تحصیل داروسازی در گرجستان

پس از اتمام 69 ساعت برنامه ی درسی اصلی دوره ی پیش تحصیل تحصیل داروسازی در گرجستان برنامه ی Pharm.D.  4 سال طول می کشد تا کامل شود. 3 سال اول از برنامه ی Pharm.D. شامل دروس دوره ی آموزشی می باشد، در حالی که سال 4 صرف شرکت در تجربه های عملی داروسازی پیشرفته (APPEs) به صورت های مختلف در سراسر کشور گرجستان می باشد. APPEs در تابستان بلافاصله پس از ترم بهار سال 3 حرفه ای آغاز می شود و برای یک سال تحصیلی ادامه پیدا می کند. در این مقاله مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) گام های رسیدن به تحصیل داروسازی گرجستان را بررسی می کنند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل داروسازی در گرجستان

برای پذیرفته شدن در برنامه ی حرفه ای در دانشکده ی داروسازی، یک دانشجو باید شرایط دوره ی پیش داروسازی را کامل کند. برنامه ی دوره ی پیش از داروسازی از طریق کالج هنر و علوم اداره می شود. آموزش دوره ی پیش از داروسازی نیاز به تکمیل کامل حداقل 69 ساعت ترم کار علمی برای مدرک داروسازی می باشد. تحصیل در گرجستان به خصوص تحصیل داروسازی در گرجستان دارای طرفداران زیادی از سراسر دنیا می باشد.

متقاضیان برنامه ی حرفه ای باید آزمون پذیرش کالج داروسازی(PCAT)  را بگذرانند.  هر دو صورت تاریخ آزمون تابستان یا پاییز توصیه می شود زمانی که PCAT را برای اولین بار می گذرانید. علاوه بر معدل متقاضی، فرآیند انتخاب، نمرات PCAT، توصیه نامه ها و مصاحبه ی  دانشگاهی را مورد استفاده قرار می دهد. دانشکده ی داروسازی دانشجویان را برای برنامه ی حرفه ای جهت شروع کلاس ها تنها در ترم پاییز می پذیرد.

آموزش داروسازی در گرجستان

متقاضیان برنامه ی حرفه ای باید یک درخواست با خدمات برنامه ی داروسازی کالج(PharmCAS) ارائه دهند، پیش از اتمام کالج تقاضای تکمیلی داروسازی. تمامی نسخه ها، نمرات PCAT و توصیه نامه ها باید به طور مستقیم به PharmCAS ارسال شوند. این مواد مورد قبول نمی باشند اگر به دانشکده ی داروسازی ارسال شوند. هنگامی که متقاضیان یک برنامه ی  PharmCAS ارائه می دهند، آنها یک شماره ی شناسایی PharmCAS  دریافت می کنند که در هنگام اتمام برنامه ی دانشکده ی داروسازی مورد نیاز خواهد بود.

آموزش داروسازی در گرجستان

آخرین مهلت PharmCAS  1 دسامبر 2016 است. برنامه باید در آن تاریخ ارائه شود و تمام موارد باید به PharmCAS تحویل داده شود. درخواست دانشکده ی داروسازی باید ارائه شود. دانشجویان ممکن است برای دانشکده ی داروسازی درخواست دهند قبل از اینکه کل برنامه ی درسی پیش از داروسازی را تکمیل کنند، به شرطی که آنها حداقل 35 ساعت برنامه ی آموزشی را به پایان رسانده و قادر به تکمیل بقیه ی ساعت ها قبل از نام نویسی در دانشگاه شوند.

با این حال، برخی از دانشجویان در حال حاضر کل دوره ی پیش از داروسازی را کامل کرده و ممکن است در یک رشته مشغول به کار شوند تا زمانی که برای دانشکده ی داروسازی درخواست دهند. دیگران ممکن است در حال حاضر یک مدرک و یا برنامه برای تکمیل تا قبل از ورود به دانشگاه به دست آورند. متقاضیانی که پذیرفته شده اند اما برای مدت پذیرفته شده حضور نداشتند باید فرایند پذیرش را برای تاریخ آینده تکرار کنند.

شرایط تحصیل رشته داروسازی در گرجستان

شرایط و مدارک مورد نیاز تحصیل داروسازی در گرجستان، این دوره تحصیلی 6 الی 8 ساله بوده و کارآموزی از الزامات موجود در رشته داروسازی می باشد. مدارک مورد نیاز:

  • اثبات و تاییده از مدرک تحصیلی دبیرستان از کشور محل تحصیل ( آموزش و پرورش ) در تاریخی که مدرک اخذ شده یا معادل آن
  • ارائه حداقل نمره 900 برای SAT ، یا جمع نمرات حداقل 19 برای ACT یا گرفتن نمره قبولی امتحان ورودی دانشگاه
  • دانشگاه های این کشور مدرک لیسانس بین المللی یا دیپلم را بعنوان دیپلم پیش نیاز قبول می کنند.

برای ثبت نام کردن در هر رشته ی مجازی، دانشجویان باید این مدارک را ارائه بدهند، اثبات و تاییده از مدرک تحصیلی دبیرستان از کشور محل تحصیل ( آموزش و پرورش ) در تاریخی که مدرک اخذ شده یا معادل آن با حداقل معدل( امتیاز) 2 از 4 همچنین باید اولین امتحان ورودی دانشگاه را با موفقیت پشت سر بگذرانند برای ورود به دانشگاه اگر دانشجویی موفق نشود مدارک و تاییده مدراک دبیرستانش در 10 هفته قبل از موعد مقرر ارائه دهد نتیجه بشرح زیر می باشد :

  • اخراج و ممانعت از حضور در کلاس
  • فسخ شدن ثبت نام
  • نبودن اسم در لیست کلاسی و ندادن رونوشت به وی
  • واحدهای نهایی به وی ارائه نخواهد شد

توجه : دانشجویانی که موفق نشوند مدارک و تاییده مدراک دبیرستانش در 10 هفته قبل از موعد مقرر ارائه دهند مسئولیت پرداخت شهریه و یا مبالغ مشابه را نخواهند داشت ، دانشگاه جنوب ممکن است در مواردی خاص استثناتی در شرایط غیرعادی قائل بشوند لذا تمام این استثنائات باید به اداره ثبت نام دانشگاه برای تایید ارسال بشود. دانشگاه ها مدرک لیسانس بین المللی یا دیپلم را بعنوان دیپلم پیش نیاز را قبول می کند اما دانشجویانی که کمتراز معدل 2 از 4 هستند ممکن است دانشگاه از آنها ارائه ی حداقل نمره 900 برای SAT ، یا جمع نمرات حداقل 19 برای ACT یا گرفتن نمره قبولی امتحان ورودی دانشگاه ها درخواست کند.

دانشگاه های داروسازی معتبر مورد تایید وزارت بهداشت در گرجستان

دانشگاه مورد تایید مربوط به کشور گرجستان در لیست وزارت بهداشت وجود ندارد.

شهریه و هزینه تحصیل داروسازی در گرجستان

هزینه تحصیل داروسازی در گرجستان:

  • شهریه: سال اول؛ 38.580 دلار/ سال دوم؛ 38.580 دلار/ سال سوم؛ 38.580 دلار/ سال چهارم؛ 38.580 دلار
  • هزینه دانشکده: سال اول؛ 750 دلار/ سال دوم؛ 750 دلار/ سال سوم؛ 750 دلار/ سال چهارم؛ 750 دلار
  • کتاب، وسایل و تجهیزات آموزشی: سال اول؛ 2.208 دلار/ سال دوم؛ 2.208 دلار/ سال سوم؛ 2.208 دلار/ سال چهارم؛ 2.944 دلار
  • هزینه زندگی: سال اول؛ 21.525 دلار/ سال دوم؛ 21.525 دلار/ سال سوم؛ 21.525 دلار/ سال چهارم؛ 28.632 دلار

شهریه و هزینه تحصیل داروسازی در گرجستان

تحصیل دکترای داروسازی در گرجستان

داروسازی بالینی و مدیریتی شامل زمینه های عمومی خدمات بهداشتی دارویی، نتایج داروها، سیاست های دارویی و همچنین درمان های بالینی و تجربی می شود. خدمات بهداشتی دارویی، شامل نتایج و سیاست ها، بررسی جنبه های اقتصادی، اجتماعی، رفتاری و سیاستی خدمات دارویی است.

این یک رشته تحصیلی بین رشته ای است که ممکن است حاوی دروس اختیاری از رشته های کسب و کار، روانشناسی، آمار، علوم سیاسی و سایر رشته هایی باشد که به مسائل اخلاقی مربوط به دارو نیز می پردازند. این رشته تحصیلی دانشجو را برای رفع مشکلات اجتماعی و سیاستی پیچیده مربوط به مصرف ، تولید، توزیع و مکانیسم های پرداخت هزینه های دارو آماده می کند. درمان های بالینی و تجربی یک برنامه چند رشته ای است که شامل بررسی پروسه های بیماری و رژیم های درمانی جهت معالجه آنها می شود.

در این مورد، زمینه های مورد علاقه کنونی شامل بیماری های سیستم قلبی عروقی، یادگیری و حافظه، ایمونولوژی و بیماری های کلیوی می شود. علاوه بر این، اثربخشی رژیم های درمانی در جمعیت های خاص (مانند سالمندان، زنان، اقلیت) نیز مورد توجه است. دوره های تحصیلی سه الی چهار ساله دکترا به منظور توسعه مهارت های بالینی و تجربی طراحی شده که قابلیت انتخاب بین درمان های بالینی پایه، کاربردی و بالینی دارد.مدارک لازم جهت اخذ پذیرش دکترا:

  • درخواست برای پذیرش
  • هزینه پردازش درخواست
  • رونوشت مدارک
  • نمرات آزمون ورودی
  • توصیه نامه ها
  • سایر مواد مورد نیاز توسط دپارتمان

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید در رابطه با تحصیل داروسازی در گرجستان با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد تحصیل داروسازی در گرجستان

1- مدت زمان تحصیل رشته ی داروسازی در گرجستان چقدر است؟

کل دوره ی تحصیل این رشته بین 6 تا 8 سال است.

2- آیا دانشگاه های گرجستان در رشته ی داروسازی مورد تایید وزارت بهداشت ایران است؟

خیر-دانشگاه های این کشور کورد تایید وزارت بهداشت ایران نیست.

3- مبلغ شهریه ی سالانه ی رشته ی داروسازی گرجستان چقدر است؟

به طور میانگین در حدود 3858 دلار سالانه میباشد.

4- مبلغ هزینه ی های جانبی دانشگاه های گرجستان برای رشته ی داروسازی چقدر است؟

به طور میانگین در حدود سالیانه 700 دلار میباشد.

5- هزینه ی وسایل و تجهیزات تحصیل در رشته ی داروسازی گرجستان چقدر است؟

به طور میانگین در حدود 150 تا 200 دلار میباشد.

6- هزینه ی زندگی دانشجویی در گرجستان چقدر است؟

به طور میانگین در حدود 200 تا 300 دلار میباشد.

7- مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش مقطع دکتری داروسازی در گرجستان چیست؟

فرم درخواست پذیرش-هزینه ی پرداخت شده درخواست-رونوشت مدارک-نمرات آزمون ورودی-توصیه نامه.

8- آیا مدرک داروسازی گرجستان مورد تایید دیگر کشور ها می باشد؟

بله-اکثر کشور ها این مدرک را قبول دارند زیرا آموزش های این کشور مورد تایید استاندارد های بین المللی است.

9- آیا تحصیل در رشته ی داروسازی گرجستان نیاز به مدرک زبان دارد؟

در بعضی از دانشگاه های گرجستان آزمون مهارت زبان انگلیسی الزامی است.

10- مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش داروسازی از دانشگاه های گرجستان چیست؟

اسکن نمرات دیپلم-شناسنامه و پاسپورت -تمکن مالی-گواهی های پزشکی.

11- زبان ارائه شده در دانشگاه های گرجستان برای رشته ی داروسازی چیست؟

عمدتا انگلیسی است اما زبان های روسی و گرجی هم وجود دارند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *