی، انگلیسی است. در نتیجه دانشجویانی که از کشورهای انگلیسی زبان معتبر آمده اند، ملزم به ارائه نمرات تافل یا آیلتس برای ورود به دانشگاه های مالزی نیستند.

تحصیل در مالزی بدون مدرک زبان

تحصیل در مالزی بدون مدرک زبان

تحصیل در هند بدون مدرک زبان

کشور هند به طور سنتی به عنوان کشوری دیده می شود که بیشتر دانشجو می فرستد بجای آنکه دانشجویان بین المللی را بپذیرد، اما تعداد فزاینده ای از دانشجویان از دیگر کشور ها اکنون تصمیم به تحصیل در هند دارند. هزاران دانشکده و دانشگاه در هند وجود دارد که از نظر وسعت، تخصص و منشأ، مختلف هستند و شما می توانید از بین این دانشگاه ها مقصد مورد نظر خود را انتخاب کنید.در بین هزاران دانشگاه این کشور، دانشگاه دهلی، دانشگاه بمبئی، دانشگاه کلکته و دانشگاه باناراس هندو برخی دیگر از دانشگاه های محبوب هستند. این دانشگاه ها برای پذیرش در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و دوره های پست دکترای خود به مهارت زبان انگلیسی احتیاج ندارند. زبان تدریس در اکثر دانشگاه های هند به ویژه در رشته های مدیریت، علوم و فنی، انگلیسی است.بیشتر دانشجویان بین المللی در هند مجبور به گذراندن آزمون ورودی نیستند اما باید در دوره تقویتی شرکت کنند. به طور کلی ، دانشجویان علاقه مند موظفند مدرک ورود به دوره آموزش عالی را ارائه دهند و براساس مدرک ورود به دوره آموزش عالی، در دانشگاه پذیرفته می شوند. در عوض، دانشجویان مجبور به پرداخت هزینه های بالاتری هستند ، که این امر به دلیل دوره های تقویتی می باشد.

توجه داشته باشد که اکثر دانشگاهها صریحاً اظهار نمی کنند که نیازی به نتیجه آزمون زبان (IELTS / TOEFL / PTE / CAE و غیره) ندارند. به شما توصیه می شود شخصاً از طریق ایمیل یا تلفن با دانشگاه تماس بگیرید و از آنها بپرسید که آیا واجد شرایط معافیت از آزمون مهارت زبان هستید یا خیر.

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج بدون نیاز به مدرک زبان

1- آیا تحصیل در کشور های عضو اتحادیه اروپا بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

بله در صورتی که زبان مادری شما انگلیسی باشد و یا در یک مدرسه انگلیسی زبان تحصیل کرده باشید این امکان وجود دارد که در بعضی از دانشگاه های اتحاده اروپا بدون ارائه مدرک آیلتس یا تافل شرکت کنید.

2- چه آزمون های دیگری به عنوان جایگزین آزمون آیلتس یا تافل وجود دارد؟

CAE ، PTE از دیگر آزمون های سنجش مهارت در زبان انگلیسی می باشد که در بعضی از کشور ها مورد استفاده قرار می گیرند.

3- کشور هایی که امکان پذیرش بدون اراده مدرک زبان در دانشگاه های آن ها وجود دارد کدامند؟

از جمله کشور هایی که می توان بدون ارائه مدرک زبان در بعضی از دانشگاه های آن ها تحصیل کرد عبارتند از کانادا، استرالیا، هند، مالزی، آلمان، انگلستان، ایالات متحده

4- راه های جایگزین ارائه مدرک زبان جهت پذیرش در دانشگاه چیست؟

در صورتی که زبان مادری شما انگلیسی باشد و یا در یک موسسه ی انگلیسی زبان دوره تحصیلی قبلی خود را تکمیل کرده باشید نیز ممکن است بتوانید بدون ارائه مدرک زبان پذیرفته شوید.

5- پذیرش مشروط چیست؟

پذیرش مشروط برای آن دسته از متقاضیانی است که شرایط زبانی لازم را ندارند و به شرط شرکت در دوره های زبان مقدماتی دانشگاه و کسب نمره مناسب برای تحصیل در دوره مورد نظر خود پذیرفته می شوند.

6- آیا امکان تحصیل بدون مدرک زبان در کشور های انگلیسی زبان وجود دارد؟

در بعضی از دانشگاه های این کشور ها شرایطی فراهم شده است که بدون ارائه مدارک زبان نیز بتوانید تحصیل کنید.

7- دانشگاه های کشور انگلستان که بدون مدرک تافل و آیلتس دانشجویان را می پذیرد کدامند؟

  • دانشگاه بریستول
  • دانشگاه بولتون
  • دانشگاه ساوت بنک لندن
  • دانشگاه رابرت گوردون

8- آسان ترین کشور جهت تحصیل بدون مدرک زبان کدام است؟

کشور هند از جمله کشورهایی است که شرایط آسانتری جهت تحصیل بدون مدرک زبان برای متقاضیان تعیین کرده اند.

9- در کدام یک از دانشگاه های کشور استرالیا بدون مدرک زبان از دانشجویان پذیرش می شود؟

  • دانشگاه کوئینزلند
  • دانشگاه آدلاید
  • دانشگاه نیو ساوت ولز
  • دانشگاه مک کواری
  • دانشگاه باند
  • دانشگاه استرالیا جنوبی
  • دانشگاه کوئینزلند جنوبی
  • دانشگاه صنعتی سوینبورن

10- آیا امکان تحصیل بدون ارائه مدرک زبان در خارج از کشور برای افرادی که زبان مادری آن ها انگلیسی نیست وجود دارد؟

بله، در بعضی از دانشگاه ها می توان به صورت مشروط و در صورت تکمیل دوره زبان انگلیسی دانشگاه پذیرفته شد.

11- آیا امکان تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور بدون ارائه هرگونه مدرک زبانی و یا شرکت در کلاس های پیش نیاز زبان انگلیسی وجود دارد؟

خیر، برای پذیرش در دانشگاه های خارج از کشور در نهایت باید ثابت کنید که توانایی درک مطالبی که در کلاس ارائه می شوند را دارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *